Sprawy połączone od C-21/19 do C-23/19: Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 3 września 2020 r. - postępowania karne przeciwko XN, YO, P.F. Kamstra Recycling BV.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.378.6

Akt nienormatywny
Wersja od: 9 listopada 2020 r.

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 3 września 2020 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden - Niderlandy) - postępowania karne przeciwko XN (C-21/19), YO (C-22/19), P.F. Kamstra Recycling BV (C-23/19)
(Sprawy połączone od C-21/19 do C-23/19) 1

[Odesłanie prejudycjalne - Odpady - Przemieszczanie - Rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 - Odpady objęte procedurą uprzedniego pisemnego zgłoszenia i zgody - Artykuł 1 ust. 3 - Przemieszczenia, które podlegają wymogom w zakresie zezwoleń - Dyrektywa 2008/98/WE - Artykuł 5 ust. 1 - Pojęcie "produktu ubocznego" - Rozporządzenie (WE) nr 1069/2009 - Artykuł 3 pkt 1 - Pojęcie "produktu ubocznego pochodzenia zwierzęcego" - Przemieszczanie mieszaniny produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i innych materiałów]

Język postępowania: niderlandzki

(2020/C 378/07)

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2020 r.)

Sąd odsyłający

Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden

Strony w postępowaniu karnym przed sądem krajowym

XN (C-21/19), YO (C-22/19), P.F. Kamstra Recycling BV (C-23/19)

Sentencja

1)
Artykuł 5 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy i art. 3 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego) należy interpretować w ten sposób, że materiał, który nie może zostać sklasyfikowany jako "produkt uboczny" w rozumieniu pierwszego z tych przepisów, może jednak zostać uznany za "produkt uboczny pochodzenia zwierzęcego" w rozumieniu drugiego z nich.
2)
Artykuł 1 ust. 3 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów, zmienionego rozporządzeniem Komisji (UE) nr 135/2012 z dnia 16 lutego 2012 r., należy interpretować w ten sposób, że przemieszczanie produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego objęte rozporządzeniem nr 1069/2009 jest wyłączone z zakresu stosowania rozporządzenia nr 1013/2006, zmienionego rozporządzeniem nr 135/2012, poza przypadkami, w których rozporządzenie nr 1069/2009 wyraźnie przewiduje stosowanie rozporządzenia nr 1013/2006, zmienionego rozporządzeniem nr 135/2012.
3)
Artykuł 1 ust. 3 lit. d) rozporządzenia nr 1013/2006, zmienionego rozporządzeniem nr 135/2012, należy interpretować w ten sposób, że ma on zastosowanie do przemieszczania mieszaniny produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego kategorii 3 w rozumieniu art. 10 rozporządzenia nr 1069/2009 i innych materiałów sklasyfikowanych jako odpady inne niż niebezpieczne w rozumieniu rozporządzenia nr 1013/2006, zmienionego rozporządzeniem nr 135/2012. Proporcja, jaką stanowią produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego w mieszaninie, nie ma w tym względzie znaczenia.
1 Dz.U. C 139 z 15.4.2019.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.