Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 909/2011 z dnia 8 września 2011 r. ustanawiającego formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2011.258.83

Akt jednorazowy
Wersja od: 17 września 2011 r.

Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 909/2011 z dnia 8 września 2011 r. ustanawiającego formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 234 z dnia 10 września 2011 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 4 października 2011 r.)

Tekst rozporządzenia otrzymuje brzmienie:

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 909/2011

z dnia 8 września 2011 r.

ustanawiające formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 42,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 8 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 885/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 w zakresie akredytacji agencji płatniczych i innych jednostek, jak również rozliczenia rachunków EFGR i EFRROW(2) stanowi, że należy ustanowić formę i treść informacji rachunkowych określonych w art. 7 ust. 1 lit. c) tego rozporządzenia oraz sposób przekazywania ich Komisji.

(2) Forma i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji dla celów rozliczania rachunków Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) i Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), jak również w celu monitorowania i prognozowania, są obecnie określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 825/2010(3).

(3) Załączników do rozporządzenia (UE) nr 825/2008 nie można stosować zgodnie z ich przeznaczeniem w roku budżetowym 2012. Należy zatem uchylić rozporządzenie (UE) nr 825/2010 i zastąpić je nowym rozporządzeniem ustanawiającym formę i treść informacji rachunkowych na ten rok budżetowy.

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Funduszy Rolniczych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Formę i treść informacji rachunkowych, o których mowa w art. 7 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 885/2006, oraz sposób przekazywania ich Komisji określa się w załączniku I (tabela X), załączniku II (Specyfikacje techniczne dotyczące transferu plików komputerowych do EFRG i EFRROW), załączniku III (Aide-mémoire) oraz załączniku IV (Struktura kodów w budżecie EFRROW [F109]) do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Rozporządzenie (UE) nr 825/2010 traci moc z dniem 16 października 2011 r.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 16 października 2011 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 8 września 2011 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

(2) Dz.U. L 171 z 23.6.2006, s. 90.

(3) Dz.U. L 247 z 21.9.2010, s. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

TABELA X

ROK BUDŻETOWY 2012
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F110F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503F508A
05020101050201011000XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020101050201011001XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020101050201011003XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020102050201021011
05020102050201021012
05020102050201021013
05020102050201021014
05020103050201031021XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020103050201031022XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020199050201991090XXXXXXXXXXXXXXX
05020201050202011850XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020202050202021851
05020202050202021852
05020202050202021853
05020202050202021854
05020299050202990000XXXXXXXXXXXXXXXX
05020299050202991890XXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003010XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003011XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003012XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003013XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003014XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003000XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020401050204013100XXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204990000XXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993110XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993112XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993113XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993119XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020501050205011100XXXXXXXXXXXXXXXXXX
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05020101050201011000XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020101050201011001XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020101050201011003XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020102050201021011
05020102050201021012
05020102050201021013
05020102050201021014
05020103050201031021X
05020103050201031022XX
05020199050201991090
05020201050202011850XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020202050202021851
05020202050202021852
05020202050202021853
05020202050202021854
05020299050202990000
05020299050202991890
05020300050203003010XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003011XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003012XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003013XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003014XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020300050203003000XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020401050204013100X
05020499050204990000
05020499050204993110XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993112XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993113XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020499050204993119XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020501050205011100XXXXXXXXXXXXXXXXX
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F110F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503F508A
05020503050205031112XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020508050205080000
05020599050205990000XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020599050205991113XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020599050205991119XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020603050206031239XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020605050206051211XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020699050206990000XXXXXXXXXXXX
05020699050206991210XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020699050206991240XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020701050207011401XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020701050207011403XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020701050207011409XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020702050207021410XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020703050207030000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020801050208011500XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020801050208011510XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020803050208030000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020803050208031502XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020809050208091515XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020811050208110000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020811050208111509XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020812050208120000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020899050208990000XXXXXXXXXXXX
05020899050208991501XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020899050208991511XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020899050208991512XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020899050208991513XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05020503050205031112XX
05020508050205080000
05020599050205990000XX
05020599050205991113XX
05020599050205991119XX
05020603050206031239X
05020605050206051211XXXXX
05020699050206990000
05020699050206991210XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020699050206991240XXX
05020701050207011401
05020701050207011403
05020701050207011409
05020702050207021410X
05020703050207030000XX
05020801050208011500XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020801050208011510XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020803050208030000
05020803050208031502
05020809050208091515X
05020811050208110000
05020811050208111509
05020812050208120000XX
05020899050208990000
05020899050208991501X
05020899050208991511X
05020899050208991512X
05020899050208991513XXXXX
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F110F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503F508A
05020899050208993140XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020904050209041620
05020904050209041621
05020904050209041622
05020904050209041623
05020904050209041625XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020908050209080000XXXAAAXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020909050209090000XXXAAAXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209011600XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209021610XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209031611XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209031612XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209051630XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209061640XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209071650XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209991690XXXXXXXXXXXX
05021001050210013800XXXXXXXXXXXXX
05021001050210013801XXXXXXXXXXXXX
05021099050210990000XXXXXXXXXXXX
05021101050211011300XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021103050211030000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211040000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043200XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043201XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043210XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043211XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043220XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043221XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043230XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021104050211043231XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05020899050208993140
05020904050209041620
05020904050209041621
05020904050209041622
05020904050209041623
05020904050209041625XX
05020908050209080000XXXXXXXXXXX
05020909050209090000XXXXXXXX
05020999050209011600XXXXXXXXXXXXXXXXX
05020999050209021610XX
05020999050209031611XXX
05020999050209031612XXX
05020999050209051630XXXXXXXXX
05020999050209061640XXXXXXXXX
05020999050209071650XXXXX
05020999050209991690
05021001050210013800X
05021001050210013801X
05021099050210990000
05021101050211011300XXXXX
05021103050211030000X
05021104050211040000XX
05021104050211043200XX
05021104050211043201XX
05021104050211043210XX
05021104050211043211XX
05021104050211043220XX
05021104050211043221XX
05021104050211043230XX
05021104050211043231XX
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F110F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503F508A
05021105050211051751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021199050211990000XXXXXXXXXXXXXXX
05021199050211991710XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012000XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012001XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012002XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012003XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021202050212022011
05021202050212022012
05021202050212022013
05021202050212022014
05021203050212032020XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021203050212032024XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021204050212042030XXXXXXXXXXXXXXXX
05021204050212042031
05021204050212042032
05021204050212042033
05021204050212042034
05021205050212052040XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021206050212062050XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021208050212083120XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021299050212990000
05021299050212992099XXXXXXXXXXXX
05021301050213012100XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021302050213022110XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021303050213032126XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021304050213042101XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021399050213992129XXXXXXXXXXXXXXX
05021399050213992190XXXXXXXXXXXXXXX
05021401050214012210XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05021105050211051751XXXX
05021199050211990000
05021199050211991710XXXXXX
05021201050212012000XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012001XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012002XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021201050212012003XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021202050212022011
05021202050212022012
05021202050212022013
05021202050212022014
05021203050212032020XX
05021203050212032024XX
05021204050212042030X
05021204050212042031
05021204050212042032
05021204050212042033
05021204050212042034
05021205050212052040XX
05021206050212062050X
05021208050212083120XX
05021299050212990000
05021299050212992099
05021301050213012100XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021302050213022110X
05021303050213032126XX
05021304050213042101XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021399050213992129
05021399050213992190
05021401050214012210X
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F110F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503
05021499050214992290XXXXXXXXXXXXXXX
05021501050215012300XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021502050215022301XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021503050215032302XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021504050215042310XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021505050215052311XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05021506050215062320XXXXXXXXXXXXXXX
0502150705021507XXXXXXXXXXXXXXX
05021599050215992390XXXXXXXXXXXX
05021601050216010000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
0502160205021602
05030101050301010000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030102050301020000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030103050301030000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030104050301040000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030105050301050000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
0503019905030199XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030201050302010000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030201050302011060XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030201050302011062XXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030204050302040000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030205050302051800XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030206050302062120XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030207050302072121XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030208050302082122XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030209050302092124XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030210050302102124XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030213050302132220XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030214050302142221XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030218050302180000XXXXXXXXXXXXXXXXXXDXXXX
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05021499050214992290
05021501050215012300XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021502050215022301X
05021503050215032302
05021504050215042310XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021505050215052311XXXXXXXXXXXXXXXXX
05021506050215062320
0502150705021507
05021599050215992390
05021601050216010000XXXXX
0502160205021602
05030101050301010000XXXXXXXXXXXXXXXX
05030102050301020000XXXXXX
05030103050301030000XXXX
05030104050301040000XXXXXXX
05030105050301050000XXXX
0503019905030199XXXXXXX
05030201050302010000XXXXXX
05030201050302011060XXXXXX
05030201050302011062XXXXXX
05030204050302040000XXXXXXX
05030205050302051800XXXXXXX
05030206050302062120XXXX
05030207050302072121
05030208050302082122XXXX
05030209050302092124XXXX
05030210050302102124XXXX
05030213050302132220XXXX
05030214050302142221
05030218050302180000XXXXX
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F110F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503
05030219050302191858XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030221050302211210XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030222050302221710XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030223050302231810XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030224050302240000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030225050302250000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030226050302260000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030227050302270000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030228050302281420XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030236050302360000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030239050302390000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030240050302400000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030241050302410000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030242050302420000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030243050302430000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030244050302440000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030250050302500000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030250050302503201XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030250050302503211XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030250050302503221XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030251050302510000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030252050302520000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030252050302523231XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302990000XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302991310XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302991508XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302991513XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302992125XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302992128XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05030219050302191858XXXXXXX
05030221050302211210XXXXXXX
05030222050302221710XXXXXXX
05030223050302231810XXXXX
05030224050302240000XXXXXXX
05030225050302250000XXXXXXX
05030226050302260000XXXXXXX
05030227050302270000XXXXXXX
05030228050302281420X
05030236050302360000XXXX
05030239050302390000XXXX
05030240050302400000XXXXXXX
05030241050302410000XXXXXXX
05030242050302420000XXXXXXX
05030243050302430000XXXXXXX
05030244050302440000XXXX
05030250050302500000XXXX
05030250050302503201XXXX
05030250050302503211XXXX
05030250050302503221XXXX
05030251050302510000XXXXXX
05030252050302520000XXXX
05030252050302523231XXXX
05030299050302990000XXXXXXX
05030299050302991310XXXXXXX
05030299050302991508X
05030299050302991513X
05030299050302992125XXXX
05030299050302992128XXXX
20122011A↓ F100F101F103F105F105BF105CF106F106AF107F108F109F200F201F202AF202BF202CF205F207F220F221F222BF222CF300F300BF301F304F305F306F307F402F500F502F503
05030299050302992222XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302993900XXXXXXXXXXXXXXXX
05030299050302993910XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05030300050303000000XXXXXXXXXXXXXXXX
05040114050401140000XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05040400050404000000DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
0504050105040501XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
05070106050701060000
05070106050701063701
0507010705070107
0507020005070200
67010000670100000000
67020000670200000000XXXXXXXXXXX
67030000670300002071XXXXXXXXXXXXXX
680100006801XXXXXXXXXXX
68020000680200000000XXXXXXXXXXX
6803000068030000
20122011A↓ F508BF509AF510F511F531F532F533F600F601F602F603F700F702F703F703AF703BF703CF707F707AF707BF707CF800F800BF801F802F802BF804F805F808F809F812F814F816F816B
05030299050302992222XXXX
05030299050302993900
05030299050302993910XXXXXX
05030300050303000000
05040114050401140000XXXXX
05040400050404000000DDDDDD
0504050105040501XXXXXX
05070106050701060000
05070106050701063701
0507010705070107
0507020005070200
67010000670100000000
67020000670200000000
67030000670300002071XX
680100006801
68020000680200000000
6803000068030000

ZAŁĄCZNIK  II

Specyfikacje techniczne dotyczące transferu plików komputerowych do EFRG i EFRROW od dnia 16 października 2011 r.

WPROWADZENIE

Niniejsze specyfikacje techniczne mają zastosowanie w odniesieniu do roku budżetowego 2011, który rozpoczął się dnia 16 października 2010 r.

1. Środki przekazu

Organ koordynujący państwa członkowskiego jest zobowiązany dokonać transferu plików komputerowych oraz odpowiedniej dokumentacji do Komisji za pośrednictwem STATEL/eDAMIS. Komisja udzieli wsparcia finansowego tylko jednej instalacji STATEL/eDAMIS w państwie członkowskim. Najnowszą wersję programu eDAMIS-client oraz dodatkowe informacje na temat korzystania z STATEL/eDAMIS można pobrać ze strony internetowej funduszy rolniczych CIRCA.

2. Struktura plików komputerowych

2.1. Państwa członkowskie mają obowiązek utworzyć zapis komputerowy dla poszczególnych części płatności i wpływów EFRG/EFRROW. Części te są pojedynczymi pozycjami, z których składa się płatność dla (wpływ od) beneficjenta.

2.2. Zapisy muszą posiadać płaską strukturę pliku. Jeżeli pola zawierają więcej niż jedną wartość, wymaga się oddzielnego zapisu zawierającego wszystkie pola danych. Należy upewnić się, że nie występują podwójne obliczenia(1).

2.3. Wszystkie informacje dotyczące tej samej kategorii płatności lub wpływów muszą być zawarte w tym samym pliku komputerowym. Nie zezwala się na tworzenie oddzielnych plików dotyczących tych samych płatności (na przykład dla podmiotów gospodarczych, do celów kontroli, lub dla danych podstawowych i danych dotyczących pomiarów).

2.4. Pliki komputerowe muszą posiadać następujące cechy:

1) Pierwszy zapis w pliku (wiersz nagłówka) zawiera opis pliku. Nazwy pól zawierają literę "F", po której znajduje się numer pola, identyczny z numerem zastosowanym w załączniku I ("tabela X"). Dozwolone są tylko nazwy pól istniejące w tym załączniku.

2) Następnymi zapisami w pliku są dane (wiersze danych) w porządku wskazanym przez pierwszy zapis opisujący strukturę pliku.

3) Pola oddzielone są średnikiem ("; "). Zarówno wiersz nagłówka, jak i wszystkie wiersze danych zawierają taką samą liczbę średników. W wierszach danych puste pola występują jako podwójny średnik (";; ") w obrębie zapisu lub jako pojedynczy średnik ("; ") na końcu zapisu.

4) Zapisy różnią się długością. Każdy zapis zakończony jest sekwencją "CR LF" albo "Carriage Return - Line Feed" (w systemie szesnastkowym: "0D 0A"). Wiersz nagłówka nigdy nie kończy się znakiem "; ". Wiersze danych kończą się znakiem "; " tylko wtedy, jeżeli ostatnie pole jest puste.

5) Plik zapisany jest w systemie kodowania ASCII zgodnie z poniższą tabelą. Inne systemy kodowania (takie jak EBCDIC, TAR, ZIP itp.) nie są akceptowane.

KodPaństwo członkowskie
ISO 8859-1BE, DK, DE, ES, FR, IE, IT, LU, NL, AT, PT, FI, SE oraz GB
ISO 8859-2CZ, HU, PL, RO, SI oraz SK
ISO 8859-3MT
ISO 8859-5BG
ISO 8859-7GR oraz CY
ISO 8859-13EE, LV oraz LT

6) Pola numeryczne:

a) Separator miejsc dziesiętnych: ". ".

b) Symbol ("+" lub "-") zapisuje się po lewej stronie, a zaraz po nim następują liczby. W przypadku liczb dodatnich znak "+" jest nieobowiązkowy.

c) Stała liczba miejsc dziesiętnych (szczegóły znajdują się w załączniku III).

d) Brak spacji między cyframi. Brak spacji lub innych znaków pomiędzy tysiącami.

7) Pole daty: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8) Format wymagany dla zapisu kodu budżetu (pole F109) bez spacji: "999999999999999" (gdzie "9" oznacza każdą cyfrę od 0 do 9).

9) Cudzysłów ("") jest niedopuszczalny na początku lub na końcu zapisów. Średnika jako separatora pola";" nie wolno używać przy zapisie danych w formacie tekstowym.

10) Dotyczy wszystkich pól: nie wolno używać spacji na początku lub końcu pola.

11) Pliki spełniające te zasady powinny wyglądać tak jak poniższy (przykład dotyczy roku budżetowego 2004):

F100;F101;F106;F107;F108;F109

BE01;154678;+152.50;EUR;20030715;0502010110000 01

BE01;024578;-1000.00;EUR;20030905;050208031502002

BE01;154985;9999.20;EUR;20030101;0502050111000 01

BE01;100078;+152.75;EUR;20030331;0502080915150 02

BE01;215452;+0.50;EUR;20030615;050201011000002 (należy zapisywać +0.50, a nie +.50)

BE01;123456;21550.15;EUR;20030101;050805013810 001

itd.

(inne wiersze danych z polami w tym samym układzie).

2.5. Pliki danych o cechach opisanych w pkt 2.4 przesyłane są z przesyłką typu "DANE Z TABELI-X" (ang. "X-TABLE-DATA") (zob. program "eDAMIS client").

2.6. Program komputerowy do sprawdzania formatu plików komputerowych przed wysłaniem ich do Komisji ("WinCheckCsv") jest załączony do programu do przesyłania danych ("eDAMIS client"). Zachęca się agencje płatnicze do zainstalowania programu sprawdzającego z CIRCA oddzielnie do celów zatwierdzania bez połączenia sieciowego.

3. Deklaracja roczna

3.1. Organ koordynujący państwa członkowskiego musi przesłać albo jeden plik deklaracji rocznej dla wszystkich agencji płatniczych, albo odrębne pliki deklaracji rocznej dla każdej agencji płatniczej. Plik deklaracji rocznej powinien zawierać sumy ogółem w podziale na agencje płatnicze wraz z kodami budżetu i waluty w odniesieniu do środków EFRG i EFRROW(2).

3.2. Pliki powinny posiadać cechy opisane w pkt 2.4. Każdy wiersz powinien zawierać następujące pola (w przedstawionym porządku):

a) F100: kod agencji płatniczej;

b) F109: kod budżetu;

c) F106: kwota wyrażona kodem waluty F107;

d) F107: kod waluty.

3.3. Pliki spełniające te zasady powinny wyglądać następująco (przykład dotyczy roku budżetowego 2007):

F100;F109;F106;F107

BE01;050205011100014;218483644.90;EUR

BE01;050212012003012;29721588.82;EUR

BE01;050212012000022;26099931.75;EUR

BE01;050208031502013;20778423.44;EUR

BE01;050212052040001;16403776.45;EUR

BE01;050405011132001;8123456.45;EUR

itd.(3).

3.4. Pliki deklaracji rocznych należy wysyłać za pośrednictwem STATEL/eDAMIS z wykorzystaniem przesyłki typu "DEKLARACJA-ROCZNA" (ang. "ANNUAL-DECLARATION").

4. Wyjaśnienie różnic

4.1. W przypadku różnic między deklaracją roczną a deklaracją miesięczną lub kwartalną lub tabelą X organ koordynujący państwa członkowskiego powinien przesłać albo jeden plik "wyjaśnienie różnic" dla wszystkich agencji płatniczych, albo odrębne pliki "wyjaśnienie różnic" dla poszczególnych agencji płatniczych. Taki plik(-i) powinien (powinny) wyjaśniać przy pomocy standardowych kodów różnice według kodów budżetu między deklaracją roczną a deklaracją miesięczną (T104) lub między deklaracją roczną a deklaracją kwartalną (SFC2007), lub między deklaracją roczną a sumą wpisów (Σ F106) w tabeli X.

4.2. Pliki powinny posiadać cechy opisane w pkt 2.4. Każdy wiersz powinien zawierać następujące pola (w przedstawionym porządku):

a) F100: kod agencji płatniczej;

b) F109: kod budżetu;

c) Exco: kod wyjaśnienia-uzgodnienia;

d) F106: kwota wyjaśnionej różnicy w EURO.

4.3. Kod wyjaśnienia-uzgodnienia należy określić tylko raz dla każdego kodu budżetu (F109) za pomocą trójznakowego kodu zgodnie z następującym wykazem kodów:

Kod EFRGA) Rodzaj różnicy [deklaracja roczna w stosunku do (=MINUS) deklaracji miesięcznej (T104)]
A01Błąd administracyjny (pozostałe kwoty do odzyskania na koniec roku budżetowego i przekazane do EFRG za pośrednictwem deklaracji rocznej)
A02Błąd wynikający z zaokrąglenia
A03Błąd zapisu (dane wpisane do nieodpowiedniego kodu budżetu)
A04Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji rocznej, ale niezamieszczona w T104)
A05Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w T104, ale niezamieszczona w deklaracji rocznej)
A06Błąd dotyczący płatności (płatność zawieszona w banku)
A07Korekta opóźnionej płatności
A08Błąd związany z przekroczeniem pułapu (korekta ze względu na przekroczenie pułapu wydatków)
A09Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania
A10Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania (zasada 50/50)
A11Korekta ze względu na odzyskiwanie zaległych należności
A12Korekta z powodu podwójnego księgowania wydatków
A13Realokacja wydatków poszczególnych funduszy (krajowych lub wspólnotowych)
A20Korekty zgodności
A21Korekty dotyczące uprawnień
A22Niezadeklarowana modulacja
A23Korekty kursu wymiany
A90Przechowywanie publiczne (eFAUDIT 13. okres)
A99Inny błąd
Kod EFRROWB) Rodzaj różnicy [deklaracja roczna w stosunku do (=MINUS) deklaracji kwartalnej (SFC2007)]
B01Błąd administracyjny (zaległe kwoty już odzyskane, ale jeszcze nieodliczone, w deklaracjach kwartalnych w okresie referencyjnym i zapisane na konto EFRROW w ramach deklaracji rocznej)
B02Błąd wynikający z zaokrąglenia
B03Błąd zapisu (dane wpisane do nieodpowiedniego kodu budżetu)
B04Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji rocznej, ale niezamieszczona w deklaracji kwartalnej)
B05Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji kwartalnej, ale niezamieszczona w deklaracji rocznej)
B06Błąd dotyczący płatności (płatność zawieszona w banku)
B11Korekta ze względu na odzyskiwanie zaległych należności
B12Korekta z powodu podwójnego księgowania wydatków
B13Realokacja wydatków poszczególnych funduszy (krajowych lub wspólnotowych)
B14Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w deklaracji rocznej)
B15Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w deklaracji kwartalnej)
B16Różnica ze względu na stopę współfinansowania w deklaracji kwartalnej
B23Korekty kursu wymiany
B99Inny błąd
Kod tabeli XC) Rodzaj różnicy [deklaracja roczna w stosunku do (=MINUS) tabeli X (EFRG i EFRROW)]
C01Błąd administracyjny (pozostałe kwoty do odzyskania na koniec roku budżetowego i przekazane do EFRG za pośrednictwem deklaracji rocznej)
C02Błąd wynikający z zaokrąglenia
C03Błąd zapisu (dane wpisane do nieodpowiedniego kodu budżetu)
C04Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji rocznej, ale niezamieszczona w tabeli X)
C05Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w tabeli X, ale niezamieszczona w deklaracji rocznej)
C06Błąd dotyczący płatności (płatność zawieszona w banku)
C07Korekta opóźnionej płatności w deklaracji rocznej
C08Błąd związany z przekroczeniem pułapu (korekta w deklaracji rocznej ze względu na przekroczenie pułapu wydatków)
C09Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania
C10Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania (zasada 50/50)
C11Korekta ze względu na odzyskiwanie zaległych należności
C12Korekta z powodu podwójnego księgowania wydatków
C13Realokacja wydatków poszczególnych funduszy (krajowych lub wspólnotowych)
C14EFRROW: Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w deklaracji rocznej)
C15EFRROW: Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w tabeli X)
C20Korekty zgodności
C21Korekty dotyczące uprawnień
C22Niezadeklarowana modulacja
C23Korekty kursu wymiany
C24EFRG - zatrzymywanie 25 % kwot wynikających ze współzależności (rozporządzenie (WE) nr 1782/2003, art. 9)
C25EFRG - zatrzymywanie 20 % odzyskanych kwot po wystąpieniu nieprawidłowości (rozporządzenie (WE) nr 1290/2005, art. 32)
C98Tabela X nie jest wymagana
C99Inny błąd

4.4. Pliki spełniające te zasady powinny wyglądać następująco (przykład dotyczy roku budżetowego 2008):

F100;F109;Exco;F106

AT01;050207011401006;A03;+505.90

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 505,90 EUR wyższa od kwoty (błędnie) zgłoszonej w deklaracji miesięcznej [tabele 104].

AT01;050207011403006;A03;-505.90

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 505,90 EUR niższa od kwoty (błędnie) zgłoszonej w deklaracji miesięcznej [tabele 104].

AT01;050302180000004;A01;-125.80

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 125,80 EUR niższa od kwoty (błędnie) zgłoszonej w deklaracji miesięcznej [tabele 104] ze względu na korektę "błędów administracyjnych".

AT01;050302270000001;C04;+31.05

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 31,05 EUR wyższa od kwoty zgłoszonej w tabeli X ze względu na problem polegający na braku danych.

AT01;050302270000001;C05;-81.00

AT01;050405011321001;B02;+3.04

AT01;050405013211001;C15;+3075.07

AT01;050405013211001;B02;-0.80

AT01;050405013211001;C14;-688.23

itd.

4.5. Pliki "wyjaśnienie różnic" należy wysyłać za pośrednictwem STATEL/eDAMIS z wykorzystaniem przesyłki typu "WYJAŚNIENIE-RÓŻNIC" (ang. "DIFFERENCE-EXPLANATION").

5. Dokumentacja (wykaz kodów)

5.1. W przypadku gdy kody są używane do pól, dla których w załączniku III nie wprowadzono standardowych kodów, koordynujący organ państwa członkowskiego musi przekazać wykaz kodów dla każdej agencji płatniczej za pośrednictwem STATEL/eDAMIS w celu wyjaśnienia wszystkich wykorzystywanych kodów.

5.2. Taki wykaz kodów może mieć formę i styl zwykłego pisma. Tożsamość agencji płatniczej oraz nazwa lub jednostka administracyjna adresata muszą być wyraźnie oznaczone.

5.3. Program eDAMIS client zawiera szczególny typ przesyłki dla tego rodzaju transferu danych w formie tabel, tj. "WYKAZ KODÓW" (ang. "CODE-LIST").

6. Transfer danych

Organ koordynujący musi przesłać pliki komputerowe w całości i tylko jeden raz.

Jeżeli organ koordynujący stwierdzi, że przesłano nieprawdziwe dane lub że pojawił się problem przy transferze danych, musi niezwłocznie powiadomić o tym Komisję. Należy wskazać wszystkie pliki, które zawierają nieprawidłowe informacje. Należy zatem zwrócić się do Komisji o usunięcie tych plików. Następnie w celu uniknięcia nadpisywania zapisów komputerowych lub plików z danymi organ koordynujący musi przesłać poprawne pliki komputerowe w celu pełnego zastąpienia poprzednich nieprawidłowych informacji.

______

(1) Uwaga: Należy najpierw zapoznać się z uwagami wstępnymi dotyczącymi "ilości" w rozdziale 5 załącznika III.

(2) Zob. art. 6 lit. b) i c) rozporządzenia (WE) nr 885/2006.

(3) Kody budżetu, dla których nie zgłoszono żadnych wydatków, powinny zostać włączone do pliku deklaracji rocznej.

ZAŁĄCZNIK  III

"AIDE-MÉMOIRE"

ROK BUDŻETOWY 2012

Uwaga ogólna: znaczenie kodów X, A i D stosowanych w załączniku I:

Wszystkie informacje oznaczone jako "X" lub "A" są obowiązkowe.

"X" = element danych już ujęty w poprzedniej wersji niniejszego rozporządzenia

"A" = element danych do uzupełnienia w stosunku do poprzedniej wersji niniejszego rozporządzenia

"D" = element danych do usunięcia w stosunku do poprzedniej wersji niniejszego rozporządzenia

Gdy żądanie dostarczenia informacji nie jest w danych okolicznościach uzasadnione lub nie ma zastosowania w odniesieniu do danych państw członkowskich, należy wpisać WARTOŚĆ ZEROWĄ, która w pliku danych w formacie CSV przedstawiona jest przez dwa kolejne średniki (;;) lub wpisać wartość zerową (0.00).

1. Dane dotyczące płatności:

Uwaga wstępna: W tej części termin "płatność" dotyczy zarówno płatności, jak i przychodów EFGR i EFRROW.

1.1. F100: nazwa agencji płatniczej

Wymagany format: kod (zob. wykaz kodów F100 uaktualniany w CAP-ED):

https://webgate.ec.europa.eu/agriportal/awaiportal/

1.2. F101: numer referencyjny płatności

Numer referencyjny wyraźnie identyfikujący płatność w sprawozdaniu finansowym agencji płatniczej. Usunięcia dotyczące pomocy żywnościowej nie będą uznawane za interwencyjną sprzedaż produktów. W tym szczególnym przypadku pole F101 można pominąć.

1.3. F103: rodzaj płatności

Wymagany format: należy określić za pomocą jednoznakowego kodu zgodnie z następującym wykazem kodów:

KodZnaczenie
0Pomoc żywnościowa
1Zaliczka lub płatność częściowa
2Płatność salda końcowego (pierwsza i jedyna płatność lub rozliczenie salda po wypłacie zaliczki bądź normalna refundacja wywozowa)
3Kwota odzyskana/zwrot (po nałożeniu kary)/korekta
4Otrzymanie kwot (niepoprzedzone płatnością zaliczki ani płatnością salda końcowego)
5Prefinansowanie refundacji wywozowej
6Brak transakcji finansowej

1.4. F105: płatność obciążona karą

Wymagany format: tak = "Y"; nie = "N".

1.5. F105B: zasada współzależności: zmniejszenie płatności lub wykluczenie z płatności

W odniesieniu do EFGR w polu F105B należy wskazać kwoty zmniejszone lub wykluczone (kwota ujemna) na podstawie art. 23 rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009(1). Ujemną kwotę (w EUR) wynikającą z systemu kontroli zasady współzależności należy wskazać tylko raz w odniesieniu do pojedynczego beneficjenta objętego pomocą bezpośrednią. Dotyczy to zmniejszenia w wysokości 100 % przyznanego rolnikowi, tj. bez uwzględnienia 25 % kwot zatrzymanych zgodnie z art. 25 rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009.

W odniesieniu do EFRROW pole dotyczy wydatków publicznych. W polu należy wskazać kwoty zmniejszone lub wykluczone (kwota ujemna) na podstawie art. 51 rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005(2). Ujemną kwotę (w EUR) wynikającą z systemu kontroli zasady współzależności należy wskazać tylko raz w odniesieniu do pojedynczego beneficjenta w ramach odpowiednich kodów budżetu EFRROW.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

1.6. F105C: kwota niewypłacona (w EUR): zmniejszenie płatności lub wykluczenie z płatności w wyniku kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu

W polu F105C należy wskazać kwoty zmniejszone lub wykluczone na podstawie kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu zgodnie ze stosownym rozporządzeniem. W odniesieniu do EFRROW pole dotyczy wydatków publicznych. Tę (ujemną) kwotę wynikającą z kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu należy wpisać w polu F105C dla każdego kodu budżetu, dla którego dokonano zmniejszenia lub wykluczenia. Ujemną kwotę (w EUR) należy wskazać tylko raz w odniesieniu do pojedynczego beneficjenta.

Kwotę wynikającą z zasady współzależności należy wpisać w polu F105B, a zatem nie powinna stanowić ona części (ujemnej) kwoty, która zostanie wpisana w polu F105C.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

1.7. F106: kwota w EURO

Kwota każdej pojedynczej pozycji płatności w EURO.

Kwoty w polu F106 odnoszą się jedynie do wydatków EFGR i EFRROW. Wydatki krajowe nie są podawane w tej pozycji.

W przypadku EFRROW suma tych kwot (F106) według kodu budżetu (F109) zasadniczo odpowiada kwotom zadeklarowanym w tabeli 104.

W przypadku EFRROW suma tych kwot (F106) według kodu budżetu (F109) zasadniczo odpowiada kwotom obliczanym w deklaracjach kwartalnych dotyczących wydatków w tym samym okresie.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

1.8. F106A: wydatki publiczne w EURO

Kwota każdego wkładu publicznego w finansowanie operacji, pochodzącego z budżetu państwa, władz regionalnych lub lokalnych, Wspólnot Europejskich, lub innych wydatków o podobnym charakterze.

Suma tych kwot (F106A) według kodu budżetu (F109) zasadniczo odpowiada potwierdzonym wydatkom zadeklarowanym w tabeli EFRROW.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

1.9. F107: jednostka walutowa

Wymagany format: EUR

1.10. F108: data płatności

Data określająca miesiąc dokonania zgłoszenia do EFGR/EFRROW.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

1.11. F109: kod budżetu

W przypadku EFGR należy podać pełny kod wg budżetu zadaniowego, w tym tytuł, rozdział, artykuł, pozycję i podpozycję.

W przypadku pozycji budżetowej EFRROW 05040501 należy podać podpozycje budżetu zgodnie z załącznikiem IV.

Wymagany format ABB bez spacji: "999999999999999", gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. W brakujące miejsca wpisuje się zera (np. 05020901160 należy podać jako 050209011600000).

1.12. F110: rok lub okres gospodarczy

W przypadku produktów objętych skupem interwencyjnym Komisja musi znać rok gospodarczy odpowiadający danemu produktowi lub okres obowiązywania kontyngentu, na poczet którego dany produkt zostanie zapisany.

W przypadku tylko środków EFRROW okres programowania musi być wyrażony jako:

"2007-2013" lub "2000-2006"

2. Dane dotyczące beneficjenta (wnioskodawcy):

Uwaga wstępna: Pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy zawsze wykorzystywać do wskazania beneficjenta płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta. Pola F220, F221, F222B i F222C można wykorzystać, tylko jeżeli płatność dokonywana jest na rzecz beneficjenta poprzez organizację pośredniczącą.

Pole F207 dotyczy jedynie pola F200.

2.1. F200: kod identyfikacyjny

Indywidualny niepowtarzalny identyfikator przydzielany każdemu wnioskodawcy na poziomie państwa członkowskiego.

2.2. F201: nazwa (imię i nazwisko)

Imię i nazwisko wnioskodawcy lub nazwa firmy wnioskodawcy.

2.3. F202A: adres wnioskodawcy (ulica i numer domu)

2.4. F202B: adres wnioskodawcy (międzynarodowy kod pocztowy)

2.5. F202C: adres wnioskodawcy (gmina lub miasto)

2.6. F205: gospodarstwo w regionie o niekorzystnych warunkach gospodarowania

W przypadku wsparcia dla gospodarstwa na obszarze o niekorzystnych warunkach gospodarowania należy wskazać to w tym polu.

Wymagany format: tak = "Y"; nie = "N".

2.7. F207: region lub podregion w państwie członkowskim

Kod regionu i podregionu (NUTS 3) ustalany jest według miejsca głównej działalności prowadzonej przez gospodarstwo odbiorcy, któremu przyznana jest płatność.

Kod "region dodatkowy" (MSZZZ) należy wskazywać tylko w przypadkach, gdy np. nie istnieje kod systemu NUTS 3.

Wymagany format: kod systemu NUTS 3 określony w wykazie kodów F207 na stronie CAP-ED: https://webgate.ec.europa.eu/agriportal/awaiportal/

2.8. F220: kod identyfikacyjny organizacji pośredniczącej

Indywidualny niepowtarzalny identyfikator przydzielany organizacjom pośredniczącym na szczeblu państwa członkowskiego.

Płatność dokonywana jest na rzecz beneficjenta poprzez organizację pośredniczącą, tzn. poprzez pośredniczącą instytucję lub bezpośrednio do tej organizacji.

2.9. F221: nazwa organizacji pośredniczącej

Nazwa organizacji.

2.10. F222B: adres organizacji (międzynarodowy kod pocztowy)

2.11. F222C: adres organizacji (gmina lub miasto)

3. Dane dotyczące zgłoszenia/wniosku:

3.1. F300: numer zgłoszenia/wniosku

Musi on umożliwiać odszukanie zgłoszenia/wniosku w aktach państw członkowskich. Powinien on być niepowtarzalny w odniesieniu do interwencji na rynkach rolnych, pomocy bezpośredniej i rozwoju obszarów wiejskich, zapewniając jednoznaczną identyfikację numeru zgłoszenia/wniosku w systemie rachunkowości.

3.2. F300B: numer zgłoszenia/wniosku

Data otrzymania zgłoszenia/wniosku przez agencję płatniczą lub przez jeden z jej wyznaczonych organów (w tym jej oddziały lub biura regionalne).

W przypadku płatności w ramach krajowych programów wsparcia w sektorze wina, data wniosku jest zgodna z datą określoną w art. 37 lit. b) rozporządzenia Komisji (WE) nr 555/2008(3).

W przypadku wsparcia rozwoju obszarów wiejskich w odniesieniu do środków objętych tytułem I rozporządzenia Komisji (UE) nr 65/2011(4) data zgłoszenia jest związana z wnioskiem o płatność, o którym mowa w art. 8 rozporządzenia (UE) nr 65/2011. W przypadku środków rozwoju obszarów wiejskich objętych tytułem II wspomnianego rozporządzenia data wniosku jest związana z wnioskiem o płatność, o którym mowa w art. 2 lit. b) rozporządzenia (UE) nr 65/2011.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

3.3. F301: numer umowy/projektu (w stosownych przypadkach)

W przypadku środków i programów EFRROW każdemu projektowi musi być przydzielony niepowtarzalny numer identyfikacyjny.

3.4. F304: jednostka upoważniająca

Jest to jednostka odpowiedzialna za kontrolę administracyjną i kontrolę upoważnienia, np. region. Im bardziej zdecentralizowany jest zarząd systemu, tym ważniejsza jest ta informacja.

3.5. F305: numer świadectwa/zezwolenia

"N" = nie, jeśli nie dotyczy.

3.6. F306: data wydania świadectwa/zezwolenia

Pole to należy wypełnić, gdy w polu F305 wykazany jest numer świadectwa/zezwolenia.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień). 3.7. F307: jednostka przechowująca dokumenty towarzyszące

Tylko w przypadku, gdy jest inna niż określona w polu F304.

4. Dane dotyczące zabezpieczeń:

4.1. F402: kwota zabezpieczenia przetwórczego (innego niż zabezpieczenia przetargowe) w EURO

W przypadku zaliczek w sektorze wina (pozycja budżetowa 05020908) należy wskazać kwotę złożonego zabezpieczenia.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5. Dane dotyczące produktów:

Wstępna uwaga dotycząca ilości: Zgodnie z podstawową zasadą ilości obszary i liczba zwierząt muszą być wykazane tylko raz. W przypadku płatności zaliczkowej, po której następuje płatność salda, ilość należy podać w zapisie płatności zaliczkowej. Obowiązuje to również w przypadkach, kiedy płatność zaliczkową i płatność salda księguje się w różnych podpozycjach budżetowych (zaliczki i saldo). Korekty ilości, obszarów i liczby zwierząt należy wykazać w zapisach obejmujących saldo lub późniejsze płatności. W przypadku sum odzyskanych, jeżeli kwota wnioskowana jest obniżona z powodu nieprawidłowo podanych ilości, obszarów czy liczby zwierząt, korekty ilości należy wskazać za pomocą znaku minus.

5.1. F500: kod produktu/kod podśrodka w zakresie rozwoju obszarów wiejskich

Państwa członkowskie muszą sporządzić własne wykazy kodów oraz załączyć je w nocie wyjaśniającej do pliku(-ów) płatności.

W przypadku środków na rozwój obszarów wiejskich objętych pozycją budżetową EFRROW 05040501 w stosownym przypadku należy wskazać kod dla każdego wdrożonego podśrodka (np. rodzaj środka rolno-środowiskowego).

W przypadku refundacji wywozowych: wypełnienie pola F500 jest wymagane tylko, jeżeli pole F804 zawiera elementy, dla których ustalono refundację wywozową. Następnie w polu F500 należy określić kod towarów (zasadniczo kod CN podany w polu 33 dokumentu SAD; składający się z 8 cyfr dla towarów nieobjętych załącznikiem 1 lub kod produktu dla końcowych przetworzonych produktów rolnych.

5.2. F502: ilość podlegająca płatnościom (liczba zwierząt, hektarów itd.) Zob. uwagi wstępne w pozycji 5 (dane dotyczące produktów).

W przypadku sektora wina należy podać zawartość alkoholu w produktach uzyskanych w wyniku destylacji.

W przypadku wszystkich innych sektorów ilość podlegająca płatnościom powinna zostać wyrażona w jednostce określonej w rozporządzeniu jako podstawa do wypłaty premii.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. Istnieje możliwość zwiększenia liczby miejsc po przecinku w razie potrzeby (maksymalnie 6).

5.3. F503: ilość objęta złożonym wnioskiem o płatność (ilość zgłoszona)

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. W razie potrzeby istnieje możliwość zwiększenia liczby miejsc po przecinku (maksymalnie 6).

5.4. F508A: obszar objęty złożonym wnioskiem o płatność Obszar objęty wnioskiem.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.5. F508B: obszar objęty dokonywaną płatnością

Zob. uwaga wstępna w pozycji 5 (dane dotyczące produktów). Obszar, za który dokonywana jest płatność.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.6. F509A: obszar deklarowany nieprawidłowo

Różnica między obszarem deklarowanym i stwierdzonym. Zawyżenie ma miejsce, gdy obszar deklarowany przekracza obszar stwierdzony i jest wyrażone liczbą dodatnią. Zaniżenie ma miejsce, gdy obszar stwierdzony przekracza obszar deklarowany i jest wyrażone liczbą ujemną.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.7. F510: rozporządzenie Wspólnoty i numer artykułu

W przypadku towarów objętych interwencją należy podać instrument ad hoc opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

5.8. F511: poziom pomocy EFRG (EUR) na jednostkę miary

Pole F511 należy wypełnić, jeżeli w jednym z wymaganych pól dotyczących ilości F502, F508B i F800 wpisano dane. Poziom pomocy należy wyrazić w tej samej jednostce miary, co wpisana ilość.

Wymagany format: 9 ...... 9.999999, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

Zastosowanie sześciu miejsc po przecinku może wydawać się dziwne, lecz niektóre regulacje, takie jak rozporządzenie Rady (WE) nr 660/1999(5), ustalają premię w kwocie do pięciu miejsc po przecinku, nawet w EUR. Aby uwzględnić wszelkie możliwości, liczbę miejsc po przecinku zwiększono do sześciu.

5.9. F531: całkowita objętościowa zawartość alkoholu Wyrażona w % obj./hl.

Wymagany format: 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.10. F532: naturalna objętościowa zawartość alkoholu

Wyrażona w % obj./hl.

Wymagany format: 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.11. F533: strefa uprawy winorośli

Strefa uprawy winorośli zdefiniowana w dodatku do załącznika XIb do rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007(6).

Wymagany format: określany za pomocą jednego z podanych kodów: A, B, CI, CII, CIIIA, CIIIB. 6. Dane dotyczące kontroli:

Komisja musi znać liczbę przeprowadzonych kontroli i liczbę przypadków zastosowania kar w wyniku wyżej określonych kontroli. Gdy premia zostaje wstrzymana lub odzyskana w pełnej wysokości, w polu F108 należy wskazać płatności zerowe wraz z datą decyzji.

6.1. F600: kontrole na miejscu

"Kontrole na miejscu", o których tu mowa, są określone w stosownych rozporządzeniach(7). Obejmują one bezpośrednie kontrole w gospodarstwie (kod "F" lub kod "C") lub kontrole za pomocą teledetekcji (kod "T"), oraz fizyczne kontrole towarów na miejscu (kod "G"), kontrole podmiany (kod "S") oraz szczegółowe kontrole podmiany (kod "U") dla refundacji wywozowych.

Pole F601 należy wypełniać, jedynie jeśli w polu F600 wykazana została kontrola gospodarstwa na miejscu lub kontrola zasady współzależności ("F" lub "C").

Pole F602 należy wypełniać, jedynie jeśli w polu F600 wykazana została kontrola na miejscu ("F", "C", "T", "G", "S" lub "U").

W przypadku kilku kontroli dotyczących tego samego środka i tego samego producenta należy dokonać jednorazowego zapisu. Każdy zapis, czy to płatności zaliczki, salda czy innej płatności, który dotyczy określonej kontroli, posiada odpowiedni kod (zob. niżej) w polu F600.

Kontrole administracyjne w rozumieniu wyżej wymienionych rozporządzeń (zob. przypis poniżej) nie są wymieniane w polu F600. Niemniej jednak wnioski obciążone karą wykazuje się w polu F105 (kod "Y"), a kwoty zmniejszone lub wykluczone wykazuje się w polu F105C (kwota ujemna) bez względu na to, czy wynikają one z kontroli administracyjnych, czy kontroli na miejscu.

Wymagany format: "N" = brak kontroli, "F" = kontrola gospodarstwa na miejscu, "C" = kontrola zasady współzależności, "T" = kontrola za pomocą teledetekcji, "G" = kontrole towarów na miejscu, "S" = kontrola podmiany i "U" = szczegółowa kontrola podmiany.

Jeden z odpowiednich kodów "FT", "CT", "CF" lub "FTC" wprowadza się, gdy przeprowadzono zarówno kontrolę gospodarstwa na miejscu, jak i kontrolę zasady współzależności lub kontrolę za pomocą teledetekcji.

W przypadku połączenia kontroli refundacji wywozowych należy wpisać jeden z odpowiednich kodów "GS", "GSU", "GU" lub "SU".

6.2. F601: data kontroli

Pole to należy wypełnić, gdy w polu F600 wykazana jest kontrola na miejscu lub kontrola zasady współzależności ("F" lub "C"). Data kontroli nie jest wymagana w przypadku kontroli za pomocą teledetekcji.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

6.3. F602: obniżenie wartości wskazanej we wniosku

Jeżeli w wyniku kontroli nastąpiło ograniczenie wartości wskazanej we wniosku, należy to odnotować w tym miejscu. Pole to należy wypełnić, gdy w polu F600 wskazana jest kontrola na miejscu.

Wymagany format: tak = "Y"; nie = "N".

6.4. F603: przyczyna obniżenia wartości

Gdy istnieje więcej niż jedna przyczyna, należy wskazać tę, która uzasadnia najwyższą karę. Pole to należy wypełnić, gdy wartość wskazana we wniosku została obniżona w wyniku kontroli na miejscu.

Wymagany format: wyrażony w postaci kodu; kody należy objaśnić w załączonym piśmie.

7. Dane dotyczące uprawnień do płatności:

Uwaga wstępna:

Komisja musi znać łączną kwotę dla każdego rodzaju uprawnień do płatności zgodnie z tytułem III rozporządzenia (WE) nr 73/2009.

Ponadto Komisja musi posiadać informacje finansowe dotyczące kwot niewypłaconych w wyniku kontroli administracyjnych lub na miejscu (kontrole IACS).

7.1. F700: kwota uprawnienia do płatności w EURO

Kwota każdego uprawnienia do płatności w EUR tj. całkowita kwota wypłacana z tytułu uprawnień do płatności zgodnie z tytułem III rozporządzenia (WE) nr 73/2009 po przeprowadzeniu kontroli IACS.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.2. F702: obszar objęty dokonywaną płatnością

W przypadku uprawnień do płatności opartych na powierzchni: obszar, za który dokonywana jest płatność. Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

Jeżeli płatność składa się ze zwykłych uprawnień i uprawnień podlegających specjalnym warunkom, należy odpowiednio podać wymagane informacje zgodnie z sekcją A) i B). Jeżeli dana sekcja nie ma zastosowania, należy podać w niej wartość zerową.

Uprawnienia do płatności, które wymieniono poniżej, są określone w tytule III rozporządzenia (WE) nr 73/2009:

7.3. A) Uprawnienia do płatności oparte na powierzchni (zwykłe uprawnienia)

7.4. F703: kwota uprawnienia do płatności w EURO

Łączna kwota w EURO uprawnienia do płatności, zgodnie z wnioskiem.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.5. F703A: obszar objęty złożonym wnioskiem o płatność

"Aktywowany" obszar objęty wnioskiem o pomoc. W przypadku uprawnień do płatności opartych na powierzchni, jest to obszar "aktywowany" tj. maksymalny obszar objęty płatnością (zob. również art. 57 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1122/2009(8).

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.6. F703B: obszar ustalony

Obszar ustalony w wyniku kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.7. F703C: obszar nieustalony

Różnica między "aktywowanym" obszarem zadeklarowanym we wniosku o przyznanie pomocy i obszarem ustalonym w wyniku kontroli administracyjnych lub kontroli na miejscu.

Zawyżenie ma miejsce, gdy obszar deklarowany przekracza obszar ustalony, i jest wyrażone liczbą dodatnią. Zaniżenie ma miejsce, gdy obszar ustalony przekracza obszar deklarowany, i jest wyrażone liczbą ujemną.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.8. B) Uprawnienia do płatności podlegające specjalnym warunkom

7.9. F707: kwota uprawnienia do płatności w EURO

Łączna kwota w EURO uprawnienia do płatności, zgodnie z wnioskiem.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.10. F707A: liczba jednostek hodowlanych (LU) w okresie referencyjnym

Ta liczba przedstawia działalność rolniczą prowadzoną w okresie referencyjnym wyrażoną w LU zgodnie z art. 44 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.11. F707B: liczba zadeklarowanych jednostek hodowlanych (LU)

To pole musi zawierać dokładną liczbę zadeklarowanych LU na dany rok kalendarzowy (art. 44 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009).

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.12. F707C: liczba ustalonych jednostek hodowlanych (LU)

Liczba LU ustalonych w wyniku kontroli administracyjnych lub kontroli na miejscu, w celu sprawdzenia zgodności z art. 44 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009.

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

8. Dodatkowe dane dotyczące refundacji wywozowych:

8.1. F800: masa netto/ilość

Zob. uwaga wstępna w pozycji 5 (dane dotyczące produktów).

Masę lub ilość należy wyrazić w jednostce miary.

W przypadku produktów przetworzonych (towarów nieobjętych załącznikiem I lub przetworzonych produktów rolnych): ilość składnika kwalifikującego się do finansowania. Jeżeli kod towarów (F500) zawiera więcej niż jeden składnik kwalifikujący się do finansowania (F804), wówczas należy utworzyć kilka zapisów wraz z odpowiednimi kwotami (F106) i ilościami (F800).

Wymagany format: + 99 ...... 99.99 lub - 99 ... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. W razie potrzeby istnieje możliwość zwiększenia liczby miejsc po przecinku (maksymalnie 6).

8.2. F800B: jednostka miary dla pola F800

Wymagany format: wyraża się za pomocą jednoznakowego kodu według poniższej tabeli:

KodZnaczenie
KKilogram
LLitr
PSztuka

8.3. F801: numer wniosku (refundacje wywozowe: SAD)

Im bardziej szczegółowy jest numer wniosku, tym ważniejsza staje się ta informacja. Przykładowo rozszerzenie numeru wniosku wskazujące numer składnika pozwoli na bardziej precyzyjne ustalenie danych dotyczących refundacji wywozowych.

8.4. F802: urząd celny objęcia towarów dozorem celnym

Państwa członkowskie muszą stosować Listę urzędów celnych tranzytu (COL(9)). Jest to wykaz urzędów celnych uprawnionych do prowadzenia wspólnotowych/wspólnych operacji tranzytowych. Ponieważ wykaz ten dotyczy "operacji tranzytowych", może się zdarzyć, że niektóre urzędy celne nie zostały w nim uwzględnione. W takim przypadku państwo członkowskie powinno podać pełną nazwę urzędu celnego.

Wymagany format: Format kodu COL składa się z dwóch znaków oznaczających kraj (kod ISO państwa członkowskiego), po których następuje sześcioznakowy kod określający urząd celny. Na przykład "EE1000EE".

8.5. F802B: urząd celny wyprowadzenia

Wskazać urząd celny, który poświadcza, że produkty objęte wnioskiem o refundację opuściły obszar celny Wspólnoty. Państwa członkowskie muszą stosować Listę urzędów celnych tranzytu (COL(9)). Jest to wykaz urzędów celnych uprawnionych do prowadzenia wspólnotowych/wspólnych operacji tranzytowych. Ponieważ wykaz ten dotyczy "operacji tranzytowych", może się zdarzyć, że niektóre urzędy celne nie zostały w nim uwzględnione. W takim przypadku państwo członkowskie powinno podać pełną nazwę urzędu celnego.

Informacja ta ma podstawowe znaczenie dla audytorów w związku z kontrolą podmiany. Informacje te są dostępne w T5 lub równorzędnych dokumentach.

Wymagany format: format kodu COL składa się z dwóch znaków oznaczających kraj (kod ISO państwa członkowskiego), po których następuje sześcioznakowy kod określający urząd celny. Na przykład "GB000392".

8.6. F804: kod refundacji wywozowej

W przypadku nieprzetworzonych produktów rolnych: 12-cyfrowy kod produktu, dla którego ustalona jest refundacja wywozowa.

W przypadku produktów przetworzonych (towarów nieobjętych załącznikiem I lub przetworzonych produktów rolnych): kod(-y) CN składnika(-ów), dla którego (których) ustalona jest refundacja wywozowa. W tym przypadku w polu F500 należy wstawić kod produktu końcowego. Zob. również: notatka objaśniająca do pola F800 odnośnie do procedury stosowanej w przypadku, gdy więcej niż jeden składnik przetworzonego produktu kwalifikuje się do refundacji.

8.7. F805: kod miejsca przeznaczenia

Wymagany format: "XX", gdzie X oznacza literę od A do Z (kody nomenklatury państw i terytoriów do celów statystyki handlu zewnętrznego Wspólnoty. Zob. rozporządzenie Komisji (WE) nr 2020/2001 z dnia 15 października 2001 r.(10) i jego kolejne aktualizacje).

Z uwagi na harmonizację, państwa członkowskie wykorzystują również kategorię "różne" (kody Q*) nomenklatury krajów i terytoriów do celów statystyki handlu zewnętrznego. Nomenklatura ta nie obejmuje specjalnych przypadków refundacji wywozowej, Komisja jednak nie wymaga tego rodzaju szczegółów. Państwa członkowskie przekształcają zatem swoje specjalne kody krajowe w szersze kategorie nomenklatury państw i terytoriów dla potrzeb statystyki handlu zewnętrznego przed przesłaniem swoich danych do Komisji.

8.8. F808: data wcześniejszego ustalenia stawki refundacji

Data ustalenia stawki refundacji, o ile jest ustalana z wyprzedzeniem.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.9. F809: ostatni dzień obowiązywania (ustalenie z wyprzedzeniem)

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.10. F812: numer referencyjny zaproszenia do składania ofert, jeśli dotyczy (ustalenie z wyprzedzeniem)

Procedura przewidziana w art. 5 rozporządzenia Komisji (WE) nr 234/2010(11) lub podobna procedura dla innych sektorów. Komisja wymaga numeru referencyjnego zaproszenia do składania ofert.

8.11. F814: dzień przyjęcia zgłoszenia płatniczego (COM-7)

W przypadku sektora wołowiny: w przypadku wcześniejszego finansowania należy wypełnić tylko pole F814 (pomijając pola F816 i F816B); jeżeli wcześniejsze finansowanie nie miało miejsca, należy wypełnić pola F816 i F816B (pomijając pole F814).

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.12. F816: data przyjęcia zgłoszenia wywozowego

Data w rozumieniu art. 5 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 612/2009(12).

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.13. F816B: data wywozu z terytorium UE

Data wywozu wskazana w zgłoszeniu wywozowym lub w T5. Zob. również art. 7 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 612/2009.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

9. (Wolne)

______

(1) Dz.U. L 30 z 31.1.2009, s. 16.

(2) Dz.U. L 277 z 21.10.2005, s. 1.

(3) Dz.U. L 170 z 30.6.2008, s. 1.

(4) Dz.U. L 25 z 28.1.2011, s. 1.

(5) Dz.U. L 83 z 27.3.1999, s. 10.

(6) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.

(7) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 65/2011 [rozwój obszarów wiejskich].

Rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2009 [system wsparcia bezpośredniego].

Rozporządzenie Rady (WE) nr 1122/2009 [system wsparcia bezpośredniego].

Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2159/89 [nuts].

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1621/1999 [suszone winogrona].

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1276/2008 [refundacje wywozowe].

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 968/2006 [fundusz restrukturyzacji sektora cukru].

(8) Dz.U. L 316 z 2.12.2009, s. 65.

(9) http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/col/col_home.jsp?Lang=en&redirectionDate=20110330

(10) Dz.U. L 273 z 16.10.2001, s. 6.

(11) Dz.U. L 72 z 20.3.2010, s. 3.

(12) Dz.U. L 186 z 17.7.2009, s. 1.

ZAŁĄCZNIK  IV

Struktura kodów budżetu EFRROW (F109)

WPROWADZENIE

W odniesieniu do EFRROW nomenklatura budżetowa określa tylko jedną pozycję budżetową: "05040501".

Biorąc pod uwagę fakt, że kody budżetu mogą zawierać do 15 cyfr, pozostałe 7 cyfr można wykorzystać do określenia programów i środków. Umożliwi to porównanie pochodzących z różnych źródeł danych dotyczących roku budżetowego, agencji płatniczej, środka i programu.

1. Struktura kodu budżetu

Kod budżetu musi posiadać następującą strukturę:

– Osiem pierwszych cyfr jest zawsze takich samych: "05040501".

– Trzy kolejne cyfry wskazują środek zgodnie z załączonym wykazem.

– Pierwsza kolejna cyfra może posiadać następujące wartości (w porządku rosnącym równolegle ze wzrostem stopy współfinansowania):

1 region nieobjęty programem konwergencji

2 region objęty programem konwergencji

3 region najbardziej oddalony

4 dobrowolna modulacja

5 dodatkowy wkład w przypadku Portugalii

6 dodatkowe fundusze na mocy art. 69 ust. 5a rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 - region nieobjęty programem konwergencji

7 dodatkowe fundusze na mocy art. 69 ust. 5a rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 - region objęty programem konwergencji

– Kolejna cyfra oznacza 0 = program operacyjny lub 1 = program sieciowy

– Dwie ostatnie cyfry oznaczają numer programu: dopuszcza się cyfry od "01" do "99".

2. Przykład

F109 = "050405011132001" oznacza: pozycja budżetu "05040501" (EFRROW), środek "113" (wcześniejsza emerytura), region objęty programem konwergencji ("2"), program operacyjny ("0") oraz numer programu "01".

3. Wykaz środków EFRROW

OŚ 1: POPRAWA KONKURENCYJNOŚCI SEKTORA ROLNEGO I LEŚNEGO

KodŚrodek
111Kształcenie zawodowe i działania informacyjne
112Podejmowanie działalności przez młodych rolników
113Wcześniejsze emerytury
114Korzystanie z usług doradczych
115Tworzenie systemu usług z zakresu zarządzania, pomocy i usług doradczych
121Modernizacja gospodarstw rolnych
122Podwyższanie wartości gospodarczej lasów
123Zwiększanie wartości dodanej produktów rolnych i leśnych
124Współpraca na rzecz rozwoju nowych produktów, procesów i technologii w sektorze rolnym i żywnościowym oraz w sektorze leśnym
125Infrastruktura związana z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa
126Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych oraz wprowadzanie odpowiednich działań zapobiegawczych
131Spełnianie norm opartych na prawodawstwie wspólnotowym
132Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności
133Działania informacyjne i promocyjne
141Gospodarstwa rolne niskotowarowe
142Grupy producentów
143Świadczenie usług z zakresu doradztwa rolniczego i upowszechniania wiedzy rolniczej w Bułgarii i Rumunii
144Gospodarstwa rolne w fazie restrukturyzacji w wyniku reformy wspólnej organizacji rynków

OŚ 2: POPRAWA ŚRODOWISKA NATURALNEGO I OBSZARÓW WIEJSKICH POPRZEZ GOSPODAROWANIE GRUNTAMI

KodŚrodek
211Płatności z tytułu naturalnych utrudnień wynikających z położenia dla rolników na obszarach górskich
212Płatności z tytułu naturalnych utrudnień dla rolników na obszarach innych niż obszary górskie
213Płatności dla obszarów Natura 2000 i płatności związane z dyrektywą 2000/60/WE (ramowa dyrektywa wodna)
214Płatności rolno-środowiskowe
215Płatności z tytułu dobrostanu zwierząt
216Inwestycje nieprodukcyjne
221Pierwsze zalesienie gruntów rolnych
222Pierwsze zakładanie systemów rolnoleśnych na gruntach rolnych
223Pierwsze zalesienie gruntów nierolnych
224Płatności dla obszarów Natura 2000
225Płatności leśno-środowiskowe
226Przywrócenie potencjału leśnego oraz wprowadzenie działań zapobiegawczych
227Inwestycje nieprodukcyjne

OŚ 3: POPRAWA JAKOŚCI ŻYCIA NA OBSZARACH WIEJSKICH ORAZ WSPIERANIE ZRÓŻNICOWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

KodŚrodek
311Różnicowanie w kierunku działalności pozarolniczej
312Tworzenie i rozwój działalności gospodarczej
313Zachęcanie do prowadzenia działalności związanej z turystyką
321Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej
322Odnowa i rozwój wsi
323Zachowanie i poprawa stanu dziedzictwa obszarów wiejskich
331Szkolenia i informowanie
341Nabywanie umiejętności, aktywizacja i wdrażanie lokalnych strategii rozwoju obszarów wiejskich

OŚ 4: LEADER

KodŚrodek
411Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju. Konkurencyjność
412Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju. Zarządzanie środowiskiem/gruntami
413Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju. Jakość życia/zróżnicowanie
421Wdrażanie projektów współpracy
431Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i prowadzona na terytorium aktywizacja, o których mowa w art. 59

5: POMOC TECHNICZNA

KodŚrodek
511Pomoc techniczna

6: UZUPEŁNIENIE PŁATNOŚCI BEZPOŚREDNICH DLA BUŁGARII I RUMUNII

KodŚrodek
611Uzupełnienie płatności bezpośrednich

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.