Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/227 z dnia 9 lutego 2017 r. zmieniającego załącznik XVII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) w odniesieniu do eteru bis(pentabromofenylowego)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.249.18

Akt jednorazowy
Wersja od: 2 marca 2017 r.

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/227 z dnia 9 lutego 2017 r. zmieniającego ZAŁĄCZNIK XVII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) w odniesieniu do eteru bis(pentabromofenylowego)

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 35 z dnia 10 lutego 2017 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 4 października 2018 r.)

Strona 9, załącznik otrzymuje brzmienie:

"ZAŁĄCZNIK

W załączniku XVII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 dodaje się pozycję w brzmieniu:

"67. Eter bis(pentabromofenylowy)

(eter dekabromodifenylu; de-caBDE)

Nr CAS 1163-19-5

Nr WE 214-604-9

1. Nie może być produkowany ani wprowadzany do obrotu jako substancja w postaci własnej po dniu 2 marca 2019 r.

2. Nie może być stosowany do produkcji ani wprowadzany do obrotu w postaci:

a) składnika innych substancji;

b) mieszaniny;

c) wyrobu lub jakiejkolwiek jego części,

w stężeniu równym lub większym niż 0,1 % masowo, po dniu 2 marca 2019 r.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do substancji, składnika innej substancji lub mieszaniny, jeśli jest przeznaczona do stosowania lub stosowana:

a) do produkcji statku powietrznego przed dniem 2 marca 2027 r.;

b) do produkcji części zamiennych dla dowolnej z następujących kategorii:

(i) statki powietrzne wyprodukowane przed dniem 2 marca 2027 r.;

(ii) pojazdy silnikowe wchodzące w zakres stosowania dyrektywy 2007/46/WE, pojazdy rolnicze i leśne objęte zakresem rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 167/2013 (*) lub maszyny objęte zakresem dyrektywy (WE) 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (**), wyprodukowane przed dniem 2 marca 2019 r.

4. Przepis ust. 2 lit. c) nie ma zastosowania do:

a) wyrobów wprowadzonych do obrotu przed dniem 2 marca 2019 r.;

b) statków powietrznych wyprodukowanych zgodnie z ust. 3 lit. a);

c) części zamiennych do statków powietrznych bądź maszyn wyprodukowanych zgodnie z ust. 3 lit. b);

d) sprzętu elektrycznego i elektronicznego objętego zakresem dyrektywy 2011/65/UE.

5. Na potrzeby niniejszej pozycji "statek powietrzny" oznacza:

a) cywilny statek powietrzny wyprodukowany zgodnie z certyfikatem typu wydanym zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 216/2008 Parlamentu Europejskiego i Rady (***) lub z zatwierdzeniem projektu na podstawie przepisów krajowych jednego z umawiających się państw Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), ewentualnie w oparciu o świadectwo zdatności do lotu wystawione przez jedno z państw ICAO na podstawie załącznika 8 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym;

b) lub wojskowy statek powietrzny.

(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 167/2013 z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru

rynku pojazdów rolniczych i leśnych (Dz.U. L 60 z 2.3.2013, s. 1).

(**) Dyrektywa 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie maszyn, zmieniająca dyrektywę

95/16/WE (Dz.U. L 157 z 9.6.2006, s. 24).

(***) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE (Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1).""

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.