Streszczenie decyzji Komisji z dnia 27 lutego 2013 r. uznającej koncentrację za niezgodną z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG (Sprawa COMP/M.6663 - Ryanair/Aer Lingus III).
Dz.U.UE.C.2013.216.22
Akt nienormatywnyz dnia 27 lutego 2013 r.
uznającej koncentrację za niezgodną z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG
(Sprawa COMP/M.6663 - Ryanair/Aer Lingus III)
(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 1106 final)
(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2013/C 216/07)
(Dz.U.UE C z dnia 30 lipca 2013 r.)
Dnia 27 czerwca 2013 r. Komisja przyjęła decyzję w sprawie połączenia przedsiębiorstw zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 1 , a w szczególności art. 8 ust. 3 tego rozporządzenia. Pełny tekst decyzji w autentycznej wersji językowej przedmiotowej sprawy, w wersji nieopatrzonej klauzulą poufności, znajduje się na stronach Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji, pod następującym adresem:
http://ec.europa.eu/comm/competition/index_en.html
I. STRONY
II. TRANSAKCJA
III. STRESZCZENIE
IV. UZASADNIENIE
A. Właściwe rynki produktowe
1. Tradycyjne podejście oparte na zestawieniu: miejsce odlotu i miejsce przylotu (OiP)
2. Substytucyjność portów lotniczych
Barcelona El Prat, Girona i Reus | Londyńskie porty lotnicze (Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton i City) | Sztokholm Arlanda i Skavsta |
Bilbao i Santander | Manchester i Liverpool (dla Cork i Shannon) | Tuluza i Carcassonne |
Birmingham i East Midlands (dla Knock) | Mediolan Linate, Malpensa i Bergamo | Wenecja i Treviso |
Bruksela i Charleroi | Monachium i Memmingen | Wiedeń i Bratysława |
Glasgow i Prestwick | Paryż CDG, Beauvais i Orly | Warszawa i Modlin |
Frankfurt i Hahn | Rzym Fiumicino i Ciampino |
3. Rynek lotów bezpośrednich i lotów pośrednich
4. Rozróżnienie grup pasażerów
5. Substytucyjność między usługami czarterowymi a lotami rejsowymi
B. Ocena wpływu na konkurencję
1. Ramy ogólne
2. Traktowanie Aer Arann
3. Udział w rynku oraz poziomy koncentracji
4. Konkurencyjna bliskość Ryanair i Aer Lingus
5. Wejście/bariery wejścia
6. Formy wejścia/ekspansji
7. Plany wejścia na rynek rzeczywistych i potencjalnych konkurentów
8. Rzeczywista konkurencja 8
9. Potencjalna konkurencja
C. Efektywność
D. Zobowiązania
1. Opis ostatecznego zbioru zobowiązań
1.1. Zbycie przez Aer Lingus działalności na 43 pokrywających się trasach na rzecz Flybe
1.2. Zbycie na rzecz IAG (British Airways) przydziałów czasu na start lub lądowanie na 3 pokrywających się trasach do Londynu
1.3. Zbycie dodatkowych przydziałów czasu na start lub lądowanie na trasach Londyn - Irlandia
1.4. Potencjalna konkurencja
2. Ocena ostatecznego zbioru zobowiązań
2.1. Flybe nie był odpowiednim nabywcą
2.2. Niepewność w odniesieniu do trzech tras londyńskich - IAG
2.3. Wniosek
V. WNIOSEK
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.