Decyzja 2019/615 w sprawie wspierania przez Unię działań prowadzących do konferencji przeglądowej 2020 stron Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (NPT)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.105.25

Akt utracił moc
Wersja od: 21 września 2021 r.

DECYZJA RADY (WPZiB) 2019/615
z dnia 15 kwietnia 2019 r.
w sprawie wspierania przez Unię działań prowadzących do konferencji przeglądowej 2020 stron Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (NPT)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 28 ust. 1, w związku z art. 31 ust. 1, uwzględniając wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa, a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Konferencja przeglądowa 2020 stron Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (zwana dalej "konferencją przeglądową NPT 2020") będzie okazją do uczczenia kilku istotnych dla Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (zwanego dalej "NPT") dat, takich jak 50. rocznica jego wejścia w życie i 25. rocznica przyjęcia na konferencji przeglądowej NPT w 1995 r. decyzji 3 (przedłużenie Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej), która przedłużyła stosowanie NPT na czas nieokreślony.

(2) W dniu 12 grudnia 2003 r. Rada Europejska przyjęła strategię Unii Europejskiej przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (zwaną dalej "strategią UE z 2003 r. przeciwko BMR"). W strategii UE z 2003 r. przeciwko BMR przyznano wsparciu dla NPT najwyższy priorytet wśród działań na szczeblu międzynarodowym, oraz wezwano do zachowania integralności i upowszechniania NPT, umów z MAEA o zabezpieczeniach oraz protokołów załączonych do NPT i umów z MAEA o zabezpieczeniach.

(3) Zgodnie z globalną strategią z 2016 r. na rzecz polityki zagranicznej i bezpieczeństwa Unii Europejskiej i strategią UE z 2003 r. przeciwko BMR działania Unii nadal opierają się na przekonaniu, że wielostronne podejście do bezpieczeństwa, w tym rozbrojenia i nieproliferacji, stanowi najlepszy sposób utrzymania międzynarodowego ładu, co uzasadnia zaangażowanie na rzecz utrzymania, wdrożenia i wzmocnienia wielostronnych traktatów i porozumień o rozbrojeniu i nieproliferacji.

(4) W planie działań na rzecz rozbrojenia "Zabezpieczenie naszej wspólnej przyszłości" ("Securing our Common Future") przedstawionym przez sekretarza generalnego ONZ w dniu 24 maja 2018 r. podkreślono, że NPT zaczął być postrzegany jako jeden z najważniejszych filarów międzynarodowej architektury bezpieczeństwa.

(5) Unia aktywnie angażuje się w aktualny cykl przeglądu NPT, który rozpoczął się pierwszym posiedzeniem komitetu przygotowawczego w Wiedniu w dniach 2-12 maja 2017 r. Drugie posiedzenie komitetu przygotowawczego miało miejsce w Genewie w dniach 23 kwietnia - 4 maja 2018 r. Trzecie posiedzenie komitetu przygotowawczego odbędzie się w Nowym Jorku w dniach 29 kwietnia - 10 maja 2019 r., a konferencja przeglądowa NPT 2020 odbędzie się w Nowym Jorku w dniach 27 kwietnia - 22 maja 2020 r.

(6) Unia Europejska uważa, że NPT jest zasadniczym elementem światowego systemu nieproliferacji, podstawowym fundamentem dążeń do rozbrojenia nuklearnego zgodnie z art. VI oraz istotnym elementem dalszego rozwoju zastosowania energii jądrowej do celów pokojowych. W związku z tym Rada przyjęła wspólne stanowisko 2005/329/WPZiB 1 , decyzję 2010/212/WPZiB 2  oraz konkluzje w sprawie 9. konferencji przeglądowej stron Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
W celu umożliwienia natychmiastowego i praktycznego zastosowania elementów strategii UE z 2003 r. przeciwko BMR Unia wspiera działania mające na celu utrzymywanie w mocy i zachowanie integralności NPT poprzez zrównoważone skoncentrowanie się na trzech równie istotnych i wzajemnie się umacniających filarach NPT: rozbrojeniu, nieproliferacji i pokojowym wykorzystaniu energii jądrowej.
2. 
Aby osiągnąć cel, o którym mowa w ust. 1, Unia wspiera następujące działania informacyjne prowadzone przez przywódców konferencji przeglądowej 2020:
a)
trzy seminaria tematyczne dla państw-stron poświęcone rozbrojeniu jądrowemu, nierozprzestrzenianiu broni jądrowej i pokojowemu wykorzystaniu energii jądrowej;
b)
maksymalnie cztery spotkania regionalne w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki, Ameryki Łacińskiej i Karaibów oraz Bliskiego Wschodu; oraz
c)
dwa wydarzenia towarzyszące podczas 74. sesji Pierwszego Komitetu Zgromadzenia Ogólnego oraz podczas konferencji przeglądowej NPT 2020.

Opis tego projektu znajduje się w załączniku.

Artykuł  2
1. 
Za wykonanie niniejszej decyzji odpowiada Wysoki Przedstawiciel Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa (zwany dalej "Wysokim Przedstawicielem").
2. 
Realizacją projektu, o którym mowa w art. 1 ust. 2, zajmuje się Biuru ONZ ds. Rozbrojenia (zwane dalej "UNODA").
Artykuł  3
1. 
Finansowa kwota odniesienia na realizację projektu, o którym mowa w art. 1 ust. 2, wynosi 1 299 883,68 EUR.
2. 
Wydatkami pokrywanymi z kwoty określonej w ust. 1 zarządza się zgodnie z procedurami i zasadami mającymi zastosowanie do budżetu Unii.
3. 
Właściwe zarządzanie finansową kwotą odniesienia, o której mowa w ust. 1, nadzoruje Komisja. W tym celu Komisja zawiera z UNODA umowę w sprawie finansowania. Zgodnie z tą umową w sprawie finansowania UNODA jest zobowiązana do wyeksponowania wkładu Unii stosownie do jego wielkości.
4. 
Komisja dąży do zawarcia umowy w sprawie finansowania, o której mowa w ust. 3, w jak najkrótszym terminie po wejściu w życie niniejszej decyzji. Informuje Radę o wszelkich związanych z tym trudnościach oraz o dacie zawarcia umowy w sprawie finansowania.
Artykuł  4

Wysoki Przedstawiciel regularnie, przynajmniej raz na rok, składa Radzie sprawozdania z wykonania niniejszej decyzji na podstawie sprawozdań przygotowywanych przez UNODA. Sprawozdania te stanowią dla Rady podstawę do sporządzenia oceny. Komisja składa sprawozdania z aspektów finansowych realizacji projektu, o którym mowa w art. 1 ust. 2.

Artykuł  5
1. 
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
2.  3
 Niniejsza decyzja wygasa w dniu 15 stycznia 2022 r.
Sporządzono w Luksemburgu dnia 15 kwietnia 2019 r.
W imieniu Rady
P. DAEA
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

1.
CELE

Konferencja przeglądowa NPT 2020 będzie bardzo istotnym wydarzeniem w historii systemu nierozprzestrzeniania broni jądrowej. Unia Europejska uważa, że NPT jest zasadniczym elementem światowego systemu nieproliferacji, podstawowym fundamentem dążeń do rozbrojenia nuklearnego zgodnie z art. VI oraz istotnym elementem dalszego rozwoju zastosowania energii jądrowej do celów pokojowych.

Poczynając od 2017 r., przewodniczący posiedzeń komitetu przygotowawczego NPT pracują na rzecz ciągłości między poszczególnymi posiedzeniami tego komitetu w cyklu przeglądu, w tym poprzez opracowywanie wspólnej płaszczyzny tematycznej i prowadzenie szeregu konsultacji regionalnych w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Konsultacje te spotkały się z ciepłym przyjęciem ze strony państw w tych regionach, gdyż umożliwiają pracującym w stolicach ekspertom dostęp do przewodniczących komitetu przygotowawczego i dają państwom nie posiadającym środków na utrzymanie dużych delegacji w Nowym Jorku, Genewie i Wiedniu możliwość prowadzenia dialogu oraz stwarzają istotne okazje do omawiania kluczowych priorytetów regionalnych. Konsultacje te zdecydowanie przyczyniły się do dyskusji prowadzonych w siedzibie NPT.

Cel tego projektu może być wspierany w oparciu o prace przewodniczących posiedzeń komitetu przygotowawczego w 2017 i 2018 r. i rozwijanie tych prac oraz poprzez proces globalnych konsultacji między państwami-stronami NPT, przewodniczącym-nominatem konferencji przeglądowej NPT 2020. i przewodniczącymi posiedzeń komitetu przygotowawczego. Niniejszy projekt będzie propagować przygotowania do konferencji, będzie wspierać przywódców w zrozumieniu niuansów stanowisk państw-stron i pozyskiwaniu ich zaufania, a także ułatwiać dialog między państwami-stronami a przewodniczącym-nominatem na temat takich sposobów przezwyciężania przeszkód, które pomogą osiągnąć sukces w 2020 r.

Główne cele:

1.
Zrozumieć obawy związane z cyklem przeglądu NPT 2020 i priorytety tego cyklu w oparciu o dyskusje na posiedzeniach komitetu przygotowawczego w latach 2017, 2018 i 2019, w tym obawy i priorytety z perspektywy regionalnej, oraz przyczynić się do ich faktycznego sformułowania podczas konferencji przeglądowej NPT 2020.
2.
Poszerzać wiedzę o przeszkodach, jak również o potencjalnych obszarach konwergencji w oparciu o liczne korzyści, jakie niesie ze sobą NPT, w tym poprzez włączenie szerszego wachlarza opinii, między innymi opinii ekspertów technicznych z agencji regulacyjnych i wydziałów naukowych oraz decydentów, na przykład parlamentarzystów.
3.
Budować zaufanie między państwami a przewodniczącym-nominatem, aby nawiązać silne stosunki niezbędne dla sukcesu konferencji przeglądowej NPT 2020.
4.
Zachęcać państwa do elastyczności i zaangażowania w duchu kompromisu w obliczu konferencji przeglądowej NPT 2020 i poszukiwać pomysłów na sposoby osiągnięcia wspólnej płaszczyzny porozumienia i przezwyciężenia podziałów.
5.
Opracować wkład w harmonogram działań, by wypracować pozytywne wyniki konferencji przeglądowej NPT 2020, w tym możliwe działania i zalecenia dotyczące pełnego wdrożenia NPT.
2.
OPIS DZIAŁAŃ

Projekt Unii mający na celu wspieranie konferencji przeglądowej NPT 2020 obejmie:

a)
seminaria tematyczne dla państw-stron poświęcone trzem filarom NPT: rozbrojeniu jądrowemu, nierozprzestrzenianiu broni jądrowej i pokojowemu wykorzystaniu energii jądrowej:
-
trzy seminaria tematyczne: w Genewie (rozbrojenie), Nowym Jorku (nieproliferacja) i Wiedniu (pokojowe wykorzystanie) skierowane do przedstawicieli rządów, ekspertów, naukowców, społeczeństwa obywatelskiego i przemysłu;
b)
działania informacyjne w poszczególnych regionach prowadzone przez przywódców konferencji przeglądowej NPT 2020:
-
zwołanie maksymalnie czterech spotkań regionalnych w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki, Ameryki Łacińskiej i Karaibów oraz Bliskiego Wschodu;
c)
wydarzenia towarzyszące:
-
dwa wydarzenia towarzyszące podczas 74. sesji Pierwszego Komitetu Zgromadzenia Ogólnego oraz podczas konferencji przeglądowej NPT 2020.

Elementy te zostały bardziej szczegółowo omówione poniżej.

2.1.
Seminaria tematyczne
2.1.1.
Cel

Celem każdego z seminariów tematycznych jest poszerzanie wiedzy o wyzwaniach i możliwościach powiązanych z trzema filarami NPT. W szczególności seminaria te mają podkreślać liczne korzyści, które już wynikły z NPT, i potrzebę zachowania tych korzyści. Seminaria te będą również realizować dążenie do wygenerowania elementów praktycznego działania oraz zaleceń umożliwiających osiągnięcie konsensusu w 2020 r.

2.1.2.
W ramach projektu odbędą się trzy seminaria:

Jak odnotowano, każde seminarium będzie poświęcone jednemu z filarów NPT: rozbrojeniu, nieproliferacji i pokojowemu wykorzystaniu energii jądrowej. Poza badaniem wzajemnych powiązań między tymi trzema filarami, dyskusje będą obejmować między innymi: realizację zobowiązań podjętych w poprzednich cyklach przeglądu; pokonywanie podziałów co do sposobów doprowadzenia do eliminacji broni jądrowej na świecie i utrzymania takiej sytuacji; wzmocnienie systemu nieproliferacji; dostęp do korzyści płynących z pokojowego wykorzystania technologii jądrowej, w tym z myślą o ułatwieniu realizacji celów zrównoważonego rozwoju; oraz zintensyfikowanie procesu przeglądu NPT.

2.1.3.
Format

Przewodniczący-nominat poinformuje państwa-strony o postępach w każdym z filarów, nakreślając wyzwania i możliwości. By zainicjować dyskusje i sformułować pomysły, zorganizowane zostaną panele ekspertów regionalnych, ekspertów z odpowiednich organizacji międzynarodowych, takich jak Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej (MAEA) i Organizacja do spraw Traktatu o Całkowitym Zakazie Prób Jądrowych, a także ekspertów z Instytutu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Badań nad Rozbrojeniem (UNIDIR). W seminarium poświęconym wykorzystywaniu energii jądrowej do celów pokojowych, które ma się odbyć w Wiedniu, uczestniczyć będą także przedstawiciele organów i struktur krajowych, które są zaangażowane w pokojowe wykorzystywanie energii jądrowej.

Seminaria następnie przekształcą się w interaktywne sesje pytań i odpowiedzi między przewodniczącym-nominatem, przedstawicielami państw-stron i ekspertami.

2.1.4.
Lokalizacja

Trzy seminaria tematyczne odbędą się w następujących miejscach: Genewa (rozbrojenie); Nowy Jork (nieproliferacja) i Wiedeń (wykorzystywanie energii jądrowej do celów pokojowych).

2.1.5.
Termin

Trzy seminaria tematyczne odbędą się po trzecim posiedzeniu komitetu przygotowawczego (29 kwietnia - 10 maja 2019 r.) pod przewodnictwem przewodniczącego-nominata konferencji przeglądowej NPT 2020, który będzie je koordynował. Terminy tych spotkań zostaną ustalone po trzecim posiedzeniu komitetu przygotowawczego i zawrą się w okresie od maja 2019 r. do marca 2020 r.

2.1.6.
Obowiązki agencji wykonawczej: Przygotowanie merytoryczne:

W konsultacji z przewodniczącym-nominatem UNODA opracuje zawartość merytoryczną tych seminariów oraz porządek obrad i listę prelegentów/ekspertów.

Logistyka i usługi konferencyjne:

UNODA wdroży rozwiązania logistyczne (rezerwacje sal, organizacja cateringu, sprzęt audiowizualny, ustalenia dotyczące podróży uczestników i ekspertów itp.) na potrzeby seminariów tematycznych.

2.2.
Spotkania regionalne
2.2.1.
Cel

Celem każdego ze spotkań regionalnych jest lepsze zrozumienie aktualnej sytuacji, omówienie opcji wspólnego zaangażowania, wypracowanie rozwiązań i budowanie stosunków ułatwiających pomyślne zakończenie konferencji przeglądowej NPT 2020.

2.2.2.
Tematy

Spotkania regionalne w regionach Azji i Pacyfiku, Afryki oraz Ameryki Łacińskiej i Karaibów będą poświęcone wszystkim trzem filarom NPT. Omówione zostaną najważniejsze kwestie wywierające wpływ na NPT i jego państwa-strony, w oparciu o wyniki dyskusji podczas posiedzeń komitetu przygotowawczego NPT w latach 2017, 2018 i 2019; kwestie te zostaną przedstawione z perspektywy priorytetów i obaw istotnych dla danego regionu. Kwestie te obejmą między innymi: realizację zobowiązań podjętych w poprzednich cyklach przeglądu; pokonywanie podziałów co do sposobów doprowadzenia do eliminacji broni jądrowej na świecie i utrzymania takiej sytuacji; wzmocnienie systemu nieproliferacji; dostęp do korzyści płynących z pokojowego wykorzystania technologii jądrowej, w tym z myślą o ułatwieniu realizacji celów zrównoważonego rozwoju; oraz zintensyfikowanie procesu przeglądu NPT.

Spotkanie regionalne na Bliskim Wschodzie będzie poświęcone konkretnie wdrożeniu rezolucji NPT z 1995 r. dotyczącej stworzenia bliskowschodniej strefy wolnej od broni nuklearnej i wszelkich innych rodzajów broni masowego rażenia, w tym ich środków przenoszenia. Wyzwanie, jakie stanowi ta kwestia dla pomyślnego zakończenia konferencji przeglądowej NPT 2020, wymaga zorganizowania osobnego spotkania w tym regionie.

2.2.3.
Format

Spotkania regionalne odbywać się będą w formacie interaktywnych konsultacji. Na każdym spotkaniu regionalnym przewodniczący-nominat będzie miał okazję przedstawić aktualny stan procesu przeglądu. Przewodniczący spotkaniu zada następnie państwom kilka pytań, by zmobilizować je do aktywnego udziału w sesji pytań i odpowiedzi.

By zainicjować dyskusje i sformułować pomysły, spotkania będą też organizowane w formie paneli ekspertów regionalnych i ekspertów zajmujących się określoną tematyką, w tym ekspertów z odpowiednich organizacji międzynarodowych, takich jak Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej (MAEA) i Organizacja do spraw Traktatu o Całkowitym Zakazie Prób Jądrowych, a także ekspertów z Instytutu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Badań nad Rozbrojeniem (UNIDIR).

2.2.4.
Lokalizacja

Spotkania regionalne mają wspierać interakcje z rządami państw z danego regionu w ramach przygotowań do konferencji przeglądowej NPT 2020. Zaproponowano następujące cztery spotkania regionalne:

Państwa z regionu/podregionu: Proponowane miejsce:

Afryka Addis Abeba

Ameryka Łacińska/Karaiby Buenos Aires

Azja i Pacyfik Dżakarta

Bliski Wschód Amman

2.2.5.
Termin

Cztery spotkania regionalne odbędą się w przeciągu dwunastu miesięcy między marcem 2019 r. a marcem 2020 r. Dokładne daty i kolejność spotkań regionalnych (tj. kolejność regionów, których będą dotyczyć) zostaną ustalone przez agencję wykonawczą w porozumieniu z przewodniczącym-nominatem konferencji przeglądowej NPT 2020 oraz z Unią, z uwzględnieniem oenzetowskiego kalendarza wydarzeń w obszarze rozbrojenia. Każde spotkanie regionalne będzie trwało maksymalnie dwa dni. Wszystkim czterem spotkaniom regionalnym będzie przewodniczył przewodniczący-nominat konferencji przeglądowej NPT 2020.

2.2.6.
Obowiązki agencji wykonawczej Przygotowanie merytoryczne:

W porozumieniu z przewodniczącymi trzech posiedzeń komitetu przygotowawczego oraz pod kierunkiem przewodniczącego-nominata konferencji przeglądowej NPT 2020, UNODA opracuje zawartość merytoryczną spotkań regionalnych oraz porządek obrad i listę prelegentów/ekspertów.

Logistyka i wsparcie w organizacji posiedzeń:

UNODA, wraz z przyjmującymi państwami z danego regionu, wdroży rozwiązania logistyczne (rezerwacje sal, organizacja cateringu, sprzęt audiowizualny, ustalenia dotyczące podróży uczestników i ekspertów itp.) na potrzeby spotkań regionalnych.

2.3.
Wydarzenia towarzyszące

Podczas 74. sesji Pierwszego Komitetu Zgromadzenia Ogólnego (październik 2019 r.) oraz podczas konferencji przeglądowej NPT 2020 odbędą się, odpowiednio, dwa wydarzenia towarzyszące. Wydarzenie towarzyszące zaplanowane na październik 2019 r. zapewni przewodniczącym trzech posiedzeń komitetu przygotowawczego oraz przewodniczącemu-nominatowi konferencji przeglądowej NPT 2020 możliwość omówienia przygotowań do tej konferencji. Wydarzenie towarzyszące, które ma się odbyć podczas samej konferencji przeglądowej NPT 2020, umożliwi podzielenie się wynikami seminariów tematycznych i spotkań regionalnych oraz ich wkładem w przygotowania do konferencji.

2.3.1.
Obowiązki agencji wykonawczej Przygotowanie merytoryczne:

W porozumieniu z przewodniczącymi trzech posiedzeń komitetu przygotowawczego oraz przewodniczącym-nominatem konferencji przeglądowej NPT 2020, UNODA opracuje dokument koncepcyjny dotyczący wydarzeń towarzyszących oraz porządek obrad i listę prelegentów/ekspertów.

Logistyka i wsparcie w organizacji posiedzeń:

UNODA wdroży rozwiązania logistyczne (rezerwacje sal, organizacja cateringu, sprzęt audiowizualny, ustalenia dotyczące podróży ekspertów itp.) na potrzeby wydarzeń towarzyszących.

3.
SPRAWOZDAWCZOŚĆ I OCENA

UNODA przedstawi Wysokiemu Przedstawicielowi i Komisji ostateczne sprawozdanie finansowo-opisowe, zawierające między innymi wnioski wyciągnięte z doświadczeń, oraz krótkie sprawozdania po każdym spotkaniu, skupiające się na najważniejszych wnioskach.

4.
CZAS TRWANIA

Czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.

5.
WYEKSPONOWANIE DZIAŁAŃ UE

UNODA podejmuje wszystkie działania konieczne do upublicznienia faktu, że niniejszy projekt został sfinansowany przez Unię. Wsparcie udzielone przez Unię zostanie wyeksponowane, zarówno podczas publicznych, jak i odbywających się w zamkniętym gronie prezentacji i sesji informacyjnych prowadzonych przez przewodniczącego-nominata. Wsparcie udzielone przez Unię zostanie również uwzględnione w zaproszeniach i innych dokumentach udostępnianych uczestnikom poszczególnych spotkań. UNODA zapewni, by Unia była reprezentowana podczas wszystkich wydarzeń wspieranych na mocy niniejszej decyzji.

6.
AGENCJA WYKONAWCZA

Realizację niniejszego projektu powierza się Biuru ONZ ds. Rozbrojenia (UNODA). Realizacja niniejszego projektu będzie zgodna z umową w sprawie finansowania, która zostanie zawarta między Komisją Europejską a UNODA.

1 Wspólne stanowisko Rady 2005/329/WPZiB z dnia 25 kwietnia 2005 r. dotyczące Konferencji przeglądowej 2005 Stron Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (Dz.U. L 106 z 27.4.2005, s. 32).
2 Decyzja Rady 2010/212/WPZiB z dnia 29 marca 2010 r. dotycząca stanowiska Unii Europejskiej na konferencję przeglądową 2010 stron Układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej (Dz.U. L 90 z 10.4.2010, s. 8).
3 Art. 5 ust. 2:

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2020/906 z dnia 29 czerwca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.207.36) zmieniającej nin. decyzję z dniem 29 czerwca 2020 r.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2021/579 z dnia 8 kwietnia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.123.21) zmieniającej nin. decyzję z dniem 8 kwietnia 2021 r.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2021/1695 z dnia 21 września 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.334.22) zmieniającej nin. decyzję z dniem 21 września 2021 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.