Streszczenie decyzji Komisji z dnia 17 listopada 2010 r. uznającej koncentrację za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz z funkcjonowaniem Porozumienia EOG (Sprawa COMP/M.5658 - Unilever/Sara Lee Body Care).
Dz.U.UE.C.2012.23.30
Akt nienormatywnyz dnia 17 listopada 2010 r.
uznającej koncentrację za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz z funkcjonowaniem Porozumienia EOG
(Sprawa COMP/M.5658 - Unilever/Sara Lee Body Care)
(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 7934)
(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2012/C 23/10)
(Dz.U.UE C z dnia 28 stycznia 2012 r.)
W dniu 17 listopada 2010 r. Komisja przyjęła decyzję w sprawie połączenia przedsiębiorstw na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw(1), a w szczególności art. 8 ust. 2 tego rozporządzenia. Pełny tekst decyzji w wersji nieopatrzonej klauzulą poufności, w autentycznej wersji językowej postępowania oraz w językach roboczych Komisji znajduje się na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji pod następującym adresem:
http://ec.europa.eu/comm/competition/index_en.html
I. STRONY
II. TRANSAKCJA
III. STRESZCZENIE
IV. UZASADNIENIE
A. Właściwe rynki
Definicja rynku dezodorantów
B. Ocena wpływu na konkurencję
Wprowadzenie
Ocena ogólna
Prawdopodobieństwo wzrostu cen
Brak równoważącej siły nabywczej
Małe prawdopodobieństwo wejścia nowego podmiotu
Ocena poszczególnych rynków krajowych
Kraj | Unilever w % | Sara Lee w % | Łącznie w % | Konkurencja łącznie w % |
Belgia | 30-40 | 10-20 | 50-60 | Henkel: 10-20 Beiersdorf: 10-20 Marki własne: 5-10 |
Dania | 20-30 | 20-30 | 40-50 | Unicare: 10-20 Beiersdorf: 10-20 E. Tjellesen: 5-10 |
Irlandia | 60-70 | 5-10 | 60-70 | Beiersdorf: 10-20 Colgate: 10-20 Revlon: 0-5 |
Niderlandy | 30-40 | 10-20 | 40-50 | Beiersdorf: 10-20 Inni: 10-20 Henkel: 5-10 |
Portugalia | 40-50 | 5-10 | 40-50 | Beiersdorf: 20-30 L'Oreal: 10-20 Marki własne: 5-10 |
Hiszpania (rynek produktów nieprzeznaczonych dla mężczyzn) | 20-30 | 20-30 | 40-50 | Marki własne: 20-30 G. Puig: 5-10 Beiersdorf: 5-10 |
Hiszpania (rynek produktów dla mężczyzn) | 50-60 | 10-20 | 60-70 | Beiersdorf: 10-20 G. Puig: 5-10 Coty: 5-10 |
Zjednoczone Królestwo | 50-60 | 5-10 | 60-70 | Colgate: 5-10 Revlon: 5-10 Beiersdorf: 5-10 |
Belgia
Dania
Irlandia
Niderlandy
Portugalia
Hiszpania (rynek produktów nieprzeznaczonych dla mężczyzn)
Hiszpania (rynek produktów dla mężczyzn)
Zjednoczone Królestwo
C. Zobowiązania
V. PODSUMOWANIE
(1) Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1.
(2) Unilever posiada strukturę spółki podwójnie notowanej, w której skład wchodzi Unilever N.V. oraz Unilever Plc. Obie jednostki są odrębnymi przedsiębiorstwami, ale działają jako jeden podmiot gospodarczy.
(3) Sara Lee dostarcza również inne marki dezodorantów, w tym Radox (Zjednoczone Królestwo i Irlandia), Williams (Belgia, Dania, Francja i Hiszpania), Duschdas (Niemcy); Monsavon (Francja) i Neutral (Dania, Niderlandy i Szwecja). W porównaniu do głównej marki Sanex, marki te są zdecydowanie mniej istotne w ramach portfela dezodorantów przedsiębiorstwa Sara Lee.
(4) Poza głównymi markami ma jeszcze dwie marki obecne na niektórych rynkach krajowych: Vaseline (Vasenol w Portugalii) i Impulse.
(5) Wytyczne w sprawie oceny horyzontalnego połączenia przedsiębiorstw na mocy rozporządzenia Rady w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw Dz.U. C 31 z 5.2.2004, s. 5 (zwane dalej "wytycznymi w sprawie oceny horyzontalnego połączenia przedsiębiorstw").
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.