Rozporządzenie delegowane 2019/248 w sprawie sprostowania rozporządzenia (UE) nr 63/2011 ustanawiającego szczegółowe przepisy dotyczące występowania o odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 na mocy art. 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Dz.U.UE.L.2019.42.5
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2019/248
z dnia 13 listopada 2018 r.
w sprawie sprostowania rozporządzenia (UE) nr 63/2011 ustanawiającego szczegółowe przepisy dotyczące występowania o odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 na mocy art. 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 8,
(1) Producent lekkich pojazdów dostawczych General Motors Holding LLC poinformował Komisję, że średni indywidualny poziom emisji CO2 w 2007 r. określony dla tego producenta w załączniku IV do rozporządzenia Komisji (UE) nr 63/2011 2 nie jest prawidłowy.
(2) Producent przedstawił szczegółowe dowody wskazujące, że średni indywidualny poziom emisji CO2 w 2007 r. był znacznie wyższy niż wartość podana w rozporządzeniu (UE) nr 63/2011. Wartość ta została oparta na indywidualnym poziomie emisji CO2 pojazdów, do których błędnie zaliczono pojazdy przedsiębiorstwa Adam Opel AG, połączonego wówczas z General Motors. Te indywidualne poziomy emisji CO2 pojazdów produkowanych przez przedsiębiorstwo Adam Opel AG przyczyniły się do obniżenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 General Motors w 2007 r. Błąd ten stał się oczywisty po zmianie właściciela General Motors i Adam Opel, która miała miejsce w dniu 1 sierpnia 2017 r.
(3) Komisja uważa, że dowody dostarczone przez General Motors Holding LLC wskazują na nieprawidłowość średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 tego producenta w 2007 r. określonego w rozporządzeniu (UE) nr 63/2011.
(4) Należy zatem odpowiednio sprostować rozporządzenie (UE) nr 63/2011,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |