Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2015 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.360.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 30 września 2016 r.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2015
Sekcja II - Rada Europejska i Rada

(2016/C 360/01)

(Dz.U.UE C z dnia 30 września 2016 r.)

SPIS TREŚCI

1. WPROWADZENIE

2. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2015

2.1. Główne cele finansowe

2.2. Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2015 r.

2.2.1. Podejście ogólne

2.2.2. Budżet 2015

2.2.3. Budżet na 2015 r. a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE

3. GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2015 r.

3.1. Działalność i cele Rady Europejskiej i Rady w 2015 r.

3.1.1. Posiedzenia

3.1.2. Działania o charakterze ustawodawczym

3.1.3. Modernizacja administracyjna

3.1.4. Realizacja celów w 2015 r.

3.2. Dochody

3.3. Wydatki w 2015 r.

3.3.1. Zmiana budżetu w 2015 r .

3.3.2. Przegląd wykonania budżetu w latach 2006-2015

3.3.3. Wykonanie środków według kategorii w 2015 r.

3.4. Środki przeniesione

3.4.1. Wykonanie środków przeniesionych z 2014 na 2015 r.

3.4.2. Środki przeniesione z 2015 na 2016 r

3.5. Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2015 r.

3.5.2. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2015 r.

1 WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego (RF) 1 niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2015.

Podstawą niniejszego sprawozdania są: wstępne sprawozdanie rachunkowe za 2015 r., ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

W rozdziale 2 niniejszego sprawozdania przedstawiono podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2015. W rozdziale 3 przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2015 r.

Wykonanie budżetu na 2015 r. w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku.

2 CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2015

2.1 Główne cele finansowe

Główne cele finansowe Sekretariatu Generalnego Rady (SGR) na 2015 r. były następujące:

- zapewnienie ciągłego wsparcia przewodniczącemu Rady Europejskiej i Radzie dzięki skutecznemu i wydajnemu wykorzystaniu zasobów finansowych,

- kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR i właściwego wykorzystania zasobów,

- dalsze finansowanie budowy budynku Europa, który powinien zostać oddany do użytku do połowy 2016 r.

2.2 Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2015 r.

2.2.1 Podejście ogólne

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2015 r. został uchwalony w oparciu o ogólny cel zakładający nieprzekroczenie, w ujęciu nominalnym, ogólnego poziomu budżetu na 2014 r. w odniesieniu do wszystkich wydatków niezwiązanych z personelem.

Zwiększenia wysokości środków związane ze zobowiązaniami statutowymi lub umownymi lub zwiększenia w dziedzinach, które uznano za podstawowe dla właściwego funkcjonowania SGR, skompensowano poprzez ustalenie priorytetów i zmiany w programowaniu w odniesieniu do niektórych projektów, z uwzględnieniem wykonania budżetu w ostatnich latach.

Jeżeli chodzi o plan zatrudnienia, SGR kontynuował usprawnienia organizacyjne, wdrażając następujące działania:

- zmniejszenie o 31 liczby stanowisk w planie zatrudnienia, zgodnie z propozycją Komisji dotyczącą zmniejszenia poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat (trzeci rok),

- przeniesienie 6 stanowisk AST do Urzędu Administracji i Wypłacania Należności Indywidualnych Komisji Europejskiej,

- przeniesienie 1 stanowiska AST do ESDZ,

- przekształcenie 10 stanowisk AST w 10 stanowisk dla długoterminowych pracowników kontraktowych (mniej kosztowne),

- przekształcenie 6 stanowisk AST 5 w 6 stanowisk AD 5 (dalszy ciąg modernizacji administracyjnej),

- przekształcenie 40 stanowisk AST w 40 stanowisk SC 1 (mniej kosztowne),

- zwiększenie o 19 liczby stanowisk przewidzianych w planie zatrudnienia (dodatkowy personel w budynku Europa).

2.2.2 Budżet 2015

Władza budżetowa uchwaliła ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2015 r. na poziomie 541,8 mln EUR. Oznacza to zwiększenie o 7,6 mln EUR (+ 1,4 %) w porównaniu z 2014 r.

Liczba stanowisk w planie zatrudnienia na 2015 r. wyniosła w przypadku Rady Europejskiej i Rady 3 072.

Tabela 1 przedstawia zarys budżetu na 2015 r. według poszczególnych kategorii. Z uwagi na szacowaną na 2015 r. inflację na poziomie 1,5 % budżet Rady Europejskiej i Rady faktycznie zmniejszył się w ujęciu realnym o 0,1 %.

Tabela 1

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2015 r. w porównaniu z budżetem na 2014 r. (według kategorii)

(EUR)
KategoriaBudżet 2014Budżet 2015Zmiana 2015/2014 z uwzgl. BE (1)
123=2/1
Plan zatrudnienia292 989 059297 827 0001,7 %
Inne wydatki związane z personelem23 218 48023 941 0003,1 %
Budynki (z wył. nabycia)40 537 80051 207 50026,3 %
Systemy komputerowe37 382 43038 488 0003,0 %
Meble806 8502 664 000230,2 %
Wyposażenie techniczne2 586 3903 401 00031,5 %
Transport2 146 2171 868 000- 13,0 %
Koszty podróży służbowych delegacji20 302 00017 802 000- 12,3 %
Koszty tłumaczenia ustnego86 991 44483 900 000- 3,6 %
Posiedzenia i konferencje8 720 5707 638 000- 12,4 %
Informacja8 890 6608 847 000- 0,5 %
Różne1 930 4002 208 00014,4 %
Rezerwa2 700 0001 000 000- 63,0 %
Ogółem (z wył. nabycia)529 202 300540 791 5002,2 %
Nabywanie nieruchomości5 000 0001 000 000- 80,0 %
Suma całkowita534 202 300541 791 5001,4 %
(1) Budynek Europa.

2.2.3 Budżet na 2015 r. a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE

Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2008-2015. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 5 wieloletniej perspektywy finansowej zmniejszył się z 8,0 % w 2008 r. do 6,3 % w 2015 r.

Tabela 2

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2008-2015

(Kwoty w cenach bieżących)20082009 (1)201020112012201320142015
mln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmiana
Dział 574574,8%7 6032,0%7 9624,7%8 1732,7%8 6075,3%9 1816,7%8 405- 8,5 %8 6613,0%
Rada Europejska/Rada5950,2%6031,3%6345,1%563-11,2%534- 5,2 %5360,3%534-0,2%5421,4%
Udział Rady Europejskiej/Rady w dziale 58,0%7,9%8,0%6,9%6,2%5,8%6,4%6,3%
(1) Budżet końcowy po zmniejszeniu o 40 min EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 r. wyniósł 563 min EUR.

Wynosząca 53 mln EUR redukcja uzyskana w latach 2008-2015 wynika przede wszystkim z ostrożnego zarządzania budżetem. Redukcja w 2011 r. jest w głównej mierze wynikiem przeniesienia zasobów do ESDZ, zaś zmniejszenia w latach 2012 i 2014 były związane z redukcjami środków na pewne działania z uwagi na wykonanie budżetu w latach poprzednich i rzeczywiste potrzeby.

3 GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2015 r.

3.1 Działalność i cele Rady Europejskiej i Rady w 2015 r.

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swoich podstawowych działań, mających znaczenie z finansowego punktu widzenia; informacje te zawierają opis funkcjonowania Rady Europejskiej i Rady w danym roku budżetowym. Zaznaczono w nim również główne osiągnięcia w danym roku.

3.1.1 Posiedzenia

Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2006-2015.

Oprócz 3 702 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował w 2015 r. kolejnych 2 271 posiedzeń (np. seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi).

Tabela 3

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2006-2015

2006200720082009201020112012201320142015
Szczyty33577976912
Posiedzenia Rady 76688174868577748181
Coreper120106144140122135140140135138
Grupy robocze4 0374 1834 4804 2724 1274 3734 4804 1644 0163 471
Ogółem4 2364 3604 7104 4934 3424 6024 7044 3844 2413 702
Inne posiedzenia2 7131 7352 0512 0211 9962 0752 1892 0272 1892 271
Suma całkowita6 9496 0956 7616 5146 3386 6776 8936 4116 4305 973

Rok 2015 naznaczony był różnymi kryzysami, w szczególności atakami terrorystycznymi we Francji, w Danii i w Tunezji, dalszym pogłębieniem greckiego kryzysu finansowego, wybuchem kryzysu migracyjnego i uchodźczego, a w końcu planowanym referendum w Zjednoczonym Królestwie. Te elementy krajobrazu politycznego znalazły odzwierciedlenie w zwiększonej liczbie szczytów w 2015 r. w porównaniu z latami poprzednimi.

Z drugiej strony, łączna liczba posiedzeń organizowanych przez SGR zmniejszyła się o 7 % (457) w porównaniu z 2014 r. Wynika to głównie z ograniczenia działalności legislacyjnej w wyniku programu na rzecz uproszczeń zainicjowanego przez Komisję Europejską.

Ponadto w czerwcu 2015 r. SGR zorganizował drugi szczyt wielostronny: UE-CELAC. Celem szczytu, w którym wzięli udział przywódcy z Europy oraz z Ameryki Łacińskiej i Karaibów, było zacieśnienie stosunków między tymi regionami. Na szczyt przybyli przedstawiciele łącznie 61 państw oraz instytucji UE, aby omówić współpracę w dziedzinach związanych z bezpieczeństwem, zmianą klimatu, zwalczaniem narkotyków, edukacją, spójnością społeczną, zrównoważonym rozwojem, innowacją i technologią.

Organizacja tego wydarzenia, wymagająca znacznych zasobów w zakresie bezpieczeństwa i logistyki oraz istotnych działań dyplomatycznych, wiązała się z dodatkowymi wydatkami szacowanymi na 1,8 mln EUR.

3.1.2 Działania o charakterze ustawodawczym

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności jest liczba aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym (Dz. U.) (tabela 4). W 2015 r. w Dz.U. opublikowano 1 412 aktów prawnych. Należy zauważyć, że publikacja aktów prawnych w Dz.U. jest ostatnim etapem procesu ustawodawczego.

Tabela 4

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2006-2015

2006200720082009201020112012201320142015
Akty prawne opublikowane w Dz.U.1 3171 0001 2748298259869581 1321 4371 412

Program Komisji Europejskiej na rzecz uproszczeń w dziedzinie ustawodawstwa nie przełożył się jeszcze na znaczący spadek liczby aktów prawnych. Efekty tego programu będą widoczne z pewnym opóźnieniem ze względu na czas trwania procedur legislacyjnych.

3.1.3 Modernizacja administracyjna

W 2015 r. SGR kontynuował działania mające poprawić jakość i wydajność swojej organizacji poprzez dalszą rotację członków kadry kierowniczej i wzmocnienie polityki mobilności wewnętrznej. Stosowanie zewnętrznej oceny zintegrowanej w doborze kandydatów na stanowiska kierownicze stało się - po etapie pilotażowym - standardowym etapem procedur rekrutacji na tego typu stanowiska.

Wreszcie, rok 2015 był dla SGR rokiem nowych osiągnięć w dziedzinie polityki ochrony środowiska. Wydano zalecenie, by SGR zarejestrował swój program zarządzania środowiskowego w ramach systemu ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), zdefiniowanego w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 2 . Ten pozytywny wynik zwiększa wiarygodność działań na rzecz środowiska, które prowadzone są w SGR od wielu lat.

3.1.4 Realizacja celów w 2015 r.

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2015 można podsumować następująco:

- Plan zatrudnienia

W 2015 r. SGR zatrudnił 175 urzędników (144 stałych urzędników i 31 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku odeszło 193 urzędników (130 stałych urzędników i 63 pracowników zatrudnionych na czas określony), co oznacza redukcję planu zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady o 18 zajmowanych stanowisk netto.

Liczba stanowisk w planie zatrudnienia została zmniejszona o 31 w ramach redukcji poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat.

- Zarządzanie finansami

W 2015 r. SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej udoskonalić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. Wprowadzono pewne nowe narzędzia i sprawozdania w celu ułatwienia przetwarzania danych i zwiększenia widoczności i komunikacji między służbami finansowymi SGR.

Jednym z najważniejszych osiągnięć w 2015 r. było ulepszenie zarządzania finansami instytucji. Cel ten osiągnięto głównie poprzez następujące działania:

- zainicjowanie nowego wieloletniego planowania działalności i budżetu (MABP),

- powołanie nowego składu Komitetu ds. Oceny Projektów (CEP), który w 2015 r. ocenił 26 projektów o wartości 102 mln EUR,

- poprawa zgodności procedury udzielania zamówień z przepisami poprzez zaangażowanie Służby Prawnej,

- przegląd przepisów wewnętrznych dotyczących finansów i zamówień.

W kontekście poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR wyniósł w 2015 r. 19 dni, przy maksymalnym terminie wynoszącym 30 dni kalendarzowych (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE 3 ).

- Polityka w zakresie budynków

Projekt polegający na renowacji budynku Residence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Unii Europejskiej (budynek Europa) był kontynuowany w 2015 r. Większość robót została ukończona przed końcem roku, a pierwsze działania na rzecz przygotowania wstępnego odbioru budynku już się rozpoczęły. Wstępny odbiór budynku zaplanowano na dzień 31 maja 2016 r.

3.2 Dochody

Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2015 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2014 r." odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2014 r., w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2015 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2015 r." dotyczy z kolei odzyskiwania środków, w przypadku których procedury zainicjowano w 2015 r.

Tabela 5

Przegląd operacji dotyczących dochodów w 2015 r.

(EUR)
RozdziałUstalone prawa 2014Dochody

odzyskane z

2014

Ustalone prawa 2015Dochody

odzyskane z

2015

Ustalone

prawa ogółem

2014+2015

Kwoty odzyskane

ogółem 2014+2015

Kwoty do

odzyskania w

2016

12345=1+36=2+47=5-6
4 0 Potrącenia od wynagrodzeń personelu0027 245 97827 245 97827 245 97827 245 9780
4 1 Składki na system emerytalny1 259 912997 62725 533 49225 402 00226 793 40526 399 629393 776
5 0 Wpływy ze sprzedaży ruchomości i nieruchomości00100 05875 058100 05875 05825 000
5 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości32 47232 472567 671535 178600 144567 65132 493
5 2 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek001 3781 3781 3781 3780
5 5 Dochody z tytułu świadczenia usług i prac17 63012 075147 946143 335165 575155 41010 165
5 5 ESDZ Dochody z tytułu świadczenia usług i prac117 144117 144182 00032 000299 144149 144150 000
5 7 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji2 416 8911 982 55617 791 28115 808 36020 208 17217 790 9162 417 257
5 8 Różne odszkodowania4 7744 774173 988173 988178 763178 7630
5 8 ESDZ Różne odszkodowania0000000
5 9 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej0000000
6 3 Składki w ramach poszczególnych porozumień lub umów001 177 8921 177 8921 177 8921 177 8920
7 0 Odsetki od zaległych płatności0022220
9 0 Dochody różne0099990
Ogółem3 848 8233 146 64872 921 69670 595 18076 770 51973 741 8283 028 691

Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2015 r. 76,8 mln EUR. Z tej kwoty 73,7 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, natomiast 3 mln EUR zostaną ściągnięte w 2016 r.

Większość całkowitych odzyskanych dochodów (73 %, czyli 53,6 mln EUR z kwoty 73,7 mln EUR) w 2015 r. dotyczy podatków, obciążeń i opłat wspólnotowych, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 27,2 mln EUR obejmuje potrącenia od wynagrodzeń personelu, zaś kwota 26,4 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.

Pozostała część, czyli 27 % (20,1 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych. Kwota ta pochodzi głównie z następujących źródeł:

- odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych delegacji, zgodnie z ich oświadczeniami za lata 2013 i 2014 (odpowiednio, 1,3 mln EUR i 8,4 mln EUR) (rozdział 5 7),

- odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (5,6 mln EUR) (rozdział 5 7),

- kwot wpłaconych na poczet kosztów administracyjnych powstałych w ramach dorobku Schengen w odniesieniu do Islandii i Norwegii (1,2 mln EUR) (rozdział 6 3),

- kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (1,1 mln EUR) (rozdział 5 7),

- wpływów z najmu i podnajmu nieruchomości oraz zwrotów z nimi związanych, m.in. wpłacanej przez Komisję części czynszu z tytułu najmu punktu informacyjnego UE zlokalizowanego w Brukseli przy Rue Archimède (0,6 mln EUR) (rozdział 5 1),

- płatności dokonanych przez Trybunał Sprawiedliwości i Trybunał Obrachunkowy z tytułu ich wkładów do wspólnego systemu finansowego z Radą (0,5 mln EUR) (rozdział 5 7),

- przesunięć z ESDZ do Rady środków z tytułu zaliczek za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (0,15 mln EUR) (rozdział 5 5).

3.3 Wydatki w 2015 r.

3.3.1 Zmiana budżetu w 2015 r.

W trakcie roku budżetowego 2015 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 6 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2009-2015.

Tabela 6

Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2009-2015

ZmianaRok
RodzajPodstawa prawna2009201020112012201320142015
Budżet korygującyart. 41 RF1000000
Przesunięcie Bart. 25 RF46472323223227
Przesunięcie Cart. 25 RF2222222
Przesunięcie Dart. 27 RF0000000
Ogółem49492525243429

Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 25 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy w 2015 r.:

- przesunięcie C1 w kwocie 4,8 mln EUR w dniu 23 lipca 2015 r. w celu:

- sfinansowania zakupu Terrain d'Etterbeek,

- przesunięcie C2 w kwocie 20 mln EUR w dniu 11 grudnia 2015 r. w celu:

- pokrycia zaliczki z tytułu wykorzystania centrum konferencyjnym Kirchberg w Luksemburgu (10 mln EUR),

- pokrycia zaliczki z tytułu nabycia budynku Europa (10 mln EUR).

W 2015 r. budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 27 przesunięć typu B, na podstawie art. 25 ust. 4 RF.

Tabela 7 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w znacznym stopniu 4 zmienione w 2015 r. w drodze różnych przesunięć.

Tabela 7

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2015 r.

(EUR)
PozycjaTreśćBudżet początkowy 2015PrzesunięciaŚrodki ostateczneRóżnica
1 1 0 0Wynagrodzenie podstawowe222 569 000- 5 695 000216 874 000- 3 %
1 1 0 2Należności wynikające z regulaminu pracowniczego56 860 000- 900 00055 960 000- 2 %
2 0 0 0Czynsze2 806 00019 038 00021 844 000678 %
2 0 0 2Nabywanie nieruchomości1 000 0008 750 0009 750 000875 %
2 0 0 3Prace związane z zagospodarowaniem8 236 000- 1 624 0006 612 000- 20 %
2 0 0 4Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków1 740 000- 1 198 000542 000- 69 %
2 0 1 0Sprzątanie i utrzymanie obiektów17 647 500- 2 900 00014 747 500- 16 %
2 0 1 1Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie5 316 000- 1 900 0003 416 000- 36 %
2 1 0 1Usługi zewnętrzne związane z systemami komputerowymi20 010 000581 35820 591 3583 %
2 1 0 2Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania6 005 000- 820 3015 184 699- 14 %
2 1 0 3Telekomunikacja3 225 000- 1 422 7391 802 261- 44 %
2 1 3 2Koszty wynajmu i naprawy parku samochodowego1 528 000- 565 000963 000- 37 %
2 2 0 0Koszty podróży służbowych delegacji17 802 0009 351 08427 153 08453 %
2 2 0 2Koszty tłumaczenia ustnego83 900 000- 19 376 08464 523 916- 23 %
2 2 0 3Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne3 265 000- 2 150 0001 115 000- 66 %
2 2 1 1Dziennik Urzędowy4 816 000- 575 0004 241 000- 12 %
2 2 1 3Informacje i akcje o charakterze publicznym2 190 000550 0002 740 00025 %

3.3.2 Przegląd wykonania budżetu w latach 2006-2015

W ciągu ostatnich 10 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej i Rady wynosił średnio 93 % (wykres 1). Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego z dostępnego przegłosowanego budżetu.

Faktyczne roczne płatności w latach 2006-2015 wyniosły średnio 81 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona, zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego, na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na płatności.

Przeniesione środki dzielą się na dwie główne kategorie: funkcjonowanie SGR i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2006-2015

grafika

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i budynek Europa. Do sfinansowania nabycia tych budynków SGR mógł wykorzystywać w ostatnich kilku latach oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu.

W 2015 r. kwotę 4 mln EUR przeznaczono na poczet nabycia budynku Europa. Kwota ta została przeniesiona na 2016 r. w celu dokonania faktycznej płatności.

3.3.3 Wykonanie środków według kategorii w 2015 r.

Analiza wydatków w 2015 r. została przedstawiona z uwzględnieniem 14 kategorii wydatków.

W tabeli 8 zestawiono budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w 2015 r., a co za tym idzie - anulowanym.

Tabela 8

Przegląd wykonania budżetu na 2015 r. (według kategorii)

(EUR)
KategoriaBudżet 2015 (początkowy)Budżet 2015

(końcowy)

(1)

Zobowiązania (2)Wskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
1234=3/25=2-3
Plan zatrudnienia297 827 000291 427 000283 827 46697,4 %7 599 534
Inne wydatki związane z personelem23 941 00023 941 00021 552 97190,0 %2 388 029
Budynki (z wył. nabycia)51 207 50062 457 50061 258 42098,1 %1 199 080
Systemy komputerowe38 488 00037 088 00036 987 01499,7 %100 986
Meble2 664 0002 664 0002 284 64585,8 %379 355
Wyposażenie techniczne3 401 0003 401 0002 568 13575,5 %832 865
Transport1 868 0001 468 0001 433 02397,6 %34 977
Koszty podróży służbowych delegacji17 802 00027 153 08417 517 65064,5 %9 635 434
Koszty tłumaczenia ustnego83 900 00064 523 91651 914 97180,5 %12 608 945
Posiedzenia i konferencje7 638 0005 863 0004 443 54775,8 %1 419 453
Informacja8 847 0008 847 0006 921 78278,2 %1 925 218
Różne2 208 0002 208 0001 362 18361,7 %845 817
Rezerwa1 000 0001 000 000-0,0 %1 000 000
Ogółem (z wył. nabycia)540 791 500532 041 500492 071 80592,5 %39 969 695
Nabywanie nieruchomości1 000 0009 750 0009 750 000100,0 %0
Suma całkowita541 791 500541 791 500501 821 80592,6 %39 969 695
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków.

(2) W tym przeniesienie kwoty 1 821 000 EUR na podstawie decyzji.

Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2015 r. wynosi 92,6 %. Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

- Niepełne wykorzystanie środków w kategorii planu zatrudnienia wynosi ogółem 7,6 mln EUR. To niepełne wykorzystanie wiąże się głównie z niższym wykorzystaniem netto stanowisk w planie zatrudnienia w 2015 r. w porównaniu z kwotą zapisaną w budżecie na ten cel oraz z niższym zapotrzebowaniem na różne należności z tytułu regulaminu.

- W kategorii "inne wydatki związane z personelem" 45 % niepełnego wykorzystania (1,1 mln EUR z kwoty 2,4 mln EUR) wynika z mniejszej liczby płatności na pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i inne usługi zewnętrzne. Niższe wydatki w przypadku kosztów związanych z delegacjami przekładają się na oszczędności w kwocie 0,6 mln EUR. W obszarze działalności przewodniczącego Rady Europejskiej oszczędności w kwocie 0,4 mln EUR wynikają z niepełnego wykorzystania środków z budżetu na podróże i diety. Pozostała kwota w wysokości 0,3 mln EUR jest przede wszystkim związana z niewielkimi oszczędnościami w wydatkach na żłobki i świetlice oraz usługi medyczne i socjalne.

- Ogólne wykonanie wydatków związanych z budynkami (bez budynku Europa) przyniosło oszczędności w wysokości 1,2 mln EUR. Z kwoty tej 0,6 mln EUR wiąże się z niższymi kosztami utrzymania i sprzątania budynków, zużycia wody, gazu i energii elektrycznej oraz niższymi wydatkami na ochronę. Pozostała kwota 0,6 mln EUR wynika z oszczędności poczynionych w kontekście niektórych prac związanych z zagospodarowaniem i instalacją oraz bezpieczeństwem.

- W dziedzinie IT wykonanie budżetu wyniosło niemal 100 %. Niepełne wykorzystanie środków w wysokości 0,1 mln EUR wynika głównie z niższego zapotrzebowania na usługi zewnętrzne.

- Niepełne wykorzystanie środków - w kwocie 0,4 mln EUR - w odniesieniu do mebli wiąże się głównie z ponownym oszacowaniem kosztów umeblowania budynku Europa.

- Oszczędności w kwocie 0,8 mln EUR w zakresie wyposażenia technicznego wynikają głównie z niższego zapotrzebowania na instalacje techniczne, takie jak sprzęt multimedialny i sprzęt audio w salach konferencyjnych.

- Jeżeli chodzi o transport, budżet został wykonany niemal w 100 %.

- Wykonanie środków przeznaczonych na koszty podróży służbowych delegacji przyniosło oszczędności w wysokości 9,6 mln EUR. Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 27,2 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 17,8 mln EUR; do tej kwoty przesunięto 10,7 mln EUR z oszczędności na pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony, w ciągu roku 1,3 mln EUR przesunięto w celu sfinansowania dodatkowych tłumaczeń ustnych na niektóre języki. Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 17,5 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2015 r.

- Niepełne wykorzystanie środków na tłumaczenia ustne wynosi 12,6 mln EUR. Należy zauważyć, że te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 10,7 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 5 oraz kwoty 10 mln EUR na sfinansowanie zaliczki na poczet budynku Europa. Ten końcowy wynik uwzględnia również powrotne przesunięcie kwoty 1,3 mln EUR z niektórych pul środków na podróże w celu pokrycia dodatkowych kosztów tłumaczenia ustnego na niektóre języki.

- Kwota 1,1 mln EUR z ogólnej kwoty niepełnego wykorzystania środków w wysokości 1,4 mln EUR w zakresie organizacji posiedzeń i konferencji odzwierciedla niższą cenę umowną z tytułu cateringu w 2015 r. oraz mniejszą liczbę posiedzeń w 2015 r. niż było to przewidziane w budżecie. Dalsza kwota 0,2 mln EUR pochodzi z oszczędności związanych z organizacją szczytu wielostronnego UE-CELAC. Ponadto mniejsze zapotrzebowanie na konkretne koszty podróży służbowych umożliwiło dodatkowe oszczędności w wysokości 0,1 mln EUR.

- Wskaźnik wykonania środków w kategorii "informacja" wyniósł 78 %, przynosząc oszczędności w wysokości 1,9 mln EUR. Z tej kwoty 1,8 mln EUR wynika z mniejszej liczby aktów przyjmowanych w ramach procedury współdecyzji i innych aktów prawnych publikowanych w Dzienniku Urzędowym w 2015 r. Pozostała kwota 0,1 mln EUR wynika głównie z niższego zapotrzebowania na publikacje, wydatki na działalność informacyjną i działania online.

- W kategorii "wydatki różne" niepełne wykorzystanie środków w kwocie 0,8 mln EUR wynika głównie z niższych wydatków w dziedzinie kosztów postępowań prawnych (0,5 mln EUR) z powodu mniejszej niż oczekiwana liczby postępowań antydumpingowych notyfikowanych Radzie oraz z niższego zapotrzebowania na materiały biurowe, papier, analizy, przeprowadzki, ubrania robocze i ubezpieczenie (0,3 mln EUR).

3.4 Środki przeniesione

3.4.1 Wykonanie środków przeniesionych z 2014 na 2015 r.

Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 49,8 mln EUR przeniesiono z 2014 na 2015 r.

Tabela 9

Wykonanie środków przeniesionych z 2014 na 2015 r. (według kategorii)

(EUR)
KategoriaŚrodki

przeniesione

z 2014

Płatności 2015Wskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia349 629348 82099,8 %808
Inne wydatki związane z personelem2 295 7441 808 72878,8 %487 016
Budynki8 712 3286 646 75576,3 %2 065 572
Systemy komputerowe18 126 43417 224 14495,0 %902 290
Meble588 624585 55999,5 %3 064
Wyposażenie techniczne1 062 094973 05791,6 %89 037
Transport224 349171 80576,6 %52 544
Koszty podróży służbowych delegacji---
Koszty tłumaczenia ustnego5 564 7845 200 22893,4 %364 556
Posiedzenia i konferencje1 196 079514 66043,0 %681 419
Informacja1 011 946838 50182,9 %173 445
Różne10 638 69410 529 77999,0 %108 915
Rezerwa--
Ogółem49 770 70444 842 03690,1 %4 928 668

Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2014 r. wyniósł 90,1 %. Główne przyczyny takiego wskaźnika wykonania są następujące:

- Częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku.

- Nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnym roku budżetowym, gdyż w odniesieniu do tych transakcji konieczne będzie zaciągnięcie nowych zobowiązań w 2016 r.

3.4.2 Środki przeniesione z 2015 na 2016 r.

Środki przeniesione z 2015 na 2016 r. wyniosły ogółem 47,3 mln EUR.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2015 na 2016 r. (według kategorii)

(EUR)
KategoriaBudżet 2015 (początkowy)Budżet 2015

(końcowy)

(1)

Zobowiązania (2)Środki

przeniesione na

2016 (2)

Wskaźnik przeniesienia
12345=4/3
Plan zatrudnienia297 827 000291 427 000283 827 466400 7920,1 %
Inne wydatki związane z personelem23 941 00023 941 00021 552 9712 419 48311,2 %
Budynki51 207 50062 457 50061 258 42010 156 19316,6 %
Systemy komputerowe38 488 00037 088 00036 987 01416 755 73445,3 %
Meble2 664 0002 664 0002 284 6451 842 95780,7 %
Wyposażenie techniczne3 401 0003 401 0002 568 1351 283 97550,0 %
Transport1 868 0001 468 0001 433 023377 61626,4 %
Koszty podróży służbowych delegacji17 802 00027 153 08417 517 650359 4152,1 %
Koszty tłumaczenia ustnego83 900 00064 523 91651 914 9716 567 27512,7 %
Posiedzenia i konferencje7 638 0005 863 0004 443 547818 65818,4 %
Informacja8 847 0008 847 0006 921 7821 696 34324,5 %
Różne2 208 0002 208 0001 362 183676 77449,7 %
Rezerwa1 000 0001 000 000---
Ogółem (z wył. nabycia)540 791 500532 041 500492 071 80543 355 2158,8 %
Nabywanie nieruchomości1 000 0009 750 0009 750 0004 000 00041,0 %
Suma całkowita541 791 500541 791 500501 821 80547 355 2159,4 %
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków.

(2) W tym przeniesienie kwoty 1 821 000 EUR na podstawie decyzji.

Kwoty przeniesione z 2015 na 2016 r. pochodzą głównie z poniższych kategorii:

- systemy komputerowe - 16,7 mln EUR, z czego 9,4 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 6,1 mln - sprzętu i oprogramowania, 0,7 mln EUR - telekomunikacji, a 0,5 mln EUR - serwisowania i utrzymania systemów informatycznych,

- budynki - 10,2 mln EUR, z czego 4,3 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 3,1 mln EUR - sprzątania i utrzymania, 1,4 mln EUR - ochrony i prewencji, 1 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania, zaś 0,4 mln EUR - innych wydatków związanych z budynkami, np. analiz i audytów budynków,

- koszty tłumaczenia ustnego - 6,6 mln EUR w celu pokrycia kosztów tłumaczenia ustnego wykonanego w listopadzie i grudniu 2015 r., jednak w odniesieniu do którego faktura końcowa przychodzi dopiero w 2016 r.,

- nabywanie nieruchomości - 4 mln EUR w celu pokrycia zaliczki na poczet budynku Europa,

- inne wydatki związane z personelem - 2,4 mln EUR, szczególnie w odniesieniu do pomocy zewnętrznej, szkoleń, służby medycznej, żłobków i delegacji,

- meble - 1,8 mln EUR w odniesieniu do wyposażenia budynku Europa,

- wydatki na informacje - 1,7 mln EUR, z czego 1,3 mln EUR dotyczy informacji i akcji o charakterze publicznym, a także publikacji Rady, a 0,4 mln EUR - wydatków na dokumentację i bibliotekę,

- wyposażenie techniczne - 1,3 mln EUR,

- posiedzenia i konferencje - 0,8 mln EUR, dotyczy głównie jeszcze nieotrzymanych faktur za organizację posiedzeń Rady Europejskiej i Rady w 2015 r.

3.5 Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2015 r.

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2015 r. wyniosły 24,3 mln EUR.

Dochody przeznaczone na określony cel związane z działalnością SGR wyniosły ogółem 23,7 mln EUR, z czego 23,3 mln EUR zostało wypłaconych. Pozostała kwota 0,4 mln EUR została anulowana zgodnie z art. 14 RF.

Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2015 r. (0,6 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2014 r. przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w poszczególnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR. Prawie cała kwota w wysokości 0,6 mln EUR została wypłacona w 2015 r. (kwotę 442 EUR anulowano).

Tabela 11

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2015 r. (według kategorii)

(EUR)
KategoriaDochody

przeznaczone na

określony cel przed

2015

Płatności 2015Wskaźnik wykonaniaAnulowane dochody

przeznaczone na

określony cel

123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia1 243 6381 239 71099,7 %3 928
Inne wydatki związane z personelem1 392 5041 380 89499,2 %11 611
Budynki301 644253 40584,0 %48 239
Systemy komputerowe549 081542 38298,8 %6 699
Meble--0,0 %-
Wyposażenie techniczne23 60121 47091,0 %2 131
Transport5 3004 24680,1 %1 054
Koszty podróży służbowych delegacji10 259 45710 019 84697,7 %239 611
Koszty tłumaczenia ustnego9 145 8459 145 845100,0 %-
Posiedzenia i konferencje35 44610 04828,3 %25 397
Informacja391 821391 821100,0 %-
Różne329 023317 63496,5 %11 389
Ogółem Rada Europejska/Rada23 677 36023 327 30098,5 %350 060
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ618 746618 30399,9 %442
Suma całkowita24 296 10623 945 60398,6 %350 503

3.5.2 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2015 r.

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2015 r. wyniosły 20 mln EUR. Z tego kwota 92 000 EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2015 r. związane z działalnością SGR wyniosły 19,9 mln EUR. W trakcie roku budżetowego wykorzystano 0,5 mln EUR, zaś kwota 19,4 mln EUR została przeniesiona na 2016 r. zgodnie z art. 14 RF.

Tabela 12

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2015 r. (według kategorii)

(EUR)
KategoriaDochody

przeznaczone na

określony cel

w 2015

Zobowiązania 2015Dostępne dochody

przeznaczone na

określony cel

123=1-2
Plan zatrudnienia1 324 068-1 324 068
Inne wydatki związane z personelem1 393 085127 8441 265 242
Budynki686 51259 773626 739
Systemy komputerowe700 727287 979412 748
Meble1 488-1 488
Wyposażenie techniczne45 00028 67316 327
Transport38 3191 74436 575
Koszty podróży służbowych delegacji9 707 699-9 707 699
Koszty tłumaczenia ustnego5 565 872-5 565 872
Posiedzenia i konferencje147 877-147 877
Informacja150 002-150 002
Różne180 265-180 265
Ogółem Rada Europejska/Rada19 940 915506 01319 434 902
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ92 00058 21033 791
Suma całkowita20 032 915564 22219 468 692

Około 48 % dochodów przeznaczonych na określony cel jest związanych z kosztami podróży służbowych delegacji (9,7 mln EUR). Kwota 5,6 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków w celu pokrycia kosztów dodatkowego tłumaczenia ustnego w tych językach. Pozostała część dotyczy głównie zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.

ZAŁĄCZNIK

RADA WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2015

(EUR)
Pozycja budżetowaPoczątkowe środki 2015Przesunięcia/Korekty 2015Końcowe środki 2015Zobowiązania 2015Płatności 2015Przeniesienie na

podstawie

uprawnienia na rok

2016

Przeniesienie na

podstawie decyzji na

rok

2016

Środki anulowane
12345678=3-5-6-7
10 0 0 Wynagrodzenie podstawowe319 000,005 000,00-314 000,00310 334,82310 334,823 665,18
10 0 1 Należności związane z zajmowanym stanowiskiem66 000,005 000,0071 000,0068 818,3268 818,322 181,68
10 0 2 Należności związane z osobistą sytuacją pracownika21 000,0021 000,008 977,018 977,0112 022,99
10 0 3 Zabezpieczenie społeczne14 000,0014 000,0013 113,2213 113,22886,78
10 0 4 Inne wydatki na zarządzanie675 000,00675 000,00426 848,97342 785,1784 063,80248 151,03
10 0 6 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy77 000,0077 000,001 000,00735,14264,8676 000,00
1 0 0 Wynagrodzenie i inne należności1172 000,001 172 000,00829 092,34744 763,6884 328,66342 907,66
1 0 1 0 Świadczenia emerytalne i rentowe170 000,00170 000,00165 805,72165 805,724 194,28
1 0 1 Ustanie stosunku pracy170 000,00170 000,00165 805,72165 805,724 194,28
1 0 2 0 Środki rezerwowe na zmiany wynagrodzeń50 000,0050 000,0050 000,00
1 0 2 Środki rezerwowe50 000,0050 000,0050 000,00
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji1 392 000,001 392 000,00994 898,06910 569,4084 328,66397 101,94
1 1 0 0 Wynagrodzenie podstawowe222 569 000,005 695 000,00-216 874 000,00214421 734,41214 421 734,412 452 265,59
1 1 0 1 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z zajmowanym stanowiskiem2 047 000,002 047 000,001275 945,351275 945,35771054,65
1 1 0 2 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika56 860 000,00900 000,00-55 960 000,0055 075 847,3755 075 847,37884 152,63
1 1 0 3 Zabezpieczenie społeczne8 983 000,00140 000,009 123 000,008 971 695,948 971 695,94151 304,06
1 1 0 4 Wskaźniki korygujące50 000,0055 000,00105 000,0097 523,5797 523,577 476,43
1 1 0 5 Wynagrodzenia za godziny nadliczbowe1 450 000,001 450 000,001 142 125,861 142 125,86307 874,14
1 1 0 6 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy2 720 000,002 720 000,002 187076,701 786 284,89400 791,81532 923,30
1 1 0 Wynagrodzenie i inne należności294 679 000,006 400 000,00-288 279 000,00283 171 949,20282 771 157,39400 791,815 107 050,80
1 1 1 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby166 000,00166 000,00162 607,92162 607,923 392,08
1 1 1 2 Należności byłych sekretarzy generalnych500 000,00500 000,00492 908,40492 908,407 091,60
1 1 1 Ustanie stosunku pracy666 000,00666 000,00655 516,32655 516,3210483,68
1 1 2 0 Środki rezerwowe (urzędnicy i pracownicy czasowi)2 476 000,002 476 000,002 476 000,00
1 1 2 1 Środki rezerwowe (emeryci i uprawnieni do odpraw)6 000,006 000,006 000,00
1 1 2 Środki rezerwowe2 482 000,002 482 000,002482 000,00
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy czasowi297 827 000,006 400 000,00-291 427 000,00283 827 465,52283 426 673,71400 791,817 599 534,48
1 2 0 0 Inni pracownicy9 259 000,0040 000,00-9 219 000,008 472 463,618 466 641,535 822,08746 536,39
1 2 0 1 Oddelegowani eksperci krajowi953 000,00953 000,00850 647,46850 647,46102 352,54
1 2 0 2 Staże607 000,0040 000,00647 000,00613 504,66586 219,5327285,1333 495,34
1 2 0 3 Usługi zewnętrzne2 075 000,002 075 000,001 953 850,381 335 538,43618 311,95121 149,62
1 2 0 4 Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych250 000,00250 000,00178 519,25159 933,2518 586,0071 480,75
1 2 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne13 144 000,0013 144 000,0012 068 985,3611 398 980,20670 005,161 075 014,64
Ogółem rozdział 12- Inni pracownicy i usługi zewnętrzne13 144 000,0013 144 000,0012 068 985,3611 398 980,20670 005,161 075 014,64
1 3 0 0 Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu167 000,00167 000,00162 170,7379 451,6982 719,044 829,27
1 3 0 1 Doskonalenie zawodowe1 950 000,001 950 000,001 936 760,001 319 876,32616 883,6813 240,00
1 3 0 Wydatki związane z zarządzaniem personelem2117 000,002 117 000,002 098 930,731 399 328,01699 602,7218 069,27
1 3 1 0 Pomoc w szczególnych przypadkach30 000,0030 000,0012 630,4412 387,44243,0017 369,56
1 3 1 1 Kontakty towarzyskie miedzy pracownikami117 000,00117 000,00116 525,00112 791,153 733,85475,00
1 3 1 2 Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych200 000,00200 000,00148 442,0296 198,5552 243,4751 557,98
1 3 1 3Inne wydatki socjalne66 000,0066 000,0065 600,0048 439,6017 160,40400,00
1 3 1 Środki wsparcia dla personelu instytucji413 000,00413 000,00343 197,46269 816,7473 380,7269 802,54
1 3 2 0 Służba medyczna517 000,00517 000,00482 160,57302 475,30179 685,2734 839,43
1 3 2 2 Żłobki i świetlice2 593 000,002 593 000,002 525 017,002 032 026,35492 990,6567 983,00
1 3 2 Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją3110 000,003 110 000,003 007 177,572 334 501,65672 675,92102 822,43
1 3 3 1 Koszty delegacji Sekretariatu Rady3 165 000,00150 000,00-3 015 000,002 406 597,002 237 107,00169 490,00608 403,00
1 3 3 2 Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską600 000,00150 000,00750 000,00633 184,76583 184,7650 000,00116 815,24
1 3 3 Delegacje3 765 000,003 765 000,003 039 781,762 820 291,76219 490,00725 218,24
Ogółem rozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji9 405 000,009 405 000,008 489 087,526 823 938,161 665 149,36915 912,48
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby pracujące dla instytucji321 768 000,006 400 000,00-315 368 000,00305 380 436,46302 560 161,472 820 274,999 987 563,54
2 0 0 0 Czynsze2 806 000,0019 038 000,0021 844 000,0021 843 002,4121 843 002,41997,59
2 0 0 2 Nabywanie nieruchomości1 000 000,008 750 000,009 750 000,009 750 000,005 750 000,004 000 000,00
2 0 0 3 Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją8 236 000,001 624 000,00-6 612 000,006 344 145,502416 371,783 927 773,72267 854,50
2 0 0 4 Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków1 740 000,001 198 000,00-542 000,00540 427,29165 846,29374 581,001 572,71
2 0 0 5 Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i zagospodarowaniem budynków552 000,00166 000,00-386 000,00359 365,00198 825,49160539,5126 635,00
2 0 0 Budynki14 334 000,0024 800 000,0039 134 000,0038 836 940,2030 374 045,978 462 894,23297 059,80
2 0 1 0Sprzątanie i utrzymanie obiektów17 647 500,002 900 000,00-14 747 500,0014693 196,6911 594 812,723098 383,9754 303,31
2 0 1 1 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie5 316 000,001 900 000,00-3 416 000,003230517,062 201 456,691029 060,37185 482,94
2 0 1 2 Ochrona budynków i nadzór nad nimi13 890 000,00160 000,0014 050 000,0013 689 000,9512 304 779,311 384 221,64360 999,05
2 0 1 3 Ubezpieczenie300 000,00160 000,00-140 000,00137444,37137444,372 555,63
2 0 1 4 Inne wydatki związane z budynkami720 000,00720 000,00421 320,64239 688,26181 632,38298 679,36
2 0 1 Wydatki związane z budynkami37 873 500,004 800 000,00-33 073 500,0032 171 479,7126 478 181,355 693 298,36902 020,29
Ogółem rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe52 207 500,0020 000 000,0072 207 500,0071008419,9156 852 227,3214 156 192,591199 080,09
2 1 0 0 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego9 248 000,00261 682,009 509 682,009 502 752,003 398 327,276 104 424,736 930,00
2 1 0 1 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych20 010 000,00581 358,0020 591 358,0020521 915,6211 087 714,099434 201,5369 442,38
2 1 0 2 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania6 005 000,00820 301,00-5 184 699,005 180 847,194 679 339,88501 507,313 851,81
2 1 0 3 Telekomunikacja3 225 000,001 422 739,00-1 802 261,001 781 498,881 065 898,01715 600,8720 762,12
2 1 0 Systemy komputerowe i telekomunikacja38488 000,001 400 000,00-37 088 000,0036 987 013,6920 231 279,2516 755 734,44100 986,31
2 1 1 1 Zakup i wymiana mebli2 593 150,002 593 150,00830 835,69429 734,33401 101,361 431000,00331 314,31
2 1 1 2 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli70 850,0070 850,0022 809,1711 953,2710 855,9048 040,83
2 1 1 Meble2 664 000,002 664 000,00853 644,86441 687,60411 956,261 431 000,00379 355,14
2 1 2 0 Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych2 650 000,0038 500,002 688 500,001 601 816,62896 409,44705 407,18390 000,00696 683,38
2 1 2 1 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową wyposażenia i instalacji technicznych100 000,0030 000,00-70 000,0067 612,8045 479,6022 133,202 387,20
2 1 2 2 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa wyposażenia i instalacji technicznych651 000,008 500,00-642 500,00508 705,59342 271,05166 434,54133 794,41
2 1 2 Wyposażenie i instalacje techniczne3 401 000,003 401 000,002 178 135,011 284 160,09893 974,92390 000,00832 864,99
2 1 3 1Zakup i wymiana parku samochodowego50 000,0050 000,0043 840,0043 840,006 160,00
2 13 2Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samochodowego1 528 000,00565 000,00-963 000,00934 182,59865 885,3868 297,2128 817,41
2 13 3Plan mobilności340 000,00115 000,00455 000,00455 000,00189 520,75265 479,25
2 1 3Transport1 868 000,00400 000,00-1 468 000,001 433 022,591 055 406,13377 616,4634 977,41
Ogółem rozdział 2 1 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie46 421 000,001 800 000,00-44 621 000,0041 451 816,1523 012 533,0718 439 283,081 821 000,001 348 183,85
2 2 0 0Koszty podróży służbowych delegacji17 802 000,009 351 084,0027 153 084,0017517650,0017158235,00359 415,009 635 434,00
2 2 0 1Inne koszty podróży służbowych404 000,0025 000,00429 000,00312 356,76267 843,7444 513,02116 643,24
2 2 0 2Koszty tłumaczenia ustnego83 900 000,0019 376 084,00-64 523 916,0051 914 971,4045 347 696,606 567 274,8012 608 944,60
2 2 0 3Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne3 265 000,002 150 000,00-1 115 000,00839 093,86754 910,4984 183,37275 906,14
2 2 0 4Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne3 458 000,00350 000,003 808 000,003019 751,342 500 125,89519 625,45788 248,66
2 2 0 5Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń511 000,00511 000,00272 344,55102 008,31170 336,24238 655,45
2 2 0Posiedzenia i konferencje109 340 000,0011 800 000,00-97 540 000,0073 876 167,9166 130 820,037 745 347,8823 663 832,09
2 2 1 0Wydatki na dokumentację i bibliotekę1 461 000,00125 000,001 586 000,001583 363,531 219 178,03364 185,502 636,47
2 2 1 1Dziennik Urzędowy4 816 000,00575 000,00-4 241 000,002 427 275,762 427 275,761 813 724,24
2 2 1 2Publikacje ogólne380 000,00100 000,00-280 000,00214 170,00176 860,0037 310,0065 830,00
2 2 1 3Informacje i akcje o charakterze publicznym2 190 000,00550 000,002 740 000,002 696 972,221 402 124,761294 847,4643 027,78
2 2 1Informacja8 847 000,008 847 000,006 921 781,515 225 438,551 696 342,961 925 218,49
2 2 3 0 Materiały biurowe536 000,00536 000,00365 378,22293 130,0872 248,14170 621,78
2 2 3 1 Opłaty pocztowe80 000,0080 000,0079 802,9747 867,7931 935,18197,03
2 2 3 2 Koszty badań, analiz i konsultacji45 000,0045 000,0045 000,00
2 2 3 4 Przeprowadzki20 000,0020 000,0011 154,0011 154,008 846,00
2 2 3 5 Obciążenia finansowe10 000,0010 000,004 327,783 893,90433,885 672,22
2 2 3 6 Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty1 250 000,001 250 000,00746 167,72311 400,54434 767,18503 832,28
2 2 3 7 Inne wydatki na działalność267 000,00267 000,00155 352,2117 962,77137 389,44111 647,79
2 2 3 Wydatki różne2 208 000,002 208 000,001 362 182,90685 409,08676 773,82845 817,10
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki na działalność120 395 000,0011800 000,00-108 595 000,0082160132,3272 041667,6610118464,6626 434 867,68
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki na działalność219 023 500,006 400 000,00225 423 500,00194620 368,38151906 428,0542 713 940,331 821 000,0028 982131,62
10 0 Środki rezerwowe
10 1 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki1 000 000,001 000 000,001 000 000,00
TYTUŁ 10 - Inne wydatki1 000 000,001 000 000,001 000 000,00
BUDŻET OGÓŁEM541 791 500,00541 791 500,00500000 804,84454466 589,5245 534 215,321 821 000,0039 969 695,16
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE (Dz.U. L 342 z 22.12.2009, s. 1).
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych (Dz.U. L 48 z 23.2.2011, s. 1).
4 Kwota netto >300 000 EUR.
5 Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot dostępnych w pulach językowych na tłumaczenia ustne do pul środków na wydatki związane z podróżami służbowymi delegatów do wykorzystania w tym samym roku budżetowym. W 2015 r. odpowiadało to kwocie 10,7 mln EUR.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.