Rozporządzenie 1352/2014 w sprawie środków ograniczających w związku z sytuacją w Jemenie
Dz.U.UE.L.2014.365.60
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE RADY (UE) NR 1352/2014
z dnia 18 grudnia 2014 r.
w sprawie środków ograniczających w związku z sytuacją w Jemenie
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 215,
uwzględniając decyzję Rady 2014/932/WPZiB 1 ,
uwzględniając wspólny wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa oraz Komisji Europejskiej,
(1) Zgodnie z rezolucją Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych (RB ONZ) nr 2140 (2014) z dnia 26 lutego 2014 r. w decyzji 2014/932/WPZiB przewidziano ograniczenia wjazdu lub przejazdu i zamrożenie środków finansowych i zasobów gospodarczych określonych osób, które ma wskazać komitet ustanowiony na mocy pkt 19 rezolucji RB ONZ nr 2140 (2014).
(2) W dniu 7 listopada 2014 r. komitet ten wskazał trzy osoby, które zostaną objęte ograniczeniami wjazdu lub przejazdu i zamrożeniem środków finansowych i zasobów gospodarczych zgodnie z rezolucją RB ONZ nr 2140 (2014).
(3) Niektóre środki przewidziane w decyzji 2014/932/WPZiB wchodzą w zakres stosowania Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, zatem do ich wdrożenia konieczne jest podjęcie działań regulacyjnych na szczeblu Unii, w szczególności w celu zapewnienia jednolitego stosowania tych środków przez podmioty gospodarcze we wszystkich państwach członkowskich.
(4) Niniejsze rozporządzenie respektuje prawa podstawowe i przestrzega zasad określonych w szczególności w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, a zwłaszcza prawa do skutecznego środka prawnego, dostępu do bezstronnego sądu oraz do ochrony danych osobowych. Niniejsze rozporządzenie ma być stosowane zgodnie z tymi prawami.
(5) Uprawnienie do zmiany wykazu zawartego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia powinno być wykonywane przez Radę w związku z konkretnym zagrożeniem dla międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa w regionie, jakie stwarza sytuacja w Jemenie, oraz w celu zapewnienia spójności z procesem zmiany i przeglądu załącznika do decyzji 2014/932/WPZiB.
(6) Procedura zmiany wykazu zawartego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia powinna obejmować przekazanie wskazanej osobie fizycznej lub prawnej, podmiotowi lub organowi powodów umieszczenia w wykazie przekazanych przez komitet ustanowiony na mocy pkt 19 rezolucji RB ONZ nr 2140 (2014), tak by umożliwić im przedstawienie uwag. W przypadku gdy zostaną zgłoszone uwagi lub przedstawione istotne nowe dowody, Rada powinna dokonać weryfikacji swojej decyzji w świetle tych uwag i odpowiednio poinformować daną osobę, podmiot lub organ.
(7) Na potrzeby wprowadzenia w życie niniejszego rozporządzenia oraz w celu zapewnienia jak największej pewności prawa w Unii nazwiska i inne istotne dane dotyczące osób fizycznych i prawnych, podmiotów i organów, których środki finansowe i zasoby gospodarcze muszą zostać zamrożone zgodnie z niniejszym rozporządzeniem, należy podać do wiadomości publicznej. Wszelkie operacje przetwarzania danych osobowych powinny odbywać się zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 45/2001 2 i dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 95/46/WE 3 .
(8) W celu zapewnienia skuteczności środków ustanowionych w niniejszym rozporządzeniu powinno ono wejść w życie w trybie natychmiastowym,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:
Zakazuje się:
Na zasadzie odstępstwa od art. 2 właściwe organy państw członkowskich mogą zezwolić na zwolnienie niektórych zamrożonych środków finansowych lub zasobów gospodarczych lub udostępnienie niektórych środków finansowych lub zasobów gospodarczych, na warunkach, jakie uznają za stosowne, o ile spełnione są następujące warunki:
Na zasadzie odstępstwa od art. 2 właściwe organy państw członkowskich mogą zezwolić na zwolnienie niektórych zamrożonych środków finansowych lub zasobów gospodarczych lub udostępnienie niektórych środków finansowych lub zasobów gospodarczych na warunkach, jakie uznają za stosowne, o ile odpowiedni właściwy organ ustalił, że są one niezbędne do pokrycia nadzwyczajnych wydatków, a dane państwo członkowskie powiadomiło Komitet Sankcji o tych ustaleniach i Komitet Sankcji te ustalenia zatwierdził.
Na zasadzie odstępstwa od art. 2 właściwe organy państw członkowskich mogą zezwolić na zwolnienie niektórych zamrożonych środków finansowych lub zasobów gospodarczych, o ile spełnione są następujące warunki:
Na zasadzie odstępstwa od art. 2 i pod warunkiem że płatność dokonywana przez osobę fizyczną lub prawną, podmiot lub organ wymieniony w załączniku I jest należna na mocy umowy lub porozumienia zawartego przez daną osobę fizyczną lub prawną, podmiot lub organ lub na mocy zobowiązania je obciążającego zanim ta osoba fizyczna lub prawna, podmiot lub organ zostały wskazane przez Radę Bezpieczeństwa ONZ lub Komitet Sankcji, właściwe organy państw członkowskich mogą zezwolić, na warunkach, jakie uznają za stosowne, na zwolnienie niektórych zamrożonych środków finansowych lub zasobów gospodarczych, pod warunkiem że dany właściwy organ ustalił, że:
Zakazuje się świadomego i umyślnego udziału w działaniach, których celem lub skutkiem jest obejście środków, o których mowa w art. 2 ust. 1 i 2.
Komisja jest uprawniona do zmiany załącznika II na podstawie informacji przekazanych przez państwa członkowskie.
Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie:
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W imieniu Rady | |
S. GOZI | |
Przewodniczący |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I 11
Wykaz osób, podmiotów i organów, o których mowa w art. 1a i 2
Wykaz osób, podmiotów i organów, o których mowa w art. 1a i 2
Nazwisko w pisowni oryginalnej:
Rola: Zastępca dowódcy grupy Huthi. Adres: Dahyan, Sa'dah Governorate (muhafaza Sada), Jemen. Data urodzenia: a) ok. 1985 r.; b) między 1984 a 1986 r. Miejsce urodzenia: a) Dahyan, Jem Sada), b) Sa'dah Governorate (muhafaza Sada), Jemen. Obywatelstwo: jemeńskie. Inne informacje: Płeć: mężczyzna. Lind do specjalnego ogłoszenia Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych i Interpolu: https://www.interpol.int/en/notice/search/un/5837273. Data umieszczenia w wykazie przez ONZ: 7.11.2014 (zmienione 20.11.2014).
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Abdullah Yahya al Hakim został wskazany do objęcia sankcjami dnia 7 listopada 2014 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji RB ONZ nr 2140 (2014) jako osoba spełniająca kryteria wskazania określone w pkt 17 i 18 rezolucji.
Abdullah Yahya al Hakim był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu lub stabilności Jemenu, takie jak działania zakłócające realizację porozumienia z dnia 23 listopada 2011 r. zawartego między rządem Jemenu a opozycją, przewidującego pokojowe przekazanie władzy w Jemenie, i działania, które utrudniają proces polityczny w Jemenie.
Według doniesień Abdullah Yahya al Hakim zorganizował w czerwcu 2014 r. spotkanie, aby przygotować zamach na prezydenta Jemenu Abdrabuha Mansoura Hadiego. Al Hakim spotkał się z dowódcami wojskowymi i dowódcami służb bezpieczeństwa oraz przywódcami plemiennymi; w spotkaniu wzięli udział również najważniejsi liderzy stronnictw lojalnych wobec byłego prezydenta Jemenu Alego Abdullaha Saleha; celem spotkania była koordynacja działań wojskowych zmierzających do przejęcia Sany - stolicy Jemenu.
Dnia 29 sierpnia 2014 r. przewodniczący Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych wydał publiczne oświadczenie, w którym stwierdził, że Rada potępiła działania sił, którymi dowodzi Abdullah Yahya al Hakim i które w dniu 8 lipca 2014 r. zaatakowały Amran w Jemenie, w tym siedzibę główną brygady armii jemeńskiej. W lipcu 2014 r. Al Hakim dowodził zbrojnym przejęciem prowincji Amran i był dowódcą wojskowym odpowiedzialnym za podejmowanie decyzji dotyczących trwających konfliktów w prowincji Amran oraz okręgu Hamdan w Jemenie.
Na początku września 2014 r. Abdullah Yahya al Hakim przebywał w Sanie w celu nadzorowania operacji bojowych w przypadku rozpoczęcia walk. Jego rolą było organizowanie działań zbrojnych w celu obalenia rządu Jemenu. Był on również odpowiedzialny za zabezpieczenie wszystkich tras do Sany i z Sany oraz za kontrolę nad nimi.
Nazwisko w pisowni oryginalnej:
Rola: Dowódca wojskowy grupy Huthi. Data urodzenia: 1984. Obywatelstwo: jemeńskie. Inne informacje: Płeć: mężczyzna. Link do specjalnego ogłoszenia Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych i Interpolu: https://www .interpol.int/en/notice/search/ un/5837297. Data umieszczenia w wykazie przez ONZ: 7.11.2014 (zmienione 20.11.2014, 26.8.2016).
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Abd al-Khaliq al-Houthi został wskazany do objęcia sankcjami dnia 7 listopada 2014 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji RB ONZ nr 2140 (2014) jako osoba spełniająca kryteria wskazania określone w pkt 17 i 18 rezolucji.
Abd al-Khaliq al-Houthi był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu lub stabilności Jemenu, takie jak działania zakłócające realizację porozumienia z dnia 23 listopada 2011 r. zawartego między rządem Jemenu a opozycją, przewidującego pokojowe przekazanie władzy w Jemenie, i działania, które utrudniają proces polityczny w Jemenie.
Pod koniec października 2013 r. Abd al-Khaliq al-Houthi przewodził grupie bojowników noszących jemeńskie mundur y wojskowe w ataku na obiekty w Dimaj w Jemenie. Walki te spowodowały wiele ofiar śmiertelnych.
Pod koniec września 2014 r. nieznana liczba niezidentyfikowanych bojowników była rzekomo przygotowana do ataków na placówki dyplomatyczne w Sanie w Jemenie na rozkaz, który miał wydać Abd al-Khaliq al-Houthi. W dniu 30 sierpnia 2014 r. Al-Houthi koordynował transport broni z prowincji Amran do obozu demonstrant ów w Sanie.
Nazwisko w pisowni oryginalnej:
Nazwisko w pisowni oryginalnej:
Rola: a) prezes jemeńskiej partii Powszechny Kongres Ludowy; b) były prezydent Republiki Jemeńskiej. Data urodzenia: a) 21 marca 1945 r.; b) 21 marca 1946 r.; c) 21 marca 1942 r.; d) 21 marca 1947 r. Miejsce urodzenia: a) Bayt al-Ahmar, Sana'a Governorate (muhafaza Sana), Jemen; b) Sana, Jemen; c) Sana, Sanhan, Al-Rib' al-Sharqi. Obywatelstwo: jemeńskie. Nr paszportu: 00016161 (Jemen). Krajowy numer identyfikacyjny: 01010744444. Inne informacje: Płeć: mężczyzna. Status: według doniesień nie żyje. Link do specjalnego ogłoszenia Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych i Interpolu: https://www.interpol.int/en/notice/search/un/5837306. Data umieszczenia w wykazie przez ONZ: 7.11.2014 (zmienione 20.11.2014, 23.4.2018).
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Ali Abdullah Saleh został wskazany do objęcia sankcjami dnia 7 listopada 2014 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji RB ONZ nr 2140 (2014) jako osoba spełniająca kryteria wskazania określone w ust. 17 i 18 rezolucji.
Ali Abdullah Saleh był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu lub stabilności Jemenu, takie jak działania zakłócające realizację porozumienia z dnia 23 listopada 2011 r. zawartego między rządem Jemenu a opozycją, przewidującego pokojowe przekazanie władzy w Jemenie, i działania, które utrudniają proces polityczny w Jemenie.
Na mocy porozumienia z dnia 23 listopada 2011 r. zawartego pod auspicjami Rady Współpracy Państw Zatoki Ali Abdullah Saleh po ponad 30 latach ustąpił ze stanowiska prezydenta Jemenu.
Według doniesień jesienią 2012 r. Ali Abdullah Saleh stał się jednym z głównych zwolenników brutalnych działań Huthi w północnym Jemenie.
Starcia w południowym Jemenie w lutym 2013 r. były wynikiem połączonych działań, które prowadzili Saleh, Al-Ka'ida Półwyspu Arabskiego i secesjonista z południa kraju Ali Salim al-Bayd, aby wywołać zamieszki przed zaplanowaną na dzień 18 marca 2013 r. Konferencją Dialogu Narodowego w Jemenie. Później, we wrześniu 2014 r., Saleh destabilizował Jemen, wykorzystując inne osoby do osłabienia instytucji rządowych na szczeblu centralnym i zmniejszenia stabilności państwa do tego stopnia, by zagrozić zamachem stanu. Zgodnie ze sprawozdaniem opublikowanym we wrześniu 2014 r. przez zespół ekspertów ONZ ds. Jemenu ich rozmówcy twierdzili, że Saleh wspiera brutalne działania niektórych Jemeńczyków, zapewniając im środki finansowe i wsparcie polityczne, a także zapewnia, by członkowie Powszechnego Kongresu Ludowego za pomocą różnych środków nadal przyczyniali się do destabilizacji Jemenu.
Inne informacje: przywódca jemeńskiego ugrupowania Houthi. Był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu lub stabilności Jemenu. Data wskazania przez ONZ: 14.4.2015 (zmienione 26.08.2016).
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Abdulmalik al-Houthi został wskazany do objęcia sankcjami w dniu 14 kwietnia 2015 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) i z pkt 14 rezolucji nr 2216 (2015).
Abdul Malik al-Houthi jest jednym z przywódców ugrupowania, które jest zaangażowane w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu lub stabilności Jemenu.
We wrześniu 2014 r. siły Houthiego zajęły Sanę, a w styczniu 2015 r. usiłowały samodzielnie zastąpić legalny rząd Jemenu nielegalnym rządem zdominowanym przez członków ugrupowania Houthi. Al-Houthi stanął na czele jemeńskiego ugrupowania Houthi w 2004 r., po śmierci swojego brata, Husseina Badreddena al-Houthiego. Jako przywódca ugrupowania, al-Houthi wielokrotnie groził jemeńskim władzom dalszymi niepokojami, jeżeli nie spełnią one jego żądań, oraz przetrzymywał prezydenta Abda Rabbuha Mansura Hadiego, premiera i czołowych członków rządu. Prezydent Hadi uciekł wtedy do Adenu. Ugrupowanie Houthi rozpoczęło wtedy, z pomocą jednostek wojskowych lojalnych wobec poprzedniego prezydenta Saleha i jego syna, Ahmeda Alego Saleha, kolejną ofensywę w kierunku Adenu.
Tytuł: były ambasador , były generał brygady. Data urodzenia: 25 lipca 1972 r. Obywatelstwo: jemeńskie. Numer paszportu: a) paszport jemeński numer 17979, wydany na nazwisk o Ahmed Ali Abdullah Saleh (do którego odniesienie znajduje się pod numerem tożsamości dyplomaty 31/2013/20/003140 poniżej); b) paszpor t jemeński numer 02117777, wydany 8.11.2005 na nazwisk o Ahmed Ali Abdullah Al-Ahmar; c) paszport jemeński numer 06070777, wydany 3.12.2014 na nazwisk o Ahmed Ali Abdullah Al-Ahmar . Adres: Zjednoczone Emiraty Arabskie. Inne informacje: Odegrał kluczową rolę w umożliwieniu militarnej ekspansji ugrupowania Huti. Zaangażowany w działania zagrażaące pokojowi, bezpieczeństwu lub stabilności Jemenu. Ahmed Saleh jest synem byłego prezydenta Republiki Jemeńskiej, Alego Abdulaha Saleha (YEi.003). Ahmed Ali Abdullah Saleh pochodzi z miejsca znanego jako Bayt Al-Ahmar , które znajduje się około 20 km na południowy wschód od stolicy, Sany. Numer paszportu dyplomatycznego: 31/2013/20/003140, wydany 7.7.2013 przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Zjednoczonych Emiratów Arabskich na nazwisk o Ahmed Ali Abdullah Saleh; obecny status: unieważniony . Link do specjalnego ogłoszenia Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych i Interpolu: https://www.interpol. int/en/notice/search/un/5895854. Data umieszczenia w wykazie przez ONZ: 14.4.2015 (zmienione 16.9.2015).
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Ahmed Ali Saleh działa w celu podważenia autorytetu prezydenta Abdrabuha Mansoura Hadiego, zablokowania wysiłków Hadiego na rzecz reformy armii oraz utrudnienia pokojowego przekształcenia Jemenu w demokrację. Saleh odegrał kluczową rolę w umożliwieniu militarnej ekspansji ugrupowania Huti. Od połowy lutego 2013 r. Ahmed Ali Saleh wydał tysiące sztuk nowej broni członkom gwardii republikańskiej i niezidentyfikowanym szejkom plemienny m. Broń została pierwotnie zdobyta w 2010 r. i zachowana dla późniejszego pozyskania lojalności jej odbiorców do celów politycznych.
Po ustąpieniu przez ojca Saleha – byłego prezydenta Republiki Jemeńskiej Ale Abdullaha Saleha – ze stanowiska w 2011 r., Ahmed Ali Saleh zachował stanowisko dowódcy jemeńskiej gwardii narodowej. Niewiele ponad rok później Saleh został zdymisjonowany przez prezydenta Hadiego, lecz zachował znaczące wpływy wśród jemeńskich wojskowych, nawet po usunięciu go ze stanowiska dowódcy. ONZ wskazała Alego Abdullaha Saleha na mocy rezolucji RB ONZ 2140 w listopadzie 2014 r.
Inne informacje: Dyrektor Departamentu Dochodzeń Karnych (CID) w Sanie. Angażował się w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu. Data wskazania przez ONZ: 25.2.2021.
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Sułtan Saleh Aida Aida Zabin był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, w tym w naruszenia obowiązującego międzynarodowego prawa humanitarnego i naruszenia praw człowieka w Jemenie.
Sułtan Saleh Aida Aida Zabin jest dyrektorem Departamentu Dochodzeń Karnych (CID) w Sanie. Odegrał znaczącą rolę w polityce zastraszania i stosowania systematycznych aresztowań, zatrzymań, tortur, przemocy seksualnej i gwałtów wobec aktywnych politycznie kobiet. Jako dyrektor CID Zabin ponosi odpowiedzialność bezpośrednią lub odpowiedzialność z tytułu posiadanych uprawnień za wykorzystywanie wielu miejsc zatrzymania, w tym aresztu domowego, posterunków policji, oficjalnych więzień i ośrodków detencyjnych oraz nieujawnionych ośrodków detencyjnych, oraz bierze udział w tych działaniach. W miejscach tych kobiety, w tym co najmniej jedna małoletnia, będące ofiarami przymusowego zaginięcia, były wielokrotnie przesłuchiwane, gwałcone, torturowane, pozbawiane możliwości leczenia w odpowiednim czasie i poddawane pracy przymusowej. W niektórych przypadkach sam Zabin bezpośrednio stosował tortury.
Nazwisko w oryginalnym alfabecie: ﺍ ﻟ ﺸ ﺎ ﻋ ﺮ ﺻ ﺎ ﻟ ﺢ ﻣ ﺴ ﻔ ﺮ ﺻ ﺎ ﻟ ﺢ
Rola: Generał dywizji, "administrator sądowy" mienia i funduszy będących własnością przeciwników Huti. Adres: Jemen Miejsce urodzenia: Al Safrah, prowincja Sada, Jemen. Obywatelstwo: jemeńskie. Nr paszportu: a) jemeński 05274639, wydany 7.10.2013 (data wygaśnięcia: 7.10.2019) b) jemeński 00481779, wydany 9.12.2000 (data wygaśnięcia: 9.12.2006) Krajowy numer identyfikacyjny: a) jemeński 1388114 b) jemeński 10010057512. Inne informacje: Jako "wiceminister obrony i logistyki" sił Huti wspomagał Huti w nabywaniu przemyconej broni i uzbrojenia. Jako "administrator sądowy" był bezpośrednio zaangażowany w szeroko zakrojone i bezprawne przywłaszczenie aktywów i podmiotów będących własnością osób aresztowanych przez Huti lub zmuszonych do szukania schronienia poza Jemenem. opis cech fizycznych: kolor oczu: brązowy; kolor włosów: siwy; karnacja: średnia; budowa ciała: szczupła; wzrost: nieznany; waga: nieznana; przynależność klanowa: członek konfederacji plemiennej Hashid. Zdjęcie do załączania dostępne na stronie ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ; link do strony ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ: https://www.interpol.int/en/How-we-work/Notices/View-UN-Notices-Individuals. Data umieszczenia w wykazie ONZ: 9 listopada 2021 r.
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Zgodnie z sekcją 5 lit. g) swoich wytycznych Komitet Rady Bezpieczeństwa utworzony na podstawie rezolucji nr 2140 udostępnia streszczone uzasadnienie umieszczenia w wykazie osób, grup, przedsiębiorstw i podmiotów ujętych w jego wykazie sankcji.
Data udostępnienia streszczenia na stronie internetowej Komitetu: 9 listopada 2021 r.
Saleh Mesfer Saleh Al Shaer został umieszczony w wykazie 9 listopada 2021 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) i z pkt 14 rezoluci nr 2216 (2015), jako spełniający kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 i pkt 18 lit. c) rezolucji nr 2140 (2014).
Saleh Mesfer Saleh Al Shaer był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu i wspierał takie działania, kierował również działaniami naruszającymi międzynarodowe prawo humanitarne w Jemenie.
Informacje dodatkowe:
W nawiązaniu do przedstawionego w dniu 28 sierpnia 2019 r. przez zespół ekspertów ONZ oświadczenia o sprawie, Saleh Mesfer Saleh Al Shaer był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, tym samym spełniając kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014). Jako wiceminister obrony i logistyki sił Huti Saleh Mesfer Saleh Al Shaer wspomagał Huti w nabywaniu przemyconej broni i uzbrojenia. Jest także umieszczony w wykazie w związku z tym, że od początku 2018 r. bezpośrednio uczestniczył - jako "administrator sądowy" i z naruszeniem międzynarodowego prawa humanitarnego - w szeroko zakrojonym i bezprawnym przywłaszczeniu mienia i podmiotów będących własnością osób aresztowanych przez Huti lub zmuszonych do szukania schronienia poza Jemenem. Al Shaer wykorzystywał swoją władzę oraz działającą w Sanie sieć składającą się z członków jego rodziny, a także specjalny sąd karny, krajowe biuro bezpieczeństwa, bank centralny, służby kancelarii w jemeńskim Ministerstwie Handlu i Przemysłu oraz niektóre banki prywatne do arbitralnego wywłaszczania wybranych osób i podmiotów z ich majątku bez żadnego rzetelnego procesu sądowego ani możliwości dochodzenia odszkodowania.
Nazwisko w oryginalnym alfabecie: ﺍ ﻟ ﻐ ﻤ ﺎ ﺭ ﻱ ﻣ ﺤ ﻤ ﺪ ﻋ ﺒ ﺪ ﺍ ﻟ ﻜ ﺮ ﯾ ﻢ
Rola: generał dywizji, szef sztabu generalnego sił Huti. Adres: Jemen Data urodzenia: a) 1979 r. b) 1984 r. Miejsce urodzenia: Izla Dhaen, dystrykt Wahha, prowincja Hajjar, Jemen. Obywatelstwo: jemeńskie. Inne informacje: Szef sztabu generalnego sił Huti, odgrywa przywódczą rolę w organizowaniu działań wojskowych Huti, które bezpośrednio zagrażają pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności w Jemenie, w tym w Marib, a także ataków transgranicznych przeciwko Arabii Saudyjskiej. Zdjęcie do załączenia dostępne na stronie ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ; link do strony ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ: https://www.interpol.int/en/How-we- work/Notices/View-UN-Notices-Individuals. Data umieszczenia w wykazie ONZ: 9 listopada 2021 r.
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Zgodnie z sekcją 5 lit. g) swoich wytycznych Komitet Rady Bezpieczeństwa utworzony na podstawie rezolucji nr 2140 udostępnia streszczone uzasadnienie umieszczenia w wykazie osób, grup, przedsiębiorstw i podmiotów ujętych w jego wykazie sankcji.
Data udostępnienia streszczenia na stronie internetowej Komitetu: 9 listopada 2021 r.
Muhammad Abd Al-Karim Al-Ghamari został umieszczony w wykazie 9 listopada 2021 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) i z pkt 14 rezolucji nr 2216 (2015), jako spełniający kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014).
Muhammad Abd Al-Karim Al-Ghamari był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu i wspierał takie działania.
Informacje dodatkowe:
Al-Ghamari został umieszczony w wykazie w związku ze swoim zaangażowaniem i przywództwem w kampaniach wojskowych Huti, zagrażających pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, ponieważ jego działania spełniały kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014). Al-Ghamari, jako szef sztabu generalnego Huti, odgrywa przywódczą rolę w organizowaniu działań wojskowych Huti, które bezpośrednio zagrażają pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, a także w organizowaniu ataków transgranicznych przeciwko Arabii Saudyjskiej. W ostatnim czasie objął nadzór nad szeroko zakrojoną ofensywą Huti przeciwko znajdującemu się pod kontrolą rządu jemeńskiego terytorium w prowincji Marib. Ofensywa w Marib powoduje zaostrzenie kryzysu humanitarnego w Jemenie, ponieważ naraża na ryzyko ponownego przesiedlenia ok. 1 mln osób wewnętrznie przesiedlonych znajdujących się w trudnej sytuacji, prowadzi do śmierci ludności cywilnej oraz powoduje eskalację konfliktu na szerszą skalę.
Nazwisko w oryginalnym alfabecie: ﯾ ﻮ ﺳ ﻒ ﺍ ﻟ ﻤ ﺪ ﺍ ﻧ ﻲ
Tytuł: generał dywizji Rola: dowódca piątego regionu wojskowego sił Huti. Adres: Jemen. Data urodzenia: 1977 r. Miejsce urodzenia: rejon Muhatta, prowincja Hadżdża, Jemen. Obywatelstwo: jemeńskie. Inne informacje: Ważny przywódca sił Huti i dowódca sił w Al-Hudajdzie, Hadżdży, Al-Mahwit i Raymah w Jemenie - zagrażających pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności w Jemenie. Od 2021 r. Al-Madani został przydzielony do ofensywy przeciwko Marib. Zdjęcie do załączenia dostępne na stronie ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ; link do strony ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ: https://www.interpol.int/en/How-we-work/Notices/View- UN-Notices-Individuals. Data umieszczenia w wykazie ONZ: 9 listopada 2021 r.
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Zgodnie z sekcją 5 lit. g) swoich wytycznych Komitet Rady Bezpieczeństwa utworzony na podstawie rezolucji nr 2140 udostępnia streszczone uzasadnienie umieszczenia w wykazie osób, grup, przedsiębiorstw i podmiotów ujętych w jego wykazie sankcji.
Data udostępnienia streszczenia na stronie internetowej Komitetu: 9 listopada 2021 r.
Yusuf Al-Madani został umieszczony w wykazie 9 listopada 2021 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) i z pkt 14 rezolucji nr 2216 (2015), jako spełniający kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014).
Yusuf Al-Madani był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu i wspierał takie działania.
Informacje dodatkowe:
Al-Madani został umieszczony w wykazie w związku ze swoim zaangażowaniem i przywództwem w kampaniach wojskowych Huti, zagrażających pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, ponieważ jego działania spełniały kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014). Al-Madani jest ważnym przywódcą sił Huti i dowódcą sił Huti w Al-Hudajdzie, Hadżdży, Al-Mahwit i Raymah w Jemenie. Od 2021 r. Al-Madani został przydzielony do ofensywy przeciwko Marib. Ciągłe przemieszczanie się sił Huti i inne naruszenia postanowień o zawieszeniu broni przewidzianych w porozumieniu z Al-Hudajdy destabilizuje to miasto, które leży na kluczowej trasie wykorzystywanej do transportu artykułów humanitarnych i podstawowych towarów handlowych. Ponadto regularne doniesienia mówią o atakach Huti na ludność cywilną i cywilną infrastrukturę w Al-Hudajdzie i okolicach, powodujących dalsze pogorszenie sytuacji Jemeńczyków, których potrzeby w zakresie pomocy humanitarnej są wyjątkowo duże na tle całego kraju.
Nazwisko w pisowni oryginalnej: السعادي منصور
Rola: Generał dywizji, wywodzący się z grupy Huti dowódca sił morskich i sił obrony wybrzeża Jemenu Data urodzenia: 1988 r. Miejsce urodzenia: Yemen Potwierdzony alias: nie dotyczy Niepotwierdzone aliasy: a) Mansoor Ahmed Al Saadi b) Mansur Ahmad al-Sa'adi c) Abu Sajjad Obywatelstwo: jemeńskie Nr paszportu: nie dotyczy Krajowy numer identyfikacyjny: nie dotyczy Adres: Jemen Umieszczony w wykazie: 26 września 2022 r. Inne informacje: Wywodzący się z grupy Huti szef sztabu sił morskich, który odpowiada za zaplanowanie śmiercionośnych ataków na żeglugę międzynarodową na Morzu Czerwonym, odgrywa wiodącą rolę w prowadzonych przez Huti działaniach sił morskich, które bezpośrednio zagrażają pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu. Opis cech fizycznych: kolor oczu: brązowy; kolor włosów: brązowy. Link do strony ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ: https://www. interpol.int/en/How-we-work/Notices/View-UN-Notices-Individual
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Zgodnie z sekcją 5 lit. h) swoich wytycznych Komitet Rady Bezpieczeństwa ustanowiony na podstawie rezolucji nr 2140 udostępnia streszczone uzasadnienie umieszczenia w wykazie osób, grup, przedsiębiorstw i podmiotów ujętych w jego wykazie sankcji.
Data udostępnienia streszczenia na stronie internetowej Komitetu: 26 września 2022 r.
Mansur Al-Sa'adi został umieszczony w wykazie 26 września 2022 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) jako spełniający kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014), w tym w rozwinięciu zawartym w pkt 19 rezolucji nr 2216 (2015).
Mansur Al-Sa'adi był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu i wspierał takie działania, w tym poprzez naruszanie ukierunkowanego embarga na broń.
Informacje dodatkowe:
Mansur Al-Sa'adi został umieszczony w wykazie w związku ze swoim zaangażowaniem i przywództwem w kampaniach morskich Huti, zagrażających pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu; tym samym jego działania spełniały kryteria pozwalające na umieszczenie go w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014). Pełniąc funkcję wywodzącego się z grupy Huti szefa sztabu sił morskich, Mansur Al-Sa'adi zaplanował śmiercionośne ataki na zagraniczne statki na Morzu Czerwonym. Siły morskie Huti wielokrotnie rozmieszczały miny morskie, które, jak podkreślają międzynarodowe organizacje praw człowieka, stanowią zagrożenie dla statków handlowych, rybackich i niosących pomoc humanitarną. Mansur Al-Sa'adi pomagał też w przemycie broni dla Huti w Jemenie z naruszeniem ukierunkowanego embarga na broń ustanowionego w pkt 14 rezolucji nr 2216 (2015).
Potwierdzenie czynnej roli wojskowej:
("Al-Saadi kryje się za przydomkiem "Abu Sajjad", nazywany jest emirem Morza Czerwonego i ponosi główną odpowiedzialność za zmianę charakteru sił morskich i obrony wybrzeża, których zadanie polega obecnie na nękaniu okrętów desantowych koalicji i szantażowaniu społeczności międzynarodowej poprzez stwarzanie zagrożenia dla szlaków żeglugowych.")
("Wysłuchali również, wraz z członkami zespołu krajowego, generałem dywizji Mansourem Al-Saadim i generałem dywizji Muhammadem al-Qadrim informacji o skali zniszczeń, jakim uległy budynki mieszkalne, szkoły, szpitale i budynki rządowe w mieście al-Durayhimi, w dystrykcie Al-Jah i w dystrykcie Bait Al-Faqih.")
(W artykule identyfikuje się Mansoura Al-Saadiego jako wyższego rangą dowódcę, jednak błędnie twierdzi, że został zabity. Stwierdza się także, że Mansour Al-Saadi jest odpowiedzialny za nadzorowanie przemytu broni wzdłuż wybrzeża Jemenu.)
("W obchodach wziął udział szef sztabu sił morskich generał dywizji Mansour Al Saadi.")
Nazwisko w pisowni oryginalnej: : مطلقاني عامر م
Rola: (Były) zastępca szefa kontrolowanego przez Huti biura bezpieczeństwa narodowego (agencji wywiadowczej) Data urodzenia: 1 stycznia 1984 r. Miejsce urodzenia: Al-Dżauf, Jemen Potwierdzone aliasy: a) Mutlaq Ali Aamer Al Marrani b) Abu Emad Niepotwierdzony alias: nie dotyczy Obywatelstwo: jemeńskie Nr paszportu: nie dotyczy Krajowy numer identyfikacyjny: nie dotyczy Adres: Jemen Umieszczony w wykazie: 26 września 2022 r. Inne informacje: Były zastępca szefa kontrolowanego przez Huti biura bezpieczeństwa narodowego, nadzorował osoby zatrzymane przez to biuro, które były poddawane torturom lub w inny sposób maltretowane w okresie zatrzymania, zaplanował nielegalne aresztowania i zatrzymania pracowników ogranizacji humanitarnych oraz bezprawne przekierowywanie pomocy humanitarnej z naruszeniem prawa międzynarodowego oraz kierował takimi działaniami. Opis cech fizycznych: kolor oczu: brązowy; kolor włosów: brązowy. Link do strony ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ: https:// www.interpol.int/en/How-we-work/Notices/View-UN-Notices-Individual
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Zgodnie z sekcją 5 lit. h) swoich wytycznych Komitet Rady Bezpieczeństwa ustanowiony na podstawie rezolucji nr 2140 udostępnia streszczone uzasadnienie umieszczenia w wykazie osób, grup, przedsiębiorstw i podmiotów ujętych w jego wykazie sankcji.
Data udostępnienia streszczenia na stronie internetowej Komitetu: 26 września 2022 r.
Motlaq Amer Al-Marrani został umieszczony w wykazie 26 września 2022 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) jako spełniający kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014), w tym w rozwinięciu zawartym w pkt 19 rezolucji nr 2216 (2015), a także pkt 18 lit. c) rezolucji nr 2140.
Motlaq Amer Al-Marrani był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, w tym w naruszenia obowiązującego międzynarodowego prawa humanitarnego i naruszenia praw człowieka w Jemenie, a także w utrudnianie dostępu do pomocy humanitarnej w Jemenie.
Informacje dodatkowe:
Motlaq Amer Al-Marrani został umieszczony w wykazie za zorganizowanie bezprawnych aktów tortur i zatrzymań, które zagrażają pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu, w tym aktów, które naruszają obowiązujące międzynarodowe prawo humanitarne i skutkują utrudnieniami w dostępie do pomocy humanitarnej w Jemenie; tym samym jego działania spełniały kryteria pozwalające na umieszczenie go w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140, w tym w rozwinięciu zawartym w pkt 19 rezolucji nr 2216 (2015), a także pkt 18 lit. c) rezolucji nr 2140.
Jako zastępca szefa kontrolowanego przez Huti krajowego biura bezpieczeństwa Motlaq Amer Al-Marrani kierował aresztowaniem, zatrzymywaniem i maltretowaniem pracowników organizacji humanitarnych i innych osób świadczących pomoc humanitarną; uznaje się także, że nadużył władzy i wpływu w odniesieniu do dostępu do pomocy humanitarnej dla uzyskania osobistych korzyści. Zespół ekspertów ONZ ds. Jemenu udokumentował te działania w swoim sprawozdaniu końcowym z 2018 r. (zob. S/2018/594, pkt 193).
Wspomniany zespół ekspertów udokumentował również, że Motlaq Amer Al-Marrani nadzorował osoby zatrzymywane przez krajowe biuro bezpieczeństwa, które według doniesień poddawane były torturom lub w inny sposób maltretowane w okresie zatrzymania. Organizował też wymuszenia, zastraszanie i bezprawne aresztowania kierowników przedsiębiorstw i dyrektorów banków, grożąc im oskarżeniem o współpracę z wrogiem i szpiegostwo na jego rzecz, jeżeli nie zastosują się do nakazów dotyczących "administrowania sądowego".
Potwierdzenie roli w naruszeniach praw człowieka:
(2)
("Podobnie jak w przypadku czwartego brata Mutlaq Al-Marrani otrzymał w bojówce Huti stopień generała brygady i przydomek Abu Emad. Jego działalność terrorystyczna wywołuje zaniepokojenie na całym świecie, gdyż jest on jednym z najbardziej niebezpiecznych dowódców służb wywiadowczych uczestniczącym w aktach rażącego narażania życia Jemeńczyków.")
("Potwierdziła również, że jest on odpowiedzialny za werbowanie młodych kobiet i przekonywanie ich do pracy dla Huti. Dodała, że "zmuszał on je do nakręcania obscenicznych nagrań wideo, by potem wywierać na nie presję i je szantażować, a następnie przydzielać do zadań". Aresztował pracowników i urzędników niektórych organizacji, dzięki czemu mógł potem nakładać na te organizacje pewne żądania. Ujawniła, że Al-Marrani zwerbował dziesiątki dziewcząt, wykorzystując to, że były w potrzebie finansowej, a następnie wysyłał je, by uwodziły jego przeciwników.")
("Al-Marrani był również zaangażowany w przestępstwa związane z poważnymi naruszeniami i stosowaniem tortur wobec osób porwanych. Jemeńska działaczka Samira Al-Houri, która była kiedyś zatrzymana, ujawniła, że uczestniczył też w przestępstwach przeciwko moralności i finansowych i odgrywał rolę w nakłanianiu osobistości politycznych i plemiennych do przechodzenia na jego stronę, i podkreśliła, że przejął on werbowanie dziewcząt do zbierania i przekazywania tajnych informacji na temat działań pracowników organizacji międzynarodowych i ONZ. Ponadto według doniesień nakłada on na te organizacje opłaty i dzieli się wielomilionowymi kwotami z niektórymi spośród ich pracowników, którzy wystraszyli się jego brutalności i gróźb.")
Komunikaty prasowe dotyczące zmian w wykazie sankcji sporządzonym przez komitet można znaleźć w zakładce "Press Releases" na stronie komitetu pod następującym adresem URL: https://www.un.org/securitycouncil/sanctions/ 2140/press-releases
Zaktualizowana wersja wykazu sankcji sporządzonego przez komitet jest dostępna w formacie HTML, PDF i XML pod następującym adresem URL:https://www.un.org/securitycouncil/sanctions/2140/materials
Nazwisko w pisowni oryginalnej:
Rola: Generał dywizji, dowódca sił powietrznych i sił obrony powietrznej Huti Data urodzenia: 1985 r. Miejsce urodzenia: Sana, Jemen. Potwierdzony alias: brak danych. Niepotwierdzony alias: a) Ahmad 'Ali al-Hamzi b) Ahmad 'Ali Ahsan al-Hamzi c) Ahmed Ali al-Hamzi d) Muti al-Hamzi Obywatelstwo: jemeńskie Nr paszportu: nie dotyczy Krajowy numer identyfikacyjny: nie dotyczy Adres: Jemen Umieszczony w wykazie: 4 października 2022 r. Inne informacje: Ahmad al-Hamzi, dowódca sił powietrznych i sił obrony powietrznej Huti, a także jego programu bezzałogowych statków powietrznych, odgrywa wiodącą rolę w działaniach wojskowych Huti, które bezpośrednio zagrażają pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu. Opis cech fizycznych: kolor oczu: brązowy; kolor włosów: brązowy. Link do strony ze specjalnymi ogłoszeniami Interpolu i Rady Bezpieczeństwa ONZ: https://www.interpol.int/en/How-we-work/Notices/View-UN- Notices-Individuals
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Zgodnie z sekcją 5 lit. h) swoich wytycznych Komitet Rady Bezpieczeństwa ustanowiony na podstawie rezolucji nr 2140 udostępnia streszczone uzasadnienie umieszczenia w wykazie osób, grup, przedsiębiorstw i podmiotów ujętych w jego wykazie sankcji.
Data udostępnienia streszczenia na stronie internetowej Komitetu: 4 października 2022 r.
Ahmad Al-Hamzi został umieszczony w wykazie 4 października 2022 r. zgodnie z pkt 11 i 15 rezolucji nr 2140 (2014) jako spełniający kryteria umieszczenia w wykazie określone w pkt 17 rezolucji nr 2140 (2014), w tym w rozwinięciu zawartym w pkt 19 rezolucji nr 2216 (2015).
Ahmad Al-Hamzi był zaangażowany w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu i wspierał takie działania, w tym poprzez naruszanie ukierunkowanego embarga na broń.
Informacje dodatkowe:
Jako dowódca sił powietrznych i sił obrony powietrznej Huti, a także jego programu bezzałogowych statków powietrznych, al-Hamzi nabył broń do użytku podczas wojny domowej w Jemenie z naruszeniem ukierunkowanego embarga na broń określonego w pkt 14 rezolucji nr 2216 (2015). Siły wojskowe Huti pod dowództwem generała dywizji Al-Hamziego przeprowadziły ukierunkowane ataki z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych. Al-Hamzi jest odpowiedzialny za organizowanie ataków sił Huti mających wpływ na ludność cywilną Jemenu, obywateli krajów sąsiadujących i statki handlowe na wodach międzynarodowych.
Potwierdzenie czynnej roli wojskowej:
("Mansour Al-Saadi i Ahmed Al-Hamzi, dwie tajemnicze postaci w siłach powietrznych i morskich Huti, odegrali kluczową rolę w wojnie w Jemenie, rozszerzając jej skutki tak, że zagroziły terytorium Arabii Saudyjskiej i bezpieczeństwu na Morzu Czerwonym.").
Informacja: Huti angażowali się w działania zagrażające pokojowi, bezpieczeństwu i stabilności Jemenu.
Data umieszczenia w wykazie ONZ: 24.02.2022.
Dodatkowe informacje pochodzące ze streszczonego uzasadnienia umieszczenia w wykazie przedstawionego przez Komitet Sankcji:
Huti uczestniczyli w atakach na ludność cywilną i infrastrukturę cywilną w Jemenie, realizowali politykę przemocy seksualnej i represji wobec kobiet aktywnych politycznie i zawodowo, brali udział w werbowaniu i wykorzystywaniu dzieci, nawoływali do przemocy wobec grup, w tym ze względu na religię i narodowość, a także bez rozróżnienia stosowali miny przeciwpiechotne i improwizowane urządzenia wybuchowe na zachodnim wybrzeżu Jemenu. Huti utrudniali także dostarczanie pomocy humanitarnej do Jemenu lub dostęp do takiej pomocy, lub jej dystrybucję w Jemenie.
Huti przeprowadzali ataki wymierzone w żeglugę handlową na Morzu Czerwonym, stosując pływające improwizowane urządzenia wybuchowe i miny morskie.
Huti popełniali również wielokrotnie transgraniczne zamachy terrorystyczne wymierzone w ludność cywilną i w infrastrukturę cywilną w Królestwie Arabii Saudyjskiej i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz grozili celowym skierowaniem ataków na obiekty cywilne.
ZAŁĄCZNIK II 13
STRONY INTERNETOWE ZAWIERAJĄCE INFORMACJE O WŁAŚCIWYCH ORGANACH ORAZ ADRES, NA KTÓRY NALEŻY WYSYŁAĆ POWIADOMIENIA SKIEROWANE DO KOMISJI EUROPEJSKIEJ
STRONY INTERNETOWE ZAWIERAJĄCE INFORMACJE O WŁAŚCIWYCH ORGANACH ORAZ ADRES, NA KTÓRY NALEŻY WYSYŁAĆ POWIADOMIENIA SKIEROWANE DO KOMISJI EUROPEJSKIEJ
https://diplomatie.belgium.be/en/policy/policy_areas/peace_and_security/sanctions
BUŁGARIA
https://www.mfa.bg/en/EU-sanctions
CZECHY
www.financnianalytickyurad.cz/mezinarodni-sankce.html
DANIA
http://um.dk/da/Udenrigspolitik/folkeretten/sanktioner/
NIEMCY
https://www.bmwi.de/Redaktion/DE/Artikel/Aussenwirtschaft/embargos-aussenwirtschaftsrecht.html
ESTONIA
https://vm.ee/et/rahvusvahelised-sanktsioonid
IRLANDIA
https://www.dfa.ie/our-role-policies/ireland-in-the-eu/eu-restrictive-measures/
GRECJA
http://www.mfa.gr/en/foreign-policy/global-issues/international-sanctions.html
HISZPANIA
https://www.exteriores.gob.es/es/PoliticaExterior/Paginas/SancionesInternacionales.aspx
FRANCJA
http://www.diplomatie.gouv.fr/fr/autorites-sanctions/
CHORWACJA
https://mvep.gov.hr/vanjska-politika/medjunarodne-mjere-ogranicavanja/22955
WŁOCHY
CYPR
ŁOTWA
http://www.mfa.gov.lv/en/security/4539
LITWA
LUKSEMBURG
WĘGRY
https://kormany.hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/ensz-eu-szankcios-tajekoztato
MALTA
https://foreignandeu.gov.mt/en/Government/SMB/Pages/SMB-Home.aspx
NIDERLANDY
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internationale-sancties
AUSTRIA
https://www.bmeia.gv.at/themen/aussenpolitik/europa/eu-sanktionen-nationale-behoerden/
POLSKA
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/sankcje-miedzynarodowe
https://www.gov.pl/web/diplomacy/international-sanctions
PORTUGALIA
https://www.portaldiplomatico.mne.gov.pt/politica-externa/medidas-restritivas
RUMUNIA
SŁOWENIA
http://www.mzz.gov.si/si/omejevalni_ukrepi
SŁOWACJA
https://www.mzv.sk/europske_zalezitosti/europske_politiky-sankcie_eu
FINLANDIA
SZWECJA
https://www.regeringen.se/sanktioner
Adres, na który należy przesyłać powiadomienia do Komisji Europejskiej:
European Commission
Directorate-General for Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union (DG FISMA)
Rue de Spa/Spastraat 2
B-1049 Brussels, Belgia
E-mail: relex-sanctions@ec.europa.eu
- dodany przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 488/2020 z dnia 2 kwietnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.105.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 4 kwietnia 2020 r.
- zmieniony przez art. 5 pkt 2 rozporządzenia nr 2023/331 z dnia 14 lutego 2023 r. (Dz.U.UE.L.2023.47.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 lutego 2023 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2015/879 z dnia 8 czerwca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.143.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 czerwca 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2015/1920 z dnia 26 października 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.281.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 października 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2016/1737 z dnia 29 września 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.264.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 września 2016 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2017/628 z dnia 3 kwietnia 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.90.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 4 kwietnia 2017 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/689 z dnia 7 maja 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.117.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 maja 2018 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 397/2021 z dnia 5 marca 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.77I.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 marca 2021 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 2021/2015 z dnia 18 listopada 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.410I.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 listopada 2021 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 2022/419 z dnia 14 marca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.86.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 marca 2022 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 2022/1901 z dnia 6 października 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.260.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 października 2022 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 2022/2034 z dnia 24 października 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.274I.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2022 r.
- zmieniony przez art. 24 rozporządzenia nr (UE) 2019/1163 z dnia 5 lipca 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.182.33) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 lipca 2019 r.
- zmieniony przez art. 24 rozporządzenia nr 2022/595 z dnia 11 kwietnia 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.114.60) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 kwietnia 2022 r.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.