Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w 2008 roku - Sekcja II - Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2009.105.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 7 maja 2009 r.

Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w 2008 roku

Sekcja II - Rada

(2009/C 105/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 maja 2009 r.)

1. WPROWADZENIE

Niniejsze sprawozdanie przedstawia, zgodnie z art. 122 rozporządzenia finansowego i art. 185 przepisów wykonawczych, zarys zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do budżetu Rady w 2008 roku.

Rozdział 2 niniejszego sprawozdania przedstawia podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2008. W rozdziale 3 przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2008 roku.

Wykonanie budżetu na rok 2008 w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w tabeli w załączniku 1.

2. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2008

2.1. Główne cele administracyjne

Główne cele administracyjne Sekretariatu Generalnego Rady (SGR) na rok 2008 były następujące:

- dalsza konsolidacja organizacji SGR po rozszerzeniach UE w 2004 i 2007 roku,

- kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej. Sekretariat Generalny opracował ambitny program służący poprawie jakości jego organizacji. Rozmaite inicjatywy mają lub będą miały wpływ na budżet (koszty inwestycji, a także oszczędności wynikające z większej wydajności),

- zawarcie umowy z Belgią dotyczącej budowy Residence Palace.

2.2. Uchwalenie budżetu SGR w 2008 roku

Budżet Rady w 2008 roku opierał się na ambitnym założeniu, by nie zwiększać budżetu (środków) w ujęciu realnym ani planu zatrudnienia. Podejście to oznaczało, że środki na nowe inicjatywy, takie jak utworzenie zdolności w zakresie zarządzania kryzysowego (w następstwie spotkania w Hampton Court), będzie trzeba zabezpieczyć w granicach istniejących ram.

Budżet Rady został uchwalony na ogólną kwotę 594,7 mln EUR, co stanowi wzrost o 1,2 mln EUR (0,2 %) w stosunku do budżetu na rok 2007. Wzrost ten kształtuje się następująco:

- wzrost nominalny w kwocie 19,8 mln EUR (2,5 % (1)),

- zmniejszenie w budżecie w ujęciu realnym o kwotę 18,6 mln EUR (- 2,3 %).

Zestawienie budżetu według kategorii na rok 2008 przedstawiono w tabeli 1.

Tabela 1

Budżet Rady na 2008 rok w porównaniu z rokiem 2007 (według kategorii, kwoty w EUR)

(EUR)(1)
KategoriaBudżet 2007Budżet 2008Różnica, w %
123 = 2/1
Plan zatrudnienia307.086.000303.098.000- 1,3 %
Inne wydatki związane z personelem22.294.00021.442.000- 3,8 %
Budynki (tytuł II)51.302.21238.856.000- 24,3 %
Systemy komputerowe (tytuł II)29.369.00033.021.26812,4 %
Koszty tłumaczenia ustnego85.510.00089.500.0004,7 %
Koszty podróży służbowych34.637.00035.295.0001,9 %
Dziennik Urzędowy8.786.0008.314.000- 5,4 %
Tytuł III40.392.00036.707.000- 9,1 %
Różne (tytuł II)11.302.00010.982.000- 2,8 %
Rezerwa2.850.00017.500.000514,0 %
Ogółem593.528.212594.715.2680,2 %
(1) W 2008 roku w kategorii "Rezerwa" przewidziano kwotę 15 mln EUR na płatności zaliczkowe dotyczące budynku Residence Palace.

Tabela 2 pokazuje zmiany w budżecie Rady w ostatnich pięciu latach. Należy zauważyć, że rozwój budżetu w latach 2004-2006 odpowiadał średniemu rozwojowi działu 5 perspektywy finansowej, w której udział Rady pozostawał na poziomie 8,8 %.

W wyniku ostrożnego zarządzania budżetem w latach 2007 i 2008 udział Rady zmniejszył się w istotnym stopniu: udział Rady w wydatkach w ramach działu 5 zmniejszył się z 8,8 % w 2004 roku do 8 % w roku 2008.

Tabela 2

Budżet Rady a dział 5 perspektywy finansowej w latach 2004-2008

20042005200620072008
mln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmiana
Dział 56.1576.3603,3 %6.7085,5 %7.1156,1 %7.4574,8 %
Budżet Rady5425633,9 %5925,2 %5940,3 %5950,2 %
Udział Rady w dziale 58,8 %8,9 %1,1 %8,8 %- 1,1 %8,3 %- 5,7 %8,0 %- 3,6 %

3. OGÓLNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2008 ROKU

3.1. Realizacja celów administracyjnych na 2008 rok

W kwestii realizacji celów określonych na rok budżetowy 2008 można stwierdzić, co następuje:

- Konsolidacja organizacji po rozszerzeniach w 2004 i 2007 roku

Jednym z istotnych wskaźników konsolidacji organizacji SGR może być element dotyczący rekrutacji: w 2008 roku zatrudniono 82 stałych urzędników z nowych państw członkowskich (UE-12). W tym samym czasie liczba pracowników zatrudnionych na czas określony, a zajmujących stałe stanowiska zmniejszyła się o 25 osób.

Organizacja SGR uległa również poprawie dzięki scentralizowaniu w 2008 roku wszystkich sekcji językowych w budynku LEX. Oprócz fizycznej integracji sekcji językowych zracjonalizowano i uproszczono metody pracy w dziedzinie tłumaczenia pisemnego.

- Modernizacja administracyjna

Jeżeli chodzi o modernizację administracyjną, dnia 1 stycznia 2008 r. SGR wprowadził nowy system zarządzania finansami. Modernizacja ta zapewniła nowoczesne i skuteczne środki zarządzania finansami stosowane przez SGR, a także przez partnerów SGR w tym projekcie (Trybunał Sprawiedliwości i Trybunał Obrachunkowy).

Kolejnym ważnym krokiem w zakresie modernizacji administracyjnej było wdrożenie elektronicznych procedur przetargowych (e-tendering), które zwiększają szybkość, przejrzystość i sprzyjają równemu traktowaniu oferentów.

W dniu 1 stycznia 2008 r. SGR wprowadził także elastyczny system czasu pracy, aby lepiej godzić wymogi pracy i godziny pracy z potrzebami życia prywatnego.

- Polityka w zakresie budynków

W dniu 19 marca 2008 r. Rada podpisała z rządem Belgii umowę w sprawie nabycia i renowacji budynku Residence Palace. Projekt ten jest bezpośrednim wynikiem decyzji Rady Europejskiej obradującej w dniach 25 i 26 marca 2004 r. w sprawie przyjęcia oferty rządu Belgii dotyczącej renowacji budynku Residence Palace z myślą o przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Ministrów.

Umowa między Radą a rządem Belgii umożliwia Radzie dokonywanie płatności zaliczkowych na rzecz projektu, co zmniejszy z kolei ogólny koszt nabycia.

3.2. Dochody

Tabela 3 przedstawia ogólny wynik operacji Rady dotyczących dochodów w 2008 roku. W 2008 roku ustalone prawa, tj. wystawione nakazy odzyskania środków (przeniesione z 2007 roku lub powstałe w 2008 roku), opiewały na kwotę 108.203.109 EUR. 89 % tej kwoty (96.166.694 EUR) odzyskano w trakcie roku budżetowego 2008, zaś 11 % (12.036.415 EUR) będzie trzeba odzyskać w 2009 roku lub później.

Tabela 3

Przegląd dochodów w 2008 roku (według tytułów, kwoty w EUR)

(EUR)
TytułUstalone prawaDochody odzyskaneDo odzyskania
4 Różne podatki, obciążenia i opłaty wspólnotowe55.945.07854.545.5291.399.549
5 Dochody z tytułu działalności administracyjnej itp.51.778.47241.143.28910.635.183
6 Składki i zwroty w ramach porozumień wspólnotowych itp.473.364473.364
9 Dochody różne6.1954.5121.683
Ogółem108.203.10996.166.69412.036.415

3.2.1. Dochody zgromadzone w 2008 roku

Początkowo dochody w budżecie na rok 2008 szacowano na kwotę 50.447.000 EUR (tabela 4). W trakcie roku budżetowego kwota 102.921.762 EUR została zapisana jako ustalone prawa, z czego odzyskano kwotę 91.722.497 EUR, pozostawiając 11.199.266 EUR do odzyskania w roku 2009.

Tabela 4

Dochody zgromadzone w 2008 roku (według artykułów, kwoty w EUR)

(EUR)
ArtykułPoczątkowe szacowane dochodyUstalone prawaDochody odzyskaneDo odzyskania
400 Wpływy z podatków od uposażeń itp.24.546.00022.036.44022.036.180260
404 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń1.731.0002.805.0932.805.0867
410 Składki pracownicze na ubezpieczenia emerytalne i rentowe24.170.00023.387.50723.374.46813.039
411 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników6.338.8575.198.5001.140.357
511 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości344.593323.23721.356
520 Dochody z inwestycji, odsetek bankowych i innych odsetek766.100766.100
550 Dochody z tytułu świadczenia usług i wykonywania prac itp.173.21682.50090.716
551 Dochody pochodzące od osób trzecich z tytułu świadczonych usług lub prac itp.12.61612.616
570 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot itp.31.591.84424.825.7536.766.091
571 Dochody przeznaczone na określony cel itp.31.99431.994
573 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną14.955.62611.832.7963.122.830
631 Składki w ramach dorobku Schengen473.364473.364
900 Różne dochody4.5124.512
Ogółem50.447.000102.921.76291.722.49711.199.266

Dodatnia różnica między początkowymi szacunkami a ustalonymi prawami (52.474.762 EUR) wynika głównie z:

- odzyskania części z puli środków finansowych wypłaconych państwom członkowskim w poprzednich latach z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych, zgodnie z ich oświadczeniami za rok 2007 (około 20.500.000 EUR),

- odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (4.100.000 EUR) (art. 570),

- składek wpłaconych przez prezydencje na poczet finansowania zwyczajnych i nadzwyczajnych szczytów w 2008 roku (6.900.000 EUR) (art. 573),

- udziału innych instytucji i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (2.000.000 EUR) w 2008 roku (art. 573),

- przeniesienia uprawnień do świadczeń emerytalnych (150) urzędników (6.300.000 EUR). Kwota ta nie została uwzględniona w początkowych szacunkach dochodów (art. 411).

3.2.2. Dochody zgromadzone przed 2008 rokiem

Kwotę 5.281.347 EUR odnoszącą się do zaległych nakazów odzyskania środków (wystawionych przed 2008 rokiem) przeniesiono do odzyskania w 2008 roku. Jak pokazuje tabela 5, w 2008 roku odzyskano z tej kwoty 4.444.197 EUR (84 %), zaś kwotę 837.150 EUR przeniesiono na rok 2009.

Tabela 5

Dochody zgromadzone przed 2008 rokiem (według artykułów, kwoty w EUR)

(EUR)
ArtykułPrawa ustalone przed 2008 r.Dochody odzyskaneDo odzyskania
411 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników1.377.1821.131.294245.887
511 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości153.216153.216
520 Dochody z inwestycji, odsetek bankowych i innych odsetek52.74852.748
550 Dochody z tytułu świadczenia usług i wykonywania prac itp.15.99715.997
551 Dochody pochodzące od osób trzecich z tytułu świadczonych usług lub prac itp.2.7292.729
570 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot itp.3.070.4052.852.728217.676
573 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną598.555228.335370.220
580 Różne odszkodowania8.8347.1501.684
900 Różne dochody1.6831.683
Ogółem5.281.3474.444.197837.150

3.3. Wydatki w 2008 roku

Analiza wydatków w 2008 roku została przedstawiona łącznie, z uwzględnieniem 10 najistotniejszych kategorii wydatków.

3.3.1. Przegląd wykonania budżetu w latach 2004-2008

W ostatnich pięciu latach w wykonaniu budżetu SGR nie odnotowano żadnych istotnych zmian (zob. wykres 1). Ogólny wskaźnik wykonania budżetu wyniósł, z wyjątkiem 2006 roku, około 98 %. W tych latach około 79 % środków wypłacano w trakcie roku budżetowego, zaś średnio 19 % przenoszono na kolejny rok budżetowy.

Jak obrazuje wykres 1, środki przeniesione dzielą się na dwie główne kategorie: funkcjonowanie i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, które jednak nie zostały wypełnione lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i Residence Palace. W ostatnich kilku latach SGR mógł wykorzystać oszczędności poczynione w trakcie wykonywania swego budżetu w celu sfinansowania nabycia powyższych budynków. To z kolei w znacznym stopniu obniżyło ogólny koszt projektów związanych z budynkami, zwłaszcza w kontekście płatności odsetek.

Wykres 1: Ogólne wykonanie budżetu Rady w latach 2004-2008 (kwoty w EUR)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

3.3.2. Wykonanie środków według kategorii w 2008 roku

W tabeli 6 porównano - według kategorii wydatków - budżet początkowy (kolumna 1) z rozdziałem środków po przesunięciach (kolumna 2), jak również wykorzystanie budżetu (kolumna 3). Różnica między początkowym budżetem a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada nadwyżkom lub deficytom budżetowym objętym przesunięciami dokonanymi w roku budżetowym 2008.

Wskaźnik wykonania budżetu na rok 2008 w odniesieniu do wydatków bieżących instytucji wynosi 85,7 %. Ogólne wykonanie, które obejmuje planowane płatności zaliczkowe na rzecz budynku Residence Palace, sięga 97,5 %. Kwota 15 mln EUR zostaje anulowana(2).

Tabela 6

Przegląd wykonania budżetu na rok 2008(1)

KategoriaBudżet 2008Środki dostępne po przesunięciachZobowiązaniaWynik ogólny 2008Wskaźnik wykonaniaAnulowane środki
1234 = 1 - 35 = 3/16 = 2 - 3
Plan zatrudnienia303.098.000288.621.000283.897.82019.200.18093,7 %4.723.180
Inne wydatki związane z personelem21.442.00021.159.00020.441.3411.000.65995,3 %717.659
Budynki (tytuł II)38.856.00038.911.00035.816.3233.039.67792,2 %3.094.677
Systemy komputerowe (tytuł II)33.021.26832.367.26830.625.2122.396.05692,7 %1.742.056
Koszty tłumaczenia ustnego89.500.00066.857.20865.881.88723.618.11373,6 %975.321
Koszty podróży służbowych35.295.00028.322.79228.312.4936.982.50780,2 %10.299
Dziennik Urzędowy8.314.0007.614.0007.614.000700.00091,6 %-
Tytuł III36.707.00031.217.00028.511.1658.195.83577,7 %2.705.835
Różne (tytuł II)10.982.0009.582.0008.591.6472.390.35378,2 %990.353
Rezerwa17.500.00017.500.0000,0 %-
Ogółem (z wyj. nabywania)594.715.268524.651.268509.691.88885.023.38085,7 %14.959.380
Nabywanie nieruchomości70.064.00070.064.000- 70.064.000
Suma całkowita594.715.268594.715.268579.755.88814.959.38097,5 %14.959.380
(1) W kategorii "Rezerwa" przewidziano kwotę 15 mln EUR na płatności zaliczkowe dotyczące budynku Residence Palace.

Różnicę między szacunkami budżetowymi a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

- Różnica między początkowym budżetem dotyczącym planu zatrudnienia a wykonaniem wynika z niskiego wskaźnika obsadzenia stanowisk w planie zatrudnienia (średnio 90 % (3)). Ogólnie rzecz ujmując, wykorzystanie środków było o 19,2 mln EUR niższe niż przewidziano w budżecie na 2008 rok.

- Oszczędności w kwocie 1 mln EUR w kategorii "inne wydatki związane z personelem" pochodzą głównie z niepełnego wykorzystania środków związanych z pozostałymi pracownikami i ustaniem stosunku pracy.

- Jeżeli chodzi o wydatki związane z budynkami (wyłączając Residence Palace), należy zauważyć, że terminowe zawarcie i przedłużenie wszystkich odnośnych umów okazało się niemożliwe. W ujęciu globalnym anulowano kwotę 3 mln EUR (w tym 1,8 mln EUR na koszty związane z budynkami, łącznie z opóźnieniem odnowienia korytarzy w budynku Justus Lipsius, i 0,6 mln EUR na inne roboty związane z zagospodarowaniem i roboty instalacyjne).

- Budżet na systemy komputerowe (tytuł 2) zmniejszono o 0,7 mln EUR, głównie w wyniku mniejszego wykorzystania urządzeń służących komunikacji i transmisji danych. Ponadto na koniec roku budżetowego anulowano środki w wysokości 1,7 mln EUR, głównie z uwagi na niepełne wykorzystanie środków przeznaczonych na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania (0,9 mln EUR) oraz na konserwację instalacji informatycznych (0,6 mln EUR).

- Niepełne wykorzystanie środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne ma dwie przyczyny:

- oszczędności w kwocie 4,8 mln EUR na ogólne tłumaczenia ustne (początkowy budżet wynosił 36,5 mln EUR, w tym 3,9 mln EUR na środki anulowane i rezerwy na nieprzewidziane wydatki);

- niepełne wykorzystanie środków w odniesieniu do puli środków "na żądanie" według języków sięgnęło ogółem 18,8 mln EUR (początkowy budżet wynosił 53 mln EUR(4)).

- Kwota dostępna na pokrycie kosztów podróży służbowych wyniosła po przesunięciach 47,7 mln EUR (początkowy budżet wynosił 35,3 mln EUR + przesunięcia w kwocie 12,4 mln EUR z oszczędności wynikających z tłumaczenia ustnego na żądanie). Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z poprzedniego roku (poprzednich lat), tylko 28,3 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2008 rok.

- Wykonanie środków na Dziennik Urzędowy było o 0,7 mln EUR niższe niż przewidywano.

- W tytule III stosunkowo niski wskaźnik wykonania wyjaśniają poniższe czynniki:

- opóźnienie w realizacji projektu SESAME (4,2 mln EUR),

- zmniejszone zapotrzebowanie na usługi zewnętrzne w zakresie informatyki (0,7 mln EUR),

- zmniejszone zapotrzebowanie na pokrycie kosztów delegacji i podróży służbowych w ramach WPZiB/EPBiO.

- Ogólne niepełne wykorzystanie środków budżetowych (wskaźnik wykonania: 85,7 %) umożliwił udostępnienie kwoty 55 mln EUR na płatności zaliczkowe odnoszące się do budynku Residence Palace, w uzupełnieniu kwoty 15 mln EUR przewidzianej w rozdziale 100(5).

Tabela 7 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w 2008 roku.

Tabela 7

Zmiany w budżecie w 2008 roku

ZmianaPodstawa prawnaLiczba
Budżety korygująceart. 29 rozp. fin.0
Przesunięcie Bz pozycji do pozycji72
Przesunięcie Cart. 22 rozp. fin.3
Przesunięcie Dart. 24 rozp. fin.1
Ogółem76

Tabela 8 przedstawia pozycje budżetowe, które zostały w istotny sposób (2) zmienione w 2008 roku.

Tabela 8

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2008 roku

Pozycja/ ArtykułTreśćBudżet początkowyPrzesunięciaŚrodki ostateczneRóżnica, w %
1100Wynagrodzenie podstawowe221.133.000,007.990.000,00 -213.143.000,00- 3,6 %
1101Prawa wynikające z regulaminu, związane ze stanowiskiem4.115.000,00654.000,004.769.000,0015,9 %
1102Prawa wynikające z regulaminu, związane z osobistą sytuacją pracownika55.764.000,00950.000,00 -54.814.000,00- 1,7 %
1105Wynagrodzenie za godziny nadliczbowe2.500.000,00600.000,00 -1.900.000,00- 24,0 %
1106Prawa wynikające z regulaminu, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem, ustaniem stosunku pracy5.009.000,00900.000,00 -4.109.000,00- 18,0 %
1111Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy3.600.000,00838.000,00 -2.762.000,00- 23,3 %
1120Rezerwy (urzędnicy i pracownicy czasowi)4.451.000,004.451.000,00 -- 100,0 %
1200Inni pracownicy3.483.000,00321.000,00 -3.162.000,00- 9,2 %
1203Usługi zewnętrzne1.005.000,00325.000,001.330.000,0032,3 %
133Delegacje5.100.000,00550.000,005.650.000,0010,8 %
2002Nabywanie nieruchomości70.064.000,0070.064.000,00
2003Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją7.700.000,002.955.000,00 -4.745.000,00- 38,4 %
2004Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków1.000.000,001.365.000,002.365.000,00136,5 %
2005Wstępne wydatki związane z nabywaniem, budową i zagospodarowaniem budynków690.000,00310.000,00 -380.000,00- 44,9 %
2010Sprzątanie i utrzymanie obiektów14.122.000,001.125.000,0015.247.000,008,0 %
2011Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie3.956.000,00760.000,004.716.000,0019,2 %
2100Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego9.300.000,001.384.650,00 -7.915.350,00- 14,9 %
2101Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych14.240.000,00987.015,0015.227.015,006,9 %
2102Utrzymanie i konserwacja sprzętu i oprogramowania komputerowego4.277.268,001.038.095,005.315.363,0024,3 %
2103Telekomunikacja5.204.000,001.294.460,00 -3.909.540,00- 24,9 %
2120Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych1.950.000,001.615.000,00 -335.000,00- 82,8 %
2200Koszty podróży służbowych35.295.000,006.972.208,00 -28.322.792,00- 19,8 %
2202Koszty tłumaczenia ustnego89.500.000,0022.642.792,00 -66.857.208,00- 25,3 %
2211Dziennik Urzędowy8.314.000,00700.000,00 -7.614.000,00- 8,4 %
2213Informacje i akcje o charakterze publicznym1.198.000,00280.000,00 -918.000,00- 23,4 %
2236Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty600.000,00345.000,00945.000,0057,5 %
3010Delegacje1.400.000,00300.000,00 -1.100.000,00- 21,4 %
3200Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego7.996.000,004.698.000,00 -3.298.000,00- 58,8 %
3300Koszty podróży służbowych847.000,00342.500,00 -504.500,00- 40,4 %
100Środki rezerwowe15.000.000,0015.000.000,00 -- 100,0 %
101Rezerwa na nieprzewidziane wydatki2.500.000,002.500.000,00 -- 100,0 %

3.3.3. Wykonanie środków przeniesionych z 2007 roku

Jak pokazano w tabeli 9, ogólne wykorzystanie środków przeniesionych z 2007 roku na rok 2008 wynosi 91,8 %.

Tabela 9

Przegląd wykonania środków przeniesionych z 2007 roku

KategoriaŚrodki przeniesione z 2007 r.Płatności w 2008 r.Wskaźnik wykonaniaAnulowane środki
123 = 2/14 = 1 - 2
Plan zatrudnienia621.141543.60787,5 %77.534
Inne wydatki związane z personelem2.917.0032.509.36786,0 %407.637
Budynki (tytuł II)13.923.67111.886.05485,4 %2.037.617
Systemy komputerowe (tytuł II)13.900.84811.564.64983,2 %2.336.199
Koszty tłumaczenia ustnego8.944.2848.944.284100,0 %-
Koszty podróży służbowych42.3950,0 %42.395
Dziennik Urzędowy5.771.4102.523.39043,7 %3.248.020
Tytuł III5.681.4833.888.07368,4 %1.793.410
Różne (tytuł II)3.412.9122.614.27776,6 %798.635
Rezerwa---
Ogółem (z wyj. nabywania)55.215.14844.473.70180,5 %10.741.446
Nabywanie nieruchomości75.123.83075.123.830100,0 %-
Suma całkowita130.338.978119.597.53191,8 %10.741.446

Wskaźnik wykonania środków na wydatki bieżące przeniesionych z 2007 roku wyniósł 80,5 %, tj. o 5,5 % punktu procentowego mniej niż w roku poprzednim. Główne przyczyny niskiego wskaźnika wykonania są następujące:

- częściowy lub całkowity brak dostarczenia zamówionych towarów/usług w trakcie roku. Za przykład może posłużyć Dziennik Urzędowy,

- brak otrzymania faktur za wykonane roboty/usługi/dostarczone towary. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnych latach.

3.3.4. Środki przeniesione z roku 2008 na rok 2009

Środki przeniesione z roku 2008 na rok 2009 przedstawiono w tabeli 10. Przeniesiono kwoty (z wyłączeniem Residence Palace) w wysokości 46,6 mln EUR, co stanowi 9 % kwot, na które zaciągnięto zobowiązania na koniec roku 2008 (w 2007 roku wartości te wyniosły, odpowiednio, 55,2 mln EUR i 10,9 %).

Tabela 10

Środki przeniesione z roku 2008 na rok 2009

KategoriaBudżet 2008Środki dostępne po przesunięciachZobowiązaniaŚrodki przeniesione na 2009 r.Wskaźnik przeniesienia
12345 = 4/3
Plan zatrudnienia303.098.000288.621.000283.897.820281.3910,1 %
Inne wydatki związane z personelem21.442.00021.159.00020.441.3411.340.3836,6 %
Budynki (tytuł II)38.856.00038.911.00035.816.32311.532.94432,2 %
Systemy komputerowe (tytuł II)33.021.26832.367.26830.625.21212.145.93539,7 %
Koszty tłumaczenia ustnego89.500.00066.857.20865.881.8877.344.12011,1 %
Koszty podróży służbowych35.295.00028.322.79228.312.49344.2740,2 %
Dziennik Urzędowy8.314.0007.614.0007.614.0002.952.57638,8 %
Tytuł III36.707.00031.217.00028.511.1658.290.80729,1 %
Różne (tytuł II)10.982.0009.582.0008.591.6472.626.43330,6 %
Rezerwa17.500.000-
Ogółem (z wyj. nabywania)594.715.268524.651.268509.691.88846.558.8649,1 %
Nabywanie nieruchomości70.064.00070.064.00070.064.000
Suma całkowita594.715.268594.715.268579.755.888116.622.86420,1 %

3.3.5. Wykonanie zgromadzonych dochodów przeznaczonych na określony cel

Tabele 11a i 11b obrazują wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel w trakcie roku budżetowego 2008.

Tabela 11a przedstawia przegląd wykonania dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed rokiem 2008. Na koniec roku budżetowego 2008 wciąż była dostępna kwota 3,4 mln EUR.

Tabela 11a

Przegląd wykonania przeniesionych dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed rokiem 2008

KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2008 r.ZobowiązaniaDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123 = 1 - 2
Plan zatrudnienia1.485.0221.485.022-
Inne wydatki związane z personelem342.087258.30583.782
Budynki (tytuł II)3.515.0332.794.545720.488
Systemy komputerowe (tytuł II)2.541.8132.344.269197.544
Koszty tłumaczenia ustnego5.940.5555.940.555-
Koszty podróży służbowych14.664.02714.664.027-
Dziennik Urzędowy547.062547.062
Tytuł III647.136581.58365.552
Różne (tytuł II)2.956.6181.169.4221.787.197
Rezerwa---
Ogółem32.639.35329.237.7273.401.625

Należy zauważyć, że kwota 1,8 mln EUR w ramach Wydatków różnych w tytule II dotyczy niewykorzystanych środków udostępnionych przez poszczególne prezydencje w latach 2005-2007. Kwota ta zostanie wykorzystana na pokrycie ograniczonej liczby zaległych zobowiązań finansowych lub zwrócona stosownym prezydencjom po ostatecznym zamknięciu zdarzeń.

Tabela 11b pokazuje wykonanie środków pochodzących z dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w roku 2008.

Tabela 11b

Przegląd wykonania dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w roku 2008

KategoriaDochody przeznaczone na określony cel na 2008 r.ZobowiązaniaDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123 = 1 - 2
Plan zatrudnienia924.394924.394
Inne wydatki związane z personelem2.773.706958.3271.815.379
Budynki (tytuł II)1.710.4581.273.329437.129
Systemy komputerowe (tytuł II)1.362.985580.933782.051
Koszty tłumaczenia ustnego4.892.8974.892.897
Koszty podróży służbowych21.781.2303.538.71118.242.519
Dziennik Urzędowy506.956506.956
Tytuł III824.217231.319592.897
Różne (tytuł II)6.020.9623.062.4822.958.480
Rezerwa---
Ogółem40.797.8059.645.10131.152.703

Dochody przeznaczone na określony cel otrzymane w 2008 roku wyniosły 40,8 mln EUR. Z tej kwoty środki w wysokości 9,6 mln EUR wykorzystano w 2008 roku, w związku z czym środki przeniesione opiewały na kwotę 31,2 mln EUR.

3.3.6. Działalność Rady

Tabele 12 i 13 przedstawiają w zarysie główne przedmioty działalności Rady w latach 2003-2008.

Tabela 12

Rozwój działań w latach 2003-2008: posiedzenia

200320042005200620072008
Szczyty653335
Posiedzenia Rady777680766881
COREPER134128123120106144
Grupy robocze4.3333.9713.9184.0374.1834.480
Ogółem4.5504.1804.1244.2364.3604.710

Tabela 13

Rozwój działań w latach 2003-2008: akty prawne opublikowane w Dz.U.

200320042005200620072008
Akty prawne opublikowane w Dz.U.1.0451.1181.0561.3171.0001.274

______

(1) Inflacja 2007-2008: 1,9 %; wzrost płac 2007-2008: 3,0 %; zwiększenie puli środków na tłumaczenia ustne: 4,7 %.

(2) Wskaźnik wykonania budżetu na rok 2007 wyniósł 98,3 % (bez planowanych płatności zaliczkowych na rzecz budynku Residence Palace: 86,1 %); przy czym anulowano środki w kwocie 10 mln EUR.

(3) W 2007 roku średni wskaźnik obsadzenia stanowisk wyniósł 86 %. W obu latach do związanych z tym środków zastosowano ryczałtową redukcję w wysokości 7 %.

(4) Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot do puli środków na wydatki związane z podróżami delegatów do wykorzystania w tym samym roku budżetowym. W 2008 roku kwota ta sięgnęła 12,4 mln EUR.

(5) Jako że w chwili przyjęcia budżetu na rok 2008 umowa na budynek Residence Palace nie była jeszcze podpisana, w rozdziale 100 przewidziano rezerwę w wysokości 15 mln EUR na płatności zaliczkowe odnoszące się do budynku Residence Palace (środki rezerwowe).

(6) Kwota > 250.000 EUR.

ZAŁĄCZNIK  I

RADA - WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2008
Pozycja w budżeciePoczątkowe środkiPrzesunięcia/korektyOstateczne środkiZobowiązaniaPłatnościPrzeniesienie na podstawie uprawnieniaPrzeniesienie na podstawie decyzjiŚrodki anulowane
2008200820082008200820092009
12345678 = 3 - 5 - 6 - 7
1100 Wynagrodzenie podstawowe221.133.000,007.990.000,00213.143.000,00210.170.031,02210.170.031,02281.391,422.972.968,98
1101 Prawa wynikające z regulaminu, związane ze stanowiskiem4.115.000,00654.000,004.769.000,004.633.782,344.633.782,34135.217,66
1102 Prawa wynikające z regulaminu, związane z osobistą sytuacją pracownika55.764.000,00950.000,0054.814.000,0053.937.142,0953.937.142,09876.857,91
1103 Zabezpieczenie społeczne9.512.000,00110.000,009.402.000,009.165.863,099.165.863,09236.136,91
1104 Wskaźniki korygujące614.000,00130.000,00484.000,00424.063,07424.063,0759.936,93
1105 Wynagrodzenie za godziny nadliczbowe2.500.000,00600.000,001.900.000,001.628.976,601.628.976,60271.023,40
1106 Prawa wynikające z regulaminu, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem, ustaniem stosunku pracy5.009.000,00900.000,004.109.000,003.937.961,903.656.570,48171.038,10
110 Wynagrodzenie i inne należności298.647.000,0010.026.000,00288.621.000,00283.897.820,11283.616.428,69281.391,424.723.179,89
1110 Świadczenia w przypadku przejścia na emerytur ę w interesie służby341.000,00170.000,00511.000,00471.430,07471.430,0739.569,93
1111 Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy3.600.000,00838.000,002.762.000,002.617.865,122.617.865,12144.134,88
1112 Prawa byłych sekretarzy generalnych229.000,005.000,00234.000,00231.724,04231.724,042.275,96
111 Ustanie stosunku pracy4.170.000,00663.000,003.507.000,003.321.019,233.321.019,23185.980,77
1120 Rezerwy (urzędnicy i pracownicy czasowi)4.451.000,004.451.000,004.000,00
1121 Rezerwy (emeryci i uprawnieni do odpraw)63.000,0059.000,004.000,00
112 Rezerwy4.514.000,004.510.000,004.000,004.000,00
Ogółem rozdział 11 - Urzędnicy i pracownicy czasowi307.331.000,0015.199.000,00292.132.000,00287.218.839,34286.937.447,92281.391,424.913.160,66
1200 Inni pracownicy3.483.000,00321.000,003.162.000,002.973.535,282.968.535,285.000,00188.464,72
1201 Oddelegowani eksperci krajowi1.563.000,00170.000,001.393.000,001.311.447,541.295.145,7016.301,8481.552,46
1202 Staże476.000,00476.000,00452.618,10414.938,3537.679,7523.381,90
1203 Usługi zewnętrzne1.005.000,00325.000,001.330.000,001.281.327,59847.513,35433.814,2448.672,41
120 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne6.527.000,00166.000,006.361.000,006.018.928,515.526.132,68492.795,83342.071,49
122 Rezerwy35.000,0035.000,00
Ogółem rozdział 12 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne6.562.000,00201.000,006.361.000,006.018.928,515.526.132,68492.795,83342.071,49
1300 Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu210.000,0093.000,00210.000,00134.566,76121.670,7812.895,9875.433,24
1301 Doskonalenie zawodowe1.526.000,001.619.000,001.569.419,20932.896,43636.522,7749.580,80
130 Wydatki związane z zarządzaniem personelem1.736.000,0093.000,001.829.000,001.703.985,961.054.567,21649.418,75125.014,04
1310 Pomoc w szczególnych przypadkach25.000,009.000,0034.000,0031.426,3829.109,662.316,722.573,62
1311 Kontakty towarzyskie między pracownikami120.000,0038.000,00158.000,00156.950,00156.665,00285,001.050,00
1312 Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych112.000,00112.000,00112.000,0088.318,7223.681,28
1313 Inne wydatki socjalne46.000,0046.000,0045.305,6545.305,65694,35
131 Zapomogi dla personelu instytucji303.000,0047.000,00350.000,00345.682,03319.399,0326.283,004.317,97
1320 Służ ba medyczna362.000,0050.000,00312.000,00311.995,00280.965,4831.029,525,00
1321 Restauracje i stołówki1.000.000,001.000.000,00977.485,44969.918,037.567,4122.514,56
1322 Żłobki i świetlice2.146.000,002.146.000,002.146.000,002.146.000,00
132 Działalność dotyczą ca wszystkich osób związanych z instytucją3.508.000,0050.000,003.458.000,003.435.480,443.396.883,5138.596,9322.519,56
133 Delegacje5.100.000,00550.000,005.650.000,005.616.245,045.482.956,54133.288,5033.754,96
Ogółem rozdział 13 - Inne wydatki dotyczące pracowników związanych z instytucją10.647.000,00640.000,0011.287.000,0011.101.393,4710.253.806,29847.587,18185.606,53
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby związane z instytucją324.540.000,0014.760.000,00309.780.000,00304.339.161,32302.717.386,891.621.774,435.440.838,68
2000 Czynsze4.006.000,004.006.000,003.970.324,843.891.119,9979.204,8535.675,16
2002 Nabywanie nieruchomości70.064.000,0070.064.000,0070.064.000,0070.064.000,00
2003 Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją7.700.000,002.955.000,004.745.000,004.113.312,731.410.801,572.702.511,16631.687,27
2004 Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków1.000.000,001.365.000,002.365.000,002.238.658,62117.945,772.120.712,85126.341,38
2005 Wstępne wydatki związane z nabywaniem, budową i zag gospodarowaniem budynków690.000,00310.000,00380.000,00230.127,429.344,95220.782,47149.872,58
200 Budynki13.396.000,0068.164.000,0081.560.000,0080.616.423,615.429.212,2875.187.211,33943.576,39
2010 Sprzątanie i utrzymanie obiektów14.122.000,001.125.000,0015.247.000,0013.416.215,548.850.315,484.565.900,061.830.784,46
2011 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie3.956.000,00760.000,004.716.000,004.545.772,543.697.364,80848.407,74170.227,46
2012 Ochrona i nadzór nad budynkami6.637.000,0090.000,006.727.000,006.640.021,955.827.682,49812.339,4686.978,05
2013 Ubezpieczenie310.000,00110.000,00200.000,00185.657,73185.597,3460,3914.342,27
2014 Inne wydatki związane z budynkami435.000,0090.000,00525.000,00476.231,20293.206,30183.024,9048.768,80
201 Wydatki związane z budynkami25.460.000,001.955.000,0027.415.000,0025.263.898,9618.854.166,416.409.732,552.151.101,04
Ogółem rozdział 20 - Budynki i koszty dodatkowe38.856.000,0070.119.000,00108.975.000,00105.880.322,5724.283.378,6981.596.943,883.094.677,43
2100 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego9.300.000,001.384.650,007.915.350,006.973.686,683.331.456,043.642.230,64941.663,32
2101 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych14.240.000,00987.015,0015.227.015,0015.084.452,279.530.749,535.553.702,74142.562,73
2102 Utrzymanie i konserwacja sprzętu i oprogramowania komputerowego4.277.268,001.038.095,005.315.363,004.709.062,403.760.631,71948.430,69606.300,60
2103 Telekomunikacja5.204.000,001.294.460,003.909.540,003.858.010,721.856.439,622.001.571,1051.529,28
210 Systemy komputerowe i telekomunikacja33.021.268,00654.000,0032.367.268,0030.625.212,0718.479.276,9012.145.935,171.742.055,93
2111 Zakup i wymian a mebli990.000,00128.000,001.118.000,001.067.395,56611.851,46455.544,1050.604,44
2112 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli20.000,0020.000,0015.740,0714.231,811.508,264.259,93
211 Umeblowanie1.010.000,00128.000,001.138.000,001.083.135,63626.083,27457.052,3654.864,37
2120 Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych1.950.000,001.615.000,00335.000,00187.235,65104.627,1082.608,55147.764,35
2121 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową instalacji i wyposażenia technicznego30.000,005.000,0035.000,0034.892,9832.457,982.435,00107,02
2122 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa instalacji i wyposażenia technicznego421.000,00150.000,00271.000,00200.372,13149.684,9450.687,1970.627,87
212 Wyposażenie i instalacje techniczne2.401.000,001.760.000,00641.000,00422.500,76286.770,02135.730,74218.499,24
2131 Zakup i wymian a parku samochodowego70.000,0050.000,0020.000,00230.490,48196.179,6734.310,8120.000,00
2132 Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samo-chodowego181.000,0050.000,00231.000,00509,52
213 Transport251.000,00251.000,00230.490,48196.179,6734.310,8120.509,52
Ogółem rozdział 21 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie36.683.268,002.286.000,0034.397.268,0032.361.338,9419.588.309,8612.773.029,082.035.929,06
2200 Koszty podróży służbowych35.295.000,006.972.208,0028.322.792,0028.312.493,0028.268.219,1844.273,8210.299,00
2201 Inne koszty podróży służbowych168.000,0085.000,00253.000,00232.212,80132.180,73100.032,0720.787,20
2202 Koszty tłumaczenia ustnego89.500.000,0022.642.792,0066.857.208,0065.881.887,0058.537.766,807.344.120,20975.321,00
2203 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne990.000,0030.000,001.020.000,001.000.349,58919.944,0480.405,5419.650,42
2204 Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne561.000,00561.000,00527.868,00312.099,50215.768,5033.132,00
2205 Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń50.000,0050.000,0046.364,001.364,0045.000,003.636,00
220 Posiedzenia i konferencje126.564.000,0029.500.000,0097.064.000,0096.001.174,3888.171.574,257.829.600,131.062.825,62
2210 Wydatki na dokumentację i bibliotekę783.000,00100.000,00883.000,00810.730,72637.434,75173.295,9772.269,28
2211 Dziennik Urzędowy8.314.000,00700.000,007.614.000,007.614.000,004.661.423,882.952.576,12
2212 Publikacje ogólne550.000,0070.000,00480.000,00477.890,49163.972,54313.917,952.109,51
2213 Informacje i akcje o charakterze publicznym1.198.000,00280.000,00918.000,00760.180,52456.307,01303.873,51157.819,48
221 Informacja10.845.000,00950.000,009.895.000,009.662.801,735.919.138,183.743.663,55232.198,27
2221 Nowy Jork385.000,00385.000,00301.891,73266.777,3635.114,3783.108,27
2222 Genewa115.000,00115.000,0095.691,3784.240,0911.451,2819.308,63
222 Biura łącznikowe500.000,00500.000,00397.583,10351.017,4546.565,65102.416,90
2230 Materiał y biurowe1.270.000,001.270.000,001.061.878,16795.071,98266.806,18208.121,84
2231 Opłaty pocztowe150.000,0020.000,00130.000,00128.814,8897.343,6931.471,191.185,12
2232 Koszty badań, analiz i konsultacji40.000,0040.000,0031.688,5331.688,538.311,47
2234 Przeprowadzki55.000,0020.000,0075.000,0065.313,1941.503,1923.810,009.686,81
2235 Obciążenia finansowe80.000,0080.000,0060.000,0047.237,9412.762,0620.000,00
2236 Koszty postępowa ń sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty600.000,00345.000,00945.000,00943.220,47606.011,98337.208,491.779,53
2237 Inne wydatki operacyjne325.000,0022.000,00347.000,00311.425,37263.003,5248.421,8535.574,63
223 Wydatki różne2.520.000,00367.000,002.887.000,002.602.340,601.881.860,83720.479,77284.659,40
Ogółem rozdział 22 - Wydatki operacyjne140.429.000,0030.083.000,00110.346.000,00108.663.899,8196.323.590,7112.340.309,101.682.100,19
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki operacyjne215.968.268,0037.750.000,00253.718.268,00246.905.561,32140.195.279,26106.710.282,066.812.706,68
3000 Świadczenia dla oddelegowanych krajowych ekspertów wojskowych6.679.000,0016.000,006.695.000,006.606.271,566.530.346,3875.925,1888.728,44
3001 Świadczenia dla ekspertów krajowych oddelegowanych w ramach EPBiO/WPZiB2.518.000,00200.000,002.318.000,002.003.585,781.967.197,1136.388,67314.414,22
3002 Doradcy specjalni w zakresie EPBiO/WPZiB184.000184.000,00162.045,02148.392,8213.652,2021.954,98
300 Inni pracownicy i osoby z zewnątrz9.197.000,009.197.000,008.771.902,368.645.936,31125.966,05425.097,64
3010 Delegacje1.400.000,00300.000,001.100.000,001.072.557,08954.224,30118.332,7827.442,92
3011 Doskonalenie zawodowe25.000,0025.000,0012.001,008.042,453.958,5512.999,00
301 Inne wydatki związane z personelem1.425.000,00300.000,001.125.000,001.084.558,08962.266,75122.291,3340.441,92
Ogółem rozdział 30 - Personel10.622.000,00300.000,0010.322.000,009.856.460,449.608.203,06248.257,38465.539,56
3100 Czynsze4.480.000,00246.000,004.726.000,004.717.293,804.597.434,75119.859,058.706,20
3103 Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją320.000,004.000,00324.000,00123.235,1522.316,60100.918,55200.764,85
3104 Prace związane z zabezpieczeniem250.000,0060.000,00190.000,00136.901,3248.726,6788.174,6553.098,68
3105 Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i wyposażeniem budynków10.000,0010.000,0010.000,00
310 Budynki5.060.000,00190.000,005.250.000,004.977.430,274.668.478,02308.952,25272.569,73
3110 Sprzątanie i utrzymanie obiektów880.000,0010.000,00870.000,00775.870,41557.452,98218.417,4394.129,59
3111 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie430.000,0060.000,00490.000,00468.000,00311.842,65156.157,3522.000,00
3112 Ochrona i nadzór nad budynkami1.860.000,0010.000,001.850.000,001.810.000,001.351.140,31458.859,6940.000,00
3113 Ubezpieczenie18.000,0018.000,009.265,909.265,908.734,10
3114 Inne wydatki związane z budynkami35.000,0020.000,0055.000,0042.934,1219.021,9923.912,1312.065,88
311 Wydatki związane z budynkami3.223.000,0060.000,003.283.000,003.106.070,432.248.723,83857.346,60176.929,57
Ogółem rozdział 31 - Budynki i koszty dodatkowe8.283.000,00250.000,008.533.000,008.083.500,706.917.201,851.166.298,85449.499,30
3200 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego7.996.000,004.698.000,003.298.000,002.259.643,67570.865,041.688.778,631.038.356,33
3201 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych5.397.000,00100.000,005.297.000,005.188.205,781.546.203,383.642.002,40108.794,22
3202 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania763.000,0048.000,00811.000,00703.471,43601.483,92101.987,51107.528,57
3203 Telekomunikacja2.100.000,00200.000,001.900.000,001.569.409,15355.795,501.213.613,65330.590,85
320 Systemy komputerowe i telekomunikacja16.256.000,004.950.000,0011.306.000,009.720.730,033.074.347,846.646.382,191.585.269,97
321 Umeblowanie200.000,00150.000,0050.000,0019.721,005.697,6814.023,3230.279,00
Ogółem rozdział 32 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie16.456.000,005.100.000,0011.356.000,009.740.451,033.080.045,526.660.405,511.615.548,97
3300 Koszty podróży służbowych847.000,00342.500,00504.500,00497.229,00344.836,00152.393,007.271,00
3301 Inne koszty podróży służbowych15.000,002.500,0017.500,0015.000,0012.219,112.780,892.500,00
3303 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne25.000,0025.000,0022.996,4421.746,441.250,002.003,56
3304 Wydatki administracyjne związane z podróżami100.000,00100.000,00100.000,00
3305 Różne wydatki związane z posiedzeniami20.000,0020.000,0020.000,008.367,4611.632,54
330 Posiedzenia i konferencje1.007.000,00340.000,00667.000,00555.225,44387.169,01168.056,43111.774,56
3310 Wydatki na dokumentację i bibliotekę179.000,00179.000,00145.059,38143.355,551.703,8333.940,62
3311 Publikacje ogólne90.000,0090.000,0071.956,2031.952,1840.004,0218.043,80
3312 Informacje i akcje o charakterze publicznym50.000,0050.000,0041.408,4039.288,402.120,008.591,60
331 Informacja319.000,00319.000,00258.423,98214.596,1343.827,8560.576,02
3322 Inne wydatki operacyjne20.000,0020.000,0017.103,6013.142,503.961,102.896,40
332 Wydatki różne20.000,0020.000,0017.103,6013.142,503.961,102.896,40
Ogółem rozdział 33 - Wydatki operacyjne1.346.000,00340.000,001.006.000,00830.753,02614.907,64215.845,38175.246,98
OGÓŁEM TYTUŁ 3 - Wydatki związane z wykonywaniem przez instytucję zadań specjalnych36.707.000,005.490.000,0031.217.000,0028.511.165,1920.220.358,078.290.807,122.705.834,81
100 Środki rezerwo we15.000.000,0015.000.000,00
101 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki2.500.000,002.500.000,00
TYTUŁ 10 - Inne wydatki17.500.000,0017.500.000,00
BUDŻET OGÓŁEM594.715.268,00594.715.268,00579.755.887,83463.133.024,22116.622.863,6114.959.380,17

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.