UK-Lochgilphead: Obsługa regularnych połączeń lotniczych - Zaproszenie do składania ofert złożone przez Zjednoczone Królestwo zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych między Oban a Coll, Oban a Colonsay, Oban a Tiree, Coll a Tiree.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.48.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 2 marca 2007 r.

UK-Lochgilphead: Obsługa regularnych połączeń lotniczych

Zaproszenie do składania ofert złożone przez Zjednoczone Królestwo zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych między Oban a Coll, Oban a Colonsay, Oban a Tiree, Coll a Tiree

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/C 48/04)

(Dz.U.UE C z dnia 2 marca 2007 r.)

1. Wprowadzenie: Na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Zjednoczone Królestwo nałożyło zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Oban a wyspami Coll, Colonsay i Tiree. Wymagania określone w wymienionych zobowiązaniach z tytułu świadczenia usług publicznych zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 47 z dnia 1.3.2007.

W przypadku gdy do dnia 1 lipca 2007 r. żaden przewoźnik lotniczy nie rozpocznie lub nie będzie zamierzał wkrótce rozpocząć świadczenia usług regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Oban a wyspami Coll, Colonsay i Tiree zgodnie z nałożonymi zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych i nie ubiegając się przy tym o żadne dofinansowanie, Zjednoczone Królestwo postanowiło, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 1) lit. d) wspomnianego powyżej rozporządzenia, w dalszym ciągu stosować ograniczony dostęp do omawianych tras, przyznając prawo obsługi takich połączeń, począwszy od dnia 1 sierpnia 2007 r., pojedynczemu przewoźnikowi lotniczemu wybranemu w drodze przetargu publicznego.

Wyboru oferty dokonuje Argyll and Bute Council (Rada Okręgu Argyll i Bute) zwana dalej "Zamawiającym".

2. Przedmiot zaproszenia do składania ofert: Obsługa od dnia 1 sierpnia 2007 r. regularnych połączeń lotniczych na trasie pomiędzy Oban a wyspami Coll, Colonsay i Tiree zgodnie ze zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych określonymi w odniesieniu do tych tras. Zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 47 z dnia 1.3.2007.

3. Uczestnictwo w zaproszeniu do składania ofert: W przetargu uczestniczyć mogą wszyscy przewoźnicy posiadający ważne zezwolenie eksploatacyjne wydane przez państwo członkowskie zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym. Obsługa przedmiotowych połączeń będzie odbywać się zgodnie z przepisami brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA).

4. Procedura przetargowa: Niniejsze zaproszenie do składania ofert podlega przepisom zawartym w art. 4 ust. 1 lit. d), e), f), g), h) oraz i) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92.

5. Dokumentacja przetargowa: Pełną dokumentację przetargową, w tym formularz zamówienia, specyfikacje, warunki zamówienia i harmonogram wykonania zamówienia, jak również oryginalny tekst o zobowiązaniach z tytułu świadczenia usług publicznych opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 47 z dnia 1.3.2007, można uzyskać bezpłatnie od Zamawiającego pod adresem:

Argyll and Bute Council, Council Offices, Kilmory, Lochgilphead, Argyll PA31 8RT, Scotland, United Kingdom. Telephone: (44) 15 46 60 46 52. Facsimile: (44) 15 46 60 66 18 (Contact: Mike Moffat, Operational Services, Manse Brae, Lochgilphead PA31 8RD, Argyll, United Kingdom.

Zainteresowane linie lotnicze wzywa się do składania dokumentów przetargowych, zawierających zaświadczenie o sytuacji finansowej (należy dostarczyć sprawozdanie roczne oraz sprawozdania finansowe z ostatnich 3 lat zbadane przez biegłych rewidentów wraz z wartością obrotu i zysku przed opodatkowaniem za ostatnie 3 lata), a także dokumenty potwierdzające dotychczasowe doświadczenie i możliwości techniczne świadczenia opisywanych usług. Ponadto zainteresowane linie lotnicze wzywa się do wykazania swoich kompetencji w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa w sposób wymagany przez kierownika departamentu ds. zdrowia i bezpieczeństwa Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia wymogu dostarczenia dodatkowych informacji na temat finansowo-technicznych zasobów i możliwości oferenta, w tym posiadania licencji przewoźnika lotniczego i zaświadczenia o zdolności finansowej.

Prawo do obsługi połączeń pomiędzy Oban a wyspami Coll, Colonsay i Tiree jest przyznawane na zasadzie jednego zamówienia obejmującego wszystkie te połączenia.

Wartość zamówienia objętego przetargiem należy wyrazić w funtach szterlingach, a wszystkie związane z nim dokumenty muszą być sporządzone w języku angielskim. Zamówienie udzielone w wyniku przetargu podlega przepisom prawa szkockiego i wyłącznej jurysdykcji sądów szkockich.

6. Dofinansowanie: Oferty przetargowe powinny wskazywać kwotę dotacji wymaganej do obsługi opisywanych połączeń lotniczych przez okres 8 miesięcy od planowanej daty rozpoczęcia realizacji zamówienia i przez kolejne dwa lata budżetowe (tj. 2008-2009 i 2009-2010). Wysokość dotacji należy obliczyć na podstawie specyfikacji. Maksymalna kwota ostatecznie przyznanej dotacji podlega korekcie jedynie w przypadku nieprzewidzianej zmiany warunków świadczenia usług.

Wyboru oferty dokonuje Argyll and Bute Council. Wszystkie płatności w ramach zamówienia będą dokonywane w funtach szterlingach.

7. Czas trwania umowy, zmiany i rozwiązanie umowy: 32-miesięczna umowa na wykonywanie usług obowiązywać będzie od dnia 1 sierpnia 2007 r. do dnia 31 marca 2010 r. Wszelkie zmiany lub wypowiedzenie umowy są możliwe na warunkach określonych umową. Zmiany w przedmiocie zamówienia dopuszcza się jedynie za zgodą Zamawiającego.

8. Kary w przypadku niestosowania się do warunków umowy: W przypadku gdy przewoźnik z jakichkolwiek względów nie zapewni obsługi lotu, za wyjątkiem okoliczności podanych poniżej, Zamawiający ma prawo zmniejszyć proporcjonalnie dotację za każdy nieodbyty lot, pod warunkiem że zmniejszenie takie nie jest następstwem jednej z okoliczności wymienionych poniżej, a fakt nieodbycia się lotu nie wynika z winy przewoźnika:

– pogoda;

– zamknięcie portów lotniczych;

– szeroko pojęte względy bezpieczeństwa;

– strajki;

– względy bezpieczeństwa.

Zgodnie z warunkami zamówienia przewoźnik zobowiązany jest również do złożenia odpowiednich wyjaśnień w przypadku niewykonania lotu.

9. Termin składania ofert: 1 miesiąc od daty opublikowania niniejszego zaproszenia.

10. Procedura składania ofert: Oferty przetargowe należy wysyłać w zapieczętowanej kopercie na następujący adres wraz z dokumentacją przetargową w zapieczętowanej, specjalnie dostarczonej kopercie:

Director of Corporate Services, Argyll and Bute Council, Council Offices, Kilmory, Lochgilphead PA31 8RT, Argyll, Scotland, United Kingdom.

Osobami uprawnionymi do otwarcia przetargu są wyznaczeni pracownicy Zamawiającego.

11. Ważność zaproszenia do składania ofert: Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92, niniejsze zaproszenie do składania ofert jest ważne pod warunkiem, że żaden przewoźnik lotniczy w terminie do dnia 1 lipca 2007 r. nie przedstawi programu obsługi przedmiotowych połączeń począwszy od dnia 1 sierpnia 2007 r. lub wcześniej, zgodnie z nałożonymi zobowiązaniami z tytułu wykonywania usług publicznych, wraz z późniejszymi zmianami i bez prawa do jakichkolwiek dotacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia z uzasadnionych przyczyn wszystkich ofert, jeśli żadna z nich nie będzie spełniać warunków umożliwiających ich przyjęcie.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.