Decyzja nr E2 w sprawie ustanowienia procedury zarządzania zmianami mającej zastosowanie do danych dotyczących organów określonych w art. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 wymienionych w elektronicznym wykazie, który stanowi integralną część EESSI

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2010.187.5

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 lipca 2010 r.

DECYZJA NR E2

z dnia 3 marca 2010 r.

w sprawie ustanowienia procedury zarządzania zmianami mającej zastosowanie do danych dotyczących organów określonych w art. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 wymienionych w elektronicznym wykazie, który stanowi integralną część EESSI

(Tekst mający znaczenie dla EOG oraz Umowy między UE a Szwajcarią)

(2010/C 187/04)

(Dz.U.UE C z dnia 10 lipca 2010 r.)

KOMISJA ADMINISTRACYJNA DS. KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO,

uwzględniając art. 72 lit. d) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego(1), na mocy którego Komisja Administracyjna jest odpowiedzialna za przyjmowanie wspólnych zasad strukturalnych dotyczących służb przetwarzania danych oraz opracowanie przepisów dotyczących funkcjonowania wspólnych części tych służb,

uwzględniając art. 88 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009(2) (zwanego dalej rozporządzeniem wykonawczym)

działając zgodnie z warunkami określonymi w art. 71 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 883/2004,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Jednym z elementów modernizacji systemu koordynacji krajowych systemów zabezpieczenia społecznego jest stworzenie elektronicznego wykazu zawierającego dane dotyczące organów krajowych uczestniczących w wykonaniu rozporządzeń (WE) nr 883/2004 i (WE) nr 987/2009 (zwanego dalej rozporządzeniem wykonawczym).

(2) Państwa członkowskie są odpowiedzialne za wprowadzenie do elektronicznego wykazu informacji na temat własnych krajowych punktów kontaktowych oraz ich aktualizację.

(3) Państwa członkowskie zapewniają codzienną synchronizację danych zawartych w ich kopiach lokalnych elektronicznego wykazu z danymi zawartymi w głównej kopii elektronicznego wykazu zarządzanej przez Komisję Europejską.

(4) Konieczne jest ustanowienie procedury zarządzania zmianami gwarantującej, że zmiany danych zawartych w elektronicznym wykazie są wprowadzane w sposób uporządkowany, spójny, umożliwiający kontrolę oraz szybki,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

1. Niniejsza decyzja ustanawia zasady zarządzania zmianami w odniesieniu do danych dotyczących właściwych władz, instytucji krajowych, instytucji łącznikowych i punktów kontaktowych określonych w art. 1 lit. m), q) i r) rozporządzenia (WE) nr 883/2004 oraz w art. 1 ust. 2 lit. a) i b) rozporządzenia wykonawczego.

2. Procedura zarządzania zmianami ma zastosowanie do danych zawartych w Głównym Katalogu elektronicznego wykazu prowadzonym przez Komisję Europejską oraz do kopii lokalnych, którymi zarządzają państwa członkowskie.

3. Każde państwo członkowskie wyznacza osobę odpowiedzialną za wprowadzanie zmian do głównej kopii elektronicznego wykazu oraz aktualizację kopii lokalnych.

4. Każde państwo członkowskie wyznacza również główny punkt kontaktu dla EESSI dla każdego punktu kontaktowego (zwany dalej Pojedynczym Punktem Kontaktu dla punktu kontaktowego). Jest to punkt pierwszego kontaktu dla instytucji i organów, które są związane z tym punktem kontaktowym.

5. Każde państwo członkowskie powiadamia Komisję Administracyjną o istotnych zmianach danych dotyczących jego właściwych władz, instytucji krajowych, instytucji łącznikowych lub punktów kontaktowych za pośrednictwem sekretariatu nie później niż jeden miesiąc kalendarzowy przed dniem w którym zmiana ta zacznie obowiązywać. Powiadomienie może być skierowane do sekretariatu. Drobne zmiany można wprowadzać w Głównym Katalogu elektronicznego wykazu bez wcześniejszego powiadamiania.

6. Do celów tej procedury istotna zmiana jest definiowana jako zmiana, która negatywnie wpływa na stosowanie rozporządzeń, a w związku z tym koordynację, poprzez utrudnianie wysyłania lub przekierowywania standardowych dokumentów elektronicznych do odnośnej instytucji lub organu.

Istotna zmiana obejmuje między innymi:

a) zmiany związane z kodem identyfikacyjnym, funkcją lub kompetencjami organu, instytucji lub punktu kontaktowego;

b) zamknięcie organu, instytucji lub punktu kontaktowego;

c) połączenie organów, instytucji lub punktów kontaktowych.

7. W przypadku gdy istotna zmiana dotyczy jednej ze zmian wymienionych w punktach a), b) lub c), państwo członkowskie wskazuje, który organ, instytucja lub punkt kontaktowy przejmie daną funkcję lub kompetencje w dniu, w którym zmiana zacznie obowiązywać.

8. Po otrzymaniu powiadomienia o istotnej zmianie sekretariat informuje Komisję Administracyjną oraz Pojedynczy

Punkt Kontaktu o zmianie oraz o chwili, w której zacznie obowiązywać.

9. Zgodnie z art. 9 regulaminu Komisji Administracyjnej członkowie Komisji Administracyjnej mogą wyrazić sprzeciw wobec zmiany lub wstrzymać się od głosowania. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu zmianę omawia się na najbliższym posiedzeniu Komisji Administracyjnej.

10. Państwa członkowskie zapewniają codzienną synchronizację kopii lokalnych wykazu z główną kopią elektronicznego wykazu. Synchronizacja kopii lokalnych odbywa się w godzinach 1.00-3.00 CET.

11. W terminie jednego roku od publikacji decyzji w Dzienniku Urzędowym Komisja Administracyjna dokonuje oceny doświadczeń państw członkowskich w zakresie stosowania niniejszej decyzji.

12. Niniejszą decyzję publikuje się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niniejszą decyzję stosuje się od pierwszego dnia drugiego miesiąca następującego po jej opublikowaniu.

Przewodniczący Komisji Administracyjnej
José Maria MARCO GARCÍA

______

(1) Dz.U. L 166 z 30.4.2004, s. 1.

(2) Dz.U. L 284 z 30.10.2009, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.