Wniosek do Trybunału EFTA z dnia 30 października 2015 r. o wydanie opinii doradczej, wniesiony przez Beschwerdekommission der Finanzmarktaufsicht w sprawie A przeciwko Finanzmarktaufsicht (FMA).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.480.7

Akt nieoceniany
Wersja od: 22 grudnia 2016 r.

Wniosek do Trybunału EFTA z dnia 30 października 2015 r. o wydanie opinii doradczej, wniesiony przez Beschwerdekommission der Finanzmarktaufsicht w sprawie A przeciwko Finanzmarktaufsicht (FMA)
(Sprawa E-27/15)

(2016/C 480/09)

(Dz.U.UE C z dnia 22 grudnia 2016 r.)

W dniu 16 listopada 2015 r. do kancelarii Trybunału EFTA wpłynął wniosek, pismem z dnia 30 października 2015 r., wniesiony przez Beschwerdekommission der Finanzmarktaufsicht (Komisję Odwoławczą Urzędu ds. Rynku Finansowego), o wydanie opinii doradczej w sprawie A przeciwko Finanzmarktaufsicht (FMA), w odniesieniu do następujących kwestii:

1.
Czy dyrektywę 2005/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 października 2005 r. w sprawie przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w celu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu należy interpretować w ten sposób, że "podmioty świadczące usługi na rzez trustów lub przedsiębiorstw" w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 3 lit. c) i art. 3 pkt 7 lit. b) tej dyrektywy, podlegają obowiązkowi uzyskania informacji na temat celu i zamierzonego charakteru stosunków gospodarczych określonemu w art. 8 ust. 1 lit. c) oraz w art. 9 ust. 6 tej dyrektywy wyłącznie zgodnie z ustawodawstwem państwa członkowskiego, w którym mają siedzibę (in welchem [der Dienstleister für Trusts und Gesellschaften] seinen rechtlichen Sitz hat)?
2.
W razie udzielenia odpowiedzi przeczącej na pytanie 1: Jakie kryteria należy stosować, aby określić, czy "podmioty świadczące usługi na rzecz trustów lub przedsiębiorstw" mają obowiązek uzyskania informacji na temat celu i zamierzonego charakteru stosunków gospodarczych, jak określono w art. 8 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 6 dyrektywy zgodnie z ustawodawstwem innego państwa członkowskiego?
3.
Czy odpowiedzi na pytania 1 i 2 stosuje się również w przypadku gdy przedsiębiorstwo, na rzecz którego świadczone są usługi administracyjne, nie jest spółką mającą siedzibę w państwie członkowskim?

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.