Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2010.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2011.154.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 24 maja 2011 r.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK BUDŻETOWY 2010

(2011/C 154/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 maja 2011 r.)

Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2010

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

1. WSTĘP

Niniejsze sprawozdanie, zgodnie z art. 1 2 2 rozporządzenia finansowego i art. 1 8 5 przepisów wykonawczych, dołączone do rozliczenia finansowego Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej za 2010 r., podaje w szczególności stopień wykorzystania środków. Zawiera ono również syntetyczne zestawienie informacji dotyczących przesunięć środków pomiędzy różnymi pozycjami budżetowymi dokonanych w roku budżetowym 2010.

Rozdział 2 niniejszego sprawozdania przedstawia ogólny przegląd wykonania budżetu w 2010 r., a rozdział 3 bardziej szczegółowo bada ewolucję linii budżetowych dla każdego rozdziału budżetu. Wreszcie, w załącznikach zamieszczone są tabele zestawiające szczegółowe dane liczbowe odnoszące się do wykonania budżetu za 2010 r.

Co się tyczy działalności sądowniczej sensu stricto, informacje na jej temat zawarte zostały w umieszczonym na stronie internetowej Curia (http://curia.europa.eu) sprawozdaniu rocznym Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej za rok 2010, które dostarcza szczegółowych danych i statystyk odnoszących się do działalności sądowniczej Trybunału Sprawiedliwości, Sądu i Sądu do spraw Służby Publicznej.

2. OGÓLNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU ZA 2010 r.

2.1. Dochody

Prognozowane dochody Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 wynosiły 39.957.000 EUR.

Jak pokazuje tabela 1, należności ustalone podczas roku budżetowego 2010 wynoszą 44.043.087 EUR i są wyższe o 10,23 % od prognozowanych(1).

Tabela 1

Prognozowane dochody i ustalone należności

(w EUR)
TytułPrognozowane dochody w 2010 r.Należności ustalone w 2010 r.% całości
4 Dochody pochodzące od osób związanych z instytucjami i innymi organami wspólnotowymi39 817 000,0042 959 551,7997,54
5 Dochody z działalności administracyjnej instytucji130 000,001 072 685,372,44
9 Dochody różne10 000,0010 850,000,02
Ogółem39 957 000,0044 043 087,16100,00
%100,00 %110,23 %

Należy zauważyć, że stosunek dochodów do należności ustalonych w tytule 4 (głównie potrącenia w ramach pozycji dotyczących wynagrodzeń członków i personelu z tytułu podatków i składek na zabezpieczenie społeczne) stanowi bardzo duży procent całości dochodów (97,54 %), podczas gdy dochody w tytułach 5 i 9 (pochodzące głównie ze zwrotu opłat związanych z najmem budynków T/T bis przez Trybunał Obrachunkowy i przez Centrum Tłumaczeń oraz ze sprzedaży publikacji, zwrotów opłat telekomunikacyjnych i produktów finansowych) stanowią zaledwie 2,46 % całości.

Załączniki I i II podają uzupełniające dane liczbowe dotyczące całości przepływu dochodów (stosunek dochodów do należności przeniesionych, stosunek dochodów do należności ustalonych, stosunek dochodów do należności zebranych).

Jeśli chodzi o dochody z należności przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego, tabela 2 wskazuje, że dochody tytułu 4 stanowią największą część ogółu dochodów z należności przeniesionych uzyskanych w 2010 r. (75,93 %).

Tabela 2

Dochody z należności przeniesionych

(w EUR)
TytułPrzeniesienie z 2009 r. na 2010 r.Dochody z należności przeniesionych% całości
4 Dochody pochodzące od osób związanych z instytucjami i innymi organami wspólnotowymi44 048,9844 048,9875,93
5 Dochody z działalności administracyjnej instytucji14 470,3513 963,5924,07
9 Dochody różne0,000,000,00
Ogółem58 519,3358 012,57100,00
%100,00 %99,13 %

2.2. Wydatki

2.2.1. Środki na rok budżetowy

Środki zapisane w budżecie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 wynosiły 329.300.000 EUR.

Jak przedstawia to tabela 3, wykonanie budżetu za rok budżetowy 2010 osiągnęło kwotę 323.784.221,31 EUR, odzwierciedlającą bardzo wysoki stopień wykorzystania ostatecznych środków, równy 98,32 % i - podobnie jak w 2009 r. - przewyższający 98 %.

Należy zauważyć również, że podobnie jak w latach poprzednich trzy czwarte budżetu wykonanego przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej przeznaczone jest na wydatki na członków i na personel (wydatki tytułu 1).

Tabela 3

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
TytułŚrodki budżetowe na 2010 r.Zobowiązania budżetowe w 2010 r.% całości
1 Osoby związane z instytucją248 514 000,00243 614 674,6275,24
2 Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne80 746 000,0080 149 024,4424,75
3 Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań40 000,0020 522,250,01
10 Inne wydatki(1)00-
Ogółem329 300 000,00323 784 221,31100
%100 %98,32 %
(1) Parlament pierwotnie umieścił w rezerwie dla większości instytucji 5 % środków na usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń w oczekiwaniu na przyjęcie specjalnego sprawozdania w sprawie współpracy międzyinstytucjonalnej w tej dziedzinie. Rezerwa ta (485.700 EUR w przypadku Trybunału Sprawiedliwości) została uwolniona na początku lipca 2010 r.

Załączniki III i IV podają uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania środków zapisanych na rok budżetowy 2010 (porównanie względem roku 2009, szczegóły wykorzystania według linii budżetowych).

2.2.2. Środki przeniesione

Tabela 4 pokazuje, że środki przeniesione z roku budżetowego 2009 na rok budżetowy 2010, które ogółem wyniosły 18.228.846,03 EUR, zostały w bardzo dużej części wykorzystane (84,9 %).

Tabela 4

Wykorzystanie środków przeniesionych

(w EUR)
TytułPrzeniesienie środków z 2009 r. na 2010 r.Płatności ze środków przeniesionychAnulowane środki
1 Osoby związane z instytucją3 477 044,482 910 523,20566 521,28
2 Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne14 736 301,5512 559 807,452 176 494,10
3 Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań15 500,006 858,668 641,34
10 Inne wydatki000
Ogółem18 228 846,0315 477 189,312 751 656,72
%100 %84,90 %15,10 %

Załącznik IV podaje uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania środków przeniesionych z roku budżetowego 2009 na rok budżetowy 2010.

2.2.3. Środki odpowiadające dochodom przeznaczonym na określony cel

Należy wspomnieć, że zgodnie z art. 18 rozporządzenia finansowego niektóre dochody mogą zostać przeznaczone na finansowanie konkretnych wydatków. Takie dochody przeznaczone na określony cel stanowią więc dodatkowe środki, które mogą zostać wykorzystane przez instytucję.

Tabela 5 wyszczególnia, według rozdziałów, kwoty dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesionych z jednego roku budżetowego na drugi oraz dochody przeznaczone na określony cel ustalone i uzyskane podczas roku budżetowego.

Tabela 5

Wykorzystanie dochodów przeznaczonych na określony cel

(w EUR)
TytułPrzeniesienie dochodów przeznaczonych na określony cel z 2009 r. na 2010 r.

(1)

Dochody przeznaczone na określony cel w 2010 r.

(2)

Płatności w 2010 r.

(3)

Przeniesienie dochodów przeznaczonych na określony cel z 2010 r. na 2011 r.

(4) = (1) + (2) - (3)

1 Osoby związane z instytucją127 481,2375 531,9168 604,76134 408,38
2 Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne1 029 344,18946 757,78646 885,811 329 216,15
3 Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań7 035,250,005 035,252 000,00
10 Inne wydatki0,000,000,000,00
Ogółem1 163 860,661 022 289,69720 525,821 465 624,53

Jak pokazuje tabela 5, środki z dochodów przeznaczonych na określony cel ustalonych w roku budżetowym 2010 wynoszą 1.022.289,69 EUR, przy czym ponad 90 % tej kwoty pochodzi z następujących źródeł:

- zwrotu wydatków związanych z budynkami z tytułu powierzchni udostępnionych innym instytucjom (594.526 EUR),

- sprzedaży publikacji Trybunału, takich jak Zbiory Orzecznictwa (177.030 EUR),

- zwrotu opłat za połączenia telefoniczne lub przesyłki pocztowe (119.106 EUR).

Załącznik V podaje uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel.

2.2.4. Przesunięcia środków

W roku budżetowym 2010 Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej dokonał na podstawie przepisów art. 22 i 24 rozporządzenia finansowego 17 przesunięć środków budżetowych na ogólną kwotę 8.345.278 EUR, zatem niższą od kwoty tego rodzaju przesunięć dokonanych w 2009 r. (9.345.304 EUR).

Zgodnie z art. 22 ust. 2 i art. 24 ust. 4 rozporządzenia finansowego 7 przesunięć środków stało się przedmiotem zawiadomienia organu budżetowego. Opiewają one łącznie na kwotę 5.621.700 EUR i odpowiadają większej części (67 %) łącznej kwoty przesunięć środków w roku budżetowym. Jeżeli chodzi o tytuł 1, odblokowanie środków rezerwowych (niemalże 3 mln EUR) przyczyniło się w szczególności do nadzwyczajnej wypłaty zaległych wynagrodzeń (w wysokości 1,85 %) od lipca 2009 r., o której Rada zadecydowała w grudniu 2010 r. w następstwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości(2). Ponadto środki na usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń zostały powiększone o 1 mln EUR w celu sprostania dużemu natężeniu pracy wynikającemu ze wzrostu działalności sądowniczej instytucji. Co się tyczy tytułu 2 kwota niemalże 1 mln EUR pozwoliła zwiększyć wcześniejsze spłaty dokonane w odniesieniu do projektu z zakresu nieruchomości obejmującego remont i rozbudowę budynków Trybunału, w celu zmniejszenia przyszłych obciążeń budżetowych w ramach zawartej z władzami luksemburskimi umowy najmu z opcją wykupu.

Ponadto bez zawiadamiania organu budżetowego, jak to przewidują przepisy art. 22 ust. 4 rozporządzenia finansowego, dokonano 10 przesunięć w ramach artykułów na łączną kwotę 2.723.578 EUR.

Załącznik VI przedstawia szczegóły wszystkich tych przesunięć środków oraz danych linii budżetowych.

3. WYKONANIE BUDŻETU NA 2010 r. WEDŁUG ROZDZIAŁÓW

3.1. TYTUŁ 1 - Osoby związane z instytucją

Jak wskazuje tabela 6, ostateczne środki budżetowe dla tytułu 1 na rok budżetowy 2010 wynoszą 232.698.820 EUR i stanowią nieco ponad 75 % całego budżetu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Środki te zostały zaangażowane w wysokości 243.614.674,62 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu stopniowi wykorzystania wynoszącemu 98,03 % (wobec 98,71 % w 2009 r.).

Tabela 6

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
Tytuł 1Środki budżetowe na 2010 r.Zobowiązania budżetowe w 2010 r.% wykorzystania
1 0 Członkowie instytucji32 267 000,0030 180 903,8693,53
1 2. Urzędnicy i pracownicy czasowi194 718 000,00192 360 236,3498,79
1 4. Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne16 550 000,0016 242 289,9998,14
1 6. Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją4 979 000,004 831 244,4397,03
Ogółem248 514 000,00243 614 674,6298,03

3.1.1. Rozdział 1 0 - Członkowie instytucji

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 32.267.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 30.180.903,86 EUR, co odpowiada wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 93,53 % (wobec 97,12 % w 2009 r.).

Należy zauważyć, że pewne zmiany w wykorzystaniu środków na wynagrodzenia członków są związane z różnicami nie do uniknięcia pomiędzy współczynnikiem wyrównania wynagrodzeń, o którym zadecydowała Rada, i założeniami przyjętymi podczas opracowywania budżetu (+ 1,85 % w dniu 1 stycznia 2010 r. wobec przewidywanych + 2,1 % oraz + 0,01 % w dniu 1 lipca 2010 r. wobec przewidywanych + 2,5 %). Zrealizowane w ten sposób oszczędności środków oraz odblokowanie środków rezerwowych (386.000 EUR) pozwoliły zresztą sprostać nadzwyczajnej wypłacie zaległych wynagrodzeń (1,85 %) wskazanej w pkt 2.2.4.

Ponadto pewne oszczędności środków w wysokości nieco ponad miliona EUR wykazane zostały w ramach pozycji budżetowych obejmujących przewidziane regulaminem pracowniczym wydatki związane z odnowieniem mandatów członków trzech sądów (dodatki przejściowe, świadczenia związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków). Powstałe różnice są wynikiem normalnego procesu przygotowywania budżetu, który wymaga, by przewidywania co do odnowienia składu członków były ustalane z bardzo znacznym wyprzedzeniem (około półtora roku przed datą odnowienia) w oparciu o ostrożne założenia, podczas gdy rzeczywiste odnowienie mandatów członków jest następnie wypadkową decyzji państw członkowskich oraz indywidualnych decyzji członków sądów.

W 2010 r. z rozdziału 1 0 nie dokonano żadnego przesunięcia do innych rozdziałów budżetu.

3.1.2. Rozdział 1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 194.718.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 192.360.236,34 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 98,79 % i (wobec 98,96 % w 2009 r.).

Podobnie jak w 2009 r. te bardzo zadowalające wyniki są owocem bardzo aktywnej polityki naboru realizowanej przez wszystkie służby Trybunału. Współczynnik obsadzenia stanowisk na koniec 2010 r. osiągnął niemalże 98 % - procent godny uwagi, zważywszy na konsekwencje zwykłej rotacji personelu w skali całego stanu liczebnego personelu instytucji (1 927 etatów). Ponadto należy przypomnieć, że w kontekście poważnego kryzysu gospodarczego Trybunał Sprawiedliwości nie wystąpił o żaden nowy etat w 2010 r., intensyfikując politykę przesuwania etatów w celu wewnętrznego zaradzenia pewnym priorytetowym potrzebom.

Należy zaznaczyć, że tak samo jak w przypadku środków z rozdziału 1 0, pewne zmiany w wykorzystaniu środków na wynagrodzenia urzędników i personelu tymczasowego z rozdziału 1 2 są związane z różnicami nie do uniknięcia pomiędzy współczynnikiem wyrównania wynagrodzeń, o którym zadecydowała Rada i założeniami przyjętymi podczas opracowywania budżetu (+ 1,85 % w dniu 1 stycznia 2010 r. wobec przewidywanych + 2,1 % oraz + 0,01 % w dniu 1 lipca 2010 r. wobec przewidywanych + 2,5 %).

Zrealizowane w ten sposób oszczędności środków oraz odblokowanie środków rezerwowych (2,38 mln EUR) pozwoliły sprostać nadzwyczajnej wypłacie zaległych wynagrodzeń (1,85 %) wskazanej w pkt 2.2.4. Umożliwiły one również dokonanie przesunięcia w wysokości miliona EUR w celu zasilenia środków w pozycji 1 4 0 6 "Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń" w ramach rozdziału 1 4.

3.1.3. Rozdział 1 4 - Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne

Ogólnie rzecz ujmując, ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 16.550.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 16.242.289,99 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania 98,14 % (wobec 99,5 % w 2009 r.).

Ostateczne środki wpisane do rozdziału 1 4 przyporządkowane są - prawie w całości - dwóm pozycjom budżetowym. Blisko jedna trzecia tych środków należy do pozycji 1 4 0 0 "Pozostali pracownicy", w której utrzymał się bardzo wysoki stopień ich wykorzystania (nieco ponad 96 %). Co się tyczy pozostałych dwóch trzecich środków, wpisane zostały do pozycji 1 4 0 6 "Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń", której stopień wykorzystania wynosi niemalże 100 %.

Jeśli chodzi o tę ostatnią pozycję, która obejmuje usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych, należy stwierdzić że pomimo podjęcia przez Trybunał w ostatnich latach różnych środków organizacyjnych w celu ograniczenia potrzeb w dziedzinie tłumaczeń pisemnych, natężenie pracy w tym zakresie wzrosło w 2010 r. o 12 % w stosunku do 2009 r. Ze względu na wolę Trybunału Sprawiedliwości aby nie wnioskować o nowe etaty w 2010 r. konieczne stało się wzmożone korzystanie z zewnętrznego podwykonawstwa i zasilenie odpowiednich środków kwotą 1 mln EUR pochodzącą z rozdziału 1 2.

3.1.4. Rozdział 1 6 - Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 4.979.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 4.831.244,43 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 97,03 % (wobec 96,97 % w 2009 r.).

Dwie pozycje tego rozdziału obejmują prawie 79 % ostatecznych środków. Chodzi tu o pozycję 1 6 1 2 "Doskonalenie zawodowe", której stopień wykorzystania pozostał wysoki (niemalże 97 % jak w 2009 r.), oraz o pozycję 1 6 5 4 "Centrum Małego Dziecka (żłobek)", której stopień wykorzystania wynosi 100 %.

3.2. TYTUŁ 2 - Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

Jak wskazuje tabela 7, ostateczne środki budżetowe dla tytułu 2 na rok budżetowy 2010 wynoszą 80.746.000 EUR, co stanowi niewiele mniej niż jedną czwartą całego budżetu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Środki te zostały zaangażowane w wysokości 80.149.024,44 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu stopniowi wykorzystania wynoszącemu 99,26 % (takiemu samemu jak w 2009) r.

Tabela 7

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
Tytuł 2Środki budżetowe na 2010 r.Zobowiązania budżetowe w 2010 r.% całości
2 0. Budynki i koszty dodatkowe59 350 000,0059 082 644,7599,55
2 1. Informatyka, wyposażenie i umeblowanie: nabycie, najem i utrzymanie15 592 000,0015 491 884,7599,36
2 3. Bieżące wydatki operacyjne2 143 000,002 101 661,6598,07
2 5. Zebrania i konferencje798 000,00629 948,8578,94
2 7. Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie2 863 000,002 842 884,4499,30
Ogółem80 746 000,0080 149 024,4499,26

3.2.1. Rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 59.350.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 59.082.644,75 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,55 % (wobec 99,66 % w 2009 r.).

Po silnym wzroście środków z rozdziału 2 0 w 2009 r. względem 2008 r. (+ 33 %) w związku z ukończeniem i oddaniem do użytku kompleksu budynków nowego Pałacu(3), poziom tych środków ustabilizował się w stosunku do 2009 r. (- 0,6 %).

Ostateczne środki z artykułów 2 0 0 - "Budynki" oraz 2 0 2 - "Koszty związane z budynkami", stanowią odpowiednio 77 % (45.723.000 EUR) i 23 % (13.627.000 EUR) ogółu środków dla tego rozdziału.

W odniesieniu do artykułu 2 0 0 "Budynki", wydatki z pozycji 2 0 0 0 - "Czynsze" - wyniosły 10.841.538 EUR (współczynnik wykorzystania 100 %) i zostały poniesione z tytułu najmu czterech budynków (Allegro, Geos, budynku T i budynku T bis), których zajmowanie pozostaje nadal konieczne zważywszy na liczbę pracowników i wyłączenie z użytku przyłączonych do Pałacu budynków A, B i C, poddanych szeroko zakrojonym pracom remontowym mającym na celu dostosowania ich do różnego rodzaju norm krajowych, które weszły w życie po ich wybudowaniu (lata 1986-1993).

Z kolei wydatki z pozycji 2 0 0 1 - "Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu" wyniosły prawie 33 mln EUR (współczynnik wykorzystania 100 %) i odpowiadają głównie opłatom należnym zgodnie z zawartymi z władzami luksemburskimi umowami budowy i nabycia różnych budynków Trybunału. Ponadto w trosce o należyte zarządzanie finansami, niektóre nadwyżki środków uzyskane w ramach rozdziałów 2 1, 2 1, 2 3 i 2 7 budżetu mogły zostać przeznaczone na wcześniejsze spłaty dodatkowe względem spłat dokonanych już uprzednio od 2007 r. Taka operacja jest w pełni zgodna z pożądanym przez oba organy władzy budżetowej kierunkiem działań w zakresie przedsięwzięć budowlanych instytucji wspólnotowych w celu jak największego ograniczenia przyszłego ciężaru budżetowego tych przedsięwzięć.

Jeśli chodzi o wydatki z artykułu 2 0 2 - "Koszty związane z budynkami" - wyniosły one 13.454.818 EUR (współczynnik wykorzystania 98,74 %) i odpowiadają, prawie w całości, kosztom sprzątania i utrzymania budynków, zużycia energii, a także zapewnienia bezpieczeństwa i nadzoru nad budynkami, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania zespołu budynków Trybunału. Po roku 2009, w trakcie którego użytkowanie budynków nowego Pałacu było jeszcze w dużej mierze w okresie "docierania", można stwierdzić, iż podjęte środki (regulacja/kalibracja sprzętu technicznego, racjonalizacja systemów sprzątania/utrzymania oraz nadzoru/ochrony) pozwoliły na zaoszczędzenie środków, które przyczyniły się do wcześniejszych spłat wskazanych w poprzednim punkcie.

3.2.2. Rozdział 2 1 - Informatyka, wyposażenie i umeblowanie

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 15.592.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 15.491.884,75 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,36 % (wobec 98,54 % w 2009 r.).

Ostateczne środki wpisane do rozdziału 2 1 wykazują spadek o 1,7 % w stosunku do 2009 r. i dotyczą w prawie 90 % wydatków na informatyzację i umeblowanie.

Co się tyczy artykułu 2 1 0 "Wyposażenie, koszty eksploatacji i usług związanych z informatyką i telekomunikacją", inaczej niż w 2009 r. Trybunał sprostał swym potrzebom w zakresie nabywania sprzętu, serwisu instalacji i opracowywania aplikacji w dziedzinie informatyki i telekomunikacji bez żadnego zasilenia w środki. Biorąc pod uwagę wielkość jego wyposażenia informatycznego oraz wyspecjalizowane aplikacje, których utrzymanie ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania działalności sądowniczej, rezultat ten mógł być osiągnięty jedynie, po pierwsze, dzięki zaletom współpracy międzyinstytucjonalnej posuniętej tak daleko jak to możliwe, a po drugie, większej selektywności przy wyborze nowych opracowań.

W odniesieniu do artykułu 2 1 2 "Umeblowanie", środki do niego wpisane zostały zaangażowane w 100 %. Przeznaczeniem tych środków były, zgodnie z założeniem, zakup dodatkowego umeblowania oraz wymiana części umeblowania (nabytego przed ponad 15 laty).

3.2.3. Rozdział 2 3 - Bieżące wydatki operacyjne

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 2.143.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 2.101.661,65 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 98,07 % (wobec 88,18 % w 2009 r.).

Ostateczne środki wpisane do rozdziału 2 1 jako całość wykazują spadek o 1,7 % w stosunku do 2009 r. i dotyczą w ponad 78 % następujących dwóch rodzajów wydatków:

- wydatków artykułu 2 3 0 "Materiały papiernicze i piśmienne, artykuły biurowe i inne zużywalne artykuły", które wyniosły 985.261 EUR (współczynnik wykorzystania 99,93 % wobec 80,75 % w 2009 r.),

- i wydatków artykułu 2 3 6 "Opłaty pocztowe", które wyniosły 692.000 EUR (stopień wykorzystania 100 % wobec 95,22 % w 2009 r.).

W ostatnich latach zrealizowane zostały już znaczne oszczędności środków w szczególności w zakresie papieru z powodu coraz bardziej wzmożonego korzystania z elektronicznej wymiany informacji w ramach instytucji. Ograniczenie jest zatem mniej dostrzegalne w 2010 r. jednakże możliwe było uwolnienie 25.000 EUR i przesunięcie do pozycji 2 0 0 1 "Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu".

Natomiast środki budżetowe przeznaczone na opłaty pocztowe wymagały zasilenia kwotą 71.000 EUR ze względu na większy niż przewidywany wzrost jednocześnie taryf pocztowych oraz skali korespondencji do wysłania (szczególnie przesyłek poleconych bezpośrednio związanych z dużym wzrostem liczby spraw rozpatrywanych przez Trybunał).

Wreszcie, artykuł 2 3 8 obejmuje względnie ograniczone środki budżetowe w celu wspierania bardziej przyjaznej dla środowiska polityki mobilności pracowników Trybunału zarówno w zakresie dojazdów do pracy, jak też przemieszczania się w ramach pracy pomiędzy różnymi budynkami instytucji. Te środki budżetowe musiały zostać zasilone kwotą 45.000 EUR zgodnie z umową z miastem Luksemburg ze względu na większą niż przewidywana liczbę użytkowników karty dostępu do miejskiej sieci autobusowej.

3.2.4. Rozdział 2 5 - Zebrania i konferencje

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 798.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 629.948,85 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 78,94 % (wobec 93,28 % w 2009 r.).

Środki te w znacznej części przeznaczone są na wydatki związane z działalnością protokolarną Trybunału oraz wizytami w tej instytucji.

Pod względem działalności protokolarnej rok 2010 odznaczył się szeregiem istotnych wydarzeń:

- liczne uroczyste posiedzenia, w tym w szczególności dotyczące uroczystego zobowiązania przewodniczącego i członków Komisji Europejskiej, którzy podjęli obowiązki w końcu 2009 r., członków Trybunału Obrachunkowego, którzy podjęli obowiązki w 2010 r., oraz członków Sądu przy okazji odnowienia jego składu, które miało miejsce w październiku 2010 r.,

- sympozjum z okazji piątej rocznicy istnienia Sądu do spraw Służby Publicznej.

Co się tyczy wizyt w Trybunale Sprawiedliwości, ich organizowanie stanowi wyraz troski o zapewnienie praktykom i studentom prawa najlepszych informacji o instytucji sądowniczej i orzecznictwie Unii Europejskiej. Organizując spotkania z przedstawicielami krajowych systemów wymiaru sprawiedliwości (zjazdy i seminaria), Trybunał kontynuuje realizację celu, którym jest, po pierwsze, zapoznanie sędziów krajowych z funkcjonowaniem instytucji, mechanizmem odesłania prejudycjalnego oraz praktyką w zakresie prawa Unii Europejskiej, oraz, po drugie, stworzenie dla przedstawicieli krajowych systemów wymiaru sprawiedliwości forum spotkań.

Jako że przewidywania budżetowe dla tych dwóch typów działalności z natury podlegają fluktuacjom, zmniejszony poziom działalności zaobserwowany w 2010 r. tłumaczy niższy w porównaniu z 2009 r. współczynnik wykorzystania środków.

3.2.5. Rozdział 2 7 - Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 2.863.000 EUR zostały zaangażowane w wysokości 2.842.884,44 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,3 % (wobec 99,22 % w 2009 r.).

Środki tego rozdziału zostały przeznaczone na dwa typy wydatków, które w całości wspierają działalność sądowniczą:

- wydatki artykułu 2 7 2 "Wydatki na dokumentację, bibliotekę i archiwizację", które wyniosły 1.162.884 EUR (współczynnik wykorzystania 100 %). Należy przypomnieć, że jakkolwiek wydatki te stanowią inwestycję niezbędną dla prawidłowego funkcjonowania trzech sądów i służb, kwota środków została celowo utrzymana na poziomie z 2009 r.,

- wydatki artykułu 2 7 4 "Wytwarzanie i rozpowszechnianie", które wyniosły 1.680.000 EUR (współczynnik wykorzystania 100 %). Wydatki te służą zasadniczo publicznemu udostępnianiu wyroków i opinii oraz Zbiorów Orzeczeń wszystkich trzech sądów. Zmniejszenie środków w porównaniu do 2009 r. jest znaczne (blisko 28 %) i tłumaczy się zasadniczo dużo korzystniejszymi warunkami umów dotyczących publikacji Dziennika Urzędowego zawartych przez Urząd Publikacji. Nadwyżka środków umożliwiła zasilenie niektórych linii rozdziału 2 0 (pozycja 2 0 0 1) i 2 3 (artykuły 2 3 6 i 2 3 8).

3.3. TYTUŁ 3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań

Rozdział 3 7 - Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów

Ostateczne środki budżetowe w tytule 3 obejmują jedynie środki z rozdziału 3 7 dla pozycji 3 7 1 0 - "Koszty postępowania". W roku budżetowym 2010 środki te wyniosły 40.000 EUR i zostały zaangażowane w wysokości 20.522,25 EUR, co odpowiada stopniowi wykorzystania 51,3 % (78,58 % w 2009 r.).

Mowa tu jest o wydatkach na pokrycie honorariów adwokackich i innych kosztów, spoczywających na instytucji w ramach pomocy w zakresie kosztów postępowania. Ich prognozowanie jest utrudnione i tłumaczy bardzo różny stopień wykonania budżetowego w zależności od roku.

3.4. TYTUŁ 10 - Inne wydatki

Rozdział 10 0 - Środki rezerwowe

Pierwotne środki budżetowe w wysokości 485.700 EUR odpowiadają 5 % rocznej kwoty środków na usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń umieszczonych w rezerwie podczas procedury budżetowej. Parlament Europejski przegłosował bowiem poprawkę horyzontalną dla wielu instytucji europejskich w oczekiwaniu na przyjęcie specjalnego sprawozdania w sprawie współpracy międzyinstytucjonalnej w dziedzinie tłumaczeń. Rezerwa ta została uwolniona na początku lipca 2010 r. przez przeniesienie wspomnianej kwoty do pozycji 1 4 0 6 "Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń".

______

(1) Różnica ta zmniejsza się do 2,16 % przy wzięciu pod uwagę dochodów przeznaczonych na określony cel zdatnych do ponownego przypisania, które zgodnie z praktyką budżetową przy tworzeniu pierwotnego budżetu są przedstawiane w formie zapisu symbolicznego ("p.m."), a następnie należycie uwzględniane w tymże budżecie poprzez potrącenie ich z odpowiednich pozycji budżetowych.

(2) Sprawa nr 40/2010: skarga o stwierdzenie nieważności rozporządzenia Rady (UE, Euratom) nr 1296/2009 z dnia 23 grudnia 2009 r.

(3) Obejmującego odnowiony dawny Pałac, otaczający go pierścień, dwa wieżowce i galerię łączącą dawne i nowe budynki Trybunału Sprawiedliwości.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Porównanie wykonania budżetu w zakresie dochodów w 2010 r. w stosunku do 2009 r. według rozdziałów

(w EUR)
Rozdział/

Artykuł

TytułNależności ustalone w 2010 r.Należności ustalone w 2009 r.RóżnicaRóżnica w %
4 0 0Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników21 121 068,4520 071 295,381 049 773,075,23
4 0 4Wysokość szczególnych wydatków związanych z uposażeniem członków instytucji, urzędników i innych pracowników pozostających w służbie2 876 359,012 498 483,06377 875,9515,12
4 0Podatki i inne potrącenia23 997 427,4622 569 778,441 427 649,026,33
4 1 0Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe17 111 767,1715 847 688,281 264 078,897,98
4 1 1Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników1 850 357,161 298 850,54551 506,6242,46
4 1Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe18 962 124,3317 146 538,821 815 585,5110,59
Tytuł 442 959 551,7939 716 317,263 243 234,538,17
5 0 2Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel199 556,43396 849,61- 197 293,18- 49,71
5 0Wpływy ze sprzedaży majątku ruchomego i nieruchomości199 556,43396 849,61- 197 293,18- 49,71
5 2 0Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji52 762,9845 171,917 591,0716,80
5 2Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji52 762,9845 171,917 591,0716,80
5 7 0Dochody pochodzące ze zwrotu kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel275 874,92345 232,96- 69 358,04- 20,09
5 7 3Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji - Dochody przeznaczone na określony cel543 611,04208 517,81335 093,23160,70
5 7Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji819 485,96553 750,77265 735,1947,99
5 8 1Dochody z odszkodowań otrzymanych z tytułu ubezpieczeń - Dochody przeznaczone na określony cel880,00880,000,00
5 8Różne odszkodowania880,000,00880,000,00
Tytuł 51 072 685,37995 772,2976 913,0815,08
9 0 0Różne dochody10 850,000,0010 850,000,00
9 0Różne dochody10 850,000,0010 850,000,00
Tytuł 910 850,000,0010 850,000,00
Ogółem44 043 087,1640 712 089,553 330 997,618,18

ZAŁĄCZNIK  II

Stan dochodów w 2010 r. - należności ustalone i należności przeniesione

Linie budżetoweTytułPierwotny budżetNależności ustalone w 2010 r.Należności pokrytePozostaje do pokrycia
4 0 0 0Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników21 624 000,0021 121 068,4521 121 068,450,00
4 0 4 0Wysokość szczególnych wydatków związanych z uposażeniem członków instytucji, urzędników i innych pracowników pozostających w służbie2 656 000,002 876 359,012 876 359,010,00
Ogółem dla rozdziału 4 024 280 000,0023 997 427,4623 997 427,460,00
4 1 0 0Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe15 037 000,0017 111 767,1717 111 767,170,00
4 1 1 0Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników500 000,001 850 357,161 845 456,574 900,59
Ogółem dla rozdziału 4 115 537 000,0018 962 124,3318 957 223,744 900,59
Tytuł 439 817 000,0042 959 551,7942 954 651,204 900,59
5 0 2 0Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel0,00199 556,43199 357,68198,75
Ogółem dla rozdziału 5 00,00199 556,43199 357,68198,75
5 2 0 0Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji130 000,0052 762,9852 762,980,00
Ogółem dla rozdziału 5 2130 000,0052 762,9852 762,980,00
5 7 0 0Dochody pochodzące ze zwrotu kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel0,00275 874,92274 874,921 000,00
5 7 3 0Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji - Dochody przeznaczone na określony cel0,00543 611,04533 213,5010 397,54
Ogółem dla rozdziału 5 70,00819 485,96808 088,4211 397,54
5 8 1 0Dochody z odszkodowań otrzymanych z tytułu ubezpieczeń - Dochody przeznaczone na określony cel0,00880,00880,000,00
Ogółem dla rozdziału 5 80,00880,00880,000,00
Tytuł 5130 000,001 072 685,371 061 089,0811 596,29
9 0 0 0Różne dochody10 000,0010 850,0010 850,000,00
Ogółem dla rozdziału 9 010 000,0010 850,0010 850,000,00
Tytuł 910 000,0010 850,0010 850,000,00
Ogółem39 957 000,0044 043 087,1644 026 590,2816 496,88
Linie budżetoweTytułŚrodki przeniesione z 2009 r. na 2010 r.Zmiany zaistaniałe w 2010 r.Środki przeniesione ogółem z 2009 r. na 2010 r.Dochody z należności przeniesionychPozostaje do pokrycia
4 1 1 0Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników44 048,980,0044 048,9844 048,980,00
Ogółem dla rozdziału 4 144 048,980,0044 048,9844 048,980,00
Tytuł 444 048,980,0044 048,9844 048,980,00
5 0 2 0Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel50,000,0050,0050,000,00
Ogółem dla rozdziału 5 050,000,0050,0050,000,00
5 7 0 0Dochody pochodzące ze zwrotu kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel880,740,00880,74880,740,00
5 7 3 0Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji - Dochody przeznaczone na określony cel13 539,61- 17,5813 522,0313 032,85489,18
Ogółem dla rozdziału 5 714 420,35- 17,5814 402,7713 913,59489,18
Tytuł 514 470,35- 17,5814 452,7713 963,59489,18
Ogółem58 519,33- 17,5858 501,7558 012,57489,18

ZAŁĄCZNIK  III

Porównanie wykonania budżetu w zakresie środków w 2010 r. w stosunku do 2009 r. według rozdziałów

(w EUR)
RozdziałTytułZobowiązania w 2010 r.Zobowiązania w 2009 r.RóżnicaRóżnica w %
1 0Członkowie instytucji30 180 903,8629 104 251,061 076 652,803,70
1 2Urzędnicy i pracownicy czasowi192 360 236,34181 156 824,2111 203 412,136,18
1 4Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne16 242 289,9914 879 938,921 362 351,079,16
1 6Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją4 831 244,434 567 388,00263 856,435,78
Tytuł 1243 614 674,62229 708 402,1913 906 272,436,05
2 0Budynki i koszty dodatkowe59 082 644,7559 710 997,33- 628 352,58- 1,05
2 1Informatyka, wyposażenie i umeblowanie: nabycie, najem i utrzymanie15 491 884,7515 636 608,20- 144 723,45- 0,93
2 3Bieżące wydatki operacyjne2 101 661,652 059 426,9842 234,672,05
2 5Zebrania i konferencje629 948,85743 014,77- 113 065,92- 15,22
2 7Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie2 842 884,443 455 761,88- 612 877,44- 17,73
Tytuł 280 149 024,4481 605 809,16- 1 456 784,72- 1,79
3 7Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów20 522,2531 431,09- 10 908,84- 34,71
Tytuł 320 522,2531 431,09- 10 908,84- 34,71
Ogółem323 784 221,31311 345 642,4412 438 578,874,00

ZAŁĄCZNIK  IV

Szczegóły wykorzystania środków w 2010 r.

PozycjaŚrodki w roku budżetowymŚrodki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego
Pierwotny budżet

(1)

Przesunięcia

(2)

Środki na rok budżetowy

(3) = (1) + (2)

Zobowiązania

(4)

Płatności

(5)

Dostępne środki

(6) = (4) - (5)

Anulowane środki

(7) = (3) - (4)

Środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego

(8)

Płatności ze środków przeniesionych

(9)

Anulowane środki

(10) = (8) - (9)

1 0 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia22 134 000,00386 000,0022 520 000,0022 124 798,1822 124 798,180,00395 201,820,00
1 0 0 2 Należności związane z objęciem funkcji, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia funkcji1 208 000,001 208 000,00475 673,62457 525,9418 147,68732 326,389 203,009 203,000,00
1 0 2 Dodatki przejściowe1 579 000,001 579 000,001 262 314,351 262 314,350,00316 685,650,00
1 0 3 Renty i emerytury6 381 000,006 381 000,005 796 191,185 796 191,180,00584 808,820,00
1 0 4 Delegacje284 000,00284 000,00284 000,0080 306,69203 693,310,00204 949,9463 458,00141 491,94
1 0 6 Szkolenie295 000,00295 000,00237 926,53221 901,6616 024,8757 073,4746 497,6623 924,6222 573,04
1 0 9 Środki rezerwowe386 000,00- 386 000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 1 0 Członkowie instytucji32 267 000,000,0032 267 000,0030 180 903,8629 943 038,00237 865,862 086 096,14260 650,6096 585,62164 064,98
1 2 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń190 363 000,00465 000,00190 828 000,00188 716 207,75188 716 207,750,002 111 792,250,00
1 2 0 2 Godziny nadliczbowe wynagradzane724 000,00724 000,00709 664,68709 664,680,0014 335,320,00
1 2 0 4 Należności związane z objęciem stanowiska przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków2 251 000,00720 000,002 971 000,002 821 828,242 177 268,92644 559,32149 171,7630 069,4321 439,558 629,88
1 2 2 Świadczenia związane z wcześniejszym zakończeniem pełnienia obowiązków0,00195 000,00195 000,00112 535,67112 535,670,0082 464,330,00
1 2 9 Środki rezerwowe2 380 000,00- 2 380 000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 1 2 Urzędnicy i pracownicy czasowi195 718 000,00- 1 000 000,00194 718 000,00192 360 236,34191 715 677,02644 559,322 357 763,6630 069,4321 439,558 629,88
1 4 0 0 Pozostali pracownicy4 584 000,005 000,004 589 000,004 418 395,944 418 395,940,00170 604,060,00
1 4 0 4 Staże i wymiana personelu675 000,0056 000,00731 000,00731 000,00693 722,5037 277,500,006 423,942 460,003 963,94
1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne456 000,00456 000,00381 546,50306 989,4374 557,0774 453,50117 274,00116 117,271 156,73
1 4 0 6 Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń i inne wydatki na cele socjalne9 288 300,001 485 700,0010 774 000,0010 711 347,558 541 272,072 170 075,4862 652,451 647 219,221 596 266,0750 953,15
1 4 9 Środki rezerwowe61 000,00- 61 000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 1 4 Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne15 064 300,001 485 700,0016 550 000,0016 242 289,9913 960 379,942 281 910,05307 710,011 770 917,161 714 843,3456 073,82
1 6 1 0 Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu220 000,00220 000,00195 864,56166 946,4028 918,1624 135,4427 217,3821 613,635 603,75
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe1 664 000,001 664 000,001 609 617,49909 410,33700 207,1654 382,51726 618,48652 531,8274 086,66
1 6 2 Delegacje323 000,00323 000,00323 000,00283 639,1839 360,820,0032 814,1611 679,5421 134,62
1 6 3 0 Świadczenia socjalne i inne wydatki na cele socjalne43 000,00- 15 000,0028 000,0023 003,9314 701,308 302,634 996,075 972,254 286,221 686,03
1 6 3 2 Integracja członków personelu197 000,0015 000,00212 000,00200 507,83192 731,587 776,2511 492,1761 921,3361 195,33726,00
1 6 5 0 Służba zdrowia184 000,00184 000,00131 572,1997 472,2334 099,9652 427,8158 783,9337 484,0321 299,90
1 6 5 2 Restauracje i stołówki77 000,0077 000,0076 875,3245 728,2431 147,08124,6818 557,5216 283,052 274,47
1 6 5 4 Centrum

Małego Dziecka

(żłobek)

2 271 000,002 271 000,002 270 803,111 677 080,62593 722,49196,89483 522,24272 581,07210 941,17
Rozdział 1 6 Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją4 979 000,000,004 979 000,004 831 244,433 387 709,881 443 534,55147 755,571 415 407,291 077 654,69337 752,60
Tytuł 1 Osoby związane z instytucją248 028 300,00485 700,002 485 140 000,00243 614 674,62239 006 804,844 607 869,784 899 325,383 477 044,482 910 523,20566 521,28
PozycjaWykaz 1 (środki w roku budżetowym)Wykaz 4 (środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego)
Pierwotny budżet

(1)

Przesunięcia

(2)

Środki na rok budżetowy

(3) = (1) + (2)

Zobowiązania

(4)

Płatności

(5)

Dostępne środki (6) = (4) - (5)Anulowane środki

(7) = (3) - (4)

Środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego

(8)

Płatności ze środków przeniesionych

(9)

Anulowane środki

(10) = (8) - (9)

2 0 0 0 Czynsze11 417 000,00- 575 462,0510 841 537,9510 841 537,9510 825 549,7215 988,230,006 870,13125,626 744,51
2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu32 301 000,00637 462,0532 938 462,0532 937 481,9131 884 981,911 052 500,00980,14877 999,96869 109,488 890,48
2 0 0 3 Nabycie nieruchomości0,000,000,000,000,000,000,00
2 0 0 5 Konstruowanie budynków0,000,000,000,000,000,000,00
2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych316 000,00850 000,001 166 000,001 148 347,21174 876,70973 470,5117 652,79337 988,87322 418,3015 570,57
2 0 0 8 Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości702 000,0075 000,00777 000,00700 459,38379 552,46320 906,9276 540,62913 097,65887 388,4925 709,16
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów6 050 000,00- 150 000,005 900 000,005 794 322,704 773 390,021 020 932,68105 677,301 496 296,311 409 038,9787 257,34
2 0 2 4 Zużycie energii3 065 000,00- 80 000,002 985 000,002 934 150,662 344 361,82589 788,8450 849,341 513 728,22567 434,96946 293,26
2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków4 804 000,00- 532 616,004 271 384,004 266 408,463 498 377,24768 031,224 975,54948 300,01829 722,15118 577,86
2 0 2 8 Ubezpieczenia81 000,0032 616,00113 616,00113 225,43112 427,47797,96390,573 087,4451,583 035,86
2 0 2 9 Inne wydatki związane z budynkami307 000,0050 000,00357 000,00346 711,05317 370,5429 340,5110 288,9554 174,3146 866,297 308,02
Rozdział 2 0 Budynki i koszty dodatkowe59 043 000,00307 000,0059 350 000,0059 082 644,7554 310 887,884 771 756,87267 355,256 151 542,904 932 155,841 219 387,06
2 1 0 0 Nabycie, prace, konserwacja i utrzymanie wyposażenia i oprogramowania3 532 000,00349 500,003 881 500,003 881 472,852 727 060,541 154 412,3127,151 193 594,601 191 168,022 426,58
2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, opracowaniem i utrzymaniem oprogramowania i systemów8 510 000,000,008 510 000,008 508 991,124 709 395,233 799 595,891 008,884 239 350,814 193 470,5645 880,25
2 1 0 3 Telekomunikacja1 068 000,00- 349 500,00718 500,00718 499,96579 779,00138 720,960,04336 369,35236 366,67100 002,68
2 1 2 Umeblowanie653 000,00653 000,00652 742,98318 618,81334 124,17257,02124 735,44120 633,034 102,41
2 1 4 Wyposażenie i sprzęt techniczny475 000,00- 51 000,00424 000,00423 975,59333 753,0890 222,5124,41124 043,0975 871,3648 171,73
2 1 6 Środki transportu1 405 000,001 405 000,001 306 202,251 197 866,97108 335,2898 797,7592 236,9116 478,4975 758,42
Rozdział 2 1 Informatyka, wyposażenie i umeblowanie: nabycie, najem i utrzymanie15 643 000,00- 51 000,0015 592 000,0015 491 884,759 866 473,635 625 411,12100 115,256 110 330,205 833 988,13276 342,07
2 3 0 Materiały piśmienne i biurowe oraz inne materiały podlegające zużyciu1 011 000,00- 25 000,00986 000,00985 260,86577 307,28407 953,58739,14386 750,89341 700,4445 050,45
2 3 1 Obciążenia finansowe36 000,00- 11 000,0025 000,0015 057,509 803,915 253,599 942,5015 373,813 547,9111 825,90
2 3 2 Koszty obsługi prawnej i odszkodowania16 000,0011 000,0027 000,0018 380,007 360,0011 020,008 620,004 087,261 420,002 667,26
2 3 6 Opłaty pocztowe621 000,0071 000,00692 000,00692 000,00601 335,9390 664,070,00132 101,20117 073,2015 028,00
2 3 8 Inne wydatki operacyjne368 000,0045 000,00413 000,00390 963,29323 637,2667 326,0322 036,71103 135,8890 624,7112 511,17
Rozdział

2 3 Bieżące wydatki operacyjne

2 052 000,0091 000,002 143 000,002 101 661,651 519 444,38582 217,2741 338,35641 449,04554 366,2687 082,78
2 5 2 Koszty przyjęć i wydatki reprezentacyjne169 000,00169 000,00157 225,88113 072,8444 153,0411 774,1259 436,2038 544,2620 891,94
2 5 4 Zebrania, kongresy i konferencje411 000,00411 000,00313 356,89224 608,1588 748,7497 643,11178 184,7368 772,17109 412,56
2 5 6 Wydatki związane z informacją i udziałem w wydarzeniach publicznych218 000,00218 000,00159 366,08137 685,7321 680,3558 633,9250 753,3728 443,9122 309,46
2 5 7 System informacji prawnej0,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 2 5 Zebrania i konferencje798 000,000,00798 000,00629 948,85475 366,72154 582,13168 051,15288 374,30135 760,34152 613,96
2 7 0 Konsultacje, ekspertyzy i studia o ograniczonym charakterze0,000,000,000,000,000,000,00
2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę i archiwizację1 163 000,001 163 000,001 162 884,44971 852,48191 031,96115,56210 788,09198 671,6612 116,43
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy947 000,00- 347 000,00600 000,00600 000,00389 228,22210 771,780,00363 094,0569 028,80294 065,25
2 7 4 1 Publikacje o charakterze ogólnym1 100 000,001 100 000,001 080 000,00385 382,47694 617,5320 000,00970 722,97835 836,42134 886,55
Rozdział 2 7 Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie3 210 000,00- 347 000,002 863 000,002 842 884,441 746 463,171 096 421,2720 115,561 544 605,111 103 536,88441 068,23
Tytuł 2 Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne80 746 000,000,0080 746 000,0080 149 024,4467 918 635,7812 230 388,66596 975,5614 736 301,5512 559 807,452 176 494,10
3 7 1 0 Koszty postępowania40 000,0040 000,0020 522,259 828,1510 694,1019 477,7515 500,006 858,668 641,34
3 7 1 1 Komitet Arbitrażowy ustanowiony na mocy art. 18 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej0,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 3 7 Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów40 000,000,0040 000,0020 522,259 828,1510 694,1019 477,7515 500,006 858,668 641,34
Tytuł 3 Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań40 000,000,0040 000,0020 522,259 828,1510 694,1019 477,7515 500,006 858,668 641,34
10 0 Środki rezerwowe485 700,00- 485 700,000,000,000,000,000,000,00
10 1 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki0,000,000,000,000,000,000,00
Tytuł 10 Inne wydatki485 700,00- 485 700,000,000,000,000,000,000,000,000,00
OGÓŁEM329 300 000,000,00329 300 000,00323 784 221,31306 935 268,7716 848 952,545 515 778,6918 228 846,0315 477 189,312 751 656,72

ZAŁĄCZNIK  V

Wykorzystanie dochodów przeznaczonych na określony cel

Przeniesienie dochodów przeznaczonych na określony cel z 2009 r. na 2010 r.Dochody przeznaczone na określony cel w 2010 r.PłatnościPrzeniesienie dochodów przeznaczonych na określony cel z 2010 r. na 2011 r.
(1)(2)(3)(4) = (1) + (2) - (3)
1 0 - Członkowie instytucji33,901 386,40224,801 195,50
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi72 588,9066 888,0445 104,2994 372,65
1 4 - Ogółem - Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne2 271,441 383,060,003 654,50
1 6 - Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją52 586,995 874,4123 275,6735 185,73
Tytuł 1 - Osoby związane z instytucją127 481,2375 531,9168 604,76134 408,38
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe96 531,29594 526,12162 860,68528 196,73
2 1 - Informatyka, wyposażenie i umeblowanie: nabycie, najem i utrzymanie221 914,12148 549,35224 358,59146 104,88
2 3 - Bieżące wydatki operacyjne3 967,0724 291,055 796,8722 461,25
2 5 - Zebrania i konferencje2 638,592 094,851 320,383 413,06
2 7 - Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie704 293,11177 296,41252 549,29629 040,23
Tytuł 2 - Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne1 029 344,18946 757,78646 885,811 329 216,15
3 7 - Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów7 035,250,005 035,252 000,00
Tytuł 3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań7 035,250,005 035,252 000,00
Ogółem1 163 860,661 022 289,69720 525,821 465 624,53

ZAŁĄCZNIK  VI

Przesunięcia budżetowe dokonane w 2010 r. na podstawie art. 22 i 24 rozporządzenia finansowego

(w EUR)
Przesunięcie nrDataTytułRozdziałArtykułPozycjaZ artykułu/pozycjiDo artykułu/pozycji
Przesunięcia przedłożone władzy budżetowej (zgodnie z przepisami art. 22 ust. 2 i art. 24 ust. 4)
125.2.2010195 0001 2 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń (Urzędnicy i pracownicy czasowi)1 2 2 0 Świadczenia w przypadku przejścia na emeryturę w interesie służby
22.7.2010485 7001 0 0 Środki rezerwowe1 4 0 6 Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń
315.7.201011 0002 3 1 Obciążenia finansowe2 3 2 Koszty obsługi prawnej i odszkodowania
46.10.20101 000 0001 2 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń (Urzędnicy i pracownicy czasowi)1 4 0 6 Usługi zewnętrzne w zakresie tłumaczeń
512.11.201071 0002 7 4 0 Dziennik Urzędowy2 3 6 Opłaty pocztowe
45 0002 7 4 0 Dziennik Urzędowy2 3 8 Inne wydatki operacyjne
615.11.2010150 0002 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
80 0002 0 2 4 Zużycie energii2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
450 0002 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
51 0002 1 4 Wyposażenie i sprzęt techniczny2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
25 0002 3 0 Materiały piśmienne i biurowe oraz inne materiały podlegające zużyciu2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
231 0002 7 4 0 Dziennik Urzędowy2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
79.12.2010386 0001 0 9 Środki rezerwowe1 0 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń (członkowie)
2 380 0001 2 9 Środki rezerwowe1 2 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń (Urzędnicy i pracownicy czasowi)
61 0001 4 0 0 Pozostali pracownicy
Suma5 621 700485 7001 423 0003 713 0000
Przesunięcia dokonane w ramach artykułów, nieprzedłożone władzy budżetowej (zgodnie z przepisami art. 22 ust. 4)
110.3.201023 1162 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków2 0 2 8 Ubezpieczenia
224.6.2010720 0001 2 0 0 Wynagrodzenia i dodatki do wynagrodzeń (Urzędnicy i pracownicy czasowi)1 2 0 4 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków
322.7.20109 5002 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków2 0 2 8 Ubezpieczenia
416.9.2010850 0002 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych
516.9.201075 0002 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu2 0 0 8 Ekspertyzy i pomoc techniczna związane w projektami z zakresu nieruchomości
614.10.201050 0002 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków2 0 2 9 Inne wydatki związane z budynkami
720.10.201015 0001 6 3 0 Świadczenia socjalne1 6 3 2 Integracja członków personelu i inne wydatki na cele socjalne
83.11.2010349 5002 1 0 3 Opłaty telekomunikacyjne2 1 0 0 Nabycie, prace, konserwacja i utrzymanie wyposażenia i oprogramowania
917.11.201056 0001 4 0 0 Pozostali pracownicy1 4 0 4 Staże i wymiana personelu
108.12.2010575 4622 0 0 0 Czynsze2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
Suma2 723 5780002 723 578
Ogółem8 345 278485 7001 423 0003 713 0002 723 578

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.