Decyzja 2019/1763 w sprawie stanowiska, jakie ma być przyjęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) w odniesieniu do zmian specyfikacji krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) i ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych (UTP TAF)
Dz.U.UE.L.2019.270.79
Akt nienormatywnyDECYZJA RADY (UE) 2019/1763
z dnia 4 października 2019 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być przyjęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) w odniesieniu do zmian specyfikacji krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) i ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych
(Dz.U.UE L z dnia 24 października 2019 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Unia przystąpiła do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r., zgodnie z decyzją Rady 2013/103/UE 1 .
(2) Wszystkie państwa członkowskie, z wyjątkiem Cypru i Malty, są Umawiającymi się Stronami COTIF.
(3) Art. 13 COTIF stanowi, że funkcjonowanie Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) ma być zapewnione między innymi przez Komisję Ekspertów Technicznych (CTE). Zgodnie z art. 20 § 1 lit. e) COTIF oraz art. 13 §§ 1, 4 i 5 załącznika G (ATMF) do COTIF CTE jest uprawniony do podejmowania decyzji w sprawie przyjęcia lub zmiany specyfikacji krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) systemu rejestru OTIF. Zgodnie z art. 20 § 1 lit. b) COTIF oraz art. 6 załącznika F (APTU) do COTIF CTE jest uprawniona do podejmowania decyzji w sprawie przyjęcia ujednoliconych przepisów technicznych dotyczących aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych (UTP TAF) lub postanowień zmieniających ujednolicone przepisy techniczne w oparciu o załącznik F (APTU) i załącznik G (ATMF) do COTIF.
(4) Na 12. posiedzeniu, które odbyło się w dniach 12 i 13 czerwca 2019 r., CTE zgodziło się rozpocząć procedurę pisemną w celu przyjęcia zmian specyfikacji NVR i załącznika I do UTP TAF.
(5) Celem proponowanych zmian jest dostosowanie specyfikacji NVR i UTP TAF do, odpowiednio, decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2018/1614 2 i rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/778 3 .
(6) Proponowane zmiany są zgodne z prawem i celami strategicznymi Unii, ponieważ przyczyniają się do dostosowania przepisów OTIF do odpowiedniego prawa Unii; w związku z tym Unia powinna udzielić dla nich poparcia.
(7) Należy ustalić stanowisko, jakie ma być przyjęte w imieniu Unii w ramach CTE, gdyż proponowane zmiany będą wiążące dla Unii,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Rady | |
K. MIKKONEN | |
Przewodniczący |