Rozporządzenie 1365/2006 w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi i uchylające dyrektywę Rady 80/1119/EWG

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2006.264.1

Akt utracił moc
Wersja od: 7 grudnia 2016 r.

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1365/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 6 września 2006 r.
w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi i uchylające dyrektywę Rady 80/1119/EWG

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 285 ust. 1,

uwzględniając wniosek Komisji, stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu 1 ,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Wody śródlądowe są ważną częścią sieci transportowej Wspólnoty, a promowanie transportu wodami śródlądowymi jest jednym z celów wspólnej polityki transportowej, zarówno z powodów opłacalności, jak i w celu ograniczenia zużycia energii oraz wpływu transportu na środowisko naturalne, zgodnie z Białą Księgą Komisji w sprawie Europejskiej polityki transportowej na 2010 r.: czas na decyzję.

(2) Komisja potrzebuje statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi celem monitorowania i rozwijania wspólnej polityki transportowej, jak również elementów związanych z transportem w politykach regionalnych oraz w politykach dotyczących sieci transeuropejskich.

(3) Statystyki dotyczące transportu wodami śródlądowymi są gromadzone na mocy dyrektywy Rady 80/1119/EWG z dnia 17 listopada 1980 r. w sprawie sprawozdań statystycznych dotyczących przewozu towarów wodami śródlądowymi 2 , która przestała odpowiadać obecnym potrzebom w tej dziedzinie. Dlatego też właściwe jest zastąpienie tej dyrektywy nowym instrumentem o szerszym zakresie oraz o większej skuteczności.

(4) W związku z tym dyrektywa 80/1119/EWG powinna zostać uchylona.

(5) Statystyki wspólnotowe dotyczące wszelkich środków transportu należy gromadzić zgodnie ze wspólnymi koncepcjami i standardami w celu osiągnięcia możliwie najpełniejszej porównywalności różnych rodzajów transportu.

(6) Nie we wszystkich państwach członkowskich dokonuje się transportu wodami śródlądowymi i z tego też względu zakres obowiązywania niniejszego rozporządzenia ogranicza się do tych państw członkowskich, w których stosuje się tę formę transportu.

(7) Ponieważ cel niniejszego rozporządzenia, a mianowicie stworzenie wspólnych standardów statystycznych umożliwiających tworzenie zharmonizowanych danych, nie może być w odpowiedni sposób osiągnięty przez państwa członkowskie i w związku z tym może być on lepiej osiągnięty na poziomie Wspólnoty, Wspólnota może podjąć działania zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu. Zgodnie z zasadą proporcjonalności określoną w tym artykule niniejsze rozporządzenie nie wykracza poza to, co jest niezbędne do osiągnięcia tego celu.

(8) Rozporządzenie Rady (WE) nr 322/97 z dnia 17 lutego 1997 r. w sprawie statystyk Wspólnoty 3 stanowi ramy referencyjne dla przepisów zawartych w niniejszym rozporządzeniu.

(9) Środki niezbędne do wykonania niniejszego rozporządzenia powinny zostać przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji 4 .

(10) Skonsultowano się z Komitetem ds. Programu Statystycznego ustanowionym na mocy decyzji Rady 89/382/EWG, Euratom 5 , zgodnie z art. 3 tej decyzji,

PRZYJMUJĄ NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsze rozporządzenie określa wspólne zasady tworzenia wspólnotowych statystyk dotyczących transportu wodami śródlądowymi.

Artykuł  2

Zakres stosowania

1.
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) statystyki dotyczące transportu wodami śródlądowymi na ich terytorium.
2.
Państwa członkowskie, w których całkowity wolumen towarów transportowanych rocznie wodami śródlądowymi w ramach transportu krajowego, międzynarodowego lub tranzytu przekracza milion ton, przekazują statystyki, o których mowa w art. 4 ust. 1.
3.
W drodze odstępstwa od ust. 2 państwa członkowskie, w których nie występuje międzynarodowy lub tranzytowy transport wodami śródlądowymi, ale w których całkowity wolumen towarów transportowanych rocznie wodami śródlądowymi w ramach transportu krajowego przekracza milion ton, przekazują statystyki wymagane na mocy art. 4 ust. 2.
4.
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do:
a)
przewozu towarów statkami o nośności poniżej 50 ton;
b)
statków wykorzystywanych głównie do przewozu pasażerów;
c)
statków wykorzystywanych do przepraw promowych;
d)
statków wykorzystywanych wyłącznie w celach niekomercyjnych przez administracje portowe oraz organy publiczne;
e)
statków wykorzystywanych wyłącznie do bunkrowania lub magazynowania;
f)
statków niewykorzystywanych do przewozu towarów, takich jak statki rybackie, pogłębiarki, okręty szkoleniowe, łodzie mieszkalne i jednostki rekreacyjne.
5. 6
Komisja jest uprawniona do przyjęcia aktów delegowanych zgodnie z art. 9, dotyczących zmiany ust. 2 niniejszego artykułu, celem podwyższenia progu dla objęcia statystykami transportu wodami śródlądowymi, o którym to progu mowa w tym ustępie, w celu uwzględnienia zmian gospodarczych i postępu technicznego. Wykonując to uprawnienie, Komisja zapewnia, aby akty delegowane nie nakładały znaczącego dodatkowego obciążenia na państwa członkowskie ani na respondentów. Ponadto Komisja należycie uzasadnia działania statystyczne przewidziane w tych aktach delegowanych, wykorzystując, w stosownych przypadkach, analizę opłacalności, w tym ocenę obciążenia respondentów i kosztów związanych z tworzeniem statystyk, o której mowa w art. 14 ust. 3 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 223/2009 7 .
Artykuł  3 8

Definicje

Dla celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

a)
"śródlądowe żeglowne drogi wodne" oznaczają szlaki wodne niebędące częścią wód morskich, które w wyniku swoich cech naturalnych lub przetworzenia przez człowieka nadają się do żeglugi, głównie prowadzonej przez statki żeglugi śródlądowej;
b)
"statek żeglugi śródlądowej" oznacza jednostkę pływającą zaprojektowaną w celu przewożenia towarów lub transportu publicznego pasażerów, poruszającą się głównie po śródlądowych żeglownych drogach wodnych bądź w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie wód chronionych lub obszarów, gdzie stosuje się przepisy portowe;
c)
"przynależność państwowa statku" odnosi się do kraju, w którym statek jest zarejestrowany;
d)
"śródlądowy transport wodny" oznacza wszelki przewóz towarów i/lub pasażerów statkami żeglugi śródlądowej, odbywający się w całości lub częściowo po śródlądowych żeglownych drogach wodnych;
e)
"krajowy śródlądowy transport wodny" oznacza transport śródlądowymi drogami wodnymi pomiędzy dwoma portami znajdującymi się na terytorium jednego kraju, niezależnie od przynależności państwowej statku;
f)
"międzynarodowy śródlądowy transport wodny" oznacza transport śródlądowymi drogami wodnymi pomiędzy dwoma portami znajdującymi się na terytoriach różnych krajów;
g)
"tranzytowy śródlądowy transport wodny" oznacza transport śródlądowymi drogami wodnymi poprzez terytorium danego kraju pomiędzy dwoma portami, z których oba znajdują się na terytorium innego kraju lub innych krajów, o ile na całej trasie wewnątrz terytorium danego kraju nie następuje przeładunek;
h)
"żegluga śródlądowa" oznacza wszelkie przemieszczanie się statku po danej śródlądowej żeglownej drodze wodnej;

Komisja jest uprawniona do przyjęcia aktów delegowanych zgodnie z art. 9, dotyczących zmiany niniejszego artykułu celem dostosowania definicji w nim zawartych lub ustanowienia nowych definicji w celu uwzględnienia odpowiednich definicji zmienionych lub przyjętych na szczeblu międzynarodowym.

Wykonując to uprawnienie, Komisja zapewnia, aby akty delegowane nie nakładały znaczącego dodatkowego obciążenia na państwa członkowskie ani na respondentów. Ponadto Komisja należycie uzasadnia działania statystyczne przewidziane w tych aktach delegowanych, wykorzystując, w stosownych przypadkach, analizę opłacalności, w tym ocenę obciążenia respondentów i kosztów związanych z tworzeniem statystyk, o której mowa w art. 14 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 223/2009.

Artykuł  4

Gromadzenie danych

1.
Dane są gromadzone zgodnie z tabelami zamieszczonymi w załącznikach A-D.
2.
W przypadku, o którym mowa w art. 2 ust. 3, dane są gromadzone zgodnie z tabelą zamieszczoną w załączniku E.
3.
Dla celów niniejszego rozporządzenia towary klasyfikuje się zgodnie z załącznikiem F.
4. 9
Komisja jest uprawniona do przyjęcia aktów delegowanych zgodnie z art. 9, dotyczących zmian załączników w celu uwzględnienia zmian kodowania i nomenklatury na szczeblu międzynarodowym lub w odnośnych aktach ustawodawczych Unii. Wykonując to uprawnienie, Komisja zapewnia, aby akty delegowane nie nakładały znaczącego dodatkowego obciążenia na państwa członkowskie ani na respondentów. Ponadto Komisja należycie uzasadnia działania statystyczne przewidziane w tych aktach delegowanych, wykorzystując, w stosownych przypadkach, analizę opłacalności, w tym ocenę obciążenia respondentów i kosztów związanych z tworzeniem statystyk, o której mowa w art. 14 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 223/2009.
Artykuł  4a 10

Badania pilotażowe

1.
W terminie do dnia 8 grudnia 2018 r. Komisja, we współpracy z państwami członkowskimi, opracowuje odpowiednią metodykę sporządzania statystyk dotyczących przewozu osób śródlądowymi drogami wodnymi, w tym w ramach usług przewozu transgranicznego.
2.
W terminie do dnia 8 grudnia 2019 r. Komisja inicjuje dobrowolne badania pilotażowe, które zostaną przeprowadzone przez państwa członkowskie, które dostarczą dane objęte zakresem niniejszego rozporządzenia odnośnie do dostępności danych statystycznych dotyczących przewozu osób śródlądowymi drogami wodnymi, w tym w ramach usług przewozu transgranicznego. Te badania pilotażowe mają na celu ocenę wykonalności tego nowego gromadzenia danych, kosztów odnośnego gromadzenia danych i zakładanej jakości statystycznej.
3.
W terminie do dnia 8 grudnia 2020 r. Komisja przedstawi Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie na temat wyników takich badań pilotażowych. W zależności od wyników tego sprawozdania Komisja przedstawi, w odpowiednich przypadkach oraz w rozsądnym terminie, wniosek ustawodawczy Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w sprawie zmiany niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do statystyk dotyczących przewozu osób śródlądowymi drogami wodnymi, w tym w ramach usług przewozu transgranicznego.
4.
Budżet ogólny Unii, w stosownych przypadkach i z uwzględnieniem unijnej wartości dodanej, zapewnia wkład w finansowanie tych badań pilotażowych.
Artykuł  5

Przekazywanie danych

1.
Pierwszy okres obserwacji rozpoczyna się w dniu 1 stycznia 2007 r. Przekazywanie danych odbywa się niezwłocznie i nie później niż pięć miesięcy po zakończeniu stosownego okresu obserwacji.
2. 11
Komisja przyjmuje akty wykonawcze ustanawiające uzgodnienia w sprawie przekazywania danych Komisji (Eurostatowi), obejmujące standardy dotyczące wymiany danych. Te akty wykonawcze przyjmuje się zgodnie z procedurą sprawdzającą, o której mowa w art. 10 ust. 2.
Artykuł  6 12

Rozpowszechnianie danych

Statystyki wspólnotowe oparte na danych, o których mowa w art. 4, są rozpowszechniane z częstotliwością podobną do wyznaczonej na przekazywanie danych przez państwa członkowskie.

Komisja przyjmuje akty wykonawcze ustanawiające uzgodnienia dotyczące rozpowszechniania wyników. Te akty wykonawcze przyjmuje się zgodnie z procedurą sprawdzającą, o której mowa w art. 10 ust. 2.

Artykuł  7

Jakość danych

1. 13
Komisja przyjmuje akty wykonawcze ustanawiające wymogi oraz kryteria metodologiczne ustanowione w celu zapewnienia jakości wytwarzanych danych. Te akty wykonawcze przyjmuje się zgodnie z procedurą sprawdzającą, o której mowa w art. 10 ust. 2.
2.
Państwa członkowskie podejmują wszelkie konieczne środki w celu zapewnienia jakości przekazywanych danych.
3.
Komisja (Eurostat) dokonuje oceny jakości przekazywanych danych. państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) sprawozdanie zawierające informacje i dane, których Komisja może wymagać w celu zweryfikowania jakości przekazywanych danych.
4. 14
Do celów niniejszego rozporządzenia kryteriami jakości stosowanymi w odniesieniu do przekazywanych danych są kryteria, o których mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 223/2009.
5. 15
Komisja przyjmuje akty wykonawcze ustanawiające szczegółowe rozwiązania, strukturę, okresowość i elementy zapewniające porównywalność sprawozdań na temat jakości. Te akty wykonawcze przyjmuje się zgodnie z procedurą sprawdzającą, o której mowa w art. 10 ust. 2.
Artykuł  8 16

Sprawozdania dotyczące wdrożenia

Do dnia 31 grudnia 2020 r., a następnie co pięć lat, Komisja, po konsultacji z Komitetem ds. Europejskiego Systemu Statystycznego, przedstawia Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie z wykonania niniejszego rozporządzenia oraz z rozwoju sytuacji.

W sprawozdaniu tym Komisja uwzględnia stosowne informacje przekazane przez państwa członkowskie na temat możliwych ulepszeń oraz potrzeb użytkowników. Sprawozdanie to zawiera w szczególności:

a)
ocenę korzyści odniesionych dzięki tworzonym statystykom przez Unię, państwa członkowskie oraz dostawców i użytkowników informacji statystycznych w porównaniu z ich kosztami;
b)
ocenę jakości przekazywanych danych oraz wykorzystywanych metod gromadzenia danych.
Artykuł  9 17

Wykonywanie przekazanych uprawnień

1.
Powierzenie Komisji uprawnień do przyjęcia aktów delegowanych podlega warunkom określonym w niniejszym artykule.
2.
Uprawnienia do przyjęcia aktów delegowanych, o których mowa w art. 2 ust. 5, art. 3 i art. 4 ust. 4, powierza się Komisji na okres pięciu lat od dnia 7 grudnia 2016 r. Komisja sporządza sprawozdanie dotyczące przekazania uprawnień nie później niż dziewięć miesięcy przed końcem okresu pięciu lat. Przekazanie uprawnień zostaje automatycznie przedłużone na takie same okresy, chyba że Parlament Europejski lub Rada sprzeciwią się takiemu przedłużeniu nie później niż trzy miesiące przed końcem każdego okresu.
3.
Przekazanie uprawnień, o którym mowa w art. 2 ust. 5, art. 3 i art. 4 ust. 4, może zostać w dowolnym momencie odwołane przez Parlament Europejski lub przez Radę. Decyzja o odwołaniu kończy przekazanie określonych w niej uprawnień. Decyzja o odwołaniu staje się skuteczna od następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub w określonym w tej decyzji późniejszym terminie. Nie wpływa ona na ważność jakichkolwiek już obowiązujących aktów delegowanych.
4.
Przed przyjęciem aktu delegowanego Komisja konsultuje się z ekspertami wyznaczonymi przez każde państwo członkowskie zgodnie z zasadami określonymi w Porozumieniu międzyinstytucjonalnym z dnia 13 kwietnia 2016 r. w sprawie lepszego stanowienia prawa 18 .
5.
Niezwłocznie po przyjęciu aktu delegowanego Komisja przekazuje go równocześnie Parlamentowi Europejskiemu i Radzie.
6.
Akt delegowany przyjęty na podstawie art. 2 ust. 5, art. 3 lub art. 4 ust. 4 wchodzi w życie tylko wówczas, gdy ani Parlament Europejski, ani Rada nie wyraziły sprzeciwu w terminie dwóch miesięcy od przekazania tego aktu Parlamentowi Europejskiemu i Radzie, lub gdy, przed upływem tego terminu, zarówno Parlament Europejski, jak i Rada poinformowały Komisję, że nie wniosą sprzeciwu. Termin ten przedłuża się o dwa miesiące z inicjatywy Parlamentu Europejskiego lub Rady.
Artykuł  10 19

Procedura komitetowa

1.
Komisję wspomaga Komitet ds. Europejskiego Systemu Statystycznego, ustanowiony na mocy rozporządzenia (WE) nr 223/2009. Komitet ten jest komitetem w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 182/2011 20 .
2.
W przypadku odesłania do niniejszego ustępu stosuje się art. 5 rozporządzenia (UE) nr 182/2011.
Artykuł  11

Przepisy przejściowe i uchylenie

1.
Państwa członkowskie przekazują dane statystyczne za rok 2006 zgodnie z dyrektywą 80/1119/EWG.
2.
Dyrektywa 80/1119/EWG traci moc z dniem 1 stycznia 2007 r.
Artykuł  12

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Strasburgu, dnia 6 września 2006 r.

W imieniu Parlamentu EuropejskiegoW imieniu Rady
J. BORRELL FONTELLESP. LEHTOMÄKI
PrzewodniczącyPrzewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

  21 Tabela A1. Transport towarów ze względu na rodzaj towarów (dane roczne)

ElementyKodowanieNomenklaturaJednostka
Table2-alfanumeryczne"A1"
Kraj zgłaszający2-literoweNUTS0 (kod krajowy)
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Kraj/region załadunku4-alfanumeryczneNUTS2(*)
Kraj/region rozładunku4-alfanumeryczneNUTS2(*)
Rodzaj transportu1-cyfrowe1 = Krajowy
2 = Międzynarodowy (oprócz tranzytu)
3 = Tranzyt
Rodzaj towaru2-cyfroweNST 2000(**)
Rodzaj opakowania1-cyfrowe1 = Towary w kontenerach
2 = Towary nie w kontenerach i puste kontenery
Przetransportowane tonyTony
Tony-kmTony-km
(*) Jeśli kod regionalny jest nieznany lub niedostępny, stosuje się następujący sposób kodowania:

- "NUTS0 + ZZ", jeśli dla danego kraju partnerskiego istnieje kod NUTS,

- "kod ISO + ZZ", jeśli dla danego kraju partnerskiego nie istnieje kod NUTS,

- "ZZZZ", jeśli kraj partnerski jest zupełnie nieznany.

(**) Wyłącznie dla roku odniesienia 2007 można do zgłaszania typów towarów stosować klasyfikację NST/R, zgodnie z wyjaśnieniem w załączniku F.

ZAŁĄCZNIK  B

  22 Tabela B1. Transport ze względu na przynależność państwową i rodzaj statku (dane roczne)

ElementyKodowanieNomenklaturaJednostka
Tabela2-alfanumeryczne"B1"
Kraj zgłaszający2-literoweNUTS0 (kod krajowy)
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Kraj/region załadunku4-alfanumeryczneNUTS2(*)
Kraj/region rozładunku4-alfanumeryczneNUTS2(*)
Rodzaj transportu1-cyfrowe1 = Krajowy
2 = Międzynarodowy (oprócz tranzytu)
3 = Tranzyt
Rodzaj statku1-cyfrowe1 = Barka z własnym napędem
2 = Barka bez własnego napędu
3 = Barka tankowiec z własnym napędem
4 = Barka tankowiec bez własnego napędu
5 = Inny statek transportowy
6 = Statek pełnomorski
Przynależność państwowa statku2-literoweNUTS0 (kod krajowy)(**)
Przetransportowane tonyTony
Tony-kmTony-km
(*) Jeśli kod regionalny jest nieznany lub niedostępny, stosuje się następujący sposób kodowania:

- "NUTS0 + ZZ", jeśli dla danego kraju partnerskiego istnieje kod NUTS,

- "kod ISO + ZZ", jeśli dla danego kraju partnerskiego nie istnieje kod NUTS,

- "ZZZZ", jeśli kraj partnerski jest zupełnie nieznany.

(**) Jeśli dla kraju, w którym zarejestrowany jest statek, nie istnieje kod NUTS, zgłasza się krajowy kod ISO. Jeśli przynależność państwowa statku jest nieznana, należy zastosować kod "ZZ".

Tabela B2. Ruch statków (dane roczne)
ElementySzczegóły kodowaniaNomenklaturaJednostka
Tabela2-alfanumeryczne"B2"
Kraj przedstawiający sprawozdanie2-literoweKod krajowy ISO
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Liczba załadowanych statkówStatki
Liczba pustych statkówStatki
Statek-Km (załadowane statki)Statek-km
Statek-Km (puste statki)Statek-km
Uwaga: Przekazanie danych wspomnianych w powyższej tabeli B2 nie jest

obowiązkowe.

ZAŁĄCZNIK  C

  23 Tabela C1. Transport kontenerowy ze względu na rodzaj towarów (dane roczne)

ElementyKodowanieNomenklaturaJednostka
Tabela2-alfanumeryczne"C1"
Kraj zgłaszający2-literoweNUTS0 (kod krajowy)
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Kraj/region załadunku4-alfanumeryczneNUTS2(*)
Kraj/region rozładunku4-alfanumeryczneNUTS2(*)
Rodzaj transportu1-cyfrowe1 = Krajowy
2 = Międzynarodowy (oprócz tranzytu)
3 = Tranzyt
Rozmiar kontenerów1-cyfrowe1 = Kontenery 20 stóp
2 = Kontenery 40 stóp
3 = Kontenery > 20 stóp i < 40 stóp
4 = Kontenery > 40 stóp
Status załadowania1-cyfrowe1 = Załadowane kontenery
2 = Puste kontenery
Rodzaj towaru2-cyfroweNST 2000(**)
Przetransportowane tonyTony
Tony-kmTony-km
TEUTEU
TEU-kmTEU-km
(*) Jeśli kod regionalny jest nieznany lub niedostępny, stosuje się następujący sposób kodowania:

- "NUTS0 + ZZ", jeśli dla danego kraju partnerskiego istnieje kod NUTS,

- "kod ISO + ZZ", jeśli dla danego kraju partnerskiego nie istnieje kod NUTS,

- "ZZZZ", jeśli kraj partnerski jest zupełnie nieznany.

(**) Wyłącznie dla roku odniesienia 2007 można do zgłaszania typów towarów stosować klasyfikację NST/R, zgodnie z wyjaśnieniem w załączniku F.

ZAŁĄCZNIK  D

  24 Tabela D1. Transport ze względu na przynależność państwową statków (dane kwartalne)

ElementyKodowanieNomenklaturaJednostka
Tabela2-alfanumeryczne"D1"
Kraj zgłaszający2-literoweNUTS0 (kod krajowy)
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Kwartał2-cyfrowe41 = Kwartał 1
42 = Kwartał 2
43 = Kwartał 3
44 = Kwartał 4
Rodzaj transportu1-cyfrowe1 = Krajowy
2 = Międzynarodowy (oprócz tranzytu)
3 = Tranzyt
Przynależność państwowa statku2-literoweNUTS0 (kod krajowy)(*)
Przetransportowane tonyTony
Tony-kmTony-km
(*) Jeśli dla kraju, w którym zarejestrowany jest statek, nie istnieje kod NUTS, zgłasza się krajowy kod ISO. Jeśli przynależność państwowa statku jest nieznana, należy zastosować kod "ZZ".
Tabela D2. Transport kontenerowy ze względu na przynależność państwową statków (dane kwartalne)
ElementyKodowanieNomenklaturaJednostka
Tabela2-alfanumeryczne"D2"
Kraj zgłaszający2-literoweNUTS0 (kod krajowy)
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Kwartał2-cyfrowe41 = Kwartał 1
42 = Kwartał 2
43 = Kwartał 3
44 = Kwartał 4
Rodzaj transportu1-cyfrowe1 = Krajowy
2 = Międzynarodowy (oprócz tranzytu)
3 = Tranzyt
Przynależność państwowa statku2-literoweNUTS0 (kod krajowy)(*)
Status załadowania1-cyfrowe1 = Załadowane kontenery
2 = Puste kontenery
Przetransportowane tonyTony
Tony-kmTony-km
TEUTEU
TEU-kmTEU-km
(*) Jeśli dla kraju, w którym zarejestrowany jest statek, nie istnieje kod NUTS, zgłasza się krajowy kod ISO. Jeśli przynależność państwowa statku jest nieznana, należy zastosować kod "ZZ".

ZAŁĄCZNIK  E

  25 Tabela E1. Transport towarów (dane roczne)

ElementyKodowanieNomenklaturaJednostka
Tabela2-alfanumeryczne"E1"
Kraj zgłaszający2-literoweNUTS0 (kod krajowy)
Rok4-cyfrowe"rrrr"
Rodzaj transportu1-cyfrowe1 = Krajowy
2 = Międzynarodowy (oprócz tranzytu)
3 = Tranzyt
Rodzaj towaru2-cyfroweNST 2000(*)
Przetransportowane tony ogółemTony
Tony-km ogółemTony-km
(*) Wyłącznie dla roku odniesienia 2007 można do zgłaszania typów towarów stosować klasyfikację NST/R, zgodnie z wyjaśnieniem w załączniku F.

ZAŁĄCZNIK  F

  26 NST 2007

SekcjaOpis
01Produkty rolnictwa, łowiectwa i leśnictwa; ryby i pozostałe produkty rybołówstwa i rybactwa
02Węgiel kamienny i brunatny; ropa naftowa i gaz ziemny
03Rudy metali i inne produkty górnictwa i kopalnictwa; torf; uran i tor
04Produkty spożywcze, napoje i tytoń
05Wyroby włókiennicze i odzieżowe; skóra i produkty skórzane
06Drewno i wyroby z drewna oraz z korka (z wyłączeniem mebli); artykuły ze słomy i z materiałów do wyplatania; masa włóknista, papier i wyroby z papieru; druki i zapisane nośniki informacji
07Koks i produkty rafinacji ropy naftowej
08Chemikalia, produkty chemiczne, włókna sztuczne; produkty z gumy i tworzyw sztucznych; paliwo jądrowe
09Inne niemetaliczne wyroby mineralne
10Metale podstawowe; wyroby metalowe gotowe, z wyłączeniem maszyn i wyposażenia
11Maszyny i sprzęt gdzie indziej niesklasyfikowane; urządzenia biurowe i komputery; maszyny i urządzenia gdzie indziej niesklasyfikowane; sprzęt i urządzenia radiowe, telewizyjne i komunikacyjne; narzędzia medyczne, precyzyjne i optyczne; zegarki i zegary
12Sprzęt transportowy
13Meble; inne wyroby, gdzie indziej niesklasyfikowane
14Surowce wtórne; odpady miejskie i inne odpady
15Listy, paczki
16Wyposażenie i materiały wykorzystywane w transporcie towarów
17Towary przewożone w ramach przeprowadzek mieszkaniowych i biurowych; bagaż transportowany oddzielenie od pasażera; pojazdy silnikowe przewożone do naprawy; inne towary nierynkowe gdzie indziej niesklasyfikowane
18Towary pogrupowane: zbiór różnych rodzajów towarów transportowanych razem
19Towary, których nie można zdefiniować: towary, których z jakichkolwiek powodów nie można zdefiniować, a przez to przypisać do grup 01-16
20Inne towary gdzie indziej niesklasyfikowane

ZAŁĄCZNIK  G

  27 (skreślony)

1 Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 17 stycznia 2006 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym) oraz decyzja Rady z dnia 24 lipca 2006 r.
2 Dz.U. L 339 z 15.12.1980, str. 30. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem przystąpienia z 2003 r.
3 Dz.U. L 52 z 22.2.1997, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).
4 Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23. Decyzja zmieniona decyzją 2006/512/WE (Dz.U. L 200 z 22.7.2006, str. 11).
5 Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.
6 Art. 2 ust. 5 dodany przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
7 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 223/2009 z dnia 11 marca 2009 r. w sprawie statystyki europejskiej oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE, Euratom) nr 1101/2008 w sprawie przekazywania do Urzędu Statystycznego Wspólnot Europejskich danych statystycznych objętych zasadą poufności, rozporządzenie Rady (WE) nr 322/97 w sprawie statystyk Wspólnoty oraz decyzję Rady 89/382/EWG, Euratom w sprawie ustanowienia Komitetu ds. Programów Statystycznych Wspólnot Europejskich (Dz.U L 87 z 31.3.2009, s. 164).
8 Art. 3:

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.

9 Art. 4 ust. 4 dodany przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
10 Art. 4a dodany przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
11 Art. 5 ust. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
12 Art. 6 zmieniony przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
13 Art. 7 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
14 Art. 7 ust. 4 dodany przez art. 1 pkt 8 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
15 Art. 7 ust. 5 dodany przez art. 1 pkt 8 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
16 Art. 8 zmieniony przez art. 1 pkt 9 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
17 Art. 9 zmieniony przez art. 1 pkt 10 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
18 Dz.U. L 123 z 12.5.2016, s. 1.
19 Art. 10 zmieniony przez art. 1 pkt 11 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.
20 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 182/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. ustanawiające przepisy i zasady ogólne dotyczące trybu kontroli przez państwa członkowskie wykonywania uprawnień wykonawczych przez Komisję (Dz.U. L 55 z 28.2.2011, s. 13).
21 Załącznik A zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.
22 Załącznik B zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.
23 Załącznik C zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.
24 Załącznik D zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.
25 Załącznik E zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.
26 Załącznik F:

-zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 425/2007 z dnia 19 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 1365/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie statystyk dotyczących transportu towarów wodami śródlądowymi (Dz.U.UE.L.07.103.26) z dniem 10 maja 2007 r.

- zmieniony przez art. 4 rozporządzenia Komisji nr 1304/2007 z dnia 7 listopada 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.290.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2008 r.

27 Załącznik G skreślony przez art. 1 pkt 12 rozporządzenia nr (UE) 2016/1954 z dnia 26 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.311.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 grudnia 2016 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.