Wniosek do Trybunału EFTA z dnia 30 sierpnia 2013 r. o wydanie opinii doradczej w sprawie Fred Olsen i inni przeciwko Staten v/Skattedirektoratet, złożony przez Oslo Tingrett (sąd okręgowy w Oslo) (Sprawa E-20/13).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.372.19

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 grudnia 2013 r.

Wniosek do Trybunału EFTA z dnia 30 sierpnia 2013 r. o wydanie opinii doradczej w sprawie Fred Olsen i inni przeciwko Staten v/Skattedirektoratet, złożony przez Oslo Tingrett (sąd okręgowy w Oslo)

(Sprawa E-20/13)

(2013/C 372/08)

(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2013 r.)

W dniu 30 sierpnia 2013 r. do kancelarii Trybunału EFTA wpłynął wniosek z dnia 30 sierpnia 2013 r. złożony przez Oslo Tingrett (sąd okręgowy w Oslo) o wydanie opinii doradczej w sprawie Fred Olsen i inni przeciwko Staten v/Skattedirektoratet, w odniesieniu do następujących kwestii:

1)
Czy trust jako forma działalności gospodarczej wchodzi w zakres swobody przedsiębiorczości ustanowionej w art. 31 Porozumienia EOG?

Pytanie uzupełniające: Jeżeli tak, komu przysługują uprawnienia przewidziane w postanowieniu Porozumienia EOG?

2)
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pierwsze główne pytanie: Czy trust spełnia warunek działalności gospodarczej ustanowiony w art. 31 Porozumienia EOG?
3)
W przypadku odpowiedzi przeczącej na pierwsze główne pytanie: Czy trust wchodzi w zakres swobody przepływu kapitału ustanowionej w art. 40 Porozumienia EOG?
4)
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pierwsze lub trzecie główne pytanie: Czy norweskie zasady dotyczące kontrolowanych przedsiębiorstw zagranicznych obejmują jedno lub więcej ograniczeń swobody przedsiębiorczości lub swobody przepływu kapitału?
5)
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na czwarte główne pytanie: Czy ograniczenia mogą być uznawane za uzasadnione w oparciu o nadrzędny interes publiczny i czy są one proporcjonalne?
6)
Czy stałe opodatkowanie beneficjentów w odniesieniu do aktywów trustu i opodatkowanie według stawki w wysokości 1,1 % stanowią ograniczenie na mocy art. 31 i/lub art. 40 Porozumienia EOG - i czy beneficjenci trustu mogą się na to powoływać, jak opisano w sekcji 2 wniosku o wydanie opinii doradczej?

W przypadku odpowiedzi twierdzącej na to pytanie:

Czy ograniczenie to można uznać za uzasadnione w oparciu o nadrzędny interes publiczny i czy jest ono proporcjonalne?
Czy opodatkowanie to jest wbrew wymogowi przestrzegania praw podstawowych w Porozumieniu EOG?
Czy wejście w życie umowy o wymianie informacji pomiędzy Norwegią a Liechtensteinem będzie miało znaczenie w tym przypadku?

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.