Decyzja 2005/366/WE wdrażająca postanowienia dyrektywy Rady 95/64/WE w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu rzeczy i osób drogą morską oraz wprowadzająca zmiany do jej załączników
Dz.U.UE.L.2005.123.1
Akt jednorazowyDECYZJA KOMISJI
z dnia 4 marca 2005 r.
wdrażająca postanowienia dyrektywy Rady 95/64/WE w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu rzeczy i osób drogą morską oraz wprowadzająca zmiany do jej załączników
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2005/366/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 17 maja 2005 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając postanowienia dyrektywy Rady 95/64/WE z dnia 8 grudnia 1995 r. w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu rzeczy i osób drogą morską(1), w szczególności jej art. 4 ust. 1 i art. 12,
a także mając na uwadze co następuje:
(1) W celu rozróżnienia w pozyskiwanych danych danych o pasażerach rejsów wycieczkowych niezbędne są dodatkowe zmienne statystyczne, definicje oraz zaprezentowana struktura zestawów zawierających dane statystyczne.
(2) Niezbędne jest wprowadzenie zmian w klasyfikacji rodzajów ładunków zapewniających jednoznaczną definicję do celów statystycznych.
(3) Nomenklatura morskich obszarów przybrzeżnych oraz nomenklatura przynależności państwowej statków według rejestru powinny zostać dostosowane do rozwoju technicznego.
(4) Zgodnie z art. 12 tiret pierwsze dyrektywy 95/64/WE Komisja może dostosować treść załączników do niniejszej dyrektywy. Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 95/64/WE.
(5) Zgodnie z art. 4 dyrektywy 95/64/WE Komisja może sporządzić i dokonać aktualizacji wykazu skodyfikowanych i sklasyfikowanych portów według krajów i morskich obszarów przybrzeżnych.
(6) Na mocy decyzji Komisji 98/385/WE z dnia 13 maja 1998 r. o zasadach wdrożenia dyrektywy Rady 95/64/WE w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu rzeczy i osób drogą morską(2) przewidziano wykaz portów.
(7) Wykaz portów wymaga aktualizacji. Decyzja Komisji 98/385/WE powinna zatem zostać zmieniona.
(8) Decyzja 2000/363/WE z dnia 28 kwietnia 2000 r. o zasadach wdrożenia dyrektywy Rady nr 95/64/WE w sprawie sprawozdań statystycznych w odniesieniu do przewozu rzeczy i osób drogą morską(3) wprowadziła zmiany w załącznikach II, IV, V i VIII do dyrektywy 95/64/WE oraz w wykazie portów przedstawionych w załączniku II do decyzji nr 98/385/WE, w związku z czym można ją uchylić.
(9) Środki przewidziane na realizację niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego ustanowionego na mocy decyzji Rady 89/382/EWG w sprawie ustanowienia Komitetu ds. Programów Statystycznych Wspólnot Europejskich (89/382/EWG, Euratom)(4),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Załączniki I, II, IV, V, VI i VIII do dyrektywy 95/64/WE zastępuje się załącznikami I, II, III, IV, V i VI do niniejszej decyzji.
Wykaz portów przedstawiony w załączniku II do decyzji 98/385/WE zastępuje się zaktualizowanym wykazem skodyfikowanych i sklasyfikowanych portów według krajów oraz morskich obszarów przybrzeżnych, które zaprezentowano w załączniku VII do niniejszej decyzji.
Decyzja 2000/363/WE traci moc.
Wszelkie odniesienia do uchylonej decyzji uważa się za odniesienia do niniejszej decyzji.
Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.
Niniejszą decyzję stosuje się od roku sprawozdawczego 2004, obejmującego dane za 2004 r.
Sporządzono w Brukseli, dnia 4 marca 2005 r.
W imieniu Komisji | |
Joaquín ALMUNIA | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 320 z 30.12.1995, str. 25. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).
(2) Dz.U. L 174 z 18.06.1998, str. 1. Decyzja ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
(3) Dz.U. L 132 z 5.6.2000, str. 1.
(4) Dz.U. L 181 z 28.06.1989, str. 47.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
ZMIENNE I DEFINICJE
1. Zmienne statystyczne
a) Informacje dotyczące ładunków i pasażerów
- Waga towarów brutto w tonach,
- rodzaj ładunku, zgodnie z nomenklaturą podaną w załączniku II,
- opis towarów przy użyciu nomenklatury podanej w załączniku III,
- port sprawozdawczy,
- kierunek ruchu, przychodzący lub wychodzący,
- dla ładunków przychodzących: port załadunku (to jest port, w którym ładunek został załadowany na statek, na którym przybył do portu sprawozdawczego), przy użyciu indywidualnego nazewnictwa portów z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) podanego w wykazie portów oraz morskich obszarów przybrzeżnych dla krajów spoza EOG podanego w załączniku IV,
- dla ładunków wychodzących: port wyładunku (to jest port, w którym ładunek ma być wyładowany ze statku, na którym opuścił port sprawozdawczy), przy użyciu indywidualnego nazewnictwa portów z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) podanego w wykazie portów oraz morskich obszarów przybrzeżnych dla krajów spoza EOG podanego w załączniku IV,
- liczba pasażerów rozpoczynających lub kończących podróż oraz liczba pasażerów wycieczkowców na wycieczce.
Dla towarów przewożonych w kontenerach lub jednostkach typu ro-ro dostarcza się następujących dodatkowych danych szczegółowych:
- liczba kontenerów ogółem (z i bez ładunku),
- liczba kontenerów bez ładunku,
- liczba jednostek typu ro-ro ogółem z i bez ładunku,
- liczba jednostek typu ro-ro bez ładunku.
b) Informacje na temat statków
- liczba statków,
- nośność statków lub pojemność brutto,
- kraj lub terytorium rejestracji statków, przy użyciu nomenklatury podanej w załączniku V,
- typy statków, przy użyciu nomenklatury podanej w załączniku VI,
- wielkość statków, przy użyciu nomenklatury podanej w załączniku VII.
2. Definicje
a) »Kontener ładunkowy« oznacza przedmiot wyposażenia transportowego:
1) o trwałym charakterze i odpowiednio dostatecznie wytrzymały, aby stosować go wielokrotnie;
2) specjalnie zaprojektowany w celu ułatwienia transportu towarów, jednym lub większą liczbą środków transportu, bez przeładunku;
3) wyposażony w urządzenia pozwalające na jego szybkie przenoszenie, a w szczególności jego przenoszenie z jednego środka transportu na inny;
4) tak zaprojektowany, aby łatwo go było załadować i rozładować;
5) mający długość 20 stóp lub więcej.
b) »Jednostka typu ro-ro« oznacza sprzęt na kołach do przewozu ładunku takiego, jak samochód ciężarowy, przyczepa lub naczepa, który może wjechać lub może być zaholowany na statek. Przyczepy portowe lub statkowe są włączone w niniejszą definicję. Klasyfikacja idzie w ślad za zaleceniem EKG ONZ nr 21 »Kody dla typów ładunku, opakowań oraz materiałów do pakowania«.
c) »Ładunek skonteneryzowany« oznacza kontenery z ładunkiem lub bez, które są podnoszone na statki lub ze statków, które przewożą je drogą morską.
d) »Ładunek typu ro-ro« oznacza towary w kontenerach lub bez nich, na jednostkach typu ro-ro oraz jednostki typu ro-ro, które są wtaczane i wytaczane ze statków, które przewożą je drogą morską.
e) »Waga towarów brutto« oznacza tonaż przewożonych ładunków, włączając ich opakowanie, ale wyłączając wagę kontenera lub jednostki typu ro-ro.
f) »Nośność (DWT)« oznacza różnicę w tonach między wypornością statku przy letniej linii ładunkowej w wodzie o ciężarze właściwym 1,025 i całkowitym ciężarem statku, to jest wypornością w tonach statku bez ładunku, paliwa, oleju smarowego, wody balastowej, świeżej wody i wody pitnej w zbiornikach, używalnych zapasów, jak również pasażerów, załogi i ich własności.
g) »Pojemność brutto« oznacza pomiar całkowitej wielkości statku określony zgodnie z przepisami Międzynarodowej konwencji o mierzeniu pojemności statków z 1969 r.
h) »Pasażer statku wycieczkowego«oznacza pasażera podróżującego drogą morską na wycieczkowcu. Pasażerowie na wycieczkach jednodniowych są wyłączeni.
i) »Wycieczkowiec« oznacza statek pasażerski zapewniający pasażerom pełny zakres usług turystycznych. Wszyscy pasażerowie mają zapewnione kabiny. Na pokładzie znajdują się urządzenia służące rozrywce. Wyłącza się statki prowadzące zwykłe usługi promowe, nawet jeśli niektórzy pasażerowie uważają te usługi za wycieczkę. Ponadto statki do przewozu ładunku zdolne do przewozu niewielkiej liczby pasażerów, którzy mają zapewnione kabiny, są również wyłączone. Wyłącza się również statki przeznaczone jedynie do odbywania jednodniowych wycieczek.
j) »Wycieczka pasażera wycieczkowcem« oznacza krótką wizytę pasażera rejsu wycieczkowego w miejscu atrakcji turystycznej związanej z portem, podczas której pasażer posiada kabinę na pokładzie statku."
ZAŁĄCZNIK II
TYP KLASYFIKACJI ŁADUNKU
Kategoria(1) | Kod 1-cyfrowy | Kod 2-cyfrowy | Wyszczególnienie | Waga | Liczba |
Masowe ciekłe | 1 | 1X | Towary masowe ciekłe (niezjednostkowane) | X | |
11 | Gaz skroplony | X | |||
12 | Ropa naftowa | X | |||
13 | Produkty z ropy naftowej | X | |||
19 | Inne towary masowe ciekłe | X | |||
Masowe suche | 2 | 2X | Towary masowe suche (niezjednostkowane) | X | |
21 | Rudy | X | |||
22 | Węgiel | X | |||
23 | Produkty rolne (np. zboże, soja, tapioka) | X | |||
29 | Inne towary masowe suche | X | |||
Kontenery | 3 | 3X | Duże kontenery | X(2) | X |
31 | Jednostki ładunkowe - 20' | X(2) | X | ||
32 | Jednostki ładunkowe - 40' | X(2) | X | ||
33 | Jednostki ładunkowe > 20' i < 40' | X(2) | X | ||
34 | Jednostki ładunkowe > 40' | X(2) | X | ||
Ładunki toczne | 5 | 5X | Jednostki toczne samobieżne | X | X |
(samobieżne) | 51 | Drogowe pojazdy ciężarowe i towarzyszące im przyczepy | X(2) | X | |
52 | Samochody osobowe, motocykle oraz towarzyszące przyczepy/przyczepy kempingowe | X(3) | |||
53 | Autobusy i autokary | X(3) | |||
54 | Pojazdy będące przedmiotem handlu (łącznie z pojazdami silnikowymi będącymi przedmiotem wwozu/wywozu) | X | X(3) | ||
56 | Żywe zwierzęta kopytne | X | X(3) | ||
59 | Inne jednostki toczne samobieżne | X | X | ||
Ładunki toczne (niesamobieżne) | 6 | 6X | Jednostki toczne niesamobieżne | X | X |
61 | Przyczepy i naczepy towarowe niesprzęgnięte z samochodem/ciągnikiem | X(2) | X | ||
62 | Przyczepy kempingowe i inne pojazdy drogowe, rolnicze i przemysłowe niesprzęgnięte z samochodem/ciągnikiem | X | X(3) | ||
63 | Wagony kolejowe, przyczepy pokładowe oraz barki pokładowe używane do transportu towarów | X(2) | X | ||
69 | Inne jednostki toczne niesamobieżne | X | X | ||
Inne ładunki drobnicowe | 9 | 9X | Inne ładunki, gdzie indziej niewymienione | X | |
(w tym małe | 91 | Produkty leśne | X | ||
kontenery) | 92 | Wyroby żelazne i stalowe | X | ||
99 | Inne ładunki drobnicowe | X | |||
(1) Kategorie te są zgodne z zaleceniem EKG ONZ nr 21. | |||||
(2) Ilość zapisana stanowi wagę brutto towarów, wraz z opakowaniem, ale bez tary kontenerów i jednostek typu ro-ro. | |||||
(3) Jedynie liczba jednostek ogółem." |
ZAŁĄCZNIK III
MORSKIE OBSZARY PRZYBRZEŻNE
Stosowaną nomenklaturą jest Geonomenklatura (krajowa nomenklatura statystyki w dziedzinie handlu zagranicznego Wspólnoty i statystyki handlu między Państwami Członkowskimi, określona pierwotnie w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 1736/(1)) obowiązująca w roku, do którego odnoszą się dane.
Kod składa się z czterech znaków: ISO standardowego kodu alfa 2-znakowego dla każdego kraju z wyżej wymienionej nomenklatury, do którego dodaje się dwa zera (np. kod GR00 dla Grecji), z wyjątkiem państw, które są podzielone na dwa lub więcej morskich obszarów przybrzeżnych, gdyż w tym wypadku czwarty znak jest różny od zera (są to cyfry z przedziału 1 - 7), jak poniżej:
Kod Morskie obszary przybrzeżne
FR01 Francja: Atlantyk i Morze Północne
FR02 Francja: Morze Śródziemne
FR03 Francuskie departamenty zamorskie: Gujana Francuska
FR04 Francuskie departamenty zamorskie: Martynika i Gwadelupa
FR05 Francuskie departamenty zamorskie: Réunion
DE01 Niemcy: Morze Północne
DE02 Niemcy: Morze Bałtyckie
DE03 Niemcy: wody śródlądowe
GB01 Zjednoczone Królestwo
GB02 Wyspa Man
GB03 Wyspy Normandzkie
ES01 Hiszpania: Atlantyk (obszar północny)
ES02 Hiszpania: Morze Śródziemne i Atlantyk (południe), w tym także Baleary i Wyspy Kanaryjskie
SE01 Szwecja: Morze Bałtyckie
SE02 Szwecja: Morze Północne
TR01 Turcja: Morze Czarne
TR02 Turcja: Morze Śródziemne
RU01 Rosja: Morze Czarne
RU02 Rosja: Morze Bałtyckie
RU03 Rosja: Azja
MA01 Maroko: Morze Śródziemne
MA02 Maroko: Afryka Zachodnia
EG01 Egipt: Morze Śródziemne
EG02 Egipt: Morze Czerwone
IL01 Izrael: Morze Śródziemne
IL02 Izrael: Morze Czerwone
SA01 Arabia Saudyjska: Morze Czerwone
SA02 Arabia Saudyjska: Zatoka
US01 Stany Zjednoczone Ameryki: Atlantyk (północ)
US02 Stany Zjednoczone Ameryki: Atlantyk (południe)
US03 Stany Zjednoczone Ameryki: Pacyfik (Zatoka)
US04 Stany Zjednoczone Ameryki: Pacyfik (południe)
US05 Stany Zjednoczone Ameryki: Pacyfik (północ)
US06 Stany Zjednoczone Ameryki: Wielkie Jeziora
US07 Puerto Rico
CA01 Kanada: Atlantyk
CA02 Kanada: Wielkie Jeziora oraz górny bieg rzeki Świętego Wawrzyńca
CA03 Kanada: Wybrzeże Zachodnie
CO01 Kolumbia: Wybrzeże Północne
CO02 Kolumbia: Wybrzeże Zachodnie
Dodatkowe kody
ZZ01 Instalacje morskie
ZZ02 Połączone lub gdzie indziej niewymienione"
______
(1) Dz.U. L 183 z 14.7.1975, str. 3.
ZAŁĄCZNIK IV
PRZYNALEŻNOŚĆ STATKU WEDŁUG PAŃSTWA/KRAJU REJESTRACJI
Stosowaną nomenklaturą jest Geonomenklatura (krajowa nomenklatura statystyk w dziedzinie handlu zagranicznego Wspólnoty i statystyki handlu między Państwami Członkowskimi, określona pierwotnie w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 1736/75(1)) obowiązująca w roku, do którego odnoszą się dane.
Kod składa się z czterech znaków: ISO standardowego kodu alfa 2-znakowego dla każdego kraju z wyżej wymienionej nomenklatury, do którego dodaje się dwa zera (np. kod GR00 dla Grecji), z wyjątkiem państw, w których istnieje więcej niż jeden rejestr, gdyż w tym wypadku czwarty znak jest różny od zera, jak poniżej:
FR01 Francja
FR02 Francuskie Terytorium Antarktyczne (w tym także Wyspy Kerguelena)
IT01 Włochy - pierwszy rejestr
IT02 Włochy - rejestr międzynarodowy
GB01 Zjednoczone Królestwo
GB02 Wyspa Man
GB03 Wyspy Normandzkie
GB04 Gibraltar
DK01 Dania
DK02 Dania (DIS)
PT01 Portugalia
PT02 Portugalia (MAR)
ES01 Hiszpania
ES02 Hiszpania (Rebeca)
NO01 Norwegia
NO02 Norwegia (NIS)
US01 Stany Zjednoczone Ameryki
US02 Puerto Rico"
______
(1) Dz.U. L 183 z 14.7.1975, str. 3.
ZAŁĄCZNIK V
KLASYFIKACJA TYPÓW STATKÓW (ICST-COM)
Typ | Kategorie statków | |
10 | Masowe ciekłe | Zbiornikowiec ropowiec |
Chemikaliowiec | ||
Gazowiec na gaz płynny | ||
Barka zbiornikowa | ||
Inny zbiornikowiec | ||
20 | Masowe suche | Ropomasowiec |
Masowiec | ||
31 | Kontenery | Pełnokontenerowiec |
32 | Specjalistyczne | Barkowiec |
Chemikaliowiec | ||
Statek do przewozu materiałów radioatywnych | ||
Statek do przewozu żywego inwentarza | ||
Pojazdowiec | ||
Inne statki specjalistyczne | ||
33 | Ładunk drobnicowe, | Chłodniowiec |
niespecjalistyczne | Statek pasażerski typu ro-ro | |
Kontenerowiec typu ro-ro | ||
Statek do przewozu innych ładunków tocznych | ||
Statek kombinowany drobnicowo-pasażerski | ||
Statek kombinowany drobnicowo-kontenerowy | ||
Statek jednopokładowy | ||
Statek wielopokładowy | ||
34 | Barka do przewozu | Barka pokładowa |
ładunków suchych | Szalanda | |
Barka do przewozu w systemie lash-seabee | ||
Barka otwarta do przewozu ładunków suchych | ||
Barka kryta do przewozu ładunków suchych | ||
Inne barki do przewozu ładunków suchych gdzie indziej niewymienione | ||
35 | Pasażerowie | Statki pasażerskie (wyłączając wycieczkowce) |
36 | Pasażerowie rejsów wycieczkowych | Wyłącznie wycieczkowce |
41 | Rybołóstwo (*) | Statki łowcze(*) |
Statki przetwórnie(*) | ||
42 | Działalność przybrzeżna | Wiertnicze i badawcze(*) |
Przybrzeżne statki pomocnicze(*) | ||
43 | Holowanie | Holowniki(*) |
Pchacze(*) | ||
49 | Różne | Pogłębiarki(*) |
Statki badawce/hydrograficzne(*) | ||
Inne statki gdzie indziej niewymienione(*) | ||
XX | Nieokreślone | Nieokreślone typy statków |
(*) Nieobjęte niniejszą dyrektywą." |
ZAŁĄCZNIK VI
STRUKTURA STATYSTYCZNYCH ZESTAWÓW DANYCH
Zestawy danych wymienione w niniejszym załączniku określają częstotliwość okresów sprawozdawczych w statystyce transportu morskiego wymaganych przez Wspólnotę. Każdy zestaw danych zdefiniowany jest poprzez powiązane wzajemnie klasyfikacje ograniczone wymiarami dla każdego zestawu na różnych poziomach nomenklatury, co zapewni we wszystkich innych wymiarach statystykę o wymaganej dobrej jakości.
O warunkach pozyskiwania danych dla zestawu danych B1 zadecyduje Rada na wniosek Komisji w ciągu trzyletniego okresu przejściowego, uwzględniając wyniki badania pilotażowego, określone w art. 10 niniejszej dyrektywy.
ZBIORCZE I SZCZEGÓŁOWE STATYSTYKI
- Zestawy danych, które mają być dostarczane dla wybranych portów w zakresie towarów i pasażerów, to A1, A2, B1, C1, D1, E1, F1 i/lub F2.
- Zestawy danych, które mają być dostarczane dla wybranych portów w zakresie towarów, z wyłączeniem pasażerów, to A1, A2, A3, B1, C1, E1, F1 i/lub F2.
- Zestawy danych, które mają być dostarczane dla wybranych portów w zakresie pasażerów, ale nie dla towarów, to A3, D1, F1 i/lub F2.
- Zestawy danych, które mają być dostarczane dla wybranych portów oraz portów, które nie zostały wybrane (ani dla towarów, ani dla pasażerów), to A3.
Zestaw danych A1: Transport morski w głównych portach europejskich, według portów, rodzajów ładunku i relacji przewozowej kwartalnie
Okresy sprawozdawcze: kwartalnie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | A1 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (1, 2, 3, 4) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Port załadunku/wyładunku | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Porty EOG z wykazu portów | |
Relacja | Czteroznakowy alfanumeryczny | Morskie obszary przybrzeżne, załącznik IV | |
Rodzaj ładunku | Jednoznakowy alfanumeryczny | Rodzaj ładunku, załącznik II | |
Dane: Waga towarów brutto w tonach. |
Zestaw danych A2: Transport morski ładunków niezjednostkowanych w głownych portach europejskich, według portów, rodzajów ładunku i relacji przewozowej kwartalnie
Okresy sprawozdawcze: kwartalnie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | A2 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (1, 2, 3, 4) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Port załadunku/wyładunku | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Porty EOG z wykazu portów | |
Relacja | Czteroznakowy alfanumeryczny | Morskie obszary przybrzeżne, załącznik IV | |
Rodzaj ładunku | Dwuznakowy alfanumeryczny | Rodzaj ładunku (wyłącznie ładunki niezjednostkowane) załącznik II (podkategorie 1X, 11, 12, 13, 19, 2X, 21, 22, 23, 29, 9X, 91, 92 i 99) | |
Dane: Waga towarów brutto w tonach. |
Zestaw danych A3: Dane wymagane dla wybranych portów oraz portów, dla których nie są wymagane statystyki szczegółowe (patrz: art. 4 ust. 3) rocznie
Okresy sprawozdawcze: Rocznie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | A3 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (0) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wszystkie porty z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Dane: Waga towarów brutto w tonach. | |||
Liczba pasażerów (z wyłączeniem pasażerów statków wycieczkowych). | |||
Liczba pasażerów statków wycieczkowych rozpoczynających i kończących rejs. | |||
Liczba pasażerów wycieczkowców z pasażerami na wycieczce: kierunek: tylko przyjazd (1) - (opcjonalny). |
Zestaw danych B1: Transport morski w głównych portach europejskich według portów, rodzaju ładunków, towarów i relacji przewozowej rocznie
Okresy sprawozdawcze: Rocznie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | B1 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (0) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Port załadunku/wyładunku | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Porty EOG z wykazu portów | |
Relacja | Czteroznakowy alfanumeryczny | Morskie obszary przybrzeżne załącznik IV | |
Rodzaj ładunku | Jednoznakowy alfanumeryczny | Rodzaj ładunku, załącznik II | |
Towary | Dwuznakowy alfanumeryczny | Nomenklatura towarów, załącznik III | |
Dane: Waga towarów brutto w tonach. |
Zestaw danych C1: Transport morski ładunków zjednostkowanych w głownych portach europejskich, według portów, rodzaju ładunków, relacji i statusu załadowania kwartalnie
Okresy sprawozdawcze: kwartalnie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | C1 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (1, 2, 3, 4) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Port załadunku/wyładunku | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Porty EOG z wykazu portów | |
Relacja | Czteroznakowy alfanumeryczny | Morskie obszary przybrzeżne, załącznik IV | |
Rodzaj ładunku | Dwuznakowy alfanumeryczny | Rodzaj ładunku (wyłącznie kontenery i jednostki ro-ro), załącznik II (podkategorie 3X, 31, 32, 33, 34, 5X, 51, 52, 53, 54, 56, 59, 6X, 61, 62, 63 i 69) | |
Dane: Waga towarów brutto w tonach (rodzaj ładunku: podkategorie 3X, 31, 32, 33, 34, 5X, 51, 54, 56, 59, 6X, 61, 62, 63 i 69). | |||
Liczba jednostek (rodzaj ładunku: podkategorie 3X, 31, 32, 33, 34, 5X, 51, 52, 53, 54, 56, 59, 6X, 61, 62, 63 i 69). | |||
Liczba jednostek bez ładunku (rodzaj ładunku: podkategorie 3X, 31, 32, 33, 34, 5X, 51, 59, 6X, 61, 63 i 69). |
Zestaw danych D1: Transport pasażerów w głównych portach europejskich według relacji oraz przynależności państwowej statku według rejestracji kwartalnie
Okresy sprawozdawcze: kwartalnie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | D1 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (1, 2, 3, 4) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Port załadunku/wyładunku | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Porty EOG z wykazu portów | |
Relacja | Czteroznakowy alfanumeryczny | Morskie obszary przybrzeżne, załącznik IV | |
Przynależność państwowa statku według rejestracji | Czteroznakowy alfanumeryczny | Przynależność państwowa statku według rejestracji, załącznik V | |
Dane: Liczba pasażerów z wyłączeniem pasażerów wycieczkowców rozpoczynających i kończących rejs oraz pasażerów rejsów wycieczkowych na wycieczce. |
Zestaw danych E1: Transport morski w głównych portach europejskich według portów, rodzaju ładunków, rzeczy, relacji i przynależności państwowej statku według rejestracjir ocznie
Okresy sprawozdawcze: Rocznie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | E1 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (0) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Port załadunku/wyładunku | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Porty EOG z wykazu portów | |
Relacja | Czteroznakowy alfanumeryczny | Morskie obszary przybrzeżne, załącznik IV | |
Rodzaj ładunku | Jednoznakowy alfanumeryczny | Rodzaj ładunku, załącznik II | |
Przynależność państwowa statku według rejestracji | Czteroznakowy alfanumeryczny | Przynależność państwowa statków według rejestracji, załącznik V | |
Dane: Waga towarów brutto w tonach. |
Zestaw danych F1: Ruch statków w głównych portach europejskich, według portów, rodzaju i wielkości statku, na który załadowano lub z którego wyładowano ładunek, zaokrętowano lub wyokrętowano pasażerów (łacznie z pasażerami rejsów wycieczkowych na wycieczce) kwartalnie
Okresy sprawozdawcze: kwartalnie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | F1 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (1, 2, 3, 4) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Rodzaj statku | Dwuznakowy alfanumeryczny | Rodzaj statku, załącznik VI | |
Wielkość statku (DWT) | Dwuznakowy alfanumeryczny | Klasa nośności, załącznik VII | |
Dane: Liczba statków. | |||
Nośność statków w tonach. |
Zestaw danych F2: Ruch statków w głównych portach europejskich, według portów, rodzaju i wielkości statku, na który załadowano lub z którego wyładowano ładunek, zaokrętowano lub wyokrętowano pasażerów (łacznie z pasażerami rejsów wycieczkowych na wycieczce) kwartalnie
Okresy sprawozdawcze: kwartalnie
Zmienne | Szczegóły dotyczące kodowania | Nomenklatura | |
Wielkość | Zestaw danych | Dwuznakowy alfanumeryczny | F2 |
Rok sprawozdawczy | Czteroznakowy alfanumeryczny | (np. 1997) | |
Kwartał sprawozdawczy | Jednoznakowy alfanumeryczny | (1, 2, 3, 4) | |
Port sprawozdawczy | Pięcioznakowy alfanumeryczny | Wybrane porty EOG z wykazu portów | |
Kierunek | Jednoznakowy alfanumeryczny | Przywóz, wywóz (1, 2) | |
Rodzaj statku | Dwuznakowy alfanumeryczny | Rodzaj statku, załącznik VI | |
Wielkość statku (GT) | Dwuznakowy alfanumeryczny | Klasa pojemności brutto, załącznik VII | |
Dane: Liczba statków. Pojemność statków brutto." |
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.