Wniosek dotyczący wydania przez Trybunał EFTA opinii doradczej, złożony przez Oslo Tingrett na mocy orzeczenia tego sądu z dnia 30 stycznia 2006 r. w sprawie Ladbrokes Ltd. v Staten v/Kultur- og kirkedepartementet and Staten v/Landsbruks- og matdepartementet (Sprawa E-3/06).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.33.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 lutego 2007 r.

Wniosek dotyczący wydania przez Trybunał EFTA opinii doradczej, złożony przez Oslo Tingrett na mocy orzeczenia tego sądu z dnia 30 stycznia 2006 r. w sprawie Ladbrokes Ltd. v Staten v/Kulturog kirkedepartementet and Staten v/Landsbruks- og matdepartementet

(Sprawa E-3/06)

(2007/C 33/03)

(Dz.U.UE L z dnia 15 lutego 2007 r.)

W dniu 25 sierpnia 2006 r. do kancelarii Trybunału EFTA wpłynął wniosek złożony do Trybunału EFTA na mocy orzeczenia Oslo Tingrett (Sąd Okręgowy w Oslo) z dnia 30 stycznia 2006 r. dotyczący wydania opinii doradczej w sprawie Ladbrokes Ltd. v Staten v/Kultur- og kirkedepartementet and Staten v/Landsbruks- og matdepartementet w odniesieniu do następującej kwestii:

1. Czy na mocy art. 31 i/lub 36 Porozumienia EOG zabronione jest wprowadzanie krajowych przepisów określających, że niektóre rodzaje usług związanych z grami hazardowymi oferowane są wyłącznie przez należące do Skarbu Państwa spółki, które przekazują zyski z działalności na cele kulturalne i sportowe?

2. Czy na mocy art. 31 i/lub 36 Porozumienia o EOG zabronione jest wprowadzanie krajowych przepisów określających, że zezwolenia na organizowanie zakładów wzajemnych na wyścigi konne przyznawane są jedynie organizacjom lub przedsiębiorstwom nienastawionym na przynoszenie zysku, których celem jest wspieranie hodowli koni?

3. Czy na mocy art. 31 i/lub 36 Porozumienia EOG zabronione jest wprowadzanie krajowych przepisów określających, że organizacja niektórych form gier hazardowych powierzana jest jedynie nienastawionym na przynoszenie zysku organizacjom lub przedsiębiorstwom, prowadzącym działalność humanitarną lub socjalną?

4. Czy wprowadzenie przepisów prawa krajowego przewidujących, że zysk z gier hazardowych powinien być przekazywany na cele humanitarne i socjalne (w tym na działalność sportową i kulturalną), a nie stanowić źródła prywatnego przychodu jest zgodne z przepisami prawa EOG ?

5. Czy na mocy art. 36 Porozumienia EOG zabronione jest wprowadzenie krajowych przepisów o zakazie urządzania i prowadzania gier hazardowych, których organizacja jest zabroniona na terytorium Norwegii, ale zgodna z przepisami innego państwa EOG?

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.