Wyrok Trybunału z dnia 4 maja 2020 r. w sprawie E-6/19 Postępowanie karne przeciwko H i I.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.283.4

Akt nienormatywny
Wersja od: 27 sierpnia 2020 r.

WYROK TRYBUNAŁU
z dnia 4 maja 2020 r.
w sprawie E-6/19

Postępowanie karne przeciwko H i I

(Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 - art. 13 ust. 1 lit. m) - Specjalistyczne pojazdy do przewozu pieniędzy lub przedmiotów wartościowych - Przejazdy bez pasażerów - Pojazdy pilotujące)

(2020/C 283/04)

(Dz.U.UE C z dnia 27 sierpnia 2020 r.)

W sprawie E-6/19 postępowanie karne przeciwko H i I - WNIOSEK Książęcego Sądu Apelacyjnego (Furstliches Obergericht), skierowany do Trybunału na mocy art. 34 Porozumienia między państwami EFTA w sprawie ustanowienia Urzędu Nadzoru i Trybunału Sprawiedliwości, w sprawie wykładni rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) nr 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85, Trybunał w składzie: Pall Hreinsson (prezes) oraz sędziowie: Per Christiansen (sędzia sprawozdawca) i Bernd Hammermann wydał w dniu 4 maja 2020 r. wyrok zawierający sentencję następującej treści:

1.
a)
Wyjątek dotyczący transportu za pomocą specjalistycznych pojazdów do przewozu pieniędzy lub przedmiotów wartościowych zgodnie z art. 13 ust. 1 lit. m) rozporządzenia (WE) nr 561/2006 należy zastosować również do przejazdów bez pasażerów, tj. przejazdów odbywanych przed załadunkiem i po rozładunku takich pojazdów.
b)
Pojazd pilotujący jest objęty wyjątkiem przewidzianym w art. 13 ust. 1 lit. m) rozporządzenia (WE) nr 561/2006, jeżeli jego wykorzystanie stanowi integralną i niezbędną część przewozu pieniędzy lub przedmiotów wartościowych za pomocą pojazdów specjalistycznych.
2.
Kary przewidziane w art. 19 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 nie mogą być nakładane, konieczne ani proporcjonalne, jeżeli wspomnianych przejazdów dokonano za pomocą specjalistycznych pojazdów do przewozu pieniędzy lub przedmiotów wartościowych na terytorium innych państw EOG, w przypadku wprowadzenia przez te państwa wyjątku zgodnie z art. 13 ust. 1 lit. m) rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i spełnienia wszelkich specyficznych warunków dotyczących takich wyjątków, ponieważ nie doszło do naruszenia.
3.
na prowadzeniu pojazdu jako "innej pracy", jeżeli państwo EOG uznało je za wyjątek na podstawie art. 13 ust. 1 lit. m) rozporządzenia (WE) nr 561/2006.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.