Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2010.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2011.134.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 4 maja 2011 r.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK BUDŻETOWY 2010

(2011/C 134/01)

(Dz.U.UE C z dnia 4 maja 2011 r.)

WPROWADZENIE

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją UE powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami Unii. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami Unii i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych jej obywateli.

Trybunał prowadzi prace kontrolne, na podstawie których ocenia proces poboru i wydatkowania środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, stosownych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, zwłaszcza podczas procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być skutecznie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

1. W sprawozdaniu z zarządzania budżetem i finansami za rok 2010 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.

2. W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-IV) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem pozycji budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2010 oraz należności przeniesione z roku 2009

3. Należności ustalone za rok budżetowy 2010 wyniosły 18.932.771 EUR (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (499.582 EUR) oraz zmian ich wysokości, które nastąpiły w roku 2010 (- 288.038 EUR) (tabela 2) - całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 19.144.315 EUR.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2010 r.

(w EUR)
TytułNależności ustalone za 2010 r.Środki odzyskane ogółem za 2010 r.% ogółem
4 - Dochody pochodzące od pracowników instytucji18 353 27318 353 273100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji579 140574 30299,16
9 - Różne dochody358358100,00
Ogółem18 932 77118 927 93499,97

Tabela 2

Należności przeniesione z 2009 r.

(w EUR)
TytułNależności przeniesioneKorektyOgółemŚrodki odzyskane ogółem% ogółem
4 - Dochody pochodzące od pracowników instytucji499 330- 288 038(*)211 292140 73766,61
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji00000,00
9 - Różne dochody2520252252100,00
Ogółem499 582- 288 038211 544140 98966,65
(*) Korekta konieczna po przekazaniu zadań związanych z przenoszeniem uprawnień emerytalnych i rentowych.

4. Należności ustalone za rok budżetowy 2010 (18.932.771 EUR) stanowią 95,09 % szacowanych dochodów w wysokości 20.132.000 EUR, podczas gdy w 2009 r. stanowiły one 98,38 % (18.791.087 EUR).

5. Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2010 r. wyniosła 19.068.923 EUR, z czego 18.927.934 EUR to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2010 r. (tabela 1), a 140.989 EUR pochodzi z należności ustalonych przed tym rokiem budżetowym (tabela 2).

6. Z 19.068.923 EUR odzyskanych dochodów kwota 18.494.010 EUR (96,98 %) stanowi odliczenia od wynagrodzeń członków, personelu i innych pracowników (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 574.912 EUR. Dochody z tytułu odsetek bankowych wyniosły w 2010 r. w sumie 45.866 EUR. Dla porównania, w roku 2009 odliczenia od wynagrodzeń członków, personelu i innych pracowników (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników stanowiły 98,24 %, inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 330.250 EUR, z czego dochody z tytułu odsetek bankowych - 58.973 EUR.

7. Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 75.393 EUR, tj. 0,39 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2009 r. kwota ta wyniosła 499.582 EUR, tj. 2,59 %.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

8. W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2010, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2011.

9. Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów i/lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w EUR)
TytułOstateczne środkiŚrodki, na które zaciągnięto zobowiązania%
Tytuł 1 - Pracownicy instytucji - ogółem118 524 398109 147 11292,09
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem29 421 33328 811 31897,93
Tytuły 1 i 2 - ogółem147 945 731137 958 43093,25

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w EUR)
ZobowiązaniaPłatności%Środki przeniesione%
Tytuł 1 - Pracownicy instytucji - ogółem109 147 112107 568 52098,551 578 5921,45
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem28 811 31814 105 30348,9614 706 01551,04
Tytuły 1 i 2 - ogółem137 958 430121 673 82388,2016 284 60711,80

Przesunięcia budżetowe

10. W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 22 przesunięć budżetowych na ogólną kwotę 1.626.968 EUR (tabela 5). Jedno przesunięcie - na kwotę 13.900 EUR - było związane z przesunięciem z rezerwy do pozycji budżetu operacyjnego Dyrekcji Tłumaczeń. Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Efekty tych przesunięć na poziomie pozycji i wyższym przedstawiono w załączniku II.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2010 r.

(w EUR)
Rodzaj przesunięciaLiczba przesunięć w 2010 r.Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami113 900
Pomiędzy rozdziałami391 000
Pomiędzy artykułami3340 068
Pomiędzy pozycjami5997 000
Pomiędzy podpozycjami10185 000
Ogółem221 626 968

Tytuł 1 - Pracownicy instytucji

11. W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2010 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w EUR)
RozdziałyOstateczne środkiŚrodki, na które zaciągnięto zobowiązania%
1 0 - Członkowie instytucji13 364 06812 979 86497,13
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi94 245 53087 458 63792,80
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne4 603 8003 589 59977,97
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji6 311 0005 119 01281,11
Tytuł 1 - ogółem118 524 398109 147 11292,09

12. W 2010 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 92,09 % (w 2009 r. wskaźnik ten wyniósł 87,66 %).

13. Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy czasowi") zostały wykorzystane w 2010 r. w 92,80 % (w 2009 r. wskaźnik ten wyniósł 86,86 %). Poprawa tego wskaźnika wynika częściowo z całkowitej kwoty (skumulowanych) zaległych płatności związanych z korektą wynagrodzeń za 2009 r. oraz niższego poziomu wakatów. Kwoty 6.786.893 EUR nie wykorzystano, po części z powodu zmniejszonych, ale utrzymujących się skutków opóźnień w zakresie rekrutacji. Liczba zatrudnionych laureatów konkursów znacznie wzrosła pod koniec 2009 r. i w ciągu 2010 r., czego skutki będą widoczne w 2011 r. Kolejną przyczyną jest fakt, że większość pracowników odchodzących z Trybunału ma stosunkowo wysoką grupę zaszeregowania, podczas gdy nowi pracownicy są rekrutowani niemal wyłącznie na najniższe grupy.

14. Tegoroczny wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne") na poziomie 77,97 % (w 2009 r. wskaźnik ten wyniósł 82,67 %) wynika przede wszystkim z niewykorzystania środków budżetowych w wysokości 502.213 EUR w ramach pozycji budżetowej 1 4 0 0 (dotyczącej głównie pracowników kontraktowych) oraz 233.891 EUR w ramach pozycji budżetowej 1 4 0 4 (dotyczącej głównie krajowych i międzynarodowych urzędników oraz pracowników sektora prywatnego oddelegowanych do Trybunału Obrachunkowego). Niepełne wykorzystanie środków z pozycji budżetowej 1 4 0 0 było spowodowane głównie staraniami podjętymi w celu obniżenia kosztów. W odniesieniu do pozycji budżetowej 1 4 0 4 Trybunał Obrachunkowy przyjął w 2010 r. zasady ustalania liczby pracowników tej grupy, co pozwoli na dokładniejsze określanie wysokości budżetu w przyszłości.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w EUR)
RozdziałyZobowiązaniaPłatności%Środki przeniesione%
1 0 - Członkowie instytucji12 979 86412 687 25097,75292 6142,25
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi87 458 63787 103 77899,59354 8590,41
1 4 - Inni pracownicy i

świadczenia zewnętrzne

3 589 5993 567 36099,3822 2390,62
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji5 119 0124 210 13282,25908 88017,75
Tytuł 1 - ogółem109 147 112107 568 52098,551 578 5921,45

15. W 2010 r. płatności wyniosły łącznie 107.568.520 EUR i stanowiły 90,76 % ostatecznych środków oraz 98,55 % całkowitych zobowiązań (w 2009 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 86,22 % oraz 98,36 %).

16. Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2011 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1.578.592 EUR, tj. 1,33 % ostatecznych środków oraz 1,45 % całkowitych zobowiązań (w 2009 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,44 % oraz 1,64 %).

17. Największa kwota przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników i wynosi 456.940 EUR. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2010 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione w rozdziale 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2010 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, to: "Centrum Małego Dziecka" (216.420 EUR) oraz "Doskonalenie zawodowe" (172.644 EUR).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

18. W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2010 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w EUR)
RozdziałyOstateczne środkiŚrodki, na które zaciągnięto zobowiązania%
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K318 561 00018 390 59299,08
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K37 561 0007 390 59297,75
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie7 199 3337 136 58299,13
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne430 000405 89794,39
2 5 - Posiedzenia i konferencje858 000846 72398,69
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie2 373 0002 031 52485,61
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K329 421 33328 811 31897,93
Tytuł 2 - Ogółem bez K318 421 33317 811 31896,69

19. Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2010 r. sięgnął 97,93 % (w porównaniu z 99,74 % w 2009 r.).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w EUR)
RozdziałyZobowiązaniaPłatności%Środki przeniesione%
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K318 390 5927 656 28341,6310 734 30958,37
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K37 390 5926 294 73985,171 095 85314,83
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie7 136 5824 736 08966,362 400 49333,64
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne405 897273 49367,38132 40432,62
2 5 - Posiedzenia i konferencje846 723642 37775,87204 34624,13
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie2 031 524797 06139,231 234 46360,77
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K328 811 31814 105 30348,9614 706 01551,04
Tytuł 2 - Ogółem bez K317 811 31812 743 75971,555 067 55928,45

20. Płatności wyniosły łącznie 14.105.303 EUR (z czego płatności na budynek K3 - 1.361.544 EUR) i stanowiły 47,94 % ostatecznych środków oraz 48,96 % zobowiązań (w 2009 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 18,57 % oraz 18,61 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2011 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 14.706.015 EUR, tj. 49,98 % ostatecznych środków oraz 51,04 % zobowiązań (w 2009 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 81,17 % oraz 81,39 %).

Projekt budowy budynku K3 i porównanie z 2009 r.

21. Druga transza finansowania w wysokości 11 mln EUR przeznaczona na projekt budowy budynku K3 została wpisana w budżet na 2010 r. Na tę kwotę zostały zaciągnięte zobowiązania i część środków wypłacono w 2010 r. Pozostała część środków, przeniesiona na rok 2011, zostanie przeznaczona na umowy podpisane przez kierownika projektu w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi i zostanie wykorzystana zgodnie z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3 rozporządzenia finansowego w dniu 13 stycznia 2009 r. Prace budowlane rozpoczęły się w marcu 2010 r., a projekt jest realizowany zgodnie z harmonogramem i w ramach przewidzianych środków budżetowych.

22. Projekt budowy budynku K3 zniekształca przedstawione w pkt 20 wskaźniki wykorzystania środków i utrudnia porównanie z rokiem 2009. Aby móc lepiej porównać te wskaźniki z danymi za rok 2009, konieczne jest pominięcie efektów tego projektu. Jeżeli nie uwzględni się projektu budowy budynku K3, płatności w ramach tytułu 2 wynoszą łącznie 12.743.759 EUR i stanowią 69,18 % ostatecznych środków oraz 71,55 % zobowiązań (w 2009 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 70,16 % oraz 70,90 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2011 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 5.067.559 EUR, tj. 27,51 % ostatecznych środków oraz 28,45 % zobowiązań (w 2009 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 28,80 % oraz 29,10 %).

23. Z kwoty 10.734.309 EUR środków przeniesionych w rozdziale 2 0 ("Budynki i koszty dodatkowe"), 9.638.456 EUR dotyczy projektu budowy budynku K3. Pozostałe istotne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Ochrona" (400.404 EUR), "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (360.968 EUR) oraz "Zużycie energii" (274.928 EUR).

24. Dwie pozycje budżetowe, które w największym stopniu składają się na środki przeniesione w rozdziale 2 1 w wysokości 2.400.493 EUR ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie"), to pozycja budżetowa 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych") na kwotę 1.772.390 EUR oraz pozycja budżetowa 2 1 0 0 ("Zakup, konserwacja i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego") na kwotę 430.152 EUR. Środki przeniesione stanowią zobowiązania, w odniesieniu do których istnieją zobowiązania prawne, lecz na koniec roku nie otrzymano jeszcze stosownych faktur (usługi wykonano, ale nie wystawiono faktur, projekty w trakcie realizacji, na które nie wystawiono jeszcze faktur, zakup materiałów, których jeszcze nie dostarczono i/lub na które nie wystawiono jeszcze faktur). Kwota środków przeniesionych jest na poziomie porównywalnym ze środkami przeniesionymi w ubiegłym roku (2.785.661 EUR, z czego 2.762.096 EUR wypłacono w roku 2010).

25. W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizowanie, produkcja i rozpowszechnianie") środki przeniesione dotyczą głównie pozycji budżetowej 2 7 4 0 - "Dziennik Urzędowy" oraz pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje". Kwota środków przeniesionych w wysokości 593.448 EUR dotycząca pozycji 2 7 4 0 obejmuje publikacje w Dzienniku Urzędowym z ostatnich miesięcy 2010 r., które zostaną zafakturowane dopiero w 2011 r.(1). W przypadku pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje" - środki przeniesione w wysokości 284.187 EUR odnoszą się do zobowiązań prawnych, na które nie otrzymano jeszcze faktur (publikacja niektórych sprawozdań specjalnych z 2010 r.). To samo dotyczy pozycji budżetowej 2 7 0 0 -"Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze" - w której 222.671 EUR środków zostało przeniesionych głównie w związku z usługami eksperckimi w dziedzinie kontroli.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z 2009 R.

26. W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2009 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2009 r. na rok 2010

(w EUR)
RozdziałyŚrodki przeniesione z 2009 na 2010 r.Płatności z przeniesieńŚrodki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji112 80195 89716 904
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi158 853128 41630 437
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne37 24428 3598 885
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji1 338 8261 200 297138 529
Tytuł 1 - Ogółem1 647 7241 452 969194 755
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K355 111 22054 964 716146 504
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3849 373706 369143 004
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie2 785 6612 762 09623 565
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne114 80480 49234 312
2 5 - Posiedzenia i konferencje215 190182 31532 875
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie1 322 990925 996396 994
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K359 549 86558 915 615634 250
Tytuł 2 - Ogółem bez K35 288 0184 657 268630 750
Tytuły 1 i 2 - Ogółem, w tym K361 197 58960 368 584829 005
Tytuły 1 i 2 - Ogółem bez K36 935 7426 110 237825 505

27. Automatyczne przeniesienia środków (art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2009 na rok budżetowy 2010 na całkowitą kwotę 61.197.589 EUR umożliwiły realizację płatności na kwotę 60.368.584 EUR, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 98,65 % (87,53 % w 2009 r.).

28. Z kwoty 54.964.716 EUR płatności ze środków przeniesionych w rozdziale 2 0, 54.258.347 EUR to płatności w ramach pozycji budżetowej 2 0 0 3 ("Zakup nieruchomości"), które dotyczą robót związanych z budową budynku K3, rozpoczętych w marcu 2010 r. Płatności te, objęte pierwszą transzą finansowania w wysokości 55.000.000 EUR - wpisaną w budżet 2009 r. - dotyczą umów podpisanych przez kierownika projektu (zob. pkt 21) w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi.

29. W tym kontekście kierownik projektu zaciąga zobowiązania finansowe wobec tych przedsiębiorstw. Jednocześnie umowa zawarta między Trybunałem a kierownikiem projektu zobowiązuje Trybunał do posiadania środków finansowych, w granicach dostępnych środków budżetowych, wystarczających do pokrycia zobowiązań kierownika projektu wobec przedsiębiorstw budowlanych. Mając to na uwadze, Trybunał zawarł z lokalnym bankiem umowę powierniczą, dzięki czemu dysponuje środkami udostępnionymi przez władzę budżetową. Interesy finansowe Unii są równocześnie chronione w wyniku zawarcia umowy powierniczej.

30. Takie wykorzystanie środków jest zgodne z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3.

______

(1) Środki te obejmują koszty publikacji sprawozdania rocznego, sprawozdań specjalnych, specjalnych sprawozdań rocznych, sprawozdania niezależnego biegłego rewidenta oraz inne powiązane koszty związane z dystrybucją, składowaniem itp.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2010
Pozycja budżetowaBudżet wstępnyNależności ustalone za rok budżetowyŚrodki odzyskane za rok budżetowyŚrodki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników10 298 000,009 358 372,479 358 372,470,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników885 000,001 296 219,561 296 219,560,00
ROZDZ. 4 0 - PODATKI I INNE POTRĄCENIA11 183 000,0010 654 592,0310 654 592,030,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe7 449 000,007 650 484,267 650 484,260,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników1 300 000,0048 110,1648 110,160,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych0,0086,6286,620,00
ROZDZ. 4 1 - SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE8 749 000,007 698 681,047 698 681,040,00
TYTUŁ 4 - DOCHODY POCHODZĄCE OD PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI19 932 000,0018 353 273,0718 353 273,070,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel0,004 200,000,004 200,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel0,0016 281,4116 281,410,00
ROZDZ. 5 0 - WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI0,0020 481,4116 281,414 200,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,0045 866,4345 866,430,00
ROZDZ. 5 2 - DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK0,0045 866,4345 866,430,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel0,00512 791,92512 154,64637,28
ROZDZ. 5 7 - INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI0,00512 791,92512 154,64637,28
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI0,00579 139,76574 302,484 837,28
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody200 000,00358,15358,150,00
ROZDZ. 9 0 - RÓŻNE DOCHODY200 000,00358,15358,150,00
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY200 000,00358,15358,150,00
OGÓŁEM20 132 000,0018 932 770,9818 927 933,704 837,28
Dochody przeniesione
Pozycja budżetowaNależności rok budżetowy n-1Zmiany przeniesione z roku n-1Ogółem środki przeniesione z roku n-1Środki odzyskane za rok budżetowy n-1Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników0,000,000,000,000,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 4 0 - PODATKI I INNE POTRĄCENIA0,000,000,000,000,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe0,000,000,000,000,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników497 779,75- 288 037,53209 742,22139 186,2470 555,98
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych1 550,290,001 550,291 550,290,00
ROZDZ. 4 1 - SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE499 330,04- 288 037,53211 292,51140 736,5370 555,98
TYTUŁ 4 - DOCHODY POCHODZĄCE OD PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI499 330,04- 288 037,53211 292,51140 736,5370 555,98
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 5 0 - WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI0,000,000,000,000,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 5 2 - DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK0,000,000,000,000,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel0,000,000,000,000,00
ROZDZ. 5 7 - INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI0,000,000,000,000,00
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI0,000,000,000,000,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody252,000,00252,00252,000,00
ROZDZ. 9 0 - RÓŻNE DOCHODY252,000,00252,00252,000,00
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY252,000,00252,00252,000,00
OGÓŁEM499 582,04- 288 037,53211 544,51140 988,5370 555,98

ZAŁĄCZNIK  II

ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

Pozycja budżetowaBudżet wstępnyBudżet uzupełniającyPrzesunięciaŚrodki za rok budżetowyŚrodki przeniesione automatycznie z roku

n-1

Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne8 205 000,00320 000,008 525 000,000,00
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków778 000,000,00778 000,000,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia8 983 000,00320 000,009 303 000,000,00
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe1 126 000,00- 175 000,00951 000,000,00
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe1 126 000,00- 175 000,00951 000,000,00
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe2 636 000,0010 068,002 646 068,000,00
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe2 636 000,0010 068,002 646 068,000,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe324 000,000,00324 000,0089 394,69
Art. 1 0 4 Podróże służbowe324 000,000,00324 000,0089 394,69
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia140 000,000,00140 000,0023 406,75
Art. 1 0 6 Szkolenia140 000,000,00140 000,0023 406,75
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe155 068,00- 155 068,000,000,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe155 068,00- 155 068,000,000,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI13 364 068,000,0013 364 068,00112 801,44
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów91 008 515,000,0091 008 515,000,00
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie587 000,000,00587 000,000,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków1 522 000,000,001 522 000,00158 853,19
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia93 117 515,000,0093 117 515,00158 853,19
Pozycja 1 2 2 0 Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego)0,000,000,000,00
Art. 1 2 2 Odprawa w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy0,000,000,000,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe1 128 015,000,001 128 015,000,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe1 128 015,000,001 128 015,000,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI94 245 530,000,0094 245 530,00158 853,19
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy3 126 800,00- 250 000,002 876 800,000,00
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników861 000,00350 000,001 211 000,000,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne299 000,00- 100 000,00199 000,002 396,18
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe264 100,0013 900,00278 000,0034 847,41
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny4 550 900,0013 900,004 564 800,0037 243,59
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe39 000,000,0039 000,000,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe39 000,000,0039 000,000,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE4 589 900,0013 900,004 603 800,0037 243,59
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu142 000,000,00142 000,0063 215,02
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe1 030 000,000,001 030 000,00350 648,36
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem1 172 000,000,001 172 000,00413 863,38
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe3 450 000,000,003 450 000,00703 000,00
Art. 1 6 2 Podróże służbowe3 450 000,000,003 450 000,00703 000,00
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne25 000,000,0025 000,002 000,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna86 000,000,0086 000,009 847,47
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji111 000,000,00111 000,0011 847,47
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia277 000,000,00277 000,0053 084,74
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki62 000,000,0062 000,0011 362,51
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)1 239 000,000,001 239 000,00145 667,85
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji1 578 000,000,001 578 000,00210 115,10
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI6 311 000,000,006 311 000,001 338 825,95
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI118 510 498,0013 900,00118 524 398,001 647 724,17
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze3 884 000,00- 48 500,003 835 500,0032 698,41
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości11 000 000,000,0011 000 000,0054 261 847,41
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych165 000,000,00165 000,00196 549,44
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami30 000,0048 500,0078 500,0037 023,95
Art. 2 0 0 Budynki15 079 000,000,0015 079 000,0054 528 119,21
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów1 153 000,0065 000,001 218 000,00191 333,35
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii1 012 000,000,001 012 000,00246 714,94
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków1 121 000,000,001 121 000,00124 965,36
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia73 000,00- 22 000,0051 000,005 120,65
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki80 000,000,0080 000,0014 966,24
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami3 439 000,0043 000,003 482 000,00583 100,54
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE18 518 000,0043 000,0018 561 000,0055 111 219,75
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego2 164 333,00- 450 000,001 714 333,00766 688,24
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych3 538 000,00450 000,003 988 000,001 719 417,57
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja663 000,000,00663 000,00169 428,91
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją6 365 333,000,006 365 333,002 655 534,72
Pozycja 2 1 2 0 Meble137 000,000,00137 000,0073 227,59
Art. 2 1 2 Meble137 000,000,00137 000,0073 227,59
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,000,00130 000,0046 383,80
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,000,00130 000,0046 383,80
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy610 000,00- 43 000,00567 000,0010 514,33
Art. 2 1 6 Pojazdy610 000,00- 43 000,00567 000,0010 514,33
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE7 242 333,00- 43 000,007 199 333,002 785 660,44
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku155 000,000,00155 000,0070 435,66
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku155 000,000,00155 000,0070 435,66
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe20 000,000,0020 000,000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe20 000,000,0020 000,000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne20 000,0016 000,0036 000,00406,92
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania20 000,0016 000,0036 000,00406,92
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe60 000,000,0060 000,0015 681,22
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe60 000,000,0060 000,0015 681,22
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne149 000,0010 000,00159 000,0028 280,58
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne149 000,0010 000,00159 000,0028 280,58
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE404 000,0026 000,00430 000,00114 804,38
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne252 000,00- 10 000,00242 000,00100 956,64
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne252 000,00- 10 000,00242 000,00100 956,64
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje127 000,000,00127 000,0018 075,34
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje127 000,000,00127 000,0018 075,34
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,000,0017 000,001 184,95
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,000,0017 000,001 184,95
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,000,00472 000,0094 973,25
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,000,00472 000,0094 973,25
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE868 000,00- 10 000,00858 000,00215 190,18
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze585 000,000,00585 000,00288 547,56
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze585 000,000,00585 000,00288 547,56
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,000,00304 000,0020 089,19
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,000,00304 000,0020 089,19
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy700 000,00- 16 000,00684 000,00735 995,19
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne800 000,000,00800 000,00278 358,25
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie1 500 000,00- 16 000,001 484 000,001 014 353,44
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE2 389 000,00- 16 000,002 373 000,001 322 990,19
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE29 421 333,000,0029 421 333,0059 549 864,94
10.0 Środki rezerwowe13 900,00- 13 900,000,000,00
ROZDZ. 1 0 0 - ŚRODKI REZERWOWE13 900,00- 13 900,000,000,00
TYTUŁ 1 0 - INNE WYDATKI13 900,00- 13 900,000,000,00
OGÓŁEM147 945 731,000,00147 945 731,0061 197 589,11

ZAŁĄCZNIK  III

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

Pozycja budżetowaŚrodki za rok budżetowyZobowiązaniaPłatnościZobowiązania pozostające do spłatyŚrodki przeniesione automatycznie na rok budżetowy n+1Środki anulowane
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne8 525 000,008 439 265,028 439 265,020,000,0085 734,98
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków778 000,00652 440,41545 019,80107 420,61107 420,61125 559,59
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia9 303 000,009 091 705,438 984 284,82107 420,61107 420,61211 294,57
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe951 000,00920 877,68920 877,680,000,0030 122,32
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe951 000,00920 877,68920 877,680,000,0030 122,32
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe2 646 068,002 599 228,132 599 228,130,000,0046 839,87
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe324 000,00274 703,30144 595,30130 108,00130 108,0049 296,70
Art. 1 0 4 Podróże służbowe324 000,00274 703,30144 595,30130 108,00130 108,0049 296,70
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia140 000,0093 349,3638 263,8855 085,4855 085,4846 650,64
Art. 1 0 6 Szkolenia140 000,0093 349,3638 263,8855 085,4855 085,4846 650,64
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,000,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe0,000,000,000,000,000,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI13 364 068,0012 979 863,9012 687 249,81292 614,09292 614,09384 204,10
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów91 008 515,0085 608 074,8485 608 074,840,000,005 400 440,16
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie587 000,00462 234,15462 234,150,000,00124 765,85
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków1 522 000,001 388 328,111 033 468,56354 859,55354 859,55133 671,89
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia93 117 515,0087 458 637,1087 103 777,55354 859,55354 859,555 658 877,90
Pozycja 1 2 2 0 Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego)0,000,000,000,000,000,00
Art. 1 2 2 Odprawa w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy0,000,000,000,000,000,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe1 128 015,000,000,000,000,001 128 015,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe1 128 015,000,000,000,000,001 128 015,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI94 245 530,0087 458 637,1087 103 777,55354 859,55354 859,556 786 892,90
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy2 876 800,002 374 587,022 374 587,020,000,00502 212,98
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników1 211 000,00977 109,34977 109,340,000,00233 890,66
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne199 000,003 064,753 064,750,000,00195 935,25
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe278 000,00234 837,57212 598,6822 238,8922 238,8943 162,43
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny4 564 800,003 589 598,683 567 359,7922 238,8922 238,89975 201,32
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe39 000,000,000,000,000,0039 000,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe39 000,000,000,000,000,0039 000,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE4 603 800,003 589 598,683 567 359,7922 238,8922 238,891 014 201,32
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu142 000,0055 500,0045 198,1310 301,8710 301,8786 500,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe1 030 000,00593 882,65421 238,41172 644,24172 644,24436 117,35
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem1 172 000,00649 382,65466 436,54182 946,11182 946,11522 617,35
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe3 450 000,003 231 559,722 774 619,73456 939,99456 939,99218 440,28
Art. 1 6 2 Podróże służbowe3 450 000,003 231 559,722 774 619,73456 939,99456 939,99218 440,28
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne25 000,0011 000,002 357,698 642,318 642,3114 000,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna86 000,0053 649,5153 649,510,000,0032 350,49
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji111 000,0064 649,5156 007,208 642,318 642,3146 350,49
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia277 000,0080 985,2549 628,2331 357,0231 357,02196 014,75
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki62 000,0046 756,9134 182,1912 574,7212 574,7215 243,09
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)1 239 000,001 045 677,87829 258,34216 419,53216 419,53193 322,13
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji1 578 000,001 173 420,03913 068,76260 351,27260 351,27404 579,97
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI6 311 000,005 119 011,914 210 132,23908 879,68908 879,681 191 988,09
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI118 524 398,00109 147 111,59107 568 519,381 578 592,211 578 592,219 377 286,41
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze3 835 500,003 835 500,003 814 961,4120 538,5920 538,590,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości11 000 000,0011 000 000,001 361 544,369 638 455,649 638 455,640,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych165 000,00164 991,55152 947,4712 044,0812 044,088,45
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami78 500,0053 023,4651 349,241 674,221 674,2225 476,54
Art. 2 0 0 Budynki15 079 000,0015 053 515,015 380 802,489 672 712,539 672 712,5325 484,99
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów1 218 000,001 217 797,55856 829,80360 967,75360 967,75202,45
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii1 012 000,001 012 000,00737 071,52274 928,48274 928,480,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków1 121 000,00976 279,89575 875,67400 404,22400 404,22144 720,11
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia51 000,0051 000,0046 678,874 321,134 321,130,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki80 000,0080 000,0059 024,8320 975,1720 975,170,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami3 482 000,003 337 077,442 275 480,691 061 596,751 061 596,75144 922,56
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE18 561 000,0018 390 592,457 656 283,1710 734 309,2810 734 309,28170 407,55
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego1 714 333,001 714 318,571 284 166,30430 152,27430 152,2714,43
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych3 988 000,003 988 000,002 215 610,071 772 389,931 772 389,930,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja663 000,00662 999,92534 925,07128 074,85128 074,850,08
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją6 365 333,006 365 318,494 034 701,442 330 617,052 330 617,0514,51
Pozycja 2 1 2 0 Meble137 000,00136 499,68112 554,6423 945,0423 945,04500,32
Art. 2 1 2 Meble137 000,00136 499,68112 554,6423 945,0423 945,04500,32
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,00127 173,2293 060,5434 112,6834 112,682 826,78
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne130 000,00127 173,2293 060,5434 112,6834 112,682 826,78
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy567 000,00507 590,51495 773,0511 817,4611 817,4659 409,49
Art. 2 1 6 Pojazdy567 000,00507 590,51495 773,0511 817,4611 817,4659 409,49
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE7 199 333,007 136 581,904 736 089,672 400 492,232 400 492,2362 751,10
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku155 000,00154 045,02106 050,3647 994,6647 994,66954,98
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku155 000,00154 045,02106 050,3647 994,6647 994,66954,98
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe20 000,0020 000,0015 042,004 958,004 958,000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe20 000,0020 000,0015 042,004 958,004 958,000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne36 000,0036 000,000,0036 000,0036 000,000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania36 000,0036 000,000,0036 000,0036 000,000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe60 000,0043 105,0028 092,5315 012,4715 012,4716 895,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe60 000,0043 105,0028 092,5315 012,4715 012,4716 895,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne159 000,00152 746,87124 308,3628 438,5128 438,516 253,13
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne159 000,00152 746,87124 308,3628 438,5128 438,516 253,13
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE430 000,00405 896,89273 493,25132 403,64132 403,6424 103,11
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne242 000,00238 885,90136 918,04101 967,86101 967,863 114,10
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne242 000,00238 885,90136 918,04101 967,86101 967,863 114,10
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje127 000,00118 838,1391 194,1527 643,9827 643,988 161,87
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje127 000,00118 838,1391 194,1527 643,9827 643,988 161,87
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,0016 999,2412 943,394 055,854 055,850,76
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym17 000,0016 999,2412 943,394 055,854 055,850,76
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,00472 000,00401 321,2270 678,7870 678,780,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji472 000,00472 000,00401 321,2270 678,7870 678,780,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE858 000,00846 723,27642 376,80204 346,47204 346,4711 276,73
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze585 000,00450 253,97227 583,42222 670,55222 670,55134 746,03
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze585 000,00450 253,97227 583,42222 670,55222 670,55134 746,03
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,00300 302,65209 391,5990 911,0690 911,063 697,35
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację304 000,00300 302,65209 391,5990 911,0690 911,063 697,35
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy684 000,00684 000,0090 552,05593 447,95593 447,950,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne800 000,00596 967,77269 533,84327 433,93327 433,93203 032,23
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie1 484 000,001 280 967,77360 085,89920 881,88920 881,88203 032,23
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE2 373 000,002 031 524,39797 060,901 234 463,491 234 463,49341 475,61
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE29 421 333,0028 811 318,9014 105 303,7914 706 015,1114 706 015,11610 014,10
OGÓŁEM147 945 731,00137 958 430,49121 673 823,1716 284 607,3216 284 607,329 987 300,51

ZAŁĄCZNIK  IV

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2009

Środki przeniesione automatycznieŚrodki anulowaneŚrodki przeniesione na mocy decyzji
Pozycja budżetowaŚrodki przeniesione automatyczniePłatności z przeniesionych środków
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe89 394,6977 241,212 153,490,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe89 394,6977 241,212 153,490,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia23 406,7518 655,884 750,870,00
Art. 1 0 6 Szkolenia23 406,7518 655,884 750,870,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI112 801,4495 897,0816 904,360,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków158 853,19128 416,0330 437,160,00
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia158 853,19128 416,0330 437,160,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI158 853,19128 416,0330 437,160,00
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników0,000,000,000,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne2 396,181 776,25619,930,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe34 847,4126 582,538 264,880,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny37 243,5928 358,788 884,810,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE37 243,5928 358,788 884,810,00
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu63 215,0210 507,2452 707,780,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe350 648,36336 612,8614 035,500,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem413 863,38347 120,1066 743,280,00
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe703 000,00702 383,95616,050,00
Art. 1 6 2 Podróże służbowe703 000,00702 383,95616,050,00
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne2 000,001 268,99731,010,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna9 847,472 500,007 347,470,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji11 847,473 768,998 078,480,00
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia53 084,7414 631,4938 453,250,00
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki11 362,5111 192,08170,430,00
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek)145 667,85121 200,7124 467,140,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji210 115,10147 024,2863 090,820,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI1 338 825,951 200 297,32138 528,630,00
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI1 647 724,171 452 969,21194 754,960,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze32 698,4126 138,876 559,540,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości54 261 847,4154 258 347,413 500,000,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych196 549,44196 548,441,000,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami37 023,9531 843,525 180,430,00
Art. 2 0 0 Budynki54 528 119,2154 512 878,2415 240,970,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów191 333,35178 589,0512 744,300,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii246 714,94144 123,41102 591,530,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków124 965,36116 494,648 470,720,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia5 120,654 536,27584,380,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki14 966,248 094,626 871,620,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami583 100,54451 837,99131 262,550,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE55 111 219,7554 964 716,23146 503,520,00
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego766 688,24766 520,07168,170,00
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych1 719 417,571 709 900,689 516,890,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja169 428,91169 404,1124,800,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją2 655 534,722 645 824,869 709,860,00
Pozycja 2 1 2 0 Meble73 227,5973 227,590,000,00
Art. 2 1 2 Meble73 227,5973 227,590,000,00
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne46 383,8037 960,408 423,400,00
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne46 383,8037 960,408 423,400,00
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy10 514,335 083,185 431,150,00
Art. 2 1 6 Pojazdy10 514,335 083,185 431,150,00
ROZDZ.2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE2 785 660,442 762 096,0323 564,410,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku70 435,6645 614,4824 821,180,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku70 435,6645 614,4824 821,180,00
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe0,000,000,000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe0,000,000,000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne406,92280,70126,220,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania406,92280,70126,220,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe15 681,2213 677,342 003,880,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe15 681,2213 677,342 003,880,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne28 280,5820 919,097 361,490,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne28 280,5820 919,097 361,490,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE114 804,3880 491,6134 312,770,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne100 956,6481 633,5019 323,140,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne100 956,6481 633,5019 323,140,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje18 075,3413 453,884 621,460,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje18 075,3413 453,884 621,460,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym1 184,95685,75499,200,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym1 184,95685,75499,200,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji94 973,2586 542,178 431,080,00
Art. 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji94 973,2586 542,178 431,080,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE215 190,18182 315,3032 874,880,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze288 547,56261 432,1027 115,460,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze288 547,56261 432,1027 115,460,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację20 089,1914 901,535 187,660,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację20 089,1914 901,535 187,660,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy735 995,19396 608,63339 386,560,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne278 358,25253 053,6725 304,580,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie1 014 353,44649 662,30364 691,140,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE1 322 990,19925 995,93396 994,260,00
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE59 549 864,9458 915 615,10634 249,840,00
OGÓŁEM61 197 589,1160 368 584,31829 004,800,00

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.