Decyzja 2013/183/WPZiB w sprawie środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej i uchylającej decyzję 2010/800/WPZiB
Dz.U.UE.L.2013.111.52
Akt utracił mocDECYZJA RADY 2013/183/WPZiB
z dnia 22 kwietnia 2013 r.
w sprawie środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej i uchylającej decyzję 2010/800/WPZiB
uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 29,
(1) W dniu 22 grudnia 2010 r. Rada przyjęła decyzję 2010/800/WPZiB w sprawie środków ograniczających skierowanych przeciwko Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej 1 ("KRLD"), wdrażającą między innymi rezolucje Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych ("rezolucja RB ONZ") nr 1718 (2006) i 1874 (2009).
(2) W dniu 19 grudnia 2011 r. Rada przyjęła decyzję 2011/860/WPZiB 2 zmieniającą decyzję 2010/800/WPZiB.
(3) W dniu 12 lutego 2013 r. KRLD - naruszając swoje międzynarodowe zobowiązania wynikające z rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), nr 1874 (2009) i nr 2087 (2013) - przeprowadziła próbę jądrową, co stanowi poważne zagrożenie dla pokoju i bezpieczeństwa w regionie i na świecie.
(4) W dniu 18 lutego 2013 r. Rada przyjęła decyzję 2013/88/WPZiB 3 , która zmieniła decyzję 2010/800/WPZiB i między innymi wprowadziła w życie rezolucję RB ONZ nr 2087 (2013).
(5) W dniu 7 marca 2013 r. Rada Bezpieczeństwa ONZ przyjęła rezolucję RB ONZ nr 2094 (2013), surowo potępiającą próbę jądrową przeprowadzoną przez KRLD w dniu 12 lutego 2013 r. z naruszeniem i jaskrawym lekceważeniem odnośnych rezolucji RB ONZ.
(6) Ponadto rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) rozszerza obowiązek uniemożliwiania dokonywania do KRLD jakichkolwiek transferów w dziedzinie szkolenia technicznego, usług doradczych lub pomocy, przewidziany w pkt 8 lit. c) rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), na produkty, materiały, sprzęt, towary i technologie, o których mowa w pkt 20 rezolucji RB ONZ nr 2094 (2013) oraz produkty, o których mowa w pkt 22 tej rezolucji i zaznacza, że środki te mają zastosowanie również w odniesieniu do usług brokerskich lub pośrednictwa.
(7) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) rozszerza również ograniczenia finansowe zawarte w pkt 8 lit. d) rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) na dodatkowe osoby i podmioty oraz na osoby i podmioty działające w imieniu lub pod kierunkiem wskazanych osób i podmiotów, a także na osoby i podmioty będące ich własnością lub kontrolowane przez nie.
(8) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) rozszerza również ograniczenia przemieszczania się zawarte w pkt 8 lit. e) rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) na osoby działające w imieniu lub pod kierunkiem wskazanych osób.
(9) Ponadto rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) przewiduje, że ograniczenia przemieszczania się zawarte w pkt 8 lit. e) rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) mają również zastosowanie do osób, które zostały uznane przez państwo za działające w imieniu lub pod kierunkiem wskazanych osób lub podmiotów lub za pomagające w uniknięciu sankcji lub naruszające postanowienia rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013).
(10) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) określa również, że obywatel KRLD działający w imieniu lub pod kierunkiem wskazanych osób lub podmiotów lub pomagający w uniknięciu sankcji lub naruszający postanowienia rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013), zostaje wydalony.
(11) Poza tym zgodnie z rezolucją RB ONZ nr 2094 (2013) państwa uniemożliwiają świadczenie usług finansowych lub dokonywanie transferu na, poprzez lub z ich terytorium jakichkolwiek aktywów lub zasobów finansowych lub innych, w tym wielkich ilości gotówki, w odniesieniu do działań, które mogą posłużyć do realizacji programów pocisków balistycznych lub jądrowych KRLD, lub innych działań zabronionych rezolucjami RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013), lub do unikania środków nałożonych tymi rezolucjami.
(12) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) wzywa również państwa do przyjęcia środków, aby zabronić na ich terytoriach otwierania nowych oddziałów, jednostek zależnych lub biur przedstawicielskich banków z KRLD oraz zabronić bankom z KRLD zakładania nowych wspólnych przedsięwzięć oraz obejmowania udziałów własnościowych w bankach w jurysdykcji tych państw lub nawiązywania stosunków korespondenckich z tymi bankami. Państwa powinny również przyjmować środki zabraniające otwierania biur przedstawicielskich lub jednostek zależnych lub rachunków bankowych w KRLD przez banki znajdujące się na terytoriach tych państw lub będące w ich jurysdykcji.
(13) Ponadto rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) zabrania udzielania publicznego wsparcia finansowego na handel z KRLD, w przypadku gdy takie wsparcie finansowe mogłoby posłużyć do realizacji programów pocisków balistycznych lub jądrowych KRLD lub do innych działań zabronionych na mocy rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013), lub do unikania środków nałożonych tymi rezolucjami.
(14) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) nakłada również obowiązek kontrolowania wszelkich ładunków pochodzących z KRLD lub przeznaczonych dla KRLD lub w odniesieniu do których jako pośrednicy lub organizatorzy występowali KRLD lub jej obywatele lub osoby bądź podmioty działające w ich imieniu, w przypadku gdy istnieją uzasadnione powody, aby domniemywać, że ładunki te mogą zawierać zabronione produkty. W przypadku gdy statek odmawia poddania się kontroli, odmawia się mu prawa wjazdu.
(15) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) wzywa również państwa do odmawiania wszelkim statkom powietrznym prawa startu z odnośnego terytorium, lądowania na nim i przelotu nad nim, w przypadku gdy istnieją uzasadnione powody do domniemywania, że taki statek powietrzny zawiera zabronione produkty.
(16) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) rozciąga również zakaz dostaw, sprzedaży lub przekazywania niektórych produktów i technologii wojskowych, o których mowa w pkt 8 lit. a) i b) rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) na dodatkowe produkty i technologie.
(17) Ponadto rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) wzywa również wszystkie państwa do uniemożliwiania dostaw, sprzedaży lub przekazywania do lub z KRLD, lub w odniesieniu do jej obywateli, wszelkich produktów, w przypadku gdy dane państwo stwierdzi, że artykuł taki mógłby posłużyć do realizacji programów pocisków balistycznych lub jądrowych KRLD lub do działań zabronionych rezolucjami RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) lub 2094 (2013).
(18) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) precyzuje pojęcie "towarów luksusowych".
(19) Rezolucja RB ONZ nr 2094 (2013) wzywa również wszystkie państwa do zachowania wzmożonej czujności wobec personelu dyplomatycznego KRLD.
(20) Niniejsza decyzja nie narusza praw podstawowych i jest zgodna z zasadami uznanymi w szczególności w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, a zwłaszcza z prawem do skutecznego środka prawnego i dostępu do bezstronnego sądu, prawem własności i prawem do ochrony danych osobowych. Niniejsza decyzja powinna być stosowana zgodnie z tymi prawami i zasadami.
(21) Niniejsza decyzja jest także w pełni zgodna ze zobowiązaniami państw członkowskich wynikającymi z Karty Narodów Zjednoczonych oraz z prawnie wiążącym charakterem rezolucji Rady Bezpieczeństwa.
(22) W celu zachowania przejrzystości, decyzja 2010/800/WPZiB powinna zostać uchylona i zastąpiona nową decyzją,
(23) Unia powinna podjąć dalsze działania, aby wprowadzić w życie niektóre środki,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
ROZDZIAŁ I
OGRANICZENIA WYWOZU I PRZYWOZU
OGRANICZENIA WYWOZU I PRZYWOZU
Zakazane są: bezpośrednia lub pośrednia sprzedaż, zakup, transport lub pośrednictwo w odniesieniu do złota i metali szlachetnych, a także diamentów, na rzecz, od lub w imieniu rządu KRLD, jej organów publicznych, korporacji i agencji, banku centralnego KRLD, a także osób i podmiotów działających na ich rzecz lub pod ich kierunkiem lub podmiotów stanowiących ich własność lub kontrolowanych przez nie. Unia przyjmuje środki niezbędne do określenia stosownych produktów, które należy objąć niniejszym przepisem.
Zakazuje się nabywania od KRLD przez obywateli państw członkowskich lub przy użyciu statków pływających pod banderą państw członkowskich lub ich statków powietrznych, złota, rudy tytanu, rudy wanadu oraz pierwiastków ziem rzadkich, bez względu na to, czy pochodzą one z terytorium KRLD czy nie. Unia podejmuje działania niezbędne do określenia odpowiednich produktów, które mają być objęte niniejszym przepisem.
Zakazane jest dostarczanie nowo drukowanych lub bitych lub nieemitowanych banknotów i monet w walucie KRLD bankowi centralnemu KRLD lub na jego rzecz.
Zakazane jest bezpośrednie lub pośrednie dostarczanie, sprzedaż lub przekazywanie towarów luksusowych do KRLD przez obywateli państw członkowskich, poprzez terytoria państw członkowskich lub z ich terytoriów lub przy użyciu statków pływających pod banderą państw członkowskich lub ich statków powietrznych - bez względu na to, czy pochodzą one z terytoriów państw członkowskich, czy nie. Unia przyjmuje środki niezbędne do określenia stosownych produktów, które należy objąć niniejszym przepisem.
ROZDZIAŁ II
OGRANICZENIA WSPARCIA FINANSOWEGO HANDLU
OGRANICZENIA WSPARCIA FINANSOWEGO HANDLU
Państwa członkowskie nie udzielają publicznego ani prywatnego wsparcia finansowego na rzecz wymiany handlowej z KRLD, w tym kredytów eksportowych, gwarancji lub ubezpieczeń, własnym obywatelom lub podmiotom prowadzącym taką wymianę handlową w przypadkach, gdy takie wsparcie finansowe mogłoby posłużyć do realizacji programów lub działań KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia lub innych działań zakazanych rezolucjami RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013) lub 2270 (2016), lub niniejszą decyzją lub do unikania środków nałożonych tymi rezolucjami RB ONZ lub niniejszą decyzją.
ROZDZIAŁ III
SEKTOR FINANSOWY
SEKTOR FINANSOWY
Państwa członkowskie nie podejmują wobec KRLD nowych zobowiązań dotyczących dotacji, pomocy finansowej lub pożyczek na zasadach preferencyjnych, w tym przez ich uczestnictwo w międzynarodowych instytucjach finansowych, z wyjątkiem zobowiązań w celach humanitarnych i rozwojowych bezpośrednio związanych z potrzebami ludności cywilnej lub z propagowaniem eliminowania broni jądrowej. Państwa członkowskie zachowują również czujność, dążąc do ograniczenia obecnych zobowiązań i, w miarę możliwości, całkowitego wycofania się z nich.
aby uniknąć sytuacji, gdy działania takie służą programom lub działaniom KRLD dotyczącym broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia.
chyba że transakcje, o których mowa w lit. a), b) i c) powyżej, zostały wcześniej zatwierdzone przez Komitet Sankcji.
Zakazane są - dokonywane bezpośrednio lub pośrednio - sprzedaż lub kupno obligacji państwowych KRLD lub gwarantowanych przez państwo, wydanych po 18 lutego 2013 r., pośrednictwo w handlu nimi lub pomoc w ich wydawaniu, na rzecz lub od rządu KRLD, jej organów publicznych, korporacji i agencji, banku centralnego KRLD, banków mających siedzibę w KRLD, lub podlegających albo niepodlegających jurysdykcji państw członkowskich oddziałów i filii banków mających siedzibę w KRLD, lub podmiotów finansowych, które nie mają siedziby w KRLD, ani nie podlegają jurysdykcji państw członkowskich, ale są kontrolowane przez osoby i podmioty mające siedzibę w KRLD, a także jakiekolwiek osoby i podmioty działające w ich imieniu lub pod ich kierunkiem, lub podmioty, które do nich należą lub są przez nie kontrolowane.
ROZDZIAŁ IV
SEKTOR TRANSPORTOWY
SEKTOR TRANSPORTOWY
Zakazuje się świadczenia na rzecz statków KRLD usług bunkrowania lub zaopatrzenia statków lub innego rodzaju usług dla statków, przez obywateli państw członkowskich lub z terytoriów państw członkowskich, o ile posiadają oni informacje dające uzasadnione podstawy, by domniemywać, że dane statki przewożą towary, których dostarczanie, sprzedaż, przekazywanie lub wywóz są zakazane na mocy niniejszej decyzji, chyba że świadczenie tych usług jest niezbędne do celów humanitarnych lub do momentu przeprowadzenia inspekcji ładunku, a w razie potrzeby jego zajęcia i zniszczenia, zgodnie z art. 10 ust. 1, 2 i 5.
Państwa członkowskie wyrejestrowują każdy statek, który jest własnością KRLD, jest obsługiwany przez to państwo lub któremu KRLD zapewnia załogę, oraz nie rejestrują żadnego statku, który został wyrejestrowany przez inne państwo zgodnie z pkt 19 rezolucji RB ONZ nr 2270 (2016).
ROZDZIAŁ V
OGRANICZENIA DOTYCZĄCE PRAWA WJAZDU I POBYTU
OGRANICZENIA DOTYCZĄCE PRAWA WJAZDU I POBYTU
ROZDZIAŁ VI
ZAMROŻENIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH I ZASOBÓW GOSPODARCZYCH
ZAMROŻENIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH I ZASOBÓW GOSPODARCZYCH
po powiadomieniu, w stosownych przypadkach, Komitetu Sankcji przez zainteresowane państwo członkowskie o zamiarze udzielenia zezwolenia na dostęp do tych funduszy i zasobów gospodarczych oraz niepodjęciu przez Komitet Sankcji decyzji odmownej w terminie pięciu dni roboczych od takiego powiadomienia.
Państwo członkowskie informuje pozostałe państwa członkowskie oraz Komisję o wszelkich zezwoleniach udzielonych na podstawie niniejszego ustępu.
Artykuł 15 ust. 1 lit. d) nie ma zastosowania w odniesieniu do środków finansowych, innych aktywów finansowych i zasobów gospodarczych, które są wymagane do prowadzenia działalności misji KRLD przy Organizacji Narodów Zjednoczonych i jej organizacji wyspecjalizowanych oraz powiązanych organizacji lub innych misji dyplomatycznych i konsularnych KRLD, a także do wszelkich środków finansowych, innych aktywów finansowych i zasobów gospodarczych, co do których Komitet Sankcji stwierdzi wcześniej w poszczególnych przypadkach, że są wymagane do dostarczania pomocy humanitarnej, denuklearyzacji lub wszelkich innych celów zgodnych z założeniami rezolucji RB ONZ nr 2270 (2016).
ROZDZIAŁ VII
INNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE
INNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE
Państwa członkowskie stosują wszelkie niezbędne środki w celu zachowania czujności i uniemożliwiania specjalistycznego kształcenia lub szkolenia obywateli KRLD - na swoich terytoriach lub przez swoich obywateli - w dziedzinach, które mogą wesprzeć działania KRLD w dziedzinie jądrowej wrażliwe z punktu widzenia proliferacji oraz opracowywanie systemów przenoszenia broni jądrowej, w tym nauczania lub szkolenia w zakresie zaawansowanej fizyki, zaawansowanych symulacji komputerowych i powiązanych dziedzin informatyki, nawigacji przestrzennej, inżynierii jądrowej, inżynierii kosmicznej, inżynierii lotniczej oraz w powiązanych dyscyplinach.
Państwa członkowskie, zgodnie z prawem międzynarodowym, zachowują wzmożoną czujność wobec personelu dyplomatycznego KRLD, aby uniemożliwić takim osobom przyczynianie się do programów pocisków balistycznych lub jądrowych KRLD lub innych działań zabronionych na mocy rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013) i 2270 (2016) lub niniejszej decyzji, lub do uniknięcia środków nałożonych przez rezolucje RB ONZ lub niniejszą decyzję.
ROZDZIAŁ VIII
PRZEPISY OGÓLNE I KOŃCOWE
PRZEPISY OGÓLNE I KOŃCOWE
Żadne roszczenia, w tym o odszkodowanie lub rekompensata ani inne tego rodzaju uprawnienia, takie jak prawo do potrącenia, roszczenie o zapłatę kary lub roszczenia z tytułu gwarancji, roszczenia o odroczenie lub o zapłatę zobowiązania, gwarancji finansowej, w tym roszczenia wynikające z akredytyw i innych podobnych instrumentów w związku z umową lub transakcją, których wykonanie zostało zakłócone, bezpośrednio lub pośrednio, całkowicie lub częściowo, z powodu środków ustanowionych na podstawie rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013) i 2270 (2016), w tym środków przyjętych przez Unię lub którekolwiek z jej państw członkowskich zgodnie lub w związku z realizacją odnośnych decyzji Rady Bezpieczeństwa lub środków objętych niniejszą decyzją, nie przysługują wskazanym osobom ani podmiotom wymienionym w załącznikach I, II lub III, ani żadnej innej osobie ani podmiotowi w KRLD, w tym rządowi KRLD, jej organom publicznym, korporacjom i agencjom, ani żadnej osobie ani podmiotowi zgłaszającemu roszczenie za pośrednictwem takiej osoby lub podmiotu lub na ich rzecz.
Niniejszym decyzja 2010/800/WPZiB traci moc.
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Luksemburgu dnia 22 kwietnia 2013 r.
W imieniu Rady | |
C. ASHTON | |
Przewodniczący |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
34
34
Nazwisko | Pseudonim | Data urodzenia | Data umieszczenia w wykazie | Inne informacje | |
1. | Yun Ho-jin | Yun Ho-chin | 13.10.1944 | 16.7.2009 | Dyrektor Namchongang Trading Corporation; nadzoruje przywóz produktów wykorzystywanych w programie wzbogacania uranu. |
2. | Ri Je-Son | Nazwisko w jęz. koreańskim: Nazwisko w jęz. chińskim: pseudonim Ri Che Son | 1938 | 16.7.2009 | Minister ds. przemysłu jądrowego od kwietnia 2014 r. Były dyrektor General Bureau of Atomic Energy (GBAE) (Generalny Urząd Energii Atomowej) - głównej agencji prowadzącej program jądrowy Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej; ułatwiał działania związane z energią jądrową, w tym zarządzanie - w ramach GBAE - Nuclear Research Centre (Ośrodek Badań Jądrowych) w Yongbyon oraz Namchongang Trading Corporation. |
3. | Hwang Sokhwa | 16.7.2009 | Dyrektor w General Bureau of Atomic Energy (GBAE); bierze udział w programie jądrowym Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej; jako szef biura doradztwa naukowego w GBAE był członkiem komisji naukowej we Wspólnym Instytucie Badań Jądrowych. | ||
4. | Ri Hong-sop | 1940 | 16.7.2009 | Były dyrektor Nuclear Research Centre (Ośrodek Badań Jądrowych) w Yongbyon; nadzorował trzy główne obiekty wspomagające produkcję plutonu nadającego się do wykorzystania w broni: obiekt produkujący paliwo, reaktor jądrowy oraz zakład utylizacji odpadów promieniotwórczych. | |
5. | Han Yu-ro | 16.7.2009 | Dyrektor Korea Ryongaksan General Trading Corporation; bierze udział w programie rakietowych pocisków balistycznych Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej. | ||
6. | Paek Chang-Ho | Pak Chang-Ho; | Paek Ch'ang-Ho Paszport: 381420754; data wydania paszportu: 7 grudnia 2011 r.; termin ważności paszportu: 7 grudnia 2016 r.; data ur.: 18 czerwca 1964 r.; miejsce ur.: Kaesong, DPRK (KRLD) | 22.1.2013 | Urzędnik wyższego szczebla i kierownik ośrodka kontroli satelitarnej Korean Committee for Space Technology (Koreański Komitet Technologii Kosmicznych). |
7. | Chang Myong- Chin | Jang Myong-Jin | data ur. 19 lutego 1968 r.; altern. data ur. 1965 lub 1966 r. | 22.1.2013 | Główny zarządca stacji wystrzeliwania satelitów Sohae i kierownik centrum wystrzeliwania, z którego wystrzelono satelity 13 kwietnia i 12 grudnia 2012 r. |
8. | Ra Ky'ong-Su | Ra Kyung-Su Chang, Myong Ho | 22.1.2013 | Ra Ky'ong-Su jest urzędnikiem Tanchon Commercial Bank (TCB). Pełniąc tę funkcję, pośredniczył w transakcjach na rzecz TCB. Tanchon umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu w kwietniu 2009 r.; to najważniejsza północnokoreańska instytucja finansowa odpowiedzialna za sprzedaż broni konwencjonalnej, rakietowych pocisków balistycznych oraz towarów związanych ze składaniem i produkcją takiej broni. | |
9. | Kim Kwang-il | data ur. 1 września 1969 r.; Paszport: PS381420397 | 22.1.2013 | Kim Kwang-il jest urzędnikiem Tanchon Commercial Bank (TCB). Pełniąc tę funkcję, pośredniczył w transakcjach na rzecz TCB i Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). Tanchon umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsza północnokoreańska instytucja finansowa odpowiedzialna za sprzedaż broni konwencjonalnej, rakietowych pocisków balistycznych oraz towarów związanych ze składaniem i produkcją takiej broni. KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. | |
10. | Yo'n Cho'ng Nam | 7.3.2013 | Główny przedstawiciel Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. | ||
11. | Ko Ch'o'l-Chae | 7.3.2013 | Zastępca głównego przedstawiciela Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. | ||
12. | Mun Cho'ng-Ch'o'l | 7.3.2013 | Mun Cho'ng-Ch'o'l jest urzędnikiem Tanchon Commercial Bank (TCB). Pełniąc tę funkcję, pośredniczył w transakcjach na rzecz TCB. Tanchon umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsza północnokoreańska instytucja finansowa zajmująca się sprzedażą broni konwencjonalnej, rakietowych pocisków balistycznych oraz towarów związanych ze składaniem i produkcją takiej broni. | ||
13. | Choe Chun-Sik | Choe Chun Sik; Ch'oe Ch'un Sik | data ur.: 12 października 1954 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Choe chun-sik był dyrektorem Second Academy of Natural Sciences (Drugiej Akademii Nauk Przyrodniczych) i szefem programu rakiet dalekiego zasięgu KRLD. |
14. | Choe Song Il | Paszport: 472320665 Termin ważności: 26 września 2017 r.; Paszport: 563120356 obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel Tanchon Commercial Bank w Wietnamie. | |
15. | Hyon Kwang II | Hyon Gwang Il | data ur.: 27 maja 1961 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Hyon Kwang II jest Department Director for Scientific Development (dyrektorem departamentu ds. rozwoju nauki) w National Aerospace Development Administration (krajowej administracji rozwoju przemysłu lotniczego i kosmonautycznego). |
16. | Jang Bom Su | Jang Pom Su | data ur.: 15 kwietnia 1957 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel Tanchon Commercial Bank w Syrii. |
17. | Jang Yong Son | data ur.: 20 lutego 1957 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID) w Iranie. | |
18. | Jon Myong Guk | Cho'n Myo'ng-kuk | Paszport: 4721202031; termin ważności paszportu: 21 lutego 2017 r.; obywatelstwo: KRLD data ur.: 18 października 1976 r. | 2.3.2016 | Przedstawiciel Tanchon Commercial Bank w Syrii. |
19. | Kang Mun Kil | Jiang Wen-ji | Paszport: PS472330208; termin ważności paszportu: 4 lipca 2017 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Kang Mun Kil prowadził działalność związaną z zamówieniami w dziedzinie jądrowej jako przedstawiciel Namchongang, znanego również jako Namhung. |
20. | Kang Ryong | data ur.: 21 sierpnia 1969 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID) w Syrii. | |
21. | Kim Jung Jong | Kim Chung Chong | Paszport: 199421147 termin ważności paszportu: 29 grudnia 2014 r.; | 2.3.2016 | Przedstawiciel Tanchon Commercial Bank w Wietnamie. |
Paszport: 381110042, termin ważności paszportu: 25 stycznia 2016 r.; Paszport: 563210184, termin ważności paszportu: 18 czerwca 2018 r.; data ur.: 7 listopada 1966 r., obywatelstwo: KRLD | |||||
22. | Kim Kyu | data ur.: 30 lipca 1968 r., obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Urzędnik do spraw zewnętrznych Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). | |
23. | Kim Tong My-'ong | Kim Chin-So'k; Kim Tong-Myong; Kim Jin-Sok; Kim, Hyok-Chol | data ur.: 1964 r., obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Kim Tong My'ong jest prezesem Tanchon Commercial Bank i zajmował różne stanowiska w Tanchon Commercial Bank przynajmniej od roku 2002. Brał również udział w zarządzaniu działalnością Amroggang. |
24. | Kim Yong Chol | data ur.: 18 lutego 1962 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel KOMID w Iranie. | |
25. | Ko Tae Hun | Kim Myong Gi | Paszport: 563120630; termin ważności paszportu: 20 marca 2018 r., data ur.: 25 maja 1972 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel Tanchon Commercial Bank. |
26. | Ri Man Gon | data ur.: 29 października 1945 r.; Nr paszportu: P0381230469; termin ważności paszportu: 6 kwietnia 2016 r.; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Ri Man Gon jest ministrem Minitions Industry Department (Departament Dostaw Wojskowych) | |
27. | Ryu Jin | data ur.: 7 sierpnia 1965 r.; Nr paszportu: 563410081; obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Przedstawiciel KOMID w Syrii. | |
28. | Yu Chol U | obywatelstwo: KRLD | 2.3.2016 | Yu Chol U jest dyrektorem National Aerospace Development Administration (krajowej administracji rozwoju przemysłu lotniczego i kosmonautycznego). |
B. Podmioty
Nazwa | Inna nazwa | Miejsce | Data umieszczenia w wykazie | Inne informacje | |
1. | Korea Mining Development Trading Corporation | CHANGGWANG SINYONG CORPORATION; EXTERNAL TECHNOLOGY GENERAL CORPORATION; DPRKN MINING DEVELOPMENT TRADING COOPERATION; "KOMID" | Central District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 24.4.2009 | Główny podmiot handlujący bronią i główny eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi oraz bronią konwencjonalną. |
2. | Korea Ryonbong General Corporation | KOREA YONBONG GENERAL CORPORATION; LYONGAKSAN GENERAL TRADING CORPORATION | Pot'onggang District, Pyongyang, DPRK; Rakwondong, Pothonggang District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 24.4.2009 | Konglomerat z branży obronnej specjalizujący się w zakupach dla przemysłu obronnego KRLD i wsparciu dla prowadzonej przez nią sprzedaży związanej ze sprzętem wojskowym. |
3. | Tanchon Commercial Bank | CHANGGWANG CREDIT BANK; KOREA CHANGGWANG CREDIT BANK | Saemul 1-Dong Pyongchon District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 24.4.2009 | Główny podmiot finansowy w KRLD zajmujący się sprzedażą broni konwencjonalnej, rakietowych pocisków balistycznych oraz towarów związanych ze składaniem i produkcją takiej broni. |
4. | Namchongang Trading Corporation | NCG; NAMCHONGANG TRADING;NAM CHON GANG CORPORATION; NOMCHONGANG TRADING CO.; NAM CHONG GAN TRADING CORPORATION; Namhung Trading Corporation | Pjongjang, KRLD | 16.7.2009 | Namchongang jest przedsiębiorstwem handlowym KRLD podlegającym General Bureau of Atomic Energy (GBAE) (Generalny Urząd Energii Atomowej). Namchongang brało udział w zamawianiu pochodzących z Japonii pomp próżniowych, które rozpoznano w obiekcie jądrowym w KRLD, a także w związanych z dziedziną jądrową zamówieniach z udziałem obywatela Niemiec. Ponadto od końca lat 90 ubiegłego wieku przedsiębiorstwo to brało udział w zakupie rur aluminiowych i innego sprzętu szczególnie nadającego się do wykorzystania w programie wzbogacania uranu. Przedstawicielem przedsiębiorstwa jest były dyplomata, który reprezentował KRLD w Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej (MAEA) w trakcie inspekcji obiektów jądrowych w Jongbjon w 2007 r. Działania przedsiębiorstwa Namchongang z zakresu proliferacji budzą poważny niepokój, z uwagi na działania KRLD w tej dziedzinie w przeszłości. |
5. | Hong Kong Electronics | HONG KONG ELECTRONICS KISH CO | Sanaee St., Kish Island, Iran. | 16.7.2009 | Jest własnością Tanchon Commercial Bank i KOMID, jest przez nie kontrolowana, działa lub rzekomo działa w ich imieniu. Od 2007 r. Hong Kong Electronics przekazał wynoszące miliony dolarów kwoty związane z proliferacją w imieniu Tanchon Commercial Bank i KOMID (oba podmioty umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.). W imieniu KOMID podmiot Hong Kong Electronics pośredniczył w przekazywaniu pieniędzy z Iranu do KRLD. |
6. | Korea Hyoksin Trading Corporation | KOREA HYOKSIN EXPORT AND IMPORT CORPORATION | Rakwondong, Pothonggang District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 16.7.2009 | Północnokoreańska spółka z siedzibą w Pyongyang, która podlega spółce Korea Ryonbong General Corporation (umieszczonej w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.) i która jest zaangażowana w rozwój broni masowego rażenia. |
7. | General Bureau of Atomic Energy (GBAE) (Generalny Urząd Energii Atomowej) | General Department of Atomic Energy (GDAE) (Generalny Departament Energii Atomowej) | Haeudong, Pyongchen District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 16.7.2009 | GBAE jest odpowiedzialny za program jądrowy KRLD, który obejmuje Nuclear Research Centre (Ośrodek Badań Jądrowych) w Yongbyon i jego reaktor do badań nad produkcją plutonu o mocy elektrycznej 5 MWe (25 MW mocy cieplnej), jak również zakłady produkcji i przerobu paliwa. GBAE prowadził posiedzenia i rozmowy dotyczące kwestii jądrowych z Międzynarodową Agencją Energii Atomowej. Urząd jest główną agencją rządu KRLD nadzorującą programy jądrowe, w tym działalność Nuclear Research Centre (Ośrodek Badań Jądrowych) w Yongbyon. |
8. | Korean Tangun Trading Corporation | Pyongyang, DPRK (KRLD) | 16.7.2009 | Spółka Korea Tangun Trading Corporation podlega Second Academy of Natural Sciences (Druga Akademia Nauk Przyrodniczych) KRLD i jest odpowiedzialna głównie za zamawianie towarów i technologii wspierających programy badawczorozwojowe KRLD z dziedziny obronności, m.in. programy i zamówienia dotyczące broni masowego rażenia i systemów jej przenoszenia, w tym materiałów kontrolowanych lub zakazanych na mocy stosownych wielostronnych systemów kontroli. | |
9. | Korean Committee for Space Technology (Koreański Komitet Technologii Kosmicznej) | DPRK Committee for Space Technology (Komitet Technologii Kosmicznej KRLD); Department of Space Technology of the DPRK (Departament Technologii Kosmicznej KRLD); Committee for Space Technology (Komitet Technologii Kosmicznej); KCST | Pyongyang, DPRK (KRLD) | 22.1.2013 | Korean Committee for Space Technology (KCST) (Koreański Komitet Technologii Kosmicznej kierował dokonywanymi przez północnokoreański ośrodek kontroli satelitarnej i stację wystrzeliwania Sohae próbami wystrzelenia satelitów 13 kwietnia 2012 r. i 12 grudnia 2012 r. |
10. | Bank of East Land | Dongbang Bank; Tongbang U'Nhaeng; Tongbang Bank | P.O. Box 32, BEL Building, JonseungDung, Moranbong District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 22.1.2013 | Bank of East Land ułatwia, jako instytucja finansowa KRLD, związane z bronią transakcje, i innego rodzaju wsparcie, na rzecz producenta i eksportera broni Green Pine Associated Corporation (Green Pine). Bank of East Land aktywnie współpracował z Green Pine w celu przekazywania środków finansowych, tak aby obejść sankcje. W latach 2007 i 2008 Bank of East Land ułatwiał transakcje z udziałem Green Pine i instytucji finansowych z Iranu, w tym przedsiębiorstw: Bank Melli i Bank Sepah. W rezolucji nr 1747 (2007) Rada Bezpieczeństwa podjęła decyzję o umieszczeniu przedsiębiorstwa Bank Sepah w wykazie w związku z jego zaangażowaniem w irański program dotyczący rakietowych pocisków balistycznych. Green Pine umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2012 r. |
11. | Korea Kumryong Trading Corporation | 22.1.2013 | Spółka, która jest przykrywką Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID) do prowadzenia działalności związanej z zamówieniami. KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. | ||
12. | Tosong Technology Trading Corporation | Pyongyang, DPRK (KRLD) | 22.1.2013 | Spółką dominującą Tosong Technology Trading Corporation jest Korea Mining Development Corporation (KOMID). KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. | |
13. | Korea Ryonha Machinery Joint Venture Corporation | Chosun Yunha Machinery Joint Operation Company, Korea Ryenha Machinery J/V Corporation, Ryonha Machinery Joint Venture Corporation, Ryonha Machinery Corporation, Ryonha Machinery, Ryonha Machine Tool, Ryonha Machine Tool Corporation, Ryonha Machinery Corp, Ryonhwa Machinery Joint Venture Corporation, Ryonhwa Machinery JV, Huichon Ryonha Machinery General Plant; Unsan, Unsan Solid Tools oraz Millim Technology Company | Tongan-dong, Central District, Pyongyang, DPRK; Mangungdae- gu, Pyongyang, DPRK; Mangyongdae District, Pyongyang, DPRK. E-mail: ryonha@silibank. om; sjc-117@hotmail.com i millim@silibank.com numery telefonów: 850-2-18111, 850-2-18111-8642 i 850 2 18111-3818642 Numer faksu: 850-2-381-4410 | 22.1.2013 | Spółką dominującą Korea Ryonha Machinery Joint Venture Corporation jest Korea Ryonbong General Corporation. Korea Ryonbong General Corporation umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r. i jest to konglomerat z branży obronnej specjalizujący się w zakupach dla przemysłu obronnego KRLD i wsparciu dla prowadzonej przez nią sprzedaży związanej ze sprzętem wojskowym." |
14. | Leader (Hong Kong) International | Leader International Trading Limited; Leader (Hong Kong) International Trading Limited | LM-873, RM B, 14/F, Wah Hen Commercial Centre, 383 Hennessy Road, Wanchai, Hong Kong, China | 22.1.2013 | Leader International (nr rejestracyjny spółki w Hongkongu:1177053) ułatwia wysyłkę towarów w imieniu Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu w kwietniu 2009 roku; jest to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. |
15. | Green Pine Associated Corporation | Cho'ngsong United Trading Company; Chongsong Yonhap; Ch'o'ngsong Yo'nhap; Chosun Chawo'n Kaebal T'uja Hoesa; Jindallae; Ku'mhaeryong Company LTD; Natural Resources Development and Investment Corporation; Saeingp'il Company | c/o Reconnaissance General Bureau Headquarters, Hyongjesan-Guyok, Pyongyang, DPRK; Nungrado, Pyongyang, DPRK | 2.5.2012 | Green Pine Associated Corporation ("Green Pine") przejęło wiele gałęzi działalności przedsiębiorstwa Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 roku; jest to najważniejsze północno-koreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. Green Pine odpowiada również za mniej więcej połowę ilości broni i materiałów pokrewnych eksportowanych przez KRLD. Na podmiot ten nałożono sankcje za wywóz broni lub materiałów pokrewnych z Korei Północnej. Green Pine specjalizuje się w produkcji okrętów i uzbrojenia dla marynarki wojennej, np. łodzi podwodnych, łodzi wojskowych i systemów rakietowych; podmiot ten dostarczał torpedy i pomoc techniczną irańskim przedsiębiorstwom związanym z obronnością. |
16. | Amroggang Development Banking Corporation | Amroggang Development Bank; Amnokkang Development Bank | Tongan-dong, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 2.5.2012 | Amroggang, które utworzono w 2006 r., to spółka powiązana z Tanchon Commercial Bank zarządzana przez urzędników Tanchon. Tanchon odgrywa rolę w finansowaniu prowadzonej przez KOMID sprzedaży rakietowych pocisków balistycznych; jest również zaangażowane w sprzedaż rakietowych pocisków balistycznych przez KOMID irańskiemu podmiotowi Shahid Hemmat Industrial Group (SHIG). Tanchon Commercial Bank umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsza północnokoreańska instytucja finansowa zajmująca się sprzedażą broni konwencjonalnej, rakietowych pocisków balistycznych oraz towarów związanych ze składaniem i produkcją takiej broni. KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. W rezolucji nr 1737 (2006) Rada Bezpieczeństwa podjęła decyzję o umieszczeniu podmiotu SHIG w wykazie jako podmiotu zaangażowanego w irański program dotyczący rakietowych pocisków balistycznych. |
17. | Korea Heungjin Trading Company | Hunjin Trading Co.; Korea Henjin Trading Co.; Korea Hengjin Trading Company | Pyongyang, DPRK (KRLD) | 2.5.2012 | Korea Heungjin Trading Company to podmiot wykorzystywany przez KOMID do celów handlowych. Podejrzewa się, że uczestniczył w dostarczaniu towarów powiązanych z pociskami rakietowymi irańskiemu podmiotowi Shahid Hemmat Industrial Group (SHIG). Wiązano go z KOMID, a dokładniej z działem zaopatrzenia tego podmiotu. Heungjin wykorzystano do zdobycia zaawansowanego sterownika cyfrowego mającego zastosowanie przy projektowaniu pocisków rakietowych. KOMID umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r.; to najważniejsze północnokoreańskie przedsiębiorstwo handlujące bronią i największy eksporter towarów i sprzętu związanego z rakietowymi pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. W rezolucji nr 1737 (2006) Rada Bezpieczeństwa podjęła decyzję o umieszczeniu podmiotu SHIG w wykazie jako podmiotu zaangażowanego w irański program dotyczący rakietowych pocisków balistycznych. |
18. | Second Academy of Natural Sciences (Druga Akademia Nauk Przyrodniczych) | 2nd Academy of Natural Sciences (Druga Akademia Nauk Przyrodniczych); Che 2 Chayon Kwahakwon; Academy of Natural Sciences (Akademia Nauk Przyrodniczych); Chayon Kwahak-Won; National Defense Academy (Narodowa Akademia Obrony); Kukpang Kwahak-Won; Second Academy of Natural Sciences Research Institute (Instytut Badawczy Drugiej Akademii Nauk Przyrodniczych); Sansri | Pyongyang, DPRK (KRLD) | 7.3.2013 | Second Academy of Natural Sciences (Druga Akademia Nauk Przyrodniczych) to organizacja na szczeblu krajowym odpowiedzialna za badania i rozwój zaawansowanych systemów uzbrojenia KRLD, w tym pocisków rakietowych i prawdopodobnie broni jądrowej. Wykorzystuje wiele podległych struktur (m.in. Tangun Trading Corporation), by pozyskiwać za granicą technologie, sprzęt i informacje na potrzeby programów KRLD dotyczących pocisków rakietowych i prawdopodobnie broni jądrowej. Podmiot Tangun Trading Corporation został umieszczony w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w lipcu 2009 r. i jest odpowiedzialny głównie za zamawianie towarów i technologii wspierających programy badawczo-rozwojowe KRLD z dziedziny obronności, m.in. programy i zamówienia dotyczące broni masowego rażenia i systemów jej przenoszenia, w tym materiałów kontrolowanych lub zakazanych na mocy stosownych wielostronnych systemów kontroli. |
19. | Korea Complex Equipment Import Corporation | Rakwondong, Pothonggang District, Pyongyang, DPRK (KRLD) | 7.3.2013 | Spółką dominującą Korea Complex Equipment Import Corporation jest Korea Ryon-bong General Corporation. Korea Ryonbong General Corporation umieszczono w wykazie na mocy decyzji Komitetu Sankcji w kwietniu 2009 r. i jest to konglomerat z branży obronnej specjalizujący się w zakupach dla przemysłu obronnego KRLD i wsparciu dla prowadzonej przez nią sprzedaży związanej ze sprzętem wojskowym. | |
20. | Statki Ocean Maritime Management Company, Limited (OMM) posiadające numer IMO: a) Chol Ryong (Ryong Gun Bong) 8606173 b) Chong Bong (Greenlight) (Blue Nouvelle) 8909575 c) Chong Rim 2 8916293 d) Dawnlight 9110236 e) Ever Bright 88 (J Star) 8914934 f) Gold Star 3 (benevolence) 8405402 | Donghung Dong, Central District. PO BOX 120. Pjongjang, DPRK (KRLD); Dongheung-dong Changwang Street, Chung-Ku, PO Box 125, Pjongjang. | 28.7.2014 | Ocean Maritime Management Company, Limited (numer IMO: 1790183) jest armatorem/zarządcą statku Chong Chon Gang. Podmiot ten odegrał kluczową rolę przy organizowaniu wysyłki ukrytego ładunku obejmującego uzbrojenie i związany z nim sprzęt z Kuby do KRLD w lipcu 2013 r. W związku z tym Ocean Maritime Management Company, Limited, przyczynił się do prowadzenia działań zakazanych na mocy rezolucji - a mianowicie embarga na broń nałożonego rezolucją nr 1718 (2006), zmienioną rezolucją nr 1874 (2009) - oraz do unikania środków nałożonych tymi rezolucjami. | |
g) Hoe Ryong 9041552 h) Hu Chang (O Un Chong Nyon) 8330815 i) Hui Chon (Hwang Gum San 2) 8405270 j) (skreślona) k) Ji Hye San (Hyok Sin 2) 8018900 l) (skreślona) m) (skreślona) n) Kang Gye (Pi Ryu Gang) 8829593 o) Mi Rim 8713471 p) Mi Rim 2 9361407 q) O Rang (Po Thong Gang) 8829555 r) Orion Star (Richocean) 9333589 s) Ra Nam 2 8625545 t) RaNam 3 9314650 u) Ryo Myong 8987333 | |||||
v) Ryong Rim (Jon Jin 2) 8018912 w) Se Pho (Rak Won 2) 8819017 x) Songjin (Jang Ja San Chong Nyon Ho) 8133530 y) South Hill 2 8412467 z) South Hill 5 9138680 aa) Tan Chon (Ryong Gang 2) 7640378 bb) Thae Pyong San (Petrel 1) 9009085 cc) Tong Hung San (Chong Chon Gang) 7937317 dd) (skreślona) ee) Tong Hung 1 8661575 | |||||
21. | Academy of National Defense Science (Akademia Nauki o Obronności Narodowej) | Pjongjang, DPRK (KRLD) | 2.3.2016 | Academy of National Defense Science uczestniczy w działaniach KRLD na rzecz dalszego rozwoju jej programów rakietowych pocisków balistycznych i broni jądrowej. | |
22. | Chongchongang Shipping Company | Chong Chon Gang Shipping Co. Ltd. | Adres: 817 Haeun, Donghung-dong, Central District, Pjongjang, KRLD; inny adres: 817, Haeum, Tonghun-dong, Chung-gu, Pjongjang, KRLD; nr IMO: 5342883 | 2.3.2016 | Przedsiębiorstwo Chongchongang Shipping Company, poprzez swój statek Chong Chon Gang, podjęło próbę bezpośredniego przywozu nielegalnego ładunku broni konwencjonalnej do KRLD w lipcu 2013 r. |
23. | Daedong Credit Bank (DCB) | DCB; Taedong Credit Bank | Adres: Suite 401, Potonggang Hotel, Ansan-Dong, Pyong-chonDistrict, Pjongjang, KRLD; inny adres: Ansan-dong, Botonggang Hotel, Pongchon, Pjongjang, KRLD; Kod SWIFT: DCBK KKPY | 2.3.2016 | Bank Daedong Credit Bank świadczył usługi finansowe na rzecz Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID) i Tanchon Commercial Bank. Przynajmniej od 2007 r. bank DCB pośredniczył w setkach wartych miliony dolarów transakcji finansowych w imieniu KOMID i Tanchon Commercial Bank. W niektórych przypadkach DCB świadomie pośredniczył w transakcjach za pomocą nieuczciwych praktyk finansowych. |
24. | Hesong Trading Company | Pjongjang, KRLD | 2.3.2016 | Spółką dominującą Hesong Trading Corporation jest Korea Mining Development Corporation (KOMID). | |
25. | Korea Kwangson Banking Corporation (KKBC) | KKBC | Jungson-dong, Sungri Street, Central District, Pjongjang, KRLD | 2.3.2016 | KKBC świadczy usługi finansowe na rzecz Tanchon Commercial Bank i Korea Hyoksin Trading Corporation, która podlega Korea Ryonbong General Corporation. Tanchon Commercial Bank wykorzystywał KKBC do pośredniczenia w transferach środków pieniężnych, które mogą opiewać na miliony dolarów, w tym w transferach środków związanych z Korea Mining Development Trading Corporation. |
26. | Korea Kwangsong Trading Corporation | Rakwon-dong, Pothonggang District, Pjongjang, KRLD | 2.3.2016 | Spółką dominującą Korea Kwangsong Trading Corporation jest Korea Ryonbong General Corporation. | |
27. | Ministerstwo ds. przemysłu jądrowego | MAEI | Haeun-2-dong, Pyongchon District, Pjongjang, KRLD | 2.3.2016 | Ministerstwo ds. przemysłu jądrowego zostało utworzone w 2013 r. z myślą o modernizacji przemysłu jądrowego KRLD w celu zwiększenia produkcji materiałów jądrowych, poprawy ich jakości oraz dalszego rozwijania niezależnego przemysłu jądrowego KRLD. Tym samym MAEI znane jest jako kluczowy gracz w dziedzinie rozwoju broni jądrowej KRLD i odpowiada za bieżące funkcjonowanie krajowego programu broni jądrowej, podlegają mu także inne organizacje związane z dziedziną jądrową. Ministerstwu temu podlega także pewna liczba organizacji i ośrodków badawczych związanych z dziedziną jądrową, jak również dwa komitety: komitet ds. stosowania izotopów oraz komitet ds. energii jądrowej. MAEI kieruje także ośrodkiem badań jądrowych w Yongbyun - gdzie znajdują się znane obiekty KRLD związane z plutonem. Ponadto w swoim sprawozdaniu z 2015 r. panel ekspertów (POE) stwierdził, że Ri Je-son, były dyrektor GBAE, który został umieszczony w wykazie przez Komitet ustanowiony na mocy rezolucji 1718 (2006) w 2009 r. za udział w programach związanych z dziedziną jądrową lub za wspieranie takich programów, 9 kwietnia 2014 r. został mianowany szefem MAEI. |
28. | Munitions Industry Department (MID) | Military Supplies Industry Department (Departament Dostaw Wojskowych) | Pjongjang, KRLD | 2.3.2016 | Munitions Industry Department jest zaangażowany w główne aspekty programu rakietowego KRLD. MID odpowiada za nadzorowanie rozwoju rakietowych pocisków balistycznych KRLD, w tym pocisku Taepo Dong-2.MID nadzoruje produkcję broni KRLD oraz programy badawczo-rozwojowe, w tym program dotyczący rakietowych pocisków balistycznych KRLD. Second Economic Committee (Drugi Komitet Ekonomiczny) oraz Second Academy of Natural Sciences (Druga Akademia Nauk Przyrodniczych) - które również umieszczono w wykazie w sierpniu 2010 r. - podlegają MID. W ostatnich latach MID pracowała nad rozwojem międzykontynentalnego rakietowego pocisku balistycznego na mobilnej wyrzutni drogowej KN08. |
29. | National Aerospace Development Administration (krajowa administracja rozwoju przemysłu lotniczego i kosmonautycznego) | NADA | KRLD | 2.3.2016 | NADA jest zaangażowana w rozwijanie przez KRLD nauki i technologii kosmicznej, co obejmuje wystrzelenie satelitów i rakiet nośnych. |
30. | Office 39 | Office #39; Office No. 39; Bureau 39 (Biuro 39); Central Committee Bureau 39 (Biuro 39 Komitetu Centralnego); Third Floor (3. piętro); Division 39 (Dział 39) | KRLD | 2.3.2016 | Podmiot państwowy KRLD |
31. | Reconnaissance General Bureau (Biuro ds. Rozpoznania Ogólnego) | Chongch'al Ch'ongguk; KPA Unit 586; RGB | Hyongjesan-Guyok, Pjongjang, KRLD; inny adres: Nungrado, Pjongjang, KRLD | 2.3.2016 | Reconnaissance General Bureau jest główną organizacją wywiadowczą KRLD; powstało na początku 2009 r. w wyniku połączenia istniejących organizacji wywiadowczych w ramach Partii Robotniczej Korei - Wydziału Operacyjnego i Biura 35 oraz Biura Rozpoznawczego Koreańskiej Armii Ludowej. RGB handluje bronią konwencjonalną i kontroluje północnokoreańskie przedsiębiorstwo działające w sektorze broni konwencjonalnej, Green Pine Associated Corporation. |
32. | Second Economic Committee | Kangdong, KRLD | 2.3.2016 | Second Economic Committee (Drugi Komitet Ekonomiczny) jest zaangażowany w główne aspekty programu rakietowego KRLD. Jest odpowiedzialny za nadzorowanie produkcji rakietowych pocisków balistycznych w KRLD, a także kieruje działalnością KO-MID. |
ZAŁĄCZNIK II
35 Wykaz osób, o których mowa w art. 13 ust. 1 lit. b), oraz osób i podmiotów, o których mowa w art. 15 ust. 1 lit. b)
35 Wykaz osób, o których mowa w art. 13 ust. 1 lit. b), oraz osób i podmiotów, o których mowa w art. 15 ust. 1 lit. b)
A. Osoby
Nazwisko (i ewent. pseudonimy) | Dane identyfikacyjne | Uzasadnienie | |
1. | skreślony | ||
2. | CHON Chi Bu | Członek General Bureau of Atomic Energy (Generalny Urząd Energii Atomowej), były dyrektor ds. technicznych ośrodka w Yongbyon. | |
3. | CHU Kyu-Chang (alias JU Kyu-Chang) | Data urodzenia: między 1928 a 1933 | Pierwszy wicedyrektor Departamentu Przemysłu Obronnego (program balistyczny), Partia Robotnicza Korei, członek Narodowego Komitetu Obrony. |
4. | HYON Chol-hae | Rok urodzenia: 1934 (Manchuria, China) | Wicedyrektor Departamentu Polityki Ogólnej Ludowych Sił Zbrojnych (doradca wojskowy do niedawna Kim Dzong-ila). |
5. | skreślony | ||
6. | KIM Yong-chun (alias Young-chun) | Data urodzenia: 4.3.1935 paszport nr: 554410660 | Wiceprzewodniczący Narodowego Komitetu Obrony, minister ds. Ludowych Sił Zbrojnych, specjalny doradca do niedawna Kim Dzong-ila ds. strategii jądrowej. |
7. | O Kuk-Ryol | Rok urodzenia: 1931 (Jilin Province, China) | Wiceprzewodniczący Narodowego Komitetu Obrony nadzorujący nabywanie za granicą zaawansowanych technologii na potrzeby programów jądrowego i balistycznego. |
8. | PAEK Se-bong | Rok urodzenia: 1946 | Przewodniczący Drugiego Komitetu Ekonomicznego (odpowiedzialny za program balistyczny) Komitetu Centralnego Partii Robotniczej Korei. Członek Narodowego Komitetu Obrony. |
9. | PAK Jae-gyong (alias Chae-Kyong) | Rok urodzenia: 1933 paszport nr: 554410661 | Wicedyrektor Departamentu Polityki Ogólnej Ludowych Sił Zbrojnych i wicedyrektor Biura Logistyki Ludowych Sił Zbrojnych (doradca wojskowy do niedawna Kim Dzong-ila). |
10. | PYON Yong Rip (alias Yong-Nip) | Data urodzenia: 20.9.1929 paszport nr: 645310121 (wydany 13.9.2005) | Prezes Akademii Nauk, która bierze udział w badaniach biologicznych związanych z bronią masowego rażenia. |
11. | RYOM Yong | Dyrektor General Bureau of Atomic Energy (Generalny Urząd Energii Atomowej), podmiotu, który umieszczono w wykazie na mocy decyzji ONZ, odpowiedzialny za stosunki międzynarodowe. | |
12. | SO Sangkuk | Data urodzenia: między 1932 a 1938 | Szef Wydziału Fizyki Jądrowej Uniwersytetu Kim Il Sunga. |
13. | Generał broni Kim Yong Chol (alias: Kim Yong-Chol; Kim Young-Chol; Kim Young-Cheol; Kim Young-Chul) | Data urodzenia.: 1946 Miejsce: Pyongan-Pukto, North Korea (Korea Północna) | Kim Yong Chol jest szefem Reconnaissance General Bureau (RGB) (Biuro ds. Rozpoznania Ogólnego). |
14. | Pak To-Chun | Data urodzenia.: 9 marca 1944 r. Miejsce urodzenia.: Jagang, Rangrim | Członek Krajowej Rady Bezpieczeństwa. Jest odpowiedzialny za przemysł zbrojeniowy. Według doniesień zarządza biurem ds. energii jądrowej. Instytucja ta ma kluczowe znaczenie dla programu jądrowego i programu w zakresie wyrzutni rakietowych realizowanych przez KRLD. |
15. | CHOE Kyong-song | Generał pułkownik armii KRLD. Były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów do spraw związanych z obroną narodową w KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
16. | CHOE Yong-ho | Generał pułkownik armii KRLD. Były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów do spraw związanych z obroną narodową w KRLD. Dowódca sił powietrznych. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
17. | HONG Sung-Mu (alias HUNG Sung Mu) | Data urodzenia: 1.1.1942 r. | Zastępca dyrektora Munitions Industry Department (MID) (Departamentu Dostaw Wojskowych). Odpowiada za rozwój programów dotyczących broni konwencjonalnej i pocisków rakietowych, w tym rakietowych pocisków balistycznych. Uznawany za jedną z głównych osób odpowiedzialnych za programy rozwoju przemysłowego dotyczące broni jądrowej. Odpowiada za programy KRLD dotyczące broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
18. | JO Chun-Ryong (alias CHO Chun Ryo'ng, JO Chun-Ryong, JO Cho Ryong) | Data urodzenia: 4.4.1960 r. | Przewodniczący Drugiego Komitetu Ekonomicznego (od 2014 r.) odpowiedzialny za zarządzanie fabrykami i zakładami produkującymi amunicję w KRLD. Drugi Komitet Ekonomiczny został wskazany w rezolucji RB ONZ nr 2270(2016) w związku z jego zaangażowaniem w kluczowych kwestiach dotyczących programu pocisków balistycznych, nadzorowaniem przez niego produkcji pocisków balistycznych w KRLD oraz kierowaniem działaniami KOMID będącego głównym podmiotem zajmującym się handlem bronią w KRLD. Członek Komisji Obrony Narodowej. Uczestniczył w licznych programach związanych z pociskami balistycznymi. Jest jedną z kluczowych osób w przemyśle zbrojeniowym KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
19. | JO Kyongchol | Generał armii KRLD, były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów do spraw związanych z obroną narodową w KRLD. Dyrektor dowództwa wojskowych sił bezpieczeństwa. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
20. | KIM Chun-sam | Generał broni, były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów ds. obrony narodowej KRLD. Dyrektor departamentu operacyjnego sztabu wojskowego armii KRLD i pierwszy zastępca szefa sztabu wojskowego. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
21. | KIM Chun-sop | Członek Komisji Obrony Narodowej, który jest jednym z głównych organów ds. obrony narodowej KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
22. | KIM Jong-gak | Data urodzenia: 20.7.1941 r. Miejsce urodzenia: Pyongyang | Wicemarszałek armii KRLD, były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów ds. obrony narodowej KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
23. | KIM Rak Kyom (alias KIM Rak-gyom) | Czterogwiazdkowy generał, dowódca sił strategicznych (zwanych też siłami rakietowymi o znaczeniu strategicznym), które, jak się przypuszcza, obecnie dowodzą 4 jednostkami pocisków strategicznych i taktycznych, w tym brygadą KN08 (międzykontynentalne rakiety balistyczne). Stany Zjednoczone wskazały siły strategiczne jako uczestniczące w działaniach, które istotnie przyczyniły się do proliferacji broni masowego rażenia i środków jej przenoszenia. Były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów ds. obrony narodowej KRLD. Doniesienia medialne wskazują, że KIM był obecny przy teście silnika międzykontynentalnej rakiety balistycznej w kwietniu 2016 r. z KIM Jung Unem. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
24. | KIM Won-hong | Data urodzenia: 7.1.1945 Miejsce urodzenia: Pyongyang Nr paszportu: 745310010 | Generał, dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Państwowego. Minister bezpieczeństwa państwowego. Członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei oraz Komisji Obrony Narodowej, które są głównymi organami do spraw związanych z obroną narodową KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
25. | PAK Jong-chon | Generał pułkownik armii KRLD, dowódca Ludowych Sił Zbrojnych Korei, zastępca szefa sztabu i dyrektor Departamentu Dowodzenia Siłą Ognia. Szef dowództwa wojskowego oraz dyrektor departamentu dowództwa artylerii. Były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która to komisja jest jednym z głównych organów ds. obrony narodowej KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
26. | RI Jong-su | Wiceadmirał. Były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei, która jest głównym organem do spraw związanych z obroną narodową KRLD. Głównodowodzący Koreańskiej Marynarki, biorący udział w rozwijaniu programów pocisków balistycznych oraz w rozwijaniu zdolności sił morskich KRLD w zakresie broni jądrowej. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
27. | SON Chol-ju | Generał pułkownik Koreańskich Ludowych Sił Zbrojnych i dyrektor polityczny Sił Powietrznych i Przeciwlotniczych, które nadzorują rozwój unowocześnionych rakiet przeciwlotniczych. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
28. | YUN Jong-rin | Generał, były członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei oraz członek Komisji Obrony Narodowej, które są głównymi organami do spraw związanych z obroną narodową KRLD. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
29. | PAK Yong-sik | Czterogwiazdkowy generał, członek Departamentu Bezpieczeństwa Państwowego, minister obrony. Członek Centralnej Komisji Wojskowej Partii Robotniczej Korei oraz Komitetu Obrony Narodowej, które są głównymi organami do spraw związanych z obroną narodową w KRLD. Był obecny przy przeprowadzeniu prób z rakietami balistycznymi w marcu 2016 r. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
30. | HONG Yong Chil | Zastępca Dyrektora Munitions Industry Department (MID) (Departamentu Dostaw Wojskowych). MID - wskazany przez RB ONZ 2 marca 2016 r. - uczestniczy w kluczowych kwestiach programu KRLD dotyczącego pocisków balistycznych. MID nadzoruje rozwój pocisków balistycznych w KRLD, w tym Taepo Dong-2, produkcji broni oraz dotyczących jej programów badań i rozwoju. Drugi Komitet Ekonomiczny oraz Druga Akademia Nauk Przyrodniczych - również wskazane w sierpniu 2010 r. - podlegają MID. MID w ostatnich latach pracuje nad rozwojem samobieżnej międzykontynentalnej rakiety balistycznej KN08. HONG towarzyszył KIM Jong Unowi przy okazji licznych wydarzeń związanych z rozwojem programów KRLD dotyczących broni jądrowej i rakiet balistycznych i uznaje się, że odegrał znaczącą rolę w próbach jądrowych w KRLD dnia 6 stycznia 2016 r. Wicedyrektor Komitetu Centralnego Partii Robotniczej Korei. Odpowiada za wspieranie i promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. | |
31. | RI Hak Chol (alias RI Hak Chul, RI Hak Cheol) | Data urodzenia: 19.1.1963 r. lub 8.5.1966 r. Nr paszportu: 381320634, PS-563410163 | Prezes przedsiębiorstwa Green Pine Associated Corporation ("Green Pine"), umieszczonego w wykazie przez Radę Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych. Według Komitetu Sankcji ONZ Green Pine przejął część działalności Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID). KOMID został wskazany przez Komitet w kwietniu 2009 r. i stanowi główny podmiot zajmujący się handlem bronią w KRLD oraz jest głównym eksporterem towarów i wyposażenia związanych z pociskami balistycznymi i bronią konwencjonalną. Green Pine jest też odpowiedzialne za około połowę eksportu broni i powiązanego sprzętu przez KRLD. Green Pine zostało objęte sankcjami w związku z eksportem broni lub powiązanego sprzętu z Korei Północnej. Green Pine specjalizuje się w produkcji uzbrojenia dla marynarki wojennej takiego jak okręty podwodne, łodzie wojskowe oraz systemy pocisków oraz eksportuje torpedy i wsparcie techniczne dla irańskich firm z sektora obrony. Green Pine zostało umieszczone w wykazie Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych. |
32. | YUN Chang Hyok | Data urodzenia: 9.8.1965 r. | Zastępca Dyrektora Satellite Control Centre, National Aerospace Development Administration - NADA (Ośrodka Kontroli Satelitarnej, Krajowej Administracji Rozwoju Przemysłu Lotniczego i Kosmonautycznego). NADA podlega sankcjom na mocy rezolucji RB ONZ nr 2270 (2016) w związku z udziałem programem KRLD w zakresie rozwoju wiedzy i technologii kosmicznej, w tym wystrzeliwania satelitów i rakiet nośnych. Rezolucja RB ONZ 2270 (2016) potępiła wystrzelenie satelity przez KRLD w dniu 7 lutego 2016 r. z wykorzystaniem technologii rakietowych pocisków balistycznych, które stanowiło poważne naruszenie rezolucji nr 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013) oraz 2094 (2013). Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
B. Podmioty
Nazwa (i ewentualne inne nazwy) | Dane identyfikacyjne | Uzasadnienie | |
1. | Korea Pugang mining and Machinery Corporation ltd | Jednostka zależna Korea Ryongbong General Corporation (umieszczona w wykazie na mocy decyzji ONZ 24 kwietnia 2009 r.); zarządza fabrykami proszku aluminiowego, który można wykorzystywać w pociskach. | |
2. | Korea Taesong Trading Company | Miejsce: Pyongyang | Zlokalizowany w Pyongyang podmiot wykorzystywany przez Korea Mining Development Trading Corporation (KOMID) do celów handlowych (umieszczony w wykazie na mocy decyzji ONZ 24 kwietnia 2009 r.). Korea Taesong Trading Company działał w imieniu KOMID-u w relacjach z Syrią. |
3. | Korean Ryengwang Trading Corporation | Rakwondong, Pothonggang District, Pyongyang, North Korea (Korea Północna) | Jednostka zależna Korea Ryongbong General Corporation (umieszczona w wykazie na mocy decyzji ONZ 24 kwietnia 2009 r.). |
4. | (skreślony) | ||
5. | Sobaeku United Corp. (alias Sobaeksu United Corp.) | Przedsiębiorstwo państwowe zajmujące się badaniami dotyczącymi produktów i sprzętu szczególnej wagi oraz ich nabywaniem. W jego posiadaniu znajdują się liczne złoża grafitu naturalnego zaopatrujące w surowiec dwie fabryki wytwarzające między innymi bloki grafitowe, które można wykorzystywać w pociskach rakietowych. | |
6. | Nuclear Research Centre (Ośrodek Badań Jądrowych) w Yongbyon | Ośrodek badawczy, który brał udział w produkcji plutonu do celów wojskowych. Ośrodek podlega General Bureau of Atomic Energy (Generalny Urząd Energii Atomowej), który umieszczono w wykazie na mocy decyzji ONZ 16 lipca 2009 r.). | |
7. | (skreślony) | ||
8. | (skreślony) | ||
9. | Korea International Chemical Joint Venture Company (alias Choson International Chemicals Joint Operation Company; Chosun International Chemicals Joint Operation Company; International Chemical Joint Venture Corporation) | Hamhung, South Hamgyong Province, DPRK; Man gyongdaekuyok, Pyongyang, DPRK; Mangyungdaegu, Pyongy-ang, DPRK (KRLD) | Podmiot kontrolowany przez Korea Ryonbong General Corporation (umieszczony w wykazie przez Komitet Sankcji na mocy rezolucji RB ONZ nr 1718 w kwietniu 2009 r.): konglomerat w dziedzinie obrony specjalizujący się w nabywaniu materiałów i sprzętu dla przedsiębiorstw północno-koreańskiego sektora obronnego oraz wspieraniu prowadzonej przez ten kraj sprzedaży materiałów i sprzętu związanych z sektorem wojskowym. |
10. | (skreślony) | ||
11. | (skreślony) | ||
12. | (skreślony) | ||
13. | Strategic Rocket Forces (Strategiczne Siły Rakietowe) | W ramach narodowych sił zbrojnych KRLD podmiot ten bierze udział w rozwijaniu i operacyjnym wdrażaniu programów dotyczących rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
II. Osoby i podmioty świadczące usługi finansowe, które mogłyby posłużyć do programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakietowych pocisków balistycznych lub innej broni masowego rażenia
A. Osoby
Nazwisko (i ewent. pseudonimy) | Dane identyfikacyjne | Uzasadnienie | |
1. | JON Il-chun | Data urodzenia: 24.8.1941 | W lutym 2010 r. KIM Tong-un został zwolniony z funkcji dyrektora Office 39 (Biuro 39), które odpowiada między innymi za nabywanie towarów za pośrednictwem przedstawicielstw dyplomatycznych KRLD z obejściem sankcji. Na stanowisku zastąpił go JON Il-chun. JON Il-chun jest także uważany za jedną z głównych postaci Państwowego Banku Rozwoju. |
2. | KIM Tong-un | Były dyrektor Office 39 (Biuro 39) Komitetu Centralnego Partii Robotniczej Korei uczestniczącego w finansowaniu proliferacji. | |
3. | CHU Kyu-Chang (alias JU Kyu-Chang) | Data urodzenia: 25.11.1928 r. Miejsce urodzenia: South Hamgyo'ng Province | Członek Komisji Obrony Narodowej, który jest jednym z głównych organów ds. obrony narodowej KRLD. Były dyrektor Departamentu Uzbrojenia w Komitecie Centralnym Partii Robotniczej Korei. Odpowiada za wspieranie lub promowanie programów KRLD dotyczących broni jądrowej, rakiet balistycznych lub innej broni masowego rażenia. |
4. | KIM Il-Su | Data urodzenia: 2.9.1965 Miejsce urodzenia: Pjongjang, DPRK (KRLD) | Kierownik departamentu reasekuracji koreańskiego przedsiębiorstwa Korea National Insurance Corporation (KNIC), w głównej siedzibie spółki w Pjongjangu, były autoryzowany główny przedstawiciel KNIC w Hamburgu, działający w imieniu KNIC lub na jego polecenie. |
5. | KANG Song-Sam | Data urodzenia: 5.7.1972 Miejsce urodzenia: Pjongjang, DPRK (KRLD) | Były autoryzowany przedstawiciel koreańskiego przedsiębiorstwa Korea National Insurance Corporation (KNIC) w Hamburgu, działający nadal na rzecz lub w imieniu KNIC lub na jego polecenie. |
6. | CHOE Chun-Sik | Data urodzenia: 23.12.1963 Miejsce urodzenia: Pjongjang, DPRK (KRLD) Paszport nr 745132109 Ważny do 12.2.2020 | Dyrektor departamentu reasekuracji koreańskiego przedsiębiorstwa Korea National Insurance Corporation (KNIC), w głównej siedzibie spółki w Pjongjangu, działający w imieniu KNIC lub na jego polecenie. |
7. | SIN Kyu-Nam | Data urodzenia: 12.9.1972 Miejsce urodzenia: Pjongjang, DPRK (KRLD) Paszport nr PO472132950 | Dyrektor departamentu reasekuracji koreańskiego przedsiębiorstwa Korea National Insurance Corporation (KNIC), w głównej siedzibie spółki w Pjongjangu, były autoryzowany przedstawiciel KNIC w Hamburgu, działający w imieniu KNIC lub na jego polecenie. |
8. | PAEK Se-bong | Rok urodzenia: 1946 | Były Przewodniczący Drugiego Komitetu Ekonomicznego (odpowiedzialny za program balistyczny) Komitetu Centralnego Partii Robotniczej Korei. Członek Narodowego Komitetu Obrony |
9. | SO Tong Myong | Data urodzenia: 10.9.1956 | Prezes koreańskiego przedsiębiorstwa Korea National Insurance Corporation (KNIC), działający w imieniu KNIC lub na jego polecenie. |
B. Podmioty
Nazwa (i ewentualne inne nazwy) | Dane identyfikacyjne | Uzasadnienie | |
1. | Korea Daesong Bank (alias: Choson Taesong Unhaeng; Taesong Bank) | Adres: Segoridong, Gyon-gheung St., Potonggang District, Pyongyang Tel.: 850 2 381 8221 Tel.: 850 2 18111 wew. 8221 Faks: 850 2 381 4576 | Instytucja finansowa Korei Północnej bezpośrednio podporządkowana Office 39 (Biuro 39) i zaangażowana w ułatwianie Korei Północnej prowadzenia projektów związanych z finansowaniem proliferacji. |
2. | Korea Daesong General Trading Corporation (alias: Daesong Trading; Daesong Trading Company; Korea Daesong Trading Company; Korea Daesong Trading Corporation) | Adres: Pulgan Gori Dong 1, Potonggang District, Pyongyang Tel.: 850 2 18111 wew. 8204/8208 Tel.: 850 2 381 8208/4188 Faks: 850 2 381 4431/4432 | Przedsiębiorstwo podporządkowane Office 39 (Biuro 39) i wykorzystywane do pośrednictwa w transakcjach zagranicznych realizowanych w imieniu Office 39. Dyrektor Office 39, Kim Tong-un, został umieszczony w załączniku V do rozporządzenia Rady (WE) nr 329/2007. |
3. | (skreślony) | ||
4. | (skreślony) | ||
5. | (skreślony) | ||
6. | Korea National Insurance Company (KNIC) i jego oddziały (znane również jako Korea Foreign Insurance Company) | Haebangsan-dong, Central District, Pjongjang, DPRK (KRLD) Rahlstedter Straße 83 a, 22149 Hamburg Korea National Insurance Corporation of Alloway, Kidbrooke Park Road, Blackheath, London SE30LW | Korea National Insurance Corporation (KNIC) - przedsiębiorstwo będące własnością państwa i kontrolowane przez państwo - generuje znaczne przychody z wymiany walutowej, które mogą wspomagać prowadzone przez KRLD programy dotyczące broni jądrowej, rakietowych pocisków balistycznych lub innej broni masowego rażenia. Ponadto siedziba główna KNIC w Pjongjangu powiązana jest z Office 39 (Biuro 39) Partii Pracy Korei, które figuruje w wykazie. |
III. Osoby i podmioty zaangażowane w dostarczanie do lub z KRLD wszelkiego rodzaju broni i materiałów z nią związanych lub produktów, materiałów, sprzętu, towarów i technologii, które mogłyby przyczyniać się do dalszego prowadzenia przez KRLD programów dotyczących broni jądrowej, rakietowych pocisków balistycznych lub innej broni masowego rażenia
A. Osoby
...
B. Podmioty
...
ZAŁĄCZNIK III
Wykaz osób, o których mowa w art. 13 ust. 1 lit. c) oraz art. 15 ust. 1 lit. c)
Wykaz osób, o których mowa w art. 13 ust. 1 lit. c) oraz art. 15 ust. 1 lit. c)
ZAŁĄCZNIK IV
Wykaz oddziałów i filii, o których mowa w art. 7 ust. 1 lit. b)
Wykaz oddziałów i filii, o których mowa w art. 7 ust. 1 lit. b)
ZAŁĄCZNIK V
Wykaz oddziałów, filii i podmiotów finansowych, o których mowa w art. 7 ust. 1 lit. c) i d)
Wykaz oddziałów, filii i podmiotów finansowych, o których mowa w art. 7 ust. 1 lit. c) i d)
-zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2014/212/WPZiB z dnia 14 kwietnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.111.79) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 kwietnia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2014/700/WPZiB z dnia 8 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.293.34) zmieniającej nin. decyzję z dniem 9 października 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2016/319 z dnia 4 marca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.60.78) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 marca 2016 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2016/573 z dnia 12 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.97.12) zmieniającej nin. decyzję z dniem 13 kwietnia 2016 r.
-zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2014/212/WPZiB z dnia 14 kwietnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.111.79) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 kwietnia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2014/700/WPZiB z dnia 8 października 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.293.34) zmieniającej nin. decyzję z dniem 9 października 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2015/1066 z dnia 2 lipca 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.174.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem 3 lipca 2015 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2016/319 z dnia 4 marca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.60.78) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 marca 2016 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr (WPZiB) 2016/475 z dnia 31 marca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.85.34) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 kwietnia 2016 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2016/785 z dnia 19 maja 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.131.73) zmieniającej nin. decyzję z dniem 20 maja 2016 r.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.