Decyzja 2012/469/UE w sprawie stanowiska, jakie ma zająć Unia Europejska w ramach komisji Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, dotyczącego projektu regulaminu w sprawie systemów ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i projektu regulaminu w sprawie zaawansowanych systemów hamowania awaryjnego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.213.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 10 sierpnia 2012 r.

DECYZJA RADY
z dnia 24 lipca 2012 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma zająć Unia Europejska w ramach komisji Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, dotyczącego projektu regulaminu w sprawie systemów ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i projektu regulaminu w sprawie zaawansowanych systemów hamowania awaryjnego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2012/469/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 10 sierpnia 2012 r.)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 114 w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z decyzją Rady 97/836/WE(1) Wspólnota przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych ("EKG ONZ") dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.").

(2) Zharmonizowane wymagania projektu regulaminu EKG ONZ w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów silnikowych w odniesieniu do systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu(2) i projektu regulaminu EKG ONZ w odniesieniu do zaawansowanych systemów hamowania awaryjnego(3) ("projekt regulaminu EKG ONZ") mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy Umawiającymi się Stronami Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz zagwarantowanie, że pojazdy takie zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony.

(3) Rozporządzenie (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów(4) nakłada wymóg montowania systemów ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i zaawansowanych systemów hamowania awaryjnego w niektórych pojazdach samochodowych kategorii M2, N2, M3 i N3.

(4) Należy zatem określić stanowisko, jakie zostanie zajęte w imieniu Unii w Komitecie Administracyjnym Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r., odnośnie do przyjęcia projektów regulaminów EKG ONZ,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowiskiem, jakie ma zająć Unia Europejska w ramach Komitetu Administracyjnego Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. będzie zagłosowanie za projektem regulaminu EKG ONZ w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów silnikowych w odniesieniu do systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, zawartym w dokumentach ECE/TRANS/WP.29/2011/78, ECE/TRANS/WP.29/2011/89 i ECE/TRANS/WP.29/2011/91.

Artykuł  2

Stanowiskiem, jakie ma zająć Unia Europejska w ramach Komitetu Administracyjnego Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. będzie zagłosowanie za projektem regulaminu EKG ONZ w odniesieniu do zaawansowanych systemów hamowania awaryjnego, zawartym w dokumentach ECE/TRANS/ WP.29/2011/92 oraz ECE/TRANS/WP.29/2011/93 wraz z ich poprawkami.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie w dniu jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 24 lipca 2012 r.

W imieniu Rady

A. D. MAVROYIANNIS

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78.

(2) Dokumenty EKG ONZ: ECE/TRANS/WP.29/2011/78, ECE/TRANS/ WP.29/2011/89 i ECE/TRANS/WP.29/2011/91.

(3) Dokumenty EKG ONZ: ECE/TRANS/WP.29/2011/92, ECE/TRANS/ WP.29/2011/92/poprawka 1, ECE/TRANS/WP.29/2011/93 i ECE/ TRANS/WP.29/2011/93/poprawka 1.

(4) Dz.U. L 200 z 31.7.2009, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.