Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2013 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.411.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 18 listopada 2014 r.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2013

Sekcja II - Rada Europejska i Rada

(2014/C 411/01)

(Dz.U.UE C z dnia 18 listopada 2014 r.)

1.

 WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego (RF) 1 niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2013.

Podstawą niniejszego sprawozdania jest sprawozdanie finansowe za 2013 rok, ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

Rozdział 2 niniejszego sprawozdania przedstawia podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2013. W rozdziale 3 przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2013 roku.

Wykonanie budżetu na rok 2013 w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku.

2.

 CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2013

2.1.

 Główne cele finansowe

Główne cele finansowe Sekretariatu Generalnego Rady (SGR) na rok 2013 były następujące:
-
zapewnienie ciągłego wsparcia przewodniczącemu Rady Europejskiej i Radzie dzięki skutecznemu i wydajnemu wykorzystaniu zasobów finansowych,
-
kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR i właściwego wykorzystania zasobów,
-
dostosowanie struktury SGR do przystąpienia Chorwacji w lipcu 2013 roku.

2.2.

 Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2013 rok

2.2.1.

 Podejście ogólne

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2013 rok został uchwalony w oparciu o ogólny cel zakładający nieprzekroczenie, w ujęciu realnym, ogólnego poziomu budżetu na 2012 rok.

Zwiększenie środków w niektórych projektach lub zobowiązaniach umownych skompensowano wprowadzeniem redukcji w innych dziedzinach. Ponadto wprowadzono dodatkowe cięcia w obszarach, w których niedawne wykonanie budżetu było wyraźnie poniżej dostępnych środków.

Jeżeli chodzi o plan zatrudnienia, SGR w pełni uwzględnił w swoim planie wpływ przystąpienia Chorwacji. Zwiększenie planu zatrudnienia o 46 stanowisk w związku z Chorwacją skompensowano:

-
zmniejszeniem o 31 liczby stanowisk w planie zatrudnienia, zgodnie z propozycją Komisji dotyczącą zmniejszenia poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat oraz
-
wprowadzeniem dodatkowej redukcji planu zatrudnienia o 15 stanowisk.

2.2.2.

 Budżet 2013

Władza budżetowa uchwaliła ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2013 rok na poziomie 535,5 mln EUR. Oznacza to wzrost o 1,6 mln EUR (0,3 %) w porównaniu z rokiem 2012.

Liczba stanowisk w planie zatrudnienia na rok 2013 wyniosła w przypadku Rady Europejskiej i Rady 3 153.

Tabela 1 przedstawia zarys budżetu na 2013 rok według poszczególnych kategorii. Z uwagi na szacowaną na 2013 rok inflację na poziomie 1,9 % budżet Rady Europejskiej i Rady faktycznie zmniejszył się w ujęciu realnym o 1,6 %.

Tabela 1

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2013 rok w porównaniu z budżetem na 2012 rok (według kategorii

(w EUR)
KategoriaBudżet 2012Budżet 2013Zmiana 2013/2012 z uwzgl. BE
123=2/1
Plan zatrudnienia295 792 000300 244 0001,5 %
Inne wydatki związane z personelem22 495 00023 558 0004,7 %
Budynki (z wył. nabycia)38 503 00039 233 0001,9 %
Systemy komputerowe36 116 00036 791 0001,9 %
Meble946 000930 000- 1,7 %
Wyposażenie techniczne4 883 0003 570 000- 26,9 %
Transport744 000918 00023,4 %
Koszty podróży służbowych delegacji24 675 00019 972 000- 19,1 %
Koszty tłumaczenia ustnego86 723 00083 962 300- 3,2 %
Posiedzenia i konferencje6 244 0007 833 00025,4 %
Informacja8 052 0009 132 00013,4 %
Różne1 747 0001 668 000- 4,5 %
Rezerwa2 000 0002 700 00035,0 %
Ogółem (z wył. nabycia)528 920 000530 511 3000,3 %
Nabycie nieruchomości5 000 0005 000 0000,0 %
Suma całkowita533 920 000535 511 3000,3 %

2.2.3.

 Budżet na 2013 rok a dział 5 perspektywy finansowej budżetu UE

Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2006-2013. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 5 wieloletniej perspektywy finansowej zmniejszył się z 8,8 % w roku 2006 do 5,8 % w roku 2013.

Tabela 2

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2006-2013

(Kwoty w cenach bieżących)2006200720082009 (*)2010201120122013
min EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmianamin EURzmiana
Dział 56 7085,5%71156,1%7 4574,8%7 6032,0%7 9624,7%81732,7%8 6075,3%9 1816,7%
Rada Europejska/Rada5925,2%5940,3%5950,2%6031,3%6345,1%563-11,2-%534-5,2%5360,3%
Udział Rady Europejskiej/Rady w dziale 58,8%8,3%8,0%7,9%8,0%6,9%6,2%5,8%
(*) Budżet końcowy po zmniejszeniu o 40 min EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 r. wyniósł 563 min EUR.

Redukcje uzyskane w latach 2006-2013 wynikają przede wszystkim z ostrożnego zarządzania budżetem. Redukcja w 2011 roku jest w głównej mierze wynikiem przeniesienia zasobów do ESDZ, zaś zmniejszenia w latach 2012 i 2013 były związane z redukcjami środków na pewne działania z uwagi na wykonanie w latach poprzednich i rzeczywiste potrzeby.

3.

 GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2013 ROKU

3.1.

 Działalność i cele w 2013 roku

3.1.1.

 Działalność Rady Europejskiej i Rady w 2013 roku

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swojej podstawowej działalności, które są istotne z finansowego punktu widzenia i które opisują funkcjonowanie Rady i Rady Europejskiej w danym roku budżetowym.

Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2003-2013. Oprócz 4 384 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował w 2013 roku kolejnych 2 027 posiedzeń (np. seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi).

Tabela 3

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2003-2013

Posiedzenia instytucjonalne20032004200520062007200820092010201120122013
Szczyty65333577976
Posiedzenia Rady7776807668817486857774
Coreper134128123120106144140122135140140
Grupy robocze4 3333 9713 9184 0374 1834 4804 2724 1274 3734 4804 164
Ogółem4 5504 1804 1244 2364 3604 7104 4934 3424 6024 7044 384
Inne posiedzenia2 2092 3922 7912 7131 7352 0512 0211 9962 0752 1892 027
Suma całkowita6 7596 5726 9156 9496 0956 7616 5146 3386 6776 8936 411

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności są akty prawne opublikowane w Dzienniku Urzędowym (Dz.U.) (tabela 4). W roku 2013 w Dz.U. opublikowano 1 132 akty prawne. Należy zauważyć, że liczba aktów prawnych zależy od sfinalizowania procesu ustawodawczego, zanim akty te będą mogły być opracowane w formie tekstów końcowych do publikacji w Dz.U.

Tabela 4

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2003-2013

20032004200520062007200820092010201120122013
Akty prawne opublikowane w Dz.U.1 0451 1181 0561 3171 0001 2748298259869581 132

3.1.2.

 Realizacja celów w 2013 roku

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2013 można podsumować następująco:
-
Plan zatrudnienia

W 2013 roku SGR zatrudnił 189 urzędników (126 stałych urzędników i 63 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku odeszło 224 urzędników (199 stałych urzędników i 25 pracowników zatrudnionych na czas określony), co oznacza redukcję planu zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady o 35 zajmowanych stanowisk netto.

W ramach modernizacji administracji w SGR liczba stanowisk w planie zatrudnienia została zmniejszona o 15, oprócz 31 stanowisk związanych z redukcją poziomu zatrudnienia o 5 % w okresie pięciu lat.

Z drugiej strony, 46 stanowisk związanych z przystąpieniem Chorwacji zostało ujętych w planie zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady.

-
Zarządzanie finansami

W 2013 roku SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej udoskonalić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. Wewnętrzne procesy finansowe mierzone zużytym czasem i dokładnością uległy poprawie w porównaniu z 2012 rokiem. Przykładowo, ostrożne planowanie budżetu przez urzędników zatwierdzających spowodowało, że w trakcie roku budżetowego było mniej realokacji środków finansowych.

W kontekście poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR wyniósł w 2013 roku 20 dni, przy maksymalnym terminie wynoszącym 30 dni kalendarzowych (dyrektywa COM(2009) 126 final).

-
Polityka w zakresie budynków

Projekt polegający na renowacji budynku Residence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Ministrów (budynek Europa) był w 2013 roku kontynuowany w zakresie faktycznych robót budowlanych obejmujących m.in. budowę pięter, roboty izolacyjne i rozmaite instalacje techniczne.

3.2.

 Dochody

Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2013 roku. Wyrażenie "ustalone prawa za rok 2012" odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2012 roku, w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2013 roku. Wyrażenie "ustalone prawa za rok 2013" dotyczy z kolei odzyskiwania środków, w przypadku których procedury zainicjowano w roku 2013.

Tabela 5

Przegląd operacji dotyczących dochodów w 2013 roku

(w EUR)
RozdziałUstalone prawa 2012Dochody odzyskane z roku 2012Ustalone prawa 2013Dochody odzyskane z roku 2013Ustalone prawa ogółem 2012+2013Kwoty odzyskane ogółem 2012+2013Kwoty do odzyskania w 2014 roku
12345=1+36=2+47=5-6
40 Potrącenia od wynagrodzeń personelu0020 947 37020 947 37020 947 37020 947 3700
41 Składki na system emerytalny1 138 177950 19831 152 27430 477 01632 290 45031 427 214863 236
50 Wpływy ze sprzedaży ruchomosci i nieruchomości-965-96536 48736 08735 52335 123400
51 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości34 77334 773680 786648 643715 560683 41632 144
52 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek16116138 34138 34138 50238 5020
55 Dochody z tytułu świadczenia usług i prac4 6994 699106 27090 211110 96994 91116 058
55 ESDZ Dochody z tytułu świadczenia usług i prac itp.6 9346 9341 068 1101 068 1101 075 0441 075 0440
57 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną8 955 6138 565 63621 656 04315 876 18530 611 65624 441 8216 169 834
58 Różne odszkodowania100 050100 05026 34026 340126 390126 3900
58 ESDZ Różne odszkodowania24 92924 9290024 92924 9290
59 Inne dochody pochodzące z zarządzania administracyjnego002 0732 0732 0732 0730
63 Składki w ramach poszczególnych porozumień lub umów643 261643 2611 168 8501 168 8501 812 1111 812 1110
90 Dochody różne2 2892 289002 2892 2890
Ogółem10 909 92210 331 96576 882 94470 379 22787 792 86580 711 1937 081 673

Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2013 roku 87,8 mln EUR. Z tej kwoty 80,7 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, natomiast 7,1 mln EUR zostanie ściągniętych w roku 2014.

Większość całkowitych odzyskanych środków (65 %, czyli 52,4 mln EUR z kwoty 80,7 mln EUR) w 2013 roku jest związana z podatkami, obciążeniami i opłatami wspólnotowymi, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 20,9 mln EUR obejmuje potrącenia od wynagrodzeń personelu, zaś kwota 31,4 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.

Pozostała część, czyli 35 % (28,3 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych. Kwota ta pochodzi głównie z następujących źródeł:

-
odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych delegacji, zgodnie z ich oświadczeniami za lata 2011 i 2012 (odpowiednio, 6,7 mln EUR i 6,6 mln EUR) (rozdział 57),
-
odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (8,3 mln EUR) (rozdział 57),
-
kwot wpłaconych na poczet kosztów administracyjnych powstałych w ramach dorobku Schengen w odniesieniu do Islandii i Norwegii (1,8 mln EUR) (rozdział 63),
-
kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (1,5 mln EUR) (rozdział 57),
-
przesunięć z ESDZ do Rady środków z tytułu płatności zaliczkowych za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (1 mln EUR) (rozdział 55);
-
płatności dokonanych przez Trybunał Sprawiedliwości i Trybunał Obrachunkowy z tytułu ich wkładów do wspólnego systemu finansowego z Radą (0,8 mln EUR) (rozdział 57);
-
wpływów z najmu i podnajmu nieruchomości oraz zwrotów z nimi związanych, m.in. wpłacanej przez Komisję części czynszu z tytułu najmu punktu informacyjnego UE zlokalizowanego w Brukseli przy Rue Archimède (0,7 mln EUR) (rozdział 51).

3.3.

 Wydatki w 2013 roku

3.3.1.

 Przegląd wykonania budżetu w latach 2004-2013

W ciągu ostatnich 10 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej/Rady wynosił średnio 95 % (wykres 1). Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego.

Faktyczne roczne płatności w tym okresie wyniosły średnio 81 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona, zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego, na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na płatności.

Przeniesione środki dzielą się na dwie główne kategorie: funkcjonowanie SGR i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosownych faktur nie otrzymano przed końcem roku.

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2004-2013

grafika

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i budynek Europa. W ostatnich kilku latach SGR mógł wykorzystać oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu w celu sfinansowania nabycia powyższych budynków.

W 2013 roku przeznaczono kwotę 5 mln EUR na poczet nabycia budynku Europa. Kwota ta została przeniesiona na 2014 rok w celu dokonania faktycznej płatności.

3.3.2.

 Wykonanie środków według kategorii w 2013 roku

Analiza wydatków w 2013 roku została przedstawiona z uwzględnieniem 14 kategorii wydatków.

Tabela 6 zestawia budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w roku 2013.

Tabela 6

Przegląd wykonania budżetu na rok 2013 (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2013 (początkowy)Budzet 2013 (*) (końcowy)ZobowiązaniaWskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
1234=3/25=2-3
Plan zatrudnienia300 244 000300 244 000276 611 24092,1 %23 632 760
Inne wydatki związane z personelem23 558 00023 558 00020 506 73887,0 %3 051 262
Budynki (z wył. nabycia)39 233 00039 233 00036 793 17493,8 %2 439 826
Systemy komputerowe36 791 00036 791 00035 942 14897,7 %848 852
Meble930 000930 000508 19354,6 %421 807
Wyposażenie techniczne3 570 0003 570 0002 787 64578,1 %782 355
Transport918 000918 000631 50668,8 %286 494
Koszty podróży służbowych delegacji19 972 00025 293 3372 738 27510,8 %22 555 063
Koszty tłumaczenia ustnego83 962 30077 940 96366 722 80885,6 %11 218 155
Posiedzenia i konferencje7 833 0007 883 0005 393 61368,4 %2 489 387
Informacja9 132 0009 132 0008 442 56092,5 %689 440
Różne1 668 0002 318 0002 057 15888,7 %260 842
Rezerwa2 700 0002 700 000-0,0 %2 700 000
Ogółem (z wył. nabycia)530 511 300530 511 300459 135 05686,5 %71 376 244
Nabycie nieruchomości5 000 0005 000 0005 000 000100,0 %0
Suma całkowita535 511 300535 511 300464 135 05686,7 %71 376 244
(*) W tym realokacje środków.

Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2013 rok wynosi 86,7 %. Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

-
Całkowite niepełne wykorzystanie środków w kategorii planu zatrudnienia wynosi 23,6 mln EUR. To niepełne wykorzystanie środków przedstawia się następująco:
-
kwota 13 mln EUR związana z niższym wykorzystaniem netto stanowisk w planie zatrudnienia w 2013 roku w porównaniu z kwotą zapisaną w budżecie na ten cel,
-
kwota 7,2 mln EUR dotycząca kwot budżetu zarezerwowanych na indeksacje wynagrodzeń za lata 2012 i 2013. Jeżeli chodzi o rok 2012, nie było żadnej decyzji o indeksacji wynagrodzeń (wpływ: 4,7 mln EUR), zaś w przypadku 2013 roku wynagrodzenia zostały zamrożone, co było elementem pakietu wieloletniej perspektywy finansowej na lata 2014-2020 (wpływ: 2,5 mln EUR),
-
kwota 3,4 mln EUR będąca rezultatem mniejszego zapotrzebowania na poszczególne rodzaje należności wynikających z regulaminu pracowniczego.
-
W kategorii "inne wydatki związane z personelem" około 60 % ogólnego niepełnego wykorzystania środków (1,9 mln EUR z 3,1 mln EUR) wynika z mniejszej liczby płatności dla pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i płatności na inne usługi zewnętrzne. Niższe wydatki w przypadku kosztów związanych z delegacjami przekładają się na oszczędności w kwocie 0,9 mln EUR. Pozostała kwota w wysokości 0,3 mln EUR jest przede wszystkim związana z zapisanymi w budżecie indeksacjami wynagrodzeń za lata 2012 i 2013, które - ostatecznie - nie zostały przeprowadzone.
-
Ogólna realizacja wydatków związanych z budynkami (bez budynku Europa) przyniosła oszczędności w wysokości 2,4 mln EUR. Z tej kwoty kwota 1,1 mln EUR wynika z niższych kosztów utrzymania i sprzątania budynków. Woda, gaz i energia elektryczna odpowiadają za oszczędności w kwocie 0,8 mln EUR, a pozostała kwota 0,5 mln EUR to oszczędności dotyczące niektórych prac związanych z zagospodarowaniem i instalacją oraz prac w dziedzinie nadzoru.
-
W dziedzinie IT wykonanie budżetu wyniosło niemal 98 %. Niepełne wykorzystanie środków - w kwocie 0,8 mln EUR - było wynikiem mniejszego zapotrzebowania na sprzęt IT i oprogramowanie oraz konsultacje zewnętrzne.
-
Niepełne wykorzystanie środków - w kwocie 0,4 mln EUR - w odniesieniu do mebli jest związane z mniejszym zapotrzebowaniem na wymianę niektórych mebli biurowych w 2013 roku i odroczeniem odnowienia mebli restauracyjnych do roku 2014.
-
Oszczędności w kwocie 0,8 mln EUR w zakresie wyposażenia technicznego wynikają głównie z niższego zapotrzebowania na instalacje techniczne, takie jak sprzęt multimedialny i sprzęt audio w salach konferencyjnych.
-
Oszczędności w kwocie 0,3 mln EUR w zakresie kosztów transportu wiążą się z odroczeniem leasingu niektórych pojazdów.
-
Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 25,3 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 20 mln EUR; do tej kwoty przesunięto 7,1 mln EUR z oszczędności na pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony, w ciągu roku 1,8 mln EUR przesunięto w celu sfinansowania dodatkowych tłumaczeń ustnych na niektóre języki. Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 2,7 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2013 rok.
-
Niepełne wykorzystanie środków na tłumaczenia ustne wynosi 11,2 mln EUR. Należy zauważyć, że te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 7,1 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 2 oraz z przesunięcia kwoty 0,7 mln EUR na pokrycie dodatkowych kosztów prawnych ponoszonych przez Radę. Ten końcowy wynik uwzględnia również powrotne przesunięcie kwoty 1,8 mln EUR z niektórych pul środków na podróże w celu pokrycia dodatkowych kosztów tłumaczenia ustnego na niektóre języki.
-
Kwota 1,4 mln EUR z całkowitego niepełnego wykorzystania środków w kwocie 2,5 mln EUR w zakresie organizacji posiedzeń i konferencji odzwierciedla niższą cenę umowną z tytułu cateringu w 2013 roku oraz mniejszą liczbę posiedzeń w 2013 roku niż było to przewidziane w budżecie na ten rok. Pozostała część, czyli 1,1 mln EUR, dotyczy niemal wyłącznie znacznie niższego zapotrzebowania na wynajmowanie sal konferencyjnych poza obiektami Rady.
-
Wskaźnik wykonania środków w kategorii "Informacja" wyniósł 92,5 %. Anulowana kwota 0,7 mln EUR wynika głównie z niższego zapotrzebowania na publikacje i dokumentację oraz na wydatki z tytułu informacji i akcji o charakterze publicznym.
-
W kategorii "Wydatki różne" niepełne wykorzystanie środków w kwocie 0,3 mln EUR jest m.in. uzasadnione niższym zapotrzebowaniem na materiały biurowe, opłaty pocztowe i ubezpieczenie.

3.3.3.

 Zmiana budżetu w 2013 roku

W trakcie roku budżetowego 2013 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 7 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2008-2013.

Tabela 7

Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2008-2013

ZmianaRok
RodzajPodstawa prawna200820092010201120122013
Budżet korygującyart. 34 RF010000
Przesunięcie Bart. 25 RF724647232322
Przesunięcie Cart. 25 RF322222
Przesunięcie Cart. 27 RF100000
Ogółem764949252524

Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 25 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy w 2013 r.:

-
przesunięcie C1 w kwocie 300 000 EUR w dniu 17.6.2013 r.:
-
pokrycie dodatkowych kosztów prawnych związanych z 10 nieprzewidzianymi sprawami antydumpingowymi (300 000 EUR),
-
przesunięcie C2 w kwocie 350 000 EUR w dniu 4.10.2013 r.:
-
pokrycie 8 przegranych spraw sądowych dotyczących środków ograniczających przyjętych w kontekście WPZiB w sytuacji, gdy Rada jest organem decyzyjnym, oraz środków nakładających ostateczne cła antydumpingowe (3 przypadki).

W 2013 roku budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 22 przesunięć typu B, na podstawie art. 25 ust. 4 rozporządzenia finansowego.

Tabela 8 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w istotny sposób 3 zmienione w 2013 roku w drodze różnych przesunięć.

Tabela 8

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2013 roku

(w EUR)
PozycjaTreśćBudżet początkowy 2012PrzesunięciaŚrodki ostateczneRóżnica
2003Prace związane z zagospodarowaniem7 860 000- 890 0006 970 000-11 %
2004Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków490 000780 0001 270 000159 %
2100Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego9 759 000- 1 546 0108 212 990-16 %
2101Usługi zewnętrzne związane z systemami komputerowymi17 895 0003 214 50021 109 50018 %
2102Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania5 131 000- 650 0004 481 000-13 %
2103Telekomunikacja4 006 000- 1 018 4902 987 510-25 %
2200Koszty podróży służbowych delegacji19 972 0005 321 33725 293 33727 %
2202Koszty tłumaczenia ustnego83 962 300- 6 021 33777 940 963-7 %
2236Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty700 000800 0001 500 000114 %

3.4.

 Środki przeniesione

3.4.1.

 Wykonanie środków przeniesionych z 2012 roku na rok 2013

Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 46 mln EUR przeniesiono z 2012 na 2013 rok.

Tabela 9

Wykonanie środków przeniesionych z roku 2012 na rok 2013 (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaŚrodki przeniesione z 2012 rokuPłatności w 2013 rokuWskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia471 458403 67085,6 %67 788
Inne wydatki związane z personelem3 425 7152 934 67285,7 %491 043
Budynki12 669 80310 736 67084,7 %1 933 133
Systemy komputerowe17 525 44816 433 22293,8 %1 092 227
Meble222 153217 46297,9 %4 691
Wyposażenie techniczne1 981 2971 799 09990,8 %182 198
Transport183 051146 46780,0 %36 583
Koszty podróży służbowych delegacji---
Koszty tłumaczenia ustnego6 048 2633 819 23463,1 %2 229 029
Posiedzenia i konferencje1 067 851583 96254,7 %483 889
Informacja1 829 8881 515 63082,8 %314 259
Różne575 720461 42380,1 %114 297
Rezerwa--
Ogółem46 000 64739 051 51184,9 %6 949 136

Główne przyczyny niskiego wskaźnika wykonania są następujące:

-
Częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku.
-
Nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnym roku budżetowym.

3.4.2.

 Środki przeniesione z roku 2013 na rok 2014

Środki przeniesione z roku 2013 na rok 2014 wyniosły 47,8 mln EUR (tabela 10).

Tabela 10

Środki przeniesione z roku 2013 na rok 2014 (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2013 (początkowy)Budżet 2013 (*) (końcowy)ZobowiązaniaŚrodki przeniesione na 2014 rokWskaźnik przeniesienia
12345=4/3
Plan zatrudnienia300 244 000300 244 000276 611 240290 3400,1 %
Inne wydatki związane z personelem23 558 00023 558 00020 506 7382 195 36310,7 %
Budynki39 233 00039 233 00036 793 1749 205 35525,0 %
Systemy komputerowe36 791 00036 791 00035 942 14816 430 52345,7 %
Meble930 000930 000508 193295 06458,1 %
Wyposażenie techniczne3 570 0003 570 0002 787 6451 922 64169,0 %
Transport918 000918 000631 506270 54942,8 %
Koszty podróży służbowych delegacji19 972 00025 293 3372 738 2750,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego83 962 30077 940 96366 722 8086 273 8649,4 %
Posiedzenia i konferencje7 833 0007 883 0005 393 6132 570 11747,7 %
Informacja9 132 0009 132 0008 442 5602 514 28129,8 %
Różne1 668 0002 318 0002 057 158811 05739,4 %
Rezerwa2 700 0002 700 000---
Ogółem (z wył. nabycia)530 511 300530 511 300459 135 05642 779 1539,3 %
Nabycie nieruchomości5 000 0005 000 0005 000 0005 000 000100,0 %
Suma całkowita535 511 300535 511 300464 135 05647 779 15310,3 %
(*) W tym realokacje środków.

Kwoty przeniesione z roku 2013 na rok 2014 pochodzą głównie z poniższych kategorii:

-
systemy komputerowe - 16,4 mln EUR, z czego 8,5 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 5,2 mln - sprzętu i oprogramowania, 1,7 mln EUR - telekomunikacji, a 1,0 mln EUR - serwisowania i utrzymania w dziedzinie informatyki,
-
budynki - 9,2 mln EUR, z czego 5,0 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 1,6 mln EUR - sprzątania i utrzymania, 1,1 mln EUR - ochrony i nadzoru, 0,9 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania, zaś 0,6 mln EUR - innych wydatków związanych z budynkami, np. analiz i audytów budynków,
-
koszty tłumaczenia ustnego - 6,3 mln EUR w celu pokrycia kosztów tłumaczenia ustnego wykonanego w listopadzie i grudniu 2013 roku, jednak w odniesieniu do którego faktura końcowa przychodzi dopiero w 2014 roku,
-
posiedzenia i konferencje - 2,6 mln EUR, dotyczy głównie jeszcze nieotrzymanych faktur za organizację posiedzeń Rady i Rady Europejskiej w 2013 roku,
-
2,5 mln EUR dotyczące wydatków na informacje, z czego 1,4 mln EUR dotyczy Dziennika Urzędowego, a 1,1 mln EUR - informacji i akcji o charakterze publicznym, a także publikacji Rady,
-
inne wydatki związane z personelem - 2,2 mln EUR,
-
wyposażenie techniczne - 1,9 mln EUR.

3.5.

 Dochody przeznaczone na określony cel

3.5.1.

 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2013 rokiem

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2013 rokiem wyniosły 40,7 mln EUR.

Dochody przeznaczone na określony cel związane z działalnością SGR wyniosły ogółem 35,45 mln EUR, z czego 34,6 mln EUR zostało wypłaconych. Pozostała kwota 0,8 mln EUR została anulowana zgodnie z art. 14 rozporządzenia finansowego.

Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2013 rokiem (5,3 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2012 roku przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w poszczególnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR. Z tej kwoty wypłacono 5,2 mln EUR, zaś 0,1 mln EUR anulowano.

Tabela 11

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2013 rokiem (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2013 rokiemPłatności w 2013 rokuWskaźnik wykonaniaAnulowane dochody przeznaczone na określony cel
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia831 300831 181100,0 %119
Inne wydatki związane z personelem1 541 0731 437 49593,3 %103 578
Budynki1 073 9151 030 46296,0 %43 452
Systemy komputerowe1 152 8911 098 13795,3 %54 754
Meble2 862-0,0 %2 862
Wyposażenie techniczne60 39959 49698,5 %903
Transport3 872-0,0 %3 872
Koszty podróży służbowych delegacji23 050 38822 519 06597,7 %531 323
Koszty tłumaczenia ustnego7 114 3527 114 352100,0 %-
Posiedzenia i konferencje191 307141 24773,8 %50 060
Informacja182 488166 04691,0 %16 441
Różne248 090248 013100,0 %77
Ogółem Rada Europejska/Rada35 452 93534 645 49497,7 %807 441
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ5 295 2975 152 25597,3 %143 042
Suma całkowita40 748 23239 797 74997,7 %950 483

3.5.2.

 Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2013 roku

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2013 roku wyniosły 28,3 mln EUR (tabela 12). Z tego kwota 1 mln EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2013 roku związane z działalnością SGR wyniosły 27,3 mln EUR. W trakcie roku budżetowego wykorzystano 1,7 mln EUR, zaś kwota 25,6 mln EUR została przeniesiona na rok 2014 zgodnie z art. 14 RF.

Tabela 12

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2013 roku (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel w 2013 rokuZobowiązania w 2013 rokuDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123=1-2
Plan zatrudnienia1 949 702-1 949 702
Inne wydatki związane z personelem1 732 189783 467948 722
Budynki728 438163 541564 896
Systemy komputerowe1 026 419547 571478 848
Meble1-1
Wyposażenie techniczne31 171-31 171
Transport290-290
Koszty podróży służbowych delegacji13 260 765-13 260 765
Koszty tłumaczenia ustnego8 271 566-8 271 566
Posiedzenia i konferencje135 74364 97870 765
Informacja6 172-6 172
Różne124 490123 859631
Ogółem Rada Europejska/Rada27 266 9461 683 41625 583 530
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ1 024 672951 97972 693
Suma całkowita28 291 6172 635 39525 656 222

Blisko 50 % dochodów przeznaczonych na określony cel jest związana z kosztami podróży służbowych delegacji (13,3 mln EUR). Kwota 8,3 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków w celu pokrycia kosztów dodatkowego tłumaczenia ustnego w tych językach. Pozostała część dotyczy głównie zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.

ZAŁĄCZNIK

RADA WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2013

Pozycja budżetowaPoczątkowe środki 2013Przesunięcia/ Korekty 2013Końcowe środki 2013Zobowiązania 2013Płatności 2013Przeniesienie na podstawie uprawnienia na rok 2014Przeniesienie na podstawie decyzji na rok 2014Środki anulowane
12345678=3-5-6-7
10 0 0 Wynagrodzenie podstawowe316 000,00316 000,00304 221,12304 221,12149 36611 778,88
10 0 1 Należności związane z zajmowanym stanowiskiem65 000,0065 000,0062 649,9662 649,962 350,04
100 2 Należności związane z osobistą sytuacją pracownika20 000,0020 000,008 130,728 130,7211 869,28
10 0 3 Zabezpieczenie społeczne13 000,0013 000,0011 876,7611 876,761 123,24
10 0 4 Inne wydatki na zarządzanie675 000,00675 000,00394 635,40245 269,39280 364,60
100 Wynagrodzenie i inne należności1 089 000,001 089 000,00781 513,96632147,95149 366,01307 486,04
10 2 0 Środki rezerwowe na zmiany wynagrodzeń49 000,0049 000,0049 000,00
102 Środki rezerwowe49 000,0049 000,0049 000,00
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji1138 000,001138 000,00781 513,96632147,95149 366,01356 486,04
110 0 Wynagrodzenie podstawowe221 770 000,00221 770 000,00207 850 887,49207 850 887,49290 340,3913919 112,51
110 1 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z zajmowanym stanowiskiem2 141 000,002 141 000,001 732 593,491 732 593,49408 406,51
110 2 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika58 072 000,0058 072 000,0054290 525,4554 290 525,453 781474,55
110 3 Zabezpieczenie społeczne9 713 000,009 713 000,008 689 219,798689219,791023 780,21
110 4 Wskaźniki korygujące50 000,0050 000,0036 934,1636 934,1613 065,84
110 5 Wynagrodzenia za godziny nadliczbowe1 700 000,001 700 000,001 328 774,061 328 774,06371225,94
110 6 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy3 050 000,003 050 000,001 615 062,391 324 722,001434 937,61
110 Wynagrodzenie i inne należności296 496 000,00296 496 000,00275 543 996,83275 253 656,44290 340,3920 952 003,17
1110 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby424 000,00424 000,00401 280,12401280,1222 719,88
1111 Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy258 000,00258 000,00159 661,34159661,3498 338,66
1112 Należności byłych sekretarzy generalnych542 000,00542 000,00506 301,24506 301,2435 698,76
111 Ustanie stosunku pracy1 224 000,001 224 000,001067 242,701 067 242,70156 757,30
112 0 Środki rezerwowe (urzędnicy i pracownicy czasowi)2 513 000,002 513 000,002 513 000,00
112 1 Środki rezerwowe (emeryci i personel objęty specjalnym programem emerytalnym)11 000,0011 000,0011 000,00
112 Środki rezerwowe2 524 000,002 524 000,002 524 000,00
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy

czasowi

300 244 000,00300 244 000,00276 611239,53276 320899,14290 340,3923 632 760,47
12 0 0 Inni pracownicy9 536 000,009 536 000,008 301 363,898 289 662,2211 701,671234636,11
12 0 1 Oddelegowani eksperci krajowi1 148 000,001 148 000,00805 426,35804995,31431,04342 573,65
12 0 2 Staże464 000,00464 000,00449 448,10446 963,282 484,8214551,90
12 0 3 Usługi zewnętrzne2 343 000,002 343 000,002 088 570,961 759 196,30329 374,66254 429,04
12 0 4 Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych145 000,00145 000,00131 974,4094 641,2437 333,1613 025,60
120 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne13 636 000,0013 636 000,0011 776 783,7011395 458,35381 325,351859 216,30
12 2 0 Środki rezerwowe127 000,00127 000,00127 000,00
122 Środki rezerwowe127 000,00127 000,00127 000,00
Ogółem rozdział 1 2 - Inni pracownicy i usługi

zewnętrzne

13 763 000,001 376 300,0011 776 783,7011395 458,35381 325,351 986 216,30
13 0 0 Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu166 000,00166 000,00165 250,0045 092,56120 157,44750,00
13 0 1 Doskonalenie zawodowe1 925 000,001 925 000,001 909 084,99988064,16921 020,8315 915,01
130 Wydatki związane z zarządzaniem personelem2 091000,002 091000,002074 334,991033156,721041178,2716 665,01
1310 Pomoc w szczególnych przypadkach30 000,0020 000,00-10 000,00690,20690,209 309,80
1311 Kontakty towarzyskie miedzy pracownikami119 000,009 000,00128 000,00125 360,66104 564,2020 796,462 639,34
1312 Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych115 000,0025 000,00140 000,00140 000,0099 766,6040 233,40
1313 Inne wydatki socjalne66 000,0014 000,00-52 000,0051 600,0051 389,04210,96400,00
131 Środki wsparcia dla personelu instytucji330 000,00330 000,00317 650,86255 719,846193112 349,14
13 2 0 Służba medyczna431 000,00431 000,00430 769,26300 034,71130 734,55230,74
13 2 2 Żłobki i świetlice2 014 000,002 014 000,002 014 000,002 014 000,00
13 2 Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją2445 000,002445 000,002444 769,262 314034,71130 734,55230,74
13 3 1 Koszty delegacji Sekretariatu Rady3 191 000,003 191 000,002 645 754,282294028,18351 726,10545 245,72
13 3 2 Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską600 000,00600 000,00465 930,92386 829,5179 101,41134 069,08
13 3 Delegacje3 791 000,003 791 000,003111685,202 680857,69430 827,51679 314,80
Ogółem rozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji8 657 000,008 657 000,007 948440,316 283 768,961664 671,35708 559,69
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby pracujące dla

instytucji

323 802 000,00323 802 000,00297117 977,50294 632 274,402485 703,1026 684 022,50
2 0 0 0 Czynsze1 631 000,001 631 000,001 570 071,081 570071,0860 928,92
2 0 0 2 Nabywanie nieruchomości5 000 000,005 000 000,005 000 000,005 000 000,00
2 0 0 3 Prace związane z zagospodarowaniem7 860 000,00890 000,00-6 970 000,006 658 722,942268 385,174 390 337,77311 277,06
2 00 4 Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków490 000,00780 000,001 270 000,001254 572,91628 058,90626 514,0115 427,09
2 0 0 5 Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i zagospodarowaniem budynków470 000,00110 000,00580 000,00546 949,81158615,40388 334,4133 050,19
200 Budynki15 451000,0015 451000,0015 030 316,744 625130,5510405 186,19420 683,26
2 010 Sprzątanie i utrzymanie obiektów13 823 000,0012 000,00-13 811 000,0012 702 880,5811 084 401,131 618 479,451 108 119,42
2 011 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie4 405 000,004 405 000,003 606 601,152 697 480,42909 120,73798 398,85
2 012 Ochrona budynków i nadzór nad nimi9 906 000,009 906 000,009 835 721,818 696 900,521 138 821,2970 278,19
2 013 Ubezpieczenie210 000,0012 000,00222 000,00221 731,11221 731,11268,89
2 014 Inne wydatki związane z budynkami438 000,00438 000,00395 922,62262 175,71133 746,9142 077,38
201 Wydatki związane z budynkami28 782 000,0028 782 000,0026 762 857,2722 962688,893 800 168,382019142,73
Ogółem rozdział 2 0- Budynki i koszty dodatkowe44 233 000,0044 233 000,0041 793 174,0127 587 819,4414 205 354,572439 825,99
2 10 0 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego9 759 000,001 546 010,00-8 212 990,007 854 660,422 640 313,335 214 347,09358 329,58
2 10 1 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych17 895 000,003 214 500,0021 109 500,0020 768 058,7412 243 758,858 524 299,89341 441,26
2 10 2 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania5 131 000,00650 000,00-4 481 000,004 331 928,553 362 934968 995149 071,45
2 10 3 Telekomunikacja4 006 000,001 018 490,00-2 987 510,002 987 500,581 264 619,041 722 881,549,42
210 Systemy komputerowe i telekomunikacja36 791 00036 791 000,0035 942 148,2919 51162516 430 523848 851,71
2 111 Zakup i wymiana mebli890 000,00890 000,00485 414,66200 857,21284 557,45404 585,34
2 112 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli40 000,0040 000,0022 778,1512271,9310 506,2217221,85
211 Meble930 000,00930 000,00508 192,81213129,14295 064421 807,19
2 12 0 Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych2 445 000,0050 000,002 495 000,002 080 391,26363 539,041 716 852,22414 608,74
2 12 1 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową wyposażenia i instalacji technicznych60 000,0060 000,0048 133,2038 393,409 739,8011 866,80
2 12 2 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa wyposażenia i instalacji technicznych1 065 000,0050 000,00-1 015 000,00659 120,31463 070,86196 049,45355 879,69
212 Wyposażenie i instalacje techniczne3 570 000,003 570 000,002 787 644,77865 003,301 922 641,47782 355,23
2 13 2 Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samochodowego558 000,00558 000,00296 339,78225 791,0470 548,74261 660,22
2 13 3 Plan mobilności360 000,00360 000,00335 166,16135 166,16200 000,0024 833,84
213 Transport918 000,00918 000,00631 505,94360 957,20270 548,74286 494,06
Ogółem rozdział 2 1- Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie42 209 000,0042 209 000,0039 869 491,8120 950 714,7718 918 777,042 339 508,19
2 2 0 0 Koszty podróży służbowych delegacji19 972 000,005 321 337,0025 293 337,002 738 274,502 738 274,5022 555 062,50
2 2 0 1 Inne koszty podróży służbowych445 000,0050 000,00495 000,00389 667,72293 708,4995 959,23105 332,28
2 2 0 2 Koszty tłumaczenia ustnego83 962 300,006 021 337,00-77 940 963,0066 722 808,0060 448 944,006 273 864,0011218 155,00
2 2 0 3 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne2 351 000,00204 000,00-2 147 000,001437 823,31725 138,31712 685,00709 176,69
2 2 0 4 Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne3 717 000,00204 000,003 921 000,003255 323,511 637 375,661 617 947,85665 676,49
2 2 0 5 Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń1 320 000,001 320 000,00310 798,11167273,30143 524,811009 201,89
220 Posiedzenia i konferencje111 767 300,00650 000,00-111117 300,0074854 695,1566 010 714,268 843 980,8936 262 604,85
2 2 10 Wydatki na dokumentację i bibliotekę1 232 000,001 232 000,001 145 051,35750232,53394 818,8286 948,65
2 2 11 Dziennik Urzędowy5 467 000,005 467 000,005 358 412,8439876631 370 750108 587,16
2 2 12 Publikacje ogólne455 000,00455 000,00327 886,99308 065,7019 821,29127 113,01
2 2 13 Informacje i akcje o charakterze publicznym1 978 000,001 978 000,001 611 208,41882 317,56728 890,85366 791,59
221 Informacja9132 000,009132 000,008442 559,59928 278,632 514 280,96689 440,41
2 2 3 0 Materiały biurowe530 000,00150 000,00-380 000,00279 564,55173 712,39105 852,16100 435,45
2 2 3 1 Opłaty pocztowe110 000,0017 000,00-93 000,0073 620,8756 637,9116 982,9619 379,13
2 2 3 2 Koszty badań, analiz i konsultacji45 000,0026 000,0071 000,0042 235,6510225,6532 010,0028 764,35
2 2 3 4 Przeprowadzki20 000,0020 000,0020 000,00
2 2 3 5 Obciążenia finansowe10 000,0010 000,005 572,454295,321277,134 427,55
2 2 3 6 Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty700 000,00800 000,001 500 000,001 500 000,00934 689,46565 310,54
2 2 3 7 Inne wydatki na działalność253 000,009 000,00-244 000,00156 164,0566 540,1089 62487 835,95
22 3 Wydatki różne1 668 000,00650 000,002 318 000,002057157,571 246 100,83811056,74260 842,43
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki na działalność122 567 300,00122 567 300,0085 354412,3173185 093,7212169 318,5937 212 887,69
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki na działalność209 009 300,00209 009 300,00167 017 078,13121723 627,9345 293 450,2041992 221,87
10 0 Środki rezerwowe700 000,00700 000,00700 000,00
101 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki2 000 000,002 000 000,002 000 000,00
TYTUŁ 10 - Inne wydatki2 700 000,002 700 000,002 700 000,00
BUDŻET OGÓŁEM535 511 300,00535 511 300,00464135 055,63416 355 902,3347 779 153,3071 376 244,37
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).
2 Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot dostępnych w pulach językowych na tłumaczenia ustne do pul środków na wydatki związane z podróżami służbowymi delegatów do wykorzystania w tym samym roku budżetowym. W 2013 roku odpowiadało to kwocie 7,1 mln EUR.
3 Kwota netto > 250 000 EUR.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.