Decyzja 2007/243/WE wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2007.106.55

Akt indywidualny
Wersja od: 24 kwietnia 2007 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 18 kwietnia 2007 r.
wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR)

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 1663)

(Jedynie teksty w językach angielskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/243/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 24 kwietnia 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 729/70 z dnia 21 kwietnia 1970 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 5 ust. 2 lit. c),

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 5 rozporządzenia Rady (EWG) nr 729/70 i art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999, a także art. 8 ust. 1 i 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1663/95 z dnia 7 lipca 1995 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 729/70 w odniesieniu do procedury rozliczania rachunków Sekcji Gwarancji EFOGR(3) stanowią, że Komisja dokonuje niezbędnej weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach weryfikacji, zapoznaje się z uwagami przez nie zgłoszonymi, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdanie sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Artykuły 2 i 3 rozporządzenia (EWG) nr 729/70, jak również art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 stanowią, że finansowane mogą być jedynie refundacje wywozowe przy wywozie do krajów trzecich oraz działania interwencyjne, mające na celu ustabilizowanie rynków rolnych, odpowiednio przyznane lub podejmowane zgodnie z zasadami wspólnotowymi w ramach wspólnej organizacji rynków rolnych.

(4) Po przeprowadzeniu weryfikacji, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR.

(5) Należy wskazać, których kwot Sekcja Gwarancji EFOGR nie uznała, za kwalifikujące się do zwrotu; kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Komisja, dla przypadków objętych niniejszą decyzją, przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunek kwot do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami wspólnotowymi.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych, wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości, w sprawach będących w toku w dniu 25 stycznia 2007 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki zatwierdzonych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, wskazane w załączniku, wyłącza się z finansowania wspólnotowego z powodu ich niezgodności z zasadami wspólnotowymi.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Królestwa Hiszpanii, Republiki Finlandii, Republiki Francuskiej, Republiki Greckiej, Irlandii, Republiki Włoskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Sporządzono w Brukseli, dnia 18 kwietnia 2007 r.

W imieniu Komisji

Mariann FISCHER BOEL

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 94 z 28.4.1970, str. 13. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1287/95 (Dz.U. L 125 z 8.6.1995, str. 1).

(2) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 103.

(3) Dz.U. L 158 z 8.7.1995, str. 6. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 465/2005 (Dz.U. L 77 z 23.3.2005, str. 6).

ZAŁĄCZNIK

Korekty ogółem - Pozycja budżetu 6 7 0 1

MSŚrodekRok finansowyUzasadnienieRodzaj korekty%WalutaKwotaDokonane odliczeniaSkutki finansowe
ATAudyt finansowy - Przekroczenie2005Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 577,47- 577,470,00
Ogółem ATEUR- 577,47- 577,470,00
BERozliczenie rachunków2001Rozliczenie rachunków za 2001 r.określona kwotaEUR- 45.922,50- 45.922,500,00
BERozliczenie rachunków2003Rozliczenie rachunków za 2003 r.określona kwotaEUR- 53.786,11- 29.109,11- 24.677,00
Ogółem BEEUR- 99.708,61- 75.031,61- 24.677,00
DERozliczenie rachunków2003Rozliczenie rachunków za 2003 r.określona kwotaEUR- 2.372.552,570,00- 2.372.552,57
DERozliczenie rachunków2004Rozliczenie rachunków za 2004 r.określona kwotaEUR- 848.720,330,00- 848.720,33
DERozliczenie rachunków2005Rozliczenie rachunków za 2005 r.określona kwotaEUR- 1.475.549,220,00- 1.475.549,22
DEAudyt finansowy - Zaległe płatności2005Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 123.145,69- 188.245,6965.100,00
DEAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 134.267,390,00- 134.267,39
Ogółem DEEUR- 4.954.235,20- 188.245,69- 4.765.989,51
DKRefundacje wywozowe2000Niewłaściwa realizacja kontroli podmianyzryczałtowana2 %DKK- 4.042.587,640,00- 4.042.587,64
DKRefundacje wywozowe2000Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana5 %DKK- 1.694.642,720,00- 1.694.642,72
DKRefundacje wywozowe2001Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana2 %DKK- 11.636.374,730,00- 11.636.374,73
DKRefundacje wywozowe2001Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana5 %DKK- 5.847.108,450,00- 5.847.108,45
DKRefundacje wywozowe2002Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana2 %DKK- 14.620.538,050,00- 14.620.538,05
DKRefundacje wywozowe2002Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana5 %DKK- 6.732.926,940,00- 6.732.926,94
DKRefundacje wywozowe2003Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana2 %DKK- 3.239.587,360,00- 3.239.587,36
DKRefundacje wywozowe2003Niewłaściwa realizacja kontroli podmiany zryczałtowana5 %DKK- 1.450.243,990,00- 1.450.243,99
DKAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 68.177,57- 68.177,570,00
Ogółem DKDKK- 49.264.009,880,00- 49.264.009,88
Ogółem DKEUR- 68.177,57- 68.177,570,00
ESAudyt finansowy - Zaległe płatności2004Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 9.070.409,96- 9.197.146,98126.737,02
ESAudyt finansowy - Zaległe płatności2005Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 7.923.714,21- 7.940.441,6116.727,40
ESPrzekroczenie pułapów finansowych2005Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR339.296,14339.296,140,00
ESOwoce i warzywa - Orzechy (inne środki)2003Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 28.111.606,970,00- 28.111.606,97
ESOwoce i warzywa - Orzechy (inne środki)2004Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 32.542.235,130,00- 32.542.235,13
ESOwoce i warzywa - Przetwarzanie pomidorów2003Pomidory dostarczane poza normalnymi godzinami pracy właściwych organów nie mogły być we właściwy sposób skontrolowane, niewystarczająca zgodność rejestrów z oficjalnymi dokumentami księgowymizryczałtowana5 %EUR- 1.850.032,920,00- 1.850.032,92
ESOwoce i warzywa - Przetwarzanie pomidorów2004Pomidory dostarczane poza normalnymi godzinami pracy właściwych organów nie mogły być we właściwy sposób skontrolowane, niewystarczająca zgodność rejestrów z oficjalnymi dokumentami księgowymizryczałtowana5 %EUR- 2.240.283,540,00- 2.240.283,54
ESDziałania promocyjne2003Niekwalifikowalność programuokreślona kwotaEUR- 20.244,020,00- 20.244,02
ESDziałania promocyjne2004Niekwalifikowalność programuokreślona kwotaEUR- 70.997,920,00- 70.997,92
ESDziałania promocyjne2003Błędy w kontrolach rachunków i kontrolach technicznychzryczałtowana10 %EUR- 438.782,100,00- 438.782,10
ESDziałania promocyjne2004Błędy w kontrolach rachunków i kontrolach technicznychzryczałtowana10 %EUR- 500.158,940,00- 500.158,94
ESDziałania promocyjne2005Błędy w kontrolach rachunków i kontrolach technicznychzryczałtowana10 %EUR- 262.486,510,00- 262.486,51
ESDziałania promocyjne2006Błędy w kontrolach rachunków i kontrolach technicznychzryczałtowana10 %EUR- 32.893,850,00- 32.893,85
Ogółem ESEUR- 82.724.549,93- 16.798.292,45- 65.926.257,48
FROTMS2001Niewystarczające i brakujące bezpośrednie kontrole działalnościzryczałtowana10 %EUR- 2.150.231,660,00- 2.150.231,66
FROTMS2002Niewystarczające i brakujące bezpośrednie kontrole działalnościzryczałtowana10 %EUR- 4.742.809,120,00- 4.742.809,12
FROTMS2003Niewystarczające i brakujące bezpośrednie kontrole działalnościzryczałtowana10 %EUR- 1.792.725,040,00- 1.792.725,04
FROwoce i warzywa - Przetwarzanie brzoskwiń i gruszek2003Płatności wielokrotnie dokonywano po upływie wyznaczonego terminuokreślona kwotaEUR- 22.494,750,00- 22.494,75
FRPrzechowywanie alkoholu w magazynach państwowych2001Nieprzestrzeganie terminów płatności określona kwotaEUR- 2.226,400,00- 2.226,40
FRPrzechowywanie alkoholu w magazynach państwowych2002Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 14.188,940,00- 14.188,94
FRRozwój obszarów wiejskich, Gwarancja - nowe środki2003Słabość kontroli dodatkowychzryczałtowana2 %EUR- 1.995.633,000,00- 1.995.633,00
FRRozwój obszarów wiejskich, Gwarancja - nowe środki2003Słabość systemu kontroli kredytów preferencyjnych: niewystarczające kontrole dowodów płatności i realizacji inwestycjizryczałtowana5 %EUR- 2.931.588,000,00- 2.931.588,00
FRRozwój obszarów wiejskich, Gwarancja - nowe środki2004Słabość kontroli dodatkowychzryczałtowana2 %EUR- 2.568.245,000,00- 2.568.245,00
Ogółem FREUR- 16.220.141,910,00- 16.220.141,91
GRPłatności bezpośrednie2004LPIS nie w pełni funkcjonuje zgodnie z wymaganą normą, a kontrole na miejscu przeprowadza się zbyt późno, by mogły być skutecznezryczałtowana5 %EUR- 14.991.119,260,00- 14.991.119,26
GRPłatności bezpośrednie2004LPIS nie w pełni funkcjonuje zgodnie z wymaganą normą, a kontrole na miejscu przeprowadza się zbyt późno, by mogły być skutecznezryczałtowana10 %EUR- 20.792.615,420,00- 20.792.615,42
GRPłatności bezpośrednie2005LPIS nie w pełni funkcjonuje zgodnie z wymaganą normą, a kontrole na miejscu przeprowadza się zbyt późno, by mogły być skutecznezryczałtowana5 %EUR- 27.702,710,00- 27.702,71
GRPłatności bezpośrednie2005LPIS nie w pełni funkcjonuje zgodnie z wymaganą normą, a kontrole na miejscu przeprowadza się zbyt późno, by mogły być skutecznezryczałtowana10 %EUR- 30.657,510,00- 30.657,51
GROwoce i warzywa - Przetwarzanie pomidorów2003Dane wskazane w rejestrach nie zostały uzgodnione z oficjalnymi rachunkami organizacji producentów; dane przekazywane przez organizację producentów nie zwierały informacji dotyczących wydajnościzryczałtowana5 %EUR- 1.231,080,00- 1.231,08
GROwoce i warzywa - Przetwarzanie pomidorów2004Dane wskazane w rejestrach nie zostały uzgodnione z oficjalnymi rachunkami organizacji producentów; dane przekazywane przez organizację producentów nie zwierały informacji dotyczących wydajnościzryczałtowana5 %EUR- 417.259,820,00- 417.259,82
GRPOSEI2003Niewystarczające dowody na to, że korzyść z pomocy została przeniesiona na końcowego użytkownika, niewystarczające kontrole przy przywozie produktów na wyspę, brak IACSzryczałtowana5 %EUR- 952.833,440,00- 952.833,44
GRPOSEI2004Niewystarczające dowody na to, że korzyść z pomocy została przeniesiona na końcowego użytkownika, niewystarczające kontrole przy przywozie produktów na wyspę, brak IACSzryczałtowana5 %EUR- 952.833,580,00- 952.833,58
GRRozwój obszarów wiejskich, Gwarancja - środki towarzyszące2001Ogółem miesięczne deklaracje przekraczają kwotę deklaracji rocznej określona kwotaEUR- 67.732,000,00- 67.732,00
Ogółem GREUR- 38.233.984,820,00- 38.233.984,82
IEAudyt finansowy - Zaległe płatności2004Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 1.021.717,84-1.232.358,00210.640,16
IEAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 122.295,66- 122.295,660,00
IEMleko w proszku przetwarzane na kazeinę2002Niewystarczająca kontrola procesu produkcjizryczałtowana5 %EUR- 676.675,340,00- 676.675,34
IEMleko w proszku przetwarzane na kazeinę2003Niewystarczająca kontrola procesu produkcjizryczałtowana5 %EUR- 1.444.677,650,00- 1.444.677,65
IEMleko w proszku przetwarzane na kazeinę2004Niewystarczająca kontrola procesu produkcjizryczałtowana5 %EUR- 378.635,480,00- 378.635,48
Ogółem IEEUR- 3.644.001,97- 1.354.653,66- 2.289.348,31
ITAudyt finansowy - Zaległe płatności2004Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 48.554.937,39- 48.865.275,10310.337,71
ITAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 47.896,46- 47.896,460,00
ITRozwój obszarów wiejskich, Gwarancja - nowe środki 2003 Niewystarczające kontrole minimalnych norm, niepełna analiza ryzyka przy wyborze beneficjentów, którzy powinni być poddani kontroli na miejscuzryczałtowana2 %EUR- 292.013,000,00- 292.013,00
ITWino - Restrukturyzacja2003Przeszacowanie obszarów uprawy winorośliokreślona kwotaEUR- 791.044,510,00- 791.044,51
ITWino - Restrukturyzacja2004Przeszacowanie obszarów uprawy winorośliokreślona kwotaEUR- 1.587.599,850,00- 1.587.599,85
Ogółem ITEUR- 51.273.491,21- 48.913.171,56- 2.360.319,65
LUAudyt finansowy - Zaległe płatności2005Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 89.099,53- 89.099,530,00
LUAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 132.471,39- 42.350,66- 90.120,73
LUAudyt finansowy - Przekroczenie2005Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 14.637,53- 14.637,530,00
Ogółem LUEUR- 236.208,45- 146.087,72- 90.120,73
NLRozliczenie rachunków2003Rozliczenie rachunków za 2003 r.określona kwotaEUR- 159.196,130,00- 159.196,13
NLRefundacje wywozowe 1999 Niewystarczająca ilość kontroli podmianyzryczałtowana5 %EUR- 1.337.421,430,00- 1.337.421,43
NLRefundacje wywozowe2000Niewystarczająca ilość kontroli podmianyzryczałtowana5 %EUR- 15.460.584,910,00- 15.460.584,91
NLRefundacje wywozowe2001Niewystarczająca ilość kontroli podmianyzryczałtowana5 %EUR- 9.866.616,710,00- 9.866.616,71
Ogółem NLEUR- 26.823.819,180,00- 26.823.819,18
Korekty ogółem - budżetu 05 07 01 07
P. Czł.ŚrodekRok finansowyUzasadnienieRodzaj korekty%WalutaKwotaDokonane odliczeniaSkutki finansowe
FIAudyt finansowy - Zaległe płatności2005Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 59.957,06- 930.760,36870.803,30
FIAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 4.383,80- 4.383,800,00
Ogółem FIEUR- 64.340,86- 935.144,16870.803,30
GBAudyt finansowy - Zaległe płatności2003Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 18.692,310,00- 18.692,31
GBAudyt finansowy - Zaległe płatności2004Nieprzestrzeganie terminów płatności określonaokreślona kwotaEUR- 53.718.181,34- 54.438.176,05719.994,71
GBAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 177.600,74- 177.600,740,00
GBAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaGBP- 5.043,95- 5.043,950,00
GBOdzyskane kwoty2003Niewłaściwa klasyfikacja nieprawidłowościokreślona kwotaGBP- 23.387,800,00- 23.387,80
Ogółem GBEUR- 53.914.474,39- 54.615.776,79701.302,40
Ogółem GBGBP- 28.431,75- 5.043,95- 23.387,80
PTAudyt finansowy - Zaległe płatności2005Nieprzestrzeganie terminów płatnościokreślona kwotaEUR- 400.433,43- 521.198,20120.764,77
PTAudyt finansowy - Przekroczenie2003Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 30.352,110,00- 30.352,11
PTAudyt finansowy - Przekroczenie2004Przekroczenie pułapów finansowychokreślona kwotaEUR- 139,80- 139,800,00
Ogółem PTEUR- 430.925,34- 521.338,0090.412,66

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.