Decyzja 2018/768 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji Komisji Ekspertów ds. Przewozu Towarów Niebezpiecznych w ramach Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami w odniesieniu do niektórych zmian w załączniku C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami
Dz.U.UE.L.2018.129.77
Akt nienormatywnyDECYZJA RADY (UE) 2018/768
z dnia 22 maja 2018 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji Komisji Ekspertów ds. Przewozu Towarów Niebezpiecznych w ramach Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami w odniesieniu do niektórych zmian w załączniku C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
(1) Unia przystąpiła do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (zwanej dalej "konwencją COTIF"), na mocy decyzji Rady 2013/103/UE 1 .
(2) Wszystkie państwa członkowskie, z wyjątkiem Cypru i Malty, są umawiającymi się stronami konwencji COTIF i stosują ją.
(3) Na podstawie art. 13 ust. 1 lit. d) i art. 33 ust. 5 konwencji COTIF Komisja Ekspertów ds. Przewozu Towarów Niebezpiecznych (zwana dalej "komisją ekspertów RID") w ramach Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami ("OTIF"), może wprowadzić zmiany w załączniku do załącznika C do konwencji COTIF, zawierającym Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych (zwany dalej "regulaminem RID").
(4) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/68/WE 2 ustanawia przepisy dotyczące drogowego, kolejowego lub śródlądowego transportu towarów niebezpiecznych w obrębie państw członkowskich lub między nimi, poprzez odniesienie do RID.
(5) W celu dostosowania załącznika do RID do postępu naukowego i technicznego komisja ekspertów RID powinna przyjąć zmiany dotyczące norm technicznych lub jednolitych wymagań technicznych. Celem tych zmian jest zapewnienie bezpiecznego i efektywnego transportu towarów niebezpiecznych, uwzględniając jednocześnie postęp naukowo-techniczny w tym sektorze oraz opracowywanie nowych substancji i artykułów stwarzających zagrożenie podczas transportu.
(6) Komitet do spraw transportu towarów niebezpiecznych ustanowiony dyrektywą 2008/68/WE omówił wstępnie proponowane zmiany.
(7) W trakcie swojej 55. sesji w dniu 30 maja 2018 r. komisja ekspertów RID ma przyjąć decyzję w sprawie zmian w regulaminie RID.
(8) Należy określić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach komisji ekspertów RID, ponieważ decyzja przyjęta przez tę komisję będzie wiążąca dla Unii.
(9) Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji komisji ekspertów RID powinno opierać się na dodatku do niniejszej decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Rady | |
K. VALCHEV | |
Przewodniczący |