Rozporządzenie 1313/2002 wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2002.192.16

Akt utracił moc
Wersja od: 20 lipca 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1313/2002
z dnia 19 lipca 2002 r.
wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1626/2000(2) wykonującym rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie określony został program modułów ad hoc odnoszących się do badań siły roboczej w latach 2001-2004, obejmujący moduł ad hoc dotyczący kształcenia ustawicznego.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 577/98 szczegółowy wykaz informacji, jakie powinny zostać zebrane w module ad hoc należy sporządzić co najmniej 12 miesięcy przed początkiem okresu referencyjnego dla tego modułu.

(3) Komunikat Komisji COM(2001) 678 w sprawie "Urzeczywistnienia Europejskiego Obszaru Kształcenia Ustawicznego" w ust. 4 pkt 3 podkreśla, że porównywalne informacje oraz środki statystyczne mają kluczowe znaczenie dla rozwoju i realizacji spójnych i wyczerpujących strategii kształcenia ustawicznego, a także że statystyki i wskaźniki stanowią zasadniczą część inicjatyw w dziedzinie kształcenia ustawicznego w związku z monitorowaniem postępu, zarówno w osiąganiu określonych celów, jak i realizacji celów polityki.

(4) Zgodnie z wytycznymi zatrudnienia C z 2002 r. Państwa Członkowskie powinny ustanowić krajowe cele w zakresie zwiększenia inwestycji w zasoby ludzkie, jak również w dziedzinie uczestnictwa w dalszej edukacji i kształceniu (formalnej i nieformalnej) oraz regularnie monitorować postępy realizacji tych celów.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wydaną przez Komitet ds. Programu Statystycznego powołany decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(3),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Szczegółowy wykaz informacji, które należy zebrać w 2003 r. w module ad hoc w sprawie kształcenia ustawicznego ustanowiony jest w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 2002 r.

W imieniu Komisji
Pedro SOLBES MIRA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 77 z 14.3.1998, str. 3.

(2) Dz.U. L 187 z 26.7.2000, str. 5.

(3) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIK

Badania sondażowe dotyczące siły roboczej - specyfikacja modułu ad hoc dla 2003 r. dotyczącego kształcenia ustawicznego

1. Państwa Członkowskie i regiony objęte badaniem: wszystkie

2. Okresem referencyjnym jest 2003 r. Wartość wszystkich zmiennych zostanie podana albo:

– dla co najmniej 15 % próby koniecznej dla spełnienia warunków art. 3 rozporządzenia (WE) nr 577/98; tygodnie referencyjne dla tej podpróbki są równomiernie rozłożone w ciągu całego roku, lub

– dla 100 % próby dla drugiego kwartału 2003 r.

3. Zmienne są kodowane następująco:

ZmiennaKolumnaKodZastosowany filtr/uwagi
OSIĄGNIĘCIE EDUKACYJNE
HATFIELD240/2423 cyfryDziedzina pomyślnie ukończonego poziomu kształceniaWszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
Kierunek studiów według systematyki ISCED 97
000Programy o charakterze ogólnym
100Kształcenie nauczycieli i dydaktyka
200Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne
222Języki obce
300Nauki społeczne, zarządzanie i prawo
400Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia)
420Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia)
440Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi)
460Matematyka i statystyka
481Informatyka
482Wykorzystanie techniki komputerowej
500Inżynieria wytwórczość i budownictwo
600Rolnictwo i weterynaria
700Zdrowie i opieka społeczna
800Usługi
900Zakres nieznany
999Nie dotyczy
Puste poleBrak odpowiedzi
UCZESTNICTWO W EDUKACJI REGULARNEJ
LLLSTAT2481 cyfraW okresie ostatnich 12 miesięcy był studentem lub uczniem w regularnej edukacji)Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
1Był studentem lub uczniem
2Nie był studentem ani uczniem
9Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat)
Puste poleBrak odpowiedzi
LLLLEVEL2491 cyfraPoziom edukacji lub szkoleniaLLLSTAT = 1
1ISCED 1
2ISCED 2
3ISCED 3
4ISCED 4
5ISCED 5
6ISCED 6
9Nie dotyczy
Puste poleBrak odpowiedzi
LLLFIELD250/2523 cyfryDziedzina edukacji lub szkoleniaLLLSTAT = 1 oraz LLLLEVEL = 3-6
000 Programy o charakterze ogólnym
100 Kształcenie nauczycieli i dydaktyka
200 Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne
222Języki obce
300Nauki społeczne, zarządzanie i prawo
400Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia)
420Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia)
440Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi)
460Matematyka i statystyka
481Informatyka
482Wykorzystanie techniki komputerowej
500Inżynieria, wytwórczość i budownictwo
600Rolnictwo i weterynaria
700Zdrowie i opieka społeczna
800Usługi
900Zakres nieznany
999Nie dotyczy
Puste poleBrak odpowiedzi
UCZESTNICTWO W KURSACH, SEMINARIACH, KONFERENCJACH ITD. POZA REGULARNYM SYSTEMEM EDUKACJI
LLLCOURATT2531 cyfraCzy w okresie ostatnich 12 miesięcy uczestniczył(a) Pan (Pani) w jakichkolwiek kursach, seminariach, konferencjach lub czy brał(a) Pan (Pani) prywatne lekcje albo szkolił(a) się poza regularnym systemem kształcenia (powyższe formy dalej zwane zajęciami szkoleniowymi)?Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
1Uczestniczył(a) w jednych (1) zajęciach szkoleniowych
2Uczestniczył(a) w dwóch (2) zajęciach szkoleniowych
3Uczestniczył(a) w trzech (3) zajęciach szkoleniowych
4Uczestniczył(a) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych
5W okresie ostatnich miesięcy nie uczestniczył(a) w żadnych zajęciach szkoleniowych
9Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat)
Puste poleBrak odpowiedzi
254/265
W przypadku jednych zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 1) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A,

W przypadku dwóch zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 2) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A i B,

W przypadku trzech zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 3) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A, B i C, oraz

W przypadku czterech lub większej liczby (LLLCOURATT = 4), pytać o trzy ostatnie zajęcia oznaczone jako zajęcia A, B i C począwszy od zajęć rozpoczętych najpóźniej (tj. oznaczając zajęcia rozpoczęte najpóźniej jako A)

LLLCOURLENP12 cyfrCzas trwania mierzony liczbą godzin dydaktycznych w trakcie trwania danych zajęć. Uwzględnić tylko godziny zajęć odbyte w okresie ostatnich 12 miesięcy
LLLCOURLENA4 cyfryLiczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najpóźniejLLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURLENB4 cyfryLiczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi - druga pozycja)LLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURLENC4 cyfryLiczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja)LLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURPURP266/2683 cyfryJakie były główne przyczyny udziału w danych zajęciach szkoleniowych?
LLLCOURPURPA1 cyfraDla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste/względy społeczne, 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedziLLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURPURPB1 cyfraDla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi - druga pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste/względy społeczne, 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedziLLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURPURPC1 cyfryDla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste/względy społeczne, 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedziLLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURFIELD269/2779 cyfrJaki był temat (przedmiot/treść) danych zajęć szkoleniowych? Temat (przedmiot/treść) zajęć szkoleniowych został zakodowany w polu dotyczącym dziedziny szkolenia
Kodowanie zgodnie z LLLFIELD
LLLCOURFIELDA3 cyfryDziedzina kształcenia/szkolenia dla zajęć rozpoczętych najpóźniejLLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURFIELDB3 cyfryDziedzina kształcenia/szkolenia dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja)LLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURFIELDC3 cyfryDziedzina kształcenia/szkolenia dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja)LLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURWORH 278/2803 cyfryCzy jakakolwiek część zajęć szkoleniowych odbywała się w czasie płatnych godzin pracy?(w przypadku Niemiec - fakultatywne)
LLLCOURWORHA1 cyfraDla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedziLLLCOURATT = 1, 2, 3, 4
LLLCOURWORHB1 cyfraDla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedziLLLCOURATT = 2, 3, 4
LLLCOURWORHC1 cyfraDla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, puste pole = brak odpowiedziLLLCOURATT = 3, 4
LLLCOURLEN281/2844 cyfryJeśli uczestniczył(a) Pan (Pani) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych - wskazać liczbę godzin dla wszystkich zajęć łącznie (łącznie z trzema opisanymi powyżej). Należy uwzględnić jedynie zajęcia z ostatnich 12 miesięcyLLLCOURATT = 4 (w przypadku Niemiec - fakultatywne)
4 cyfryLiczba godzin dydaktycznych
9999Nie dotyczy
Puste poleBrak odpowiedzi
UCZESTNICTWO W NIEFORMALNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA
LLLINFORATT289/2924 cyfryCzy w okresie 12 ostatnich miesięcy korzystał(a) Pan (Pani) z którejkolwiek z poniższych metod kształcenia, w tym z samokształcenia w celu zwiększenia własnych kwalifikacji - poza zajęciami szkoleniowymi lub programem studiów?Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze
Pierwsza cyfra1 cyfraSamokształcenie przy wykorzystaniu drukowanych materiałów dydaktycznych (podręczniki, periodyki itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi
Druga cyfra1 cyfraKształcenie komputerowe/ kształcenie on-line przez Internet - poza kształceniem zinstytucjonalizowanym; 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi
Trzecia cyfra1 cyfraStudiowanie z wykorzystaniem audycji radiowych i telewizyjnych o charakterze edukacyjnym lub materiałów komputerowych działających w trybie off-line (kasety audio lub wideo); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi
Czwarta cyfra1 cyfraOdwiedzał(a) instytucje ukierunkowane na przekazywanie wartości edukacyjnych (biblioteka, czytelnia, ośrodek kształcenia, itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał( a), 9 = brak odpowiedzi

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.