Decyzja 2018/768 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji Komisji Ekspertów ds. Przewozu Towarów Niebezpiecznych w ramach Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami w odniesieniu do niektórych zmian w załączniku C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.129.77

Akt nienormatywny
Wersja od: 25 maja 2018 r.

DECYZJA RADY (UE) 2018/768
z dnia 22 maja 2018 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji Komisji Ekspertów ds. Przewozu Towarów Niebezpiecznych w ramach Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami w odniesieniu do niektórych zmian w załączniku C do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Unia przystąpiła do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (zwanej dalej "konwencją COTIF"), na mocy decyzji Rady 2013/103/UE 1 .

(2) Wszystkie państwa członkowskie, z wyjątkiem Cypru i Malty, są umawiającymi się stronami konwencji COTIF i stosują ją.

(3) Na podstawie art. 13 ust. 1 lit. d) i art. 33 ust. 5 konwencji COTIF Komisja Ekspertów ds. Przewozu Towarów Niebezpiecznych (zwana dalej "komisją ekspertów RID") w ramach Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami ("OTIF"), może wprowadzić zmiany w załączniku do załącznika C do konwencji COTIF, zawierającym Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych (zwany dalej "regulaminem RID").

(4) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/68/WE 2  ustanawia przepisy dotyczące drogowego, kolejowego lub śródlądowego transportu towarów niebezpiecznych w obrębie państw członkowskich lub między nimi, poprzez odniesienie do RID.

(5) W celu dostosowania załącznika do RID do postępu naukowego i technicznego komisja ekspertów RID powinna przyjąć zmiany dotyczące norm technicznych lub jednolitych wymagań technicznych. Celem tych zmian jest zapewnienie bezpiecznego i efektywnego transportu towarów niebezpiecznych, uwzględniając jednocześnie postęp naukowo-techniczny w tym sektorze oraz opracowywanie nowych substancji i artykułów stwarzających zagrożenie podczas transportu.

(6) Komitet do spraw transportu towarów niebezpiecznych ustanowiony dyrektywą 2008/68/WE omówił wstępnie proponowane zmiany.

(7) W trakcie swojej 55. sesji w dniu 30 maja 2018 r. komisja ekspertów RID ma przyjąć decyzję w sprawie zmian w regulaminie RID.

(8) Należy określić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach komisji ekspertów RID, ponieważ decyzja przyjęta przez tę komisję będzie wiążąca dla Unii.

(9) Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji komisji ekspertów RID powinno opierać się na dodatku do niniejszej decyzji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 55. sesji komisji ekspertów RID w ramach Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r., określono w dodatku do niniejszej decyzji.

Niewielkie zmiany w dokumentach, o których mowa w dodatku do niniejszej decyzji, mogą zostać uzgodnione przez przedstawicieli Unii w komisji ekspertów RID bez konieczności podejmowania kolejnej decyzji przez Radę.

Artykuł  2

Decyzje komisji ekspertów RID po ich przyjęciu zostaną opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ze wskazaniem daty ich wejścia w życie.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 22 maja 2018 r.
W imieniu Rady
K. VALCHEV
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

WniosekDokument źródłowyPrzedmiotUwagiStanowisko Unii
1.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/1Numer identyfikacyjny zagrożenia dla towarów o numerach UN 3166 i 3171Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany
2.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/3Przewóz towarów niebezpiecznych jako bagażu podręcznego lub przesyłki bagażowejPorozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmianę
3.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/5102. sesja WP.15 (Genewa, 8-12 maja 2017 r.)Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
4.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/7/ Rev.1Projekt listy korekt 2 do wydania RID z 2017 r.Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
5.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/8Nieformalna grupa robocza ds. list kontrolnych na potrzeby napełniania i opróżniania wagonów cystern do transportu gazu skroplonego (Florencja, 11-13 lipca 2017 r.)Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
6.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/15Skonsolidowane teksty przyjęte na wspólnym posiedzeniu w 2016 r. i 2017 r. oraz przez stałą grupę roboczą komisji ekspertów RID w listopadzie 2016 r.Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
7.TamżeZmiany do dalszego zbadania przez stałą grupę roboczą--
8.TamżeZmiany wymagające przyjęcia jednolitej opinii na wspólnym posiedzeniu EKG-ONZ - OTIFNależy wspierać efektywny transport multimodalnyZgoda na zmianę zgodnie z zaleceniami wspólnego posiedzenia
9.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/INF.8Powielone tiret w pkt 4.3.3.5Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
10.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/INF.10Przepisy przejściowePorozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
11.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/INF.12Proponowana zmiana w pkt 2.1.3.5.5 w dokumencie OTIF/RID/CE/GTP/ 2017/15Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
12.OTIF/RID/CE/ GTP/2017/INF.16103. sesja WP.15 (Genewa, 6-10 listopada 2017 r.)Porozumienie w kwestiach technicznych w ramach stałej grupy roboczej OTIF dotyczące przyjęcia tekstu w zmienionym brzmieniuZgoda na zmiany w wersji ustalonej w ramach stałej grupy roboczej
1 Decyzja Rady 2013/103/UE z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie podpisania i zawarcia Umowy między Unią Europejską a Międzyrządową Organizacją Międzynarodowych Przewozów Kolejami w sprawie przystąpienia Unii Europejskiej do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (Dz.U. L 51 z 23.2.2013, s. 1).
2 Dyrektywa 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych (Dz.U. L 260 z 30.9.2008, s. 13).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.