Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2014 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.359.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 30 października 2015 r.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2014

Sekcja II - Rada Europejska i Rada

(2015/C 359/01)

(Dz.U.UE C z dnia 30 października 2015 r.)

SPIS TREŚCI

1. WPROWADZENIE

2. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2014

2.1. Główne cele finansowe

2.2. Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2014 r.

2.2.1. Podejście ogólne

2.2.2. Budżet 2014

2.2.3. Budżet na 2014 r. a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE

3. GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2014 R..

3.1. Działalność i cele w 2014 r.

3.1.1. Działalność Rady Europejskiej i Rady w 2014 r.

3.1.2. Realizacja celów w 2014 r.

3.2. Dochody

3.3. Wydatki w 2014 r.

3.3.1. Zmiana budżetu w 2014 r.

3.3.2. Przegląd wykonania budżetu w latach 2005-2014

3.3.3. Wykonanie środków według kategorii w 2014 r.

3.4. Środki przeniesione

3.4.1. Wykonanie środków przeniesionych z 2013 na 2014 r.

3.4.2. Środki przeniesione z 2014 na 2015 r.

3.5. Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2014 r.

3.5.2. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2014 r.

1.

 WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego (RF) 1 niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2014.

Podstawą niniejszego sprawozdania jest wstępne sprawozdanie rachunkowe za 2014 r., ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

W rozdziale 2 niniejszego sprawozdania przedstawiono podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2014. W rozdziale 3 przedstawiono w zarysie wykonanie środków budżetowych dostępnych w 2014 r.

Wykonanie budżetu na 2014 r. w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku 1.

2.

 CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2014

2.1.

 Główne cele finansowe

Główne cele finansowe Sekretariatu Generalnego Rady (SGR) na 2014 r. były następujące:
-
zapewnienie ciągłego wsparcia przewodniczącemu Rady Europejskiej i Radzie dzięki skutecznemu i wydajnemu wykorzystaniu zasobów finansowych,
-
kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR i właściwego wykorzystania zasobów,
-
dalsze finansowanie budowy budynku Europa, który powinien zostać oddany do użytku do końca 2015 r.

2.2.

 Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2014 r.

2.2.1.

 Podejście ogólne

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2014 r. został uchwalony w oparciu o ogólny cel zakładający nieprzekroczenie, w ujęciu realnym, ogólnego poziomu budżetu na 2013 r. w odniesieniu do wszystkich wydatków niezwiązanych z personelem.

Zwiększenie środków w niektórych projektach lub zobowiązaniach umownych skompensowano wprowadzeniem redukcji w innych dziedzinach. Ponadto wprowadzono dodatkowe cięcia w obszarach, w których niedawne wykonanie budżetu było wyraźnie poniżej dostępnych środków.

Jeżeli chodzi o plan zatrudnienia, SGR kontynuował usprawnienia organizacyjne, wdrażając następujące działania:

-
zmniejszenie o 31 liczby stanowisk w planie zatrudnienia, zgodnie z propozycją Komisji dotyczącą zmniejszenia poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat (drugi rok),
-
przeniesienie 10 stanowisk do ESDZ,
-
przekształcenie 10 stanowisk z planu zatrudnienia w (mniej kosztowne) stanowiska dla pracowników kontraktowych,
-
przekształcenie 6 stanowisk AST 5 w 6 stanowisk AD 5 (dalszy ciąg modernizacji administracyjnej),
-
przekształcenie 15 stanowisk AST w 15 stanowisk SC 1 (korekta techniczna).

2.2.2.

 Budżet 2014

Władza budżetowa uchwaliła ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2014 r. na poziomie 534,2 mln EUR. Oznacza to redukcję o 1,3 mln EUR (- 0,2 %) w porównaniu z 2013 r.

Liczba stanowisk w planie zatrudnienia na 2014 r. wyniosła w przypadku Rady Europejskiej i Rady 3 101.

Tabela 1 przedstawia zarys budżetu na 2014 r. według poszczególnych kategorii. Z uwagi na szacowaną na 2014 r. inflację na poziomie 1,6 % budżet Rady Europejskiej i Rady faktycznie zmniejszył się w ujęciu realnym o 1,8 %.

Tabela 1

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2014 r. w porównaniu z budżetem na 2013 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2013Budżet 2014Zmiana 2014/2013 z uwzgl. BE (1)
123=2/1
Plan zatrudnienia300 244 000292 989 059- 2,4 %
Inne wydatki związane z personelem23 558 00023 218 480- 1,4 %
Budynki (z wył. nabycia)39 233 00040 537 8003,3 %
Systemy komputerowe36 791 00037 382 4301,6 %
Meble930 000806 850- 13,2 %
Wyposażenie techniczne3 570 0002 586 390- 27,6 %
Transport918 0002 146 217133,8 %
Koszty podróży służbowych delegacji19 972 00020 302 0001,7 %
Koszty tłumaczenia ustnego83 962 30086 991 4443,6 %
Posiedzenia i konferencje7 833 0008 720 57011,3 %
Informacja9 132 0008 890 660- 2,6 %
Różne1 668 0001 930 40015,7 %
Rezerwa2 700 0002 700 0000,0 %
Ogółem (z wył. nabycia)530 511 300529 202 300- 0,2 %
Nabywanie nieruchomości5 000 0005 000 0000,0 %
Suma całkowita535 511 300534 202 300- 0,2 %
(1) Budynek Europa

2.2.3.

 Budżet na 2014 r. a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE

Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2007-2014. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 5 wieloletniej perspektywy finansowej zmniejszył się z 8,3 % w 2007 r. do 6,4 % w 2014 r.

Tabela 2

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2007-2014

(Kwoty w cenach bieżących)200720082009 (1)20102011201220132014
min EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmiana
Dział 571156,1%74574,8%7 6032,0%7 9624,7%8 1732,7%8 6075,3%9 1816,7%8 405-8,5%
Rada Europejska/Rada5940,3%5950,2%6031,3%6345,1%563-11,2%534-5,2%5360,3%534-0,2%
Udział Rady Europejskiej/Rady w dziale 58,3%8,0%7,9%8,0%6,9%6,2%5,8%6,4%
(1) Budżet końcowy po zmniejszeniu o 40 min EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 r. wyniósł 563 min EUR.

Wynosząca 60 mln EUR redukcja uzyskana w latach 2007-2014 wynika przede wszystkim z ostrożnego zarządzania budżetem. Redukcja w 2011 r. jest w głównej mierze wynikiem przeniesienia zasobów do ESDZ, zaś zmniejszenia w latach 2012 i 2013 były związane z redukcjami środków na pewne działania z uwagi na wykonanie w latach poprzednich i rzeczywiste potrzeby.

3.

 GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2014 R.

3.1.

 Działalność i cele w 2014 r.

3.1.1.

 Działalność Rady Europejskiej i Rady w 2014 r.

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swojej podstawowej działalności, które są istotne z finansowego punktu widzenia i które opisują funkcjonowanie Rady Europejskiej i Rady w danym roku budżetowym. Zaznaczono w nim również główne osiągnięcia w danym roku.

Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2004-2014. Oprócz 4 241 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował w 2014 r. kolejnych 2 189 posiedzeń (np. seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi).

Tabela 3

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2004-2014

20042005200620072008200920102011201220132014
Szczyty53335779769
Posiedzenia Rady7680766881748685777481
Coreper128123120106144140122135140140135
Grupy robocze3 9713 9184 0374 1834 4804 2724 1274 3734 4804 1644 016
Ogółem4 1804 1244 2364 3604 7104 4934 3424 6024 7044 3844 241
Inne posiedzenia2 3922 7912 7131 7352 0512 0211 9962 0752 1892 0272 189
Suma całkowita6 5726 9156 9496 0956 7616 5146 3386 6776 8936 4116 430

W 2014 r. SGR po raz pierwszy zorganizował szczyt wielostronny. Na 4. szczyt UE-Afryka przybyło ponad 60 przywódców z UE i Afryki (w sumie 90 delegacji), żeby omówić przyszłość wzajemnych stosunków UE-Afryka i zacieśnić więzi między oboma kontynentami.

Koszty nowoczesnej organizacji szczytu, wymagającej znacznych zasobów w zakresie bezpieczeństwa i logistyki oraz istotnych działań dyplomatycznych, szacuje się na 2,5 mln EUR.

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności jest liczba aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym (Dz.U.) (tabela 4). W 2014 r. w Dz.U. opublikowano 1 437 aktów prawnych. Należy zauważyć, że publikacja aktów prawnych w Dz.U. jest ostatnim etapem procesu ustawodawczego.

Tabela 4

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2004-2014

20042005200620072008200920102011201220132014
Akty prawne opublikowane w Dz.U.1 1181 0561 3171 0001 2748298259869581 1321 437

W 2014 r. SGR kontynuował również usprawnianie swojej struktury organizacyjnej z myślą o zwiększeniu jej wydajności i jakości funkcjonowania. W ramach stałej modernizacji administracyjnej kilka razy przeprowadzono rotację na stanowiskach kierowniczych, czego wynikiem było odnowienie zasobów oraz wprowadzenie nowych umiejętności i kompetencji w kluczowych obszarach.

Inną istotną zmianą było wprowadzenie w 2014 r. nowego wizerunku Rady, wspólnego dla całej "rodziny Rady", tj. wszystkich instytucji i podmiotów obsługiwanych przez SGR, czyli Rady Europejskiej i jej przewodniczącego, szczytu państw strefy euro i jego przewodniczącego, Rady i jej rotacyjnej prezydencji (wraz ze specjalnymi instrukcjami dotyczącymi łączenia logo), wysokiego przedstawiciela - w sytuacjach, gdy działał on i wypowiadał się jako przewodniczący Rady do Spraw Zagranicznych - oraz Eurogrupy i jej przewodniczącego. Logo, łączące w sobie flagę Unii Europejskiej z wzorem zainspirowanym budynkiem Europa, który wkrótce stanie się siedzibą zarówno Rady Europejskiej, jak i Rady, kojarzy się z jednością, ciągłością, różnorodnością, sercem i światłem.

3.1.2.

 Realizacja celów w 2014 r.

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2014 można podsumować następująco:
-
Plan zatrudnienia

W 2014 r. SGR zatrudnił 193 urzędników (107 stałych urzędników i 86 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku odeszło 216 urzędników (153 stałych urzędników i 63 pracowników zatrudnionych na czas określony), co oznacza redukcję planu zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady o 23 zajmowane stanowiska netto.

W ramach modernizacji administracyjnej w SGR liczba stanowisk w planie zatrudnienia została zmniejszona o 20, oprócz 31 stanowisk związanych z redukcją poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat.

-
Zarządzanie finansami

W 2014 r. SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej udoskonalić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. Wewnętrzne procesy finansowe mierzone zużytym czasem i dokładnością uległy poprawie w porównaniu z 2013 r.

W kontekście poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR wyniósł w 2014 r. 17 dni, przy maksymalnym terminie wynoszącym 30 dni kalendarzowych (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE 2 ).

-
Polityka w zakresie budynków

Projekt polegający na renowacji budynku Residence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Unii Europejskiej (budynek Europa) był w 2014 r. kontynuowany w zakresie dalszych robót budowlanych obejmujących m. in. budowę pięter, roboty izolacyjne i instalacje techniczne.

3.2.

 Dochody

Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2014 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2013 r." odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2013 r., w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2014 r. Wyrażenie "ustalone prawa za 2014 r." dotyczy z kolei odzyskiwania środków, w przypadku których procedury zainicjowano w 2014 r.

Tabela 5

Przegląd operacji dotyczących dochodów w 2014 r.

(w EUR)
RozdziałUstalone prawa 2013Dochody odzyskane z 2013 r.Ustalone prawa 2014Dochody odzyskane z 2014 r.Ustalone prawa ogółem 2013+2014Kwoty odzyskane ogółem 2013+2014Kwoty do odzyskania w 2015 r.
12345=1+36=2+47=5-6
4 0 Potrącenia od wynagrodzeń personelu0028 269 78628 269 78628 269 78628 269 7860
4 1 Składki na system emerytalny852 902603 93922 917 39421 906 44523 770 29622 510 3831 259 912
5 0 Wpływy ze sprzedaży ruchomości i nieruchomości400400104 000104 000104 400104 4000
5 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości32 14432 144281 611249 134313 755281 27832 478
5 2 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek0012 46812 46812 46812 4680
5 5 Dochody z tytułu świadczenia usług i prac14 11412 90875 39758 97389 51171 88117 630
5 5 ESDZ Dochody z tytułu świadczenia usług i prac itp..001 444 2441 327 1001 444 2441 327 100117 144
5 7 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną instytucji5 959 1255 505 87019 199 96817 082 66425 159 09322 588 5342 570 558
5 8 Różne odszkodowania0022 60317 82822 60317 8284 775
5 8 ESDZ Różne odszkodowania0000000
5 9 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej001 3321 3321 3321 3320
6 3 Składki w ramach poszczególnych porozumień lub umów001 177 2761 177 2761 177 2761 177 2760
9 0 Dochody różne0088880
Ogółem6 858 6856 155 26173 506 08670 207 01380 364 77176 362 2744 002 497

Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2014 r. 80,4 mln EUR. Z tej kwoty 76,4 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, natomiast 4 mln EUR zostanie ściągniętych w 2015 r.

Większość całkowitych odzyskanych dochodów (66 %, czyli 50,8 mln EUR z kwoty 76,4 mln EUR) w 2014 r. dotyczy podatków, obciążeń i opłat wspólnotowych, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 28,2 mln EUR obejmuje potrącenia od wynagrodzeń personelu, zaś kwota 22,5 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.

Pozostała część, czyli 34 % (25,6 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych. Kwota ta pochodzi głównie z następujących źródeł:

-
odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych delegacji, zgodnie z ich oświadczeniami za lata 2012 i 2013 (odpowiednio, 4,5 mln EUR i 5,8 mln EUR) (rozdział 5 7),
-
odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (9,1 mln EUR) (rozdział 5 7),
-
przesunięć z ESDZ do Rady środków z tytułu zaliczek za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (1,3 mln EUR) (rozdział 5 5);
-
kwot wpłaconych na poczet kosztów administracyjnych powstałych w ramach dorobku Schengen w odniesieniu do Islandii i Norwegii (1,2 mln EUR) (rozdział 6 3);
-
kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (1,2 mln EUR) (rozdział 5 7);
-
płatności dokonanych przez Trybunał Sprawiedliwości i Trybunał Obrachunkowy z tytułu ich wkładów do wspólnego systemu finansowego z Radą (0,3 mln EUR) (rozdział 5 7);
-
wpływów z najmu i podnajmu nieruchomości oraz zwrotów z nimi związanych, m.in. wpłacanej przez Komisję części czynszu z tytułu najmu punktu informacyjnego UE zlokalizowanego w Brukseli przy Rue Archimède (0,3 mln EUR) (rozdział 5 1).

3.3.

 Wydatki w 2014 r.

3.3.1.

 Zmiana budżetu w 2014 r.

W trakcie roku budżetowego 2014 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 6 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2008-2014.

Tabela 6

Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2008-2014

ZmianaRok
RodzajPodstawa prawna2008200920102011201220132014
Budżet korygującyart. 34 RF0100000
Przesunięcie Bart. 25 RF72464723232232
Przesunięcie Cart. 25 RF3222222
Przesunięcie Dart. 27 RF1000000
Ogółem76494925252434

Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 25 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy w 2014 r.:

-
przesunięcie C1 w kwocie 450 000 EUR w dniu 8 sierpnia 2014 r. w celu:
-
pokrycia dodatkowych kosztów prawnych związanych z 10 nieprzewidzianymi sprawami antydumpingowymi (300 000 EUR),
-
pokrycia wydatków na zwrot kosztów z tytułu spraw przegranych przed Trybunałem (150 000 EUR),
-
przesunięcie C2 w kwocie 6 400 000 EUR w dniu 5 listopada 2014 r. w celu:
-
pokrycia zaliczki z tytułu nabycia budynku Europa (5 450 000 EUR),
-
pokrycia wstecznej płatności z tytułu różnicy między poprzednią a nową umową najmu dotyczącą nowych pomieszczeń konferencyjnych Rady w Luksemburgu (950 000 EUR).

W 2014 r. budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 32 przesunięć typu B, na podstawie art. 25 ust. 4 RF.

Tabela 7 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w istotny sposób 3 zmienione w 2014 r. w drodze różnych przesunięć.

Tabela 7

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2014 r.

(w EUR)
PozycjaTreśćBudżet początkowy 2014PrzesunięciaŚrodki ostateczneRóżnica
1 1 0 0Wynagrodzenie podstawowe219 581 059- 4 477 000215 104 059-2 %
1 1 0 2Należności wynikające z regulaminu pracowniczego56 747 000- 1 000 00055 747 000-2 %
2 0 0 0Czynsze1 692 0001 140 0002 832 00067 %
2 0 0 2Nabywanie nieruchomości5 000 0005 000 00010 000 000100 %
2 0 0 3Prace związane z zagospodarowaniem7 462 000- 325 0007 137 000-4 %
2 0 1 0Sprzątanie i utrzymanie obiektów14 324 000- 300 00014 024 000-2 %
2 0 1 1Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie4 163 000- 400 0003 763 000-10 %
2 1 0 0Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego8 890 430- 1 857 0277 033 403-21 %
2 1 0 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych20 135 0002 332 72022 467 72012 %
2 1 0 2Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania5 214 000736 3075 950 30714 %
2 1 0 3Telekomunikacja3 143 000- 1 212 0001 931 000-39 %
2 2 0 0Koszty podróży służbowych delegacji20 302 0007 320 74627 622 74636 %
2 2 0 2Koszty tłumaczenia ustnego86 991 444- 7 391 74679 599 698-8 %
2 2 0 3Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne2 997 560- 376 3542 621 206-13 %
2 2 0 4Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne3 679 000376 3544 055 35410 %
2 2 3 6Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty1 000 000450 0001 450 00045 %

3.3.2.

 Przegląd wykonania budżetu w latach 2005-2014

W ciągu ostatnich 10 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej i Rady wynosił średnio 94 % (wykres 1). Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego z dostępnego przegłosowanego budżetu.

Faktyczne roczne płatności w latach 2005-2014 wyniosły średnio 81 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona, zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego, na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na płatności.

Przeniesione środki dzielą się na dwie główne kategorie: funkcjonowanie SGR i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2005-2014

grafika

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i budynek Europa. Do sfinansowania nabycia tych budynków SGR mógł wykorzystywać w ostatnich kilku latach oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu.

W 2014 r. przeznaczono kwotę 10 mln EUR na poczet nabycia budynku Europa. Kwota ta została przeniesiona na 2015 r. w celu dokonania faktycznej płatności.

3.3.3.

 Wykonanie środków według kategorii w 2014 r.

Analiza wydatków w 2014 r. została przedstawiona z uwzględnieniem 14 kategorii wydatków.

W tabeli 8 zestawiono budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w 2014 r., a co za tym idzie - straconym.

Tabela 8

Przegląd wykonania budżetu na 2014 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2014 (początkowy)Budżet 2014 (końcowy (1))Zobowiązania (2)Wskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
1234=3/25=2-3
Plan zatrudnienia292 989 059287 539 059282 214 95698,1 %5 324 103
Inne wydatki związane z personelem23 218 48023 218 48020 015 06486,2 %3 203 416
Budynki (z wył. nabycia)40 537 80040 537 80039 097 28296,4 %1 440 518
Systemy komputerowe37 382 43037 382 43037 345 30499,9 %37 126
Meble806 850806 850707 80287,7 %99 048
Wyposażenie techniczne2 586 3902 586 3902 334 97890,3 %251 412
Transport2 146 2172 146 2171 479 28268,9 %666 935
Koszty podróży służbowych delegacji20 302 00027 622 74614 074 73151,0 %13 548 015
Koszty tłumaczenia ustnego86 991 44479 599 69864 953 83481,6 %14 645 864
Posiedzenia i konferencje8 720 5708 791 5706 066 82269,0 %2 724 748
Informacja8 890 6608 890 6607 521 46284,6 %1 369 198
Różne1 930 4002 380 4001 963 45182,5 %416 949
Rezerwa2 700 0002 700 000-0,0 %2 700 000
Ogółem (z wył. nabycia)529 202 300524 202 300477 774 96891,1 %46 427 332
Nabywanie nieruchomości5 000 00010 000 00010 000 000100,0 %0
Suma całkowita534 202 300534 202 300487 774 96891,3 %46 427 332
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków.

(2) W tym przeniesienie kwoty 3 200 000 EUR na podstawie decyzji.

Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2014 r. wynosi 91,3 %. Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

-
Niepełne wykorzystanie środków w kategorii planu zatrudnienia wynosi ogółem 5,3 mln EUR. To niepełne wykorzystanie wiąże się głównie z niższym wykorzystaniem netto stanowisk w planie zatrudnienia w 2014 r. w porównaniu z kwotą zapisaną w budżecie na ten cel.
-
W kategorii "inne wydatki związane z personelem" 61 % niepełnego wykorzystania (1,9 mln EUR z kwoty 3,2 mln EUR) wynika z mniejszej liczby płatności na pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i inne usługi zewnętrzne. Niższe wydatki w przypadku kosztów związanych z delegacjami przekładają się na oszczędności w kwocie 0,8 mln EUR. Pozostała kwota w wysokości 0,5 mln EUR jest przede wszystkim związana ze środkami rezerwowymi na objęcie stanowiska przez nowego przewodniczącego Rady Europejskiej, która to kwota nie została całkowicie wykorzystana, jak również z pewnymi niewielkimi oszczędnościami w zakresie służby medycznej i szkoleń.
-
Ogólne wykonanie wydatków związanych z budynkami (bez budynku Europa) przyniosła oszczędności w wysokości 1,4 mln EUR. Z kwoty tej 0,8 mln EUR wiąże się z niższymi kosztami utrzymania i sprzątania budynków, zużycia wody, gazu i energii elektrycznej oraz niższymi wydatkami na ochronę. Pozostała kwota 0,6 mln EUR wynika z oszczędności poczynionych w kontekście niektórych prac związanych z zagospodarowaniem i instalacją oraz prac w dziedzinie ochrony.
-
W dziedzinie IT wykonanie budżetu wyniosło niemal 100 %.
-
Niepełne wykorzystanie środków - w kwocie 0,1 mln EUR - w odniesieniu do mebli jest związane z mniejszym zapotrzebowaniem na wymianę niektórych mebli biurowych w 2014 r.
-
Oszczędności w kwocie 0,25 mln EUR w zakresie wyposażenia technicznego wynikają głównie z niższego zapotrzebowania na instalacje techniczne, takie jak sprzęt multimedialny i sprzęt audio w salach konferencyjnych.
-
Oszczędności w kwocie 0,7 mln EUR w zakresie kosztów transportu wiążą się z mniejszymi potrzebami w zakresie leasingu pojazdów i transportu specjalnego w ramach szczytu wielostronnego UE-Afryka (oszczędności w wysokości 0,5 mln EUR).
-
Wykonanie środków przeznaczonych na koszty podróży służbowych delegacji przyniosło oszczędności w wysokości 13,5 mln EUR. Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 27,6 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 20,3 mln EUR; do tej kwoty przesunięto 8,7 mln EUR z oszczędności na niektórych pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony, w ciągu roku przesunięto 1,3 mln EUR w celu sfinansowania dodatkowych tłumaczeń ustnych na niektóre języki oraz 0,1 mln EUR w celu sfinansowania innych kosztów podróży. Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 14,1 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2014 r.
-
Niepełne wykorzystanie środków na tłumaczenia ustne wynosi 14,7 mln EUR. Należy zauważyć, że te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 8,7 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 4 . Ten końcowy wynik uwzględnia również powrotne przesunięcie kwoty 1,3 mln EUR z niektórych pul środków na podróże w celu pokrycia dodatkowych kosztów tłumaczenia ustnego na niektóre języki.
-
Kwota 1 mln EUR z ogólnej kwoty niepełnego wykorzystania środków w wysokości 2,7 mln EUR w zakresie organizacji posiedzeń i konferencji odzwierciedla niższą cenę umowną z tytułu cateringu w 2014 r. oraz mniejszą liczbę posiedzeń w 2014 r. niż było to przewidziane w budżecie. Dalsze oszczędności w kwocie 0,9 mln EUR dotyczą znacznie niższego zapotrzebowania na wynajmowanie sal konferencyjnych poza obiektami Rady, a w kwocie 0,6 mln - oszczędności związanych z organizacją szczytu wielostronnego UE-Afryka. Ponadto mniejsze zapotrzebowanie na konkretne koszty podróży służbowych umożliwiło dodatkowe oszczędności w wysokości 0,2 mln EUR.
-
Wskaźnik wykonania środków w kategorii "Informacja" wyniósł 85 %, przynosząc oszczędności w wysokości 1,4 mln EUR. Z tej kwoty 0,9 mln EUR wynika z mniejszej liczby aktów przyjmowanych w ramach procedury współdecyzji i innych aktów prawnych publikowanych w Dzienniku Urzędowym w 2014 r. Pozostała kwota 0,5 mln EUR wynika głównie z niższego zapotrzebowania na publikacje i dokumentację oraz na wydatki z tytułu informacji i akcji o charakterze publicznym.
-
W kategorii "Wydatki różne" niepełne wykorzystanie środków w kwocie 0,4 mln EUR jest m.in. uzasadnione niższym zapotrzebowaniem na materiały biurowe, opłaty pocztowe, analizy, przeprowadzki i ubezpieczenie.

3.4.

 Środki przeniesione

3.4.1.

 Wykonanie środków przeniesionych z 2013 na 2014 r.

Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 47,8 mln EUR przeniesiono z 2013 na 2014 r.

Tabela 9

Wykonanie środków przeniesionych z 2013 na 2014 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaŚrodki przeniesione z 2013 r.Płatności w 2014 r.Wskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia290 340290 340100,0 %-
Inne wydatki związane z personelem2 195 3631 730 10678,8 %465 257
Budynki14 205 35512 270 29986,4 %1 935 055
Systemy komputerowe16 430 52315 415 15893,8 %1 015 365
Meble295 064290 81898,6 %4 246
Wyposażenie techniczne1 981 2971 799 09990,8 %182 198
Transport270 549173 93564,3 %96 614
Koszty podróży służbowych delegacji---
Koszty tłumaczenia ustnego6 273 8644 765 02476,0 %1 508 840
Posiedzenia i konferencje2 570 117674 62726,2 %1 895 490
Informacja2 514 2811 468 75258,4 %1 045 529
Różne752 401412 59254,8 %339 809
Rezerwa--
Ogółem47 779 15339 290 75182,2 %8 488 402

Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2013 r. wyniósł 82,2 %. Główne przyczyny niewysokiego wskaźnika wykonania są następujące:

-
Częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku.
-
Nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnym roku budżetowym, gdyż w odniesieniu do tych transakcji konieczne będzie zaciągnięcie nowych zobowiązań w 2015 r.

3.4.2.

 Środki przeniesione z 2014 na 2015 r.

Środki przeniesione z 2014 na 2015 r. wyniosły ogółem 53 mln EUR (tabela 10).

Tabela 10

Środki przeniesione z 2014 na 2015 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2014 (początkowy)Budżet 2014 (końcowy (1))Zobowiązania (2)Środki przeniesione na 2015 r. (2)Wskaźnik przeniesienia
12345=4/3
Plan zatrudnienia292 989 059287 539 059282 214 956349 6290,1 %
Inne wydatki związane z personelem23 218 48023 218 48020 015 0642 295 74411,5 %
Budynki40 537 80040 537 80039 097 28211 912 32830,5 %
Systemy komputerowe37 382 43037 382 43037 345 30418 126 43448,5 %
Meble806 850806 850707 802588 62483,2 %
Wyposażenie techniczne2 586 3902 586 3902 334 9781 062 09445,5 %
Transport2 146 2172 146 2171 479 282224 34915,2 %
Koszty podróży służbowych delegacji20 302 00027 622 74614 074 7310,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego86 991 44479 599 69864 953 8345 564 7848,6 %
Posiedzenia i konferencje8 720 5708 791 5706 066 8221 196 07919,7 %
Informacja8 890 6608 890 6607 521 4621 011 94613,5 %
Różne1 930 4002 380 4001 963 451638 69432,5 %
Rezerwa2 700 0002 700 000---
Ogółem (z wył. nabycia)529 202 300524 202 300477 774 96842 970 7049,0 %
Nabywanie nieruchomości5 000 00010 000 00010 000 00010 000 000100,0 %
Suma całkowita534 202 300534 202 300487 774 96852 970 70410,9 %
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków.

(2) W tym przeniesienie kwoty 3 200 000 EUR na podstawie decyzji.

Kwoty przeniesione z 2014 na 2015 r. pochodzą głównie z poniższych kategorii:

-
systemy komputerowe - 18,1 mln EUR, z czego 10,6 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 4,9 mln - sprzętu i oprogramowania, 1,6 mln EUR - serwisowania i utrzymania systemów informatycznych, a 1 mln EUR - telekomunikacji,
-
budynki - 11,9 mln EUR, z czego 4,1 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 3,2 mln - wstecznej opłaty za wynajem, 2,1 mln EUR - sprzątania i utrzymania, 1,1 mln EUR - ochrony i nadzoru, 1 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania, zaś 0,4 mln EUR - innych wydatków związanych z budynkami, np. analiz i audytów budynków; nabywanie nieruchomości
-
10 mln EUR w celu pokrycia zaliczki na poczet budynku Europa,
-
koszty tłumaczenia ustnego - 5,6 mln EUR w celu pokrycia kosztów tłumaczenia ustnego wykonanego w listopadzie i grudniu 2014 r., jednak w odniesieniu do którego faktura końcowa przychodzi dopiero w 2015 r.,
-
inne wydatki związane z personelem - 2,3 mln EUR, szczególnie w odniesieniu do pomocy zewnętrznej, szkoleń, służby medycznej, żłobków i delegacji,
-
posiedzenia i konferencje - 1,2 mln EUR, dotyczy głównie jeszcze nieotrzymanych faktur za organizację posiedzeń Rady Europejskiej i Rady w 2014 r.,
-
wyposażenie techniczne - 1,1 mln EUR.
-
1 mln EUR dotyczący wydatków na informacje, z czego 0,7 mln EUR dotyczy informacji i akcji o charakterze publicznym, a także publikacji Rady, 0,2 mln EUR - wydatków na dokumentację i bibliotekę, a 0,1 mln EUR - Dziennika Urzędowego.

3.5.

 Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1.

 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2014 r.

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2014 r. wyniosły 27,4 mln EUR.

Dochody przeznaczone na określony cel związane z działalnością SGR wyniosły ogółem 26,6 mln EUR, z czego 26,4 mln EUR zostało wypłaconych. Pozostała kwota 0,2 mln EUR została anulowana zgodnie z art. 14 RF.

Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2014 r. (0,85 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2013 r. przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w poszczególnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR. Całość tej kwoty (0,85 mln) została wypłacona w 2014 r.

Tabela 11

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2014 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2014 r.Płatności w 2014 r.Wskaźnik wykonaniaAnulowane dochody przeznaczone na określony cel
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia1 972 5031 972 503100,0 %-
Inne wydatki związane z personelem1 578 4281 535 73797,3 %42 691
Budynki576 315539 52493,6 %36 791
Systemy komputerowe755 230703 53393,2 %51 697
Meble1-0,0 %1
Wyposażenie techniczne33 15125 58377,2 %7 568
Transport290290100,0 %-
Koszty podróży służbowych13 260 76513 260 765100,0 %-
Koszty tłumaczenia ustnego8 271 5668 271 566100,0 %-
Posiedzenia i konferencje82 68277 35493,6 %5 328
Informacja6 1726 06298,2 %110
Różne43 66113 88531,8 %29 776
Ogółem Rada Europejska/Rada26 580 76526 406 80299,3 %173 963
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ850 105850 105100,0 %0
Suma całkowita27 430 87027 256 90799,4 %173 963

3.5.2.

 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2014 r.

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2014 r. wyniosły 25,6 mln EUR (tabela 12). Z tego kwota 1,3 mln EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2014 r. związane z działalnością SGR wyniosły 24,2 mln EUR. W trakcie roku budżetowego wykorzystano 0,8 mln EUR, zaś kwota 23,5 mln EUR została przeniesiona na 2015 r. zgodnie z art. 14 RF.

Tabela 12

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2014 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel w 2014 r.Zobowiązania w 2014 r.Dostępne dochody przeznaczone na określony cel
123=1-2
Plan zatrudnienia1 194 467-1 194 467
Inne wydatki związane z personelem1 487 849178 8291 309 021
Budynki320 10922 188297 921
Systemy komputerowe600 99069 351531 639
Meble--0
Wyposażenie techniczne104 59994 44410 155
Transport5 300-5 300
Koszty podróży służbowych10 259 457-10 259 457
Koszty tłumaczenia ustnego9 145 845-9 145 845
Posiedzenia i konferencje88 22052 77435 446
Informacja401 98410 283391 701
Różne630 783338 259292 524
Ogółem Rada Europejska/Rada24 239 603766 12823 473 475
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ1 329 080736 337592 743
Suma całkowita25 568 6831 502 46624 066 217

Około 40 % dochodów przeznaczonych na określony cel jest związanych z kosztami podróży służbowych delegacji (10,3 mln EUR). Kwota 9,1 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków w celu pokrycia kosztów dodatkowego tłumaczenia ustnego w tych językach. Pozostała część dotyczy głównie zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.

ZAŁĄCZNIK

RADA WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2014

(w EUR)
Pozycja budżetowaPoczątkowe środki 2014Przesunięcia/ Korekty 2014Końcowe środki 2014Zobowiązania 2014Płatności 2014Przeniesienie na podstawie uprawnienia na rok 2015Przeniesienie na podstawie decyzji na rok 2015Środki anulowane
12345678=3-5-6-7
10 0 0Wynagrodzenie podstawowe316 000,00316 000,00310 305,72310 305,725 694,28
10 0 1Należności związane z zajmowanym stanowiskiem65 000,0065 000,0058 311,6058 311,606 688,40
10 0 2Należności związane z osobistą sytuacją pracownika20 000,0020 000,007 865,607 865,6012 134,40
10 0 3Zabezpieczenie społeczne13 000,0013 000,0011 551,4311 551,431 448,57
10 0 4Inne wydatki na zarządzanie675 000,00675 000,00444 675,46272 045,35172 630,11230 324,54
10 0 6Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy77 000,0077 000,0051 300,0051 109,16190,8425 700,00
1 00Wynagrodzenie i inne należności1166 000,001166 000,00884 009,81711188,86172 820,95281 990,19
10 10Świadczenia emerytalne i rentowe15 000,0015 000,0012 777,2912 777,292 222,71
1 0 1Ustanie stosunku pracy15 000,0015 000,0012 777,2912 777,292 222,71
10 2 0Środki rezerwowe na zmiany wynagrodzeń49 000,0049 000,0049 000,00
1 0 2Środki rezerwowe49 000,0049 000,0049 000,00
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji1 230 000,001 230 000,00896 787,10723 966,15172 820,95333 212,90
110 0Wynagrodzenie podstawowe219 581 059,00-4 477 000,00215 104 059,00213118461,022131184611 985 597,98
110 1Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z zajmowanym stanowiskiem2 054 000,002 054 000,001472 393,221472 393581 606,78
110 2Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika56 747 000,00-1 000 000,0055 747 000,0054811 358,5954811 359935 641,41
110 3Zabezpieczenie społeczne9 178 000,009 178 000,008 880 476,128 880 476,12297 523,88
110 4Wskaźniki korygujące50 000,0027 000,0077 000,0076 380,5276 380,52619,48
110 5Wynagrodzenia za godziny nadliczbowe1 587 000,001 587 000,001265 216,261 265 216,26321 783,74
110 6Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy2 991 000,002 991 000,001 852 000,001 502 371,28349 628,721 139 000,00
1 1 0Wynagrodzenie i inne należności292188 059,00- 5 450 000,00286 738 059,00281476 285,73281126 657,01349 628,725 261 773,27
1110Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby200 000,00200 000,00194 819,40194 819,405 180,60
1111Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy74 000,0074 000,0041 702,9741 702,9732 297,03
1112Należności byłych sekretarzy generalnych527 000,00527 000,00502 148,02502 14824 851,98
1 1 1Ustanie stosunku pracy801 000,00801 000,00738 670,39738 670,3962 329,61
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy czasowi292 989 059,00- 5 450 000,00287 539 059,00282 214 956,12281 865 327,40349 628,725 324 102,88
12 0 0Inni pracownicy9 022 000,00- 38 000,008 984 000,007455 499,277 441 190,9314 308,341 528 500,73
12 0 1Oddelegowani eksperci krajowi953 000,00953 000,00862 794,74858 905,143 889,6090 205,26
12 0 2Staże583 000,008 000,00591 000,00575 190,09555 753,6919 436,4015 809,91
12 0 3Usługi zewnętrzne2 306 000,0030 000,002 336 000,002 046 408,981436 712,53609 696,45289 591,02
12 0 4Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych175 000,00175 000,00151 850,60118 437,6033 413,0023 149,40
1 2 0Inni pracownicy i usługi zewnętrzne13 039 000,0013 039 000,0011091743,6810410 999,89680 743,791 947 256,32
Ogółem rozdział 12- Inni pracownicy i usługi zewnętrzne13 039 000,0013 039 000,0011091743,6810410 999,89680 743,791 947 256,32
13 0 0Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu166 000,00166 000,00165 138,0037 994,39127 143,61862,00
13 0 1Doskonalenie zawodowe1 930 000,001 930 000,001 900 980,001 198 547,35702 432,6529 020,00
1 3 0Wydatki związane z zarządzaniem personelem2 096 000,002 096 000,002066118,001 236 541,74829 576,2629 882,00
13 10Pomoc w szczególnych przypadkach30 000,00-20 000,0010 000,0010 000,00
13 11Kontakty towarzyskie miedzy pracownikami117 000,00117 000,00109 725,0054 985,7954 739,217 275,00
13 12Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych139 000,006 000,00145 000,00145 000,00120 749,8724250,13
13 13Inne wydatki socjalne66 000,0014 000,0080 000,0079 600,0057 852,2821 747,72400,00
1 3 1Środki wsparcia dla personelu instytucji352 000,00352 000,00334 325,00233 587,94100 737,0617 675,00
13 2 0Służba medyczna460 480,00460 480,00418 153,57294 362,40123 791,1742 326,43
13 2 2Żłobki i świetlice2 250 000,002 250 000,002 250 000,002 098 532,44151468
1 3 2Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją2 710480,002 710480,002668153,572 392 894,84275 258,7342 326,43
13 3 1Koszty delegacji Sekretariatu Rady3 191 000,003 191 000,002 537 892,942 326 285,73211 607,21653 107,06
13 3 2Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską600 000,00600 000,00420 043,51395 043,5125 000,00179 956,49
1 3 3Delegacje3 791 000,003 791 000,002 957 936,452 721 329,24236 607,21833 063,55
Ogółem rozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji8 949 480,008 949 480,008026 533,026 584 353,761442179,26922 946,98
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby pracujące dla instytucji316 207 539,00- 5 450 000,00310 757 539,00302 230 019,92299 584 647,202645 372,728 527 519,08
2 0 0 0Czynsze1 692 000,001 140 000,002 832 000,00525 076,79507 104,8217971,972 300 000,002 306 923,21
2 0 0 2Nabywanie nieruchomości5 000 000,005 000 000,0010 000 000,0010 000 000,0010 000 000,00
2 0 0 3Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją7 462 000,00-325 000,007 137 000,006 665 676,822 834 305,963 831 370,86471 323,18
2 0 0 4Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków410 000,00410 000,00327 288,2491 423,98235 864,2682 711,76
2 0 0 5Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i zagospodarowaniem budynków440 000,00135 000,00575 000,00489 065,10167239,60321 825,5085 934,90
200Budynki15 004 000,005 950 000,0020 954 000,0018007106,953 600 074,3614407 032,592 300000,002 946 893,05
2 0 10Sprzątanie i utrzymanie obiektów14 324 000,00-300 000,0014 024 000,0013 155 905,6611 066 969,622 088 936,04600 000,00868 094,34
2 0 11Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie4 163 000,00-400 000,003 763 000,003 222 508,842 193 660,881028 847,96300 000,00540491,16
2 0 12Ochrona budynków i nadzór nad nimi11 309 800,00-100 000,0011 209 800,0010992 419,169 927 641,991064 777,17217 380,84
2 0 13Ubezpieczenie250 000,00-80 000,00170 000,00164 920,31164 920,315 079,69
2 0 14Inne wydatki związane z budynkami487 000,00- 70 000,00417 000,00354421,57231 687,71122 733,8662 578,43
20 1Wydatki związane z budynkami30 533 800,00- 950 000,0029 583 800,0027 890175,5423 584 880,514 305 295,03900000,001 693 624,46
Ogółem rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe45 537 800,005 000 000,0050 537 800,0045 897 282,4927 184 954,8718 712 327,623 200000,004 640 517,51
2 10 0Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego8 890 430,00-1 857 027,007 033 403,007028 168,672 141 860,444 886 308,235 234,33
2 10 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych20 135 000,002 332 720,0022 467 720,0022 445 215,0711 879 857,8710 565 357,2022 504,93
2 10 2Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania5 214 000,00736 307,005 950 307,005 940 920,114 320 673,481 620 246,639 386,89
2 10 3Telekomunikacja3 143 000,00-1 212 000,001 931 000,001 931 000,00876 477,881054 522,12
2 10Systemy komputerowe i telekomunikacja37 382430,0037 382430,0037 345 303,8519 218 869,6718126 434,1837 126,15
2 111Zakup i wymiana mebli735 000,00735 000,00685 492,88107 786,39577 706,4949 507,12
2 112Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli71 850,0071 850,0022 309,2011 392,0010 917,0049 540,80
2 1 1Meble806 850,00806 850,00707 802,08119 178,40588 623,6899 047,92
2 12 0Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych1 686 740,00183 000,001 869 740,001 784 239,48830 490,70953 748,7885 500,52
2 12 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową wyposażenia i instalacji technicznych66 700,0066 700,0060 302,6052 252,008 051,006 397,40
2 12 2Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa wyposażenia i instalacji technicznych832 950,00-183 000,00649 950,00490 436,04390 141,23100 294,81159513,96
2 12Wyposażenie i instalacje techniczne2 586 390,002 586 390,00334 978,121272 883,931062 094,19251411,88
2 13 2Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samochodowego1 806 217,0013 000,001 819 217,001 152281,781 125 352,4426 929,34666 935,22
2 13 3Plan mobilności340 000,00-13 000,00327 000,00327 000,00129 580,54197419,46
2 13Transport2146 217,002146 217,001479 281,781 254 932,98224 348,80666 935,22
Ogółem rozdział 2 1 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie42 921 887,0042 921 887,0041867 365,8321 865 864,9820 001 500,851054 521,17
2 2 0 0Koszty podróży służbowych delegacji20 302 000,007 320 746,0027 622 746,0014074 731,0014 074 731,0013 548 015,00
2 2 0 1Inne koszty podróży służbowych456 000,0071 000,00527 000,00367 852,52312 352,5255 500,00159 147,48
2 2 0 2Koszty tłumaczenia ustnego86 991 444,00-7 391 746,0079 599 698,0064 953 834,0059 389 050,005 564 784,0014 645 864,00
2 2 0 3Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne2 997 560,00-376 353,622 621 206,382 104 479,521 593 157,98511 321,54516 726,86
2 2 0 4Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne3 679 000,00376 353,624055 353,623 190 204,272 747 582,27442 622,00865 149,35
2 2 0 5Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń1 588 010,001 588 010,00404 285,58217 650,48186 635,101 183 724,42
2 20Posiedzenia i konferencje116 014 014,00116 014 014,0085 095 386,8978 334 524,256 760 862,6430 918 627,11
2 2 10Wydatki na dokumentację i bibliotekę1 261 000,001 261 000,001243 382,781 033 482,20209 900,5817 617,22
2 2 11Dziennik Urzędowy4 967 000,004 967 000,004037 721,033 962 721,0375 000,00929 278,97
2 2 12Publikacje ogólne455 000,00455 000,00277 881,43253 148,2124 733,22177118,57
2 2 13Informacje i akcje o charakterze publicznym2 207 660,002 207 660,001 962 477,081260 165702 313245 182,92
2 2 1Informacja8 890 660,008 890 660,007 521462,32509 515,961011946,361 369 197,68
2 2 3 0Materiały biurowe533 700,00533 700,00259 742,01194111,1665 630,85273 957,99
2 2 3 1Opłaty pocztowe90 000,0090 000,0082 029,2553 942,4128 086,847 970,75
2 2 3 2Koszty badań, analiz i konsultacji45 000,0045 000,0019 820,0010 170,009 650,0025 180,00
2 2 3 4Przeprowadzki20 000,0020 000,003 455,002 000,001 455,0016 545,00
2 2 3 5Obciążenia finansowe10 000,0010 000,005 000,003 535,851 464,155 000,00
2 2 3 6Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty1 000 000,00450 000,001 450 000,001450 000,00939 647,00510 353,00
2 2 3 7Inne wydatki na działalność231 700,00231 700,00143 404,29121 349,8422 054,4588 295,71
2 2 3Wydatki różne1930400,00450 000,002 380400,001963 450,551 324 756,26638 694,29416 949,45
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki na działalność126 835 074,00450 000,00127 285 074,0094 580 299,7686 168 796,478411503,0032 704 774,24
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki na działalność215 294 761,005 450 000,00220 744 761,00182 344 948,08135 219 616,3247 125 331,763 200000,0038 399 812,92
1 0 0Środki rezerwowe700 000,00700 000,00700 000,00
1 0 1Rezerwa na nieprzewidziane wydatki2 000 000,002 000 000,002 000 000,00
TYTUŁ1 0 - Inne wydatki2 700 000,002 700 000,002 700 000,00
BUDŻET OGÓŁEM534 202 300,00534 202 300,00484 574 968,00434 804 263,5249 770 704,483 200000,0049 627 332,00
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/7/UE z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych (Dz.U. L 48 z 23.2.2011, s. 1).
3 Kwota netto > 250 000 EUR.
4 Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot dostępnych w pulach językowych na tłumaczenia ustne do pul środków na wydatki związane z podróżami służbowymi delegatów do wykorzystania w tym samym roku budżetowym. W 2014 r. odpowiadało to kwocie 8,7 mln EUR.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.