Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2008.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2009.144.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 24 czerwca 2009 r.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK BUDŻETOWY 2008

(2009/C 144/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 czerwca 2009 r.)

1. WSTĘP

Niniejsze sprawozdanie, zgodnie z art. 122 rozporządzenia finansowego i art. 185 przepisów wykonawczych, dołączone do rozliczenia finansowego Trybunału Sprawiedliwości za 2008 r., podaje w szczególności stopień wykorzystania środków. Zawiera ono również syntetyczne zestawienie informacji dotyczących przesunięć środków pomiędzy różnymi pozycjami budżetowymi dokonanych w roku budżetowym 2008.

Rozdział 2 niniejszego sprawozdania przedstawia ogólny przegląd wykonania budżetu w 2008 r., a rozdział 3 bardziej szczegółowo bada ewolucję linii budżetowych dla każdego rozdziału budżetu.

Wreszcie, w załącznikach zamieszczone są tabele zestawiające szczegółowe dane liczbowe odnoszące się do wykonania budżetu za 2008 r.

Co się tyczy działalności sądowniczej sensu stricto, informacje na jej temat zawarte zostały w umieszczonym na stronie internetowej Curia (http://curia.europa.eu) sprawozdaniu rocznym Trybunału Sprawiedliwości za rok 2008, które dostarcza szczegółowych danych i statystyk odnoszących się do działalności sądowniczej Trybunału Sprawiedliwości, Sądu Pierwszej Instancji i Sądu do spraw Służby Publicznej.

2. OGÓLNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU ZA 2008 R.

2.1. Dochody

Prognozowane dochody Trybunału Sprawiedliwości na rok budżetowy 2008 wynosiły 36.539.000 EUR.

Jak pokazuje tabela 1, należności ustalone podczas roku budżetowego 2008 wynoszą 38.785.961 EUR i są wyższe o 6,15 % od prognozowanych(1).

Tabela 1

Prognozowane dochody i ustalone należności

(w EUR)
TytułPrognozowane dochody w 2008 r.Należności ustalone w 2008 r.% całości
4. Dochody pochodzące od osób związanych z instytucjami i innymi organami wspólnotowymi36.439.000,0037.644.913,8497,06
5. Dochody z działalności administracyjnej instytucji90.000,001.112.497,042,87
9. Dochody różne10.000,0028.551,000,07
Ogółem36.539.000,0038.785.961,88100,00
%100 %106,15 %

Należy zauważyć, że stosunek dochodów do należności ustalonych w tytule 4 (głównie potrącenia w ramach pozycji dotyczących wynagrodzeń członków i personelu z tytułu podatków i składek na ubezpieczenie społeczne) stanowi bardzo duży procent całości dochodów (97,06 %), podczas gdy dochody w tytułach 5 i 9 (pochodzące przede wszystkim ze sprzedaży publikacji, wypłat świadczeń z ubezpieczenia, zwrotów opłat telekomunikacyjnych i produktów finansowych) stanowią mniej niż 3 % całości.

Załączniki II i III podają uzupełniające dane liczbowe dotyczące całości przepływu dochodów (stosunek dochodów do należności przeniesionych, stosunek dochodów do należności ustalonych, stosunek dochodów do należności zebranych).

Należy stwierdzić, że należności pokryte (38.737.467 EUR) stanowią 99,88 % należności ustalonych w 2008 r. (wobec 99,18 % w 2007 r.).

Jeśli chodzi o dochody z należności przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego, tabela 2 wskazuje, że dochody tytułu 4 stanowią, jak ma to miejsce w odniesieniu do dochodów roku budżetowego, największą część ogółu dochodów z należności przeniesionych (93,83 %). Kwoty pozostałe do pobrania w ramach tytułu 4 odpowiadają zasadniczo kwotom do pobrania od krajowych organów emerytalnych w ramach transferu praw emerytalnych.

Tabela 2

Dochody z należności przeniesionych

(w EUR)
TytułPrzeniesienie z 2007 r. na 2008 r.Dochody z należności przeniesionych% całości
4. Dochody pochodzące od osób związanych z instytucjami i innymi organami wspólnotowymi308.417,42272.608,3293,83
5. Dochody z działalności administracyjnej instytucji19.182,7617.917,356,17
9. Dochody różne0,000,000,00
Ogółem327.600,18290.525,67100,00
%100 %88,68 %

2.2. Wydatki

2.2.1. Środki na rok budżetowy

Środki zapisane w budżecie Trybunału Sprawiedliwości na rok budżetowy 2008 wynosiły 294.077.591 EUR.

Jak przedstawia to tabela 3, wykonanie budżetu za rok budżetowy 2008 osiągnęło kwotę290.385.281 EUR odzwierciedlającą wysoki stopień wykorzystania ostatecznych środków równy 98,74 %, co dowodzi polepszenia wykorzystania środków w stosunku do roku poprzedniego (97,40 % w 2007 r.).

Należy zauważyć również, że podobnie jak w latach poprzednich ponad trzy czwarte budżetu Trybunału Sprawiedliwości przeznaczone jest na wydatki na personel (75,30 % w 2008 r.).

Tabela 3

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
TytułŚrodki budżetowe na 2008 r.Zobowiązania budżetowe w 2008 r.% całości
1. Osoby związane z instytucją222.070.742,00218.656.267,5175,30
2. Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne71.970.249,0071.717.563,2824,70
3. Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań36.600,0011.450,27-
10. Inne wydatki0,000,00-
Ogółem294.077.591,00290.385.281,06100,00
%100 %98,74 %

Załączniki IV, V i VI podają uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania środków zapisanych na rok budżetowy 2008 (porównanie względem roku 2007, stopień wykorzystania całości oraz szczegóły wykorzystania według linii budżetowych).

2.2.2. Środki przeniesione

Tabela 4 pokazuje, że środki przeniesione z roku budżetowego 2007 na rok budżetowy 2008, które ogółem wyniosły 12.919.099 EUR, zostały w bardzo dużej części wykorzystane (91,42 % w 2008 r. wobec 87,53 % w 2007 r. w odniesieniu do środków przeniesionych z roku budżetowego 2006 na rok budżetowy 2007).

Tabela 4

Wykorzystanie środków przeniesionych

(w EUR)
TytułPrzeniesienie środków z 2007 r. na 2008 r.Płatności ze środków przeniesionychAnulowane środki
1. Osoby związane z instytucją3.544.641,352.980.571,66564.069,69
2. Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne9.372.458,018.828.072,58544.385,43
3. Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań2.000,002.000,000,00
10. Inne wydatki0,000,000,00
Ogółem12.919.099,3611.810.644,241.108.455,12
%100 %91,42 %8,58 %

Załączniki V i VI podają uzupełniające szczegółowe dane liczbowe dotyczące wykorzystania środków przeniesionych z roku budżetowego 2007 na rok budżetowy 2008 (stopień wykorzystania całości oraz szczegóły wykorzystania według linii budżetowych).

2.2.3. Przesunięcia środków

W roku budżetowym 2008 Trybunał Sprawiedliwości dokonał na podstawie przepisów art. 22 i 24 rozporządzenia finansowego 18 przesunięć środków budżetowych na ogólną kwotę 10.931.540 EUR, zatem znacznie niższą od kwoty tego rodzaju przesunięć dokonanych w 2007 r. (17 przesunięć na łączną kwotę 14.831.500 EUR).

Zgodnie z art. 22 ust. 2 i art. 24 ust. 2, 3 i 4 rozporządzenia finansowego 8 przesunięć środków stało się przedmiotem zawiadomienia organu budżetowego. Opiewają one łącznie na kwotę 8.695.500 EUR i odpowiadają prawie 80 % łącznej wysokości przesunięć w roku budżetowym.

Ponadto bez zawiadamiania organu budżetowego, jak to przewidują przepisy art. 22 ust. 4 rozporządzenia finansowego, dokonano 10 przesunięć w ramach artykułów na łączną kwotę 2.236.040 EUR, stanowiącą 20 % łącznej wysokości przesunięć w roku budżetowym.

Załącznik I przedstawia szczegóły wszystkich tych przesunięć środków oraz danych linii budżetowych.

3. WYKONANIE BUDŻETU NA 2008 R. WEDŁUG ROZDZIAŁÓW

3.1. TYTUŁ 1 - Osoby związane z instytucją

Jak wskazuje tabela 5, ostateczne środki budżetowe dla tytułu 1 na rok budżetowy 2008 wynoszą 222.070.742 EUR i stanowią prawie 76 % całego budżetu Trybunału Sprawiedliwości. Środki te zostały zaangażowane w wysokości 218.656.267 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu stopniowi wykorzystania wynoszącemu 98,46 % (wobec 96,89 % w 2007 r.). Wydatki w ramach tego tytułu wzrosły o 6,03 % w stosunku do 2007 r.

Tabela 5

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
Tytuł 1Środki budżetowe na 2008 r.Zobowiązania budżetowe w 2008 r.% wykorzystania
1 0. Członkowie instytucji28.824.623,0028.131.683,6597,60
1 2. Urzędnicy i pracownicy czasowi174.905.500,00172.675.432,7498,72
1 4. Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne14.396.460,0013.964.180,1697,00
1 6. Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją3.944.159,003.884.970,9698,50
Ogółem222.070.742,00218.656.267,5198,46

3.1.1. Rozdział 1 0 - Członkowie instytucji

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie28.824.623 EUR zostały zaangażowane w wysokości 28.131.683 EUR, co odpowiada wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 97,60 % i stanowiącemu wyraźną poprawę względem roku budżetowego 2007 (93,91 %).

Należy zauważyć, że największa część środków wnioskowanych na rok 2008 dla rozdziału 1 0 została obliczona na podstawie współczynnika wzrostu wynagrodzeń w wysokości 2,2 %, podczas gdy rzeczywisty wzrost ustalony w grudniu 2007 r. wyniósł jedynie 1,4 %. Różnica w wysokości 0,8 % w zakresie tego wzrostu pozwoliła na oszczędność środków względem pierwotnych przewidywań.

Pewne oszczędności wykazane zostały ponadto w ramach pozycji budżetowych obejmujących statutowe wydatki związane z odnowieniem mandatów członków trzech sądów (dodatki przejściowe, świadczenia związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków). Powstałe różnice są wynikiem normalnego procesu przygotowywania budżetu, który wymaga, by przewidywania co do odnowienia składu członków były ustalane z bardzo znacznym wyprzedzeniem (około półtora roku przed datą odnowienia) i oparte na ostrożnych założeniach, podczas gdy rzeczywiste odnowienie mandatów członków jest następnie wypadkową decyzji państw członkowskich oraz indywidualnych decyzji członków sądów.

Możliwe było również wprowadzenie określonych modyfikacji w odniesieniu do środków pierwotnie zapisanych dla tego rozdziału, modyfikacji, które wyszczególnione zostały w załączniku I. Poza wewnętrznym zasileniem rozdziału 1 0 (artykuł 1 0 3 "Renty i emerytury" ze względu na nieprzewidziane zaprzestanie pełnienia funkcji przez członków, którzy wystąpili o przejście na emeryturę), przesunięcia środków zasiliły jedynie pozycję 2 0 0 1 "Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu" tytułu 2 (zob. poniżej komentarze na temat środków zapisanych w rozdziale 2 0 "Budynki i koszty dodatkowe").

3.1.2. Rozdział 1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 174.905.500 EUR zostały zaangażowane w wysokości 172.675.432 EUR, co odpowiada wysokiemu współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 98,72 % i stanowiącemu wyraźną poprawę względem roku budżetowego 2007 (97,68 %).

Te zadowalające wyniki są owocem bardzo aktywnej polityki rekrutacyjnej realizowanej przez wszystkie służby Trybunału. Poziom zatrudnienia w zakresie etatów przyznanych w związku z rozszerzeniem w 2004 r. jest niezmiernie satysfakcjonujący, a w odniesieniu do ostatniego rozszerzenia EUR-2 - bardzo optymistyczny. Biorąc pod uwagę również etaty niezwiązane z rozszerzeniem, współczynnik obsadzenia stanowisk na dzień 31 grudnia 2008 r. osiągnął 98 %, co stanowi bardzo wysoki procent, zważywszy na konsekwencje zwyczajowej rotacji personelu.

W ramach rozdziału 1 2 osiągnięto jednakże pewne oszczędności, w szczególności dzięki następującym czynnikom:

– środki wnioskowane dla pozycji dotyczących wynagrodzeń i świadczeń z nimi związanych na rok 2008 zostały obliczone na podstawie współczynnika wzrostu w wysokości 2,2 %, podczas gdy rzeczywisty wzrost ustalony w grudniu 2007 r. wyniósł jedynie 1,4 %. W zakresie wynagrodzeń osiągnięto więc na przestrzeni całego roku oszczędność,

– tempo rekrutacji okazało się wolniejsze od założonego, a przy tym utrzymują się pewne trudności z rekrutacją pracowników o specyficznych kwalifikacjach (w dziedzinie informatyki i tłumaczeń konferencyjnych).

Należy podkreślić, że stwierdzona nadwyżka jest stosunkowo niskiej wysokości, biorąc pod uwagę, po pierwsze, pełny zakres rozdziału 1 2 (około 60 % całości budżetu Trybunału) oraz, po drugie, trudności związane z przewidywaniami budżetowymi opracowywanymi prawie 12 miesięcy naprzód przy użyciu pewnych kryteriów prognozowania, które dostarczają w sposób nieunikniony rozwiązań szacunkowych (współczynnik wzrostu wynagrodzeń, współczynnik inflacji, tempo rekrutacji, rotacja personelu itd.). Stałe wysiłki Trybunału w ostatnich latach (w zakresie jakości jego przewidywań budżetowych i rocznego zarządzania budżetem) pozwoliły ograniczyć stwierdzone nadwyżki, a tendencja ta została utrzymana w roku 2008.

Możliwe stało się zatem wprowadzenie określonych modyfikacji w odniesieniu do środków pierwotnie zapisanych dla tego rozdziału, modyfikacji, które wyszczególnione zostały w załączniku I. Poza wewnętrznym zasileniem rozdziału (pozycja 1 2 0 4 "Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków"), przesunięcia środków pozwoliły w największym stopniu na zasilenie pozycji 2 0 0 1 "Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu", a w niewielkim zakresie - na zasilenie pozycji 1 6 1 2 "Doskonalenie zawodowe", pozycji 2 1 0 0 "Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania" oraz pozycji 2 1 0 2 "Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych" (odpowiednie komentarze zostały zamieszczone poniżej w odniesieniu do poszczególnych rozdziałów budżetu).

3.1.3. Rozdział 1 4 - Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne

Ogólnie rzecz ujmując, ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 14.396.460 EUR zostały zaangażowane w wysokości 13.964.180 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 97 % i stanowiącemu wyraźną poprawę względem roku budżetowego 2007 r. (93,94 %).

Dwie pozycje tego rozdziału obejmują 93 % ostatecznych środków. Mowa tu o pozycji 1 4 0 0 "Pozostali pracownicy", której bardzo wysoki stopień wykorzystania wynosi 99,73 % (wobec 98,83 % w 2007 r.), i o pozycji 1 4 0 6 "Zamówienia zewnętrzne w zakresie tłumaczeń", której stopień wykorzystania wyniósł 96,98 %, co stanowi wyraźną poprawę względem roku budżetowego 2007 r. (93,54 %). W tej ostatniej dziedzinie, obejmującej zamówienia zewnętrzne w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia działalności sądowniczej, źródłem poprawy wykorzystania środków jest zasadniczo wzrost działalności sądowniczej, ale także - częściowo - szczególna trudność związana z rekrutacją tłumaczy konferencyjnych ze względu na niewystarczające listy konkursowe.

3.1.4. Rozdział 1 6 - Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 3.944.159 EUR zostały zaangażowane w wysokości 3.884.970 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 98,5 % i stanowiącemu wyraźną poprawę względem roku budżetowego 2007 r. (95,19 %).

Dwie pozycje tego rozdziału obejmują ponad 77 % ostatecznych środków. Chodzi tu o pozycję 1 6 1 2 "Doskonalenie zawodowe", której stopień wykorzystania wynosi 97,80 %, oraz o pozycję 1 6 5 4 "Ośrodek dla dzieci w wieku przedszkolnym", której stopień wykorzystania osiągnął 100 %.

Jak przedstawia to załącznik I, przesunięcia środków z rozdziału 1 2 pozwoliły na stawienie czoła nieprzewidzianym potrzebom, które ujawniły się w rozdziale 1 6.

Powyższe dotyczy przede wszystkim zasilonej z rozdziału 1 2 "Urzędnicy i pracownicy czasowi" pozycji 1 6 1 2 "Doskonalenie zawodowe", która wymagała dodatkowych środków, w szczególności w celu sprostania wzrostowi specjalistycznych szkoleń językowych dla prawników lingwistów i tłumaczy ustnych instytucji, pozostającemu w bezpośrednim związku z rozszerzeniami z lat 2004 i 2007, ale również z wprowadzeniem, od dnia 1 marca 2008 r., pilnego trybu prejudycjalnego, zwiększającego wymogi co do pokrycia językowego. Owo wzmocnienie środków na szkolenie językowe musi zostać umieszczone w bardziej ogólnym kontekście. Dla Trybunału Sprawiedliwości, którego 50 % personelu należy do służb językowych (tłumaczenia pisemne i konferencyjne), oznacza ono długoterminową inwestycję, która zresztą pozwoliła aż do chwili obecnej maksymalnie ograniczyć wnioski o nowe etaty w tej dziedzinie.

Następnie chodzi tu o pozycję 1 6 5 4 "Ośrodek dla dzieci w wieku przedszkolnym", która w całości dotyczy finansowania działalności międzyinstytucjonalnej, zarządzanej, w odniesieniu do żłobków, przez Parlament Europejski, a w odniesieniu do świetlicy dla dzieci w wieku przedszkolnym i świetlicy dla dzieci w wieku szkolnym - przez Komisję. Instytucje zarządzające musiały stawić czoła silnemu wzrostowi tej działalności dotyczącej dzieci (bezpośrednio związanemu z dwoma ostatnimi falami rozszerzeń) wraz z konsekwencjami, które z niego wynikają w zakresie inwestycji w infrastrukturę i potrzeby znalezienia wykwalifikowanego zewnętrznego personelu. Informacje na temat skali tych wzrostów i ich wpływu na budżet nie były jeszcze dostępne w czasie opracowywania budżetu na rok 2008, stąd zasilenie środkami pochodzącymi z rozdziału 1 2.

3.2. TYTUŁ 2 - Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

Jak wskazuje tabela 6, ostateczne środki budżetowe dla tytułu 2 na rok budżetowy 2008 wynoszą 71.970.249 EUR, co stanowi niewiele mniej niż jedną czwartą całego budżetu Trybunału Sprawiedliwości. Środki te zostały zaangażowane w wysokości 71.717.563 EUR, co odpowiada bardzo wysokiemu stopniowi wykorzystania wynoszącemu 99,65 % (wobec 99,30 % w 2007 r.).

Tabela 6

Wykorzystanie środków w roku budżetowym

(w EUR)
Tytuł 2Środki budżetowe na 2008 r.Zobowiązania budżetowe w 2008 r.% całości
2 0. Budynki i koszty dodatkowe44.881.884,0044.737.141,2399,68
2 1. Informatyzacja, sprzęt techniczny i umeblowanie: zakup, najem i utrzymanie20.165.398,0020.112.512,0599,74
2 3. Bieżące wydatki operacyjne3.054.265,003.029.172,1599,18
2 5. Zebrania i konferencje728.340,00704.344,2396,71
2 7. Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie3.140.362,003.134.393,6299,81
Ogółem71.970.249,0071.717.563,2899,65

3.2.1. Rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 44.881.884 EUR zostały zaangażowane w wysokości 44.737.141 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,68 %.

Jak zostało wyjaśnione poniżej, wzrost wydatków w tym rozdziale (o 15,57 % w stosunku do 2007 r.) jest bezpośrednio związany z nowymi inwestycjami zrealizowanymi w dziedzinie nieruchomości.

Ostateczne środki z artykułów 2 0 0 - "Budynki" oraz 2 0 2 - "Koszty związane z budynkami" stanowią, odpowiednio, 76 % (34.168.359 EUR) i 24 % (10.713.525 EUR) ogółu środków dla tego rozdziału.

W odniesieniu do artykułu 2 0 0 wydatki z pozycji 2 0 0 0 "Czynsze" wyniosły 11.182.459 EUR (współczynnik wykorzystania 100 %), a te z pozycji 2 0 0 1 "Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu" -21.116.349 EUR (współczynnik wykorzystania 100 %). Wydatki z tej ostatniej pozycji są w bardzo dużej części przeznaczone na wcześniejsze spłaty na podstawie zawartych z władzami luksemburskimi umów dotyczących realizowanych projektów budowlanych, głównie inwestycji w nowy Pałac Trybunału Sprawiedliwości, koniecznej w świetle dwóch ostatnich rozszerzeń.

Omawiany projekt z zakresu nieruchomości obejmuje remont dawnego Pałacu oraz konstrukcję pierścienia otaczającego ten budynek, dwóch wysokich wież i galerii łączącej dawne i nowe budynki. Prace konstrukcyjne i remontowe zostały w przeważającej części zakończone w 2008 r., co pozwoliło na ulokowanie w nowych pomieszczeniach członków Trybunału i jego pracowników w przewidzianych terminach.

W trosce o skuteczne zarządzanie finansami i, jak już zostało wspomniane powyżej, nadwyżki środków uzyskane w ramach rozdziałów 1 0 i 1 2 budżetu (łącznie 7 milionów) mogły zostać przeznaczone na wcześniejsze spłaty dodatkowe względem środków już zapisanych w tym celu w budżecie na 2008 r. Taka operacja jest w pełni zgodna z pożądanym przez oba organy władzy budżetowej kierunkiem działań w zakresie przedsięwzięć budowlanych instytucji wspólnotowych w celu ograniczenia przyszłego ciężaru budżetowego tych przedsięwzięć.

Należy również wspomnieć, że środki udostępnione w ramach pozycji 2 0 0 7 "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" (ze względu na niezainstalowanie niektórych ruchomych regałów w nowym Pałacu) zostały przeznaczone na zasilenie pozycji 2 0 0 8 "Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości" w celu ułatwienia monitorowania tego istotnego projektu budowlanego.

Jeśli chodzi o wydatki w ramach artykułu 2 0 2, dotyczą one zasadniczo kosztów sprzątania i utrzymania budynków, zużycia energii, a także zapewnienia bezpieczeństwa i nadzoru nad budynkami i wyniosły 10.611.632 EUR (współczynnik wykorzystania 99,05 %). Wzrost tych wydatków jest bezpośrednio związany ze zwiększeniem stanu personelu i oddanymi do eksploatacji nowymi powierzchniami.

3.2.2. Rozdział 2 1 - Informatyzacja, sprzęt techniczny i umeblowanie

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 20.165.398 EUR zostały zaangażowane w wysokości 20.112.512,05 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,74 %, i w ponad 90 % dotyczą wydatków na informatyzację i umeblowanie.

Podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do wydatków rozdziału 2 0, istotny wzrost wydatków w ramach omawianego rozdziału (o 40,12 % w stosunku do 2007 r.) jest w szczególności konsekwencją nowych inwestycji (w zakresie informatyzacji i umeblowania) niezbędnych do oddania do użytku nowych budynków w 2008 r.

Co się tyczy artykułu 2 1 0 "Wyposażenie, koszty eksploatacji i świadczenia związane z informatyzacją i telekomunikacją", bieżące zasoby zostały, podobnie jak w poprzednich latach, przeznaczone na regularną wymianę sprzętu, utrzymanie istniejących systemów, na bieżące operacje pomocy oraz na nowe projekty rozwoju informatycznego w dziedzinie sądowniczej lub administracyjnej.

W tym kontekście dodatkowe środki (345.000 EUR pochodzące z rozdziału 1 2), przeznaczone na zasilenie pozycji 2 1 0 2 "Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych", pozwoliły sprostać trudnościom związanym z rekrutacją na stanowiska informatyków poprzez skorzystanie z podwykonawstwa zewnętrznego względem instytucji w zakresie priorytetowych projektów, do których należało między innymi wprowadzenie w życie w dniu 1 marca 2008 r. nowego pilnego trybu prejudycjalnego, którego koszt nie został uwzględniony w ramach przygotowywania budżetu na rok 2008.

Obok działań związanych z przesunięciami środków istotna część zasobów artykułu 2 1 0 (trochę ponad 3 miliony EUR) została zgodnie z założeniem przeznaczona na kompletną instalację sieci telefonicznej i sieci danych multimedialnych w budynkach nowego Pałacu. Ponadto przelew środków (ok. 300.000 EUR) pochodzących z rozdziału 1 2 i z pozycji 2 1 0 3 "Telekomunikacja" pozwolił zwiększyć wydajność i nadmiarowość cyfrowej sieci oraz integrację niezależnej sieci bezpieczeństwa, która nie była przewidziana w pierwotnych specyfikacjach.

W odniesieniu do artykułu 2 1 2 "Umeblowanie" kwota niewiele ponad 3,3 miliona EUR z 3,5 miliona EUR środków zapisanych dla tego artykułu została przeznaczona, zgodnie z założeniem, na inwestycje niezbędne w tej dziedzinie dla oddania do użytku nowych budynków.

3.2.3. Rozdział 2 3 - Bieżące wydatki operacyjne

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 3.054.265 EUR zostały zaangażowane w wysokości 3.029.172 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,18 %.

Ponad 58 % środków tego rozdziału zostało przeznaczonych na dwa typy wydatków:

– wydatki artykułu 2 3 0 "Materiały papiernicze i piśmienne, artykuły biurowe i inne zużywalne artykuły", które wyniosły 1.162.610,78 EUR (stopień wykorzystania 99,85 %),

– wydatki artykułu 2 3 6 "Opłaty pocztowe", które wyniosły 614.991,41 EUR (stopień wykorzystania 99,92 %).

Należy zwrócić uwagę, że w ramach rozdziału oszczędności osiągnięte w zakresie zużycia papieru pozwoliły sprostać wzrostowi wydatków na opłaty pocztowe.

Wreszcie, jeśli chodzi o artykuł 2 3 8 "Inne administracyjne wydatki operacyjne", kwota prawie 1 miliona EUR z 1,2 miliona EUR środków wpisanych w tym artykule została przeznaczona, zgodnie z założeniem, na wydatki związane z przeprowadzką członków i personelu do nowych budynków. To właśnie powyższe koszty tłumaczą istotny wzrost środków rozdziału 2 3 w stosunku do 2007 r. (38,8 %).

3.2.4. Rozdział 2 5 - Zebrania i konferencje

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 728.340 EUR zostały zaangażowane w wysokości 704.344 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 96,71 % (wobec 93,16 % w 2007 r.).

Co się tyczy wydatków tego rozdziału, rok 2008 wyróżnił się w szczególności ceremonią uroczystego otwarcia budynków nowego Pałacu w dniu 4 grudnia 2008 r.

3.2.5. Rozdział 2 7 - Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie

Ostateczne środki z tego rozdziału w kwocie 3.140.362 EUR zostały zaangażowane w wysokości 3.134.393 EUR, co odpowiada współczynnikowi wykorzystania wynoszącemu 99,81 % (wobec 99,84 % w 2007 r.).

Środki tego rozdziału zostały przeznaczone na dwa typy wydatków, które w całości wspierają działalność sądowniczą:

– wydatki artykułu 2 7 2 "Wydatki na dokumentację, bibliotekę i na archiwizację", które wyniosły 1.067.018 EUR (współczynnik wykorzystania 99,55 %),

– wydatki artykułu 2 7 4 "Wytwarzanie i rozpowszechnianie", które wyniosły 2.067.375 EUR (współczynnik wykorzystania 99,95 %).

3.3. TYTUŁ 3 - Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań

Rozdział 3 7 - Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów

Ostateczne środki budżetowe w tytule 3 obejmują jedynie środki z rozdziału 3 7 dla pozycji 3 7 1 0 "Koszty postępowania". W roku budżetowym 2008 środki te wyniosły 36.600 EUR i zostały zaangażowane w wysokości 11.450 EUR, co odpowiada stopniowi wykorzystania 31,28 %.

Mowa tu jest o wydatkach na pokrycie honorariów adwokackich i innych kosztów, spoczywających na instytucji w ramach pomocy w zakresie kosztów postępowania. Ich prognozowanie jest utrudnione ze względu na różny stopień wykonania budżetowego w zależności od roku.

3.4. TYTUŁ 10 - Inne wydatki Rozdział 10 0 - Środki tymczasowe

W roku budżetowym 2008 nie przewidziano żadnych środków dla tytułu 10.

______

(1) Różnica ta zmniejsza się do 1,7 % przy wzięciu pod uwagę dochodów przeznaczonych na określony cel zdatnych do ponownego przypisania, które zgodnie z praktyką budżetową przy tworzeniu pierwotnego budżetu są przedstawiane w formie zapisu symbolicznego ("p.m."), a następnie należycie uwzględniane w tymże budżecie poprzez potrącenie ich z odpowiednich pozycji budżetowych.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Przesunięcia budżetowe dokonane w 2008 r. na podstawie art. 22 i 24 rozporządzenia finansowego

(w EUR)
Przesunięcie nrDataTytułRozdziałArtykułPozycjaZ artykułu/pozycjiDo artykułu/pozycji
Przesunięcia przedłożone władzy budżetowej (zgodnie z przepisami art. 22 ust. 2 i art. 24 ust. 2, 3 i 4):
118.7.2008400.0001 0 2 Dodatki przejściowe1 0 3 Renty i emerytury
218.7.2008360.0001 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe
202.5001 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania
345.0001 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją

oprogramowania i systemów komputerowych

321.10.200850.0002 3 0 Materiały papiernicze i piśmienne, artykuły biurowe i inne zużywalne artykuły2 3 6 Opłaty pocztowe
421.10.2008250.0001 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia1 6 5 4 Ośrodek dla dzieci w wieku przedszkolnym
517.12.2008500.0001 0 0 2 Należności związane z objęciem funkcji, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia funkcji2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
325.0001 0 9 Środki tymczasowe2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
2.645.0001 2 9 Środki tymczasowe2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
617.12.2008300.000.109.0001 0 2 Dodatki przejściowe 1 0 9 Środki tymczasowe2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu 2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
717.12.20083.121.0001 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
821.11.200815.000 30.0002 1 4 Wyposażenie i sprzęt techniczny2 3 8 Inne administracyjne wydatki operacyjne
2 3 0 Materiały papiernicze i piśmienne, artykuły biurowe i inne zużywalne artykuły2 3 8 Inne administracyjne wydatki operacyjne
43.0002 7 4 1 Publikacje o charakterze ogólnym2 3 8 Inne administracyjne wydatki operacyjne
Suma8.695.5007.547.500668.000480.0000tj. 79,55 % ogółu przesunięć
(w EUR)
Przesunięcie nrDataTytułRozdziałArtykułPozycjaZ artykułu/pozycjiDo artykułu/pozycji
Przesunięcia dokonane w ramach artykułów, nieprzedłożone władzy budżetowej (zgodnie z przepisami art. 22 ust. 4):
112.3.2008192.5002 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych2 0 0 8 Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości
210.6.2008100.0002 1 0 3 Telekomunikacja2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania
320.6.2008710.0001 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia1 2 0 4 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków
43.11.200865.0002 0 0 0 Czynsze2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych
53.11.200898.6002 0 0 0 Czynsze2 0 0 8 Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości
613.11.200812.0001 6 5 0 Służba medyczna1 6 5 2 Restauracje i stołówki
78.12.20085.0001 6 1 2 Doskonalenie zawodowe1 6 1 0 Koszty rekrutacji - różne
811.12.200848.0001 4 0 4 Staże i wymiana personelu1 4 0 5 Inne zamówienia zewnętrzne
911.12.200840.0001 4 0 4 Staże i wymiana personelu1 4 0 0 Inni pracownicy
1010.12.2008964.9402 0 0 0 Czynsze2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu
Suma2.236.0400002.236.040tj. 20,45 % ogółu przesunięć
Ogółem10.931.5407.547.500668.000480.0002.236.040

ZAŁĄCZNIK  II

Porównanie wykonania budżetu w zakresie dochodów w 2008 r. w stosunku do 2007 r. według rozdziałów

(w EUR)
RozdziałTytułNależności ustalone w 2008 r.Należności ustalone w 2007 r.RóżnicaRóżnica %
4 0Podatki i inne potrącenia21.613.643,0920.476.355,551.137.287,545,55 %
4 1Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe16.031.270,7515.352.667,08678.603,674,42 %
Tytuł 437.644.913,8435.829.022,631.815.891,215,07 %
5 0Wpływy ze sprzedaży majątku ruchomego (dostawy) i nieruchomości396.469,07327.205,1969.263,8821,17 %
5 2Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek134.037,41164.489,23- 30.451,82- 18,51 %
5 5Dochody z tytułu świadczonych usług i wykonywanych prac0,000,000,000,00 %
5 7Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji553.102,52399.702,32153.400,2038,38 %
5 8Różne odszkodowania28.888,0434.799,41- 5.911,3716,99 %
Tytuł 51.112.497,04926.196,15186.300,8920,12 %
9 0Dochody różne28.551,00170.488,00- 141.937,00- 83,25 %
Tytuł 928.551,00170.488,00- 141.937,00- 83,25 %
Ogółem38.785.961,8836.925.706,781.860.255,105,04 %

ZAŁĄCZNIK  III

Wykonanie budżetu w zakresie dochodów według tytułów

(w EUR)
TytułŚrodki przeniesione z 2007 r. na 2008 r.Zmiany zaistniałe w roku budżetowymŚrodki przeniesione

z 2007 r. na 2008 r.

po korektach

Dochody z należności przeniesionychZmiana w %Ustalone należności w 2008 r.Dochody z należności ustalonych w roku budżetowym 2008Zmiana w % Środki przeniesione z 2008 r. na 2009 r.
(1)(2)(3) = (1) + (2)(4)(4) / (3)(5)(6)(6) / (5)(3) - (4) + (5) - (6)
4308.417,420,00308.417,42272.608,3288,39 %37.644.913,8437.631.335,9399,96 %49.387,01
519.187,76- 5,0019.182,7617.917,3593,40 %1.112.497,041.077.580,4996,86 %36.181,96
90,000,000,000,000 %28.551,0028.551,00100,00 %0,00
Ogółem327.605,18- 5,00327.600,18290.525,6788,68 %38.785.961,8838.737.467,4299,88 %85.568,97
TYTUŁ 4: Dochody pochodzące od osób związanych z instytucjami i innymi organami wspólnotowymi

TYTUŁ 5: Dochody z działalności administracyjnej instytucji

TYTUŁ 9: Dochody różne

ZAŁĄCZNIK  IV

Porównanie wykonania budżetu w zakresie środków w 2008 r. w stosunku do 2007 r. według rozdziałów

(w EUR)
RozdziałTytułZobowiązania w 2008 r.Zobowiązania w 2007 r.RóżnicaRóżnica %
1 0Członkowie instytucji28.131.683,6527.224.797,50906.886,153,33 %
1 2Urzędnicy i pracownicy czasowi172.675.432,74162.762.848,369.912.584,386,09 %
1 4Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne13.964.180,1612.370.922,971.593.257,1912,88 %
1 6Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją3.884.970,963.863.815,8821.155,080,55 %
Tytuł 1218.656.267,51206.222.384,7112.433.882,806,03 %
2 0Budynki i koszty dodatkowe44.737.141,2338.709.427,336.027.713,9015,57 %
2 1Informatyka,

wyposażenie i umeblowanie: zakup,

najem i utrzymanie

20.112.512,0514.353.802,465.758.709,5940,12 %
2 3Bieżące wydatki operacyjne3.029.172,152.182.329,99846.842,1638,80 %
2 5Zebrania i konferencje704.344,23672.545,6831.798,554,73 %
2 7Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie3.134.393,623.001.639,37132.754,254,42 %
Tytuł 271.717.563,2858.919.744,8312.797.818,4521,72 %
3 7Wydatki szczególne niektórych instytucji i niektórych organów11.450,2711.762,51- 312,24- 2,66 %
Tytuł 311.450,2711.762,51- 312,24- 2,66 %
Ogółem290.385.281,06265.153.892,0525.231.389,019,52 %

ZAŁĄCZNIK  V

Wykonanie budżetu w zakresie środków według tytułów

(w EUR)
TytułPrzeniesienia środków z 2007 r. na 2008 r.Płatności w ramach przeniesieńŚrodki anulowaneŚrodki na rok budżetowy 2008Zobowiązania w roku budżetowym 2008Płatności zrealizowane na dzień 31.12.2008 r.Przeniesienia środków z 2008 r. na 2009 r.Środki anulowane
(1)(2)(3) = (1) - (2)(4)(5)(6)(7) = (5) - (6)(8) = (4) - (5)
13.544.641,352.980.571,66564.069,69222.070.742,00218.656.267,51214.955.929,323.700.338,193.414.474,49
29.372.458,018.828.072,58544.385,4371.970.249,0071.717.563,2860.800.536,3510.917.026,93252.685,72
32.000,002.000,000,0036.600,0011.450,2711.408,2742,0025.149,73
100,000,000,000,000,000,000,000,00
Ogółem12.919.099,3611.810.644,241.108.455,12294.077.591,00290.385.281,06275.767.873,9414.617.407,123.692.309,94
%100 %91,42 %8,58 %100 %98,74 %94,97 %5,03 %1,26 %
TYTUŁ 1: Osoby związane z instytucją

TYTUŁ 2: Budynki, umeblowanie, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

TYTUŁ 3: Wydatki wynikające z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań

TYTUŁ 10: Inne wydatki

ZAŁĄCZNIK  VI

Szczegóły wykorzystania środków w 2008 r. - wykazy 1 i 4

Wykaz 1 (środki w roku budżetowym)Wykaz 4 (środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego)
PozycjaPierwotny budżetPrzesunięciaŚrodki na rok budżetowyZobowiązaniaPłatnościDostępne środkiAnulowane środkiŚrodki

przeniesione

z poprzedniego

roku

budżetowego

Płatności ze

środków

przeniesionych

Anulowane środki
(1)(2)(3) = (1) + (2)(4)(5)(6) = (4) - (5)(7) = (3) - (4)(8)(9)(10) = (8) - (9)
1 0 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia21.193.000,000,0021.193.000,0021.014.129,8121.014.129,810,00178.870,190,000,000,00
1 0 0 2 Należności związane z objęciem funkcji, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia funkcji813.000,00- 500.000,00313.000,00148.288,28116.228,6232.059,66164.711,7210.740,0010.740,000,00
1 0 2 Dodatki przejściowe2.659.623,00- 700.000,001.959.623,001.838.469,561.838.469,560,00121.153,440,000,000,00
1 0 3 Renty i emerytury4.445.000,00400.000,004.845.000,004.622.968,844.622.968,840,00222.031,160,000,000,00
1 0 4 Podróże służbowe284.000,000,00284.000,00282.827,1680.765,02202.062,141.172,84166.692,1030.762,25135.929,85
1 0 6 Szkolenie230.000,000,00230.000,00225.000,00190.510,9634.489,045.000,0030.458,3629.574,13884,23
1 0 9 Środki tymczasowe434.000,00- 434.000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 1 0 Członkowie instytucji30.058.623,00- 1.234.000,0028.824.623,0028.131.683,6527.863.072,81268.610,84692.939,35207.890,4671.076,38136.814,08
1 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia176.124.000,00- 4.988.500,00171.135.500,00169.047.549,83169.047.549,830,002.087.950,170,000,000,00
1 2 0 2 Wynagradzane godziny nadliczbowe672.000,000,00672.000,00671.376,39671.376,390,00623,610,000,000,00
1 2 0 4 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i zaprzestaniem pełnienia obowiązków2.388.000,00710.000,003.098.000,002.956.506,522.670.239,61286.266,91141.493,48228.018,53200.769,2027.249,33
1 2 2 Świadczenia związane z wcześniejszym zakończeniem pełnienia obowiązków0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
1 2 9 Środki tymczasowe2.645.000,00- 2.645.000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 1 2 Urzędnicy i pracownicy czasowi181.829.000,00- 6.923.500,00174.905.500,00172.675.432,74172.389.165,83286.266,912.230.067,26228.018,53200.769,2027.249,33
1 4 0 0 Inni pracownicy3.575.000,0040.000,003.615.000,003.605.210,513.605.210,510,009.789,490,000,000,00
1 4 0 4 Staże i wymiana personelu606.645,00- 88.000,00518.645,00483.251,32478.534,444.716,8835.393,6836.300,362.460,0033.840,36
1 4 0 5 Inne zamówienia zewnętrzne383.385,0048.000,00431.385,00397.196,27289.746,00107.450,2734.188,7362.550,8546.288,1216.262,73
1 4 0 6 Zamówienia zewnętrzne w dziedzinie językowej9.773.430,000,009.773.430,009.478.522,067.301.799,892.176.722,17294.907,941.842.320,531.747.235,7395.084,80
1 4 9 Środki tymczasowe58.000,000,0058.000,000,000,000,0058.000,000,000,000,00
Rozdział 1 4 Pozostały personel i zamówienia zewnętrzne14.396.460,000,0014.396.460,0013.964.180,1611.675.290,842.288.889,32432.279,841.941.171,741.795.983,85145.187,89
1 6 1 0 Koszty rekrutacji - różne192.150,005.000,00197.150,00186.355,95153.861,3032.494,6510.794,0566.746,3855.630,5011.115,88
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe1.220.875,00355.000,001.575.875,001.541.158,201.027.459,59513.698,6134.716,80533.964,99461.499,0372.465,96
1 6 2 Podróże służbowe281.820,000,00281.820,00281.820,00262.046,0719.773,930,0041.559,7118.002,0623.557,65
1 6 3 0 Służba socjalna11.895,000,0011.895,0011.895,000,0011.895,000,000,000,000,00
1 6 3 2 Aktywność społeczna pracowników131.394,000,00131.394,00131.394,00126.292,905.101,100,005.989,515.347,20642,31
1 6 5 0 Służba medyczna183.000,00- 12.000,00171.000,00157.376,1892.023,8065.352,3813.623,82171.906,29114.012,7057.893,59
1 6 5 2 Restauracje i stołówki68.625,0012.000,0080.625,0080.571,6369.282,8011.288,8353,3724.301,4923.993,25308,24
1 6 5 4 Ośrodek dla dzieci w wieku przedszkolnym1.244.400,00250.000,001.494.400,001.494.400,001.297.433,38196.966,620,00323.092,25234.257,4988.834,76
Rozdział 1 6 Pozostałe wydatki dotyczące osób związanych z instytucją3.334.159,00610.000,003.944.159,003.884.970,963.028.399,84856.571,1259.188,041.167.560,62912.742,23254.818,39
Tytuł 1 Osoby związane z instytucją229.618.242,00- 7.547.500,00222.070.742,00218.656.267,51214.955.929,323.700.338,193.414.474,493.544.641,352.980.571,66564.069,69
2 0 0 0 Czynsze12.311.000,00- 1.128.540,0011.182.460,0011.182.459,7711.169.458,5513.001,220,2312.726,163.379,669.346,50
2 0 0 1 Opłata z tytułu najmu z opcją wykupu13.151.409,007.964.940,0021.116.349,0021.116.349,0021.116.349,000,000,000,000,000,00
2 0 0 3 Nabywanie nieruchomości0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 0 0 5 Konstruowanie budynków0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych857.250,00- 127.500,00729.750,00686.904,6475.048,96611.855,6842.845,36247.520,62246.734,62786,00
2 0 0 8 Ekspertyzy i pomoc techniczna związane z projektami z zakresu nieruchomości848.700,00291.100,001.139.800,001.139.795,10906.510,20233.284,904,90264.228,83254.089,5810.139,25
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie4.839.600,000,004.839.600,004.763.920,293.567.629,471.196.290,8275.679,71347.577,61282.553,8065.023,81
2 0 2 4 Zużycie energii2.479.700,000,002.479.700,002.453.775,531.778.874,52674.901,0125.924,47420.106,69371.733,2148.373,48
2 0 2 6 Bezpieczeństwo i nadzór nad budynkami3.114.825,000,003.114.825,003.114.825,002.192.231,23922.593,770,00249.291,04246.415,522.875,52
2 0 2 8 Ubezpieczenia57.970,000,0057.970,0057.681,9028.596,6729.085,23288,1016.800,0014.077,722.722,28
2 0 2 9 Inne wydatki związane z budynkami221.430,000,00221.430,00221.430,00179.216,9142.213,090,0050.098,4042.863,467.234,94
Rozdział 2 0 Budynki i koszty dodatkowe37.881.884,007.000.000,0044.881.884,0044.737.141,2341.013.915,513.723.225,72144.742,771.608.349,351.461.847,57146.501,78
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania5.460.907,00302.500,005.763.407,005.755.927,114.964.109,84791.817,277.479,89416.507,12393.700,3722.806,75
2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją

oprogramowania i systemów komputerowych

7.669.726,00345.000,008.014.726,008.014.621,754.743.260,733.271.361,01104,254.259.931,204.199.818,7260.112,48
2 1 0 3 Telekomunikacja1.071.880,00- 100.000,00971.880,00969.491,61608.733,05360.758,562.388,39131.729,93121.984,649.745,29
2 1 2 Umeblowanie3.549.737,000,003.549.737,003.547.104,503.253.463,19293.641,312.632,50503.072,96439.632,9263.440,04
2 1 4 Wyposażenie i sprzęt techniczny607.148,00- 15.000,00592.148,00581.051,59397.068,18183.983,4111.096,4179.346,0946.158,6933.187,40
2 1 6 Środki transportu1.273.500,000,001.273.500,001.244.315,491.176.874,2467.441,2529.184,51105.022,2512.566,4892.455,77
Rozdział 2 1 Informatyzacja, sprzęt

techniczny i umeblowanie: zakup,

najem i utrzymanie

19.632.898,00532.500,0020.165.398,0020.112.512,0515.143.509,234.969.002,8152.885,955.495.609,555.213.861,82281.747,73
2 3 0 Materiały

papiernicze i piśmienne, artykuły

biurowe i inne zużywalne artykuły

1.244.400,00- 80.000,001.164.400,001.162.610,78754.301,75408.309,031.789,22521.710,27486.554,7135.155,56
2 3 1 Zobowiązania finansowe32.940,000,0032.940,0025.339,2516.017,789.321,477.600,759.148,986.089,203.059,78
2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania14.640,000,0014.640,000,000,000,0014.640,000,000,000,00
2 3 6 Opłaty pocztowe565.470,0050.000,00615.470,00614.991,41578.706,6836.284,73478,59107.793,69107.793,690,00
2 3 8 Inne administracyjne wydatki operacyjne1.138.815,0088.000,001.226.815,001.226.230,711.114.745,60111.485,11584,2990.567,8071.757,0918.810,71
Rozdział 2 3 Bieżące wydatki operacyjne2.996.265,0058.000,003.054.265,003.029.172,152.463.771,81565.400,3425.092,85729.220,74672.194,6957.026,05
2 5 2 Wydatki związane z przyjmowaniem i wydatki reprezentacyjne201.300,000,00201.300,00200.445,4076.854,53123.590,87854,604.686,623.635,151.051,47
2 5 4 Zebrania, kongresy i konferencje339.465,000,00339.465,00318.769,90169.850,06148.919,8420.695,1074.760,1053.368,9821.391,12
2 5 6 Wydatki na informację i udział w wydarzeniach publicznych187.575,000,00187.575,00185.128,93135.870,2049.258,732.446,0735.326,3916.840,6718.485,72
2 5 7 Wspólna służba tłumaczeniowo-konferencyjna0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 2 5 Zebrania i konferencje728.340,000,00728.340,00704.344,23382.574,79321.769,4423.995,77114.773,1173.844,8040.928,31
2 7 0 Konsultacje, analizy i studia0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę i na archiwizację1.071.880,000,001.071.880,001.067.018,31917.530,02149.488,294.861,6980.790,2379.576,101.214,13
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy683.505,000,00683.505,00683.505,00473.776,17209.728,830,00129.497,33129.497,330,00
2 7 4 1 Publikacje o charakterze ogólnym1.427.977,00- 43.000,001.384.977,001.383.870,31405.458,82978.411,491.106,691.214.217,701.197.250,2716.967,43
Rozdział 2 7 Informacja: nabywanie, archiwizacja, wytwarzanie i rozpowszechnianie3.183.362,00- 43.000,003.140.362,003.134.393,621.796.765,011.337.628,615.968,381.424.505,261.406.323,7018.181,56
Tytuł 2 Budynki, umeblowanie,

wyposażenie i różne wydatki

operacyjne

64.422.749,007.547.500,0071.970.249,0071.717.563,2860.800.536,3510.917.026,93252.685,729.372.458,018.828.072,58544.385,43
3 7 1 0 Koszty postępowania36.600,000,0036.600,0011.450,2711.408,2742,0025.149,732.000,002.000,000,00
3 7 1 1 Komitet Arbitrażowy przewidziany w art. 18 traktatu EWEA0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Rozdział 3 7 Wydatki szczególne

niektórych instytucji i niektórych

organów

36.600,000,0036.600,0011.450,2711.408,2742,0025.149,732.000,002.000,000,00
Tytuł 3 Wydatki wynikające

z wykonywania przez instytucję szczególnych zadań

36.600,000,0036.600,0011.450,2711.408,2742,0025.149,732.000,002.000,000,00
10 0 Środki tymczasowe0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
10 1 Środki rezerwowe na nieprzewidziane wydatki0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Tytuł 10 Inne wydatki0,000,000,000,000,000,000,000,000,000,00
Ogółem294.077.591,000,00294.077.591,00290.385.281,06275.767.873,9414.617.407,123.692.309,9412.919.099,3611.810.644,241.108.455,12

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.