Rozporządzenie 844/2004 wszczynające dochodzenie dotyczące zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 119/97 w sprawie przywozu niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej przez przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych przywożonych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji
Dz.U.UE.L.2004.127.67
Akt indywidualnyROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 844/2004
z dnia 30 września 2003 r.
wszczynające dochodzenie dotyczące zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 119/97 w sprawie przywozu niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej przez przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych przywożonych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004(2), (rozporządzenie podstawowe), w szczególności jego art. 13 ust. 3 oraz art. 14 ust. 3 i 5,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
Na podstawie art. 13 ust. 3 podstawowego rozporządzenia Komisja z własnej inicjatywy zdecydowała o wszczęciu dochodzenia dotyczącego zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.
A. PRODUKT
Produkt, w odniesieniu do którego zarzuca się obejście środków antydumpingowych, to niektóre kołowe mechanizmy segregatorowe pochodzące z Chin (rozważane produkty), zwykle przy zgłoszeniu celnym objęte kodem CN ex 8305 10 00. Kody CN podane są wyłącznie w celu informacyjnym.
Produktem objętym dochodzeniem są niektóre kołowe mechanizmy segregatorowe wysyłane z Wietnamu (produkt objęty dochodzeniem), zwykle przy zgłoszeniu celnym objęte tym samym kodem, co rozważany produkt pochodzący z Chin.
B. ISTNIEJĄCE ŚRODKI
Środki obecnie obowiązujące oraz w odniesieniu do których zarzuca się obejście, to środki antydumpingowe nałożone rozporządzeniem Rady (WE) nr 119/97(3) ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2100/2000(4).
C. PODSTAWY
Komisja jest w posiadaniu wystarczających dowodów, że środki antydumpingowe obowiązujące w przywozie niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin są obchodzone w drodze przeładunku niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych w Tajlandii.
Dostępne są nastepujące dowody:
Istotna zmiana zaszła w strukturze handlu obejmującego wywóz z Chin i Tajlandii do Wspólnoty po nałożeniu środków na rozważany produkt. Przywóz produktu objętego dochodzeniem znacząco się zwiększył, podczas gdy przywóz niektórych mechanizmów kołowych pochodzących z Chin zmalał w następstwie nałożenia środków, oraz że nie ma innego wystarczającego powodu lub uzasadnienia tej zmiany, niż nałożenie cła. Wydaje się, że ta zmiana w strukturze handlu powstaje na skutek przeładunku w Tajlandii niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.
Ponadto dowody wskazują, że skutki naprawcze środków antydumpingowych obowiązujących w odniesieniu do niektórych mechanizmów kołowych pochodzących z Chin są osłabiane w zakresie jakości. Wydaje się, że znaczącej wielkości przywóz rozważanego produktu z Tajlandii zastąpił przywóz kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.
Komisja jest w posiadaniu wystarczających dowodów na to produkt objęty dochodzeniem przywożony jest po cenach dumpingowych w stosunku do normalnej wartości wcześniej ustalonej dla kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.
Jeżeli w trakcie dochodzenie zostaną stwierdzone praktyki obchodzenia, inne niż przeładunek, objęte zakresem art. 13 rozporządzenia podstawowego, dochodzenie może objąć także te praktyki.
D. PROCEDURA
W świetle powyższego Komisja stwierdziła, że istnieją wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie dochodzenia na podstawie art. 13 rozporządzenia podstawowego oraz poddanie wymogowi rejestracji przywozu kołowych mechanizmów segregatorowych wysłanych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego.
a) Kwestionariusze
W celu uzyskania informacji uznanych za niezbędne dla dochodzenia Komisja prześle kwestionariusze eksporterom/producentom i stowarzyszeniom eksporterów/producentów z Tajlandii, eksporterom/producentom i stowarzyszeniom eksporterów/producentów z Chin oraz importerom wspólnotowym i stowarzyszeniom importerów wspólnotowych znanym Komisji, którzy współpracowali podczas dochodzenia, które doprowadziło do ustanowienia obowiązujących środków oraz organom Chin i Tajlandii. Informacje, odpowiednio, mogą także pochodzić od przemysłu wspólnotowego.
W każdym przypadku wszystkie zainteresowane strony powinny skontaktować się z Komisją niezwłocznie, a najpóźniej w terminie określonym w art. 3 niniejszego rozporządzenia, w celu ustalenia, czy są one wymienione we wniosku oraz, w razie potrzeby, zażądać kwestionariusza w terminie określonym w art. 3 ust. 1 niniejszego rozporządzenia, biorąc pod uwagę fakt, że termin określony w art. 3 ust. 2 niniejszego rozporządzenia ma zastosowanie do wszystkich zainteresowanych stron.
Organy Chin i Tajlandii są powiadamiane o wszczęciu dochodzenia.
b) Zbieranie informacji i przeprowadzanie przesłuchań
Wszystkie zainteresowane strony zostają niniejszym poproszone o przedstawienie swych stanowisk na piśmie i dostarczenie dowodów na ich poparcie. Ponadto Komisja może przesłuchać zainteresowane strony, pod warunkiem że zwrócą się one z pisemnym wnioskiem wykazującym, że istnieją szczególne powody dla ich przesłuchania.
c) Zwolnienie z wymogu rejestracji przywozów lub nałożenia środków
Zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia podstawowego, zarzucane obchodzenie ma miejsce poza obszarem Wspólnoty, zwolnienie może zostać przyznać producentom produktu rozważanego w Tajlandii, którzy potrafią wykazać, że nie są powiązani z żadnym producentem objętym środkami, oraz że nie biorą udziału w praktykach obchodzenia określonych w art. 13 ust. 1 i art. 13 ust. 2 rozporządzenia podstawowego. utrzymywać, że nie biorą udziału w praktykach obchodzenia. Producenci pragnący uzyskać zwolnienie powinni przedstawić wniosek należycie poparty dowodami w terminie wskazanym w art. 13 ust. 3 podstawowego rozporządzenia.
E. REJESTRACJA
Na podstawie art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, przywóz produktu objętego dochodzeniem powinien podlegać rejestracji w celu zapewnienia, aby, o ile w wyniku dochodzenia zostanie stwierdzone obchodzenie, cło antydumpingowe mogło być pobierane we właściwej wysokości z mocą wsteczną od dnia rejestracji przywozu wysyłanego z Tajlandii.
F. TERMINY
W interesie należytego zarządzania, należy określić terminy, w których:
- zainteresowane strony mogą zgłosić się do Komisji, przedstawić swoje stanowiska na piśmie i przedłożyć odpowiedzi na kwestionariusze lub wszelkie inne informacje, które mają zostać uwzględnione podczas dochodzenia,
- producenci z Tajlandii mogą złożyć wniosek o zwolnienie z wymogu rejestracji przywozów lub nałożenia środków
- zainteresowane strony mogą złożyć pisemny wniosek o przesłuchanie przez Komisję.
Zwraca się uwagę na fakt, że wykonanie większości praw proceduralnych wymienionych w rozporządzeniu podstawowym zależy od zgłoszenia się przez stronę w terminie wymienionym w art. 3 niniejszego rozporządzenia.
G. BRAK WSPÓŁPRACY
W przypadkach, gdy zainteresowana strona odmawia dostępu lub w inny sposób nie zapewnia niezbędnych informacji w terminach przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu albo znacznie utrudnia dochodzenie, ustalenia tymczasowe lub ostateczne, pozytywne bądź negatywne, mogą zostać dokonane zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego w oparciu o dostępne fakty. W przypadku gdy ustalono, że którakolwiek ze stron dostarczyła fałszywe lub błędne informacje, nie będą one brane pod uwagę i, zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego, korzystać można tylko z dostępnych informacji. Jeśli zainteresowana strona nie współpracuje, lub współpracuje tylko częściowo, ustalenia oparte są na dostępnych informacjach zgodnie z art. 18 może, wynik może być mniej korzystnych dla danej strony niż w przypadku gdyby strona ta podjęła współpracę,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Pascal LAMY | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 1.
(3) Dz.U. L 22 z 24.1.1997, str. 1.
(4) Dz.U. L 250 z 5.10.2000, str. 1.
(5)
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
.................................................