Streszczenie decyzji Komisji z dnia 12 maja 2015 r. dotyczącej postępowania w ramach art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Sprawa AT.39964 – Air France/KLM/Alitalia/Delta).
Dzienniki UE
Dz.U.UE.C.2015.212.5
Akt nieoceniany Wersja od: 27 czerwca 2015 r.
Streszczenie decyzji Komisji
z dnia 12 maja 2015 r.
dotyczącej postępowania w ramach art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Sprawa AT.39964 - Air France/KLM/Alitalia/Delta)
(notyfikowanej jako dokument nr C(2015) 3125)
(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(2015/C 212/05)
(Dz.U.UE C z dnia 27 czerwca 2015 r.)
Dnia 12 maja 2015 r. Komisja przyjęła decyzję dotyczącą postępowania przewidzianego w art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE). Zgodnie z przepisami art. 30 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 1 Komisja niniejszym podaje do wiadomości nazwy stron oraz zasadniczą treść decyzji, uwzględniając jednak uzasadnione prawo przedsiębiorstw do ochrony ich tajemnicy handlowej.
Wprowadzenie
1 Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1.
2 Rynek premium obejmuje pasażerów kupujących bilety klasy pierwszej, biznes oraz elastycznej klasy ekonomicznej, podczas gdy rynek podstawowy obejmuje pasażerów kupujących bilety w klasie ekonomicznej z ograniczeniami.
3 Umowy dotyczące łączenia taryf umożliwiają konkurentom (lub biurom podróży) oferowanie biletu w dwie strony grupie pasażerów objętych zobowiązaniem, dzięki czemu pasażer otrzymuje usługę non-stop - w jedną stronę wykonywaną przez jedną ze stron porozumienia, w drugą przez jej konkurenta.
4 Specjalne umowy o proporcjonalnym podziale umożliwiają kwalifikującym się konkurującym liniom lotniczym uzyskanie od stron korzystnych warunków przewożenia pasażerów w ramach rejsów łączonych na trasach w Europie i w Ameryce Północnej (oraz w innych wybranych krajach) celem wykorzystania własnych usług transatlantyckich konkurenta na przedmiotowej trasie poprzez przekierowanie tych pasażerów na rejsy transatlantyckie konkurenta.