Decyzja wykonawcza 2016/1059 wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Dz.U.UE.L.2016.173.59
Akt indywidualnyDECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2016/1059
z dnia 20 czerwca 2016 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) *
(Jedynie teksty w językach angielskim, bułgarskim czeskim, duńskim, francuskim, hiszpańskim, litewskim, łotewskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim, słoweńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)
(Dz.U.UE L z dnia 30 czerwca 2016 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 1 , w szczególności jego art. 52,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 31 rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 2 , a od dnia 1 stycznia 2015 r. zgodnie z art. 52 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1306/2013 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z prawem unijnym.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia tego wymogu i nie może być zatem finansowana w ramach EFRG ani EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach EFRG i EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Jeśli chodzi o przypadki objęte niniejszą decyzją, Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym 3 szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z prawem unijnym.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach będących w toku w dniu 1 kwietnia 2016 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Kwoty określone w załączniku, odnoszące się do wydatków poniesionych przez akredytowane agencje płatnicze państw członkowskich, zadeklarowane z tytułu EFRG lub EFRROW, wyłącza się z finansowania unijnego.
Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Bułgarii, Republiki Czeskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Królestwa Niderlandów, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
W imieniu Komisji | |
Phil HOGAN | |
Członek Komisji |
ZAŁĄCZNIK
Państwo członkowskie | Środek pomocy | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | Korekta % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
FRANCJA | Wytyczne dot. rozwoju obszarów wiejskich LEADER + (RD-400) | 2008 | Zwrot w następstwie orzeczenia w sprawie T-516/10 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 7 437 217,61 | 0,00 | 7 437 217,61 |
Ogółem FR: | EUR | 7 437 217,61 | 0,00 | 7 437 217,61 |
Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
EUR | 7 437 217,61 | 0,00 | 7 437 217,61 |
Pozycja budżetu: 05040501
Państwo członkowskie | Środek pomocy | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | Korekta % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
REPUBLIKA CZESKA | Rozwój obszarów wiejskich EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007- 2013) | 2011 | Zwrot w sprawie T-32/16 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 151 171,36 | 0,00 | 151 171,36 |
Rozwój obszarów wiejskich EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007- 2013) | 2012 | Zwrot w sprawie T-32/16 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 212 512,83 | 0,00 | 212 512,83 | |
Rozwój obszarów wiejskich EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007- 2013) | 2013 | Zwrot w sprawie T-32/16 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 220 615,06 | 0,00 | 220 615,06 | |
Ogółem CZ: | EUR | 584 299,25 | 0,00 | 584 299,25 | |||||
FRANCJA | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2011 | Brak liczenia zwierząt oraz oceny gęstości obsady w czasie kontroli na miejscu - usunięcie owiec i kóz nie objętych premią zwierzęcą | SZACUNKOWY ODSETEK | - 0,48 % | EUR | 1 071 009,19 | - 8 925,08 | 1 079 934,27 |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2012 | Brak liczenia zwierząt oraz oceny gęstości obsady w czasie kontroli na miejscu - usunięcie owiec i kóz nie objętych premią zwierzęcą | SZACUNKOWY ODSETEK | - 0,48 % | EUR | 1 386 002,35 | - 11 430,02 | 1 397 432,37 | |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2013 | Brak liczenia zwierząt oraz oceny gęstości obsady w czasie kontroli na miejscu - usunięcie owiec i kóz nie objętych premią zwierzęcą | SZACUNKOWY ODSETEK | - 0,48 % | EUR | 1 383 793,19 | - 11 531,61 | 1 395 324,80 | |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2008 | Zwrot w następstwie orzeczenia w sprawie T-259/13 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 706 623,78 | 0,00 | 706 623,78 | |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2009 | Zwrot w następstwie orzeczenia w sprawie T-259/13 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 167 468,29 | 0,00 | 167 468,29 | |
Ogółem FR: | EUR | 4 714 896,80 | - 31 886,71 | 4 746 783,51 | |||||
HISZPANIA | Certyfikacja | 2013 | Błędy losowe w zakresie EFR-ROW nieobjętego ZSZiK i statystyki dotyczące kontroli EFRG Sprostowanie korekty w decyzji ad hoc nr 48 | JEDNORAZOWA | EUR | 2 195,93 | 0,00 | 2 195,93 | |
Certyfikacja | 2013 | Znane błędy dotyczące EFRG nieobjętego ZSZiK oraz EFR-ROW nieobjętego ZSZiK Sprostowanie korekty w decyzji ad hoc nr 48 | JEDNORAZOWA | EUR | 26 105,45 | 0,00 | 26 105,45 | ||
Ogółem ES: | EUR | 28 301,38 | 0,00 | 28 301,38 |
Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
EUR | 5 327 497,43 | - 31 886,71 | 5 359 384,14 |
Pozycja budżetu: 05070107
Państwo członkowskie | Środek pomocy | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | Korekta % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe | |
SŁOWENIA | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Zwrot w sprawie T-12/16 w następstwie orzeczenia w sprawie T-667/14 | JEDNORAZOWA | EUR | 42 615,90 | 0,00 | 42 615,90 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Zwrot w sprawie T-12/16 w następstwie orzeczenia w sprawie T-667/14 | JEDNORAZOWA | EUR | 45 519,08 | 0,00 | 45 519,08 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2015 | Zwrot w sprawie T-12/16 w następstwie orzeczenia w sprawie T-667/14 | JEDNORAZOWA | EUR | 34 211,94 | 0,00 | 34 211,94 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Zwrot w następstwie orzeczenia w sprawie T-667/14 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 85 780,08 | 2 203,29 | 83 576,79 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Zwrot w następstwie orzeczenia w sprawie T-667/14 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 115 956,46 | 0,00 | 115 956,46 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Zwrot w następstwie orzeczenia w sprawie T-667/14 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 131 269,23 | 0,00 | 131 269,23 | ||
Ogółem SI: | EUR | 455 352,69 | 2 203,29 | 453 149,40 |
Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
EUR | 455 352,69 | 2 203,29 | 453 149,40 |
Pozycja budżetu: 6701
Państwo członkowskie | Środek pomocy | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | Korekta % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe | |
BUŁGARIA | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz obliczenia sankcji i płatności, rok składania wniosków 2012 | JEDNORAZOWA | EUR | - 167 489,00 | 0,00 | - 167 489,00 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz obliczenia sankcji i płatności, rok składania wniosków 2012 | JEDNORAZOWA | EUR | - 131,00 | 0,00 | - 131,00 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz obliczenia sankcji i płatności, rok składania wniosków 2013 | JEDNORAZOWA | EUR | - 250 296,00 | 0,00 | - 250 296,00 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2015 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz obliczenia sankcji i płatności, rok składania wniosków 2014 | JEDNORAZOWA | EUR | - 263 217,00 | 0,00 | - 263 217,00 | |||
Ogółem BG: | EUR | - 681 133,00 | 0,00 | - 681 133,00 | ||||||
REPUBLIKA CZESKA | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Rok składania wniosków 2012: Niedociągnięcia w aktualizacji systemu identyfikacji działek rolnych, niedociągnięcia w analizie ryzyka, brak rozszerzenia lub ekstrapolacji w przypadku nadmiernego zadeklarowania na poziomie > 3 % | JEDNORAZOWA | EUR | - 112 441,28 | 0,00 | - 112 441,28 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Rok składania wniosków 2013: Niedociągnięcia w aktualizacji systemu identyfikacji działek rolnych, niedociągnięcia w analizie ryzyka, brak rozszerzenia lub ekstrapolacji w przypadku nadmiernego zadeklarowania na poziomie > 3 % | JEDNORAZOWA | EUR | - 164 086,21 | 0,00 | - 164 086,21 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2015 | Rok składania wniosków 2014: Niedociągnięcia w aktualizacji systemu identyfikacji działek rolnych, niedociągnięcia w analizie ryzyka, brak rozszerzenia lub ekstrapolacji w przypadku nadmiernego zadeklarowania na poziomie > 3 % | JEDNORAZOWA | EUR | - 185 990,34 | 0,00 | - 185 990,34 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieprawidłowa kontrola wymogów w zakresie identyfikacji i rejestracji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 5 297 424,42 | - 41,95 | - 5 297 382,47 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Nieprawidłowa kontrola wymogów w zakresie identyfikacji i rejestracji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 5 947 911,00 | - 0,69 | - 5 947 910,31 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Nieprawidłowa kontrola wymogów w zakresie identyfikacji i rejestracji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 6 473 886,96 | - 1 124,41 | - 6 472 762,55 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Nieprawidłowa kontrola wymogów w zakresie identyfikacji i rejestracji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 6 852 121,42 | - 1 640,86 | - 6 850 480,56 | ||
Wino - inwestycje | 2011 | Niewystarczający poziom kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 124 003,47 | 0,00 | - 124 003,47 | ||
Wino - inwestycje | 2012 | Niewystarczający poziom kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 207 479,98 | 0,00 | - 207 479,98 | ||
Wino - inwestycje | 2013 | Niewystarczający poziom kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 201 933,62 | 0,00 | - 201 933,62 | ||
Wino - inwestycje | 2014 | Niewystarczający poziom kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 103 099,13 | 0,00 | - 103 099,13 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak zdefiniowania jednej z norm GAEC i ograniczony zakres kontroli wymogu SMR 5, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 059 484,88 | - 8,39 | - 1 059 476,49 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak zdefiniowania jednej z norm GAEC i ograniczony zakres kontroli wymogu SMR 5, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 189 582,20 | - 0,14 | - 1 189 582,06 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak zdefiniowania jednej z norm GAEC i ograniczony zakres kontroli wymogu SMR 5, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 294 777,39 | - 224,88 | - 1 294 552,51 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Brak zdefiniowania jednej z norm GAEC i ograniczony zakres kontroli wymogu SMR 5, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 370 424,28 | 0,00 | - 1 370 424,28 | ||
Ogółem CZ: | EUR | - 30 584 646,58 | - 3 041,32 | - 30 581 605,26 | ||||||
NIEMCY | Certyfikacja | 2013 | Korekta finansowa z tytułu nieodzyskanych błędów finansowych z poprzednich lat | JEDNORAZOWA | EUR | - 46 753,71 | 0,00 | - 46 753,71 | ||
Działania promocyjne | 2010 | Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych | ZRYCZAŁTOWANA | 100,00 % | EUR | - 140 636,87 | - 632,38 | - 140 004,49 | ||
Działania promocyjne | 2011 | Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych | ZRYCZAŁTOWANA | 100,00 % | EUR | - 331 758,14 | - 168,23 | - 331 589,91 | ||
Działania promocyjne | 2012 | Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych | ZRYCZAŁTOWANA | 100,00 % | EUR | - 346 390,91 | - 382,01 | - 346 008,90 | ||
Działania promocyjne | 2013 | Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych | ZRYCZAŁTOWANA | 100,00 % | EUR | - 67 459,69 | - 33,69 | - 67 426,00 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w zakresie skuteczności metody kontroli oraz jakość kontroli na miejscu w roku składania wniosków 2012 | JEDNORAZOWA | EUR | - 224 492,66 | 0,00 | - 224 492,66 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w zakresie skuteczności metody kontroli oraz jakość kontroli na miejscu w roku składania wniosków 2013 | JEDNORAZOWA | EUR | - 186 360,48 | 0,00 | - 186 360,48 | |||
Ogółem DE: | EUR | - 1 343 852,46 | - 1 216,31 | - 1 342 636,15 | ||||||
HISZPANIA | Nieprawidłowości | 2013 | Opóźnienia w rozpoczęciu postępowania windykacyjnego i brak staranności w działaniach następczych w odniesieniu do należności | JEDNORAZOWA | EUR | - 364 397,21 | 0,00 | - 364 397,21 | ||
Certyfikacja | 2011 | Znane błędy dotyczące EFRG nieobjętego ZSZiK oraz EFR-ROW nieobjętego ZSZiK Sprostowanie korekty w decyzji ad hoc nr 48 | JEDNORAZOWA | EUR | 3 523,35 | 0,00 | 3 523,35 | |||
Certyfikacja | 2013 | Znane błędy dotyczące EFRG nieobjętego ZSZiK oraz EFR-ROW nieobjętego ZSZiK Sprostowanie korekty w decyzji ad hoc nr 48 | JEDNORAZOWA | EUR | 19 304,02 | 0,00 | 19 304,02 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 115 116,22 | - 3 067,03 | - 112 049,19 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 10 039,58 | 0,00 | - 10 039,58 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 202,56 | 0,00 | - 202,56 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 1 779 083,63 | - 4 749,00 | - 1 774 334,63 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 1 466,85 | 0,00 | - 1 466,85 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 408,69 | 0,00 | - 408,69 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 1 796 132,37 | - 8 320,41 | - 1 787 811,96 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 379,25 | 0,00 | - 379,25 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 921 486,77 | 0,00 | - 921 486,77 | ||
Certyfikacja | 2014 | Znany błąd obliczony na podstawie niedociągnięć systemowych w badaniu bezpośrednim populacji EFRG nieobjętej ZSZiK | JEDNORAZOWA | EUR | - 555 280,17 | 0,00 | - 555 280,17 | |||
Certyfikacja | 2014 | Znany błąd w EFRROW nieobjętym ZSZiK Brak stosowania dyscypliny finansowej | JEDNORAZOWA | EUR | - 84 578,54 | 0,00 | - 84 578,54 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Brak odzyskania kwot, rok składania wniosków 2009 | JEDNORAZOWA | EUR | - 1 797 657,81 | 0,00 | - 1 797 657,81 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Brak odzyskania kwot, rok składania wniosków 2010 | JEDNORAZOWA | EUR | - 2 476 822,58 | 0,00 | - 2 476 822,58 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Brak odzyskania kwot, rok składania wniosków 2011 | JEDNORAZOWA | EUR | - 2 041 501,02 | 0,00 | - 2 041 501,02 | |||
Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2010 | Uznawanie - outsourcing: niedociągnięcia w kontrolach | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 146 583,54 | - 17 707,29 | - 128 876,25 | ||
Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2011 | Uznawanie - outsourcing: niedociągnięcia w kontrolach | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 173 015,89 | - 20 900,32 | - 152 115,57 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w jakości kontroli na miejscu oraz przy obliczaniu płatności i sankcji (rok składania wniosków 2012) | JEDNORAZOWA | EUR | - 237 956,45 | 0,00 | - 237 956,45 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w jakości kontroli na miejscu oraz przy obliczaniu płatności i sankcji (rok składania wniosków 2012) | JEDNORAZOWA | EUR | - 35,09 | 0,00 | - 35,09 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w jakości kontroli na miejscu (rok składania wniosków 2013) | JEDNORAZOWA | EUR | - 5 437,95 | 0,00 | - 5 437,95 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 0,41 % | EUR | - 36 254,13 | 0,00 | - 36 254,13 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 1,27 % | EUR | - 491 140,74 | 0,00 | - 491 140,74 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 1,87 % | EUR | - 5 206 315,05 | 0,00 | - 5 206 315,05 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,45 % | EUR | - 525 444,92 | 0,00 | - 525 444,92 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,71 % | EUR | - 193 701,07 | 0,00 | - 193 701,07 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,84 % | EUR | - 3 385 206,63 | 0,00 | - 3 385 206,63 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,97 % | EUR | - 274 558,17 | 0,00 | - 274 558,17 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,03 % | EUR | - 6 425 414,59 | 0,00 | - 6 425 414,59 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,32 % | EUR | - 264 285,02 | 0,00 | - 264 285,02 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,53 % | EUR | - 370 297,50 | 0,00 | - 370 297,50 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 4,34 % | EUR | - 5 810 700,42 | 0,00 | - 5 810 700,42 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 1,59 % | EUR | - 140 897,44 | 0,00 | - 140 897,44 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,58 % | EUR | - 12 557 181,35 | 0,00 | - 12 557 181,35 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,80 % | EUR | - 1 604 161,19 | 0,00 | - 1 604 161,19 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 4,46 % | EUR | - 7 281 180,73 | 0,00 | - 7 281 180,73 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 4,99 % | EUR | - 521 889,14 | 0,00 | - 521 889,14 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,86 % | EUR | - 14 705 686,08 | 0,00 | - 14 705 686,08 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 6,40 % | EUR | - 754 883,66 | 0,00 | - 754 883,66 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 6,52 % | EUR | - 1 465 916,24 | 0,00 | - 1 465 916,24 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 7,68 % | EUR | - 1 054 399,87 | 0,00 | - 1 054 399,87 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,60 % | EUR | - 898 074,78 | 0,00 | - 898 074,78 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,04 % | EUR | - 17 872 503,33 | 0,00 | - 17 872 503,33 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 1,53 % | EUR | - 129 372,04 | 0,00 | - 129 372,04 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,52 % | EUR | - 1 670 394,11 | 0,00 | - 1 670 394,11 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,61 % | EUR | - 12 569 567,63 | 0,00 | - 12 569 567,63 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 4,40 % | EUR | - 457 993,13 | 0,00 | - 457 993,13 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 4,41 % | EUR | - 6 222 534,74 | 0,00 | - 6 222 534,74 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,47 % | EUR | - 14 047 831,11 | 0,00 | - 14 047 831,11 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 6,42 % | EUR | - 1 460 940,66 | 0,00 | - 1 460 940,66 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 7,67 % | EUR | - 1 039 427,27 | 0,00 | - 1 039 427,27 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,71 % | EUR | - 896 518,36 | 0,00 | - 896 518,36 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,84 % | EUR | - 1 073 434,31 | 0,00 | - 1 073 434,31 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,06 % | EUR | - 18 587 226,24 | 0,00 | - 18 587 226,24 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 1,52 % | EUR | - 282 433,44 | 0,00 | - 282 433,44 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,73 % | EUR | - 2 189 472,27 | 0,00 | - 2 189 472,27 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,47 % | EUR | - 436 427,69 | 0,00 | - 436 427,69 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,60 % | EUR | - 13 607 317,98 | 0,00 | - 13 607 317,98 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 4,34 % | EUR | - 6 859 547,08 | 0,00 | - 6 859 547,08 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,23 % | EUR | - 14 573 066,77 | 0,00 | - 14 573 066,77 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,67 % | EUR | - 1 481 797,81 | 0,00 | - 1 481 797,81 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,11 % | EUR | - 937 029,74 | 0,00 | - 937 029,74 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,35 % | EUR | - 1 152 945,89 | 0,00 | - 1 152 945,89 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,47 % | EUR | - 1 067 848,09 | 0,00 | - 1 067 848,09 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,09 % | EUR | - 18 550 881,56 | 0,00 | - 18 550 881,56 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 1,78 % | EUR | - 242 483,04 | 0,00 | - 242 483,04 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,43 % | EUR | - 1 440 419,43 | 0,00 | - 1 440 419,43 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,58 % | EUR | - 13 675 357,81 | 0,00 | - 13 675 357,81 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 3,67 % | EUR | - 244 557,73 | 0,00 | - 244 557,73 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,22 % | EUR | - 22 266 789,93 | 0,00 | - 22 266 789,93 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,62 % | EUR | - 1 460 452,24 | 0,00 | - 1 460 452,24 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,21 % | EUR | - 1 461 393,24 | 0,00 | - 1 461 393,24 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,22 % | EUR | - 967 202,28 | 0,00 | - 967 202,28 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 8,53 % | EUR | - 1 203 367,96 | 0,00 | - 1 203 367,96 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych (trwałe użytki zielone), rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,09 % | EUR | - 18 791 305,94 | 0,00 | - 18 791 305,94 | ||
Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2010 | Niedociągnięcia w zakresie uznawania organizacji producentów - Kontrola produkcji sprzedanej - Pełna realizacja | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 149 704,70 | - 18 084,33 | - 131 620,37 | ||
Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2011 | Niedociągnięcia w zakresie uznawania organizacji producentów - Kontrola produkcji sprzedanej - Pełna realizacja | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 3 967,05 | - 479,22 | - 3 487,83 | ||
Ogółem ES: | EUR | - 275 525 856,12 | - 73 307,60 | - 275 452 548,52 | ||||||
FRANCJA | Uprawnienia | 2013 | Przydział dla rolników, którzy nie byli w stanie podpisać klauzuli umowy prywatnej z przyczyn obiektywnych, i przydział dla nowych rolników | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 822 428,05 | 0,00 | - 822 428,05 | |
Uprawnienia | 2014 | Przydział dla rolników, którzy nie byli w stanie podpisać klauzuli umowy prywatnej z przyczyn obiektywnych, i przydział dla nowych rolników | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 1 382 331,15 | 0,00 | - 1 382 331,15 | ||
Uprawnienia | 2013 | Środki na likwidację winnic 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 16 184,70 | 0,00 | - 16 184,70 | ||
Uprawnienia | 2014 | Środki na likwidację winnic 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 16 184,70 | 0,00 | - 16 184,70 | ||
Uprawnienia | 2013 | Przydział na cielęta ras mięsnych | JEDNORAZOWA | EUR | - 1 363 665,37 | - 29 946,09 | - 1 333 719,28 | |||
Uprawnienia | 2014 | Przydział na cielęta ras mięsnych | JEDNORAZOWA | EUR | - 1 363 665,37 | 0,00 | - 1 363 665,37 | |||
Uprawnienia | 2013 | Nieprawidłowe obliczenie liniowego zmniejszenia | JEDNORAZOWA | EUR | - 89 489 899,24 | - 1 965 198,18 | - 87 524 701,06 | |||
Uprawnienia | 2014 | Nieprawidłowe obliczenie liniowego zmniejszenia | JEDNORAZOWA | EUR | - 98 131 085,38 | 0,00 | - 98 131 085,38 | |||
Ogółem FR: | EUR | - 192 585 443,96 | - 1 995 144,27 | - 190 590 299,69 | ||||||
WIELKA BRYTANIA | Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Stosowanie tolerancji w odniesieniu do SMR 7 i SMR 8, rok składania wniosków 2012 | JEDNORAZOWA | EUR | - 216 342,93 | 0,00 | - 216 342,93 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Stosowanie tolerancji w odniesieniu do SMR 7 i SMR 8, rok składania wniosków 2013 | JEDNORAZOWA | EUR | - 133 445,51 | 0,00 | - 133 445,51 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2015 | Stosowanie tolerancji w odniesieniu do SMR 7 i SMR 8, rok składania wniosków 2014 | JEDNORAZOWA | EUR | - 125 894,15 | 0,00 | - 125 894,15 | |||
Certyfikacja | 2010 | Wycofanie i kompletność załącznika III | JEDNORAZOWA | EUR | - 373 689,17 | 0,00 | - 373 689,17 | |||
Certyfikacja | 2011 | Wycofanie i kompletność załącznika III | JEDNORAZOWA | EUR | - 388,00 | 0,00 | - 388,00 | |||
Certyfikacja | 2012 | Wycofanie i kompletność załącznika III | JEDNORAZOWA | EUR | - 3 394,82 | 0,00 | - 3 394,82 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 456 734,56 | - 16 924,48 | - 1 439 810,08 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 9 246,99 | 8,89 | - 9 255,88 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 6 356,12 | 0,00 | - 6 356,12 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 4 128 736,01 | - 82 450,81 | - 4 046 285,20 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 6 293,36 | 0,00 | - 6 293,36 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 188,27 | 0,00 | - 1 188,27 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 4 133 131,91 | - 82 712,75 | - 4 050 419,16 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 3 715,44 | - 75,10 | - 3 640,34 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Tolerancje stosowane w odniesieniu do identyfikacji SMR 7 i SMR 8, rok składania wniosków 2010 | JEDNORAZOWA | EUR | - 358 022,71 | - 7 160,45 | - 350 862,26 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Tolerancje stosowane w odniesieniu do identyfikacji SMR 7 i SMR 8, rok składania wniosków 2011 | JEDNORAZOWA | EUR | - 570 898,01 | - 12 536,93 | - 558 361,08 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Tolerancje stosowane w odniesieniu do identyfikacji SMR 7 i SMR 8, rok składania wniosków 2012 | JEDNORAZOWA | EUR | - 306 764,01 | - 613,53 | - 306 150,48 | |||
Ogółem GB: | EUR | - 11 834 241,97 | - 202 465,16 | - 11 631 776,81 | ||||||
WŁOCHY | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niektóre SMR kontrolowane częściowo, zbyt łagodny system sankcji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2010 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 1 541 264,44 | - 451,39 | - 1 540 813,05 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Niektóre SMR kontrolowane częściowo, zbyt łagodny system sankcji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2011 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 1 509 688,44 | 0,00 | - 1 509 688,44 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niektóre SMR kontrolowane częściowo, zbyt łagodny system sankcji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2012 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 1 482 417,28 | 0,00 | - 1 482 417,28 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Dwa SMR kontrolowane częściowo, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2010 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 450 758,57 | 0,00 | - 450 758,57 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Dwa SMR kontrolowane częściowo, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2011 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 473 989,06 | 0,00 | - 473 989,06 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Dwa SMR kontrolowane częściowo, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2012 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 497 207,98 | 0,00 | - 497 207,98 | |||
Ogółem IT: | EUR | - 5 955 325,77 | - 451,39 | - 5 954 874,38 | ||||||
LUKSEMBURG | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Rok składania wniosków 2012: niedociągnięcia w skuteczności analizy ryzyka | JEDNORAZOWA | EUR | - 77 965,03 | - 155,93 | - 77 809,10 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Rok składania wniosków 2013: niedociągnięcia w skuteczności analizy ryzyka | JEDNORAZOWA | EUR | - 19 066,61 | 0,00 | - 19 066,61 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2015 | Rok składania wniosków 2014: niedociągnięcia w skuteczności analizy ryzyka | JEDNORAZOWA | EUR | - 10 880,09 | 0,00 | - 10 880,09 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Lata składania wniosków 2012- 2013: niedziałanie wstecz zmniejszeń i sankcji zgodnie z art. 57 i 80 rozporządzenia nr 1122/2009 | JEDNORAZOWA | EUR | - 28 439,04 | 0,00 | - 28 439,04 | |||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Lata składania wniosków 2012- 2014: kwalifikowalność linearnych elementów krajobrazu zgodnie z art. 26 rozporządzenia nr 1122/2009 | JEDNORAZOWA | EUR | - 7 926,48 | - 6,00 | - 7 920,48 | |||
Ogółem LU: | EUR | - 144 277,25 | - 161,93 | - 144 115,32 | ||||||
ŁOTWA | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2013 | Zaliczka na rzecz podmiotu gospodarczego przekracza maksymalną wielkość przewidzianą w przepisach | JEDNORAZOWA | EUR | - 44 082,50 | 0,00 | - 44 082,50 | ||
Inna pomoc bezpośrednia - art. 68-72 rozporządzenia nr 73/2009 | 2013 | Nieprawidłowe obliczenie płatności z tytułu pomocy | JEDNORAZOWA | EUR | - 34 355,75 | 0,00 | - 34 355,75 | |||
Inna pomoc bezpośrednia - art. 68-72 rozporządzenia nr 73/2009 | 2014 | Nieprawidłowe obliczenie płatności z tytułu pomocy | JEDNORAZOWA | EUR | - 33 114,31 | 0,00 | - 33 114,31 | |||
Inna pomoc bezpośrednia - art. 68-72 rozporządzenia nr 73/2009 | 2013 | Brak wzmianki na temat środka prawnego w sprawozdaniu audytowym - niewystarczający poziom świadomości inspektorów na temat konkretnych rodzajów ryzyka | JEDNORAZOWA | EUR | - 2 356,35 | 0,00 | - 2 356,35 | |||
Inna pomoc bezpośrednia - art. 68-72 rozporządzenia nr 73/2009 | 2014 | Brak wzmianki na temat środka prawnego w sprawozdaniu audytowym - niewystarczający poziom świadomości inspektorów na temat konkretnych rodzajów ryzyka | JEDNORAZOWA | EUR | - 2 271,21 | 0,00 | - 2 271,21 | |||
Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2013 | Nieprzestrzeganie obowiązujących terminów składania zamówień publicznych | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 98 781,18 | - 881,65 | - 97 899,53 | ||
Ogółem LV: | EUR | - 214 961,30 | - 881,65 | - 214 079,65 | ||||||
NIDERLANDY | Zasada wzajemnej zgodności | 2015 | Niedociągnięcia w kontroli na miejscu w odniesieniu do SMR 12, rok składania wniosków 2014 | JEDNORAZOWA | EUR | - 17 819,22 | 0,00 | - 17 819,22 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niedociągnięcia w kontroli na miejscu w odniesieniu do SMR 8 i SMR 12, rok składania wniosków 2012 | JEDNORAZOWA | EUR | - 37 075,36 | 0,00 | - 37 075,36 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Niedociągnięcia w kontroli na miejscu w odniesieniu do SMR 8 i SMR 12, rok składania wniosków 2013 | JEDNORAZOWA | EUR | - 5 779,47 | 0,00 | - 5 779,47 | |||
Ogółem NL: | EUR | - 60 674,05 | 0,00 | - 60 674,05 | ||||||
PORTUGALIA | Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, brak kontroli jednej z norm, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 3 233 085,77 | - 108 110,02 | - 3 124 975,75 | |
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 899 122,29 | - 208 499,79 | - 690 622,50 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 7 817,09 | - 842,64 | - 6 974,45 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 180,91 | 0,00 | 180,91 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 3 217 040,09 | - 245 336,98 | - 2 971 703,11 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 2 037,25 | 0,00 | - 2 037,25 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 166 454,16 | 0,00 | - 166 454,16 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 46 559,18 | 0,00 | - 46 559,18 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2013 | Niedociągnięcia w konsolidacji, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 21 462 543,90 | 0,00 | - 21 462 543,90 | ||
Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2014 | Niedociągnięcia w konsolidacji, rok składania wniosków 2013 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 8 494 795,80 | 0,00 | - 8 494 795,80 | ||
Ogółem PT: | EUR | - 37 529 274,62 | - 562 789,43 | - 36 966 485,19 | ||||||
SZWECJA | Mleko - mleko dostarczane do szkół | 2010 | Niepełne kontrole administracyjne wniosków o przyznanie pomocy | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 78 643,30 | 0,00 | - 78 643,30 | ||
Mleko - mleko dostarczane do szkół | 2011 | Niepełne kontrole administracyjne wniosków o przyznanie pomocy | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 84 843,00 | 0,00 | - 84 843,00 | |||
Mleko - mleko dostarczane do szkół | 2012 | Niepełne kontrole administracyjne wniosków o przyznanie pomocy | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 90 599,19 | 0,00 | - 90 599,19 | |||
Mleko - mleko dostarczane do szkół | 2013 | Niepełne kontrole administracyjne wniosków o przyznanie pomocy | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 71 717,30 | 0,00 | - 71 717,30 | |||
Mleko - mleko dostarczane do szkół | 2014 | Niepełne kontrole administracyjne wniosków o przyznanie pomocy | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 53 174,59 | 0,00 | - 53 174,59 | |||
Ogółem SE: | EUR | - 378 977,38 | 0,00 | - 378 977,38 |
Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
EUR | - 556 838 664,46 | - 2 839 459,06 | - 553 999 205,40 |
Pozycja budżetu: 6711
Państwo członkowskie | Środek pomocy | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | Korekta % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe | |
NIEMCY | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2013 | 10 % kosztów projektów zaproponowanych do zapłacenia przez zwycięskiego oferenta - korekta w wysokości 25 % na poszczególne projekty | JEDNORAZOWA | EUR | - 98 865,51 | 0,00 | - 98 865,51 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, inwestycje - beneficjenci publiczni | 2014 | 10 % kosztów projektów zaproponowanych do zapłacenia przez zwycięskiego oferenta - korekta w wysokości 25 % na poszczególne projekty | JEDNORAZOWA | EUR | - 36 996,07 | 0,00 | - 36 996,07 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, inwestycje - beneficjenci publiczni | 2014 | 10 % kosztów projektów zapłacone przez zwycięskiego oferenta - korekta w wysokości 100 % na poszczególne projekty | JEDNORAZOWA | EUR | - 461 580,98 | 0,00 | - 461 580,98 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2013 | Płatności rolnośrodowiskowe - brak weryfikacji gęstości obsady podczas kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 127 073,79 | 0,00 | - 127 073,79 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2014 | Płatności rolnośrodowiskowe - brak weryfikacji gęstości obsady podczas kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 126 252,39 | 0,00 | - 126 252,39 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2015 | Płatności rolnośrodowiskowe - brak weryfikacji gęstości obsady podczas kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 110 666,82 | 0,00 | - 110 666,82 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2012 | Niedociągnięcia w zakresie procedur przetargowych, udzielania zamówień, przekraczania progów, kontroli administracyjnej i przejmowania wkładu własnego | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 375 618,20 | 0,00 | - 375 618,20 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2013 | Niedociągnięcia w zakresie procedur przetargowych, udzielania zamówień, przekraczania progów, kontroli administracyjnej i przejmowania wkładu własnego | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 164 490,50 | 0,00 | - 164 490,50 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, inwestycje - publiczni beneficjenci | 2014 | Niedociągnięcia w zakresie procedur przetargowych, wyboru najkorzystniejszej oferty, przekraczania progów (pomocy państwa i finansowania krajowego), pokrywania kosztów projektów przez zwycięskiego oferenta, powiązane niedociągnięcia w kontroli administracyjnej | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 70 931,60 | 0,00 | - 70 931,60 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, inwestycje - publiczni beneficjenci | 2015 | Niedociągnięcia w zakresie procedur przetargowych, wyboru najkorzystniejszej oferty, przekraczania progów (pomocy państwa i finansowania krajowego), pokrywania kosztów projektów przez zwycięskiego oferenta, powiązane niedociągnięcia w kontroli administracyjnej | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | 12,49 | 0,00 | 12,49 | ||
Ogółem DE: | EUR | - 1 572 463,37 | 0,00 | - 1 572 463,37 | ||||||
DANIA | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2008 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 19 234,20 | 0,00 | - 19 234,20 | |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2009 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 10 410,87 | 0,00 | - 10 410,87 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2010 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 10 520,43 | 0,00 | - 10 520,43 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2011 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 21 757,75 | 0,00 | - 21 757,75 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2012 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 93 474,30 | 0,00 | - 93 474,30 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 + 3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013) | 2013 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 671 102,85 | 0,00 | - 671 102,85 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW, inwestycje - prywatni beneficjenci | 2014 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli: kontrola zasadności kosztów, zakres kontroli ex post | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 1 187 926,23 | 0,00 | - 1 187 926,23 | ||
Ogółem DK: | EUR | - 2 014 426,63 | 0,00 | - 2 014 426,63 | ||||||
HISZPANIA | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 4, LEADER (2007- 2013) | 2013 | Brak weryfikacji racjonalności kosztów | JEDNORAZOWA | EUR | - 40 312,61 | 0,00 | - 40 312,61 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 4, LEADER (2007- 2013) | 2013 | Pominięcia w kontroli pomocniczej - brak odnotowania numerów seryjnych | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 238 846,71 | 0,00 | - 238 846,71 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 30 820,17 | - 238,69 | - 30 581,48 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niewłaściwe instrukcje dotyczące kontroli, niedociągnięcia w zakresie kontroli, 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | - 29 052,62 | 0,00 | - 29 052,62 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2012 | Brak ścieżki audytu w rozpatrywaniu wniosków i weryfikacji kryteriów kwalifikowalności - działania w ramach środków 226 i 227 realizowane bezpośrednio przez regiony | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 630 767,90 | 0,00 | - 630 767,90 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2013 | Brak ścieżki audytu w rozpatrywaniu wniosków i weryfikacji kryteriów kwalifikowalności - działania w ramach środków 226 i 227 realizowane bezpośrednio przez regiony | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 1 092 936,85 | 0,00 | - 1 092 936,85 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2010 | Brak odzyskania kwot, rozwój obszarów wiejskich, rok składania wniosków 2009 | JEDNORAZOWA | EUR | - 106 540,72 | 0,00 | - 106 540,72 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2011 | Brak odzyskania kwot, rozwój obszarów wiejskich, rok składania wniosków 2010 | JEDNORAZOWA | EUR | - 507 976,98 | 0,00 | - 507 976,98 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2012 | Brak odzyskania kwot, rozwój obszarów wiejskich, rok składania wniosków 2011 | JEDNORAZOWA | EUR | - 726 960,97 | 0,00 | - 726 960,97 | |||
Certyfikacja | 2014 | Najbardziej prawdopodobny poziom błędu w EFRROW nieobjętym ZSZiK | JEDNORAZOWA | EUR | - 76 305,79 | 0,00 | - 76 305,79 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2012 | Nieprzestrzeganie rozdzielenia obowiązków określonych w art. 25 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 65/2011 - dotacje na działania 226 i 227 (dotyczy tylko niektórych spraw) | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 21 756,65 | 0,00 | - 21 756,65 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2013 | Nieprzestrzeganie rozdzielenia obowiązków określonych w art. 25 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 65/2011 - dotacje na działania 226 i 227 (dotyczy tylko niektórych spraw) | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 18 956,82 | 0,00 | - 18 956,82 | ||
Certyfikacja | 2014 | Zwrot do funduszu | JEDNORAZOWA | EUR | 13 600,00 | 0,00 | 13 600,00 | |||
Ogółem ES: | EUR | - 3 507 634,79 | - 238,69 | - 3 507 396,10 | ||||||
WIELKA BRYTANIA | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 204 524,82 | - 6 200,68 | - 198 324,14 | |
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | 13 346,23 | - 1 357,03 | 14 703,26 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | 5 741,82 | - 305,80 | 6 047,62 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 350 753,25 | 0,00 | - 350 753,25 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 317 738,94 | 0,00 | - 317 738,94 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | 9 145,37 | - 15,58 | 9 160,95 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | 10 371,16 | - 966,81 | 11 337,97 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 361 073,80 | 0,00 | - 361 073,80 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 371 204,15 | 0,00 | - 371 204,15 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2014 | Braki w kontroli trzech norm GAEC i MRFPP, brak osiągnięcia minimalnego poziomu kontroli dotyczących SMR 8, niewystarczająca wielkość próby w odniesieniu do SMR 7, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | 1 642,49 | 0,00 | 1 642,49 | ||
Ogółem GB: | EUR | - 1 565 047,89 | - 8 845,90 | - 1 556 201,99 | ||||||
WŁOCHY | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2014 | Brak możliwości śledzenia historii kontroli administracyjnych (na miejscu) w odniesieniu do środka 214 (jedynie część zasobów genetycznych) | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 20 143,37 | 0,00 | - 20 143,37 | |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2013 | Brak możliwości śledzenia historii kontroli administracyjnych (na miejscu) w odniesieniu do środka 216, 226 i 227 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 287 733,55 | 0,00 | - 287 733,55 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2014 | Brak możliwości śledzenia historii kontroli administracyjnych (na miejscu) w odniesieniu do środka 216, 226 i 227 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 351 204,50 | 0,00 | - 351 204,50 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007- 2013) | 2012 | Środek 112: nieprzestrzeganie zasady 18 miesięcy (art. 13 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1974/2006) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 29 568,70 | 0,00 | - 29 568,70 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007- 2013) | 2013 | Środek 112: nieprzestrzeganie zasady 18 miesięcy (art. 13 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1974/2006) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 473 821,00 | 0,00 | - 473 821,00 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego | 2014 | Środek 112: nieprzestrzeganie zasady 18 miesięcy (art. 13 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1974/2006) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 9 059,40 | 0,00 | - 9 059,40 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 - środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego | 2015 | Środek 112: nieprzestrzeganie zasady 18 miesięcy (art. 13 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1974/2006) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 3 425,50 | 0,00 | - 3 425,50 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2013 | Wydatki niekwalifikowalne stwierdzone w ramach audytu | JEDNORAZOWA | EUR | - 20 228,00 | 0,00 | - 20 228,00 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2014 | Wydatki niekwalifikowalne stwierdzone w ramach audytu | JEDNORAZOWA | EUR | - 2 427,98 | 0,00 | - 2 427,98 | |||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki nieobszarowe) | 2014 | Wydatki niekwalifikowalne stwierdzone w ramach audytu | JEDNORAZOWA | EUR | - 28 173,30 | 0,00 | - 28 173,30 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niektóre SMR kontrolowane częściowo, zbyt łagodny system sankcji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2010 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 60 953,16 | 3,67 | - 60 956,83 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Niektóre SMR kontrolowane częściowo, zbyt łagodny system sankcji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2011 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 82 528,15 | - 2 949,30 | - 79 578,85 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Niektóre SMR kontrolowane częściowo, zbyt łagodny system sankcji, rolnicy posiadający zwierzęta, rok składania wniosków 2012 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 89 122,06 | - 2 306,35 | - 86 815,71 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Dwa SMR kontrolowane częściowo, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2010 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 17 826,41 | 0,00 | - 17 826,41 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Dwa SMR kontrolowane częściowo, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2011 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 25 910,93 | 0,00 | - 25 910,93 | |||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Dwa SMR kontrolowane częściowo, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2012 | SZACUNKOWA KWOTA | EUR | - 29 891,85 | 0,00 | - 29 891,85 | |||
Ogółem IT: | EUR | - 1 532 017,86 | - 5 251,98 | - 1 526 765,88 | ||||||
LITWA | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2012 | Kontrola kryteriów kwalifikowalności NH (działania następcze w wyniku postępowania wyjaśniającego nr RD2/2009/010) | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 233 271,48 | 0,00 | - 233 271,48 | |
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2013 | Kontrola kryteriów kwalifikowalności NH (działania następcze w wyniku postępowania wyjaśniającego nr RD2/2009/010) | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 198 148,95 | 0,00 | - 198 148,95 | ||
Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) | 2014 | Kontrola kryteriów kwalifikowalności NH (działania następcze w wyniku postępowania wyjaśniającego nr RD2/2009/010) | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | - 304 459,02 | 0,00 | - 304 459,02 | ||
Ogółem LT: | EUR | - 735 879,45 | 0,00 | - 735 879,45 | ||||||
PORTUGALIA | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 231 656,69 | - 87,24 | - 231 569,45 | |
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 10 909,92 | 0,00 | - 10 909,92 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 1 883,90 | 0,00 | - 1 883,90 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 382 418,80 | - 19 445,93 | - 362 972,87 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 449 842,53 | - 616,54 | - 449 225,99 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2011 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 17 947,73 | 0,00 | - 17 947,73 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 581 182,86 | 0,00 | - 581 182,86 | ||
Zasada wzajemnej zgodności | 2013 | Brak odpowiedniego zdefiniowana jednej normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, częściowe uchybienia w czterech SMR, zbyt łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2012 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | - 320 053,39 | 0,00 | - 320 053,39 | ||
Ogółem PT: | EUR | - 1 995 895,82 | - 20 149,71 | - 1 975 746,11 | ||||||
SZWECJA | Certyfikacja | 2013 | Błąd wykryty w populacji EFR-ROW nieobjętej ZSZiK | JEDNORAZOWA | EUR | - 58 780,85 | 0,00 | - 58 780,85 | ||
Certyfikacja | 2014 | Błąd wykryty w populacji EFR-ROW nieobjętej ZSZiK | JEDNORAZOWA | EUR | - 29 887,03 | 0,00 | - 29 887,03 | |||
Certyfikacja | 2014 | Błędy wykryte w populacji EFR-ROW nieobjętej ZSZiK | JEDNORAZOWA | EUR | - 474 359,50 | 0,00 | - 474 359,50 | |||
Ogółem SE: | EUR | - 563 027,38 | 0,00 | - 563 027,38 |
Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
EUR | - 13 486 393,19 | - 34 486,28 | - 13 451 906,91 |
Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc w zakresie, w jakim Komisja zastosowała w tej decyzji korektę ryczałtową w wysokości 25 % w odniesieniu do zadrzewionych pastwisk dehesa na lata składania wniosków 2010-2013 oraz korektę ryczałtową w wysokości 10 % w odniesieniu do zakrzewionych pastwisk zgłoszonych przez "hodowców" na lata składania wniosków 2010-2013, zgodnie z wyrokiem Sądu z dnia 29 listopada 2018 r. w sprawie T-459/16 (Dz.U.UE.C.2019.44.21/2).
Nin. decyzja została uznana za nieważną ex tunc w zakresie w jakim włącza ona następujące płatności dokonane przez Republikę Czeską w ramach EFRG z tytułu systemu pomocy bezpośredniej niezwiązanej z wielkością produkcji w latach budżetowych 2013-2015 w kwocie 69 054,23 EUR odnoszącej się do uchybień w analizie ryzyka oraz z tytułu systemu pomocy w związku z inwestycjami w sektorze wina w latach budżetowych 2011-2014 w kwocie 636 516,20 EUR, zgodnie z wyrokiem Trybunału z dnia 15 grudnia 2021 r. w sprawie T-627/16 (Dz.U.UE.C.2022.73.32).
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.