Decyzja wykonawcza 2012/336/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.165.83

Akt indywidualny
Wersja od: 22 czerwca 2012 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 22 czerwca 2012 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) *

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 3838)

(Jedynie teksty w języku angielskim, duńskim, estońskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, słoweńskim i włoskim są autentyczne)

(2012/336/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 26 czerwca 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości, w sprawach będących w toku w dniu 1 lutego 2012 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Królestwa Hiszpanii, Królestwa Niderlandów, Republiki Estońskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Francuskiej, Republiki Greckiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Włoskiej, Rumunii, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 22 czerwca 2012 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOȘ

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1

MSŚrodekRok budżetowyUzasadnienieRodzaj%WalutaKwotaOdliczeniaSkutki finansowe
DERozliczenie rachunków2008Nadpłaty w populacji EFRG objętej ZSZiKJEDNORAZOWAEUR- 59 318,360,00- 59 318,36
Ogółem DEEUR- 59 318,360,00- 59 318,36
DKPomoc bezpośrednia - inne - bydło2007Nie zastosowano sankcji w przypadku potencjalnie kwalifikujących się zwierzątJEDNORAZOWAEUR- 67 797,320,00- 67 797,32
DKPomoc bezpośrednia - inne - bydło2008Nie zastosowano sankcji w przypadku potencjalnie kwalifikujących się zwierzątJEDNORAZOWAEUR- 48 411,250,00- 48 411,25
Ogółem DKEUR- 116 208,570,00- 116 208,57
ESRozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe2006Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, w pomiarze działek rolnych, w stosowaniu dobrych praktyk rolniczych, w działaniu rolnośrodowiskowymSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 350 224,000,00- 350 224,00
ESRozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe2006Niewystarczające kontrole wyrywkowe, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, w pomiarze działek rolnych, w stosowaniu dobrych praktyk rolniczych, w obszarach o mniej korzystnych warunkach gospodarowaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 710 805,000,00- 710 805,00
ESWinoSadzenie winorośli bez prawa do ponownego sadzeniaJEDNORAZOWAEUR- 131 300 920,000,00- 131 300 920,00
Ogółem ESEUR- 132 361 949,000,00- 132 361 949,00
FRPomoc bezpośrednia - inne - bydło2005Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNISTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 17 088 517,030,00- 17 088 517,03
FRPomoc bezpośrednia - inne - bydło2005Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNIJEDNORAZOWAEUR- 12 394 594,820,00- 12 394 594,82
FRPomoc bezpośrednia - inne - bydło2006Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNISTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 16 233 350,640,00- 16 233 350,64
FRPomoc bezpośrednia - inne - bydło2006Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNIJEDNORAZOWAEUR- 8 732 969,420,00- 8 732 969,42
FRPomoc bezpośrednia - inne - bydło2007Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNISTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 3 367 782,680,00- 3 367 782,68
FRPomoc bezpośrednia - inne - bydło2007Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNIJEDNORAZOWAEUR- 5 102 086,060,00- 5 102 086,06
Ogółem FREUR- 62 919 300,650,00- 62 919 300,65
GBPremie za mięso - bydło2004Brak stosowania kar w przypadku niezgodności wynikającej z wniosków powyżej kwotyJEDNORAZOWAGBP- 15 517,230,00- 15 517,23
GBPremie za mięso - maciorki i kozy2004Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwotJEDNORAZOWAGBP- 10 647,810,00- 10 647,81
MSŚrodekRok budżetowyUzasadnienieRodzaj%WalutaKwotaOdliczeniaSkutki finansowe
GBPremie za mięso - bydło2005Brak stosowania kar w przypadku niezgodności wynikającej z wniosków powyżej kwotyJEDNORAZOWAGBP- 6 790,670,00- 6 790,67
GBPremie za mięso - maciorki i kozy2005Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwotJEDNORAZOWAGBP- 3 492,440,00- 3 492,44
GBPremie za mięso - maciorki i kozy2005Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot, nie zastosowano kar za brakujące zwierzęta w krajowej puli środkówJEDNORAZOWAGBP- 9 451,430,00- 9 451,43
GBCukier - refundacje produkcyjne2007Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 19,130,00- 19,13
GBCukier - inne niż refundacje wywozowe (2007+)2007Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 26,490,00- 26,49
GBRefundacje wywozowe - cukier i izoglukoza2007Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 726,630,00- 726,63
GBRefundacje wywozowe - inne2007Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 227,750,00- 227,75
GBRefundacje wywozowe - inne2008Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 26,390,00- 26,39
GBCukier - refundacje produkcyjne2008Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR0,860,000,86
GBRefundacje wywozowe - cukier i izoglukoza2008Braki w kontrolach podmianySTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 557,680,00- 557,68
Ogółem GBGBP- 45 899,580,00- 45 899,58
Ogółem GBEUR- 1 583,210,00- 1 583,21
GRRefundacje wywozowe - cukier i izoglukoza2006Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 1 800 082,700,00- 1 800 082,70
GRRefundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I2006Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 12 890,850,00- 12 890,85
GRRefundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I2006Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA15,00 %EUR- 66 216,340,00- 66 216,34
GRRefundacje wywozowe - cukier i izoglukoza2006Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA15,00 %EUR- 7 117 284,530,00- 7 117 284,53
GRRefundacje wywozowe - cukier i izoglukoza2007Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 2 522 082,750,00- 2 522 082,75
GRRefundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I2007Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 57 587,780,00- 57 587,78
GRRefundacje wywozowe - cukier i izoglukoza2008Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 515,620,00- 515,62
GRRefundacje wywozowe - nieobjęte załącznikiem I2008Brak systemów kontroli produkcji i przechowywaniaSTAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 3 633,190,00- 3 633,19
GRInna pomoc bezpośrednia - przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki)2007Niedociągnięcia w zakresie wydajności minimalnej, wymogów dostaw, kontroli przetwórców, kontroli krzyżowychJEDNORAZOWAEUR- 71 253 223,810,00- 71 253 223,81
GRInna pomoc bezpośrednia - przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki)2008Niedociągnięcia w zakresie wydajności minimalnej, wymogów dostaw, kontroli przetwórców, kontroli krzyżowychJEDNORAZOWAEUR- 250 325,810,00- 250 325,81
GRInna pomoc bezpośrednia - przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki)2009Niedociągnięcia w zakresie wydajności minimalnej, wymogów dostaw, kontroli przetwórców, kontroli krzyżowychJEDNORAZOWAEUR- 2 192,340,00- 2 192,34
GROwoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych2007Niewystarczająca liczba kontroli administracyjnych oraz niestosowanie sankcjiSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 255 264,740,00- 255 264,74
GROwoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych2008Niewystarczająca liczba kontroli administracyjnych oraz niestosowanie sankcjiSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 258 047,810,00- 258 047,81
GRWinoSadzenie winorośli bez prawa do ponownego sadzeniaJEDNORAZOWAEUR- 21 336 120,000,00- 21 336 120,00
Ogółem GREUR- 104 935 468,270,00- 104 935 468,27
ITOwoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych2006Niedociągnięcia w systemie kontroli (kontrole administracyjne i księgowe)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 1 683 981,220,00- 1 683 981,22
ITOwoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych2007Niedociągnięcia w systemie kontroli (kontrole administracyjne i księgowe)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 1 100 328,660,00- 1 100 328,66
ITOwoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów2006Niewystarczające kontrole wydajności w produkcji pomidorówSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 3 510 182,040,00- 3 510 182,04
ITOwoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów2007Niewystarczające kontrole wydajności w produkcji pomidorówSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 2 679 963,750,00- 2 679 963,75
ITOwoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów2008Niewystarczające kontrole wydajności w produkcji pomidorówSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 2 556 488,300,00- 2 556 488,30
ITOliwa z oliwek -programy pracy organizacji podmiotów gospodarczych2007Płatności dokonywane po upływie wyznaczonego terminuJEDNORAZOWAEUR- 515 252,590,00- 515 252,59
ITROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe)2005Art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie KalabriaSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 160 616,000,00- 160 616,00
ITRozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe2006Art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie KalabriaSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 60 045,000,00- 60 045,00
ITRozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe2006Spóźnione kontrole na miejscu dla działań rolno-środowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie ApuliaSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 308 332,000,00- 308 332,00
ITRozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe2006Spóźnione kontrole na miejscu dla działań rolno-środowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie ApuliaSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 82 920,000,00- 82 920,00
ITRozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe2007Spóźnione kontrole na miejscu dla działań rolno-środowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie ApuliaSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 3 985,000,00- 3 985,00
ITWinoSadzenie winorośli bez prawa do ponownego sadzeniaJEDNORAZOWAEUR- 98 881 120,000,00- 98 881 120,00
Ogółem ITEUR- 111 543 214,560,00- 111 543 214,56
NLRozliczenie rachunków2007Bezprawne przekazanie praw do certyfikacji prowadzące do bezprawnej płatności refundacji wywozowejJEDNORAZOWAEUR- 81 004,000,00- 81 004,00
Ogółem NLEUR- 81 004,000,00- 81 004,00
PLZasada wzajemnej zgodności2006Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane, braki w systemie sankcji (rok składania wniosków 2005)STAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %PLN- 9 462 163,58- 298 039,22- 9 164 124,36
PLZasada wzajemnej zgodności2007Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2006)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 3 231 141,53- 76 634,50- 3 154 507,03
PLZasada wzajemnej zgodności2007Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane, braki w systemie sankcji (rok składania wniosków 2005)STAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 3 730,29- 117,50- 3 612,79
PLZasada wzajemnej zgodności2008Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2006)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR3 168,040,003 168,04
PLZasada wzajemnej zgodności2008Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2007)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 6 242 027,290,00- 6 242 027,29
PLZasada wzajemnej zgodności2008Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane, braki w systemie sankcji (rok składania wniosków 2005)STAWKA RYCZAŁTOWA10,00 %EUR- 602,580,00- 602,58
PLZasada wzajemnej zgodności2009Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2006)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 585,380,00- 585,38
PLZasada wzajemnej zgodności2009Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2007)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 7 875,920,00- 7 875,92
Ogółem PLPLN- 9 462 163,58- 298 039,22- 9 164 124,36
Ogółem PLEUR- 9 482 794,95- 76 752,00- 9 406 042,95
PTPomoc bezpośrednia - inne - bydło2005Populacja nieobjęta kontrolami na miejscuSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 43 659,000,00- 43 659,00
PTInna pomoc bezpośrednia - maciorki i kozy2007Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwotJEDNORAZOWAEUR- 831,830,00- 831,83
PTPomoc bezpośrednia - inne - bydło2007Niestosowanie sankcjiJEDNORAZOWAEUR- 24 450,000,00- 24 450,00
PTPomoc bezpośrednia - inne - bydło2008Niestosowanie sankcjiJEDNORAZOWAEUR- 41 350,000,00- 41 350,00
Ogółem PTEUR- 110 290,830,00- 110 290,83
SIRozliczenie rachunków2008Kwoty nieodzyskane z powodu błędów w populacji EFRG objętej ZSZiKJEDNORAZOWAEUR- 8 014,420,00- 8 014,42
Ogółem SIEUR- 8 014,420,00- 8 014,42
6 7 0 1 TotalGBP- 45 899,580,00- 45 899,58
PLN- 9 462 163,58- 298 039,22- 9 164 124,36
EUR- 421 619 146,82- 76 752,00- 421 542 394,82
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1
MSŚrodekRok budżetowyUzasadnienieRodzaj%WalutaKwotaOdliczeniaSkutki finansowe
DERozliczenie rachunków2008Znane błędy w populacji EFRG objętej ZSZiKJEDNORAZOWAEUR- 4 599,050,00- 4 599,05
DERozliczenie rachunków2008Znane błędy w populacji EFRG nieobjętej ZSZiKJEDNORAZOWAEUR- 99 505,490,00- 99 505,49
DERozliczenie rachunków2007Nadpłaty w EFRROWJEDNORAZOWAEUR- 6 422,930,00- 6 422,93
Ogółem DEEUR- 110 527,470,00- 110 527,47
EERozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013)2008Niedociągnięcia w kontroliSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 219 399,900,00- 219 399,90
EERozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 1+3 - środki przeznaczone na inwestycje (2007-2013)2009Niedociągnięcia w kontroliSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 432 949,150,00- 432 949,15
EERozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 4 LEADER (2007-2013)2009Niedociągnięcia w kontroliSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 54 631,060,00- 54 631,06
EERozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 4 LEADER (2007-2013)2010Niedociągnięcia w kontroliSTAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 90 905,200,00- 90 905,20
Ogółem EEEUR- 797 885,310,00- 797 885,31
ITRozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007-2013, środki obszarowe)2008Opóźnione kontrole na miejscu w odniesieniu do działań rolno-środowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie ApuliaSTAWKA RYCZAŁTOWA2,00 %EUR- 46 958,000,00- 46 958,00
Ogółem ITEUR- 46 958,000,00- 46 958,00
PLZasada wzajemnej zgodności2008Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały określone (rok składania wniosków 2007)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 1 577 692,310,00- 1 577 692,31
PLZasada wzajemnej zgodności2009Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały określone (rok składania wniosków 2007)STAWKA RYCZAŁTOWA5,00 %EUR- 2 873,420,00- 2 873,42
Ogółem PLEUR- 1 580 565,730,00- 1 580 565,73
PTRozliczenie rachunków2008Błąd najbardziej prawdopodobnyJEDNORAZOWAEUR- 507 308,000,00- 507 308,00
PTRozliczenie rachunków2008Błąd systematycznyJEDNORAZOWAEUR- 897 367,000,00- 897 367,00
PTRozliczenie rachunków2008Błąd systematyczny - RURISJEDNORAZOWAEUR- 590,000,00- 590,00
Ogółem PTEUR- 1 405 265,000,00- 1 405 265,00
SIRozliczenie rachunków - rozliczenie finansowe2008Znane błędy stwierdzone podczas kontroli kompletności załącznika II oraz IIIAJEDNORAZOWAEUR- 6 010,620,00- 6 010,62
Ogółem SIEUR- 6 010,620,00- 6 010,62
6 7 1 1 OgółemEUR- 3 947 212,130,00- 3 947 212,13

POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07

MSŚrodekRok budżetowyUzasadnienieRodzaj%WalutaKwotaOdliczeniaSkutki finansowe
ROAudyt finansowy - płatności po terminie i terminy płatności2009Płatności po terminieJEDNORAZOWAEUR- 7 674 175,73- 9 399 922,541 725 746,81
Ogółem ROEUR- 7 674 175,73- 9 399 922,541 725 746,81
05 07 01 07 OgółemEUR- 7 674 175,73- 9 399 922,541 725 746,81
* Nin. dezycja została uznana za nieważną ex tunc, w części w jakiej zastosowano w niej w stosunku do Republiki Greckiej jednorazową korektę finansową w sektorze wina zgodnie z wyrokiem Sądu w sprawie T-376/12 z dnia 10 lipca 2014 r. (Dz.U.UE.C.2014.292.37/1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.