Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2011.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.132.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 maja 2012 r.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK BUDŻETOWY 2011

(2012/C 132/01)

(Dz.U.UE C z dnia 5 maja 2012 r.)

WPROWADZENIE

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją UE powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami Unii. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami Unii i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych jej obywateli.
Trybunał prowadzi prace kontrolne, na podstawie których ocenia proces poboru i wydatkowania środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, stosownych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.
Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, zwłaszcza podczas procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być skutecznie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.
1.
W sprawozdaniu z zarządzania budżetem i finansami za rok 2011 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem pozycji budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2011 oraz należności przeniesione z roku 2010

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2011 wyniosły 19.520.967 EUR (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (75.393 EUR) oraz zmian ich wysokości, które nastąpiły w roku 2011 (3.115 EUR) (tabela 2), całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 19.599.475 EUR.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2011

(w EUR)
TytułSzacowane dochody za 2011 r.Należności ustalone za 2011 r.Środki odzyskane ogółem za 2011 r.% ogółem
4 - Dochody pochodzące od pracowników instytucji20 612 61318 841 07018 841 070100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji0679 453674 03099,20
9 - Różne dochody200 00044400,00
Ogółem20 812 61319 520 96719 515 10099,97

Tabela 2

Należności przeniesione z 2010 r.

(w EUR)
TytułNależności przeniesioneKorektyOgółemŚrodki odzyskane ogółem% ogółem
4 - Dochody pochodzące od pracowników instytucji70 5563 11573 67173 671100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji4 83704 8374 837100,00
9 - Różne dochody0000
Ogółem75 3933 11578 50978 509100,00
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2011 (19.520.967 EUR) stanowią 93,79 % szacowanych dochodów w wysokości 20.812.613 EUR, podczas gdy w 2010 r. stanowiły one 95,09 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2011 r. wyniosła 19.593.609 EUR, z czego 19.515.100 EUR to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2011 r. (tabela 1), a 78.509 EUR pochodzi z należności ustalonych przed tym rokiem budżetowym (tabela 2).
6.
Z 19.515.100 EUR odzyskanych dochodów kwota 18.841.070 EUR (96,55 %) stanowi odliczenia od wynagrodzeń członków, personelu i innych pracowników (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 674.030 EUR. Dochody z tytułu odsetek bankowych wyniosły w 2011 r. w sumie 387.595 EUR(1). Dla porównania w roku 2010 odliczenia od wynagrodzeń członków, personelu i innych pracowników (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników stanowiły 96,98 %, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 574.912 EUR, z czego dochody z tytułu odsetek bankowych - 45.866 EUR.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 5.867 EUR, tj. 0,03 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2010 r. kwota ta wyniosła 75.393 EUR, tj. 0,39 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Szczegółowe informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2011, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2012.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w EUR)
TytułOstateczne środkiŚrodki, na które zaciągnięto zobowiązania%
Tytuł 1 - Pracownicy instytucji - ogółem119 168 662109 972 12392,28
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem25 162 28224 365 20596,83
Tytuły 1 i 2 - ogółem144 330 944134 337 32893,08

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w EUR)
ZobowiązaniaPłatności%Środki przeniesione%
Tytuł 1 - Pracownicy instytucji - ogółem109 972 123108 376 16198,551 595 9621,45
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem24 365 20512 873 60352,8411 491 60247,16
Tytuły 1 i 2 - ogółem134 337 328121 249 76490,2613 087 5639,74

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 30 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 2.219.215 EUR (tabela 5), z czego tylko jedno przesunięcie miało miejsce pomiędzy tytułami. Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Efekty tych przesunięć na poziomie pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2011 r.

(w EUR)
Rodzaj przesunięciaLiczba przesunięć w 2011 r.Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami1320 000
Pomiędzy rozdziałami3661 000
Pomiędzy artykułami120 000
Pomiędzy pozycjami81 040 000
Pomiędzy podpozycjami17178 215
Ogółem302 219 215

Tytuł 1 - Pracownicy instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2011 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w EUR)
RozdziałyOstateczne środkiŚrodki, na które zaciągnięto zobowiązania%
1 0 - Członkowie instytucji13 410 75012 951 77896,58
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi95 415 57087 624 11791,83
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne4 205 0923 863 88591,89
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji6 137 2505 532 34390,14
Tytuł 1 - ogółem119 168 662109 972 12392,28
13.
W 2011 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 92,28 % (w 2010 r. wskaźnik ten wyniósł 92,09 %).
14.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy czasowi") zostały wykorzystane w 2011 r. w 91,83 % (w 2010 r. wskaźnik ten wyniósł 92,80 %). Kwoty 7.791.453 EUR nie wykorzystano z następujących powodów:
w związku z brakiem decyzji Rady nie można było na koniec 2011 r. wypłacić dorocznej korekty wynagrodzeń,
w przypadku kilku stanowisk dokonano znacznych oszczędności z tytułu "dodatków rodzinnych", "godzin nadliczbowych" oraz "dodatku na zagospodarowanie i dodatku na ponowne zagospodarowanie",
większość pracowników odchodzących z Trybunału ma stosunkowo wysoką grupę zaszeregowania, podczas gdy nowi pracownicy są rekrutowani niemal wyłącznie na najniższe grupy.

Pozytywne skutki zmniejszenia liczby nieobsadzonych stanowisk oraz towarzyszącej temu weryfikacji metody prognozowania wykorzystywanej przy sporządzaniu projektu preliminarza widoczne będą w pełni we wskaźniku wykonania budżetu za 2012 r.

15.
Tegoroczny wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne") wyniósł 91,89 %, co stanowi poprawę względem roku 2010, w którym wyniósł on 77,97 %.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w EUR)
RozdziałyZobowiązaniaPłatności%Środki przeniesione%
1 0 - Członkowie instytucji12 951 77812 817 52598,96134 2531,04
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi87 624 11787 382 30299,72241 8150,28
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne3 863 8853 819 91798,8643 9681,14
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji5 532 3434 356 41778,741 175 92621,26
Tytuł 1 - ogółem109 972 123108 376 16198,551 595 9621,45
16.
W 2011 r. płatności wyniosły łącznie 108.376.161 EUR i stanowiły 90,94 % ostatecznych środków oraz 98,55 % całkowitych zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 90,76 % oraz 98,55 %).
17.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1.595.962 EUR, tj. 1,34 % ostatecznych środków oraz 1,45 % całkowitych zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,33 % oraz 1,45 %).
18.
Największa kwota przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników i wynosi 590.119 EUR. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2011 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione w rozdziale 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2011 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, to: "Centrum Małego Dziecka" (340.500 EUR) oraz "Doskonalenie zawodowe" (169.301 EUR).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

19.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2011 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w EUR)
RozdziałyOstateczne środkiŚrodki, na które zaciągnięto zobowiązania%
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K314 171 00013 914 90498,19
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K37 171 0006 914 90496,43
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie7 316 2827 246 36099,04
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne542 000482 29788,98
2 5 - Posiedzenia i konferencje893 000752 61484,28
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie2 240 0001 969 03187,90
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K325 162 28224 365 20596,83
Tytuł 2 - Ogółem bez K318 162 28217 365 20595,61
20.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2011 r. osiągnął 96,83 % (wobec 97,93 % w roku 2010).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w EUR)
RozdziałyZobowiązaniaPłatności%Środki przeniesione%
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K313 914 9045 913 45142,508 001 45357,50
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K36 914 9045 790 79883,741 124 10616,26
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie7 246 3605 392 83174,421 853 52925,58
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne482 297264 68254,88217 61545,12
2 5 - Posiedzenia i konferencje752 614569 71075,70182 90424,30
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie1 969 031732 93037,221 236 10162,78
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K324 365 20512 873 60352,8411 491 60247,16
Tytuł 2 - Ogółem bez K317 365 20512 750 95073,434 614 25526,57
21.
Płatności wyniosły łącznie 12.873.603 EUR i stanowiły 51,16 % ostatecznych środków i 52,84 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 47,94 % i 48,96 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 11.491.602 EUR, tj. 45,67 % ostatecznych środków oraz 47,16 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 49,98 % oraz 51,04 %).

Projekt budowy budynku K3 i porównanie z 2010 r.

22.
W budżecie na 2011 r. zapisano trzecią transzę finansowania w wysokości 7 mln EUR z przeznaczeniem na projekt budowy budynku K3. Na tę kwotę zostały zaciągnięte zobowiązania i część środków wypłacono w 2011 r. Pozostała część środków, przeniesiona na rok 2012, zostanie przeznaczona na umowy podpisane przez kierownika projektu w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi i zostanie wykorzystana zgodnie z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3 rozporządzenia finansowego w dniu 13 stycznia 2009 r. Prace budowlane rozpoczęły się w marcu 2010 r., a projekt jest realizowany w ramach przewidzianych środków budżetowych.
23.
Projekt budowy budynku K3 zniekształca przedstawione w pkt 21 wskaźniki wykorzystania środków i utrudnia porównanie z rokiem 2010. Aby móc lepiej porównać te wskaźniki z danymi za rok 2010, konieczne jest pominięcie efektów tego projektu. Jeżeli nie uwzględni się projektu budowy budynku K3, płatności w ramach tytułu 2 wynoszą łącznie 12.750.950 EUR i stanowią 70,21 % ostatecznych środków oraz 73,43 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 69,18 % oraz 71,55 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 4.614.255 EUR, tj. 25,41 % ostatecznych środków oraz 26,57 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 27,51 % oraz 28,45 %).
24.
Z kwoty 8.001.453 EUR środków przeniesionych w rozdziale 2 0 ("Budynki i koszty dodatkowe"), 6.877.347 EUR dotyczy projektu budowy budynku K3. Pozostałe istotne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (665.302 EUR) oraz "Zużycie energii" (200.000 EUR).
25.
Dwie pozycje budżetowe, które w największym stopniu składają się na środki przeniesione w rozdziale 2 1 w wysokości 1.853.529 EUR ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie"), to pozycja budżetowa 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych") na kwotę 1.522.060 EUR wynikającą z projektów, które na koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji, oraz pozycja budżetowa 2 1 0 0 ("Zakup, konserwacja i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego") na kwotę 163.199 EUR.
26.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizowanie, produkcja i rozpowszechnianie") środki przeniesione dotyczą głównie pozycji budżetowej 2 7 4 0 - "Dziennik Urzędowy" oraz pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje". Kwota środków przeniesionych w wysokości 576.917 EUR dotycząca pozycji 2 7 4 0 obejmuje publikacje w Dzienniku Urzędowym z ostatnich miesięcy 2011 r., które zostaną zafakturowane dopiero w roku 2012(2). W przypadku pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje" - środki przeniesione w wysokości 354.074 EUR odnoszą się do zobowiązań prawnych, na które nie otrzymano jeszcze faktur (publikacja niektórych sprawozdań specjalnych z 2011 r.). To samo dotyczy pozycji budżetowej 2 7 0 0 - "Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze" - w której 248.531 EUR środków zostało przeniesionych głównie w związku z usługami eksperckimi w dziedzinie kontroli.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z 2010 R.

27.
W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2010 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2010 r. na 2011 r.

(w EUR)
RozdziałyŚrodki przeniesione z 2010 na 2011 r.Płatności z przeniesieńŚrodki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji292 614146 826145 788
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi354 860111 916242 944
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne22 23921 996243
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji908 880745 186163 693
Tytuł 1 - Ogółem1 578 5921 025 923552 669
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K310 734 30910 503 344230 966
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K31 095 854869 835226 019
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie2 400 4922 355 42045 073
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne132 404103 64228 761
2 5 - Posiedzenia i konferencje204 346127 54676 801
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie1 234 463954 592279 872
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K314 706 01514 044 543661 472
Tytuł 2 - Ogółem bez K35 067 5594 411 034656 525
Tytuły 1 i 2 - Ogółem, w tym K316 284 60715 070 4661 214 141
Tytuły 1 i 2 - Ogółem bez K36 646 1525 436 9581 209 194
28.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2010 na rok budżetowy 2011 na całkowitą kwotę 16.284.607 EUR umożliwiły realizację płatności na kwotę 15.070.466 EUR, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 92,54 % (98,65 % w 2010 r.).
29.
Z kwoty 10.734.309 EUR płatności ze środków przeniesionych w rozdziale 2 0, 9.638.456 EUR to płatności w ramach pozycji budżetowej 2 0 0 3 ("Zakup nieruchomości"), które dotyczą robót związanych z budową budynku K3, rozpoczętych w marcu 2010 r. Płatności te, objęte drugą transzą finansowania w wysokości 11.000.000 EUR - zapisaną w budżecie na 2010 r. - dotyczą umów podpisanych przez kierownika projektu (zob. pkt 22) w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi.
30.
W tym kontekście kierownik projektu zaciąga zobowiązania finansowe wobec tych przedsiębiorstw. Jednocześnie umowa zawarta między Trybunałem a kierownikiem projektu zobowiązuje Trybunał do posiadania środków finansowych, w granicach dostępnych środków budżetowych, wystarczających do pokrycia zobowiązań kierownika projektu wobec przedsiębiorstw budowlanych. Mając to na uwadze, Trybunał zawarł z lokalnym bankiem umowę powierniczą, dzięki czemu dysponuje środkami udostępnionymi przez władzę budżetową. W wyniku zawarcia umowy powierniczej chronione są równocześnie interesy finansowe Unii.
31.
Takie wykorzystanie środków jest zgodne z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3.
______

(1) Głównie na rachunku powierniczym.

(2) Środki te obejmują koszty publikacji sprawozdania rocznego, sprawozdań specjalnych, specjalnych sprawozdań rocznych, sprawozdania niezależnego biegłego rewidenta oraz inne powiązane koszty związane np. z dystrybucją.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

 SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2011
(w EUR)
Pozycja budżetowaBudżet wstępnyNależności ustalone za rok budżetowyŚrodki odzyskane za rok budżetowyŚrodki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników10 497 081,009 348 170,819 348 170,810,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników1 100 000,001 409 791,331 409 791,330,00
ROZDZ. 4 0 PODATKI I INNE POTRĄCENIA11 597 081,0010 757 962,1410 757 962,140,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe7 715 532,008 035 326,588 035 326,580,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników1 300 000,0047 781,4047 781,400,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych0,000,000,000,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE9 015 532,008 083 107,988 083 107,980,00
TYTUŁ 4 - DOCHODY POCHODZĄCE OD PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI20 612 613,0018 841 070,1218 841 070,120,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel0,003 150,003 150,000,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel0,000,000,000,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel0,0011 187,3611 187,360,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI0,0014 337,3614 337,360,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,00387 594,78387 594,780,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK0,00387 594,78387 594,780,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel0,00277 520,72272 097,985 422,74
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI0,00277 520,72272 097,985 422,74
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI0,00679 452,86674 030,125 422,74
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody200 000,00444,400,00444,40
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY200 000,00444,400,00444,40
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY200 000,00444,400,00444,40
OGÓŁEM20 812 613,0019 520 967,3819 515 100,245 867,14

Dochody przeniesione

(w EUR)
Pozycja budżetowaNależności rok budżetowy n-1Zmiany przeniesione z roku n-1Ogółem środki przeniesione z roku n-1Środki odzyskane za rok budżetowy n-1Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników0,000,000,000,000,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 4 0 PODATKI I INNE POTRĄCENIA0,000,000,000,000,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe0,000,000,000,000,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników70 555,983 115,4773 671,4573 671,450,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE70 555,983 115,4773 671,4573 671,450,00
TYTUŁ 4 - DOCHODY POCHODZĄCE OD PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI70 555,983 115,4773 671,4573 671,450,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel4 200,000,004 200,004 200,000,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI4 200,000,004 200,004 200,000,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK0,000,000,000,000,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel637,280,00637,28637,280,00
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI637,280,00637,28637,280,00
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI4 837,280,004 837,284 837,280,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY0,000,000,000,000,00
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY0,000,000,000,000,00
OGÓŁEM75 393,263 115,4778 508,7378 508,730,00

ZAŁĄCZNIK  II

 DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(w EUR)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetowaDochody przeznaczone na określony celZobowiązaniaPłatności(1)-(2)(2)-(3)
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu0,000,000,000,000,00
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe2 326,772 326,770,000,002 326,77
1 6 2 0 Podróże służbowe58 066,990,000,0058 066,990,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI60 393,762 326,770,0058 066,992 326,77
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI60 393,762 326,770,0058 066,992 326,77
2 0 0 0 Czynsze5 428,115 068,115 068,11360,000,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości93 526,380,000,0093 526,380,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów6 668,700,000,006 668,700,00
2 0 2 4 Zużycie energii44 040,130,000,0044 040,130,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków3 902,912 314,58659,081 588,331 655,50
2 0 2 8 Ubezpieczenia3 756,230,000,003 756,230,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki2 950,480,000,002 950,480,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE160 272,947 382,695 727,19152 890,251 655,50
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu4 200,000,000,004 200,000,00
2 1 0 3 Telekomunikacja37 352,3218 945,260,0018 407,0618 945,26
2 1 6 0 Pojazdy14 635,194 700,003 354,759 935,191 345,25
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE56 187,5123 645,263 354,7532 542,2520 290,51
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz różne1 296,000,000,001 296,000,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE1 296,000,000,001 296,000,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy11 187,3611 187,3611 187,360,000,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE11 187,3611 187,3611 187,360,000,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE228 943,8142 215,3120 269,30186 728,5021 946,01
OGÓŁEM289 337,5744 542,0820 269,30244 795,4924 272,78

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w EUR)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetowaDochody przeznaczone na określony celZobowiązaniaPłatności(1)-(2)(2)-(3)
1 0 4 0 Podróże służbowe1 697,8623,0023,001 674,860,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI1 697,8623,0023,001 674,860,00
1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe786,70721,28721,2865,420,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE786,70721,28721,2865,420,00
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu113,06113,060,000,00113,06
1 6 2 0 Podróże służbowe119 955,211 417,29711,00118 537,92706,29
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI120 068,271 530,35711,00118 537,92819,35
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI122 552,832 274,631 455,28120 278,20819,35
2 0 0 0 Czynsze697,50697,50697,500,000,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów6 784,376 784,376 755,950,0028,42
2 0 2 4 Zużycie energii30 224,5830 224,5830 224,580,000,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków33 000,0033 000,0030 566,810,002 433,19
Pozycja budżetowaDochody

przeznaczone na

określony cel

ZobowiązaniaPłatności(1)-(2)(2)-(3)
2 0 2 8 Ubezpieczenia4 372,244 372,244 372,240,000,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki5 743,865 743,865 743,860,000,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE80 822,5580 822,5578 360,940,002 461,61
2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych35 155,8835 155,8835 155,880,000,00
2 1 0 3 Telekomunikacja56 365,1756 365,1756 365,170,000,00
2 1 6 0 Pojazdy30 996,374 135,363 266,5326 861,01868,83
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE122 517,4295 656,4194 787,5826 861,01868,83
2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne1 913,441 500,00461,70413,441 038,30
2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje315,980,000,00315,980,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji1 902,540,000,001 902,540,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE4 131,961 500,00461,702 631,961 038,30
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy50 706,8613 705,920,0037 000,9413 705,92
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE50 706,8613 705,920,0037 000,9413 705,92
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE258 178,79191 684,88173 610,2266 493,9118 074,66
OGÓŁEM380 731,62193 959,51175 065,50186 772,1118 894,01

ZAŁĄCZNIK  III

 ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetowaBudżet wstępnyBudżet uzupełniającyPrzesunięciaŚrodki za rok budżetowyŚrodki przeniesione automatycznie z roku n-1
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne8 324 835,000,0060 000,008 384 835,000,00
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków59 255,000,00157 000,00216 255,00107 420,61
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia8 384 090,000,00217 000,008 601 090,00107 420,61
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe957 552,000,00264 000,001 221 552,000,00
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe957 552,000,00264 000,001 221 552,000,00
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe3 097 552,000,000,003 097 552,000,00
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe3 097 552,000,000,003 097 552,000,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe328 673,000,000,00328 673,00130 108,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe328 673,000,000,00328 673,00130 108,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia81 154,000,000,0081 154,0055 085,48
Art. 1 0 6 Szkolenia81 154,000,000,0081 154,0055 085,48
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe80 729,000,000,0080 729,000,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe80 729,000,000,0080 729,000,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI12 929 750,000,00481 000,0013 410 750,00292 614,09
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów93 768 394,000,00- 751 000,0093 017 394,000,00
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie531 751,000,000,00531 751,000,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków1 046 579,000,00210 000,001 256 579,00354 859,55
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia95 346 724,000,00- 541 000,0094 805 724,00354 859,55
Pozycja 1 2 2 0 Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego)0,000,000,000,000,00
Art. 1 2 2 Odprawa w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy0,000,000,000,000,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe609 846,000,000,00609 846,000,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe609 846,000,000,00609 846,000,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI95 956 570,000,00- 541 000,0095 415 570,00354 859,55
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy2 221 749,000,00520 000,002 741 749,000,00
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników1 112 820,000,00- 100 000,001 012 820,000,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne197 907,000,00- 100 000,0097 907,000,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe278 966,000,0060 000,00338 966,0022 238,89
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny3 811 442,000,00380 000,004 191 442,0022 238,89
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe13 650,000,000,0013 650,000,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe13 650,000,000,0013 650,000,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE3 825 092,000,00380 000,004 205 092,0022 238,89
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu68 981,000,000,0068 981,0010 301,87
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe873 417,000,000,00873 417,00172 644,24
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem942 398,000,000,00942 398,00182 946,11
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe3 651 917,000,000,003 651 917,00456 939,99
Art. 1 6 2 Podróże służbowe3 651 917,000,000,003 651 917,00456 939,99
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne15 216,000,0010 000,0025 216,008 642,31
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna104 485,000,00- 10 000,0094 485,000,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji119 701,000,000,00119 701,008 642,31
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia184 625,000,000,00184 625,0031 357,02
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki62 894,000,000,0062 894,0012 574,72
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)1 175 715,000,000,001 175 715,00216 419,53
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji1 423 234,000,000,001 423 234,00260 351,27
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI6 137 250,000,000,006 137 250,00908 879,68
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI118 848 662,000,00320 000,00119 168 662,001 578 592,21
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze3 942 000,000,00- 160 000,003 782 000,0020 538,59
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości7 000 000,000,000,007 000 000,009 638 455,64
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych165 000,000,00160 000,00325 000,0012 044,08
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami60 000,000,000,0060 000,001 674,22
Art. 2 0 0 Budynki11 167 000,000,000,0011 167 000,009 672 712,53
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów1 433 000,000,000,001 433 000,00360 967,75
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii1 012 000,000,000,001 012 000,00274 928,48
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków852 000,000,00- 440 000,00412 000,00400 404,22
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia67 000,000,000,0067 000,004 321,13
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki80 000,000,000,0080 000,0020 975,17
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami3 444 000,000,00- 440 000,003 004 000,001 061 596,75
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE14 611 000,000,00- 440 000,0014 171 000,0010 734 309,28
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego2 179 282,000,00- 400 000,001 779 282,00430 152,27
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych3 695 000,000,00400 000,004 095 000,001 772 389,93
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja626 000,000,000,00626 000,00128 074,85
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją6 500 282,000,000,006 500 282,002 330 617,05
Pozycja 2 1 2 0 Meble107 000,000,000,00107 000,0023 945,04
Art. 2 1 2 Meble107 000,000,000,00107 000,0023 945,04
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,000,000,00130 000,0034 112,68
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,000,000,00130 000,0034 112,68
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy579 000,000,000,00579 000,0011 817,46
Art. 2 1 6 Pojazdy579 000,000,000,00579 000,0011 817,46
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE7 316 282,000,000,007 316 282,002 400 492,23
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku165 000,000,000,00165 000,0047 994,66
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku165 000,000,000,00165 000,0047 994,66
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe20 000,000,000,0020 000,004 958,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe20 000,000,000,0020 000,004 958,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne20 000,000,00120 000,00140 000,0036 000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania20 000,000,00120 000,00140 000,0036 000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe60 000,000,000,0060 000,0015 012,47
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe60 000,000,000,0060 000,0015 012,47
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne157 000,000,000,00157 000,0028 438,51
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne157 000,000,000,00157 000,0028 438,51
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE422 000,000,00120 000,00542 000,00132 403,64
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne252 000,000,000,00252 000,00101 967,86
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne252 000,000,000,00252 000,00101 967,86
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje152 000,000,000,00152 000,0027 643,98
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje152 000,000,000,00152 000,0027 643,98
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,000,000,0017 000,004 055,85
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,000,000,0017 000,004 055,85
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,000,000,00472 000,0070 678,78
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,000,000,00472 000,0070 678,78
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE893 000,000,000,00893 000,00204 346,47
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze491 000,000,0020 000,00511 000,00222 670,55
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze491 000,000,0020 000,00511 000,00222 670,55
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,000,000,00304 000,0090 911,06
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,000,000,00304 000,0090 911,06
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy685 000,000,00- 20 000,00665 000,00593 447,95
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne760 000,000,000,00760 000,00327 433,93
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie1 445 000,000,00- 20 000,001 425 000,00920 881,88
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE2 240 000,000,000,002 240 000,001 234 463,49
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE25 482 282,000,00- 320 000,0025 162 282,0014 706 015,11
10 0 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 10 0 - ŚRODKI REZERWOWE0,000,000,000,000,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI0,000,000,000,000,00
OGÓŁEM144 330 944,000,000,00144 330 944,0016 284 607,32

ZAŁĄCZNIK  IV

 WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetowaŚrodki za rok budżetowyZobowiązaniaPłatnościZobowiązania pozostające do spłatyŚrodki przeniesione automatycznie na rok budżetowy n+1Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1Środki anulowane
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne8 384 835,008 291 574,298 291 574,290,000,000,0093 260,71
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków216 255,00213 245,00191 040,0022 205,0022 205,000,003 010,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia8 601 090,008 504 819,298 482 614,2922 205,0022 205,000,0096 270,71
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe1 221 552,001 192 008,951 192 008,950,000,000,0029 543,05
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe1 221 552,001 192 008,951 192 008,950,000,000,0029 543,05
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe3 097 552,002 951 673,272 951 673,270,000,000,00145 878,73
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe3 097 552,002 951 673,272 951 673,270,000,000,00145 878,73
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe328 673,00239 642,98152 446,7587 196,2387 196,230,0089 030,02
Art. 1 0 4 Podróże służbowe328 673,00239 642,98152 446,7587 196,2387 196,230,0089 030,02
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia81 154,0063 633,4538 781,4624 851,9924 851,990,0017 520,55
Art. 1 0 6 Szkolenia81 154,0063 633,4538 781,4624 851,9924 851,990,0017 520,55
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe80 729,000,000,000,000,000,0080 729,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe80 729,000,000,000,000,000,0080 729,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI13 410 750,0012 951 777,9412 817 524,72134 253,22134 253,220,00458 972,06
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów93 017 394,0086 269 724,7886 221 481,4448 243,3448 243,340,006 747 669,22
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie531 751,00400 520,89400 520,890,000,000,00131 230,11
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków1 256 579,00953 871,14760 299,94193 571,20193 571,200,00302 707,86
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia94 805 724,0087 624 116,8187 382 302,27241 814,54241 814,540,007 181 607,19
Pozycja 1 2 2 0 Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego)0,000,000,000,000,000,000,00
Art. 1 2 2 Odprawa w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy0,000,000,000,000,000,000,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe609 846,000,000,000,000,000,00609 846,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe609 846,000,000,000,000,000,00609 846,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI95 415 570,0087 624 116,8187 382 302,27241 814,54241 814,540,007 791 453,19
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy2 741 749,002 567 999,772 567 999,770,000,000,00173 749,23
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników1 012 820,00941 665,64941 665,640,000,000,0071 154,36
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne97 907,0025 830,7717 814,478 016,308 016,300,0072 076,23
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe338 966,00328 389,00292 437,4135 951,5935 951,590,0010 577,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny4 191 442,003 863 885,183 819 917,2943 967,8943 967,890,00327 556,82
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe13 650,000,000,000,000,000,0013 650,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe13 650,000,000,000,000,000,0013 650,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE4 205 092,003 863 885,183 819 917,2943 967,8943 967,890,00341 206,82
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu68 981,0062 000,0046 879,6715 120,3315 120,330,006 981,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe873 417,00687 467,72518 166,87169 300,85169 300,850,00185 949,28
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem942 398,00749 467,72565 046,54184 421,18184 421,180,00192 930,28
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe3 651 917,003 416 856,772 826 737,20590 119,57590 119,570,00235 060,23
Art. 1 6 2 Podróże służbowe3 651 917,003 416 856,772 826 737,20590 119,57590 119,570,00235 060,23
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne25 216,0025 216,0011 648,0713 567,9313 567,930,000,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna94 485,0061 435,7357 377,734 058,004 058,000,0033 049,27
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji119 701,0086 651,7369 025,8017 625,9317 625,930,0033 049,27
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia184 625,0068 488,7544 407,9524 080,8024 080,800,00116 136,25
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki62 894,0052 416,0433 237,5419 178,5019 178,500,0010 477,96
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)1 175 715,001 158 461,68817 961,68340 500,00340 500,000,0017 253,32
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji1 423 234,001 279 366,47895 607,17383 759,30383 759,300,00143 867,53
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI6 137 250,005 532 342,694 356 416,711 175 925,981 175 925,980,00604 907,31
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI119 168 662,00109 972 122,62108 376 160,991 595 961,631 595 961,630,009 196 539,38
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze3 782 000,003 782 000,003 746 186,7535 813,2535 813,250,000,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości7 000 000,007 000 000,00122 652,946 877 347,066 877 347,060,000,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych325 000,00324 929,42227 007,6497 921,7897 921,780,0070,58
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami60 000,0044 366,488 282,4836 084,0036 084,000,0015 633,52
Art. 2 0 0 Budynki11 167 000,0011 151 295,904 104 129,817 047 166,097 047 166,090,0015 704,10
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów1 433 000,001 432 999,99767 697,60665 302,39665 302,390,000,01
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii1 012 000,00809 370,83609 370,83200 000,00200 000,000,00202 629,17
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków412 000,00398 565,53335 362,1163 203,4263 203,420,0013 434,47
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia67 000,0049 815,3744 815,375 000,005 000,000,0017 184,63
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki80 000,0072 856,0652 075,0520 781,0120 781,010,007 143,94
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami3 004 000,002 763 607,781 809 320,96954 286,82954 286,820,00240 392,22
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE14 171 000,0013 914 903,685 913 450,778 001 452,918 001 452,910,00256 096,32
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego1 779 282,001 779 276,351 616 077,01163 199,34163 199,340,005,65
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych4 095 000,004 094 999,992 572 940,111 522 059,881 522 059,880,000,01
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja626 000,00626 000,00513 354,32112 645,68112 645,680,000,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją6 500 282,006 500 276,344 702 371,441 797 904,901 797 904,900,005,66
Pozycja 2 1 2 0 Meble107 000,00105 060,7390 304,7414 755,9914 755,990,001 939,27
Art. 2 1 2 Meble107 000,00105 060,7390 304,7414 755,9914 755,990,001 939,27
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,00120 761,1889 395,8231 365,3631 365,360,009 238,82
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,00120 761,1889 395,8231 365,3631 365,360,009 238,82
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy579 000,00520 261,50510 758,979 502,539 502,530,0058 738,50
Art. 2 1 6 Pojazdy579 000,00520 261,50510 758,979 502,539 502,530,0058 738,50
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE7 316 282,007 246 359,755 392 830,971 853 528,781 853 528,780,0069 922,25
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku165 000,00140 988,2293 075,2847 912,9447 912,940,0024 011,78
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku165 000,00140 988,2293 075,2847 912,9447 912,940,0024 011,78
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe20 000,0020 000,0015 025,004 975,004 975,000,000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe20 000,0020 000,0015 025,004 975,004 975,000,000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne140 000,00140 000,0013 747,70126 252,30126 252,300,000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania140 000,00140 000,0013 747,70126 252,30126 252,300,000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe60 000,0045 105,0026 311,4418 793,5618 793,560,0014 895,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe60 000,0045 105,0026 311,4418 793,5618 793,560,0014 895,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne157 000,00136 203,34116 522,3719 680,9719 680,970,0020 796,66
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne157 000,00136 203,34116 522,3719 680,9719 680,970,0020 796,66
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE542 000,00482 296,56264 681,79217 614,77217 614,770,0059 703,44
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne252 000,00245 607,27141 799,25103 808,02103 808,020,006 392,73
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne252 000,00245 607,27141 799,25103 808,02103 808,020,006 392,73
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje152 000,00130 181,26119 228,6710 952,5910 952,590,0021 818,74
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje152 000,00130 181,26119 228,6710 952,5910 952,590,0021 818,74
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,0016 825,5712 654,574 171,004 171,000,00174,43
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,0016 825,5712 654,574 171,004 171,000,00174,43
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,00360 000,00296 027,5263 972,4863 972,480,00112 000,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,00360 000,00296 027,5263 972,4863 972,480,00112 000,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE893 000,00752 614,10569 710,01182 904,09182 904,090,00140 385,90
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze511 000,00328 591,1680 060,43248 530,73248 530,730,00182 408,84
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze511 000,00328 591,1680 060,43248 530,73248 530,730,00182 408,84
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,00294 866,25238 287,4556 578,8056 578,800,009 133,75
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,00294 866,25238 287,4556 578,8056 578,800,009 133,75
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy665 000,00665 000,0088 082,58576 917,42576 917,420,000,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne760 000,00680 573,49326 499,28354 074,21354 074,210,0079 426,51
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie1 425 000,001 345 573,49414 581,86930 991,63930 991,630,0079 426,51
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE2 240 000,001 969 030,90732 929,741 236 101,161 236 101,160,00270 969,10
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI

OPERACYJNE

25 162 282,0024 365 204,9912 873 603,2811 491 601,7111 491 601,710,00797 077,01
OGÓŁEM144 330 944,00134 337 327,61121 249 764,2713 087 563,3413 087 563,340,009 993 616,39

ZAŁĄCZNIK  V

 WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2010

(w EUR)
Pozycja budżetowaŚrodki przeniesione automatycznieŚrodki anulowaneŚrodki przeniesione na mocy decyzji
Środki przeniesione automatyczniePłatności z przeniesionych środków
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków107 420,6112 212,0095 208,610,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia107 420,6112 212,0095 208,610,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe130 108,0090 119,3439 988,660,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe130 108,0090 119,3439 988,660,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia55 085,4844 494,2610 591,220,00
Art. 1 0 6 Szkolenia55 085,4844 494,2610 591,220,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI292 614,09146 825,60145 788,490,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków354 859,55111 915,52242 944,030,00
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia354 859,55111 915,52242 944,030,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI354 859,55111 915,52242 944,030,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe22 238,8921 996,07242,820,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny22 238,8921 996,07242,820,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE22 238,8921 996,07242,820,00
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu10 301,875 995,354 306,520,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe172 644,24168 067,754 576,490,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem182 946,11174 063,108 883,010,00
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe456 939,99391 759,9165 180,080,00
Art. 1 6 2 Podróże służbowe456 939,99391 759,9165 180,080,00
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne8 642,31913,607 728,710,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji8 642,31913,607 728,710,00
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia31 357,0212 719,2918 637,730,00
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki12 574,7211 148,371 426,350,00
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)216 419,53154 582,0261 837,510,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji260 351,27178 449,6881 901,590,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI908 879,68745 186,29163 693,390,00
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI1 578 592,211 025 923,48552 668,730,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze20 538,595 190,3115 348,280,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości9 638 455,649 633 508,704 946,940,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych12 044,0812 044,080,000,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami1 674,22864,15810,070,00
Art. 2 0 0 Budynki9 672 712,539 651 607,2421 105,290,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów360 967,75331 489,1929 478,560,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii274 928,48128 755,26146 173,220,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków400 404,22378 041,5422 362,680,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia4 321,130,004 321,130,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki20 975,1713 450,367 524,810,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami1 061 596,75851 736,35209 860,400,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE10 734 309,2810 503 343,59230 965,690,00
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego430 152,27417 954,3512 197,920,00
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych1 772 389,931 750 328,9822 060,950,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja128 074,85127 983,3391,520,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją2 330 617,052 296 266,6634 350,390,00
Pozycja 2 1 2 0 Meble23 945,0423 945,040,000,00
Art. 2 1 2 Meble23 945,0423 945,040,000,00
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne34 112,6830 398,973 713,710,00
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne34 112,6830 398,973 713,710,00
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy11 817,464 809,007 008,460,00
Art. 2 1 6 Pojazdy11 817,464 809,007 008,460,00
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE2 400 492,232 355 419,6745 072,560,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku47 994,6637 188,1110 806,550,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku47 994,6637 188,1110 806,550,00
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe4 958,000,004 958,000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe4 958,000,004 958,000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne36 000,0036 000,000,000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania36 000,0036 000,000,000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe15 012,4713 003,262 009,210,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe15 012,4713 003,262 009,210,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne28 438,5117 451,0410 987,470,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne28 438,5117 451,0410 987,470,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE132 403,64103 642,4128 761,230,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne101 967,8661 160,0840 807,780,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne101 967,8661 160,0840 807,780,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje27 643,9822 548,285 095,700,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje27 643,9822 548,285 095,700,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym4 055,853 933,66122,190,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym4 055,853 933,66122,190,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji70 678,7839 903,5530 775,230,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji70 678,7839 903,5530 775,230,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE204 346,47127 545,5776 800,900,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze222 670,55210 543,5512 127,000,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze222 670,55210 543,5512 127,000,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację90 911,0688 025,932 885,130,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację90 911,0688 025,932 885,130,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy593 447,95366 808,88226 639,070,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne327 433,93289 213,1738 220,760,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie920 881,88656 022,05264 859,830,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE1 234 463,49954 591,53279 871,960,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE14 706 015,1114 044 542,77661 472,340,00
OGÓŁEM16 284 607,3215 070 466,251 214 141,070,00

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.