Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2017.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.192.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 czerwca 2018 r.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK BUDŻETOWY 2017

(2018/C 192/01)

(Dz.U.UE C z dnia 5 czerwca 2018 r.)

SPIS TREŚCI

Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2017

1. Wprowadzenie ...............................................................

2. Ogólny przegląd wykonania budżetu na 2017 r.. .......................................

3. Wykonanie budżetu na 2017 r. według rozdziałów ......................................

Załączniki

ZAŁĄCZNIK I: Porównanie wykonania budżetu w zakresie dochodów w 2017 r. w stosunku do 2016 r. według rozdziałów

ZAŁĄCZNIK II: Stan dochodów w 2017 r. - Należności ustalone i należności przeniesione

ZAŁĄCZNIK III: Porównanie wykonania budżetu w zakresie środków w 2017 r. w stosunku do 2016 r. według rozdziałów

ZAŁĄCZNIK IVa: Szczegóły wykorzystania środków w 2017 r. (środki w roku budżetowym i środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego)

ZAŁĄCZNIK IVb: Wykorzystanie środków na zobowiązania według służb

ZAŁĄCZNIK V: Wykorzystanie dochodów przeznaczonych na określony cel w 2017 r.

Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2017

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

1.
WPROWADZENIE

W niniejszym sprawozdaniu, zgodnie z art. 142 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/ 2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii 1  (rozporządzenia finansowego) i art. 227 zasad stosowania tego rozporządzenia "podaje się - zarówno w wartościach bezwzględnych, jak i wyrażonych procentowo - co najmniej wskaźnik realizacji środków oraz zestawienie informacji dotyczących przesunięć środków między poszczególnymi pozycjami w budżecie". Umożliwia ono również przedstawienie po pierwsze "osiągnięcia celów na dany rok budżetowy, zgodnie z zasadą należytego zarządzania finansami" i po drugie "sytuacji finansowej oraz zdarzeń, które miały istotny wpływ na działania w ciągu roku budżetowego".

W tych ramach rozdział 2 niniejszego sprawozdania przedstawia ogólny przegląd wykonania budżetu w 2017 r., a rozdział 3 bardziej szczegółowo bada ewolucję linii budżetowych dla każdego rozdziału budżetu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanego dalej "Trybunałem" lub "instytucją"). Wreszcie w załącznikach zamieszczone są tabele liczbowe zestawiające szczegółowe informacje, zaprezentowane łącznie jak też według poszczególnych służb, odnoszące się do wykonania budżetu za 2017 r.

Co się tyczy działalności sądowniczej sensu stricto, czytelnik może zapoznać się ze sprawozdaniem rocznym

Trybunału za rok 2017 znajdującym się na stronie internetowej Curia (http://curia.europa.eu/jcms/AnnualReport), które zawiera pełną analizę działalności sądów wchodzących w skład Trybunału uzupełnioną szczegółowymi i dokładnym i statystykami dla każdego z nich.

Jak świadczą rzeczone statystyki, w roku 2016 działalność sądownicza była bardzo intensywna. Łączna liczba spraw wniesionych do sądów w 2017 r. (1 656 sprawy) była wyższa niż w 2016 r. (1 604). Z kolei liczba spraw zakończonych w 2017 r. jest nadal na wysokim poziomie (1 594 sprawy w porównaniu z 1 628 w 2016 r.). Wreszcie dane statystyczne dotyczące czasu trwania postępowania są bardzo pozytywne.

Trybunał nadal badał zestaw działań umożliwiających mu lepsze przestrzeganie podstawowych celów, jakimi są jakość i szybkość rozpoznawania spraw. Główne osie działań dotyczą wszystkich dziedzin działalności: poprawy metod pracy sądów, ujęcia w ścisłe ramy wymogów pełnej wielojęzyczności (obowiązkowej do celów komunikacji ze stronami w języku postępowania i zapewnienia rozpowszechniania orzecznictwa we wszystkich państwach członkowskich) oraz stosunkowego ograniczenia służb horyzontalnych w celu zachowania możliwości przerobowych gabinetów i, na ile to możliwe, służb w bardziej bezpośredni sposób związanych z pracą sądowniczą.

Należy podkreślić wielkość wzrostu wydajności osiągniętego przez Trybunał dzięki skoordynowanym wysiłkom sądów i wszystkich służb wsparcia, które umożliwiły, w okresie 2010-2017, zwiększenie liczby zakończonych spraw o 30 %, przy wzroście w tym samym okresie liczby spraw wniesionych o 18 %, gdy tymczasem liczebność personelu w służbach wsparcia uległa zmniejszeniu (poza rozszerzeniem o Chorwację) ze względu na przestrzeganie porozumienia międzyinstytucjonalnego w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami, co spowodowało zmniejszenie zatrudnienia o 5 % w latach 2013-2017. W związku z tym Trybunał zwrócił łącznie 98 etatów, co wywarło silną presję na niektóre służby wsparcia. W szczególności służby tłumaczeniowe zwróciły 64 etaty, co stanowi około 60 % całej dokonanej redukcji etatów.

Ponadto podczas Forum sędziów, które odbyło się w marcu 2017 r. z okazji 60. rocznicy podpisania traktatów rzymskich, postanowiono utworzyć Sieć Sądowniczą Unii Europejskiej" obejmującą sądy konstytucyjne i najwyższe państw członkowskich, przy czym koordynację tej sieci zapewniać będzie Trybunał. Sieć ta, funkcjonująca od dnia 1 stycznia 2018 r., służy wzmocnieniu współpracy między Trybunałem a sądami krajowymi za pośrednictwem wielojęzycznej platformy, która umożliwi im dzielenie się, w całkowicie bezpiecznym środowisku, wszelkimi informacjami i dokumentami, mającymi sprzyjać wzajemnemu poznawaniu orzecznictwa Unii, jak i państw członkowskich, a także pogłębianiu dialogu pomiędzy Trybunałem Sprawiedliwości a sądami krajowymi w postępowaniach prejudycjalnych.

Wreszcie, w aspekcie polityki nieruchomości, projekt piątej rozbudowy budynków Trybunału w perspektywie 2019 r. umożliwi zgromadzenie ogółu pracowników w jednej siedzibie (i opuszczenie ostatniego wciąż wynajmowanego budynku) oraz zwiększenie w ten sposób wydajności służb.

2.
OGÓLNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU ZA 2017 R.
2.1.
Dochody

Prognozowane dochody Trybunału na rok budżetowy 2017 wynosiły 53 595 000 EUR.

Jak pokazuje tabela 1 poniżej, należności ustalone podczas roku budżetowego 2017 wynoszą 51 677 001 EUR i są niższe o 3,6 % od prognozowanych.

Tabela 1

Prognozowane dochody i ustalone należności

(w EUR)
TytułPrognozowane dochody w 2017 r.Należności ustalone w 2017 r.% całości
4 - Dochody, których źródłem są osoby pracujące dla instytucji i innych organów wspólnotowych53 595 000,0050 769 549,1698,24
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji0,00907 452,341,76
9 - Dochody różne0,000,000,00
Ogółem53 595 000,0051 677 001,50100,00
%100,0096,42

Należy zauważyć, że dochody, których źródłem są należności ustalone w tytule 4 (głównie potrącenia w ramach pozycji dotyczących wynagrodzeń członków i personelu z tytułu podatków i składek na zabezpieczenie społeczne) stanowią ponad 98 % całości dochodów, podczas gdy dochody w pozostałych tytułach stanowią poniżej 2 % całości.

Załączniki I i II podają uzupełniające dane liczbowe dotyczące całości przepływu dochodów (stosunek dochodów do należności przeniesionych, stosunek dochodów do należności ustalonych, stosunek dochodów do należności zebranych).

Jeśli chodzi o dochody z należności przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego, tabela 2 wskazuje, że dochody tytułu 5 stanowią całość dochodów z należności przeniesionych uzyskanych w 2017 r.

Tabela 2

Dochody z należności przeniesionych

(w EUR)
TytułPrzeniesienia z 2016 r. na 2017 r.Dochody z należności przeniesionych% całości
4 - 4 -Dochody, których źródłem są osoby pracujące dla instytucji i innych organów wspólnotowych0,000,000,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji23 812,827 402,81100,00
9 - Dochody różne0,000,000,00
Ogółem23 812,827 402,81100,00
%100,0031,09
2.2.
Wydatki

2.2.1. Środki w roku budżetowym

Środki do wydania zapisane w budżecie Trybunału na rok budżetowy 2017 wynosiły 399 344 000 EUR.

Jak przedstawia to tabela 3, wykonanie budżetu za rok budżetowy 2017 osiągnęło kwotę 394 095 585 EUR odzwierciedlającą bardzo wysoki współczynnik wykorzystania ostatecznych środków wynoszący 98,69 %, przy czym poziom ten jest wyższy niż w 2016 r. (98,23 %).

Jak zbadano bardziej szczegółowo w rozdziale 3, wykorzystanie środków budżetowych w 2017 r. zarówno w tytule 1, jak i w tytule 2, było bardzo wysokie (odpowiednio 98,6 % i 99,1 % wobec 98,1 % i 98,6 % w 2016 r.).

Ogólnie rzecz ujmując należy zauważyć, że wzorem lat ubiegłych prawie 76 % środków wykorzystanych przez Trybunał w 2017 r. przeznaczono na wydatki na członków i personelu (wydatki w ramach tytułu 1), zaś niemal całość reszty dotyczy wydatków na infrastrukturę (tytuł 2), w szczególności nieruchomości i informatykę.

Tabela 3

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
TytułŚrodki w roku budżetowym 2017Zobowiązania w roku budżetowym 2017% całości
1 - Osoby pracujące dla instytucji302 536 500,00298 167 052,6675,66
2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne96 748 500,0095 877 942,7724,33
3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań59 000,0050 589,620,01
10 - Inne wydatki0,000,000,00
Ogółem399 344 000,00394 095 585,05100
%100,0098,69

Załączniki III, IVa i IVb podają uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania środków zapisanych na rok budżetowy 2017 (porównanie względem roku 2016, stopień wykorzystania całości oraz szczegóły wykorzystania według linii budżetowych i poszczególnych służb).

2.2.2. Środki przeniesione

Tabela 4 pokazuje, że środki przeniesione z roku budżetowego 2016 na rok budżetowy 2017, które ogółem wyniosły 22 240 120,22 EUR, zostały w bardzo dużej części wykorzystane (86,28 % w 2017 r. wobec 90 % w 2016 r.).

Tabela 4

Wykorzystanie środków przeniesionych

(w EUR)
TytułPrzeniesienie środkow z 2016 r. na 2017 r.Płatności ze środków przeniesionychAnulowane środki
1 - Osoby pracujące dla instytucji6 886 429,465 080 239,381 806 190,08
2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne15 353 690,7614 107 919,821 245 770,94
3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań0,000,000,00
10 - Inne wydatki0,000,000,00
Ogółem22 240 120,2219 188 159,203 051 961,02
%100,0086,2813,72

Załącznik IVa podaje uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania środków przeniesionych z roku budżetowego 2016 na rok budżetowy 2017.

2.2.3. Środki odpowiadające dochodom przeznaczonym na określony cel

Zgodnie z art. 21 rozporządzenia finansowego niektóre dochody mogą zostać przeznaczone na finansowanie szczególnych wydatków. Takie dochody przeznaczone na określony cel stanowią więc dodatkowe środki, które mogą zostać wykorzystane przez instytucję.

Tabela 5 wyszczególnia, według tytułów, kwoty dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesionych z jednego roku budżetowego na drugi oraz dochody przeznaczone na określony cel ustalone i uzyskane podczas roku budżetowego.

Tabela 5

Wykorzystanie dochodów przeznaczonych na określony cel

(w EUR)
TytułPrzeniesienie dochodów

przeznaczonych na określony cel z 2016 r. na 2017 r.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2017 r.Płatności w 2017 r.Anulowanie niepodlegających przeniesieniu dochodów przeznaczonych na określony cel w 2016 r.Przeniesienie dochodów przeznaczonych na określony cel z 2017 r. na 2018 r.
1 - Osoby pracujące dla instytucji368 794,35362 545,78356 584,315 270,08369 485,74
2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne428 085,12499 644,57452 200,5313 375,02462 154,14
3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań2 391,004 434,736 622,730,00203,00
10 - Inne wydatki0,000,000,000,000,00
Ogółem799 270,47866 625,08815 407,5718 645,10831 842,88

Środki z dochodów przeznaczonych na określony cel ustalonych w roku budżetowym 2017 wyniosły 866 625 EUR, przy czym blisko 74 % tej kwoty pochodziło z następujących źródeł:

-
zastosowania porozumienia w sprawie usług z Urzędem Publikacji (252 483 EUR),
-
sprzedaży energii elektrycznej wytworzonej przez moduły fotowoltaiczne (138 896 EUR),
-
zwrotu wydatków związanych z wynajmem budynków i zwrot wydatków przez personel, takich jak za połączenia telefoniczne lub transport publiczny (106 049 EUR),
-
zwrotu przez Komisję i Radę nadpłaconych zaliczek (83 309 EUR),
-
zwrotu z towarzystw ubezpieczeniowych (56 684 EUR).

Należy również zaznaczyć, że odpowiadające dochodom przeznaczonym na określony cel środki przeniesione z 2016 r. na 2017 r. zostały wykorzystane w bardzo wysokim stopniu (89,8 %).

Załącznik V podaje uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel.

2.2.4. Przesunięcia środków

W roku budżetowym 2017, zgodnie z tabelą 6, Trybunał dokonał na podstawie przepisów art. 25 rozporządzenia finansowego 21 przesunięć środków budżetowych na łączną kwotę 13,9 mln EUR, co odpowiada 3,5 % ostatecznych środków budżetowych. Wpływ różnych przesunięć na poziomie poszczególnych pozycji budżetowych zaprezentowano w załączniku IVa.

W części (10,8 mln EUR, tj. 78 % ogólnej kwoty przesunięć dokonanych w 2017 r.) owe przesunięcia środków spowodowały powiadomienie władzy budżetowej zgodnie z art. 25 § 1 i § 2 rozporządzenia finansowego.

Najbardziej znaczące zasilenie stanowi przesunięcie do linii budżetowej 2 0 0 1 "Opłata leasingowa" w wysokości 8,7 mln EUR, służące finansowaniu przedpłaty z tytułu umowy leasingu nieruchomości w celu zmniejszenia obciążenia finansowego związanego z przyszłymi należnościami dotyczącymi projektu piątej rozbudowy budynków Trybunału (trzecia wieża).

Ponadto, w odniesieniu do pozostałej kwoty 2,1 mln EUR, przedłożone władzy budżetowej zasilenia umożliwiły zaspokojenie nieprzewidzianych potrzeb w ramach tytułu 2 "Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne": po pierwsze, kwota 0,8 mln EUR umożliwiła wypłatę odszkodowania, którym Trybunał został obciążony w odniesieniu do dwóch wyroków Sądu, ze względu na naruszenie rozsądnego terminu na wydanie orzeczenia w kontekście trzech spraw zakończonych przez Sąd w 2011 r.; po drugie, kwota 0,7 mln została przeznaczona na ukończenie określonych prac związanych z bezpieczeństwem budynków (realizację stanu surowego, części technicznej i wykonanie instalacji w tymczasowym pawilonie służącym do kontroli osób odwiedzających, usytuowanym na zewnątrz kompleksu budynków zajmowanych przez instytucję, realizacja dwóch zabezpieczonych recepcji przy wjeździe na dwa parkingi dla personelu, zamówienie folii przeciwwybuchowej do zainstalowania na szybach w niektórych pomieszczeniach i polepszenie dostępności parkingów dla personelu), kwota 0,4 mln EUR została przeznaczona na sfinansowanie szeregu nowych projektów informatycznych, nieprzewidzianych w budżecie na 2017 r., w szczególności na stworzenie informatycznej platformy wymiany informacji w związku z utworzeniem Sieci Sądowniczej UE, a kwota 0,2 mln EUR została przeznaczona na zapewnienie wymiany kopiarek i zakup trzech bramek rentgenowskich w celu zainstalowania ich przy wejściu do nowego tymczasowego pawilonu służącego do przyjmowania osób odwiedzających.

Tabela 6

Przesunięcia środków

(w EUR)
Rodzaj przesunięciaLiczba przesunięć w 2017 r.Kwota przesunięć ogółem
Pomiędzy tytułami49 800 000,00
Pomiędzy rozdziałami2216 000,00
Pomiędzy artykułami2740 000,00
Pomiędzy pozycjami133 110 749,06
Ogółem2113 866 749,06
3.
WYKONANIE BUDŻETU NA 2017 R. WEDŁUG ROZDZIAŁÓW
3.1.
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

Jak wskazuje poniższa tabela 7, ostateczne środki budżetowe dla tytułu 1 na rok budżetowy 2017 wynoszą 302 536 500 EUR. Środki te stanowią prawie 76 % całego budżetu Trybunału. Zostały one zaangażowane w wysokości 298 167 053 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 98,56 % (wobec 98,12 % w 2016 r.).

Tabela 7

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
Tytuł iŚrodki w roku budżetowym 2017Zobowiązania w roku budżetowym 2017% wykonania
1 0 - Członkowie instytucji32 673 500,0031 453 258,2096,27
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi241 187 500,00238 553 826,7998,91
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne22 535 500,0022 355 827,7899,20
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji6 140 000,005 804 139,8994,53
Ogółem302 536 500,00298 167 052,6698,56

3.1.1. Rozdział 1 0 - Członkowie instytucji

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 32 673 500 EUR zostały zaangażowane w wysokości 31 453 258 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 96,3 % w 2017 r. (wobec 92,2 % w 2016 r.).

Należy zaznaczyć, że w ramach tego rozdziału mogła zostać uzyskana nadwyżka budżetowa w wysokości około 2 mln EUR, w szczególności ze względu na:

-
brak nieprzewidywanych odejść członków będących w służbie instytucji w 2017 r. W efekcie, początkowe założenie, że nastąpią 2 nieprzewidziane odejścia w Trybunale i Sprawiedliwości i 2 w Sądzie, przed wygaśnięciem będących w toku mandatów, stało się źródłem nadwyżki. Tytułem wyjaśnienia, w 2017 r. nie miało miejsca żadne częściowe odnowienie składu ani w Trybunale Sprawiedliwości, ani w Sądzie,
-
z jednej strony skutki dla linii 1 0 2 "Dodatki przejściowe", i to przez okres 12 miesięcy w 2017 r., 5 odejść z Sądu we wrześniu 2016 r. wobec 6 pierwotnie przewidywanych odejść, a z drugiej strony skutki 4 odejść w ramach dawnego Sądu do spraw Służby Publicznej (zwanego dalej "SSP") wobec 8 odejść pierwotnie przewidywanych w związku z połączeniem SSP z Sądem w dniu 1 września 2016 r. W rzeczywistości na 8 członków pełniących funkcje w SSP w dniu 31 sierpnia 2016 r. 4 zostało włączonych do Sądu we wrześniu 2016 r., a pozostałych 4 musiało opuścić instytucję. Ponadto, przejście na emeryturę dawnego członka Trybunału Sprawiedliwości w trakcie 2017 r., przed zakończeniem wypłaty dodatków przejściowych, powiększyło nadwyżkę środków w ramach tej linii budżetowej,
-
oraz okoliczność, że decyzje o nominacji dwóch z trzech ostatnich dodatkowych sędziów Sądu mających objąć stanowiska w ramach pierwszego i drugiego etapu reformy tego sądu były bardzo rozłożone w czasie na przestrzeni 2017 r. (czerwiec i październik 2017 r.), zaś na dzień 31 grudnia 2017 r. nie została jeszcze podjęta decyzja w odniesieniu do ostatniego z sędziów.

Część tej nadwyżki (około 0,16 mln EUR) posłużyła do wzmocnienia środków z artykułu 2 3 2 "Koszty prawne i odszkodowania". Kolejna część (w wysokości 0,66 mln EUR) posłużyła wzmocnieniu środków w pozycji 2 0 0 1 "Leasing" w celu zrealizowania operacji zasilenia zbiorczego na koniec roku (zob. pkt 2.2.4).

3.1.2. Rozdział 1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 241 187 500 EUR zostały zaangażowane w wysokości 238 553 827 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu i stabilnemu w stosunku do 2016 r. współczynnikowi wykorzystania (98,9 % (wobec 99 % w 2016 r.).

Ogólnie rzecz ujmując należy wskazać, że rozdział 1 2 stanowi największą kwotę środków przewidzianych w budżecie Trybunału (rzędu 60 % całkowitego budżetu). Nadwyżka stwierdzona w trakcie roku budżetowego 2016 jest więc niewielka, jeżeli weźmie się pod uwagę pełną kwotę środków oraz trudności z dokonywaniem prognoz budżetowych z niemal 12-miesięcznym wyprzedzeniem i przy pomocy wielu czynników prognozowania o charakterze z konieczności szacunkowym (współczynnik wzrostu wynagrodzeń, tempo rekrutacji lub rotacji personelu, współczynnik obniżenia ryczałtowego itd.).

Część nadwyżek budżetowych w tym rozdziale można wyjaśnić tym, że, po pierwsze, w 2017 r. nie miały miejsca żadne nieprzewidziane dymisje członków instytucji (podczas gdy prognozowano 2 takie dymisje w Trybunale i 2 w Sądzie). W związku z tym mniejsza była rotacja pracowników gabinetów (referendarzy i asystentów zatrudnionych na etatach czasowych), a zatem powstały oszczędności budżetowe w zakresie dodatków na zagospodarowanie (dla pracowników obejmujących stanowiska) i na ponowne zagospodarowanie (dla pracowników odchodzących). Po drugie, nadwyżki budżetowe można także wyjaśnić faktem, że decyzje o nominacji dotyczące trzech ostatnich dodatkowych sędziów Sądu były bardzo rozłożone w czasie na przestrzeni 2017 r. (pierwszy z tych sędziów został nominowany na początku czerwca, a drugi w październiku), zaś w odniesieniu do ostatniego z sędziów, na dzień 31 grudnia 2017 r., decyzja nie została jeszcze podjęta.

Należy podkreślić, że współczynnik obsadzenia stanowisk, który w 2017 r. był w Trybunale bardzo wysoki i wynosił około 97 %, umożliwia uzyskanie współczynnika wolnych stanowisk średnio na poziomie około 3 %. Tak dobre wyniki Trybunał zawdzięcza bardzo aktywnej polityce zatrudnienia we wszystkich służbach, co pozwala maksymalnie zmniejszyć ilość nieobsadzonych stanowisk, mimo ograniczeń związanych z nieuniknioną i normalną rotacją personelu oraz coraz większymi trudnościami z naborem personelu w Luksemburgu ze względu na wyższy koszt utrzymania. Niski współczynnik nieobsadzonych stanowisk jest również świetnym wskaźnikiem dużego obciążenia pracą służb Trybunału, zważywszy na rozwój działalności sądowniczej w ostatnich latach.

W tym kontekście Trybunał zawsze wykorzystuje analizę stwierdzonych rozbieżności w wykorzystaniu środków wpisanych do rozdziału 1 2 w celu udoskonalania metodologii w zakresie prognoz dotyczących wynagrodzeń oraz rent i emerytur i czyni wysiłki na rzecz polepszenia w miarę możliwości skuteczności w zakresie wykorzystywania środków.

Część nadwyżek budżetowych w tym rozdziale (0,6 mln EUR) przeznaczono na wzmocnienie środków z artykułu 2 3 2 "Koszty prawne i odszkodowania". Inna część, w wysokości 0,3 mln EUR, została spożytkowana na finansowanie prac informatycznych związanych z całym szeregiem projektów, które nie zostały przewidziane w budżecie na 2017 r. Wreszcie nadwyżki budżetowe, w wysokości 7,6 mln EUR) zostały także przeznaczone na realizację operacji zasilenia podsumowującego na koniec roku (zob. pkt 2.2.4).

3.1.3. Rozdział 1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 22 535 500 EUR zostały zaangażowane w wysokości 22 355 828 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,20 % (wobec 97,45 % w 2016 r.).

Ostateczne środki w rozdziale 1 4 koncentrują się głównie w dwóch pozycjach budżetowych.

Około jedna trzecia środków z tego rozdziału jest przeznaczona na pozycję 1 4 0 0 "Inni pracownicy". Współczynnik wykorzystania ostatecznych środków w ramach tej pozycji wyniósł w 2017 r. 98,03 % (podczas gdy w 2016 r. współczynnik ten wynosił 96,4 %).

Około dwie trzecie wszystkich środków z tego rozdziału przeznaczono na pozycję 1 4 0 6 "Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń" w celu pokrycia kosztów konferencyjnych i pisemnych tłumaczy zewnętrznych "freelance". Współczynnik wykorzystania ostatecznych środków z pozycji 1 4 0 6 wyniósł 99,94 % w 2017 r. (98,15 % w 2016 r.).

Ogólnie rzecz ujmując należy przypomnieć, że zarówno w dziedzinie tłumaczeń pisemnych, jak i ustnych, korzystanie z personelu zewnętrznego (freelance) w ramach wypełniania zobowiązań w zakresie wielojęzyczności, tak aby komunikować się ze stronami w języku postępowania i zapewnić publikację orzeczeń w każdym z państw członkowskich, stanowi niezbędną zmienną dostosowującą w celu złagodzenia redukcji stanu zatrudnienia realizowanej od 2013 r. w kontekście wzrostu ilości pracy.

Jeżeli chodzi o tłumaczenia pisemne, liczba stron do tłumaczenia wyniosła 1 112 924 w 2017 r. i byłaby bliska 1 520 000 bez licznych powziętych przez sądy środków powodujących oszczędność w zakresie tłumaczenia, takich jak między innymi selektywne publikowanie orzecznictwa, tworzenie streszczeń wniosków o wydanie orzeczeń w trybie prejudycjalnym, skrócenie średniej długości opinii, publikacja niektórych szczególnie długich orzeczeń we fragmentach oraz rezygnacja z zestawień chronologicznych i tematycznych zamieszczanych dawniej w papierowej wersji Zbioru Orzeczeń.

Jeżeli chodzi o dziedzinę tłumaczeń konferencyjnych, przybycie do Sadu nowych sędziów w 2016 r., ale także w 2017 r., przełożyło się na wzrost w 2017 r. liczby rozpraw i innych posiedzeń wymagających tłumaczenia konferencyjnego (ich liczba wzrosła z 602 w 2016 r. do 696 w 2017 r., tj. + 15,6 %), i jednocześnie wzrost liczby dni pracy tłumaczy konferencyjnych (personelu tymczasowego) z 1 598 dni w 2016 r. do 2 119 dni w 2017 r., tj. + 32,6 %.

3.1.4. Rozdział 1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 6 140 000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 5 804 140 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 96,97 %, który jest prawie identyczny ze współczynnikiem uzyskanym w 2016 r. (94,52 %).

Dwie pozycje tego rozdziału obejmują 78,5 % ostatecznych środków. Chodzi tu o pozycję 1 6 1 2 "Doskonalenie zawodowe", której stopień wykorzystania wynosi 86,28 % (wobec 91 % w 2016 r.), oraz o pozycję 1 6 5 4 "Centrum Małego Dziecka (żłobek)", której stopień wykorzystania osiągnął - podobnie jak w 2016 r. - 100 %.

3.2.
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

Jak wskazuje poniższa tabela 8, ostateczne środki budżetowe dla tytułu 2 na rok budżetowy 2017 wynoszą 96 748 500 EUR. Ta łączna kwota stanowi 24,2 % całego budżetu Trybunału na 2017 r. Środki te zostały zaangażowane w wysokości 95 877 943 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu w 2017 r. 99,1 % (wobec 98,6 % w 2016 r.).

Tabela 8

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
Tytuł 2Środki w roku budżetowym 2017Zobowiązania w roku budżetowym 2017% wykonania
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe70 003 000,0069 901 602,4199,86
2 1 - Informatyka, wyposażenie i majątek ruchomy: nabycie, najem i utrzymanie21 465 000,0021 248 913,2298,99
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne2 116 000,001 817 834,4485,91
2 5 - Zebrania i konferencje521 500,00424 523,8681,40
2 7 - Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie2 643 000,002 485 068,8494,02
Ogółem96 748 500,0095 877 942,7799,10

3.2.1. Rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 70 003 000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 69 901 602 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,86 % (wobec 99,3 % w 2016 r.).

Środki te są przeznaczone na sfinansowanie najmu, nabycia i funkcjonowania różnych zajmowanych przez Trybunał budynków.

Bardziej ogólnie polityka instytucji w dziedzinie nieruchomości realizuje dwa główne cele:

-
po pierwsze, po początkowym okresie realizowania polityki najmu, od momentu ostatecznego określenia, że siedzibą Trybunału jest Luksemburg (o czym zadecydowała Rada Europejska w Edynburgu w 1992 r.), dąży on do tego, by stać się właścicielem zajmowanych przez niego budynków, wzorem innych instytucji i zgodnie z zaleceniami specjalnego sprawozdania Trybunału Obrachunkowego (nr 2/2007) 2 , w którym podkreśla się oszczędności budżetowe takiej polityki,
-
po drugie, Trybunał zmierza do tego, aby dysponować pomieszczeniami dostosowanymi do specyfiki swych potrzeb sądowniczych, oraz do zebrania ogółu swych służb w jednej siedzibie w celu optymalizacji swego funkcjonowania.

Bardziej szczegółowe informacje dotyczące polityki instytucji w dziedzinie nieruchomości oraz stanu projektów w toku realizacji dostarczane są władzy budżetowej w szczególnym sprawozdaniu kierowanym do niej najpóźniej w dniu 1 czerwca każdego roku.

Ostateczne środki z artykułów 2 0 0 - "Budynki" oraz 2 0 2 - "Koszty związane z budynkami", stanowią odpowiednio 76 % (53 208 000 EUR) i 24 % (16 795 000 EUR) ogółu środków dla tego rozdziału.

Środki w ramach artykułu 2 0 0 "Budynki" służą finansowaniu zasadniczo wydatków na czynsze i na opłatę leasingową.

Wydatki z pozycji 2 0 0 0 "Czynsze" wyniosły w 2017 r. 9 mln EUR, przy czym współczynnik wykorzystania środków wyniósł 100 %, tak jak w 2016 r. W tym względzie z jednej strony kwota 0,5 mln EUR została przeniesiona do linii 2 0 0 7 "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych", w kontekście wzmocnienia środków bezpieczeństwa w budynkach zajmowanych przez Trybunał. W budżecie na 2017 r. przewidziano bowiem rezerwę na ewentualny najem dodatkowych powierzchni w ramach linii 2 0 0 0. Ponieważ powierzchnie takie nie zostały ostatecznie wynajęte, ta nadwyżka budżetowa mogła zostać rozdysponowana. Z drugiej strony kwota 0,2 mln EUR pozwoliła na wzmocnienie linii 2 0 0 8 "Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości" poprzez wykorzystanie nadwyżki budżetowej wynikającej z rzeczywistej indeksacji umowy najmu ostatniego budynku, która okazała się niższa od pierwotnego założenia przyjętego przy sporządzaniu na początku 2016 r. budżetu na 2017 r.

Jeśli chodzi o ostateczne wydatki z pozycji 2 0 0 1 "Opłata leasingowa", to wyniosły one 39,6 mln EUR, a odpowiadają one głównie opłatom należnym na podstawie dwóch zawartych z władzami luksemburskimi umów dotyczących nabycia, remontu i budowy poszczególnych budynków głównej siedziby Trybunału (po pierwsze wyremontowanego i rozbudowanego Pałacu oddanego do użytku pod koniec 2008 r. i po drugie wyremontowanych budynków przyłączonych do Pałacu). Nadwyżki budżetowe pochodzące z rozdziałów 1 0, 1 2 i 1 4 umożliwiły dokonanie, pod koniec 2017 r., przedpłaty na podstawie umowy leasingu dotyczącej projektu piątej rozbudowy budynków Trybunału, w kwocie 8,72 mln EUR.

Co się tyczy pozostałych linii budżetowych artykułu 2 0 0, wydatki z linii 2 0 0 7 "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" wyniosły w 2017 r. 3,3 mln EUR. W tym kontekście łączna kwota 2,43 mln EUR pochodząca z 4 linii budżetowych rozdziału 2 0 została przeniesiona do linii budżetowej 2 0 0 7 w celu sfinansowania różnych prac związanych z bezpieczeństwem budynków.

Wydatki z linii 2 0 0 8 "Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości" wyniosły w 2017 r. 1,3 mln EUR. Kwota 0,2 mln EUR pochodząca z linii budżetowej 2 0 0 0 "Czynsze" została przeniesiona w celu umożliwienia finansowania określonych ekspertyz w dziedzinie bezpieczeństwa budynków.

Jeśli chodzi o wydatki z artykułu 2 0 2 - "Koszty związane z budynkami" - wyniosły one 16,7 EUR i odpowiadają, prawie w całości, kosztom sprzątania i utrzymania budynków, zużycia energii, a także zapewnienia bezpieczeństwa i nadzoru nad budynkami, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania zespołu budynków Trybunału. Współczynnik wykonania stwierdzony dla tego artykułu w 2017 r. wynosi 99,6 % (98,4 % w 2016 r.).

Przede wszystkim, jeżeli chodzi o pozycję 2 0 2 2 "Sprzątanie i utrzymanie obiektów", można zasygnalizować zmniejszenie wydatków w stosunku do 2016 r. o około 200 000 EUR (7 392 338 EUR w 2017 r. wobec 7 581 675 EUR w 2016 r., tj. - 2,5 %).

Następnie pozycja 2 0 2 4 "Zużycie energii" wykazuje zmniejszenie wydatków o 64 000 EUR (2 076 474 EUR w 2017 r. wobec 2 140 661 EUR w 2016 r., tj. - 3 %), wynikające w szczególności ze zmniejszenia zużycia ciepła z sieci miejskiej w budynkach dzięki sprzyjającym oszczędnościom energetycznym warunkom meteorologicznym.

Wreszcie należy również zasygnalizować zmniejszenie wydatków z pozycji 2 0 2 6 "Bezpieczeństwo i nadzór" w porównaniu z 2016 r. o 300 000 EUR (6 895 419 EUR w 2017 r. wobec 7 196 463 EUR w 2016 r., tj. - 4,2 %), które jest w szczególności efektem zmniejszenia kwoty wykorzystanej w 2017 r. na nadzwyczajne świadczenia w ramach umowy o ochronę budynków zajmowanych przez instytucję.

W tym kontekście powstałe w ramach tych pozycji nadwyżki środków w stosunku do założeń opracowanych na początku 2016 r. na etapie przygotowywania budżetu na 2017 r. umożliwiły wzmocnienie o kwotę 0,66 mln EUR środków przeznaczonych na finansowanie realizacji określonych prac związanych z bezpieczeństwem budynków w ramach linii 2 0 0 7 "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych", o czym wspomniano wyżej.

3.2.2. Rozdział 2 1 - Informatyka, wyposażenie i meble

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 21 465 000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 21 248 913 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99 % (wobec 98,4 % w 2016 r.).

Środki z rozdziału 2 1 są w większości (88,1 %) przeznaczone na wydatki związane z informatyką (artykuł 2 1 0), zaś ich pozostała część na wydatki na umeblowanie (artykuł 2 1 2), wyposażenie i instalacje techniczne (artykuł 2 1 4) oraz na pojazdy (artykuł 2 1 6).

Jeżeli chodzi o artykuł 2 1 0 "Wyposażenie, koszty eksploatacji oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją", należy podkreślić, jak żywotne jest znaczenie tych wydatków dla prawidłowego funkcjonowania całej działalności Trybunału - w pierwszej kolejności działalności sądowniczej, lecz również działalności tłumaczeniowej i administracyjnej.

Równolegle do pewnych ważnych przedsięwzięć związanych z elektronizacją przepływu dokumentów (w tym systematycznego ulepszania aplikacji e-Curia i elektronicznej wersji Zbioru Orzeczeń) kontynuowano tworzenie i ulepszanie aplikacji dla poszczególnych rodzajów działalności Trybunału w celu podniesienia skuteczności i wydajności sądów i służb wsparcia.

Na tym tle dwa przesunięcia środków umożliwiły zasilenie środków na informatykę przewidzianych wcześniej w artykule 2 1 0 (18 476 000 EUR) w celu pokrycia pewnych uzupełniających inwestycji w trakcie roku budżetowego. Pierwsze przesunięcie w kwocie 131 000 EUR pochodzące z artykułu 2 7 2 "Wydatki na dokumentację, bibliotekę i archiwizację" i z pozycji 2 7 4 1 "Publikacje o charakterze ogólnym" do linii 2 1 0 0 "Zakup, prace, przeglądy i utrzymanie sprzętu i oprogramowania" oraz drugie przesunięcie w wysokości 305 000 EUR z pozycji 1 2 0 0 wynagrodzenia i dodatki do linii 2 1 0 2 "Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych" posłużyły do sfinansowania zakupu licencji a także prac informatycznych związanych z całym szeregiem nowych projektów informatycznych.

Jeżeli chodzi o trzy pozostałe artykuły rozdziału 2 1, współczynnik wykorzystania środków uległ następującym zmianom w 2017 r. w porównaniu z 2016 r.: 87,12 % wobec 89 % w 2016 r. w przypadku artykułu 2 1 2 "Meble", 87,2 % wobec 80,1 % w 2016 r. w przypadku artykułu 2 1 4 "Wyposażenie i instalacje techniczne" i 97,1 % wobec 92,7 % w 2016 r. w przypadku artykułu 2 1 6 "Pojazdy".

Co się tyczy artykułu 2 1 2, niższe wykorzystanie środków wyjaśnia z jednej strony okoliczność, że na etapie przygotowywania projektu budżetu na 2017 r., na początku 2016 r., przewidywano, że w 2016 r. Parlament Europejski zawrze międzyinstytucjonalną umowę ramową dotyczącą mebli, przy czym przewidywane ceny miały być wyższe. Parlament Europejski zdecydował się jednak na przedłużenie dotychczasowej umowy ramowej, co przekłada się na mniejsze od prognozowanego obciążenie dla budżetu. Ponadto przewidziany na etapie opracowywania budżetu na 2017 r. zakup foteli do sali rozpraw został przyspieszony i nastąpił w 2016 r., co skutkowało powstaniem nadwyżki środków w 2017 r. Tak wiec kwota 85 000 EUR mogła zostać przeniesiona z artykułu budżetowego 2 0 1 2 do artykułu 2 1 4 "Wyposażenie i instalacje techniczne" w celu wyposażenia strefy wejścia do nowego tymczasowego pawilonu przyjmowania gości w trzy bramki prześwietlające.

Co się tyczy artykułu 2 1 4 "Wyposażenie i instalacje techniczne", należy wspomnieć o drugim zasileniu w wysokości 85 000 EUR pochodzącym z linii 2 7 4 1 "Publikacje o charakterze ogólnym", przeznaczonym na zakup kopiarek do pracowni powielania dokumentów instytucji.

Wreszcie w odniesieniu do artykułu 2 1 6 wykonanie budżetu było nieznacznie wyższe pod względem środków i a także procentu środków ostatecznych, w związku z przybyciem w trakcie 2017 r. dwóch z trzech ostatnich oczekiwanych sędziów w kontekście wzmocnienia Sądu. I tak koszty najmu samochodów służbowych zostały lepiej dostosowane do prognozy sporządzone j na etapie opracowywania budżetu na 2017 r.

3.2.3. Rozdział 2 3 - Bieżące wydatki administracyjne

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 2 116 000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 1 817 834 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 85,91 % (wobec 79,3 % w 2016 r.).

Należy stwierdzić, że:

-
wydatki artykułu 2 3 0 "Materiały papiernicze i piśmienne, artykuły biurowe i inne materiały podlegające zużyciu" wyniosły 477 196 EUR w 2017 r. (wykonanie na poziomie 69,2 %) wobec 694 000 EUR w 2016 r. (wykonanie na poziomie 100 %). Niepełne wykonanie tej pozycji budżetu w 2017 r. wynika, po pierwsze, z istnienia zapasów dostępnego papieru, co przełożyło się na zmniejszone zużycie w pierwszej połowie roku, a także, po drugie, podjęcia znacznych wysiłków w celu zmniejszenia zużycia papieru, co jest efektem zdecydowanej realizacji polityki elektronizacji przepływu dokumentów,
-
wydatki artykułu 2 3 1 "Obciążenia finansowe" wyniosły 6 000 EUR w 2017 r. wobec 10 088 EUR w 20166 r. (współczynnik wykonania 30 % w 2017 r. wobec 20,18 w 2016 r.). W tym kontekście w 2017 r., podobnie jak w 2016 r., nie urzeczywistniło się założenie, że trzeba będzie ponieść koszt ujemnego oprocentowania rachunku bieżącego instytucji,
-
wydatki z artykułu 2 3 2 "Koszty obsługi prawnej i odszkodowania" wyniosły 850 000 w 2017 r. wobec 14 150 EUR w 2016 r. (współczynnik wykonania 100 % w 2017 r. wobec 20,21 % w 2016 r.). W 2017 r. konieczna okazała się bowiem wypłata odszkodowań zasądzonych od Trybunału w szeregu sprawach ze względu na naruszenie rozsądnego terminu na wydanie orzeczenia w kontekście postępowań zakończonych przez Sąd w 2011 r.,
-
wydatki artykułu 2 3 6 "Opłaty pocztowe" wyniosły 121 000 EUR (stopień wykorzystania 77,07 % wobec 52,9 % w 2016 r.). Wydatki w 2017 r. uległy stabilizacji w stosunku do wydatków z 2016 r. (111 000 EUR) pomimo faktu, że skala działalności Sądu zwiększyła się wraz z przybyciem nowych sędziów, co świadczy o bardzo dobrych wynikach polityki elektronizacji przepływu dokumentów w ramach działalności sądowniczej dzięki wykorzystywaniu w coraz większym zakresie aplikacji e-Curia (współczynnik przedłożeń akt za pośrednictwem e-Curia wyniósł 81 % wobec 38 % w 2012 r.). Kwota wydatków w tej linii zmniejszyła się z 541 308 EUR w 2012 r. do 121 000 EUR w 2017 r.,
-
wydatki artykułu 2 3 8 "Inne wydatki administracyjne" wyniosły 363 639 EUR w 2017 r. (współczynnik wykorzystania 91,14 % wobec 75,2 % w 2016 r.). Należy wspomnieć, że część środków z tego rozdziału jest przeznaczona na wspieranie bardziej przyjaznej dla środowiska polityki mobilności pracowników Trybunału zarówno w zakresie dojazdów do pracy, jak też przemieszczania się w ramach pracy pomiędzy różnymi budynkami instytucji. Środki te umożliwiają wywiązanie się z zawartej z miastem Luksemburg umowy w sprawie korzystania przez personel instytucji z miejskiej sieci autobusowej.

3.2.4. Rozdział 2 5 - Zebrania i konferencje

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 521 500 EUR zostały zaangażowane w wysokości 424 524 EUR, podczas gdy ostateczne środki w 2016 r. wynoszące również 521 500 EUR zostały zaangażowane w wysokości 498 003 EUR. Tak więc współczynnik wykonania w odniesieniu do tych środków wyniósł w 2017 r. 81,40 % wobec 95,5 % w 2016 r.

Należy przypomnieć, że bardziej przypadkowy jest siłą rzeczy charakter wydatków z tego rozdziału, poświęconych w znacznej części na wydarzenia protokolarne i oficjalne wizyty w Trybunale, seminaria, a także wizyty studenckie i informacyjne, które nie zawsze są inicjowane przez Trybunał i których kalendarz nie jest planowany przez Trybunał.

3.2.5. Rozdział 2 7 - Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 2 643 000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 2 485 069 EUR w 2017 r., co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 94,02 % w 2017 r. wobec 95,8 % w 2016 r.).

Środki z tego rozdziału zostały rozdzielone między dwa artykuły budżetowe:

-
wydatki z artykułu 2 7 2 "Wydatki na dokumentację, bibliotekę i archiwizację", które wyniosły w 2017 r. 1 523 246 EUR (współczynnik wykorzystania w 2017 r. 98,27 % wobec 100 % w 2016 r.), Obniżenie się współczynnika wykonania budżetu należy wytłumaczyć w znacznej mierze ograniczeniem zakupu wydawnictw papierowych a także zmniejszeniem się w 2017 r. kosztów abonamentu za korzystanie z usług przeglądania danych na ekranie w stosunku do prognozy sporządzonej na początku 2016 r.,
-
wydatki z artykułu 2 7 4 "Wytwarzanie i rozpowszechnianie", które w 2017 r. wyniosły 961 823 EUR (stopień wykorzystania 88 % wobec 89,51 % w 2016 r.).

Niepełne wykonanie budżetu w tym zakresie jest prawie w całości efektem obniżenia się w 2017 r. kosztów publikacji Trybunału w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Poza tym środki z tego artykułu przeznacza się na finansowanie kosztów Zbioru Orzeczeń sądów Trybunału. W tym zakresie skutki nowego trybu elektronicznej publikacji orzeczeń, bardziej oszczędnego niż tradycyjny tryb publikacji wersji papierowej, wyjaśniają utrzymanie niskiego poziomu wydatków w 2017 r. W związku z tym w linii 2 7 4 1 "Publikacje o charakterze ogólnym" pozostała do dyspozycji kwota 0,15 mln EUR, którą przeznaczono na wzmocnienie innych linii.

Wreszcie środki z artykułu 2 7 4 nadal pokrywają również koszty wydawania Sprawozdania rocznego Trybunału oraz materiałów informacyjnych (broszur, prospektów i innych materiałów multimedialnych). Należy podkreślić, że wydatki te musiały zostać zwiększone w trakcie roku ze względu na nowe projekty, które nie zostały przewidziane na etapie opracowywania budżetu na 2017 r., a mianowicie uruchomienie nowej wersji strony internetowej Curia przy wparciu Urzędu Publikacji, a także opracowanie publikacji stanowiącej zbiór dokumentów powstałych podczas Forum sędziów w 2017 r.

Artykuł 2 7 4 obejmuje wreszcie także inne wydatki na informacje, a mianowicie wydatki na materiały informacyjne przeznaczone dla osób odwiedzających instytucję, a także na organizację dorocznego dnia otwartych drzwi.

3.3.
Tytuł 3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań

Rozdział 3 7 - Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów

Ostateczne środki budżetowe w tytule 3 obejmują jedynie środki z rozdziału 3 7 dla pozycji 3 7 1 0 - "Koszty postępowania". W roku budżetowym 2017 środki te wyniosły 59 000 EUR i zostały zaangażowane w wysokości 50 590 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 85,75 % (wobec 11,9 % w 2016 r.).

Chodzi tu o obciążające instytucję wydatki dokonywane w ramach pomocy w zakresie kosztów postępowania przyznawanej podmiotom prawnym, obejmującej honoraria adwokatów i inne koszty. Prognozowanie tych wydatków jest w praktyce trudne, co tłumaczy bardzo zmienny poziom wykonania budżetu w poszczególnych latach.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

PORÓWNANIE WYNONANIA BUDŻETU W ZAKRESIE DOCHODÓW W 2017 R. W STOSUNKU DO 2016 R. WEDŁUG ROZDZIAŁÓW

(EUR)
Rozdział/ ArtykułTytułNależności ustalone w 2017 r.Należności ustalone w 2016 r.RóżnicaRóżnica w %
4 0 0Wpływy z opodatkowania uposażeń, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz członków instytucji, urzędników i innych pracowników27 079 550,5225 244 159,201 835 391,327,27 %
4 0 4Wpływy ze składki tymczasowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników4 780 851,244 474 812,11306 039,136,84 %
4 0Różne podatki i potrącenia31 860 401,7629 718 971,312 141 430,457,21 %
4 1 0Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe18 878 494,0618 041 688,55836 805,514,64 %
4 1 1Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników0,001 284 932,51- 1 284 932,51- 100,00 %
4 1 2Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych30 653,346 583,7924 069,55365,59 %
4 1Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe18 909 147,4019 333 204,85- 424 057,45- 2,19 %
Tytuł 450 769 549,1649 052 176,161 717 373,003,50 %
5 0 0Wpływy ze sprzedaży majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel139 396,15125 406,3213 989,8311,16 %
5 0 2Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel0,0042 875,00- 42 875,00- 100,00 %
5 0Wpływy ze sprzedaży majątku ruchomego (dostawy) i nieruchomości139 396,15168 281,32- 28 885,17- 17,16 %
5 2 0Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,0013,16- 13,16- 100,00 %
5 2Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek0,0013,16- 13,16- 100,00 %
5 5 0Dochody z tytułu świadczenia usług i wykonywania prac na rzecz innych instytucji lub organów - Dochody przeznaczone na określony cel949,44243,97705,47289,16 %
5 5Dochody z tytułu świadczenia usług i wykonywania prac949,44243,97705,47289,16 %
5 7 0Dochody pochodzące ze zwrotu kwot wyplaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel101 507,2127 293,4774 213,74271,91 %
5 7 3Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji - Dochody przeznaczone na określony cel608 915,68566 849,6442 066,047,42 %
5 7Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji710 422,89594 143,11116 279,7819,57 %
5 8 1Dochody z odszkodowań otrzymanych z tytułu ubezpieczeń - Dochody przeznaczone na określony cel56 683,8671 370,62- 14 686,76- 20,58 %
5 8Różne odszkodowania56 683,8671 370,62- 14 686,76- 20,58 %
Tytuł 5907 452,34834 052,1873 400,168,80 %
9 0 0Różne dochody0,000,000,00NA
9 0Różne dochody0,000,000,00NA
Tytuł 90,000,000,00NA
Ogółem51 677 001,5049 886 228,341 790 773,163,59 %

ZAŁĄCZNIK  II

STAN DOCHODÓW W 2017 R. - NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

(w EUR)
Linie budżetoweTytułPierwotny budżetNależności ustalone w 2017 r.Należności pokrytePozostaje do pokrycia
4 0 0 0Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników28 312 000,0027 079 550,5227 079 550,520,00
4 0 4 0Wpływy ze składki tymczasowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników6 172 000,004 780 851,244 780 851,240,00
ogółem dla rozdziału 4 034 484 000,0031 860 401,7631 860 401,760,00
4 1 0 0Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe19 111 000,0018 878 494,0618 878 494,060,00
4 1 1 0Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników0,000,000,000,00
4 1 2Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych0,0030 653,3430 653,340,00
ogółem dla rozdzialu 4 119 111 000,0018 909 147,4018 909 147,400,00
Tytuł 453 595 000,0050 769 549,1650 769 549,160,00
5 0 0 0Wpływy ze sprzedaży środkow transportu - Dochody przeznaczone na określony cel0,00500,00500,000,00
5 0 0 1Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel0,00138 896,15138 896,150,00
5 0 2 0Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel0,000,000,000,00
ogółem dla rozdziału 5 00,00139 396,15139 396,150,00
5 2 0 0Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,000,000,000,00
ogółem dla rozdziału 5 20,000,000,000,00
5 5 0 0Dochody z tytułu świadczenia usług i wykonywania prac na rzecz innych instytucji lub organów - Dochody przeznaczone na określony cel0,00949,440,00949,44
ogółem dla rozdziału 5 50,00949,440,00949,44
5 7 0 0Dochody pochodzące ze zwrotu kwot wyplaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel0,00101 507,2199 672,111 835,10
5 7 3 0Inne skladki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji - Dochody przeznaczone na określony cel0,00608 915,68563 470,1545 445,53
ogółem dla rozdziału 5 70,00710 422,89663 142,2647 280,63
5 8 1 0Dochody z odszkodowań otrzymanych z tytułu ubezpieczeń - Dochody przeznaczone na określony cel0,0056 683,8656 683,860,00
ogółem dla rozdziału 5 80,0056 683,8656 683,860,00
Tytuł 50,00907 452,34859 222,2748 230,07
9 0 0 0Różne dochody0,000,000,000,00
ogółem dla rozdziału 9 00,000,000,000,00
Tytuł 90,000,000,000,00
Ogółem53 595 000,0051 677 001,5051 628 771,4348 230,07
(w EUR)
Linie budżetoweTytułŚrodki przeniesione z 2016 r. na

2017 r.

Zmiany zaistniale w 2017 r.Środki

przeniesione

ogółem z 2016 r. na 2017 r.

Dochody

z należności

przeniesionych

Pozostaje do pokrycia
4 1 1 0Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników0,000,000,000,000,00
ogółem dla rozdziału 4 10,000,000,000,000,00
Tytuł 40,000,000,000,000,00
5 0 0 1Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel0,000,000,000,000,00
5 0 2 0Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel3 127,50- 98,753 028,751 460,001 568,75
ogółem dla rozdziału 5 03 127,50- 98,753 028,751 460,001 568,75
5 2 0 0Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,000,000,000,000,00
ogółem dla rozdziału 5 20,000,000,000,000,00
5 5 0 0Dochody z tytułu świadczenia usług i wykonywania prac na rzecz innych instytucji lub organów - Dochody przeznaczone na określony cel243,970,00243,97243,970,00
ogółem dla rozdziału 5 5243,970,00243,97243,970,00
5 7 0 0Dochody pochodzące ze zwrotu kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel5 204,130,005 204,13282,424 921,71
5 7 3 0Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji - Dochody przeznaczone na określony cel15 491,37- 155,4015 335,975 416,429 919,55
ogółem dla rozdziału 5 720 695,50- 155,4020 540,105 698,8414 841,26
5 8 1 0Dochody z odszkodowań otrzymanych z tytułu ubezpieczeń - Dochody przeznaczone na określony cel0,000,000,000,000,00
ogółem dla rozdziału 5 80,000,000,000,000,00
Tytuł 524 066,97- 254,1523 812,827 402,8116 410,01
Ogółem24 066,97- 254,1523 812,827 402,8116 410,01

ZAŁĄCZNIK  III

PORÓWNANIE WYKONANIA BUDŻETU W ZAKRESIE ŚRODKOW W 2017 R. W STOSUNKU DO 2016 R. WEDŁUG ROZDZIAŁÓW

(w EUR)
RozdziałTytułZobowiązania w 2017 r.Zobowiązania w 2016 r.RóżnicaRóżnica w %
1 0Członkowie instytucji31 453 258,2030 329 098,121 124 160,083,71 %
1 2Urzędnicy i pracownicy czasowi238 553 826,79225 901 709,2212 652 117,575,60 %
1 4Inni pracownicy i uslugi zewnętrzne22 355 827,7820 649 295,781 706 532,008,26 %
1 6Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji5 804 139,895 989 075,59- 184 935,70- 3,09 %
Tytuł 1298 167 052,66282 869 178,7115 297 873,955,41 %
2 0Budynki i koszty dodatkowe69 901 602,4164 742 188,165 159 414,257,97 %
2 1Informatyka, wyposażenie i majątek ruchomy: nabycie, najem i utrzymanie21 248 913,2221 519 393,96- 270 480,74- 1,26 %
2 3Bieżące wydatki operacyjne1 817 834,441 157 473,20660 361,2457,05 %
2 5Zebrania i konferencje424 523,86498 003,91- 73 480,05- 14,75 %
2 7Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie2 485 068,842 477 929,477 139,370,29 %
Tytuł 295 877 942,7790 394 988,705 482 954,076,07 %
3 7Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów50 589,627 000,0043 589,62622,71 %
Tytuł 350 589,627 000,0043 589,62622,71 %
Ogółem394 095 585,05373 271 167,4120 824 417,645,58 %

ZAŁĄCZNIK  IVa

SZCZEGÓŁY WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW W 2017 R. (ŚRODKI W ROKU BUDŻETOWYM I ŚRODKI PRZENIESIONE AUTOMATYCZNIE Z POPRZEDNIEGO ROKU)

(w EUR)
Wykaz 1 (środki w roku budżetowym)Wykaz 4 (środki przeniesione automatycznie z poprzedniego roku budżetowego)
Linia budżetowaPierwotny budżetPrzesunięciaOstateczne środki na rok budżetowyZobowiązaniaPłatnościDostępne środkiAnulowane środkiŚrodki

przeniesione

automatycznie

z poprzedniego roku budżetowego Rok N-1

Płatności ze

środków

przeniesionych

Anulowane środki
(1)(2)(3) = (1) + (2)(4)(5)(6) = (4) - (5)(7) = (3) - (4)(8)(9)(10) = (8) - (9)
10 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń29 148 000,00-820 000,0028 328 000,0028 200 574,9628 200 574,960,00127 425,040,000,000,00
10 0 2 Należności związane z objęciem funkcji, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia funkcji422 000,00422 000,00422 000,0042 002,20379 997,800,00409 422,260,00409 422,26
10 2 Dodatki przejściowe3 042 000,003 042 000,002 245 348,912 245 348,910,00796 651,090,000,000,00
10 3 Renty i emerytury0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
10 4 Delegacje342 000,00342 000,00342 000,0092 344,74249 655,260,00276 757,69112450,53164 307,16
10 6 Szkolenie539 500,00539 500,00243 334,33137082,86106 251,47296 165,67126 568,3334 733,6491 834,69
10 9 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 10 Członkowie instytucji33 493 500,00-820 000,0032 673 500,0031453 258,2030 717 353,67735 904,531 220 241,80812 748,28147184,17665 564,11
12 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń246 665 000,00-9 030 000,00237 635 000,00235418098,15235418098,150,002216901,850,000,000,00
12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie685 000,000,00685 000,00658 515,09658 515,090,0026 484,910,000,000,00
12 0 4 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia funkcji2 137 500,00500 000,002 637 500,002477213,552 309 353,70167859,85160 286,45114951,1133 608,7081 342,41
12 2 Świadczenia związane

z wcześniejszym zakończeniem pełnienia funkcji

230 000,000,00230 000,000,000,000,00230 000,000,000,000,00
12 9 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 12 Urzędnicy i pracownicy czasowi249 717 500,00-8 530 000,00241187 500,00238 553 826,79238 385 966,94167 859,85633 673,21114 951,1133 608,7081 342,41
14 0 0 Inni pracownicy7 323 500,0061 974,507 385 474,507 239 808,337239808,330,00145 666,170,000,000,00
14 0 4 Staże i wymiana personelu808 000,000,00808 000,00808 000,00668 319,27139 680,730,0022 527,26121,2922 405,97
14 0 5 Inne usługi zewnętrzne242 500,000,00242 500,00217 588,00160 546,4557 041,5524 912,0075 470,2848 806,0726 664,21
14 0 6 Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń14 611 500,00-511974,5014099 525,5014090431,4510 784591,833 305 839,629 094,054 000 170,063 463 570,00536 600,06
14 9 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 14 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne22 985 500,00-450 000,0022 535 500,0022 355 827,7818 853 265,883 502 561,90179 672,224098167,603 512497,36585 670,24
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu197 000,00197 000,00140 591,4272 240,1868 351,2456 408,5834 671,4010 198,8724 472,53
16 12 Doskonalenie zawodowe1 689 500,001 689 500,001457 644,07579 000,04878 644,03231855,93937 405,40801251,16136 154,24
16 2 Delegacje391 500,00391 500,00391 500,00249 648,92141 851,080,00139 191,0132 492,85106 698,16
16 3 0 Świadczenia socjalne20 000,00-6 774,5613 225,4413 000,009 637,203 362,80225,445 250,000,005 250,00
16 3 2 Kontakty pozasłużbowe

między pracownikami i inne wydatki na cele socjalne

264 500,006 774,56271274,56264126,63258 082,566 044,077 147,939 462,307 002,862 459,44
16 5 0 Służba zdrowia297 000,00-85 000,00212 000,00172 334,3497196,7475 137,6039 665,6636 396,5018 776,2417 620,26
16 5 2 Restauracje i stołówki88 000,0088 000,0087 443,4339 262,7648 180,67556,5741 279,4240 044,571 234,85
16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)3 085 000,0050 000,003 135 000,003 135 000,002 717 200,28417 799,720,00656 906,44477 182,60179 723,84
16 5 5 Wydatki PMO86 500,0086 500,000,000,000,00
16 5 6 Szkoły europejskie typu II21 000,0035 000,0056 000,0056 000,0056 000,000,000,000,000,00
Rozdział 16 Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji6 140 000,000,006 140 000,005 804139,894078268,681 725 871,21335 860,111 860 562,471 386 949,15473 613,32
Tytuł 1 Osoby pracujące dla instytucji312 336 500,00- 9 800 000,00302 536 500,00298 167 052,66292 034855,176132197,494 369447,346 886429,465 080 239,381806 190,08
2 0 0 0 Czynsze9 710 000,00-681 590,989 028 409,029 027 527,199 027 526,830,36881,830,000,000,00
2 0 0 1 Opłata leasingowa32 133 000,007 436 590,9839 569 590,9839 569 496,6639 156 714,61412 782,0594,32361047,05297 639,5163 407,54
2 0 0 3 Zakup nieruchomości0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 0 0 5 Budowa budynków0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych895 000,002 430 000,003 325 000,003 296 097,79448 307,712 847 790,0828 902,211 560 352,141494 630,3765 721,77
2 0 0 8 Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości1 100 000,00185 000,001285 000,001282 846,62836 117,24446 729,382 153,38466 751,68396 753,7069 997,98
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów7 423 000,000,007 423 000,007 392 338,225 311684,252080653,9730 661,782 222 492,021 975 241,14247 250,88
2 0 2 4 Zużycie energii2 485 000,00-408 000,002 077 000,002 076 747,051 649 089,05427 658,00252,95316418,26236 372,4980 045,77
2 0 2 6 Ochrona budynków i nadzór nad nimi7 232 000,00-300 000,006 932 000,006 895 419,496 163 588,35731 831,1436 580,51863 369,72712 755,58150 614,14
2 0 2 8 Ubezpieczenia99 000,003 000,00102 000,00101 979,86100453,411 526,4520,141 000,000,001 000,00
2 0 2 9 Inne wydatki związane z budynkami211000,0050 000,00261 000,00259 149,53207 347,4751 802,061 850,47102 742,0369 166,7033 575,33
Rozdział 2 0 Budynki i koszty dodatkowe61 288 000,008 715 000,0070 003 000,0069 901 602,4162 900828,927 000 773,49101 397,595 894172,905 182 559,49711613,41
2 10 0 Nabycie, prace, konserwacja i utrzymanie wyposażenia i oprogramowania6 604 000,00131000,006 735 000,006 734 641,235 588 994,371 145 646,86358,772 634 542,582 626 339,608 202,98
2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, opracowaniem i utrzymaniem oprogramowania i systemów11 185 000,00710 000,0011 895 000,0011 850 023,926 835 368,835 014 655,0944 976,085 043 258,144931498,16111 759,98
2 10 3 Opłaty telekomunikacyjne687 000,00-405 000,00282 000,00281 727,23208 414,2573 312,98272,7776 467,5062 162,1614 305,34
2 1 2 Meble657 500,00-85 000,00572 500,00498 771,09264 824,58233 946,5173 728,91268 645,03265 468,393 176,64
2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne225 000,00170 000,00395 000,00344456,9768 528,62275 928,3550 543,03361223,59285 162,8076 060,79
2 16 Pojazdy1 585 500,000,001 585 500,001 539 292,781437132,84102 159,9446 207,22190 963,1162 154,45128 808,66
Rozdział 21 Informatyka, wyposażenie i majątek ruchomy: nabycie, najem i utrzymanie20 944000,00521 000,0021465 000,0021248 913,2214403 263,496 845 649,73216 086,788 575 099,958 232 785,56342 314,39
2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku690 000,00690 000,00477 195,82379 802,2297 393,60212 804,18266 953,27253 701,8813251,39
2 3 1 Obciążenia finansowe20 000,0020 000,006 000,004 342,751657,2514 000,005 513,801 528,003 985,80
2 3 2 Koszty obsługi prawnej i odszkodowania70 000,00780 000,00850 000,00850 000,00731596,63118403,370,003 150,003 150,000,00
2 3 6 Opłaty pocztowe157 000,00157 000,00121 000,0092 208,0628 791,9436 000,0023 615,5017 532,356 083,15
2 3 8 Inne wydatki operacyjne399 000,00399 000,00363 638,62314 350,4449 288,1835 361,3851008,1826 149,8524 858,33
Rozdział 2 3 Bieżące wydatki operacyjne1336 000,00780 000,002116 000,001817 834,441 522 300,10295 534,34298 165,56350 240,75302 062,0848178,67
2 5 2 Koszty przyjęć i wydatki reprezentacyjne147 000,000,00147 000,00139 957,6491929,5148 028,137 042,3610035,178 649,181 385,99
2 5 4 Zebrania, kongresy i konferencje374 500,000,00374 500,00284 566,22193 167,4591 398,7789 933,78218 582,10108 586,16109 995,94
2 5 6 Wydatki związane z informacją i udziałem w wydarzeniach publicznych0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 5 7 System informacji prawnej0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 2 5 Zebrania i konferencje521 500,000,00521 500,00424 523,86285 096,96139426,9096 976,14228 617,27117 235,34111 381,93
2 7 0 Konsultacje, ekspertyzy i studia o ograniczonym charakterze0,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę i archiwizację1 615 000,00-65 000,001 550 000,001 523 245,531 180075,92343 169,6126 754,47251 367,05221 915,0629 451,99
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy450 000,00450 000,00331433,57331433,570,00118 566,430,000,000,00
2 7 41 Publikacje o charakterze ogólnym637 500,00-112 000,00525 500,00514 350,28494 358,1219 992,1611 149,720,000,000,00
2 7 4 2 Inne wydatki na informację156 500,00- 39 000,00116 039,4695 289,2954192,8451 362,292 830,55
Rozdział 2 7 Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie2 859 000,00-216 000,002 643 000,002485 068,842 101156,90383 911,94157 931,16305 559,89273 277,3532 282,54
Tytuł 2 Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne86 948 500,009 800 000,0096 748 500,0095 877 942,7781212646,3714665 296,40870 557,2315 353 690,7614107 919,821245 770,94
3 7 10 Koszty postępowania59 000,000,0059 000,0050 589,6242 706,907 882,728 410,380,000,000,00
3 7 11 Komitet Arbitrażowy ustanowiony na mocy art. 18 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 3 7 Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów59 000,000,0059 000,0050 589,6242 706,90882,728410,380,000,000,00
Tytuł 3 Wydatki wynikające

z wykonywania przez instytucję

szczególnych zadań

59 000,000,0059 000,0050 589,6242 706,90882,728410,380,000,000,00
10 0 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
10 1 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Tytuł 10 Inne wydatki0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Ogółem399 344000,000,00399 344000,00394095 585,05373 290208,4420 805 376,615 248414,9522 240 120,2219 188 159,203 051961,02

ZAŁĄCZNIK  IVb

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ZOBOWIĄZAIA WEDŁUG SŁUŻB

(w EUR)
SłużbyOstateczne środki w roku budżetowymZobowiązania
Dyrekcja Generalna ds. Pracowniczych i Finansowych
rozdział 1 032 331 500,0031 111 258,20
rozdział 1 2241 187 500,00238 553 826,79
rozdział 1 48 323 474,508 177 808,33
rozdział 1 65 950 400,005 615 096,46
rozdział 2 320 000,006 000,00
rozdział 2 512 000,0012 000,00
Ogółem287 824 874,50283 475 989,78
Dyrekcja Generalna Infrastruktury
rozdział 1 4112 500,0087 588,00
rozdział 1 688 000,0087 443,43
rozdział 2 070 003 000,0069 901 602,41
rozdział 2 121 463 500,0021 248 913,22
rozdział 2 31 234 500,00958 906,64
rozdział 2 7681 500,00551 833,57
Ogółem93 583 000,0092 836 287,27
Dyrekcja Generalna Tłumaczeń11 267 113,50
rozdział 1 411 258 019,45
Ogółem11 267 113,5011 258 019,45
Dyrekcja Tłumaczeń Konferencyjnych2 797 752,00
rozdział 1 42 797 752,00
Ogółem2 797 752,002 797 752,00
Dyrekcja Generalna Biblioteki, Badań i Dokumentacji
rozdział 1 434 660,0034 660,00
rozdział 2 71 257 000,001 232 793,49
Ogółem1 291 660,001 267 453,49
Dyrekcja ds. Protokołu i Wizyt
rozdział 2 11 500,000,00
rozdział 2 311 500,002 927,80
rozdział 2 5509 500,00412 523,86
Ogółem522 500,00415 451,66
Dyrekcja ds. Komunikacji704 500,00
rozdział 2 7700 441,78
Ogółem704 500,00700 441,78
Pozostałe służby (sekretariaty sądów, doradca prawny ds. administracyjnych)
rozdział 1 0342 000,00342 000,00
rozdział 1 6101 600,00101 600,00
rozdział 2 3850 000,00850 000,00
rozdział 3 759 000,0050 589,62
Ogółem1 352 600,001 344 189,62
Ogółem399 344 000,00394 095 585,05

ZAŁĄCZNIK  V

WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W 2017 R.

(w EUR)
Przeniesienie

dochodów

przeznaczonych

na określony cel

z 2016 r.

na 2017 r.

Dochody

przeznaczone na

określony cel

w 2016 r.

PłatnościAnulowanie w 2016 r. niepodlegających przeniesieniu dochodów przeznaczonych na określony celPrzeniesienie

dochodów

przeznaczonych na

określony cel (1)

z 2017 r.

na 2018 r.

1 0 - Członkowie instytucji570,662 311,261 712,88570,66598,38
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi98 427,2641 538,4098 180,50246,7641 538,40
1 4 - Ogółem inni pracownicy i usługi zewnętrzne256 131,61317 071,76255 977,77153,84317 071,76
1 6 - Pozostałe wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji13 664,821 624,36713,164 298,8210 277,20
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji368 794,35362 545,78356 584,315 270,08369 485,74
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe202 263,72205 305,42262 934,615 544,50139 090,03
2 1 - Informatyka, wyposażenie i majątek ruchomy: nabycie, najem i utrzymanie150 392,48249 962,09115 047,845 860,97279 445,76
2 3 - Bieżące wydatki operacyjne32 530,8043 270,5033 266,4923,0242 511,79
2 5 - Zebrania i konferencje951,59782,65951,590,00782,65
2 7 - Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie41 946,53323,9140 000,001 946,53323,91
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne428 085,12499 644,57452 200,5313 375,02462 154,14
3 7 - Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów2 391,004 434,736 622,730,00203,00
Tytuł 3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych

zadań

2 391,004 434,736 622,730,00203,00
Ogółem799 270,47866 625,08815 407,5718 645,10831 842,88
(1) Zgodnie z art.14 lit. b) rozporządzenia finansowego wewnętrzne dochody przeznaczone na okreśłony cel są przenoszone tylko na jeden rok.
1 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
2 Dz.U. C 148 z 2.7.2007, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.