Decyzja 2018/1875 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) w odniesieniu do pewnych zmian ujednoliconych przepisów technicznych - przepisów ogólnych - podsystemów (UTP GEN-B) oraz ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych (UTP TAF)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.306.50

Akt nienormatywny
Wersja od: 30 listopada 2018 r.

DECYZJA RADY (UE) 2018/1875
z dnia 26 listopada 2018 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) w odniesieniu do pewnych zmian ujednoliconych przepisów technicznych - przepisów ogólnych - podsystemów (UTP GEN - B) oraz ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych (UTP TAF)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91, w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Unia przystąpiła do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (zwanej dalej "konwencją COTIF") w drodze decyzji Rady 2013/103/UE 1 .

(2) Wszystkie państwa członkowskie, z wyjątkiem Cypru i Malty, są umawiającymi się stronami konwencji COTIF i stosują tę konwencję.

(3) Zgodnie z art. 8 konwencji COTIF ustanowiono Komisję Ekspertów Technicznych (zwaną dalej "CTE") Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami. Zgodnie z art. 20 § 1 lit. b) konwencji COTIF oraz art. 6 i art. 8a załącznika F (APTU) do niej, CTE jest uprawniona do podejmowania decyzji w sprawie przyjęcia ujednoliconych przepisów technicznych (zwanych dalej "UTP") lub przepisów zmieniających UTP w oparciu o załącznik F (APTU) i załącznik G (ATMF) do konwencji COTIF.

(4) Na 11. posiedzeniu, które odbyło się w dniach 12 i 13 czerwca 2018 r., CTE postanowiła przyjąć w drodze procedury pisemnej zmiany w pkt 2.1, 2.2 i 2.3 UTP GEN - B w celu uwzględnienia w definicji podsystemów "infrastruktura" przejazdów kolejowych i innych obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, jak określono w dodatku do niniejszej decyzji.

(5) Celem tych zmian jest dostosowanie definicji podsystemów zawartej w UTP GEN - B do unijnej definicji podsystemów zawartej w załączniku II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 2  poprzez uwzględnienie w definicji podsystemów "infrastruktura" przejazdów kolejowych i innych obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty.

(6) Proponowane zmiany są zgodne z prawem i celami strategicznymi Unii i jednocześnie przyczyniają się do dostosowania przepisów OTIF do odpowiadających im przepisów unijnych; w związku z tym powinny zostać poparte przez Unię.

(7) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach CTE, ponieważ zmiany w pkt 2.1, 2.2 i 2.3 UTP GEN - B w oparciu o załącznik F (APTU) do konwencji COTIF będą wiążące dla Unii. Ponadto należy wesprzeć wszystkie dostosowania UTP TAF do specyfikacji technicznych sprzyjających interoperacyjności w Unii (TSI TAF),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r. w odniesieniu do zmian w pkt 2.1, 2.2 i 2.3 ujednoliconych przepisów technicznych - przepisów ogólnych - podsystemów (UTP GEN - B) oraz ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych (UTP TAF oparte jest na dodatku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Decyzje CTE po ich przyjęciu zostaną opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze wskazaniem daty ich wejścia w życie.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 listopada 2018 r.
W imieniu Rady
J. BOGNER - STRAUSS
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

Propozycje zmian do przyjęcia w drodze procedury pisemnej przez Komisję Ekspertów Technicznych OTIF

1.
Głosowanie za proponowanymi przez CTE zmianami w pkt 2.1, 2.2 i 2.3 ujednoliconych przepisów technicznych GEN - B przedstawionymi w dokumencie roboczym CTE "TECH-18010-CTE11-5" i określonymi poniżej:

"2.1. Infrastruktura

COTIF obejmuje infrastrukturę [...] w zakresie związanym z interfejsami z pojazdami. [...]

2.2. Energia

COTIF obejmuje podsystem »energia« jedynie w zakresie związanym z interfejsami z pojazdami. W związku z tym podsystem »energia« obejmuje wyłącznie linie napowietrzne (sieć trakcyjną) oraz jakość dostarczonej energii.

2.3. Sterowanie - urządzenia przytorowe

COTIF obejmuje podsystem »sterowanie - urządzenia przytorowe« [...] w zakresie związanym z interfejsami z pojazdami."

2.
Głosowanie za proponowanymi przez CTE zmianami ujednoliconych przepisów technicznych TAF polegającymi na aktualizacji wykazu dokumentów technicznych w ujednoliconych przepisach technicznych TAF oraz dostosowaniu go do odpowiadającego mu nowego zmienionego wykazu w (dodatku I do) TSI TAF.
1 Decyzja Rady 2013/103/UE z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie podpisania i zawarcia Umowy między Unią Europejską a Międzyrządową Organizacją Międzynarodowych Przewozów Kolejami w sprawie przystąpienia Unii Europejskiej do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (Dz.U. L 51 z 23.2.2013, s. 1).
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.