Decyzja 2016/1146 w sprawie stanowiska, jakie ma zostać przyjęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Mieszanej utworzonej na mocy Umowy w sprawie międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerów autokarami i autobusami (umowa INTERBUS) w odniesieniu do projektu decyzji nr 1/2016 tej Komisji
Dz.U.UE.L.2016.189.48
Akt nienormatywnyDECYZJA RADY (UE) 2016/1146
z dnia 27 czerwca 2016 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma zostać przyjęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Mieszanej utworzonej na mocy Umowy w sprawie międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerów autokarami i autobusami (umowa INTERBUS) w odniesieniu do projektu decyzji nr 1/2016 tej Komisji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 w związku z jego art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
(1) Umowa w sprawie międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerów autokarami i autobusami (umowa INTERBUS) 1 (zwana dalej "umową") weszła w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.
(2) Zgodnie z art. 24 ust. 2 lit. b) umowy Komisja Mieszana zmienia bądź dostosowuje dokumenty kontrolne oraz inne wzory dokumentów określone w załącznikach do tej umowy. W celu uwzględnienia przyszłych środków podejmowanych w Unii oraz zgodnie z art. 24 ust. 2 lit. c) umowy Komisja Mieszana zmienia lub dostosowuje załączniki dotyczące standardów technicznych mających zastosowanie do autobusów i autokarów, jak również załącznik 1 dotyczący warunków odnoszących się do przewoźników drogowego transportu pasażerskiego. Zgodnie z art. 24 ust. 2 lit. e) umowy Komisja Mieszana zmienia lub dostosowuje również wymagania dotyczące przepisów socjalnych. W związku z tym Komisja Mieszana powinna podejmować działania, gdy zachodzi potrzeba aktualizacji umowy zgodnie z postępem technicznym i legislacyjnym.
(3) Ostatnia aktualizacja prawodawstwa unijnego w umowie, wprowadzona Decyzją nr 1/2011 Komisji Mieszanej 2 , uwzględnia akty Unii przyjęte do końca 2009 r. Nadeszła zatem właściwa pora na uwzględnienie nowych środków, przyjętych przez Unię od tamtego czasu.
(4) Zalecenie nr 1/2011 Komisji Mieszanej 3 określa kartę techniczną dla kontroli drogowych autokarów i autobusów. Jest ono przestarzałe, w związku z czym należy je uchylić.
(5) Należy zatem określić stanowisko, jakie ma zostać przyjęte w imieniu Unii w ramach Komisji Mieszanej w odniesieniu do projektu decyzji nr 1/2016 tej Komisji.
(6) Stanowisko Unii w ramach Komisji Mieszanej powinno zatem być oparte na dołączonym projekcie decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: