Zaproszenie do składania wniosków 2021 Programy proste Dotacje na działania informacyjne i promocyjne dotyczące produktów rolnych wdrażane na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014.
Dz.U.UE.C.2021.31.6
Akt nienormatywnyZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW 2021 1
Dotacje na działania informacyjne i promocyjne dotyczące produktów rolnych wdrażane na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014
(2021/C 31/06)
(Dz.U.UE C z dnia 28 stycznia 2021 r.)
Spis treści
0. Wprowadzenie
1. Informacje ogólne
2. Cele - Tematy i priorytety - Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie - Oczekiwane oddziaływanie
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-EU QS
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-ORGANIC
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-SUSTAINABLE
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-PROPER-DIET
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-CHARACTERISTICS
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ASIA / AMERICA and OTHERS
Cele
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ORGANIC
Cele
Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie
Oczekiwany efekt
3. Przeznaczona alokacja budżetowa
4. Harmonogram i terminy
5. Dopuszczalność
6. Kwalifikowalność
Kwalifikujący się uczestnicy
Skład konsorcjum
Kwalifikujące się działania
Lokalizacja geograficzna (państwa docelowe)
Okres realizacji
7. Zdolność finansowa i operacyjna oraz wykluczenie
Zdolność finansowa
Zdolność operacyjna
Wykluczenie
8. Procedura oceny i wyboru wniosków
9. Kryteria wyboru
10. Prawne i finansowe ramy umowy o udzielenie dotacji
Data rozpoczęcia i okres realizacji projektu
Rezultaty
Forma dotacji, stopa dofinansowania i maksymalna kwota dotacji
Kategorie budżetowe i zasady dotyczące kwalifikowalności kosztów
Ustalenia dotyczące sprawozdawczości i płatności
Zaświadczenia
Odpowiedzialność za zwroty
Postanowienia dotyczące realizacji projektu
Niezgodność i naruszenie postanowień umowy
11. Pomoc
12. Ważne informacje
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-PROPER-DIET
Cele
Komisja zobowiązała się promować właściwe praktyki żywieniowe zgodnie z białą księgą Komisji Europejskiej "Strategia dla Europy w sprawie zagadnień zdrowotnych związanych z odżywianiem, nadwagą i otyłością" 7 . Działania powinny podkreślać korzyści płynące ze spożycia świeżych owoców i warzyw w ramach zbilansowanej diety. Przesłania mogłyby koncentrować się w szczególności na: docelowym spożyciu co najmniej 5 porcji różnych owoców i warzyw każdego dnia; umiejscowieniu owoców i warzyw w piramidzie żywieniowej; korzyściach zdrowotnych płynących ze spożycia owoców i warzyw itp.
Celem jest zwiększenie spożycia świeżych owoców i warzyw produkowanych w UE poprzez informowanie konsumentów o zrównoważonych i właściwych praktykach żywieniowych.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest zwiększenie konkurencyjności i spożycia owoców oraz warzyw produkowanych w UE, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku.
AGRIP-SIMPLE-2021-IM-CHARACTERISTICS
Cele
Celem jest podkreślenie co najmniej jednej spośród specyficznych cech metod unijnej produkcji rolnej, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa żywności, identyfikowalności, autentyczności, oznakowania, wartości odżywczych i aspektów zdrowotnych (w tym właściwe praktyki żywieniowe i odpowiedzialnej konsumpcji kwalifikowalnych napojów alkoholowych), dobrostanu zwierząt, poszanowania środowiska i zrównoważonego rozwoju (w tym korzyści klimatycznych) oraz cech produktów rolnych i środków spożywczych, zwłaszcza w zakresie ich jakości, smaku, różnorodności lub tradycji.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest podniesienie wiedzy na temat zalet unijnych produktów rolnych wśród konsumentów europejskich oraz zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku.
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ASIA / AMERICA and OTHERS
Cele
Programy informacyjne i promocyjne powinny być ukierunkowane na jedno lub więcej państw określonych w odnośnym temacie.
Cele tych programów powinny być zgodne z celami ogólnymi i szczegółowymi, o których mowa w art. 2 rozporządzenia (UE) nr 1144/2014, a także opisami działań, o których mowa w art. 3 powyższego rozporządzenia, i skupiać się na podkreśleniu zwłaszcza specyficznych cech metod unijnej produkcji rolnej, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa żywności, identyfikowalności, autentyczności, oznakowania, wartości odżywczych i zdrowotnych, dobrostanu zwierząt, poszanowania środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz cech produktów rolnych i środków spożywczych, zwłaszcza w zakresie ich jakości, smaku, różnorodności lub tradycji.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku w państwach docelowych.
AGRIP-SIMPLE-2021-TC-ORGANIC
Cele
Celem jest poszerzenie wiedzy i zwiększenie rozpoznawalności unijnych systemów jakości w zakresie produkcji ekologicznej w państwach trzecich.
Programy informacyjne i promocyjne ukierunkowane na unijne systemy jakości w zakresie metod produkcji ekologicznej powinny być głównym priorytetem, gdyż zapewniają one konsumentów o zrównoważonym sposobie produkcji, jakości i cechach produktu oraz zastosowanym procesie produkcji, korzyściach w zakresie ochrony środowiska, a także tworzą wartość dodaną takich produktów i zwiększają ich możliwości rynkowe.
Oczekiwanym ostatecznym efektem jest podniesienie świadomości w kwestii unijnego systemu jakości w zakresie produkcji ekologicznej oraz zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych, a także zwiększenie ich widoczności oraz udziału w rynku w państwach trzecich.
Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie
Działania, które mogą uzyskać dofinansowanie w ramach niniejszego zaproszenia, obejmują kampanie informacyjne i promocyjne dotyczące produktów i systemów, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 1144/2014.
Szczegółowe informacje znajdują się w punkcie 6 "Działania kwalifikowalne".
Oczekiwany efekt
Oczekiwanym ostatecznym efektem niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest zwiększenie konkurencyjności i spożycia unijnych produktów rolno-spożywczych lub podniesienie świadomości w kwestii unijnych systemów jakości, a także zwiększenie widoczności unijnych produktów rolno-spożywczych oraz ich udziału w rynku w państwach docelowych.
Więcej informacji na temat promocji produktów rolnych można uzyskać pod adresem https://ec.europa.eu/chafea/agri/en.