Rozporządzenie wykonawcze 2016/1382 w sprawie wycofania przyjęcia zobowiązania w odniesieniu do pięciu producentów eksportujących zgodnie z decyzją wykonawczą 2013/707/UE potwierdzającą przyjęcie zobowiązania złożonego w związku z postępowaniem antydumpingowym i postępowaniem antysubsydyjnym dotyczącym przywozu modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego i głównych komponentów (tj. ogniw) pochodzących lub wysyłanych z Chińskiej Republiki Ludowej na okres obowiązywania środków ostatecznych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2016.222.10

Akt jednorazowy
Wersja od: 17 sierpnia 2016 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2016/1382
z dnia 16 sierpnia 2016 r.
w sprawie wycofania przyjęcia zobowiązania w odniesieniu do pięciu producentów eksportujących zgodnie z decyzją wykonawczą 2013/707/UE potwierdzającą przyjęcie zobowiązania złożonego w związku z postępowaniem antydumpingowym i postępowaniem antysubsydyjnym dotyczącym przywozu modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego i głównych komponentów (tj. ogniw) pochodzących lub wysyłanych z Chińskiej Republiki Ludowej na okres obowiązywania środków ostatecznych

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("podstawowe rozporządzenie antydumpingowe"), w szczególności jego art. 8,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 2 ("podstawowe rozporządzenie antysubsydyjne"), w szczególności jego art. 13,

informując państwa członkowskie,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. ZOBOWIĄZANIE I POZOSTAŁE OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(1) Rozporządzeniem (UE) nr 513/2013 3 Komisja Europejska ("Komisja") nałożyła tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz do Unii Europejskiej ("Unia") modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego ("moduły") i głównych komponentów (tj. ogniw i płytek) pochodzących lub wysyłanych z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL").

(2) Grupa producentów eksportujących upoważniła Chińską Izbę Gospodarczą ds. Przywozu i Wywozu Maszyn i Produktów Elektronicznych ("CCCME") do złożenia Komisji w jej imieniu zobowiązania cenowego, co izba ta uczyniła. Z treści tego zobowiązania cenowego jasno wynika, że stanowi ono zbiór indywidualnych zobowiązań cenowych dla każdego producenta eksportującego, który to zbiór z praktycznych względów administracyjnych jest koordynowany przez CCCME.

(3) Decyzją 2013/423/UE 4 Komisja przyjęła to zobowiązanie cenowe w odniesieniu do tymczasowego cła antydumpingowego. Rozporządzeniem (UE) nr 748/2013 5 Komisja zmieniła rozporządzenie (UE) nr 513/2013 w celu wprowadzenia koniecznych zmian technicznych w związku z przyjęciem zobowiązania w odniesieniu do tymczasowego cła antydumpingowego.

(4) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1238/2013 6 Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii modułów i ogniw pochodzących lub wysyłanych z ChRL ("produkty objęte postępowaniem"). Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1239/2013 7 Rada nałożyła również ostateczne cło wyrównawcze na przywóz do Unii produktów objętych postępowaniem.

(5) W następstwie powiadomienia o zmienionej wersji tego zobowiązania cenowego dokonanego przez grupę producentów eksportujących ("producenci eksportujący") wspólnie z CCCME Komisja potwierdziła w decyzji wykonawczej 2013/707/UE 8 przyjęcie zmienionego zobowiązania cenowego ("zobowiązanie") na okres obowiązywania środków ostatecznych. W załączniku do tej decyzji wymieniono producentów eksportujących, w odniesieniu do których zobowiązanie przyjęto, między innymi:

a) Delsolar (Wujiang) Ltd wraz z jego przedsiębiorstwem powiązanym w Unii Europejskiej, wspólnie objęte dodatkowym kodem TARIC: B792 ("Delsolar");

b) CNPV Dongying Solar Power Co. Ltd objęte dodatkowym kodem TARIC: B813 ("CNPV");

c) MOTECH (Suzhou) RENEWABLE ENERGY CO. LTD objęte dodatkowym kodem TARIC: B852 ("MOTECH");

d) Xi'an LONGi Silicon Materials Corp. i Wuxi LONGi Silicon Materials Co. Ltd, wspólnie objęte dodatkowym kodem TARIC: B897 ("Xi'an LONGi"); oraz

e) LERRI Solar Technology (Zhejiang) Co. Ltd wraz z jego przedsiębiorstwem powiązanym w Unii Europejskiej, wspólnie objęte dodatkowym kodem TARIC: B898 ("LERRI Solar").

(6) Decyzją wykonawczą 2014/657/UE 9 Komisja przyjęła wniosek złożony wspólnie przez producentów eksportujących i CCCME o udzielenie wyjaśnień dotyczących realizacji zobowiązania w odniesieniu do produktów objętych postępowaniem i przedmiotowym zobowiązaniem, tj. modułów i ogniw pochodzących lub wysyłanych z ChRL, obecnie objętych kodami CN ex 8541 40 90 (kody TARIC 8541 40 90 21, 8541 40 90 29, 8541 40 90 31 i 8541 40 90 39), wytwarzanych przez wymienionych producentów eksportujących ("produkt objęty zobowiązaniem"). Cła antydumpingowe i wyrównawcze, o których mowa w motywie 4 powyżej, oraz zobowiązanie są wspólnie zwane "środkami".

(7) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2015/866 10 Komisja wycofała przyjęcie zobowiązania w odniesieniu do trzech producentów eksportujących.

(8) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2015/1403 11 Komisja wycofała przyjęcie zobowiązania w odniesieniu do kolejnego producenta eksportującego.

(9) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2015/2018 12 Komisja wycofała przyjęcie zobowiązania w odniesieniu do dwóch producentów eksportujących.

(10) Komisja wszczęła, na mocy zawiadomienia o wszczęciu opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 13 w dniu 5 grudnia 2015 r., dochodzenie w ramach przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego.

(11) Zawiadomieniem opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 14 w dniu 5 grudnia 2015 r. Komisja wszczęła dochodzenie w ramach przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 18 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego.

(12) Komisja wszczęła również, na mocy zawiadomienia o wszczęciu opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 15 w dniu 5 grudnia 2015 r., częściowy przegląd okresowy na podstawie art. 11 ust. 3 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz art. 19 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego.

(13) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/115 16 Komisja wycofała przyjęcie zobowiązania w odniesieniu do kolejnego producenta eksportującego.

(14) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/185 17 Komisja rozszerzyła ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1238/2013 na przywóz produktów objętych postępowaniem pochodzących lub wysyłanych z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz produktów objętych postępowaniem z Malezji i Tajwanu, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Malezji i Tajwanu.

(15) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/184 18 Komisja rozszerzyła ostateczne cło wyrównawcze nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1239/2013 na przywóz produktów objętych postępowaniem pochodzących lub wysyłanych z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz produktów objętych postępowaniem wysyłanych z Malezji i Tajwanu, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Malezji i Tajwanu.

(16) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/1045 19 Komisja wycofała przyjęcie zobowiązania w odniesieniu do kolejnego producenta eksportującego.

B. WARUNKI ZOBOWIĄZANIA PRZEWIDUJĄCE JEGO WYCOFANIE W PRZYPADKU BRAKU NARUSZENIA

(17) W zobowiązaniu stwierdza się, że Komisja może wycofać przyjęcie zobowiązania w okresie jego stosowania, jeśli monitorowanie i egzekwowanie okazuje się niewykonalne, w tym jeśli zmienią się okoliczności.

(18) Ponadto również każdy producent eksportujący może dobrowolnie wycofać swoje zobowiązanie w trakcie jego stosowania.

C. PRZYCZYNY WYCOFANIA PRZYJĘCIA ZOBOWIĄZANIA W ODNIESIENIU DO DELSOLAR I MOTECH

(19) Zarówno Delsolar, jak i MOTECH mają podmioty powiązane w Tajwanie, którym przyznano zwolnienia w ramach dochodzenia w sprawie obejścia środków, o którym mowa w motywach 14 i 15.

(20) Komisja przeanalizowała wpływ tych zwolnień na wykonalność zobowiązania. Zwolnienie to stanowi zmianę okoliczności w porównaniu do chwili przyjęcia zobowiązania. Ich celem jest zwolnienie przywozu do Unii produktów objętych postępowaniem, które zostały wytworzone przez podmioty powiązane Delsolar i MOTECH na Tajwanie. Przywóz taki nie jest objęty zakresem zobowiązania.

(21) Komisja uważa, że przedmiotowe zwolnienia z tytułu przywozu do Unii stwarzają wysokie ryzyko wzajemnej kompensacji. W rzeczywistości powiązane podmioty objęte zwolnieniem w ramach dochodzenia w sprawie obejścia środków mogą sprzedawać produkt objęty postępowaniem tym samym klientom w Unii, którym ten produkt jest sprzedawany, i ceny takich transakcji mogłyby być ustalone w taki sposób, aby kompensować minimalne ceny importowe wynikające ze zobowiązania. Komisja nie jest w stanie monitorować sprzedaży tym samym klientom w Unii w ramach zobowiązania oraz sprzedaży z Tajwanu.

(22) Komisja uznała zatem, że wyżej wymienione zwolnienia sprawiają, że monitorowanie zobowiązania Delsolar i MOTECH jest niewykonalne.

D. DOBROWOLNE WYCOFANIE ZOBOWIĄZANIA PRZEZ LERRI SOLAR, XI'AN LONGi I CNPV

(23) W marcu 2016 r. LERRI Solar poinformowało Komisję o swoim zamiarze wycofania zobowiązania.

(24) W maju 2016 r. Xi'an LONGi i CNPV również poinformowały Komisję o swoim zamiarze wycofania zobowiązania.

E. OŚWIADCZENIA PISEMNE I PRZESŁUCHANIA

(25) Zainteresowanym stronom zapewniono możliwość przedstawienia ich stanowiska i uwag zgodnie z art. 8 ust. 9 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i art. 13 ust. 9 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego. Delsolar i MOTECH przedstawiły uwagi.

(i) Delsolar

(26) Przedsiębiorstwo Delsolar zakwestionowało stwierdzenie, że zwolnienie przyznane jego podmiotowi powiązanemu z Tajwanu stanowi zmianę okoliczności. Delsolar poinformował Komisję o połączeniu z przedsiębiorstwem z Tajwanu w trakcie prowadzenia pierwotnych dochodzeń, o których mowa w motywie 4; Komisja nie wyraziła sprzeciwu wobec tego połączenia. Jako że produkt objęty postępowaniem produkowany przez podmiot powiązany z Tajwanu przedsiębiorstwa Delsolar nie był objęty zastosowaniem środków ani przed wszczęciem dochodzeń w sprawie obchodzenia środków, ani po ich zakończeniu, sytuacja nie różni się od tej, która istniała przed przeprowadzeniem dochodzeń w sprawie obejścia środków.

(27) Komisja nie może przyjąć tego argumentu.

(28) Przede wszystkim Komisja przypomina, że udział w rynku przywozu z państw trzecich do Unii z wyłączeniem CHRL wynosił 6,8 % rynku unijnego w okresie objętym dochodzeniem. W szczególności udział w rynku przywozu z Tajwanu wynosił 0,8 % (tabela 12 w rozporządzeniu (UE) nr 513/2013). Z powyższych danych wynika, że przywóz z istniejących zakładów produkcyjnych przedsiębiorstw wytwarzających na Tajwanie i powiązanych z chińskimi przedsiębiorstwami, które zaoferowały zobowiązanie, był marginalny.

(29) Niemniej jednak w związku z przyznaniem zwolnienia na podstawie art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz art. 23 ust. 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego można oczekiwać, że podmiot powiązany przedsiębiorstwa Delsolar z Tajwanu będzie wywoził znaczne ilości modułów i ogniw do Unii.

(30) Decyzja o wycofaniu przyjęcia zobowiązania wynika z ryzyka wystąpienia wzajemnej kompensacji, którego Komisja nie może monitorować. Kwestia, czy towary produkowane w zakładach zlokalizowanych w państwach trzecich są objęte środkami nie ma znaczenia dla oceny monitorowania ryzyka. Zwolnienie dotyczy przywozu produktu objętego postępowaniem, wytworzonego przed podmiot powiązany przedsiębiorstwa Delsolar z Tajwanu, który jest specjalnie przeznaczony na rynek europejski. W związku z tym istnieje duże ryzyko wzajemnej kompensacji. Ocena monitorowania ryzyka jest również zależna od danego przypadku i może się zmienić w trakcie obowiązywania zobowiązania, ponieważ ziszczają się niektóre zagrożenia i pojawiają się nowe ryzyka, a Komisja może lepiej ocenić praktyczne aspekty podczas monitorowania konkretnego przypadku. W związku z powyższym nie ma znaczenia, czy przywóz podlegał środkom przed wszczęciem dochodzenia dotyczącego obchodzenia środków.

(31) Delsolar stwierdził również, że zwykłe zwolnienie przyznane jego podmiotowi powiązanemu z Tajwanu nie uzasadnia wniosku, że monitorowanie zobowiązania złożonego przez Delsolar stało się niewykonalne. Zdaniem przedsiębiorstwa Delsolar zwiększone ryzyko wystąpienia wzajemnej kompensacji jest wyłącznie hipotetyczne. Jako że w zobowiązaniu przewidziano zakaz sprzedaży tym samym klientom, jakiekolwiek naruszenie tego postanowienia mogłoby prowadzić do wycofania zobowiązania przedsiębiorstwa Delsolar. W związku z tym Delsolar nie sprzedaje produktu objętego postępowaniem temu samemu klientowi, który kupuje ten produkt od podmiotu powiązanego przedsiębiorstwa Delsolar na Tajwanie. Przestrzeganie zobowiązania można zweryfikować za pomocą wizyt na miejscu na terenie przedsiębiorstwa Delsolar i jego podmiotu powiązanego z Tajwanu. Dodatkowo Delsolar wspomniał, iż Komisja - podczas dochodzeń w sprawie obejścia środków, o których mowa w motywach 14 i 15, stwierdziła, że podmiot powiązany z Tajwanu należy uznać za prawdziwego producenta, który nie obchodzi środków. Zatem wszelkie zarzuty dotyczące potencjalnego ryzyka wzajemnej kompensacji opierają się wyłącznie na spekulacjach.

(32) Komisja odrzuca powyższy argument. W ramach dochodzeń w sprawie obejścia środków, o których mowa w motywach 14 i 15, ustalono, iż pomiot powiązany przedsiębiorstwa Delsolar z Tajwanu nie brał udziału w praktykach związanych z obchodzeniem środków w rozumieniu art. 13 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz art. 23 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego. Jednak zakres tych dochodzeń nie obejmował rozważenia ryzyka związanego z zobowiązaniem złożonym przez przedsiębiorstwo Delsolar. Żadne z powyższych ustaleń nie gwarantuje, że obejście zobowiązania w postaci wzajemnej kompensacji cen nie miało miejsca. Przeciwnie, zwolnienie przyznane podmiotowi powiązanemu przedsiębiorstwa Delsolar w Tajwanie znacznie zwiększa ryzyko obchodzenia ryzyko obchodzenia zobowiązania złożonego przez przedsiębiorstwo Delsolar środków w odniesieniu do zobowiązania złożonego przez Delsolar. Takie zwolnienie zakłada szczególny zamiar sprzedaży na rynek Unii. Zatem związane jest z koniecznością monitorowania przez Komisję sprzedaży zarówno w ramach zobowiązania, jak i z Tajwanu. W związku z tym monitorowanie zobowiązania przedsiębiorstwa Delsolar jest niewykonalne. Komisja przypomina również w tym kontekście, że monitorowanie zobowiązania stało się coraz trudniejsze podczas jego realizacji, w szczególności w związku z praktykami obchodzenia środków wykrytymi w Malezji i na Tajwanie. Komisja nie ma możliwości monitorowania sprzedaży z Tajwanu, która nie jest objęta zakresem zobowiązania. Ponadto Komisja przypomina, że przedstawiła przedsiębiorstwu Delsolar możliwości realizacji zobowiązania w taki sposób, by było ono wykonalne, jednak Delsolar odmówił ich rozpatrzenia.

(33) Wreszcie, Delsolar wskazał, że jego sytuacja jest porównywalna z sytuacją przedsiębiorstw będących stroną zobowiązania, które posiadają przedsiębiorstwa powiązane dysponujące zakładami wytwórczymi w państwach nieobjętych zastosowaniem środków. Zatem samo istnienie takiego związku samo w sobie nie sprawia, że monitorowanie zobowiązania jest niewykonalne.

(34) Komisja odrzuca ten argument i wskazuje na rozumowanie przedstawione w motywach 27 i 29.

(ii) MOTECH

(35) Podobnie jak w przypadku Delsolar, przedsiębiorstwo MOTECH stwierdziło, że jego związek z podmiotem powiązanym na Tajwanie był znany Komisji podczas prowadzenia pierwotnych dochodzeń, o których mowa w motywie 4. Przyjmując zobowiązanie ze strony MOTECH, Komisja potwierdziła zatem, że nie miało miejsca obejście środków.

(36) Komisja odsyła w tym przypadku przede wszystkim do podstawy odrzucenia podobnych argumentów przedstawionych przez Delsolar.

(37) Komisja nie może zaakceptować tego twierdzenia również z następujących względów. W momencie przyjęcia zobowiązania Komisja faktycznie przeprowadza całościową analizę ryzyka monitorowania. Przyjęcie zobowiązania nie oznacza jednak, że obejście środków nie ma miejsca. Komisja uważa, że zwolnienie przyznane podmiotowi powiązanemu MOTECH na Tajwanie zwiększa ryzyko wystąpienia wzajemnej kompensacji, o której mowa w motywie 21. Komisja przypomina w tym względzie, że monitorowanie zobowiązania stało się trudniejsze podczas jego realizacji, w szczególności ze względu na praktyki związane z obchodzeniem środków wykryte w Malezji i na Tajwanie. Komisja nie jest w stanie monitorować sprzedaży tym samym klientom w Unii w ramach zobowiązania oraz sprzedaży z Tajwanu.

(38) MOTECH stwierdził również, że przyznając zwolnienie jego podmiotowi powiązanemu z Tajwanu, Komisja potwierdziła, że obchodzenie środków oraz wzajemna kompensacja nie miały miejsca w przypadku przedsiębiorstwa MOTECH i jego podmiotu powiązanego z Tajwanu. Komisja mogłaby monitorować przywóz MOTECH i jego podmiotu powiązanego z Tajwanu, jako że oba przedsiębiorstwa dokonują przywozu do Unii na podstawie osobnych, dodatkowych kodów TARIC.

(39) Komisja odrzuca ten argument. Zwolnienie przyznane w ramach dochodzenia w sprawie obejścia środków, o którym mowa w motywach 14 i 15, stanowi potwierdzenie faktu, że podmiot powiązany MOTECH z Tajwanu nie prowadził praktyk związanych z obchodzeniem środków. Jednak ustalenie to nie ma znaczenia dla oceny wykonalności zobowiązania, jak wyjaśniono w motywach 21 i 22. Komisja przeanalizowała skutki przyznania tego zwolnienia i stwierdziła, że wzrosło ryzyko wzajemnej kompensacji. Komisja wzięła również pod uwagę doświadczenia zebrane podczas monitorowania zobowiązania, kiedy uznała, że nie ma możliwości monitorowania sprzedaży tym samym klientom w Unii w ramach zobowiązania oraz sprzedaży z Tajwanu.

F. WYCOFANIE PRZYJĘCIA ZOBOWIĄZANIA I NAŁOŻENIE OSTATECZNYCH CEŁ

(40) Komisja uznała zatem, że zgodnie z art. 8 ust. 9 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i art. 13 ust. 9 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego oraz zgodnie z warunkami zobowiązania należy wycofać przyjęcie zobowiązania w przypadku Delsolar, CNPV, MOTECH, Xi'an LONGi i LERRI Solar i ich przedsiębiorstw powiązanych w Unii.

(41) W związku z powyższym, zgodnie z art. 8 ust. 9 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i z art. 13 ust. 9 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, ostateczne cło antydumpingowe nałożone art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1238/2013 i ostateczne cło wyrównawcze nałożone art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1239/2013 automatycznie mają zastosowanie do przywozu pochodzącego lub wysyłanego z ChRL produktu objętego postępowaniem i wytwarzanego przez Delsolar (dodatkowy kod TARIC: B792), CNPV (dodatkowy kod TARIC: B813), MOTECH (dodatkowy kod TARIC: B852), Xi'an LONGi (dodatkowy kod TARIC: B897) i LERRI Solar (dodatkowy kod TARIC: B898) z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

(42) Do celów informacyjnych w tabeli w załączniku do niniejszego rozporządzenia wymieniono producentów eksportujących, w przypadku których przyjęcie zobowiązania decyzją wykonawczą 2013/707/UE pozostaje bez zmian,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Niniejszym zobowiązanie przyjęte w odniesieniu do

a)
Delsolar (Wujiang) Ltd wraz z jego przedsiębiorstwem powiązanym w Unii Europejskiej, wspólnie objętych dodatkowym kodem TARIC: B792;
b)
CNPV Dongying Solar Power Co. Ltd objętych dodatkowym kodem TARIC: B813;
c)
MOTECH (Suzhou) RENEWABLE ENERGY CO. LTD objętych dodatkowym kodem TARIC: B852;
d)
Xi'an LONGi Silicon Materials Corp. i Wuxi LONGi Silicon Materials Co. Ltd, wspólnie objętych dodatkowym kodem TARIC: B897; oraz
e)
LERRI Solar Technology (Zhejiang) Co. Ltd wraz z jego przedsiębiorstwem powiązanym w Unii Europejskiej, wspólnie objętych dodatkowym kodem TARIC: B898

zostaje wycofane.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 16 sierpnia 2016 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Wykaz przedsiębiorstw:

Nazwa przedsiębiorstwaDodatkowy kod TARIC
Jiangsu Aide Solar Energy Technology Co. LtdB798
Alternative Energy (AE) Solar Co. LtdB799
Anhui Chaoqun Power Co. LtdB800
Anji DaSol Solar Energy Science & Technology Co. LtdB802
Anhui Schutten Solar Energy Co. Ltd Quanjiao Jingkun Trade Co. LtdB801
Anhui Titan PV Co. LtdB803
Xi'an SunOasis (Prime) Company Limited

TBEA SOLAR CO. LTD

XINJIANG SANG'O SOLAR EQUIPMENT

B804
Changzhou NESL Solartech Co. LtdB806
Changzhou Shangyou Lianyi Electronic Co. LtdB807
CHINALAND SOLAR ENERGY CO. LTDB808
ChangZhou EGing Photovoltaic Technology Co. LtdB811
CIXI CITY RIXING ELECTRONICS CO. LTD

ANHUI RINENG ZHONGTIAN SEMICONDUCTOR DEVELOPMENT CO. LTD

HUOSHAN KEBO ENERGY & TECHNOLOGY CO. LTD

B812
CSG PVtech Co. LtdB814
China Sunergy (Nanjing) Co. Ltd

CEEG Nanjing Renewable Energy Co. Ltd

CEEG (Shanghai) Solar Science Technology Co. Ltd

China Sunergy (Yangzhou) Co. Ltd

China Sunergy (Shanghai) Co. Ltd

B809
Dongfang Electric (Yixing) MAGI Solar Power Technology Co. LtdB816
EOPLLY New Energy Technology Co. Ltd

SHANGHAI EBEST SOLAR ENERGY TECHNOLOGY CO. LTD

JIANGSU EOPLLY IMPORT & EXPORT CO. LTD

B817
Era Solar Co. LtdB818
GD Solar Co. LtdB820
Greenway Solar-Tech (Shanghai) Co. Ltd

Greenway Solar-Tech (Huaian) Co. Ltd

B821
Konca Solar Cell Co. Ltd

Suzhou GCL Photovoltaic Technology Co. Ltd

Jiangsu GCL Silicon Material Technology Development Co. Ltd

Jiangsu Zhongneng Polysilicon Technology Development Co. Ltd

GCL-Poly (Suzhou) Energy Limited

GCL-Poly Solar Power System Integration (Taicang) Co. Ltd

GCL SOLAR POWER (SUZHOU) LIMITED

B850
Guodian Jintech Solar Energy Co. LtdB822
Hangzhou Bluesun New Material Co. LtdB824
Hanwha SolarOne (Qidong) Co. LtdB826
Hengdian Group DMEGC Magnetics Co. LtdB827
HENGJI PV-TECH ENERGY CO. LTDB828
Himin Clean Energy Holdings Co. LtdB829
Jetion Solar (China) Co. Ltd

Junfeng Solar (Jiangsu) Co. Ltd

Jetion Solar (Jiangyin) Co. Ltd

B830
Jiangsu Green Power PV Co. LtdB831
Jiangsu Hosun Solar Power Co. LtdB832
Jiangsu Jiasheng Photovoltaic Technology Co. LtdB833
Jiangsu Runda PV Co. LtdB834
Jiangsu Sainty Photovoltaic Systems Co. Ltd

Jiangsu Sainty Machinery Imp. And Exp. Corp. Ltd

B835
Jiangsu Seraphim Solar System Co. LtdB836
Jiangsu Shunfeng Photovoltaic Technology Co. Ltd

Changzhou Shunfeng Photovoltaic Materials Co. Ltd

Jiangsu Shunfeng Photovoltaic Electronic Power Co. Ltd

B837
Jiangsu Sinski PV Co. LtdB838
Jiangsu Sunlink PV Technology Co. LtdB839
Jiangsu Zhongchao Solar Technology Co. LtdB840
Jiangxi Risun Solar Energy Co. LtdB841
Jiangxi LDK Solar Hi-Tech Co. Ltd

LDK Solar Hi-Tech (Nanchang) Co. Ltd

LDK Solar Hi-Tech (Suzhou) Co. Ltd

B793
Jiangyin Hareon Power Co. Ltd

Hareon Solar Technology Co. Ltd

Taicang Hareon Solar Co. Ltd

Hefei Hareon Solar Technology Co. Ltd

Jiangyin Xinhui Solar Energy Co. Ltd

Altusvia Energy (Taicang) Co. Ltd

B842
Jiangyin Shine Science and Technology Co. LtdB843
JingAo Solar Co. Ltd

Shanghai JA Solar Technology Co. Ltd

JA Solar Technology Yangzhou Co. Ltd

Hefei JA Solar Technology Co. Ltd

Shanghai JA Solar PV Technology Co. Ltd

B794
Jinko Solar Co. Ltd

Jinko Solar Import and Export Co. Ltd

ZHEJIANG JINKO SOLAR CO. LTD

ZHEJIANG JINKO SOLAR TRADING CO. LTD

B845
Jinzhou Yangguang Energy Co. Ltd

Jinzhou Huachang Photovoltaic Technology Co. Ltd

Jinzhou Jinmao Photovoltaic Technology Co. Ltd

Jinzhou Rixin Silicon Materials Co. Ltd

Jinzhou Youhua Silicon Materials Co. Ltd

B795
Juli New Energy Co. LtdB846
Jumao Photonic (Xiamen) Co. LtdB847
King-PV Technology Co. LtdB848
Kinve Solar Power Co. Ltd (Maanshan)B849
Lightway Green New Energy Co. Ltd

Lightway Green New Energy(Zhuozhou) Co. Ltd

B851
Nanjing Daqo New Energy Co. LtdB853
NICE SUN PV CO. LTD

LEVO SOLAR TECHNOLOGY CO. LTD

B854
Ningbo Huashun Solar Energy Technology Co. LtdB856
Ningbo Jinshi Solar Electrical Science & Technology Co. LtdB857
Ningbo Komaes Solar Technology Co. LtdB858
Ningbo Osda Solar Co. LtdB859
Ningbo Qixin Solar Electrical Appliance Co. LtdB860
Ningbo South New Energy Technology Co. LtdB861
Ningbo Sunbe Electric Ind Co. LtdB862
Ningbo Ulica Solar Science & Technology Co. LtdB863
Perfectenergy (Shanghai) Co. LtdB864
Perlight Solar Co. LtdB865
Phono Solar Technology Co. Ltd

Sumec Hardware & Tools Co. Ltd

B866
RISEN ENERGY CO. LTDB868
SHANDONG LINUO PHOTOVOLTAIC HI-TECH CO. LTDB869
SHANGHAI ALEX SOLAR ENERGY SCIENCE & TECHNOLOGY CO. LTD

SHANGHAI ALEX NEW ENERGY CO. LTD

B870
Shanghai BYD Co. Ltd

BYD(Shangluo)Industrial Co. Ltd

B871
Shanghai Chaori Solar Energy Science & Technology Co. Ltd

Shanghai Chaori International Trading Co. Ltd

B872
Propsolar (Zhejiang) New Energy Technology Co. Ltd

Shanghai Propsolar New Energy Co. Ltd

B873
SHANGHAI SHANGHONG ENERGY TECHNOLOGY CO. LTDB874
SHANGHAI SOLAR ENERGY S&T CO. LTD

Shanghai Shenzhou New Energy Development Co. Ltd

Lianyungang Shenzhou New Energy Co. Ltd

B875
Shanghai ST Solar Co. Ltd Jiangsu ST Solar Co. LtdB876
Shenzhen Sacred Industry Co.LtdB878
Shenzhen Topray Solar Co. Ltd

Shanxi Topray Solar Co. Ltd

Leshan Topray Cell Co. Ltd

B880
Sopray Energy Co. Ltd

Shanghai Sopray New Energy Co. Ltd

B881
SUN EARTH SOLAR POWER CO. LTD

NINGBO SUN EARTH SOLAR POWER CO. LTD

Ningbo Sun Earth Solar Energy Co. Ltd

B882
SUZHOU SHENGLONG PV-TECH CO. LTDB883
TDG Holding Co. LtdB884
Tianwei New Energy Holdings Co. Ltd

Tianwei New Energy (Chengdu) PV Module Co. Ltd

Tianwei New Energy (Yangzhou) Co. Ltd

B885
Wenzhou Jingri Electrical and Mechanical Co. LtdB886
Shanghai Topsolar Green Energy Co. LtdB877
Shenzhen Sungold Solar Co. LtdB879
Wuhu Zhongfu PV Co. LtdB889
Wuxi Saijing Solar Co. LtdB890
Wuxi Shangpin Solar Energy Science and Technology Co. LtdB891
Wuxi Solar Innova PV Co. LtdB892
Wuxi Suntech Power Co. Ltd

Suntech Power Co. Ltd

Wuxi Sunshine Power Co. Ltd

Luoyang Suntech Power Co. Ltd

Zhenjiang Rietech New Energy Science Technology Co. Ltd

Zhenjiang Ren De New Energy Science Technology Co. Ltd

B796
Wuxi Taichang Electronic Co. Ltd

Wuxi Machinery & Equipment Import & Export Co. Ltd

Wuxi Taichen Machinery & Equipment Co. Ltd

B893
Xi'an Huanghe Photovoltaic Technology Co. Ltd

State-run Huanghe Machine-Building Factory Import and Export Corporation

Shanghai Huanghe Fengjia Photovoltaic Technology Co. Ltd

B896
Yingli Energy (China) Co. Ltd

Baoding Tianwei Yingli New Energy Resources Co. Ltd

Hainan Yingli New Energy Resources Co. Ltd

Hengshui Yingli New Energy Resources Co. Ltd

Tianjin Yingli New Energy Resources Co. Ltd

Lixian Yingli New Energy Resources Co. Ltd

Baoding Jiasheng Photovoltaic Technology Co. Ltd

Beijing Tianneng Yingli New Energy Resources Co. Ltd

Yingli Energy (Beijing) Co. Ltd

B797
Yuhuan BLD Solar Technology Co. Ltd

Zhejiang BLD Solar Technology Co. Ltd

B899
Yuhuan Sinosola Science & Technology Co.LtdB900
Zhangjiagang City SEG PV Co. LtdB902
Zhejiang Fengsheng Electrical Co. LtdB903
Zhejiang Global Photovoltaic Technology Co. LtdB904
Zhejiang Heda Solar Technology Co. LtdB905
Zhejiang Jiutai New Energy Co. Ltd

Zhejiang Topoint Photovoltaic Co. Ltd

B906
Zhejiang Kingdom Solar Energy Technic Co. LtdB907
Zhejiang Koly Energy Co. LtdB908
Zhejiang Mega Solar Energy Co. Ltd

Zhejiang Fortune Photovoltaic Co. Ltd

B910
Zhejiang Shuqimeng Photovoltaic Technology Co. LtdB911
Zhejiang Shinew Photoelectronic Technology Co. LtdB912
Zhejiang Sunflower Light Energy Science & Technology Limited Liability Company

Zhejiang Yauchong Light Energy Science & Technology Co. Ltd

B914
Zhejiang Sunrupu New Energy Co. LtdB915
Zhejiang Tianming Solar Technology Co. LtdB916
Zhejiang Trunsun Solar Co. Ltd

Zhejiang Beyondsun PV Co. Ltd

B917
Zhejiang Wanxiang Solar Co. Ltd

WANXIANG IMPORT & EXPORT CO LTD

B918
ZHEJIANG YUANZHONG SOLAR CO. LTDB920
Zhongli Talesun Solar Co. LtdB922
1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 55.
3 Dz.U. L 152 z 5.6.2013, s. 5.
4 Dz.U. L 209 z 3.8.2013, s. 26.
5 Dz.U. L 209 z 3.8.2013, s. 1.
6 Dz.U. L 325 z 5.12.2013, s. 1.
7 Dz.U. L 325 z 5.12.2013, s. 66.
8 Dz.U. L 325 z 5.12.2013, s. 214.
9 Dz.U. L 270 z 11.9.2014, s. 6.
10 Dz.U. L 139 z 5.6.2015, s. 30.
11 Dz.U. L 218 z 19.8.2015, s. 1.
12 Dz.U. L 295 z 12.11.2015, s. 23.
13 Dz.U. C 405 z 5.12.2015, s. 8.
14 Dz.U. C 405 z 5.12.2015, s. 20.
15 Dz.U. C 405 z 5.12.2015, s. 33.
16 Dz.U. L 23 z 29.1.2016, s. 47.
17 Dz.U. L 37 z 12.2.2016, s. 76.
18 Dz.U. L 37 z 12.2.2016, s. 56.
19 Dz.U. L 170 z 29.6.2016, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.