Rozporządzenie wykonawcze 2017/2468 określające wymogi administracyjne i naukowe w odniesieniu do tradycyjnej żywności z państw trzecich zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2015/2283 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie nowej żywności

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2017.351.55

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 marca 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2017/2468
z dnia 20 grudnia 2017 r.
określające wymogi administracyjne i naukowe w odniesieniu do tradycyjnej żywności z państw trzecich zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2015/2283 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie nowej żywności
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2283 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie nowej żywności, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 258/97 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie Komisji (WE) nr 1852/2001 1 , w szczególności jego art. 20 i art. 35 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzeniem (UE) 2015/2283 ustanowiono zasady wprowadzania do obrotu i stosowania nowej żywności w Unii.

(2) Zgodnie z art. 20 rozporządzenia (UE) 2015/2283 Komisja przyjmuje akty wykonawcze określające wymogi administracyjne i naukowe w odniesieniu do tradycyjnej żywności z państw trzecich.

(3) Nie naruszając art. 5, 15 i 16 rozporządzenia (UE) 2015/2283, Komisja powinna zweryfikować, czy zgłoszenie wchodzi w zakres wspomnianego rozporządzenia oraz czy zgłoszenie lub wniosek są ważne.

(4) Zgłoszenia, o których mowa w art. 14 rozporządzenia (UE) 2015/2283, powinny zawierać wystarczające informacje i dokumentację naukową, aby umożliwić Komisji weryfikację ważności, a państwom członkowskim i Urzędowi - ocenę historii bezpiecznego stosowania tradycyjnej żywności z państwa trzeciego.

(5) Wnioski, o których mowa w art. 16 rozporządzenia (UE) 2015/2283, powinny zawierać wystarczające informacje i dokumentację naukową, aby umożliwić Komisji weryfikację ważności, a Urzędowi - przeprowadzenie kompleksowej oceny ryzyka.

(6) W przypadku gdy wnioskodawca przedkłada zgłoszenie lub wniosek w celu dodania, skreślenia lub zmiany warunków stosowania, specyfikacji, dodatkowych szczegółowych wymogów w zakresie etykietowania lub wymogów w zakresie nadzoru po wprowadzeniu do obrotu tradycyjnej żywności z państwa trzeciego, która uzyskała zezwolenie, przedstawienie przez wnioskodawcę wszystkich danych wymaganych do oceny bezpieczeństwa może nie być konieczne, jeżeli przedstawi on odpowiednie możliwe do zweryfikowania uzasadnienie.

(7) Wymiana informacji między Komisją, państwami członkowskimi a Urzędem powinna umożliwiać - jeżeli jest to konieczne - przekazywanie Komisji należycie uzasadnionych zastrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa.

(8) Opinia Urzędu powinna zawierać informacje wystarczające do stwierdzenia, czy proponowane zastosowanie tradycyjnej żywności z państwa trzeciego jest bezpieczne dla konsumentów.

(9) Na podstawie art. 35 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/2283 Komisja przyjmuje akty wykonawcze określające wymogi, o których mowa w art. 20 przedmiotowego rozporządzenia.

(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Zakres stosowania i przedmiot

Niniejszym rozporządzeniem ustanawia się przepisy w celu wykonania art. 20 rozporządzenia (UE) 2015/2283 w odniesieniu do wymogów administracyjnych i naukowych dotyczących tradycyjnej żywności z państw trzecich, oraz środki przejściowe, o których mowa w art. 35 ust. 3 tego rozporządzenia.

Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do zgłoszeń i wniosków, o których mowa w art. 14 i 16 rozporządzenia (UE) 2015/2283.

Artykuł  2

Definicje

Oprócz definicji określonych w art. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady 2  i w rozporządzeniu (UE) 2015/2283 stosuje się następujące definicje:

a)
"zgłoszenie" oznacza samodzielną dokumentację zawierającą informacje oraz dane naukowe, przedłożoną zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) 2015/2283;
b)
"wniosek" oznacza samodzielną dokumentację zawierającą informacje oraz dane naukowe, przedłożoną zgodnie z art. 16 rozporządzenia (UE) 2015/2283.
Artykuł  3

Struktura, treść i przedkładanie zgłoszenia

1.  3
 Zgłoszenie zawiera następujące elementy:
a)
list przewodni;
b)
dokumentację techniczną;
c)
streszczenie dokumentacji.

Przed przyjęciem standardowych formatów danych zgodnie z art. 39f rozporządzenia (WE) nr 178/2002 zgłoszenie jest przekazywane za pośrednictwem systemu elektronicznego składania dokumentów udostępnionego przez Komisję, w formacie elektronicznym umożliwiającym pobieranie, drukowanie i wyszukiwanie dokumentów. Po przyjęciu standardowych formatów danych zgodnie z art. 39f rozporządzenia (WE) nr 178/2002 zgłoszenie jest przekazywane za pośrednictwem systemu elektronicznego składania dokumentów udostępnionego przez Komisję, zgodnie z tymi formatami danych.

2. 
List przewodni, o którym mowa w ust. 1 lit. a), sporządza się zgodnie z wzorem zamieszczonym w załączniku I.
3. 
Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 1 lit. b), zawiera:
a)
dane administracyjne określone w art. 5;
b)
dane naukowe określone w art. 6.
4. 
W przypadku gdy wnioskodawca przedkłada zgłoszenie w celu zmiany warunków stosowania, specyfikacji, szczegółowych wymogów w zakresie etykietowania lub wymogów w zakresie nadzoru po wprowadzeniu do obrotu danej tradycyjnej żywności z państwa trzeciego, która uzyskała zezwolenie, przedstawienie przez wnioskodawcę wszystkich danych wymaganych na mocy art. 6 może nie być konieczne, jeżeli przedstawi on możliwe do zweryfikowania uzasadnienie wyjaśniające, dlaczego proponowane zmiany nie mają wpływu na wyniki istniejącej oceny bezpieczeństwa.
5.  4
 Streszczenie dokumentacji, o którym mowa w ust. 1 lit. c), zawiera dowody potwierdzające, że stosowanie tradycyjnej żywności z państwa trzeciego spełnia warunki ustanowione w art. 7 rozporządzenia (UE) 2015/ 2283. Streszczenie dokumentacji nie zawiera żadnych informacji będących przedmiotem wniosku o zachowanie poufności na podstawie art. 23 rozporządzenia (UE) 2015/2283 i art. 39a rozporządzenia (WE) nr 178/2002.
Artykuł  4

Struktura, treść i przedkładanie wniosku

1.  5
 Wniosek zawiera następujące elementy:
a)
list przewodni;
b)
dokumentację techniczną;
c)
streszczenie dokumentacji;
d)
należycie uzasadnione zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa, o których mowa w art. 15 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2015/2283;
e)
odpowiedź wnioskodawcy na należycie uzasadnione zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa.

Przed przyjęciem standardowych formatów danych zgodnie z art. 39f rozporządzenia (WE) nr 178/2002 wniosek jest przekazywany za pośrednictwem systemu elektronicznego składania dokumentów udostępnionego przez Komisję, w formacie elektronicznym umożliwiającym pobieranie, drukowanie i wyszukiwanie dokumentów. Po przyjęciu standardowych formatów danych zgodnie z art. 39f rozporządzenia (WE) nr 178/2002 wniosek jest przekazywany za pośrednictwem systemu elektronicznego składania dokumentów udostępnionego przez Komisję, zgodnie z tymi formatami danych.

2. 
List przewodni, o którym mowa w ust. 1 lit. a), sporządza się zgodnie z wzorem zamieszczonym w załączniku II.
3. 
Dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 1 lit. b), zawiera:
a)
dane administracyjne określone w art. 5;
b)
dane naukowe określone w art. 6.
4. 
W przypadku gdy wnioskodawca składa wniosek w celu zmiany warunków stosowania, specyfikacji, szczegółowych wymogów w zakresie etykietowania lub wymogów w zakresie nadzoru po wprowadzeniu do obrotu danej tradycyjnej żywności z państwa trzeciego, która uzyskała zezwolenie, przedstawienie przez wnioskodawcę wszystkich danych wymaganych na mocy art. 6 może nie być konieczne, jeżeli przedstawi on możliwe do zweryfikowania uzasadnienie wyjaśniające, dlaczego proponowane zmiany nie mają wpływu na wyniki istniejącej oceny bezpieczeństwa.
5.  6
 Streszczenie dokumentacji, o którym mowa w ust. 1 lit. c), zawiera dowody potwierdzające, że stosowanie tradycyjnej żywności z państwa trzeciego spełnia warunki ustanowione w art. 7 rozporządzenia (UE) 2015/ 2283. Streszczenie dokumentacji nie zawiera żadnych informacji będących przedmiotem wniosku o zachowanie poufności na podstawie art. 23 rozporządzenia (UE) 2015/2283 i art. 39a rozporządzenia (WE) nr 178/2002.
Artykuł  5

Dane administracyjne, które należy uwzględnić w zgłoszeniu lub we wniosku

Oprócz informacji określonych w art. 14 rozporządzenia (UE) 2015/2283 zgłoszenia i wnioski zawierają następujące dane administracyjne:

a)
imię, nazwisko, adres i dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za dokumentację, upoważnionej do porozumiewania się z Komisją w imieniu wnioskodawcy;
b)
datę przedłożenia dokumentacji;
c)
spis treści dokumentacji;
d)
szczegółową listę dokumentów załączonych do dokumentacji wraz z odniesieniami do tytułów, tomów i stron;
e) 7
 w przypadku gdy wnioskodawca przedkłada, zgodnie z art. 23 rozporządzenia (UE) 2015/2283, wniosek o zachowanie poufności niektórych elementów informacji zawartych w dokumentacji, w tym informacji uzupełniających, wykaz elementów, które mają być traktowane jako poufne, wraz z możliwym do zweryfikowania uzasadnieniem wykazującym, w jaki sposób ujawnienie takich informacji mogłoby w znaczącym stopniu zaszkodzić interesom wnioskodawcy;
f) 8
 wykaz badań przedłożonych w celu uzasadnienia zgłoszenia lub wniosku, w tym informacje wykazujące zgodność z art. 32b rozporządzenia (WE) nr 178/2002.
Artykuł  6

Dane naukowe, które należy uwzględnić w zgłoszeniu lub we wniosku

1. 
Dokumentacja przedłożona na poparcie zgłoszenia lub wniosku o zezwolenie na tradycyjną żywność z państwa trzeciego musi umożliwiać ocenę historii bezpiecznego stosowania tradycyjnej żywności z państwa trzeciego.
2. 
Wnioskodawca przedstawia kopię dokumentacji opisującej procedurę, jaką zastosowano w celu gromadzenia danych.
3. 
Wnioskodawca przedstawia opis strategii oceny bezpieczeństwa oraz uzasadnia, dlaczego uwzględniono pewne badania lub informacje lub dlaczego pewnych badań lub informacji nie uwzględniono.
4. 
Wnioskodawca proponuje ogólny wniosek dotyczący bezpieczeństwa proponowanych zastosowań tradycyjnej żywności z państwa trzeciego. Ogólnej oceny potencjalnego ryzyka dla zdrowia ludzi dokonuje się w kontekście znanego lub możliwego narażenia ludzi.
Artykuł  7  9

Weryfikacja ważności zgłoszenia

1. 
Po otrzymaniu zgłoszenia dotyczącego tradycyjnej żywności z państwa trzeciego Komisja niezwłocznie weryfikuje, czy dana żywność wchodzi w zakres rozporządzenia (UE) 2015/2283 i czy zgłoszenie spełnia wymogi określone w art. 3, 5 i 6 niniejszego rozporządzenia i art. 32b rozporządzenia (WE) nr 178/2002.
2. 
Komisja może konsultować się z państwami członkowskimi i Urzędem w sprawie tego, czy zgłoszenie spełnia wymogi, o których mowa w ust. 1. Państwa członkowskie i Urząd przedstawiają Komisji swoje opinie w terminie 30 dni roboczych.
3. 
Komisja może zwrócić się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje dotyczące ważności zgłoszenia, informując go o terminie, w jakim ma on je dostarczyć.
4. 
Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 niniejszego artykułu oraz nie naruszając przepisów art. 14 rozporządzenia (UE) 2015/2283 i art. 32b ust. 4 i 5 rozporządzenia (WE) nr 178/2002, zgłoszenie można uznać za ważne, nawet jeśli nie zawiera wszystkich elementów wymaganych na podstawie art. 3, 5 i 6 niniejszego rozporządzenia, o ile wnioskodawca przedstawi odpowiednie uzasadnienie dotyczące każdego brakującego elementu.
5. 
Komisja informuje wnioskodawcę, państwa członkowskie i Urząd, czy zgłoszenie uznaje się za ważne, czy nie. Jeżeli zgłoszenie nie zostanie uznane za ważne, Komisja podaje powody nieuznania jego ważności.
Artykuł  8  10

Weryfikacja ważności wniosku

1. 
Po otrzymaniu wniosku o zezwolenie na tradycyjną żywność z państwa trzeciego Komisja niezwłocznie weryfikuje, czy wniosek spełnia wymogi art. 4-6 niniejszego rozporządzenia i art. 32b rozporządzenia (WE) nr 178/2002.
2. 
Komisja może konsultować się z Urzędem w sprawie tego, czy wniosek spełnia wymogi, o których mowa w ust. 1. Urząd przedstawia Komisji swoje opinie w terminie 30 dni roboczych.
3. 
Komisja może zwrócić się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje dotyczące kwestii mających wpływ na ważność wniosku, informując wnioskodawcę o terminie, w jakim ma on je dostarczyć.
4. 
Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 niniejszego artykułu oraz nie naruszając przepisów art. 16 rozporządzenia (UE) 2015/2283 i art. 32b ust. 4 i 5 rozporządzenia (WE) nr 178/2002, wniosek można uznać za ważny, nawet jeśli nie zawiera wszystkich elementów wymaganych na podstawie art. 4-6 niniejszego rozporządzenia, o ile wnioskodawca przedstawi odpowiednie uzasadnienie dotyczące każdego brakującego elementu.
5. 
Komisja informuje wnioskodawcę, państwa członkowskie i Urząd, czy wniosek uznaje się za ważny, czy nie. Jeżeli wniosek nie zostanie uznany za ważny, Komisja podaje powody nieuznania jego ważności.
Artykuł  9

Należycie uzasadnione zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa

1. 
Po otrzymaniu ważnego zgłoszenia Komisja, państwa członkowskie i Urząd mogą prowadzić konsultacje przez trzy pierwsze miesiące okresu ustanowionego w art. 15 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2015/2283.
2. 
Należycie uzasadnione zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa, zgłaszane Komisji przez państwo członkowskie lub Urząd zgodnie z art. 15 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2015/2283, obejmują następujące informacje:
a)
nazwa i opis tradycyjnej żywności z państwa trzeciego;
b)
poparte dowodami naukowymi oświadczenie określające, dlaczego tradycyjna żywność z państwa trzeciego może stwarzać ryzyko dla zdrowia ludzi.
Artykuł  10

Informacje, które należy uwzględnić w opinii Urzędu

1. 
Opinia Urzędu zawiera następujące informacje:
a)
dane identyfikacyjne i charakterystyka tradycyjnej żywności z państwa trzeciego;
b)
ocena historii bezpiecznego stosowania w państwie trzecim;
c)
ogólna ocena ryzyka określająca, w miarę możliwości, czy dana tradycyjna żywność z państwa trzeciego jest bezpieczna, oraz uwypuklająca, w stosownych przypadkach, wątpliwości i ograniczenia;
d)
wnioski.
e) 11
 wyniki konsultacji przeprowadzonych w trakcie procesu oceny ryzyka zgodnie z art. 32c ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 178/2002.
2. 
We wniosku o opinię Urzędu Komisja może zwrócić się o dodatkowe informacje.
Artykuł  11

Środki przejściowe

Zgłoszenia, o których mowa w art. 35 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2015/2283, składa się do Komisji nie później niż dnia 1 stycznia 2019 r.

Artykuł  12

Wejście w życie i stosowanie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 20 grudnia 2017 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  12  

WZÓR LISTU PRZEWODNIEGO TOWARZYSZĄCEGO ZGŁOSZENIU DOTYCZĄCEMU TRADYCYJNEJ ŻYWNOŚCI Z PAŃSTWA TRZECIEGO ZGODNIE Z ART. 14 ROZPORZĄDZENIA (UE) 2015/2283

KOMISJA EUROPEJSKA

Dyrekcja Generalna

Dyrekcja

Dział

Data: ...

Przedmiot: Zgłoszenie tradycyjnej żywności z państwa trzeciego zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2015/2283

(Proszę wyraźnie określić, zaznaczając jedną z poniższych możliwości)

Zgłoszenie w celu otrzymania zezwolenia na nową tradycyjną żywność.

Zgłoszenie w celu dodania, skreślenia lub zmiany warunków stosowania tradycyjnej żywności, na którą już uzyskano zezwolenie. Proszę podać odniesienie do odpowiedniego zgłoszenia.

Zgłoszenie w celu dodania, skreślenia lub zmiany specyfikacji tradycyjnej żywności, na którą już uzyskano zezwolenie. Proszę podać odniesienie do odpowiedniego zgłoszenia.

Zgłoszenie w celu dodania, skreślenia lub zmiany dodatkowych wymogów w zakresie etykietowania tradycyjnej żywności, na którą już uzyskano zezwolenie. Proszę podać odniesienie do odpowiedniego zgłoszenia.

Zgłoszenie w celu dodania, skreślenia lub zmiany wymogów w zakresie nadzoru po wprowadzeniu do obrotu tradycyjnej żywności, na którą już uzyskano zezwolenie. Proszę podać odniesienie do odpowiedniego zgłoszenia.

Wnioskodawca(-y) lub jego (ich) przedstawiciel(-e) w Unii

(nazwa(-y), imię (imiona) i nazwisko(-a), adres(-y)...)

...

...

...

przedkłada(-ją) niniejsze zgłoszenie w celu zaktualizowania unijnego wykazu nowej żywności.

Dane identyfikacyjne tradycyjnej żywności:

...

...

Poufność. W stosownych przypadkach proszę określić, czy wniosek zawiera dane poufne zgodnie z art. 23 rozporządzenia (UE) 2015/2283

Tak

Nie

Kategorie żywności, warunki stosowania oraz wymogi w zakresie etykietowania

Kategoria żywnościSzczególne warunki stosowaniaDodatkowe szczegółowe wymogi w zakresie etykietowania
-

Z poważaniem

Podpis...

Załączniki:

Kompletna dokumentacja techniczna

Streszczenie dokumentacji (nieopatrzone klauzulą poufności)

Wykaz wszystkich elementów dokumentacji, które mają być traktowane jako poufne, wraz z możliwym do zweryfikowania uzasadnieniem wykazującym, w jaki sposób ujawnienie takich informacji mogłoby w znacznym stopniu zaszkodzić interesom wnioskodawcy

Kopia danych administracyjnych dotyczących wnioskodawcy(-ów)

Wykaz badań i wszystkie informacje dotyczące powiadomienia o badaniach zgodnie z art. 32b rozporządzenia (WE) nr 178/2002;

ZAŁĄCZNIK  II  13  

WZÓR LISTU PRZEWODNIEGO TOWARZYSZĄCEGO WNIOSKOWI O WYDANIE ZEZWOLENIA DOTYCZĄCEMU TRADYCYJNEJ ŻYWNOŚCI Z PAŃSTWA TRZECIEGO ZGODNIE Z ART. 16 ROZPORZĄDZENIA (UE) 2015/2283

KOMISJA EUROPEJSKA

Dyrekcja Generalna

Dyrekcja

Dział

Data: ...

Przedmiot: Wniosek o wydanie zezwolenia dotyczący tradycyjnej żywności z państwa trzeciego zgodnie z art. 16 rozporządzenia (UE) 2015/2283

Wnioskodawca(-y) lub jego (ich) przedstawiciel(-e) w Unii Europejskiej

(nazwa(-y), imię (imiona) i nazwisko(-a), adres(-y)...)

...

...

...

przedkłada(-ją) niniejszy wniosek w celu zaktualizowania unijnego wykazu nowej żywności.

Dane identyfikacyjne tradycyjnej żywności:

...

...

Poufność. W stosownych przypadkach proszę określić, czy wniosek zawiera dane poufne zgodnie z art. 23 rozporządzenia (UE) 2015/2283

Tak

Nie

Kategorie żywności, warunki stosowania oraz wymogi w zakresie etykietowania

Kategoria żywnościSzczególne warunki stosowaniaDodatkowe szczegółowe wymogi w zakresie etykietowania

Z poważaniem

Podpis...

Załączniki:

Kompletny wniosek

Streszczenie wniosku (nieopatrzone klauzulą poufności)

Wykaz wszystkich elementów wniosku, które mają być traktowane jako poufne, wraz z możliwym do zweryfikowania uzasadnieniem wykazującym, w jaki sposób ujawnienie takich informacji mogłoby w znacznym stopniu zaszkodzić interesom wnioskodawcy

Udokumentowane dane odnoszące się do należycie uzasadnionych zastrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa

Kopia danych administracyjnych dotyczących wnioskodawcy(-ów)

Wykaz badań i wszystkie informacje dotyczące powiadomienia o badaniach zgodnie z art. 32b rozporządzenia (WE) nr 178/2002.

ZAŁĄCZNIK  III  14

 (uchylony).

1 Dz.U. L 327 z 11.12.2015, s. 1.
2 Rozporządzenie (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz.U. L 31 z 1.2.2002, s. 1).
3 Art. 3 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
4 Art. 3 ust. 5 zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
5 Art. 4 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
6 Art. 4 ust. 5 zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
7 Art. 5 lit. e zmieniona przez art. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
8 Art. 5 lit. f dodana przez art. 1 pkt 3 lit. b rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
9 Art. 7 zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
10 Art. 8 zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
11 Art. 10 lit. e dodana przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
12 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
13 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.
14 Załącznik III uchylony przez art. 1 pkt 8 rozporządzenia nr 2020/1824 z dnia 2 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.406.51) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 marca 2021 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.