Rozporządzenie 2019/796 w sprawie środków ograniczających w celu zwalczania cyberataków zagrażających Unii lub jej państwom członkowskim
Dz.U.UE.L.2019.129I.1
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE RADY (UE) 2019/796
z dnia 17 maja 2019 r.
w sprawie środków ograniczających w celu zwalczania cyberataków zagrażających Unii lub jej państwom członkowskim
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 215,
uwzględniając decyzję Rady (WPZiB) 2019/797 z dnia 17 maja 2019 r. w sprawie środków ograniczających w celu zwalczania cyberataków zagrażających Unii lub jej państwom członkowskim 1 ,
uwzględniając wspólny wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa oraz Komisji Europejskiej,
(1) W dniu 18 października 2018 r. Rada Europejska przyjęła konkluzje, w których wezwano do kontynuowania prac nad zdolnościami do reagowania na cyberataki i zapobiegania im z wykorzystaniem unijnych środków ograniczających - zgodnie z konkluzjami Rady z dnia 19 czerwca 2017 r.
(2) W dniu 17 maja 2019 r. Rada przyjęła decyzję (WPZiB) 2019/797. Decyzją (WPZiB) 2019/797 ustanowiono ramy dla ukierunkowanych środków ograniczających służących zapobieganiu cyberatakom i reagowaniu na cyberataki, które wywołują poważne skutki i stanowią zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich. Osoby, podmioty i organy objęte środkami ograniczającymi wymieniono w wykazie w załączniku do tej decyzji.
(3) Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw podstawowych i jest zgodne z zasadami uznanymi w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, w szczególnosci z prawem do skutecznego środka prawnego i dostępu do bezstronnego sądu oraz z prawem do ochrony danych osobowych. Niniejsze rozporządzenie powinno być stosowane zgodnie z tymi prawami.
(4) Uprawnienie do sporządzenia i zmiany wykazu zawartego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia powinno być wykonywane przez Radę w celu zapewnienia spójności z procedurą sporządzania, wprowadzania zmian i dokonywania przeglądu załącznika do decyzji (WPZiB) 2019/797.
(5) Na potrzeby wprowadzania w życie niniejszego rozporządzenia oraz w celu zapewnienia jak największej pewności prawa w Unii nazwiska, nazwy i inne istotne dane dotyczące osób fizycznych i prawnych, podmiotów i organów, których środki pieniężne i zasoby gospodarcze mają zostać zamrożone zgodnie z niniejszym rozporządzeniem, powinny zostać podane do wiadomości publicznej. Wszelkie operacje przetwarzania danych osobowych powinny odbywać się zgodnie z rozporządzeniami Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 2 i (UE) 2018/1725 3 .
(6) Komisja i państwa członkowskie powinny się wzajemnie informować o środkach przyjętych na mocy niniejszego rozporządzenia i dzielić się wszelkimi innymi dostępnymi im istotnymi informacjami w związku z niniejszym rozporządzeniem.
(7) Państwa członkowskie powinny przyjąć przepisy dotyczące sankcji nakładanych w przypadku naruszenia przepisów niniejszego rozporządzenia oraz zapewnić wdrożenie przyjętych przepisów. Sankcje te powinny być skuteczne, proporcjonalne i odstraszające,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
i przy założeniu że działania takie nie są prowadzone na podstawie należytego upoważnienia wydanego przez właściciela lub inny podmiot mający prawa do systemu lub danych lub ich części lub nie są dozwolone na mocy prawa Unii lub danego państwa członkowskiego.
Czynniki określające, czy cyberatak ma poważne skutki, o których mowa w art. 1 ust. 1, obejmują co najmniej jeden z następujących elementów:
pod warunkiem że wszelkie takie odsetki, inne dochody i płatności nadal podlegają środkom przewidzianym w art. 3 ust. 1.
Zakazuje się świadomego i umyślnego udziału w działaniach, których celem lub skutkiem jest ominięcie środków, o których mowa w art. 3.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się:
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W imieniu Rady | |
E.O. TEODOROVICI | |
Przewodniczący |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I 6
Wykaz osób fizycznych i prawnych, podmiotów i organów, o których mowa w art. 3
Wykaz osób fizycznych i prawnych, podmiotów i organów, o których mowa w art. 3
Nazwisko i imię | Dane identyfikacyjne | Powody | Data umieszczenia | |
1. | GAO Qiang | Data urodzenia: 4 października 1983 r. Miejsce urodzenia: prowincja Szantung, Chiny Adres: Room 1102, Guanfu Mansion, 46 Xinkai Road, Hedong District, Tianjin, China Obywatelstwo: chińskie Płeć: mężczyzna | Gao Qiang jest zaangażowany w "Operation Cloud Hopper", serię cyberataków wywołujących poważne skutki, przeprowadzanych spoza Unii i stanowiących zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich, oraz cyberataków wywołujących poważne skutki dla państw trzecich. Cyberataki "Operation Cloud Hopper" były skierowane przeciwko systemom informacyjnym przedsiębiorstw wielonarodowych na sześciu kontynentach, w tym przedsiębiorstw mających siedzibę w Unii, oraz skutkowały nieuprawnionym dostępem do szczególnie chronionych danych handlowych, powodując znaczne straty gospodarcze. Cyberataki "Operation Cloud Hopper" zostały przeprowadzone przez podmiot powszechnie znany jako "APT10" ("Advanced Persistent Threat 10") (alias "Red Apollo", "CVNX", "Stone Panda", "MenuPass" i "Potassium"). Gao Qiang może zostać powiązany z APT10, w tym przez jego związek z infrastrukturą sterowania i kontroli APT10. Ponadto Gao Qiang był zatrudniony przez Huaying Haitai, podmiot wskazany w związku ze wspieraniem i ułatwianiem "Operation Cloud Hopper". Gao Qiang ma powiązania z Zhangiem Shilongiem, który jest również wskazany w związku z "Operation Cloud Hopper". Gao Qiang ma zatem powiązania zarówno z Huaying Haitai, jak i Zhangiem Shilongiem. | 30.7.2020 |
2. | ZHANG Shi- long | Data urodzenia: 10 września 1981 r. Miejsce urodzenia: Chiny Adres: Hedong, Yuyang Road No 121, Tianjin, China Obywatelstwo: chińskie Płeć: mężczyzna | Zhang Shilong jest zaangażowany w "Operation Cloud Hopper", serię cyberataków wywołujących poważne skutki, przeprowadzanych spoza Unii i stanowiących zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich, oraz cyberataków wywołujących poważne skutki dla państw trzecich. Cyberataki "Operation Cloud Hopper" były skierowane przeciwko systemom informacyjnym przedsiębiorstw wielonarodowych na sześciu kontynentach, w tym przedsiębiorstw mających siedzibę w Unii, oraz skutkowały nieuprawnionym dostępem do szczególnie chronionych danych handlowych, powodując znaczne straty gospodarcze. Cyberataki "Operation Cloud Hopper" zostały przeprowadzone przez podmiot powszechnie znany jako "APT10" ("Advanced Persistent Threat 10") (alias "Red Apollo", "CVNX", "Stone Panda", "MenuPass" i "Potassium"). Zhang Shilong może zostać powiązany z APT10, w tym przez złośliwe oprogramowanie, które opracował i testował w związku z cyberatakami przeprowadzonymi przez APT10. Ponadto Zhang Shilong był zatrudniony przez Huaying Haitai, podmiot wskazany w związku ze wspieraniem i ułatwianiem "Operation Cloud Hopper". Zhang Shilong ma powiązania z Gao Qiangiem, który jest również wskazany w związku z "Operation Cloud Hopper". Zhang Shilong ma zatem powiązania zarówno z Huaying Haitai, jak i Gao Qiangiem. | 30.7.2020 |
3. | Alexey Valeryevich MININ | Алексей Валерьевич МИНИН Data urodzenia: 27 maja 1972 r. Miejsce urodzenia: Obwód Perm, ZSRR (obecnie Federacja Rosyjska) Numer paszportu: 120017582, wydany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej, ważny od dnia 17 kwietnia 2017 r. do dnia 17 kwiet nia 2022 r. Miejsce: Moskwa, Federacja Rosyjska Obywatelstwo: rosyjskie Płeć: mężczyzna | Alexey Minin wziął udział w próbie cyberataku przeciwko Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w Niderlandach, który mógł wywołać poważne skutki. Jako oficer wsparcia wywiadu osobowego Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU) Alexey Minin należał do zespołu czterech rosyjskich oficerów wywiadu wojskowego, którzy w kwietniu 2018 r. dokonali próby uzyskania nieuprawnionego dostępu do sieci Wi-Fi OPCW w Hadze w Niderlandach. Próba cyberataku miała na celu włamanie się do sieci Wi-Fi OPCW; gdyby atak ten się udał, zagroziłby bezpieczeństwu sieci i pracom dochodzeniowym prowadzonym przez OPCW. Wywiad Wojskowy i Służby Bezpieczeństwa Niderlandów (Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst - MIVD) przerwały tę próbę cyberataku, uniemożliwiając w ten sposób wyrządzenie poważnej szkody OPCW. | 30.7.2020 |
4. | Aleksei Sergeyvich MORENETS | Алексей Сергеевич МОРЕНЕЦ Data urodzenia: 31 lipca 1977 r. Miejsce urodzenia: Obwód Murmański, ZSRR (obecnie Federacja Rosyjska) Numer paszportu: 100135556, wydany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej, ważny od dnia 17 kwietnia 2017 r. do dnia 17 kwiet nia 2022 r. Miejsce: Moskwa, Federacja Rosyjska Obywatelstwo: rosyjskie Płeć: mężczyzna | Aleksei Morenets wziął udział w próbie cyberataku przeciwko Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w Niderlandach, który mógł wywołać poważne skutki. Jako cyberoperator Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU) Aleksei Morenets należał do zespołu czterech rosyjskich oficerów wywiadu wojskowego, którzy w kwietniu 2018 r. dokonali próby uzyskania nieuprawnionego dostępu do sieci Wi-Fi OPCW w Hadze w Niderlandach. Próba cyberataku miała na celu włamanie się do sieci Wi-Fi OPCW; gdyby atak ten się udał, zagroziłby bezpieczeństwu sieci i pracom dochodzeniowym prowadzonym przez OPCW. Wywiad Wojskowy i Służby Bezpieczeństwa Niderlandów (Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst - MIVD) przerwały tę próbę cyberataku, uniemożliwiając w ten sposób wyrządzenie poważnej szkody OPCW. | 30.7.2020 |
5. | Evgenii Mikhaylovich SEREBRIAKOV | Евгений Михайлович СЕРЕБРЯКОВ Data urodzenia: 26 lipca 1981 r. Miejsce urodzenia: Kursk, ZSRR (obecnie Federacja Rosyjska) Numer paszportu: 100135555, wydany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej, ważny od dnia 17 kwietnia 2017 r. do dnia 17 kwiet nia 2022 r. Miejsce: Moskwa, Federacja Rosyjska Obywatelstwo: rosyjskie Płeć: mężczyzna | Evgenii Serebriakov wziął udział w próbie cyberataku przeciwko Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w Niderlandach, który mógł wywołać poważne skutki. Jako cyberoperator Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU) Evgenii Serebriakov należał do zespołu czterech rosyjskich oficerów wywiadu wojskowego, którzy w kwietniu 2018 r. dokonali próby uzyskania nieuprawnionego dostępu do sieci Wi-Fi OPCW w Hadze w Niderlandach. Próba cyberataku miała na celu włamanie się do sieci Wi-Fi OPCW; gdyby atak ten się udał, zagroziłby bezpieczeństwu sieci i pracom dochodzeniowym prowadzonym przez OPCW. Wywiad Wojskowy i Służby Bezpieczeństwa Niderlandów (Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst - MIVD) przerwały tę próbę cyberataku, uniemożliwiając w ten sposób wyrządzenie poważnej szkody OPCW. | 30.7.2020 |
6. | Oleg Mikhaylovich SOTNIKOV | Олег Михайлович СОТНИКОВ Data urodzenia: 24 sierpnia 1972 r. Miejsce urodzenia: Uljanowsk, ZSRR (obecnie Federacja Rosyjska) Numer paszportu: 120018866, wydany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej, ważny od dnia 17 kwietnia 2017 r. do dnia 17 kwiet nia 2022 r. Miejsce: Moskwa, Federacja Rosyjska Obywatelstwo: rosyjskie Płeć: mężczyzna | Oleg Sotnikov wziął udział w próbie cyberataku przeciwko Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w Niderlandach, który mógł wywołać poważne skutki. Jako oficer wsparcia wywiadu osobowego Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU) Oleg Sotnikov należał do zespołu czterech rosyjskich oficerów wywiadu wojskowego, którzy w kwietniu 2018 r. dokonali próby uzyskania nieuprawnionego dostępu do sieci Wi-Fi OPCW w Hadze w Niderlandach. Próba cyberataku miała na celu włamanie się do sieci WiFi OPCW; gdyby atak ten się udał, zagroziłby bezpieczeństwu sieci i pracom dochodzeniowym prowadzonym przez OPCW. Wywiad Wojskowy i Służby Bezpieczeństwa Niderlandów (Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst - MIVD) przerwały tę próbę cyberataku, uniemożliwiając w ten sposób wyrządzenie poważnej szkody OPCW. | 30.7.2020 |
7. | Dmitry Sergeyevich BADIN | Дмитрий Сергеевич БАДИН Data urodzenia: 15 listopada 1990 r. Miejsce urodzenia: Kursk, ZSRR (obecnie Federacja Rosyjska) Obywatelstwo: rosyjskie Płeć: mężczyzna | Dimitrij Badin brał udział w wywołującym poważne skutki cyberataku skierowanemu przeciwko niemieckiemu parlamentowi federalnemu (Deutscher Bundestag). Dimitrij Badin, jako oficer wywiadu wojskowego 85. Głównego Ośrodka Służb Specjalnych (GTsSS) Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU), był członkiem zespołu rosyjskich oficerów wywiadu wojskowego, który to zespół przeprowadził cyberatak skierowany przeciwko niemieckiemu parlamentowi federalnemu (Deutscher Bundestag) w kwietniu i maju 2015 r. Celem tego cyberataku był system informacyjny parlamentu; atak ten miał wpływ na funkcjonowanie tej instytucji przez kilka dni. Skradziono dużą ilość danych; atak ten miał także wpływ na konta poczty elektronicznej kilkorga parlamentarzystów, w tym kanclerz Angeli Merkel. | 22.10.2020 |
8. | Igor Olegovich KOSTYUKOV | Игорь Олегович КОСТЮКОВ Data urodzenia: 21 lutego 1961 r. Obywatelstwo: rosyjskie Płeć: mężczyzna | Igor Kostjukow jest obecnie szefem Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU), gdzie poprzednio sprawował funkcję pierwszego zastępcy szefa. Jednym z oddziałów pod jego dowództwem jest 85. Główny Ośrodek Służb Specjalnych (GTsSS), znany także jako "jednostka wojskowa 26165" (nazwy branżowe: "APT28", "Fancy Bear", "Sofacy Group", "Pawn Storm" i "Strontium"). Pełniąc tę funkcję, Igor Kostjukow jest odpowiedzialny za cyberataki przeprowadzone przez GTsSS, w tym cyberataki o poważnych skutkach stanowiące zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich. W szczególności oficerowie wywiadu wojskowego GTsSS brali udział w cyberataku wymierzonemu przeciwko niemieckiemu federalnemu parlamentowi (Deutscher Bundestag) w kwietniu i maju 2015 r. oraz w próbie cyberataku, którego celem było włamanie do sieci WiFi Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w Niderlandach w kwietniu 2018 r. Celem cyberataku wymierzonego przeciwko niemieckiemu parlamentowi federalnemu był system informacyjny parlamentu; atak ten miał wpływ na funkcjonowanie tej instytucji przez kilka dni. Skradziono dużą ilość danych; atak ten miał także wpływ na konta poczty elektronicznej kilkorga parlamentarzystów, w tym kanclerz Angeli Merkel. | 22.10.2020 |
Nazwa | Dane identyfikacyjne | Powody | Data umieszczenia | |
1. | Tianjin Huaying Hai- tai Science and Technology Development Co Ltd (Huaying Hai- tai) | Alias Haitai Technology Development Co. Ltd Miejsce: Tiencin, Chiny | Huaying Haitai udzielił finansowego, technicznego lub materialnego wsparcia na rzecz "Operation Cloud Hopper", serii cyberataków wywołujących poważne skutki, pochodzących spoza Unii i stanowiących zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich, oraz cyberataków wywołujących poważne skutki dla państw trzecich; ułatwił także te cyberataki. "Operation Cloud Hopper" był skierowany w systemy informacyjne przedsiębiorstw wielonarodowych na sześciu kontynentach, w tym przedsiębiorstw mających siedzibę w Unii, oraz uzyskał nieuprawniony dostęp do danych wrażliwych pod względem handlowym, powodując znaczne straty gospodarcze. "Operation Cloud Hopper" został przeprowadzony przez podmiot powszechnie znany jako "APT10" ("Advanced Persistent Threat 10") (alias "Red Apollo", "CVNX", "Stone Panda", "MenuPass" i "Potassium"). Huaying Haitai może zostać powiązany z APT10. Ponadto Gao Qiang i Zhang Shilong, obaj wskazani w związku z "Operation Cloud Hopper", byli zatrudnieni przez Hujaing Haitai. Huaying Haitai ma zatem powiązania zarówno z Gao Qiang, jak i Zhang Shilong. | 30.7.2020 |
2. | Chosun Expo | Chosen Expo; Korea Export Joint Venture Miejsce: KRLD | Chosun Expo udzielił finansowego, technicznego lub materialnego wsparcia na rzecz serii cybera- taków i ułatwił serię cyberataków, wywołujących poważne skutki, pochodzących spoza Unii i stanowiących zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich, oraz cyberataków wywołujących poważne skutki dla państw trzecich, w tym cyberataków powszechnie znanych jako "WannaCry" oraz cyberataków przeciwko polskiej Komisji Nadzoru Finansowego oraz Sony Pictures Entertainment, a także kradzieży w cyberprzestrzeni z Bangladesh Bank i próby kradzieży w cyberprzestrzeni z Vietnam Tien Phong Bank. | 30.7.2020 |
"WannaCry" zakłócił systemy informacyjne na całym świecie poprzez uderzenie w systemy informacyjne za pomocą oprogramowania typu ransomware i blokowanie dostępu do danych. Wpłynął on na systemy informacyjne przedsiębiorstw w Unii, w tym systemy informacyjne związane z usługami niezbędnymi do utrzymania podstawowych usług i działalności gospodarczej w państwach członkowskich. "WannaCry" został przeprowadzony przez podmiot publicznie znany jako "APT38" ("Advanced Persistent Threat 38") lub "grupa Lazarus". Chosun Expo może zostać powiązany z APT38 lub grupą Lazarus, w tym przez konta wykorzystywane do cyberataków. | ||||
3. | Główny Ośrodek Specjalnych Technologii (GTsST) Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU) | Adres: ulica Kirowa 22, Moskwa, Federacja Rosyjska | Główny Ośrodek Specjalnych Technologii (GTsST) Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU), znany również jako jednostka numer 74455, jest odpowiedzialny za cyberataki wywołujące poważne skutki, pochodzące spoza Unii i stanowiące zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich, oraz cyberataki wywołujące poważne skutki dla państw trzecich, w tym cyberataki powszechnie znane jako "NotPetya" lub "EternalPetya" w czerwcu 2017 r. oraz cyberataki skierowane w ukraińską sieć elektroenergetyczną zimą 2015 i 2016 r. "NotPetya" lub "EternalPetya" spowodowały brak dostępności danych w wielu przedsiębiorstwach w Unii, szerzej w Europie i na całym świecie poprzez uderzenie w komputery za pomocą oprogramowania typu ransomware i zablokowanie dostępu do danych, co doprowadziło między innymi do znacznych strat gospodarczych. Cyberatak na ukraińską sieć elektroenergetyczną spowodował wyłączenie jej części zimą. | 30.7.2020 |
"NotPetya" lub "EternalPetya" zostały przeprowadzone przez podmiot powszechnie znany jako "Sandworm" (alias "Sandworm Team", "BlackEnergy Group", "Voodoo Bear", "Quedagh", "Olympic Destroyer" i "Telebots"), który stoi również za atakiem na ukraińską sieć elektroenergetyczną. Główny Ośrodek Specjalnych Technologii Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej odgrywa czynną rolę w działaniach w cyberprzestrzeni podejmowanych przez Sandworm i może zostać powiązany z Sandworm. | ||||
4. | 85. Główny Ośrodek Służb Specjalnych (GTsSS) Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU) | Adres: Komsomol'skiy Prospekt, 20, Moscow, 119146, Russian Federation | 85. Główny Ośrodek Służb Specjalnych (GTsSS) Głównego Zarządu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej (GU GRU), znany także jako "jednostka wojskowa 26165" (nazwy branżowe: "APT28", "Fancy Bear", "Sofacy Group", "Pawn Storm" i "Strontium"), jest odpowiedzialny za cyberataki o poważnych skutkach stanowiące zewnętrzne zagrożenie dla Unii lub jej państw członkowskich. W szczególności oficerowie wywiadu wojskowego GTsSS brali udział w cyberataku wymierzonemu przeciwko niemieckiemu federalnemu parlamentowi (Deutscher Bundestag) w kwietniu i maju 2015 r. oraz w próbie cyberataku, którego celem było włamanie do sieci WiFi Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w Niderlandach w kwietniu 2018 r. Celem cyberataku wymierzonego przeciwko niemieckiemu parlamentowi federalnemu był system informacyjny parlamentu; atak ten miał wpływ na funkcjonowanie tej instytucji przez kilka dni. Skradziono dużą ilość danych; atak ten miał także wpływ na konta poczty elektronicznej kilkorga parlamentarzystów, w tym kanclerz Angeli Merkel. | 22.10.2020 |
ZAŁĄCZNIK II 7
Strony internetowe zawierające informacje o właściwych organach oraz adresy na potrzeby powiadomień kierowanych do Komisji
Strony internetowe zawierające informacje o właściwych organach oraz adresy na potrzeby powiadomień kierowanych do Komisji
https://diplomatie.belgium.be/en/policy/policy_areas/peace_and_security/sanctions
BUŁGARIA
https://www.mfa.bg/en/EU-sanctions
CZECHY
www.financnianalytickyurad.cz/mezinarodni-sankce.html
DANIA
http://um.dk/da/Udenrigspolitik/folkeretten/sanktioner/
NIEMCY
https://www.bmwi.de/Redaktion/DE/Artikel/Aussenwirtschaft/embargos-aussenwirtschaftsrecht.html
ESTONIA
https://vm.ee/et/rahvusvahelised-sanktsioonid
IRLANDIA
https://www.dfa.ie/our-role-policies/ireland-in-the-eu/eu-restrictive-measures/
GRECJA
http://www.mfa.gr/en/foreign-policy/global-issues/international-sanctions.html
HISZPANIA
https://www.exteriores.gob.es/es/PoliticaExterior/Paginas/SancionesInternacionales.aspx
FRANCJA
http://www.diplomatie.gouv.fr/fr/autorites-sanctions/
CHORWACJA
https://mvep.gov.hr/vanjska-politika/medjunarodne-mjere-ogranicavanja/22955
WŁOCHY
CYPR
ŁOTWA
http://www.mfa.gov.lv/en/security/4539
LITWA
LUKSEMBURG
WĘGRY
https://kormany.hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/ensz-eu-szankcios-tajekoztato
MALTA
https://foreignandeu.gov.mt/en/Government/SMB/Pages/SMB-Home.aspx
NIDERLANDY
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internationale-sancties
AUSTRIA
https://www.bmeia.gv.at/themen/aussenpolitik/europa/eu-sanktionen-nationale-behoerden/
POLSKA
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/sankcje-miedzynarodowe
https://www.gov.pl/web/diplomacy/international-sanctions
PORTUGALIA
https://www.portaldiplomatico.mne.gov.pt/politica-externa/medidas-restritivas
RUMUNIA
SŁOWENIA
http://www.mzz.gov.si/si/omejevalni_ukrepi
SŁOWACJA
https://www.mzv.sk/europske_zalezitosti/europske_politiky-sankcie_eu
FINLANDIA
SZWECJA
https://www.regeringen.se/sanktioner
Adres, na który należy przesyłać powiadomienia do Komisji Europejskiej:
European Commission
Directorate-General for Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union (DG FISMA)
Rue de Spa/Spastraat 2
B-1049 Brussels, Belgia
E-mail: relex-sanctions@ec.europa.eu
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1125/2020 z dnia 30 lipca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.246.4) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 lipca 2020 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1536/2020 z dnia 22 października 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.351I.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 22 października 2020 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1744/2020 z dnia 20 listopada 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.393.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 listopada 2020 r.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.