Rozporządzenie 1099/2005 wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2005.183.47

Akt utracił moc
Wersja od: 14 lipca 2005 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1099/2005
z dnia 13 lipca 2005 r.
wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego, w szczególności jego art. 8 (1),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) Nr 808/2004 ustanowiło jednolite ramy systematycznego tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego.

(2) Zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 808/2004, konieczne są środki wykonawcze w celu określenia danych, jakie mają być dostarczane do tworzenia statystyk zdefiniowanych w art. 3 i 4 tego rozporządzenia oraz w celu ustalenia końcowych terminów dotyczących ich przesyłania.

(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego, ustanowionego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(2),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Dane, jakie mają być przekazywane do tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego zgodnie z art. 3 ust. 2 i art. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 są określone w załącznikach I i II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 lipca 2005 r.

W imieniu Komisji
Joaquín ALMUNIA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 143 z 30.4.2004, str. 49.

(2) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Moduł 1: Przedsiębiorstwa i społeczeństwo informacyjne

1. TEMATY I ICH CECHY

a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:

– Systemy ICT (technologii informacyjnej i komunikacyjnej) oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

– Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa

– Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej (e-biznesu)

– Bezpieczeństwo ICT.

b. 1) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone wyłącznie w przypadku przedsiębiorstw niesklasyfikowanych w sekcji J Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):

Systemy ICT oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

– Wykorzystanie komputerów

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

– Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów przynajmniej raz w tygodniu

– Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)

– Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.

– Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN

– Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN

– Występowanie Intranetu

– Występowanie Extranetu

– Występowanie systemu informatycznego do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń

– Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:

– Praca zdalna według typu: praca w domu

– Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych

– Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

– Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT:

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.

– Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń:

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu wspomagającego ponowne zamawianie dostaw na uzupełnienie zapasów

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu fakturowania i systemu płatniczego

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu zarządzającego operacjami produkcji, logistyki i obsługi

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych dostawców

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów

Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

– Dostęp do Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW ("World Wide Web") przynajmniej raz w tygodniu

– Połączenie z Internetem: tradycyjny modem

– Połączenie z Internetem: ISDN

– Połączenie z Internetem: DSL

– Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem

– Połączenie z Internetem: połączenie mobilne

– Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)

– Wykorzystanie Internetu do usług bankowych i finansowych

– Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia

– Wykorzystanie Internetu do monitorowania rynku

– Wykorzystanie Internetu do otrzymywania produktów cyfrowych

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania usług posprzedażowych

– Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.

– Występowanie własnej strony internetowej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową:

– Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami

– Strona internetowa w celu ułatwienia dostępu do katalogów i cenników

– Strona internetowa w celu świadczenia usług posprzedażowych

Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Składały zlecenia przez Internet

– Otrzymywały zlecenia przez Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez Internet:

– Procent całkowitych zakupów wynikających ze zleceń złożonych przez Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez Internet:

– Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez Internet

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2B i B2G

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2C

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: własny kraj

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE

– Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: reszta świata

– Sprzedawały produkty poprzez specjalizowane rynki B2B

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

– Składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet

– Otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:

– Procent całkowitych zakupów wynikający ze zleceń złożonych przez sieci komputerowe inne niż Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;25[ , [25;50[ , [50;75[ , [75;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:

– Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez sieci komputerowe inne niż Internet

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami

– Użycie zabezpieczeń: "zapory ogniowe" (ang.: firewalls)

– Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery

– Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza siedzibą

– Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta

– Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)

– Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności

– Problemy związane z ICT napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy

b. 2) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone w przypadku przedsiębiorstw sektora finansowego, sklasyfikowanych w sekcji J, w klasach 65.12, 65.22, 66.01 i 66.03 Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):

Systemy ICT i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

– Procent zatrudnionych osób, korzystających z komputerów przynajmniej raz w tygodniu

– Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)

– Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.

– Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych

– Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych

– Występowanie Intranetu

– Występowanie Extranetu

– Występowanie systemu informatycznego do zarządzania przyjmowaniem zleceń

– Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:

– Praca zdalna według typu: praca w domu

– Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych

– Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

– Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu posiadającego umiejętności w zakresie ICT:

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.

– Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.

– Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania przyjmowaniem zleceń:

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

– System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów

Wykorzystanie Internetu przez przedsiębiorstwa

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

– Dostęp do Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW przynajmniej raz w tygodniu

– Połączenie z Internetem: tradycyjny modem

– Połączenie z Internetem: ISDN

– Połączenie z Internetem: DSL

– Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem

– Połączenie z Internetem: połączenie mobilne

– Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)

– Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia

– Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.

– Występowanie własnej strony internetowej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.

– Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową (nieobowiązkowe):

– Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami/usługami (nieobowiązkowe)

Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Świadczenie bezpośrednich usług finansowych klientom przez Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą bezpośrednie usługi finansowe przez Internet:

– Świadczenie usług płatniczych

– Przyjmowanie depozytów oszczędnościowych

– Udzielanie pożyczek

– Świadczenie usług inwestycyjnych

– Oferowanie ubezpieczeń na życie

– Oferowanie pozostałych ubezpieczeń

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi płatnicze

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na depozyty oszczędnościowe

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na pożyczki

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi inwestycyjne

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na ubezpieczenia na życie

– Otrzymywały zlecenia przez Internet na pozostałe ubezpieczenia

– Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: własny kraj

– Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE

– Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: reszta świata

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi bankowe przez Internet:

– Procent wszystkich osób posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wszystkich osób prywatnych posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wszystkich przedsiębiorstw posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wartości zleceń płatniczych przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wartości dochodów ze zleceń przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi ubezpieczeniowe przez Internet:

– Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez klientów prywatnych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez przedsiębiorców przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

– Procent wartości składek przypisanych brutto z polis ubezpieczeniowych osób prywatnych i przedsiębiorstw, zamówionych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw (nieobowiązkowe):

– Otrzymanie zleceń od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe):

– Wykorzystanie sieci do otrzymywania partii zleceń płatniczych od aplikacji komputerowych klientów będących przedsiębiorcami (nieobowiązkowe)

– Wykorzystanie sieci bankomatów (np. ATM) w obszarach samoobsługowych do otrzymywania zleceń płatniczych i/lub sieci do zleceń płatniczych kartą kredytową od klientów detalicznych/osób fizycznych (nieobowiązkowe)

– Wykorzystanie sieci do otrzymywania zleceń od systemów komputerowych przedstawicieli ds. sprzedaży podłączonych do systemu komputerowego przedsiębiorstwa (nieobowiązkowe)

– Pozostałe wykorzystanie sieci elektronicznych innych niż Internet (nieobowiązkowe)

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

– Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami

– Użycie zabezpieczeń: "zapory ogniowe" (ang. "firewalls")

– Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery

– Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza zakładem

– Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta

– Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)

– Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności

– Problemy związane z technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy

2. ZASIĘG

Cechy zdefiniowane w pkt 1 lit. b) niniejszego załącznika mają zostać zebrane dla przedsiębiorstw sklasyfikowanych w ramach następujących typów działalności gospodarczej i wielkości przedsiębiorstwa.

a) Działalność gospodarcza: przedsiębiorstwa sklasyfikowane w ramach następujących kategorii NACE-Rev. 1.1 (Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich):

Kategoria NACEOpis
Sekcja D"Działalność produkcyjna"
Sekcja F"Budownictwo"
Sekcja G"Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów użytku osobistego i domowego"
Grupy 55.1 i 55.2"Hotele" oraz "Pozostałe obiekty noclegowe turystyki i inne miejsca krótkotrwałego zakwaterowania"
Sekcja I"Transport, gospodarka magazynowa i łączność"
Klasa 65.12"Pozostałe pośrednictwo pieniężne"
Klasa 65.22"Pozostałe formy udzielania kredytów"
Klasa 66.01"Ubezpieczenia na życie"
Klasa 66.03"Ubezpieczenia pozostałe"
Sekcja K"Obsługa nieruchomości, wynajem i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej"
Grupy 92.1 i 92.2"Działalność związana z filmem i przemysłem wideo" i "Działalność radiowa i telewizyjna"

b) Wielkość przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa z 10 lub większą liczbą zatrudnionych osób;

c) Zakres geograficzny: przedsiębiorstwa zlokalizowane w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.

3. OKRESY REFERENCYJNE

Okresem referencyjnym jest rok 2005 dla zmiennych z pozycji procesów handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej oraz we wskazanych przypadkach. Dla pozostałych danych okresem referencyjnym jest styczeń 2006 r.

4. PODZIAŁ

Tematy i ich cechy wymienione w pkt 1 lit b) niniejszego załącznika dostarcza się odrębnie według następujących rozbić:

a) Podział działalności gospodarczej: zgodnie z następującymi agregacjami NACE Rev. 1.1:

agregacja NACE
DA + DB + DC + DD + DE
DF + DG + DH
DI + DJ
DK + DL + DM + DN
45
50
51
52
55.1 + 55.2
60 + 61 + 62 + 63
64
65.12 + 65.22
66.01 + 66.03
72
70 + 71 + 73 + 74
92.1 + 92.2

b) Podział na klasy za względu na wielkość: dane dzieli się na następujące klasy wielkości ze względu na liczbę zatrudnionych osób:

Klasa wielkości
10 lub więcej
10-49 (małe przedsiębiorstwa)
50-249 (średnie przedsiębiorstwa)
250 lub więcej (duże przedsiębiorstwa)

c) Podział geograficzny: Dane dzieli się na następujące grupy regionalne:

Grupa regionalna
Regiony Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1)
Regiony niebędące regionem Celu 1

5. OKRESOWOŚĆ

Dane dostarcza się raz za rok 2006.

6. NIEPRZEKRACZALNE TERMINY

a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat;

b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat;

c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

ZAŁĄCZNIK  II

Moduł 2: Osoby fizyczne, gospodarstwa domowe i społeczeństwo informacyjne

1) TEMATY I ICH CECHY

a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:

– Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

– Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

– Bezpieczeństwo ICT

– Kompetencje ICT

– Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu.

b) Gromadzi się następujące cechy:

Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich gospodarstw domowych:

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: telewizja (uwzględniając osobno: telewizję satelitarną, telewizję kablową i telewizję cyfrową)

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: stała linia telefoniczna

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: telefon komórkowy (uwzględniając osobno: telefon komórkowy z dostępem do Internetu)

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: konsola gier

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer stacjonarny

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer przenośny

– Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer podręczny

– Dostęp do Internetu w domu, bez względu na to, czy jest on wykorzystywany.

Cechy, jakie mają zostać zebrane dla gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer stacjonarny

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer przenośny

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: odbiornik telewizyjny ze specjalnym urządzeniem udostępniającym Internet

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: konsola gier

– Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne środki (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno przez telefon komórkowy z dostępem do Internetu, poprzez komputer podręczny)

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: modem lub ISDN

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: DSL

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne połączenie szerokopasmowe (np. telewizja kablowa, UMTS itp.)

– Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: telefon komórkowy przez wąskie pasmo (WAP, GPRS itp.).

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich osób fizycznych:

– Ostatnie wykorzystanie komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a komputera)

– Wykorzystanie telefonu komórkowego

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

– Częstotliwość korzystania z komputera [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby

– Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z telefonu komórkowego:

– Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty komórkowymi wiadomościami tekstowymi lub obrazkowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

Cechy, jakie mają zostać zebrane dla wszystkich osób fizycznych:

– Ostatnie wykorzystanie Internetu (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a Internetu)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały już z Internetu:

– Ostatnie działanie w ramach handlu elektronicznego przez Internet na prywatny użytek (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie kupował/-a lub zamawiał/-a)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

– Częstotliwość korzystania z Internetu [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby

– Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno bibliotekę publiczną; pocztę; ratusz lub agencję rządową; organizację społeczną lub wolontariat; kafejkę internetową)

– Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez WAP lub GPRS

– Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez UMTS

– Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: komputer podręczny

– Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty Internetem lub wiadomościami e mailowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy),

– Korzystanie z osobistego (prywatnego lub służbowego) adresu e-mail

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i/lub odbierania poczty e-mail

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do innych działań komunikacyjnych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach i usługach

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z usług związanych z podróżowaniem i zakwaterowaniem

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do słuchania radia lub oglądania telewizji w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do gry lub pobierania gier, obrazów lub muzyki

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oprogramowania

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do czytania lub pobierania gazet i magazynów informacyjnych, udostępnianych w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy i wysyłania podań o pracę

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania innych informacji oraz usług udostępnianych w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z elektronicznych usług bankowych w sieci

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji sformalizowanych działań edukacyjnych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z kursów podyplomowych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji innych działań edukacyjnych związanych szczególnie z możliwościami zatrudnienia

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do uzyskania informacji z elektronicznych stron władz publicznych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oficjalnych formularzy z elektronicznych stron władz publicznych

– Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania wypełnionych formularzy do władz publicznych

– Wykorzystanie Internetu do kontaktowania się z administracją publiczną (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy i są zainteresowane elektronicznymi usługami administracji państwowej (zwanymi dalej "e-government"):

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z podatkami dochodowymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z pośrednictwem zatrudnienia przez urzędy pracy (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze świadczeniami z ubezpieczeń społecznych (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z osobistymi dokumentami (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rejestracją samochodu (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z wnioskiem o pozwolenie budowlane (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem do policji (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z bibliotekami publicznymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze składaniem wniosków o zaświadczenia i z ich wystawianiem (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rekrutacją na wyższe uczelnie lub uniwersytety (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem zmiany miejsca zamieszkania (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

– Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z usługami dotyczącymi zdrowia (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego:

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania żywności lub artykułów spożywczych

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania artykułów gospodarstwa domowego

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania filmów lub muzyki (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania książek, magazynów, gazet lub materiałów do uczenia się w sieci (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania ubrań lub artykułów sportowych

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania oprogramowania komputerowego i nowych wersji (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu komputerowego

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu elektronicznego

– Wykorzystanie Internetu do zlecania zakupu akcji, usług finansowych lub ubezpieczeń

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania zakwaterowania w czasie podróży lub wakacji

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania biletów na wydarzenia

– Wykorzystanie Internetu do brania udziału w loteriach lub zlecania zakładów

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania innych towarów i usług

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych spoza Internetu

– Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych lub odnalezionych w Internecie

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym, bez względu na ich rodzaj

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego i napotkały na jakiekolwiek problemy związane z handlem elektronicznym:

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności ze znalezieniem informacji związanych z gwarancjami

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: czas dostawy dłuższy niż wskazany

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: koszty ostateczne wyższe niż wskazane

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: błędne lub zniszczone dostarczone towary lub w ogóle brak otrzymania towarów

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: brak zabezpieczenia płatności

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności z reklamacjami i rekompensatą lub brak satysfakcjonującej reakcji po zgłoszeniu reklamacji

– Problemy napotkane w handlu elektronicznym: inne

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w domu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

– Spam (niezamawiana poczta e-mail, uważana przez osoby fizyczne za korespondencję reklamową, której wolałyby nie otrzymywać)

Kompetencje ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z komputera:

– Ostatnie kursy szkoleniowe trwające co najmniej trzy godziny w jakimkolwiek kontekście użytkowania komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy; w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej; w przedziale między rokiem a trzema latami temu, więcej niż trzy lata temu, nigdy nie brał/-a udziału w kursie)

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kopiowania lub przenoszenia pliku lub folderu

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania narzędzi do kopiowania i wklejania w celu powielania i przenoszenia informacji w ramach dokumentu

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania podstawowych formuł arytmetycznych w arkuszu kalkulacyjnym

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kompresji plików

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie podłączania i instalowania nowych urządzeń, np. drukarki lub modemu

– Umiejętności korzystania z komputera w zakresie pisania programów komputerowych za pomocą specjalizowanego języka programowania

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z Internetu:

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie używania wyszukiwarek do odnajdywania informacji

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania e-maili z załącznikami

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania wiadomości do "pokoju rozmów" (ang.: chat room), na grupy dyskusyjne oraz elektroniczne fora dyskusyjne

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wykonywania połączeń telefonicznych

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie współdzielenia plików w sieci równorzędnej w celu wymiany filmów, muzyki itp.

– Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie tworzenia stron internetowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które posiadają jedną lub więcej umiejętności korzystania z Internetu

– Sposób pozyskania e-umiejętności: formalna instytucja edukacyjna

– Sposób pozyskania e-umiejętności: kursy szkoleniowe w centrach kształcenia dla dorosłych (ale nie z inicjatywy pracodawcy)

– Sposób pozyskania e-umiejętności: zawodowe kursy szkoleniowe (na żądanie pracodawcy)

– Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie przy wykorzystaniu książek, płyt CD-ROM itp.

– Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie na zasadzie nauki przez praktykę

– Sposób pozyskania e-umiejętności: nieformalna pomoc kolegów, krewnych, przyjaciół

– Sposób pozyskania e-umiejętności: inny sposób

Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: posiadanie dostępu w innym miejscu

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak chęci posiadania Internetu (ze względu na szkodliwą zawartość itp.)

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak potrzeby posiadania Internetu (ze względu na to, że nie jest pożyteczny, ciekawy itp.)

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysoki koszt wyposażenia

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysokie koszty dostępu

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak umiejętności

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: fizyczne inwalidztwo

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa

– Bariery w dostępie do Internetu w domu: inne

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy, aczkolwiek nie wykorzystując jeszcze Internetu do zastąpienia osobistego kontaktu lub wizyt w jednostkach służb publicznych lub administracji:

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: wymagane usługi nie są dostępne w sieci lub trudno je odnaleźć

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak osobistego kontaktu

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak natychmiastowej odpowiedzi

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: obawy dotyczące ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: dodatkowe koszty

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: zbyt skomplikowane

– Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: inne

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu, jednak nie w zakresie działań handlu elektronicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy:

– Bariery w handlu elektronicznym: brak potrzeby

– Bariery w handlu elektronicznym: preferencje związane z osobistym zakupem, upodobanie do oglądania produktów, lojalność wobec sklepów, siła przyzwyczajenia

– Bariery w handlu elektronicznym: brak umiejętności

– Bariery w handlu elektronicznym: dostawa towarów zamówionych przez Internet stanowi problem

– Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności

– Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące zaufania związanego z dostawą i zwrotem towarów, obawy dotyczące reklamacji i rekompensaty

– Bariery w handlu elektronicznym: brak karty płatniczej do dokonywania płatności przez Internet

– Bariery w handlu elektronicznym: zbyt mała prędkość połączenia internetowego

– Bariery w handlu elektronicznym: inne

2) ZASIĘG

a) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do gospodarstw domowych, są gospodarstwa domowe z przynajmniej jednym członkiem w grupie wiekowej od 16 do 74 roku życia.

b) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do osób fizycznych, są osoby fizyczne w wieku od 16 do 74 roku życia.

c) Zakres geograficzny obejmuje gospodarstwa domowe i/lub osoby fizyczne żyjące w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.

3) OKRESY REFERENCYJNE

Okresem referencyjnym dla danych, które mają zostać zgromadzone, jest pierwszy kwartał 2006 r.

4) PODZIAŁ

a) Dla tematów oraz ich cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do gospodarstw domowych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:

– Lokalizacja geograficzna: żyjący w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), żyjący w innych regionach

– Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach

– Typ gospodarstwa domowego: liczba członków gospodarstwa domowego (uwzględniając osobno: liczba dzieci poniżej 16 roku życia)

– (nieobowiązkowe) Miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego (zbierany jako wartość lub przy użyciu kwartyli)

b) Dla tematów oraz cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do osób fizycznych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:

– Lokalizacja geograficzna: mieszkający w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), mieszkający w innych regionach

– Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach

– Płeć: męska; żeńska

– Grupa wiekowa: poniżej 16 (nieobowiązkowe); 16 do 24; 25 do 34; 35 do 44; 45 do 54; 55 do 64; 65 do 74; ponad 74 (nieobowiązkowe)

– Najwyższy ukończony poziom wykształcenia zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Wykształcenia (ISCED 97): niski (ISCED 0, 1 lub 2); średni (ISCED 3 lub 4); wysoki (ISCED 5 lub 6)

– Sytuacja związana z zatrudnieniem: zatrudnieni; prowadzący własną działalność, łącznie z pracownikami - członkami rodziny; bezrobotni; studenci niestanowiący siły roboczej; pozostali niestanowiący siły roboczej

– Zawód zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Zawodów (ISCO-88 (COM)): pracownicy fizyczni, pracownicy niebędący pracownikami fizycznymi, pracownicy z obszaru ICT, pracownicy spoza obszaru ICT

5) OKRESOWOŚĆ

Dane dostarcza się raz za rok 2006.

6) NIEPRZEKRACZALNE TERMINY DOSTARCZANIA WYNIKÓW

a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat.

b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.