Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2021 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2022.354.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 września 2022 r.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2021
Sekcja II - Rada Europejska i Rada
(2022/C 354/01)

SPIS TREŚCI

1. WSTĘP

2. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2021

2.1. Główne cele finansowe

2.2. Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady w 2021 r

2.2.1. Podejście ogólne

2.2.2. Budżet 2021

2.2.3. Budżet na 2021 r. a dział 7 wieloletnich ram finansowych budżetu UE

3. GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2021 r

3.1. Działalność i cele Rady Europejskiej i Rady w 2021 r

3.1.1. Posiedzenia

3.1.2. Działania o charakterze ustawodawczym

3.1.3. Modernizacja administracyjna

3.1.4. Realizacja celów w 2021 r

3.2. Dochody

3.3. Wydatki w 2021 r

3.3.1. Zmiana budżetu w 2021 r

3.3.2. Przegląd wykonania budżetu w latach 2017-2021

3.3.3. Wykonanie środków według kategorii w 2021 r

3.4. Środki przeniesione

3.4.1. Środki przeniesione automatycznie z 2020 r. na 2021 r

3.4.2. Środki przeniesione automatycznie z 2021 r. na 2022 r

3.5. Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r

3.5.2. Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z 2020 r. z przeznaczeniem na płatności

3.5.3. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r. przeniesione na

2022 r. z przeznaczeniem na płatności

3.5.4. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2021 r

1. WSTĘP

Zgodnie z art. 249 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (rozporządzenie finansowe - RF) 1  niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2021.

Podstawą niniejszego sprawozdania są: wstępne sprawozdanie finansowe za 2021 r., ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

W rozdziale II niniejszego sprawozdania przedstawiono podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2021. W rozdziale III przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2021 r.

Wykonanie budżetu na 2021 r. w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku.

2. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2021

2.1. Główne cele finansowe

Główne cele finansowe Sekretariatu Generalnego Rady (SGR) na 2021 r. były następujące:

- zapewnienie kontynuacji procesu decyzyjnego w Radzie Europejskiej i Radzie pomimo utrzymującej się wyjątkowej sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19,

- zapewnianie ciągłego wsparcia Radzie Europejskiej i Radzie dzięki skutecznemu i wydajnemu wykorzystaniu zasobów finansowych,

- kontynuowanie procesu cyfrowej modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR i właściwego wykorzystania zasobów.

2.2. Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady w 2021 r.

2.2.1. Podejście ogólne

Przy uchwalaniu budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2021 r. kierowano się ogólnym celem zakładającym nieprzekroczenie o więcej niż 2 %, w ujęciu nominalnym, ogólnego poziomu budżetu na 2020 r. w odniesieniu do wydatków niezwiązanych z wynagrodzeniami.

Zwiększenia wysokości środków związane z zobowiązaniami statutowymi lub umownymi lub zwiększenia w dziedzinach uznanych za podstawowe dla właściwego funkcjonowania SGR, skompensowano poprzez ustalenie priorytetów i zmiany w programowaniu w odniesieniu do niektórych projektów, z uwzględnieniem wykonania budżetu w ostatnich latach.

Jeżeli chodzi o plan zatrudnienia, SGR kontynuował usprawnienia organizacyjne, wdrażając następujące działania:

- przekształcenie 25 stanowisk AST w 25 stanowisk AD w ramach kontynuacji modernizacji administracyjnej, ze skutkiem neutralnym dla budżetu.

2.2.2. Budżet 2021

Władza budżetowa uchwaliła całkowity budżet Rady Europejskiej i Rady na 2021 r. na poziomie 594,4 mln EUR. Stanowi to zwiększenie o 3,8 mln EUR (+ 0,6 %) w porównaniu z 2020 r.

Liczbę stanowisk w planie zatrudnienia na 2021 r. ustalono w przypadku Rady Europejskiej i Rady na 3 029.

Tabela 1 przedstawia w zarysie budżet na 2021 r. według poszczególnych kategorii.

Tabela 1

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2021 r. w porównaniu z budżetem na 2020 r. (według kategorii)

(w EUR)

KategoriaBudżet 2020Budżet 2021Zmiana 2021/2020
123=2/1
Plan zatrudnienia341 218 000342 791 5450,5 %
Inne wydatki związane z personelem25 366 00027 684 9099,1 %
Budynki (z wył. nabycia)56 64400057 151 0000,9 %
Systemy komputerowe44 50900047 116 0005,9 %
Meble1 171000951 000- 18,8 %
Wyposażenie techniczne6 026 0007 192 00019,3 %
Transport2 284 0001 368 000- 40,1 %
Koszty podróży służbowych delegacji17 228 00015 505 000- 10,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego81 450 00080 000 000- 1,8 %
Posiedzenia i konferencje6 285 0005 757000- 8,4 %
Informacja7 235 0007 510 5003,8 %
Różne1 2170001 36000011,8 %
Rezerwa
Ogółem (z wył. nabycia)590 633 000594 386 9540,6 %
Nabycie nieruchomości
Suma całkowita590 633 000594 386 9540,6 %

2.2.3. Budżet na 2021 r. a dział 7 wieloletnich ram finansowych budżetu UE

Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2017-2021. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 7 (poprzedni dział 5) wieloletnich ram finansowych zmniejszył się z 6,0 % w 2017 r. do 5,6 % w 2021 r.

Tabela 2

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 7 (poprzedni dział 5) wieloletnich ram finansowych w latach 2017-2021

(Kwoty w cenach bieżących)20172018201920202021
mln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmiana
Dział 79 3955,0 %9 6662,9 %9 9452,9 %10 2222,8 %10 6354,0 %
(Kwoty w cenach bieżących)20172018201920202021
mln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmiana
RE/Rada5623,0 %5732,0 %5821,6 %5911,5 %5940,6 %
Udział RE/ Rady w dziale 76,0 %5,9 %5,9 %5,8 %5,6 %

3. GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2021 r.

3.1. Działalność i cele Rady Europejskiej i Rady w 2021 r.

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swoich podstawowych działań, mających znaczenie z finansowego punktu widzenia; informacje te zawierają opis funkcjonowania Rady Europejskiej i Rady w danym roku budżetowym. W sprawozdaniu zaznaczono również główne osiągnięcia w danym roku.

3.1.1. Posiedzenia

Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2017-2021.

Oprócz 4 382 posiedzeń instytucjonalnych i posiedzeń z udziałem państw trzecich w 2021 r. SGR zorganizował 199 posiedzeń innego rodzaju (np. seminaria, sesje informacyjne i briefingi).

Tabela 3

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2017-2021

2017201820192020202020212021
FizyczneWideo- konfe- rencje/ hybrydoweOGÓŁEMFizyczneWideo- konfe- rencje/ hybrydoweOGÓŁEM
Szczyty1515171582311718
Rady77758031851167036106
Coreper1051171241522154123123
Coreper (art. 50)22292833
Grupy robocze4 0394 3043 7061 5381 2522 7901 3422 7934 135
Grupy robocze ad hoc (art. 50)326128
Ogółem4 2904 6013 9831 7391 3473 0861 5462 8364 382
Inne posiedzenia3 0303 1293 6854013343417623199
Suma całkowita7 3207 7307 6682 1401 3803 5201 7222 8594 581

Pomimo utrzymujących się wyjątkowych warunków pracy spowodowanych pandemią COVID-19 liczba posiedzeń organizowanych przez SGR wzrosła o 30 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Liczba posiedzeń instytucjonalnych była dość zbliżona do poziomów sprzed pandemii, w szczególności dzięki organizacji posiedzeń za pośrednictwem wideokonferencji (64,7 % ogółu posiedzeń instytucjonalnych). Skutki obowiązujących restrykcji były bardziej zauważalne pod względem liczby organizowanych konferencji oraz briefingów i konferencji prasowych.

Ponadto 14 i 15 czerwca 2021 r. SGR był gospodarzem dwustronnych szczytów, odpowiednio, UE-Kanada i UE-USA.

Oprócz tego 15 grudnia 2021 r. odbył się 6. szczyt Partnerstwa Wschodniego. Uczestniczyły w nim kraje UE oraz Armenia, Azerbejdżan, Gruzja, Republika Mołdawii i Ukraina. Celem Partnerstwa Wschodniego jest wspieranie stabilności, dobrobytu i wzajemnej współpracy, zwiększenie zaangażowania na rzecz niezbędnych reform oraz sprostanie globalnym i regionalnym wyzwaniom.

3.1.2. Działania o charakterze ustawodawczym

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności jest liczba aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym (Dz.U.) (tabela 4). W 2021 r. w Dz.U. opublikowano 1 340 aktów prawnych. Należy zauważyć, że publikacja aktów prawnych w Dz.U. jest ostatnim etapem procesu ustawodawczego.

Tabela 4

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2016-2021

201620172018201920202021
Akty prawne w Dz.U.opublikowane1 2591 1871 2101 3261 3281 340

Pomimo utrudnionych warunków pracy w 2021 r. ze względu na pandemię COVID-19 Rada zwiększyła swoje działania o charakterze ustawodawczym w porównaniu do roku poprzedzającego pandemię (2019).

3.1.3. Modernizacja administracyjna

W 2021 r. SGR kontynuował działania mające poprawić jakość i wydajność swojej organizacji wewnętrznej, koncentrując się w szczególności na radzeniu sobie z ograniczeniami w pracy wynikającymi z utrzymującej się pandemii COVID-19:

- przyjęto nową decyzję w sprawie polityki i procedur rekrutacji w SGR, aby zwiększyć efektywność procesu selekcji, a także uwzględnić elementy zgodne ze strategią różnorodności i inkluzywności SGR,

- przeprojektowano szereg narzędzi informatycznych specyficznych dla SGR, takich jak eConsilium, aby poprawić sposób funkcjonowania Rady w środowisku cyfrowym,

- przeprowadzono analizę wpływu pandemii na SGR, w tym ocenę reakcji organizacyjnej Sekretariatu, w celu określenia najlepszych praktyk oraz opracowania jasnych i użytecznych zaleceń dotyczących usprawnień sposobu, w jaki SGR funkcjonował w trakcie pandemii i bezpośrednio po niej.

3.1.4. Realizacja celów w 2021 r.

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2021 można podsumować następująco:

- Plan zatrudnienia

1 stycznia 2021 r. w SGR obsadzonych było 2 885 stanowisk. W następstwie rotacji, do których doszło w ciągu roku, 31 grudnia 2021 r. obsadzonych było 2 908 stanowisk, co stanowi różnicę wynoszącą 23 dodatkowych obsadzonych stanowisk w planie zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady.

Uwaga: Obsadzone stanowiska obejmują również stanowiska zajmowane przez pracowników niepobierających wynagrodzenia zgodnie z definicją określoną w regulaminie pracowniczym.

- Zarządzanie finansami

W 2021 r. SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej usprawnić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. Wdrożono szereg usprawnień w zakresie zarządzania finansami instytucji, np.:

- uruchomiono inicjatywę na rzecz zintegrowanego planowania biznesowego, której celem jest rozszerzenie ram zarządzania o ulepszony proces łączący krótko-, średnio- i długoterminowe planowanie zasobów finansowych i ludzkich w związku z planowaniem ukierunkowanym na działania i planowaniem strategicznym,

- opracowano tablicę wskaźników finansowych w celu zwiększenia świadomości na temat wyników finansowych we wszystkich służbach SGR,

- zezwolono na podpisywanie umów podpisem hybrydowym jako pierwszy krok w kierunku przyszłego pełnego podpisu elektronicznego.

W kontekście poprawiania pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR wyniósł w 2021 r. 19 dni, przy maksymalnym terminie wynoszącym 30 dni kalendarzowych (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE 2 ).

- Polityka w zakresie budynków

Polityka Rady w zakresie nieruchomości nie uległa zmianie. Od 2004 r. ostatecznym celem Rady jest skupienie wszystkich rodzajów jej działalności i działalności Rady Europejskiej w Brukseli w budynkach będących jej własnością, dostosowanych do jej potrzeb i zlokalizowanych blisko siebie. Reorganizacja ta została zakończona 30 czerwca 2016 r., wraz z oddaniem do użytku budynku Europa.

3.2. Dochody

Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2021 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2020 r." odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2020 r., w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2021 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2021 r." dotyczy procedur odzyskiwania środków przeprowadzonych w 2021 r.

Tabela 5

Przegląd operacji dotyczących dochodów w budżecie na 2021 r.

(w EUR)

RozdziałUstalone prawa za 2020 r.Odzyskane dochody z 2020 r.Ustalone prawa za 2021 r.Odzyskane dochody z 2021 r.Ustalone prawa ogółem 2020+2021Kwoty odzyskane ogółem 2020+2021Kwoty do odzyskania w 2022 r.
12345=1 + 36=2+47=5-6
30Dochody związane z personelem60 354 81860 354 81860 354 81860 354 818
31Dochody związane z własnością38426738426791 40088 136475 6674724033 264
32Dochody z tytułu dostaw towarów, świadczenia usług i wykonywania prac35 87935 545932 375906 302968 254941 84726 407
32Dochody od osób trzecich z tytułu towarów, usług i prac (ESDZ)426 782426 782426 782426 782
33Inne dochody administracyjne47020215825541 491 16639 913 45141 961 36840 071 7061 889 663
4 0Dochody z inwestycji i rachunków613613613613
Ogółem890 348578067103 297 154101 690 102104 187 502102 268 1691 919 333

Łączna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2021 r. 104,2 mln EUR. Z tej kwoty 102,3 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, a 1,9 mln EUR zostanie pobrane w 2022 r.

Większość odzyskanych dochodów ogółem (59 %, czyli 60,4 mln EUR z kwoty 102,3 mln EUR) w 2021 r. dotyczy podatków, obciążeń i opłat wspólnotowych, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 33,1 mln EUR pochodzi z potrąceń od wynagrodzeń personelu, a kwota 27,3 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.

Pozostała część, czyli 41 % (41,9 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych, głównie z następujących źródeł:

- odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu kosztów podróży służbowych delegatów wynikających z przedstawionych przez nich oświadczeń za lata 2020 i 2021 (37,9 mln EUR, rozdział 3 3),

- kwot wpłaconych na poczet kosztów administracyjnych powstałych w ramach dorobku Schengen w odniesieniu do Islandii i Norwegii (1,3 mln EUR, rozdział 3 3),

- kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (0,9 mln EUR, rozdział 3 3),

- płatności dokonanych przez Trybunał Sprawiedliwości, Trybunał Obrachunkowy i Europejski Instytut Uniwersytecki we Florencji z tytułu ich wkładów do wspólnego systemu finansowego z Radą (0,7 mln EUR, rozdział 3 2),

- wpływów z wynajmu nieruchomości oraz zwrotów z nimi związanych (0,5 mln EUR, rozdział 3 1),

- przesunięć z ESDZ do Rady środków z tytułu zaliczek za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (0,4 mln EUR, rozdział 3 2).

3.3. Wydatki w 2021 r.

3.3.1. Zmiana budżetu w 2021 r.

W trakcie roku budżetowego 2021 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 6 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2017-2021.

Tabela 6

Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2017-2021

ZmianaRok
RodzajPodstawa prawna20172018201920202021
Budżet korygujacyart. 44 RF00000
Przesunięcie Bart. 29 RF4552394441
Przesunięcie Cart. 29 RF12222
Przesunięcie Dart. 31 RF00000
Ogółem4654414643

W 2021 r. dokonano dwóch przesunięć typu C, co wymagało poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 29 rozporządzenia finansowego):

- przesunięcie typu C1 w kwocie 6 612 000 EUR dokonane 22 lipca 2021 r. w celu:

- pokrycia kosztów projektów pierwotnie przewidzianych w budżecie na kolejny rok, ale w odniesieniu do których możliwe było przyspieszenie cyklu projektowego dzięki niskiemu stopniowi wykorzystania powierzchni biurowych w budynkach SGR ze względu na pandemię COVID-19 (1 000 000 EUR),

- sfinansowania pomocy technicznej na rozszerzenie działań informatycznych w związku z utrzymującą się sytuacją zdrowotną (1 897 000 EUR),

- pokrycia kosztów zakupu dodatkowego sprzętu i oprogramowania informatycznego, w tym utrzymania i konserwacji (2 930 000 EUR),

- sfinansowania wyższych rocznych opłat telekomunikacyjnych w wyniku zawarcia nowej umowy ramowej (140 000 EUR),

- przeniesienia obowiązków związanych z kosztami podróży w związku z wydarzeniami organizowanymi przez rotacyjne prezydencje (20 000 EUR),

- sfinansowania potrzeb w zakresie dodatkowych kosztów podróży służbowych przewodniczącego Rady Europejskiej i jego zespołu ochrony bezpośredniej (625 000 EUR),

- przesunięcie typu C2 w kwocie 5 360 000 EUR dokonane 18 listopada 2021 r. w celu:

- pokrycia kosztów zakupu dodatkowego sprzętu i oprogramowania informatycznego, w tym utrzymania i konserwacji (2 450 000 EUR),

- przeniesienia obowiązków w zakresie zarządzania projektami dotyczących opracowania systemu zarządzania utrzymaniem budynków na podstawie istniejących narzędzi informatycznych w SGR (655 000 EUR),

- sfinansowania dodatkowej pomocy w kilku obszarach działalności Rady w dziedzinie informatyki, takich jak Portal Delegatów, system zarządzania tłumaczeniami (TMS) lub narzędzie do zarządzania wnioskami o poradę prawną (1 855 000 EUR),

- sfinansowania potrzeb w zakresie dodatkowych kosztów podróży służbowych przewodniczącego Rady Europejskiej i jego zespołu ochrony bezpośredniej (400 000 EUR).

W 2021 r. dokonano ponadto 41 przesunięć typu B na podstawie art. 29 ust. 4 rozporządzenia finansowego w celu wprowadzenia wewnętrznych modyfikacji w budżecie Rady Europejskiej i Rady.

Tabela 7 przedstawia w zarysie linie budżetowe, które zostały w znacznym stopniu 3  zmienione w 2021 r. w drodze różnych przesunięć.

Tabela 7

Linie budżetowe, w ramach których dokonano znacznych przesunięć w 2021 r.

(w EUR)

PozycjaTreśćPoczątkowy budżet

2020

PrzesunięciaOstateczne środkiRóżnica
1 0 0 4Inne wydatki na zarządzanie1 075 0001 025 0002 100 00095 %
1 1 0 0Wynagrodzenie podstawowe256 457 6363 885 364260 343 0002 %
2 0 0 0Czynsze457000865 0001 322000189 %
2 0 1 3Ubezpieczenie285000330 500615 500116 %
2 1 0 0Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego13 850 500348345417 333 95425 %
2 1 0 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych24 019 5007205 87831 225 37830 %
2 1 0 3Telekomunikacja1 750000533 9302283 93031 %
2 1 2 0Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych3958000908 5854866 58523 %
2 2 0 5Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń315000360000675000114 %

3.3.2. Przegląd wykonania budżetu w latach 2017-2021

W ciągu ostatnich pięciu lat (wykres 1) ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej i Rady wynosił średnio 91,5 %. Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego z dostępnego przyjętego budżetu.

Wskaźnik faktycznych rocznych płatności w latach 2017-2021 wyniósł średnio 81,4 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona, zgodnie z art. 12 ust. 7 rozporządzenia finansowego, na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na płatności. Wydatki na wynagrodzenia i dodatki dla członków i pracowników instytucji Unii nie mogą zostać przeniesione (art. 12 ust. 8 rozporządzenia finansowego).

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2017-2021

grafika

W odniesieniu do 2021 r. środki przeniesione dotyczą zobowiązań należycie zaciągniętych przed końcem roku budżetowego, ale w przypadku których towary nie zostały jeszcze dostarczone, a usługi wyświadczone, lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

3.3.3. Wykonanie środków według kategorii w 2021 r.

Analiza wydatków w 2021 r. została przedstawiona z uwzględnieniem 14 kategorii wydatków.

W tabeli 8 zestawiono budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a środkami, na które zaciągnięto zobowiązania, odpowiada kwotom niewykorzystanym w 2021 r., a co za tym idzie - anulowanym.

Tabela 8

Przegląd wykonania budżetu na 2021 r. (według kategorii)

(w EUR)

KategoriaBudżet 2021 (początkowy)Budżet 2021 (ostateczny (*))ZobowiązaniaWskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
1234=3/25=2-3
Plan zatrudnienia342 791 545342 791 545337 934 77898,6 %4856 767
Inne wydatki związane z personelem27 684 90927 684 90923 585 78785,2 %4 099 122
Budynki (z wył. nabycia)57 151 00056 221 00054 238 24596,5 %1 982 755
Systemy komputerowe47 11600057 043 00057 030 431100,0 %12 569
Meble951 000951 000926 20997,4 %24 791
Wyposażenie techniczne7 192 0006 986 0006 159 40288,2 %826 598
Transport1 368 0001 368 0001 367 11599,9 %885
Koszty podróży służbowych delegacji15 505 00010 150 20410 150 204100,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego80 000 00077 303 79619 784 53225,6 %57 519 264

(w EUR)

KategoriaBudżet 2021 (początkowy)Budżet 2021 (ostateczny (*))ZobowiązaniaWskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
1234=3/25=2-3
Posiedzenia i konferencje5 7570004997000347746069,6 %1 519 540
Informacja7 510 5007 530 5007 529 721100,0 %779
Różne1 3600001 360000806 98159,3 %553 019
Rezerwa
Ogółem (z wył. nabycia)594 386 954594 386 954522 990 86688,0 %71 396 088
Nabycie nieruchomości
Suma całkowita594 386 954594 386 954522 990 86688,0 %71 396 088

(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2021 r. wynosi 88 %. Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

- Niepełne wykorzystanie środków w kategorii planu zatrudnienia wynosi ogółem 4,9 mln EUR. To niepełne wykorzystanie wynika głównie z niższego zapotrzebowania na wynagrodzenia podstawowe (3,5 mln EUR). Innymi elementami uzasadniającymi niepełne wykorzystanie są: niższe zapotrzebowanie na różne należności z tytułu regulaminu (0,6 mln EUR) i na godziny nadliczbowe (0,4 mln EUR) oraz niższy poziom wydatków na zabezpieczenie społeczne (0,2 mln EUR).

- W kategorii "inne wydatki związane z personelem" 58,5 % niepełnego wykorzystania (2,4 mln EUR z kwoty 4,1 mln EUR) wiąże się z kosztami podróży służbowych personelu. Oszczędności w zakresie innych wydatków związanych z personelem (szkolenia, koszty leczenia, usługi socjalne itp.) wynoszą ogółem 0,4 mln EUR. Kolejne 1,3 mln EUR oszczędności wynika z mniejszych płatności na rzecz pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i z tytułu innych usług zewnętrznych.

- Ogólne wykonanie wydatków związanych z budynkami przyniosło oszczędności w wysokości 2,0 mln EUR. Z kwoty tej 1,2 mln EUR wiąże się z niższymi kosztami utrzymania i sprzątania, a 0,4 mln z oszczędnościami w zakresie niektórych prac związanych z zagospodarowaniem. Kolejne 0,2 mln EUR pochodzi z oszczędności w zakresie ochrony i nadzoru nad budynkami. Pozostała kwota 0,2 mln EUR wynika z prac zapewniających bezpieczeństwo budynków i innych kosztów związanych z budynkami (tj. usuwanie odpadów, oznakowanie i analizy prowadzone przez wyspecjalizowane organy).

- W dziedzinie informatyki wykonanie budżetu wyniosło 100 %.

- Jeśli chodzi o meble, niepełne wykorzystanie środków wynoszące 0,02 mln EUR wynika głównie z niższych potrzeb w zakresie wynajmu i konserwacji mebli ze względu na przełożenie wielostronnego szczytu UE-Unia Afrykańska na początek 2022 r.

- Oszczędności w wysokości 0,8 mln EUR w zakresie wyposażenia technicznego wynikają głównie z niższego poziomu zakupów i wymiany wyposażenia technicznego, szczególnie w dziedzinie bezpieczeństwa.

- Wykonanie budżetu w dziedzinie transportu jest bliskie 100 %.

- Jeśli chodzi o koszty podróży służbowych delegacji, wykonanie budżetu wyniosło 100 %. Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 10,2 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 15,5 mln EUR; do tej kwoty przesunięto 25 mln EUR z oszczędności związanych z niektórymi pulami środków na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony 30,4 mln EUR przesunięto do pul środków na tłumaczenia ustne w ramach technicznej puli środków 4 . Z technicznej puli środków na tłumaczenia ustne finansowane są częściowo języki używane obecnie jako języki pośrednie, stanowiące rozwiązanie techniczne stosowane jako element łączący w pewnych kombinacjach językowych, niezbędne dla zapewnienia komunikacji wielojęzycznej.

- Niepełne wykorzystanie środków na tłumaczenia ustne wynosi 57,5 mln EUR. Te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 25 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 5 . Ostateczny wynik uwzględnia także przesunięcie 30,4 mln EUR z pul środków na podróże służbowe delegacji w ramach wykonania technicznej puli środków.

- Kwota 0,9 mln EUR z ogólnej kwoty niepełnego wykorzystania środków w wysokości 1,5 mln EUR w zakresie organizacji posiedzeń i konferencji odzwierciedla mniejsze niż zabudżetowane potrzeby związane z cateringiem. Mniejsze zapotrzebowanie na wynajem zewnętrznych sal konferencyjnych i akredytację pozwoliło dodatkowo zaoszczędzić 0,2 mln EUR. Można to wyjaśnić wpływem pandemii na organizację regularnych spotkań w połączeniu z przesunięciem wielostronnego szczytu UE-Unia Afrykańska.

- Wskaźnik wykonania środków w kategorii "Informacja" wyniósł 100 %.

- W kategorii "Wydatki różne" niepełne wykorzystanie środków w kwocie 0,5 mln EUR wynika głównie z mniejszych potrzeb w zakresie usług prawnych (0,4 mln) w połączeniu ze zmniejszonym zapotrzebowaniem na przeprowadzki biurowe, analizy, odzież służbową i inne wydatki operacyjne.

3.4. Środki przeniesione

3.4.1. Środki przeniesione automatycznie z 2020 r. na 2021 r.

Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 69,6 mln EUR przeniesiono z 2020 r. na 2021 r.

Tabela 9

Wykonanie środków przeniesionych z 2020 r. na 2021 r. (według kategorii)

(w EUR)

KategoriaŚrodki przeniesione z 2020 r.Płatności 2021Wskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia326 349302 45992,7 %23 890
Inne wydatki związane z personelem1 380 8681 07490077,8 %305 968
Budynki21 973 03916 351 77774,4 %5 621 262
Systemy komputerowe24 01621923 682 34998,6 %333 869
Meble852 821841 32198,7 %11 500
Wyposażenie techniczne29971522 73724291,3 %259 910
Transport518695229 98144,3 %288 714
Koszty podróży służbowych delegacji
Koszty tłumaczenia ustnego13 482 40110 960 19081,3 %2 522 211
Posiedzenia i konferencje567139301 76053,2 %265 379
Informacja

Różne

Rezerwa

3 256 451

213 767

2 864 529

172 532

88,0 %

80,7 %

391 922

41 235

Ogółem69 584 90159 519 04185,5 %10 065 860

Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2020 r. wyniósł 85,5 %. Główne przyczyny takiego wskaźnika wykonania są następujące:

- częściowe lub całkowite niedostarczenie robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie poprzedniego roku,

- nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnym roku budżetowym, gdyż w odniesieniu do tych transakcji konieczne będzie zaciągnięcie nowych zobowiązań w 2022 r.

3.4.2. Środki przeniesione automatycznie z 2021 r. na 2022 r.

Środki przeniesione z 2021 r. na 2022 r. wyniosły ogółem 62 mln EUR.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2021 r. na 2022 r. (według kategorii)

(w EUR)

KategoriaBudżet 2021 (początkowy)Budżet 2021 (ostateczny (*))ZobowiązaniaPłatności 2021Środki przeniesione na 2022 r.Wskaźnik przeniesienia
12345=3-46=5/3
Plan zatrudnienia342 791 545342 791 545337934 778337 480 7034540750,1 %
Inne wydatki związane z personelem27 684 9092768490923 585 78721 892 8891 692 8987,2 %
Budynki57 151 00056 221 00054 238 24535 709 11918 529 12634,2 %
Systemy komputerowe47 11600057 043 00057 030 43133 327 22923 703 20241,6 %
Meble951 000951 000926 209198 98672722478,5 %
Wyposażenie techniczne7 192 00069860006 159 40226201363 539 26757,5 %
Transport1 368 0001 3680001 367 115585006782 10957,2 %
Koszty podróży służbowych delegacji1550500010 150 20410 150 20410 1502040,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego80 000 00077 303 79619 784 53210 994 8258 789 70644,4 %
Posiedzenia i konferencje5 757 00049970003 477 4602 614 496862 96424,8 %
Informacja75105007 530 5007 529 72148879262 641 79535,1 %
Różne1 360 0001 360000806 981518269288 71235,8 %
Rezerwa
Ogółem (z wył. nabycia)594 386 954594 386 954522 990 866460 979 78762 01107811,9 %
Nabycie nieruchomości
Suma całkowita594 386 954594 386 954522 990 866460 979 78762 01107811,9 %

(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Kwoty przeniesione z 2021 r. na 2022 r. pochodzą głównie z poniższych kategorii:

- systemy komputerowe: 23,7 mln EUR, z czego 14 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 8,0 mln - sprzętu i oprogramowania komputerowego, 1,1 mln EUR - usług informatycznych i konserwacji informatycznej, a 0,6 mln EUR - telekomunikacji,

- budynki: 18,5 mln EUR, z czego 7,0 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 3,8 mln EUR - sprzątania i utrzymania obiektów, 3,8 mln EUR - ochrony i prewencji, 1,7 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania, 1,3 mln EUR - prac zapewniających bezpieczeństwo budynków, a 0,9 mln EUR - innych wydatków związanych z budynkami, np. analiz budynków,

- 8,8 mln EUR w celu pokrycia części kosztów tłumaczenia ustnego wykonanego w 2021 r., jednak w odniesieniu do którego faktury nie zostały w pełni uzgodnione ze służbami Komisji Europejskiej (szczególnie w odniesieniu do kosztów zmian w programowaniu),

- wyposażenie techniczne: 3,5 mln EUR, co odpowiada zakupowi i utrzymaniu sprzętu konferencyjnego,

- wydatki na informacje: 2,6 mln EUR, z czego 1,9 mln EUR dotyczy informacji i akcji o charakterze publicznym, 0,6 mln EUR - wydatków na dokumentację i bibliotekę, a 0,1 mln EUR - publikacji Rady,

- inne wydatki związane z personelem: 1,7 mln EUR, głównie w odniesieniu do wydatków na szkolenia i rekrutację (0,7 mln EUR), służby medycznej i świetlic (0,4 mln EUR), kosztów delegacji (w tym podróży) (0,3 mln EUR) i środków wsparcia dla personelu (0,2 mln EUR),

- posiedzenia i konferencje: 0,9 mln EUR, dotyczy głównie jeszcze nieotrzymanych faktur za organizację posiedzeń Rady Europejskiej i Rady w 2021 r.,

- transport: 0,8 mln EUR na pokrycie kosztów wynajmu i naprawy parku samochodowego (0,5 mln EUR) oraz planu w zakresie mobilności pracowników Rady (0,3 mln EUR), oraz

- meble: 0,7 mln EUR, dotyczy zakupu mebli do sal przeznaczonych do posiedzeń hybrydowych, sali prasowej, projektu pilotażowego dotyczącego nowych metod pracy (NWOW) oraz budynku żłobka,

- wydatki różne: 0,3 mln EUR obejmujące głównie koszty postępowań sądowych (0,1 mln EUR), materiały biurowe (0,1 mln EUR) oraz opłaty pocztowe (0,04 mln EUR).

3.5. Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r.

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r. wyniosły 43,1 mln EUR.

Tabela 11

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2021 r. (według kategorii)

(w EUR)

KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2021 (ostateczne (*))Zobowiązania 2021Płatności2021Wskaźnik wykonaniaAnulowane dochody przeznaczone na określony cel
1234=2/14=1-2
Plan zatrudnienia1 456 5441 443 1781 443 17899,1 %13 366
Inne wydatki związane z personelem1 662 9561 633 3521 615 66898,2 %29 604
Budynki527 758512 601439 49197,1 %15 158
Systemy komputerowe892 372877927657 02698,4 %14 446
Meble----
Wyposażenie techniczne16 61915 01112 09890,3 %1 607
Transport6 1136 1131 332100,0 %
Koszty podróży służbowych delegacji30 385 44930 385 44930 385 449100,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego79090567 909 0567909056100,0 %
Posiedzenia i konferencje84 09784 09764 285100,0 %
Informacja12 54410 01310 0132 530
Różne82 54080 54180 53197,6 %1 999
Ogółem RE/Rada43 036 04842 95733742 618 12599,8 %78 711
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ80 00059 87154 57174,8 %20 129
Suma całkowita43 116 04843 01720742 672 69699,8 %98 840

(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Dochody przeznaczone na określony cel związane z działalnością SGR wyniosły ogółem 43,1 mln EUR, z czego w odniesieniu do 43 mln EUR należycie zaciągnięto zobowiązania w 2021 r. Pozostała kwota 0,1 mln EUR została anulowana zgodnie z art. 12 ust. 1 RF.

Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2021 r. (0,08 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2020 r. przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w różnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR. Z całej kwoty zobowiązania wynoszącej 0,06 mln EUR, w 2020 r. dokonano płatności na kwotę 0,05 mln EUR.

3.5.2. Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z 2020 r. z przeznaczeniem na płatności

Łączna kwota dochodów przeznaczonych na określony cel przeniesionych z 2020 r. z przeznaczeniem na płatności wynosiła 0,5 mln EUR.

Tabela 12

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2021 r. przeniesionych na 2021 r. z przeznaczeniem na płatności (według kategorii)

(w EUR)

KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przeniesione z 2020 r. z przeznaczeniem na płatnościPłatności 2021Wskaźnik wykonaniaAnulowane dochody przeznaczone na określony cel
124=2/14=1-2
Plan zatrudnienia-
Inne wydatki związane z personelem9 6489 644100,0 %4
Budynki412 792259 68562,9 %153107
Systemy komputerowe10 89010 890100,0 %
Mable-
Wyposażenie techniczne-
Transport2 6160,0 %2 616
Koszty podróży służbowych delegacji-
Koszty tłumaczenia ustnego-
Posiedzenia i konferencje81-81
Informacja

Różne

- -
Ogółem RE/Rada436 026280 21964,3 %155 807
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ97 19697 196-
Suma całkowita533 222377 41570,8 %155 807

3.5.3. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r. przeniesione na 2022 r. z przeznaczeniem na płatności

Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r., w odniesieniu do których należycie zaciągnięto zobowiązania, ale nie dokonano płatności w 2021 r., zostały przeniesione z 2021 r. na 2022 r. i wyniosły łącznie 0,3 mln EUR.

Tabela 13

Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2021 r. przeniesione na 2022 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2021 (ostateczne (*))Zobowiązania

2021

Płatności 2021Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione na 2021 r.Wskaźnik przeniesienia
1234=2-35=4/2
Plan zatrudnienia1 456 5441 443 1781 443 178-
Inne wydatki związane z personelem1 662 9561 633 3521 615 66817 6841,1 %
Budynki527 758512 601439 49173 11014,3 %
Systemy komputerowe Meble892 372877 92765702622090125,2 %
Wyposażenie techniczne16 61915 01112 0982 91419,4 %
Transport6 1136 1131 3324 78178,2 %
Koszty podróży służbowych delegacji30 385 44930 385 44930 385 4490,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego79090567 909 0567 909 0560,0 %
Posiedzenia i konferencje84 09784 09764 28519 81223,6 %
Informacja12 54410 01310 013-
Różne82 54080 54180 531100,0 %
Ogółem RE/Rada43 036 04842 95733742 618 125339 2110,8 %
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ80 00059 87154 5715 3008,9 %
Suma całkowita43 116 04843 01720742 672 696344 5110,8 %

(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Kwoty przeniesione dotyczą głównie prac związanych z zewnętrznym wsparciem informatycznym (0,2 mln EUR).

3.5.4. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2021 r.

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2021 r. wyniosły 41,8 mln EUR. Z tego kwota 0,4 mln EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.

Tabela 14

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2021 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel 2021 (ostateczne (*))Zobowiązania

2021

Płatności2021Środki, na które nie zaciągnięto zobowiązańŚrodki dostępne na płatności
1234=1-25=2-3
Plan zatrudnienia1 776 7011 776 701
Inne wydatki związane z personelem1 302 739162 368136 8431 140 37125 524
Budynki804 96491 500713 46491 500
Systemy komputerowe825 65251 2039 805774 44841 399
Meble
Wyposażenie techniczne2 7502 750
Transport

Koszty podróży służbowych delegacji

Koszty tłumaczenia ustnego

36 363 72436 363 724
Posiedzenia i konferencje24 07624 076
Informacja16127014 877146 39314 877
Różne126 974126 974
Ogółem RE/Rada41 388 848319 949146 64841 068 900173 300
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ406 36215995186 868246 41173 084
Suma całkowita41 795 211479 90023351641 315311246 384

(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2021 r. związane z działalnością SGR wyniosły 41,8 mln EUR. W trakcie roku budżetowego zaciągnięto zobowiązania na kwotę 0,5 mln EUR, zaś kwota 41,3 mln EUR została przeniesiona na 2022 r. zgodnie z art. 12 ust. 4 RF.

Około 87 % dochodów przeznaczonych na określony cel (36,4 mln EUR) pochodzi z salda kosztów podróży służbowych delegacji wynikającego z przedstawionych przez nie oświadczeń dotyczących podróży służbowych oraz z wcześniejszego zwrotu środków z pul na podróże służbowe na 2021 r. przez kilka państw członkowskich.

Pozostałe środki pochodzą głównie ze zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.

ZAŁĄCZNIK

RADA - WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2021

(w EUR)
Linia budżetowaPoczątkowe środkiPrzesunięcia/ KorektyOstateczne środkiŚrodki na zobowiązaniaŚrodki na płatnościPrzeniesienie na podstawie uprawnienia na rokPrzeniesienie na podstawie decyzji na rokŚrodki anulowane
2021202120212021202120222022
12345678 = 3 - 5 - 6 - 7
1 0 0 0Wynagrodzenie podstawowe365 000,001 025 000,00365 000,00347 194,80347 194,8050 942,8217 805,20
1 0 0 1Należności związane z zajmowanym stanowiskiem75 000,0075 000,0070 894,2070 894,204 105,80
1 0 0 2Należności związane z osobistą sytuacją pracownika25 000,0025 000,0022 254,7822 254,782 745,22
1 0 0 3Zabezpieczenie społeczne16 000,0016 000,0013 134,4213 134,422 865,58
1 0 0 4Inne wydatki na zarządzanie1 075 000,002 100 000,001 005 658,98954 716,161 094 341,02
1 0 0Wynagrodzenie i inne należności1 556 000,001 025 000,002 581 000,001 459 137,181 408 194,3650 942,821 121 862,82
1 0 1 0Świadczenia przejściowe205 000,00205 000,00169 719,43169 719,4335 280,57
1 0 1Ustanie stosunku pracy205 000,00205 000,00169 719,43169 719,4335 280,57
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji1 761 000,001 025 000,002 786 000,001 628 856,611 577 913,7950 942,821 157 143,39
1 1 0 0Wynagrodzenie podstawowe256 457 636,003 885 364,00260 343 000,00256 799 044,93256 799 044,93454 075,393 543 955,07
1 1 0 1Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z zajmowanym stanowiskiem1 767 000,001 767 000,001 467 752,911 467 752,91299 247,09
1 1 0 2Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika65 201 091,0065 201 091,0064 985 181,6064 985 181,60215 909,40
1 1 0 3Zabezpieczenie społeczne10 519 909,0010 519 909,0010 334 297,8810 334 297,88185 611,12
1 1 0 4Wskaźniki korygujące147 000,00147 000,00109 191,38109 191,3837 808,62
1 1 0 5Wynagrodzenia za godziny nadliczbowe1 257 545,001 257 545,00847 326,74847 326,74410 218,26
1 1 0 6Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy1 855 000,001 855 000,001 795 000,001 340 924,6160 000,00
1 1 0 7Dostosowanie wynagrodzeń3 885 364,00- 3 885 364,00
1 1 0Wynagrodzenie i inne należności341 090 545,00341 090 545,00336 337 795,44335 883 720,05454 075,394 752 749,56
1 1 1 0Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby1 543 000,00158 000,001 701 000,001 596 982,881 596 982,88104 017,12
1 1 1 2Należności byłych sekretarzy generalnych158 000,00- 158 000,00
1 1 1Ustanie stosunku pracy1 701 000,001 701 000,001 596 982,881 596 982,88104 017,12
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy czasowi342 791 545,00342 791 545,00337 934 778,32337 480 702,93454 075,394 856 766,68
1 2 0 0Inni pracownicy11 456 364,0011 456 364,0010 669 101,5510 668 119,50982,05787 262,45
1 2 0 1Oddelegowani eksperci krajowi1 244 000,001 244 000,001 079 387,871 076 477,122 910,75164 612,13
1 2 0 2Staże770 000,00770 000,00709 716,51703 035,916 680,6060 283,49
1 2 0 3Usługi zewnętrzne385 000,00385 000,00167 342,87122 438,4444 904,43217 657,13
1 2 0 4Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych235 000,00235 000,00213 151,64191 530,1821 621,4621 848,36
1 2 0 7Coroczne dostosowanie wynagrodzeń39 545,0039 545,0039 545,00
1 2 0Inni pracownicy i usługi zewnętrzne14 129 909,0014 129 909,0012 838 700,4412 761 601,1577 099,291 291 208,56
Ogółem rozdział 1 2 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne14 129 909,0014 129 909,0012 838 700,4412 761 601,1577 099,291 291 208,56
1 3 0 0Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu156 000,00156 000,00153 488,0491 468,0462 020,002 511,96
1 3 0 1Doskonalenie zawodowe2 539 000,002 539 000,002 344 369,441 667 447,94676 921,50194 630,56
1 3 0Wydatki związane z zarządzaniem personelem2 695 000,002 695 000,002 497 857,481 758 915,98738 941,50197 142,52
1 3 1 0Pomoc w szczególnych przypadkach27 000,00- 2 000,0025 000,004 525,924 525,9220 474,08
1 3 1 1Kontakty pozasłużbowe między pracownikami130 000,002 000,00132 000,0051 687,6017 668,5934 019,0180 312,40
1 3 1 2Dodatkowa pomoc dla osób z niepełnospraw- nościami250 000,00250 000,00205 469,87110 185,8995 283,9844 530,13
1 3 1 3Inne wydatki socjalne72 000,0072 000,0071 600,0033 015,3638 584,64400,00
1 3 1Zapomogi na rzecz pracowników instytucji479 000,00479 000,00333 283,39165 395,76167 887,63145 716,61
1 3 2 0Służba medyczna390 000,00390 000,00375 147,30213 471,24161 676,0614 852,70
1 3 2 2Żłobki i świetlice2 605 000,002 605 000,002 605 000,002 399 824,39205 175,61
1 3 2 3Współpraca międzyinstytucjonalna w dziedzinie zarządzania personelem900 000,00900 000,00897 962,00897 962,002 038,00
1 3 2Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją3 895 000,003 895 000,003 878 109,303 511 257,63366 851,6716 890,70
1 3 3 1Koszty delegacji Sekretariatu Rady3 240 000,00- 1 025 000,002 215 000,001 307 302,031 083 106,12224 195,91907 697,97
1 3 3 2Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską1 485 000,001 485 000,001 101 677,991 034 698,9966 979,00383 322,01
1 3 3Podróże służbowe4 725 000,00- 1 025 000,003 700 000,002 408 980,022 117 805,11291 174,911 291 019,98
Ogółemrozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji11 794 000,00- 1 025 000,0010 769 000,009 118 230,197 553 374,481 564 855,711 650 769,81
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby pracujące dla instytucji370 476 454,00370 476 454,00361 520 565,56359 373 592,352 146 973,218 955 888,44
2 0 0 0Czynsze457 000,00865 000,001 322 000,001 321 992,931 321 992,937,07
2 0 0 3Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją10 871 000,00- 240 000,0010 631 000,0010 242 356,983 195 943,557 046 413,43388 643,02
2 0 0 4Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków2 321 000,00- 800 000,001 521 000,001 437 971,46114 573,251 323 398,2183 028,54
2 0 0 5Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i zagospodarowaniem budynków743 000,0020 000,00763 000,00752 969,37276 338,04476 631,3310 030,63
2 0 0Budynki14 392 000,00- 155 000,0014 237 000,0013 755 290,744 908 847,778 846 442,97481 709,26
2 0 1 0Sprzątanie i utrzymanie obiektów18 735 000,00- 500 000,0018 235 000,0017 045 093,7813 284 828,323 760 265,461 189 906,22
2 0 1 1Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie4 689 000,00- 415 000,004 274 000,004 274 000,002 565 008,061 708 991,94
2 0 1 2Ochrona i nadzór nad budynkami18 493 000,00- 275 000,0018 218 000,0018 006 668,3314 222 878,373 783 789,96211 331,67
2 0 1 3Ubezpieczenie285 000,00330 500,00615 500,00580 842,78557 302,4323 540,3534 657,22
2 0 1 4Inne wydatki związane z budynkami557 000,0084 500,00641 500,00576 349,27170 253,62406 095,6565 150,73
2 0 1Wydatki związane z budynkami42 759 000,00- 775 000,0041 984 000,0040 482 954,1630 800 270,809 682 683,361 501 045,84
Ogółem rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe57 151 000,00- 930 000,0056 221 000,0054 238 244,9035 709 118,5718 529 126,331 982 755,10
2 1 0 0Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego13 850 500,003 483 453,6917 333 953,6917 325 143,929 364 590,107 960 553,828 809,77
2 1 0 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych24 019 500,007 205 878,1831 225 378,1831 221 618,9217 183 060,6314 038 558,293 759,26
2 1 0 2Utrzymanie i konserwacja sprzętu i oprogramowania komputerowego7 496 000,00- 1 296 262,176 199 737,836 199 737,825 135 112,781 064 625,040,01
2 1 0 3Telekomunikacja1 750 000,00533 930,302 283 930,302 283 930,301 644 465,52639 464,78
2 1 0Systemy komputerowe i telekomunikacja47 116 000,009 927 000,0057 043 000,0057 030 430,9633 327 229,0323 703 201,9312 569,04
2 1 1 1Zakup i wymiana mebli915 000,00915 000,00914 929,45191 642,20723 287,2570,55
2 1 1 2Wynajem, utrzymanie oraz naprawa mebli36 000,0036 000,0011 280,007 343,333 936,6724 720,00
2 1 1Meble951 000,00951 000,00926 209,45198 985,53727 223,9224 790,55
2 1 2 0Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych3 958 000,00908 585,004 866 585,004 293 372,361 622 223,552 671 148,81573 212,64
2 1 2 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową wyposażenia i instalacji technicznych100 000,00100 000,0041 844,5024 011,5017 833,0058 155,50
2 1 2 2Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa wyposażenia i instalacji technicznych3 134 000,00- 1 114 585,002 019 415,001 824 185,61973 900,48850 285,13195 229,39
2 1 2Wyposażenie i instalacje techniczne7 192 000,00- 206 000,006 986 000,006 159 402,472 620 135,533 539 266,94826 597,53
2 1 3 1Zakup i wymiana parku samochodowego25 000,00- 25 000,00
2 1 3 2Koszty wynajmu, utrzymania i naprawy samochodów służbowych823 000,00175 000,00998 000,00997 260,78517 152,13480 108,65739,22
2 1 3 3Plan mobilności520 000,00- 150 000,00370 000,00369 854,2367 854,23302 000,00145,77
2 1 3Transport1 368 000,001 368 000,001 367 115,01585 006,36782 108,65884,99
Ogółem rozdział 2 1 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie56 627 000,009 721 000,0066 348 000,0065 483 157,8936 731 356,4528 751 801,44864 842,11
2 2 0 0Koszty podróży służbowych delegacji15 505 000,00- 5 354 795,5610 150 204,4410 150 204,4410 150 204,44
2 2 0 1Inne koszty podróży służbowych513 000,00- 20 000,00493 000,00182 595,81137 243,3145 352,50310 404,19
2 2 0 2Koszty tłumaczenia ustnego80 000 000,00- 2 696 204,4477 303 795,5619 784 531,5010 994 825,128 789 706,3857 519 264,06
2 2 0 3Koszty reprezentacyjne150 000,00150 000,00120 805,2688 300,0332 505,2329 194,74
2 2 0 4Różne wydatki na posiedzenia4 779 000,00- 1 100 000,003 679 000,002 800 983,812 160 445,41640 538,40878 016,19
2 2 0 5Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń315 000,00360 000,00675 000,00373 075,16228 507,37144 567,79301 924,84
2 2 0Posiedzenia i konferencje101 262 000,00- 8 811 000,0092 451 000,0033 412 195,9823 759 525,689 652 670,3059 038 804,02
2 2 1 0Wydatki na dokumentację i bibliotekę2 655 000,00- 30 000,002 625 000,002 624 908,702 003 209,53621 699,1791,30
2 2 1 2Publikacje ogólne270 000,0040 000,00310 000,00309 601,25168 771,74140 829,51398,75
2 2 1 3Informacje i akcje o charakterze publicznym4 585 500,0010 000,004 595 500,004 595 210,582 715 944,241 879 266,34289,42
2 2 1Informacja7 510 500,0020 000,007 530 500,007 529 720,534 887 925,512 641 795,02779,47
2 2 3 0Materiały biurowe398 000,00398 000,00364 476,85246 200,09118 276,7633 523,15
2 2 3 1Opłaty pocztowe50 000,0050 000,0050 000,009 878,8740 121,13
2 2 3 2Koszty badań, analiz i konsultacji45 000,0045 000,0045 000,00
2 2 3 4Przeprowadzki18 000,0018 000,0018 000,00
2 2 3 5Opłaty finansowe10 000,0010 000,0010 000,005 402,274 597,73
2 2 3 6Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty550 000,00550 000,00178 206,9957 744,99120 462,00371 793,01
2 2 3 7Inne wydatki operacyjne289 000,00289 000,00204 297,12199 042,615 254,5184 702,88
2 2 3Wydatki różne1 360 000,001 360 000,00806 980,96518 268,83288 712,13553 019,04
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki operacyjne110 132 500,00- 8 791 000,00101 341 500,0041 748 897,4729 165 720,0212 583 177,4559 592 602,53
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki operacyjne223 910 500,00223 910 500,00161 470 300,26101 606 195,0459 864 105,2262 440 199,74
BUDŻET OGÓŁEM594 386 954,00594 386 954,00522 990 865,82460 979 787,3962 011 078,4371 396 088,18
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych (Dz.U. L 48 z 23.2.2011, s. 1).
3 Kwota netto > 250 000 EUR.
4 Zgodnie z decyzją 54/18 (art. 10 ust. 3) Sekretarza Generalnego Rady co roku należy dokonywać przesunięcia kwoty odpowiadającej kosztom podróży służbowych delegatów niewykorzystanej w poprzednim roku do pul środków na tłumaczenia ustne. W 2021 r. kwota ta wyniosła 30,4 mln EUR.
5 Zgodnie z decyzją 54/18 (art. 10 ust. 1) SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot dostępnych w pulach językowych na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegatów do wykorzystania w tym samym roku budżetowym. W 2021 r. kwota ta wyniosła 25 mln EUR.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.