Decyzja 2019/1912 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte, w imieniu Unii Europejskiej, w ramach rozszerzonej Komisji Eurocontrol w odniesieniu do zasad dotyczących ustalania bazowych kosztów opłat trasowych i obliczania stawek jednostkowych oraz w odniesieniu do warunków stosowania systemu opłat trasowych i warunków płatności

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.296.28

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 listopada 2019 r.

DECYZJA RADY (UE) 2019/1912
z dnia 11 listopada 2019 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte, w imieniu Unii Europejskiej, w ramach rozszerzonej Komisji Eurocontrol w odniesieniu do zasad dotyczących ustalania bazowych kosztów opłat trasowych i obliczania stawek jednostkowych oraz w odniesieniu do warunków stosowania systemu opłat trasowych i warunków płatności

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 100 ust. 2 w związku z jego art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Umowa wielostronna w sprawie opłat trasowych (zwana dalej "umową") weszła w życie w dniu 1 stycznia 1986 r.

(2) Zgodnie z art. 3 ust. 2 umowy rozszerzona Komisja ustanawia zasady rządzące ustalaniem wysokości kosztów w związku z obliczaniem opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej oraz warunki stosowania i płatności takich opłat.

(3) Rozszerzony Komitet na swoim 112. posiedzeniu w dniach 26 i 27 czerwca 2019 r. przyjął decyzje w sprawie propozycji zmian zasad ustalania bazowych kosztów opłat trasowych i obliczania stawek jednostkowych oraz aktualizacji warunków stosowania systemu opłat trasowych i warunków płatności (zwane dalej "decyzjami").

(4) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte, w imieniu Unii, w ramach rozszerzonej Komisji Eurocontrol, która zatwierdzi te zmiany podczas posiedzenia ad hoc w dniu 28 listopada 2019 r., jako że przedmiot decyzji jest w dużej mierze objęty prawodawstwem Unii, a mianowicie rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/317 1 . Akty te mogą zatem wpływać na wspólne przepisy lub zmieniać ich zakres, a Unia posiada wyłączną kompetencję zewnętrzną na mocy art. 3 ust. 2 Traktatu.

(5) Celem decyzji jest zapewnienie utrzymania spójności z unijnymi przepisami dotyczącymi transportu, w szczególności z rozporządzeniem (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady 2  oraz rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/317. Z tego powodu właściwe jest poparcie przyjęcia decyzji.

(6) Stanowisko Unii powinno zostać wyrażone przez działające wspólnie państwa członkowskie Unii, które są członkami rozszerzonej Komisji Eurocontrol,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w drodze procedury pisemnej przed posiedzeniem ad hoc lub w trakcie posiedzenia ad hoc rozszerzonej Komisji Eurocontrol, które odbędzie się w dniu 28 listopada 2019 r., jest następujące:

a)
poparcie aktualizacji zasad dotyczących ustalania bazowych kosztów opłat trasowych;
b)
poparcie aktualizacji warunków stosowania systemu opłat trasowych i warunków płatności.
Artykuł  2

Stanowisko, o którym mowa w art. 1, wyrażają działające wspólnie państwa członkowskie Unii, które są członkami rozszerzonej Komisji Eurocontrol.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 listopada 2019 r.
W imieniu Rady
F. MOGHERINI
Przewodniczący
1 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/317 z dnia 11 lutego 2019 r. ustanawiające system skuteczności działania i opłat w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze (UE) nr 390/2013 i (UE) nr 391/2013 (Dz.U. L 56 z 25.2.2019, s. 1).
2 Rozporządzenie (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. ustanawiające ramy tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzenie ramowe) (Dz.U. L 96 z 31.3.2004, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.