Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2012 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.307.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 22 października 2013 r.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2012

Sekcja II - Rada Europejska i Rada

(2013/C 307/01)

(Dz.U.UE C z dnia 22 października 2013 r.)

1.

 WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego (RF) 1 niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2012.

Podstawą niniejszego sprawozdania jest sprawozdanie finansowe za 2012 rok, ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

Rozdział 3 niniejszego sprawozdania przedstawia podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2012. W rozdziale 4 przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2012 roku.

Wykonanie budżetu na rok 2012 w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku.

2.

 STRESZCZENIE

Sekretariat Generalny Rady (zwany dalej "SGR") kontynuował starania zmierzające do zracjonalizowania struktury i wykonania budżetu w 2012 roku poprzez zwiększanie wiedzy merytorycznej i kompetencji operacyjnych swoich podmiotów finansowych. W wyniku gruntownej analizy dotyczącej rzeczywistych potrzeb i ustalenia priorytetów budżet Rady Europejskiej i Rady na rok 2012 został zmniejszony o 29 mln EUR w zestawieniu z rokiem 2011.

Wysiłki zmierzające do usprawnień w kontekście wielkości i wykorzystania zasobów ludzkich SGR przełożyły się na redukcję 20 stanowisk w planie zatrudnienia; tym samym w planie zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady w 2012 roku znalazły się 3 153 stanowiska.

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok uchwalono na poziomie 533,9 mln EUR. Na koniec 2012 roku zaciągnięto zobowiązania na 489,9 mln EUR, zaś kwotę 44 mln EUR anulowano. Tym samym wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej i Rady wyniósł w 2012 roku 91,8 %.

Główne przyczyny anulowania środków w kwocie 44 mln EUR są następujące:

-
niepełne wykorzystanie puli środków przewidzianych na podróże służbowe delegacji (14,7 mln EUR),
-
niepełne wykorzystanie środków przewidzianych na tłumaczenia ustne (5,9 mln EUR),
-
brak indeksacji wynagrodzeń (7,4 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie w odniesieniu do Dziennika Urzędowego (0,9 mln EUR),
-
nieobsadzenie wszystkich stanowisk zawartych w planie zatrudnienia i niższe koszty wynagrodzeń (6,4 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie na inne wydatki związane z personelem (np. pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych) i delegacje (3 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie na organizację posiedzeń, instalacje techniczne i wyposażenie biurowe (1,5 mln EUR),
-
nieskorzystanie z rezerwy (2 mln EUR).

Wszystkie inne odniesienia do rozporządzenia finansowego w niniejszym dokumencie dotyczą rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich, które to rozporządzenie miało zastosowanie w trakcie roku budżetowego 2012.

Jeśli chodzi o anulowane środki, należy zauważyć, że pierwsze cztery punkty (29 mln EUR) zależą praktycznie od działalności i działań państw członkowskich; chodzi o: wykorzystanie pul środków na podróże służbowe delegacji i na tłumaczenie ustne, decyzje dotyczące indeksacji wynagrodzeń oraz kwestię sposobu i terminu przełożenia decyzji ustawodawczych na publikacje w Dzienniku Urzędowym.

3.

 CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2012

3.1.

 Główne cele administracyjne

Główne cele administracyjne Sekretariatu Generalnego Rady na rok 2012 były następujące:
-
zapewnienie ciągłego wsparcia przewodniczącemu Rady Europejskiej i Radzie,
-
kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR,
-
przygotowanie dostosowania struktury SGR do przystąpienia Chorwacji w lipcu 2013 roku.

3.2.

 Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok

3.2.1.
Podejście ogólne

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok został uchwalony w ramach dwóch odrębnych procedur:

1)
wniosku dotyczącego projektu budżetu na rok 2012, sporządzonego w marcu 2011 roku; oraz
2)
listu w sprawie poprawek do projektu budżetu na rok 2012, sporządzonego w sierpniu 2011 roku z myślą o przystąpieniu Chorwacji.
Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok opierał się na celu zakładającym zerowy wzrost środków w porównaniu z poziomem z 2011 roku. Poza takim podejściem zakładającym zerowy wzrost zmniejszono również środki przeznaczone na kilka konkretnych pozycji, z uwzględnieniem wykonania budżetu w latach poprzednich.

Aby przygotować przystąpienie Chorwacji, już na 2012 rok konieczne były zasoby, w szczególności związane z językiem chorwackim (tłumacze pisemni i prawnicy lingwiści) oraz z publikacją wspólnotowego dorobku prawnego w tym języku. W związku z tym w dniu 30 czerwca 2011 r. Komisja zwróciła się do instytucji, by do dnia 5 sierpnia 2011 r. przedstawiły swoje wnioski dotyczące zasobów związanych z przystąpieniem, które to wnioski zostały następnie uwzględnione w liście w sprawie poprawek do projektu budżetu UE na rok 2012. Aby sprostać wymogom związanym z przystąpieniem Chorwacji, SGR zaproponował dodanie do projektu swojego budżetu na 2012 rok kwoty 1.375.000 EUR.

3.2.2.
Budżet na 2012 rok

Władza budżetowa uchwaliła ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok na poziomie 533,9 mln EUR.

Różnica - 29,3 mln EUR (- 5,2 %) w porównaniu z budżetem na 2011 rok rozkłada się następująco:

-
zmniejszenie płatności zaliczkowych na budynek Europa o 10 mln EUR,
-
zmniejszenie wydatków związanych z podróżami służbowymi delegacji o 9 mln EUR,
-
zmniejszenie wydatków na tłumaczenia ustne o 8 mln EUR,
-
zmniejszenie środków z rezerwy na nieprzewidziane wydatki o 4 mln EUR,
-
zmniejszenie środków związanych z umowami dotyczącymi budynków przekazanymi ESDZ, o 2,5 mln EUR,
-
zwiększenie wydatków na działalność o 2,8 mln EUR (np. zobowiązania statutowe lub umowne),
-
zwiększenie środków o 1,4 mln EUR w celu przygotowania do przystąpienia Chorwacji, zgodnie z następującym podziałem:
-
wydatki związane z personelem kontraktowym: 400.000 EUR,
-
Dziennik Urzędowy/wspólnotowy dorobek prawny: 550.000 EUR,
-
budynki, wyposażenie i wydatki na działalność: 425.000 EUR.

Plan zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady na rok 2012 został zmniejszony o 20 stanowisk z 3 173 do 3 153.

Tabela 1 przedstawia w zarysie sposób uchwalenia budżetu na 2012 rok według kategorii. Z uwzględnieniem wpływu dodatkowych zasobów związanych z przygotowaniami do przystąpienia Chorwacji, nominalne zmniejszenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na rok 2012 w porównaniu z rokiem 2011 wyniosło 5,2 %. Z uwagi na szacowaną na 2012 rok inflację na poziomie 1,8 % budżet Rady Europejskiej i Rady faktycznie zmniejszył się w ujęciu realnym o 7 %.

Tabela 1

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok w porównaniu z budżetem na 2011 rok (według kategorii)

(EUR)
KategoriaBudżet 2011Projekt budżetu 2012List w sprawie poprawek (Chorwacja)Budżet Końcowy 2012Różnica 2012/2011
1234 = 2 + 35 = 4/1
Plan zatrudnienia288.302.206294.797.000-294.797.0002,3 %
Inne wydatki związane z personelem24.586.30123.065.000425.00023.490.000- 4,5 %
Budynki38.255.00038.153.000350.00038.503.0000,6 %
Systemy informatyczne35.782.00036.091.00025.00036.116.0000,9 %
Koszty tłumaczenia ustnego94.722.97386.723.000-86.723.000- 8,4 %
Koszty podróży Służbowych delegacji33.675.00024.675.000-24.675.000- 26,7 %
Dziennik Urzędowy5.193.0004.626.000550.0005.176.000- 0,3 %
Tytuł III (przeniesione do ESDZ w 2012 r.)2.536.000---- 100 %
Różne19.210.00017.415.00025.00017.440.000- 9,2 %
Rezerwa6.000.0002.000.000-2.000.000- 66,7 %
Ogółem (z wył. nabycia)548.262.480527.545.0001.375.000528.920.000- 3,5 %
Nabycie nieruchomości15.000.0005.000.000-5.000.000- 66,7 %
Suma całkowita563.262.480532.545.0001.375.000533.920.000- 5,2 %
3.2.3.
Budżet na 2012 rok a dział 5 perspektywy finansowej

Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2006-2012. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 5 wieloletniej perspektywy finansowej zmniejszył się z 8,8 % w roku 2006 do 6,2 % w roku 2012.

Redukcje uzyskane w latach 2006-2012 wynikają przede wszystkim z ostrożnego zarządzania budżetem. Znacząca redukcja w 2011 roku jest w głównej mierze wynikiem przeniesienia zasobów do ESDZ, zaś zmniejszenie w 2012 roku wynikało z redukcji środków na pewne działania z uwagi na wykonanie w latach poprzednich i rzeczywiste potrzeby (np. wydatki na tłumaczenia ustne i podróże służbowe delegacji; zob. pkt 3.2.2).

Tabela 2

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2006-2012

(Kwoty w cenach bieżących)2006200720082009(*)201020112012
mln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmiana
Dział 56.7085,5 %7.1156,1 %7.4574,8 %7.6032,0 %7.9624,7 %8.1732,7 %8.6075,3 %
Rada Europejska/Rada5925,2 %5940,3 %5950,2 %6031,3 %6345,1 %563- 11,2 %534- 5,2 %
Udział Rady Europejskiej/Rady w dziale 58,8 %8,3 %8,0 %7,9 %8,0 %6,9 %6,2 %
(*) Budżet końcowy po zmniejszeniu o 40 mln EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 roku wyniósł 563 mln EUR.

4.

 GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2012 ROKU

4.1.

 Działalność i cele w 2012 roku

4.1.1.
Działalność Rady Europejskiej i Rady w 2012 roku

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swojej podstawowej działalności, które są istotne z finansowego punktu widzenia i które opisują funkcjonowanie Rady i Rady Europejskiej w danym roku budżetowym.

Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2003-2012. Oprócz 4 704 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował w 2012 roku kolejnych 2 189 wewnętrznych posiedzeń, sesji szkoleniowych, seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi.

Tabela 3

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2003-2012

Posiedzenia instytucjonalne2003200420052006200720082009201020112012
Szczyty6533357797
Posiedzenia Rady77768076688174868577
Coreper134128123120106144140122135140
Grupy robocze4.3333.9713.9184.0374.1834.4804.2724.1274.3734.480
Ogółem4.5504.1804.1244.2364.3604.7104.4934.3424.6024.704
Inne posiedzenia2.2092.3922.7912.7131.7352.0512.0211.9962.0752.189
Suma całkowita6.7596.5726.9156.9496.0956.7616.5146.3386.6776.893

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności są akty prawne opublikowane w Dzienniku Urzędowym (Dz.U.) (tabela 4). W roku 2012 w Dz.U. opublikowano 958 aktów prawnych. Należy zauważyć, że liczba aktów prawnych zależy od sfinalizowania procesu ustawodawczego, zanim akty te będą mogły być opracowane w formie tekstów końcowych do publikacji w Dz.U.

Tabela 4

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2003-2012

2003200420052006200720082009201020112012
Akty prawne opublikowane w Dz.U.1.0451.1181.0561.3171.0001.274829825986958
4.1.2.
Realizacja celów administracyjnych w 2012 roku

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2012 można podsumować następująco:

-
Plan zatrudnienia

W 2012 roku SGR zatrudnił 165 urzędników (147 stałych urzędników i 18 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku odeszło 246 urzędników (217 stałych urzędników i 29 pracowników zatrudnionych na czas określony), co oznacza redukcję planu zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady o 81 stanowisk netto.

-
Modernizacja administracyjna

W rezultacie decyzji dotyczących zarządzania podjętych przez SGR plan zatrudnienia zredukowano o 20 stanowisk. Redukcja ta jest wynikiem dwóch działań: przeniesienia działalności z biura ubezpieczeń zdrowotnych w ramach SGR (9 stanowisk) do Komisji (PMO) oraz racjonalizacji metod pracy w sekcjach językowych (11 stanowisk).

W ramach ciągłego dążenia do modernizacji administracyjnej i elastycznych rozwiązań dotyczących pracy, a także by pomóc wszystkim pracownikom w osiągnięciu lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, w listopadzie 2012 roku w SGR wprowadzono możliwość telepracy. Rozwiązanie to poszerza - z zastrzeżeniem określonych warunków, m.in. weryfikowalnych rezultatów i wymiernych wyników - możliwości wykonywania przez personel zadań w systemie standardowej i okazjonalnej telepracy.

-
Zarządzanie finansami

W 2012 roku SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej udoskonalić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. W trakcie roku SGR koncentrował się na zwiększaniu wiedzy merytorycznej i poprawie kompetencji operacyjnych swoich podmiotów finansowych. W rezultacie poprawiło się planowanie i wykonanie budżetu przez urzędników zatwierdzających (mniej realokacji środków finansowych i wyższy wskaźnik wykonania budżetu niż w 2011 roku).

W kontekście poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR nadal się poprawiał i wyniósł w 2012 roku 19 dni (21 dni w roku 2011 i 27 w roku 2010; przy czym maksymalny termin wynosi 30 dni kalendarzowych (dyrektywa COM(2009) 126 final).

-
Polityka w zakresie budynków

Projekt polegający na renowacji budynku Residence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Ministrów (budynek Europa) był w 2012 roku kontynuowany w zakresie faktycznych robót budowlanych obejmujących m.in. rozpoczęcie budowy pięter, roboty izolacyjne i rozmaite instalacje techniczne.

4.2.

 Dochody

Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2012 roku. Wyrażenie "ustalone prawa za rok 2011" odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2011 roku, w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2012 roku. Wyrażenie "ustalone prawa za rok 2012" dotyczy z kolei odzyskiwania środków, w przypadku których procedury zainicjowano w roku 2012.

Jako że operacje dotyczące dochodów w 2011 roku dotyczą jedynie finalizacji zaległych procedur odzyskiwania środków w 2012 roku, analiza operacji dotyczących dochodów koncentruje się na procedurach zainicjowanych w 2012 roku i na sumach całkowitych.

Tabela 5

Przegląd operacji dotyczących dochodów w 2012 roku

(EUR)
Tytuł RozdziałUstalone prawa 2011Dochody

odzyskane

z roku 2011

Ustalone prawa 2012Dochody

odzyskane

z roku 2012

Ustalone prawa

ogółem 2011 + 2012

Kwoty odzyskane ogółem 2011 + 2012Kwoty do

odzyskania

w 2013 roku

12345 = 1 + 36 = 2 + 47 = 5 - 6
4 Różne podatki, obciążenia i opłaty wspólnotowe1.781.8651.613.55856.728.67455.732.90058.510.53957.346.4591.164.080
4 0 Potrącenia od wynagrodzeń personelu0025.237.66325.237.66325.237.66325.237.6630
4 1 Składki na system emerytalny1.781.8651.613.55831.491.01130.495.23833.272.87632.108.7961.164.080
5 Dochody z operacji administracyjnych8.710.2478.509.25940.751.44531.791.61049.461.69240.300.8699.160.823
5 0 Wpływy ze sprzedaży ruchomości i nieruchomości55.49357.9474.6903.20060.18361.147- 965
5 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości50.91750.917322.152287.378373.068338.29534.773
5 2 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek16192.52592.52592.68692.525161
5 5 Dochody ESDZ z tytułu świadczenia usług i prac124.562124.016183.407179.254307.969303.2704.699
5 5 Dochody ESDZ z tytułu świadczenia usług i prac itp.2.7886.334.5956.327.6616.337.3836.327.6619.722
5 7 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną8.191.1277.991.17933.250.31524.462.80941.441.44232.453.9888.987.453
5 8 Różne odszkodowania00171.61171.561171.61171.561100.050
5 8 Różne odszkodowania ESDZ285.200285.200392.150367.221677.350652.42124.929
6 Składki i zwroty w ramach porozumień wspólnotowych itp.9.3249.3241.147.035503.7741.156.359513.098643.261
6 3 Składki na mocy konkretnych porozumień9.3249.3241.147.035503.7741.156.359513.098643.261
7 Odsetki od zaległych płatności003953953953950
9 Dochody różne1.9665341.5867303.5521.2632.289
Ogółem10.503.40310.132.67698.629.13488.029.409109.132.53798.162.08510.970.453

Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2012 roku 109 mln EUR. Z tej kwoty 98 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, natomiast 11 mln EUR zostanie ściągniętych w roku 2013.

Blisko 60 % (57 mln EUR) całkowitych odzyskanych dochodów jest związanych z podatkami, obciążeniami i opłatami wspólnotowymi, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 25 mln EUR obejmuje potrącenia od wynagrodzeń personelu. Kwota 32 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.

Pozostała część, czyli 40 % (40 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych. Kwota ta pochodzi głównie z następujących źródeł:

-
odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych delegacji, zgodnie z ich oświadczeniami za lata 2010 i 2011 (odpowiednio, 7,5 mln EUR i 15,4 mln EUR) (rozdział 57),
-
odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (7,1 mln EUR) (rozdział 57),
-
przesunięcia z ESDZ do Rady środków z tytułu płatności zaliczkowych za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (6,3 mln EUR i 0,7 mln EUR) (odpowiednio, rozdziały 55 i 58),
-
kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (1,1 mln EUR) (rozdział 57).

4.3.

 Wydatki w 2012 roku

4.3.1.
Przegląd wykonania budżetu w latach 2004-2012

W ciągu ostatnich 9 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej/Rady wynosił około 96 % (wykres 1). Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego.

Faktyczne roczne płatności w tym okresie wyniosły średnio 81 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na niezbędne płatności.

Przeniesione środki można podzielić na dwie główne kategorie: funkcjonowanie SGR i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2004-2012

grafika

(*) W 2009 roku budżet Rady został zmniejszony na mocy "budżetu korygującego nr 10 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2009" o 40 mln EUR. Kwota ta została przesunięta jako wkład Rady w finansowanie Europejskiego planu naprawy gospodarczej.

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i budynek Europa. W ostatnich kilku latach SGR mógł wykorzystać oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu w celu sfinansowania nabycia powyższych budynków.

W 2012 roku zrealizowano dwie płatności na poczet nabycia budynku Europa: pierwszą w lutym w wysokości 5 mln EUR, a drugą w grudniu w wysokości 10 mln EUR.

4.3.2.
Wykonanie środków według kategorii w 2012 roku

Analiza wydatków w 2012 roku została przedstawiona z uwzględnieniem 10 najistotniejszych kategorii wydatków.

Tabela 6 zestawia budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w roku 2012.

Tabela 6

Przegląd wykonania budżetu na rok 2012 (według kategorii)

(EUR)
KategoriaBudżet 2012 (początkowy)Budżet 2012(*) (końcowy)ZobowiązaniaWskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
1234 = 3/25 = 2 - 3
Plan zatrudnienia294.797.000294.797.000280.945.90195,3 %13.851.099
Inne wydatki związane z personelem23.490.00023.490.00020.460.59487,1 %3.029.406
Budynki38.503.00039.773.00038.906.42697,8 %866.574
Systemy komputerowe36.116.00036.116.00035.987.49999,6 %128.501
Koszty tłumaczenia ustnego86.723.00079.517.34673.648.02692,6 %5.869.320
Koszty podróży służbowych24.675.00020.095.6545.425.52827,0 %14.670.126
Dziennik Urzędowy5.176.0005.176.0004.306.79183,2 %869.209
Różne17.440.00017.955.00015.241.54284,9 %2.713.458
Rezerwa2.000.0002.000.000--2.000.000
Ogółem (z wył. nabycia)528.920.000518.920.000474.922.30791,5 %43.997.693
Nabycie nieruchomości5.000.00015.000.00015.000.000100,0 %-
Suma całkowita533.920.000533.920.000489.922.30791,8 %43.997.693
(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2012 rok, wraz z planowanymi płatnościami zaliczkowymi na poczet budynku Europa, wynosi 91,8 %.

Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

-
Fakt, że w latach 2011 i 2012 nie zastosowano korekty wynagrodzeń przyniósł niewykorzystane środki w kwocie 7,4 mln EUR w kategorii "plan zatrudnienia". Kolejne niewykorzystane środki w kwocie 4,4 mln EUR wynikają z niskiego wskaźnika obsadzenia stanowisk w planie zatrudnienia (średnio 93 % 2 ). Pozostałe 2 mln EUR dotyczą głównie niższego zapotrzebowania na należności przewidziane w regulaminie pracowniczym (np. dodatki na gospodarstwo domowe i inne dodatki).
-
W kategorii "inne wydatki związane z personelem" blisko połowa z ogólnych oszczędności (1,4 mln EUR z 3 mln EUR) wynika z mniejszej liczby płatności dla pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i na inne usługi zewnętrzne. Niższe wydatki w przypadku kosztów związanych z delegacjami przekładają się na oszczędności w kwocie 1,1 mln EUR.
-
Ogólna realizacja wydatków związanych z budynkami (bez budynku Europa) przyniosła oszczędności w wysokości 0,9 mln EUR. Z tej kwoty 0,4 mln EUR jest rezultatem niższych kosztów wody, gazu i energii elektrycznej, zaś reszta wynika z oszczędności poczynionych w kontekście niektórych prac związanych z zagospodarowaniem i instalacją oraz prac konserwacyjnych.
-
Niewykorzystane środki na tłumaczenia ustne w kwocie 5,9 mln EUR. Należy zauważyć, że te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 9,4 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 3 oraz kwoty 0,2 mln EUR na pokrycie dodatkowych kosztów prawnych ponoszonych przez Radę. Ten końcowy wynik uwzględnia również powrotne przesunięcie kwoty 2,4 mln EUR z niektórych pul środków na podróże w celu pokrycia dodatkowych kosztów tłumaczenia ustnego na niektóre języki.
-
Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 34,1 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 24,7 mln EUR; do tej kwoty 9,4 mln EUR przesunięto z oszczędności na pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony, w ciągu roku 2,4 mln EUR przesunięto w celu sfinansowania dodatkowych tłumaczeń ustnych na niektóre języki. Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 5,4 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2012 rok. Takie niewykorzystanie środków spowodowało też, że możliwe stało się przesunięcie kwoty 10 mln EUR na dodatkową płatność na budynek Europa w 2012 roku, kwoty 1,3 mln EUR na prace związane z zagospodarowaniem i instalacją w budynku Justus Lipsius oraz kwoty 0,3 mln EUR na niektóre wydatki związane z posiedzeniami w Brukseli.
-
Wskaźnik wykonania środków na Dziennik Urzędowy wyniósł 83 %. Anulowane środki w kwocie 0,9 mln EUR wykazane w tabeli 6 wynikają głównie z mniejszej liczby aktów przyjmowanych w ramach procedury współdecyzji i innych aktów prawnych publikowanych w Dzienniku Urzędowym w 2012 roku.
-
W kategorii "różne" stosunkowo niski wskaźnik wykonania wyjaśniają poniższe czynniki:
-
mniejsze potrzeby finansowe na dokumentację, publikacje i akcje o charakterze publicznym (0,9 mln EUR),
-
mniejsze potrzeby związane z organizacją posiedzeń, w tym koszty protokołu, konferencji i cateringu (0,7 mln EUR),
-
mniejsze potrzeby związane z niektórymi instalacjami technicznymi, takimi jak sprzęt multimedialny w salach konferencyjnych (0,5 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie na transport oraz meble i materiały biurowe (odpowiednio, 0,2 mln i 0,1 mln EUR).
-
Ogólne niepełne wykorzystanie budżetu pozwoliło realokować 10 mln EUR, oprócz 5 mln EUR przeznaczonych w budżecie na płatności zaliczkowe na poczet budynku Europa.
4.3.3.
Zmiana budżetu w 2012 roku

W trakcie roku budżetowego 2012 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 7 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2008-2012.

Tabela 7

Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2008-2012

ZmianaRok
RodzajPodstawa prawna(*)20082009201020112012
Budżet korygującyart. 29 RF01000
Przesunięcie Bart. 22 RF7246472323
Przesunięcie Cart. 22 RF32222
Przesunięcie Dart. 24 RF10000
Ogółem7649492525
(*) Rozporządzenie finansowe 2002; rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002.

Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 22 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy:

-
przesunięcie C1 z dnia 31 maja 2012 r.:
-
dodatkowe koszty prawne związane z nieprzewidzianymi sprawami antydumpingowymi (240.000 EUR),
-
przesunięcie C2 z dnia 29 listopada 2012 r.:
-
płatności zaliczkowe na budynek Europa (10 mln EUR),
-
dodatkowe wydatki (1.270.000 EUR) na trzy projekty w budynku Justus Lipsius: udoskonalenie wyjść awaryjnych (217.000 EUR), wymiana zespołów chłodzących w systemach klimatyzacji (318.000 EUR) oraz rozbudowa lokalnego ośrodka danych (735.000 EUR),
-
budżet na szkolenia: przesunięcie pozostałych środków z zakończonego programu Fellowship do (26.000 EUR).

W 2012 roku budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 23 przesunięć typu B, na podstawie art. 22 ust. 4 rozporządzenia finansowego. Pomimo tego, że przesunięcia te nie wymagają uprzedniego powiadomienia władzy budżetowej, muszą one być należycie uzasadnione zarówno w odniesieniu do pozycji, do których środki mają być przesunięte, jak i w odniesieniu do pozycji, z których środki te mają być usunięte.

Tabela 8 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w istotny sposób 4 zmienione w 2012 roku w drodze różnych przesunięć.

Tabela 8

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2012 roku

(EUR)
Pozycja/ArtykułTreśćBudżet początkowy 2012PrzesunięciaŚrodki ostateczneRóżnica
2002Nabycie nieruchomości5.000.00010.000.00015.000.000200 %
2003Prace związane z zagospodarowaniem8.030.0001.602.5009.632.50020 %
2004Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków1.110.000- 325.000785.000- 29 %
2010Sprzątanie i utrzymanie obiektów12.861.000- 390.00012.471.000- 3 %
2012Ochrona i nadzór nad budynkami9.412.000532.0009.944.0006 %
2100Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego7.969.000827.2738.796.27310 %
2101Usługi zewnętrzne związane z systemami komputerowymi19.032.000- 291.12118.740.879- 2 %
2102Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania4.891.000300.6485.191.6486 %
2103Telekomunikacja4.224.000- 836.8003.387.200- 20 %
2120Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych4.243.000- 809.0003.434.000- 19 %
2122Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa wyposażenia technicznego580.000300.000880.00052 %
2200Koszty podróży służbowych delegacji24.675.000- 4.579.34620.095.654- 19 %
2202Koszty tłumaczenia ustnego86.723.000- 7.205.65479.517.346- 8 %
2203Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne2.000.000377.0002.377.00019 %
2205Organizacja konferencji, kongresów i spotkań800.000- 400.000400.000- 50 %
2210Wydatki na dokumentację i bibliotekę513.000883.0001.396.000172 %
2230Materiały biurowe657.000- 265.000392.000- 40 %
2236Koszty prawne i koszty, odszkodowania, rekompensaty600.000590.0001.190.00098 %

4.4.

 Środki przeniesione

4.4.1.
Wykonanie środków przeniesionych z roku 2011 na rok 2012

Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 41,5 mln EUR przeniesiono z 2011 na 2012 rok. W porównaniu z 2011 rokiem.

Tabela 9

Wykonanie środków przeniesionych z roku 2011 na rok 2012 (według kategorii)

(EUR)
KategoriaŚrodki przeniesione z roku 2011Płatności w 2012 rokuWskaźnik wykonaniaŚrodki anulowane
123 = 2/14 = 1 - 2
Plan zatrudnienia318.160316.66299,5 %1.499
Inne wydatki związane z personelem3.233.7222.529.70778,2 %704.015
Budynki8.092.0056.015.24374,3 %2.076.762
Systemy komputerowe17.074.86916.046.01094,0 %1.028.859
Koszty tłumaczenia ustnego5.599.8755.507.87298,4 %92.003
Koszty podróży służbowych delegacji----
Dziennik Urzędowy2.348.7911.016.98943,3 %1.331.802
Tytuł III19.0794.02921,1 %15.050
Różne4.808.5544.137.43386,0 %671.121
Rezerwa----
Ogółem41.495.05535.573.94485,7 %5.921.111

Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2011 roku wyniósł 85,7 %. Chociaż w porównaniu z rokiem poprzednim można zauważyć wzrost wskaźnika wykonania, globalnie nie osiągnął on jeszcze oczekiwanego poziomu (> 95 %).

Główne przyczyny niskiego wskaźnika wykonania są następujące:

-
Częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku.
-
Nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnych latach.
4.4.2.
Środki przeniesione z roku 2012 na rok 2013

Środki przeniesione z roku 2012 na rok 2013 wyniosły 46 mln EUR (tabela 10).

Tabela 10

Środki przeniesione z roku 2012 na rok 2013 (według kategorii)

(EUR)
KategoriaBudżet 2012 (początkowy)Budżet 2012(*) (końcowy)ZobowiązaniaŚrodki

Przeniesione na 2013 rok

Wskaźnik przeniesienia
12345 = 4/3
Plan zatrudnienia294.797.000294.797.000280.945.901471.4580,2 %
Inne wydatki związane z personelem23.490.00023.490.00020.460.5943.425.71516,7 %
Budynki38.503.00039.773.00038.906.42612.669.80332,6 %
Systemy komputerowe36.116.00036.116.00035.987.49917.525.44848,7 %
Koszty tłumaczenia ustnego86.723.00079.517.34673.648.0266.048.2638,2 %
Koszty podróży służbowych delegacji24.675.00020.095.6545.425.528-0,0 %
Dziennik Urzędowy5.176.0005.176.0004.306.791777.79818,1 %
Różne17.440.00017.955.00015.241.5425.082.16133,3 %
Rezerwa2.000.0002.000.000---
Ogółem (z wył. nabycia)528.920.000518.920.000474.922.30746.000.6479,7 %
Nabycie nieruchomości5.000.00015.000.00015.000.000--
Suma całkowita533.920.000533.920.000489.922.30746.000.6479,4 %
(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Kwoty przeniesione z roku 2012 na rok 2013 pochodzą głównie z poniższych kategorii:

-
systemy komputerowe - 17,5 mln EUR, z czego 8,1 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 5,7 mln - sprzętu i oprogramowania, 1,9 mln EUR - serwisowania i utrzymania, a 1,8 mln EUR - telekomunikacji,
-
budynki - 12,7 mln EUR, z czego 6,8 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 2 mln EUR - ochrony i nadzoru, 1,5 mln EUR - sprzątania i utrzymania, zaś 1,2 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania,
-
koszty tłumaczenia ustnego - 6 mln EUR,
-
wydatki różne - 5,1 mln EUR, z czego 2 mln EUR dotyczy wyposażenia technicznego, 1,8 mln EUR - informacji i publikacji, zaś 1 mln EUR - kosztów posiedzeń i konferencji,
-
inne wydatki związane z personelem - 3,4 mln EUR,
-
Dziennik Urzędowy - 0,8 mln EUR.

4.5.

 Dochody przeznaczone na określony cel

4.5.1.
Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2012 rokiem

Kwota dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2012 rokiem wyniosła 44,4 mln EUR. Z tego 38,8 mln EUR dotyczyło działalności SGR. W trakcie roku budżetowego zaciągnięto zobowiązania na kwotę 38,4 mln EUR, a kwotę 0,45 mln EUR pozostawiono do dalszego przeniesienia na rok 2013.

Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2012 rokiem (5,6 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2011 roku przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w poszczególnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR.

Tabela 11

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2012 rokiem (według kategorii)

(EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2012 rokiemZobowiązaniaDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123 = 1 - 2
Plan zatrudnienia1.197.4261.197.307119
Inne wydatki związane z personelem2.514.1422.267.414246.728
Budynki929.783802.223127.560
Systemy komputerowe1.622.0611.551.67770.384
Koszty tłumaczenia ustnego5.277.8575.277.857-
Koszty podróży służbowych delegacji26.404.68626.404.686-
Dziennik Urzędowy194.897194.897-
Różne673.432663.02310.409
Ogółem Rada Europejska/Rada38.814.28438.359.083455.201
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ5.611.1525.379.947231.205
Suma całkowita44.425.43643.739.031686.405
4.5.2.
Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2012 roku

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2012 roku wyniosły 40,7 mln EUR (tabela 12). Z tego kwota 7 mln EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2012 roku związane z działalnością SGR wyniosły 33,7 mln EUR. W trakcie roku budżetowego wykorzystano 0,7 mln EUR, zaś kwota 33 mln EUR została przeniesiona na rok 2012 zgodnie z art. 10 RF.

Tabela 12

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2012 roku (według kategorii)

(EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2012 rokiemZobowiązaniaDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123 = 1 - 2
Plan zatrudnienia784.727-784.727
Inne wydatki związane z personelem1.404.014168.4881.235.526
Budynki605.059287.247317.813
Systemy komputerowe473.96091.698382.262
Koszty tłumaczenia ustnego7.114.352-7.114.352
Koszty podróży służbowych delegacji22.860.824-22.860.824
Dziennik Urzędowy127.337-127.337
Różne371.086118.825252.261
Ogółem Rada Europejska/Rada33.741.360666.25833.075.101
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ6.980.0834.510.0072.470.077
Suma całkowita40.721.4435.176.26535.545.178

Większość (68 %) dochodów przeznaczonych na określony cel jest związana z kosztami podróży służbowych delegacji (22,9 mln EUR). Kwota 7,1 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków w celu pokrycia kosztów dodatkowego tłumaczenia ustnego w tych językach. Pozostała część dotyczy głównie zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.

ZAŁĄCZNIK

RADA WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2012

(EUR)
Pozycja budżetowaPoczątkowe środki 2012Przesunięcia/Korekty 2012Końcowe środki 2012Zobowiązania 2012Płatności 2012Przeniesienie na podstawie uprawnienia na rok

2013

Przeniesienie na podstawie decyzji na rok 2013Środki anulowane
12345678 = 3 - 5 - 6 - 7
1000Wynagrodzenie podstawowe311.000,00311.000,00304.221,12304.221,126 778,88
1001Należności związane z zajmowanym stanowiskiem67.000,0067.000,0062.649,9662.649,964 350,04
1002Należności związane z osobistą sytuacją pracownika20.000,0020.000,008.130,728.130,7211 869,28
1003Zabezpieczenie społeczne20.000,0020.000,0011.876,7611.876,768 123,24
1004Inne wydatki na zarządzanie910.000,00910.000,00378.680,53211.322,12167.358531 319,47
1006Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy77.000,0077.000,0077 000,00
100Wynagrodzenia i inne należności1.405.000,001.405.000,00765.559,09598.200,68167.358,41639 440,91
1020Środki tymczasowe na zmiany wynagrodzeń49.000,0049.000,0049 000,00
102Środki tymczasowe49.000,0049.000,0049 000,00
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji1 454 000,001.454.000,00765.559,09598.200,68167.358688.440,91
1100Wynagrodzenie podstawowe219.068.000,00219.068.000,00211.616.173,82211.616.173,827 451 826,18
1101Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane ze stanowiskiem2.573.000,002.573.000,001.937.144,291.937.144,29635 855,71
1102Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika57.434.000,0057.434.000,0054.770.833,9154.770.8342 663 166,09
1103Zabezpieczenie społeczne9.602.000,009.602.000,008.788.419,758.788.420813 580,25
1104Wskaźniki korygujące30.000,0060.000,0090.000,0067.975,9567.97622 024,05
1105Godziny nadliczbowe1.633.000,001.633.000,001.538.691,781.538.691,7894 308,22
1106Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy3.140.000,00- 60.000,003.080.000,002.226.661,191.755.203,10471.458,09853 338,81
110Wynagrodzenia i inne należności293.480.000,00293.480.000,00280.945.900,69280.474.442,60471.458,0912 534 099,31
1110Świadczenia w przypadku przejścia na emeryturę w interesie służby321.000,00321.000,00303.472,77303.472,7717 527,23
1111Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy282.000,00282.000,00236.508,42236.508,4245 491,58
1112Należności byłych sekretarzy generalnych387.000,00387.000,00362.301,24362.301,2424 698,76
111Ustanie stosunku pracy990.000,00990.000,00902.282,43902.28287 717,57
1120Środki tymczasowe (urzędnicy i pracownicy czasowi)1.317.000,001.317.000,001 317 000,00
1121Środki tymczasowe (emeryci i personel objęty specjalnym programem emerytalnym)5.000,005.000,005 000,00
112Środki tymczasowe1.322.000,001.322.000,001 322 000,00
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy czasowi295 792 000,00295.792.000,00281.848.183,12281.376.725,03471.458,0913.943.816,88
1200Inni pracownicy7.752.000,007.752.000,006.952.901,936.922.872,6730.029,26799 098,07
1201Oddelegowani eksperci krajowi1.187.000,00- 80.000,001.107.000,00860.728,35857.002,643.725,71246 271,65
1202Staże565.000,00565.000,00558.462,60547.655,8710.806,736 537,40
1203Usługi zewnętrzne2.069.000,00210.000,002.279.000,002.009.592,181.265.594,26743.997,92269 407,82
1204Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych177.000,00- 130.00047.000,0047 000,00
120Inni pracownicy i usługi zewnętrzne11.750.000,0011.750.000,0010.381.685,069.593.125,44788.559,621 368 314,94
1220Środki tymczasowe51.000,0051.000,0051 000,00
122Środki tymczasowe51.000,0051.000,0051 000,00
Ogółem rozdział 1 2 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne11 801 000,0011.801.000,0010.381.685,069.593.125,44788.559,621.419.314,94
1300Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu152.000,00152.000,00150.250,0093.893,8056.356,201 750,00
1301Doskonalenie zawodowe1.683.000,0026.000,001.709.000,001.703.963,63722.712,30981.251,335 036,37
130Wydatki związane z zarządzaniem personelem1.835.000,0026.000,001.861.000,001.854.213,63816.606,101.037.607,536 786,37
1310Pomoc w szczególnych przypadkach40.000,0010.000,0050.000,0026.866,0226.866,0223 133,98
1311Kontakty towarzyskie między pracownikami119.000,00- 10.000,00109.000,00106.479,9495.940,9110.539,032 520,06
1312Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych69.000,00- 10.000,0059.000,0042.046,0331.966,3010.079,7316 953,97
1313Inne wydatki socjalne66.000,0010.000,0076.000,0075.600,0074.971,17629400,00
131Środki wsparcia dla personelu instytucji294.000,00294.000,00250.991,99229.744,4021.247,5943 008,01
1320Służba medyczna431.000,00431.000,00399.458,06214.799,96184.658,1031 541,94
1321Restauracje i stołówki1.115.000,001.115.000,001.031.872,031.024.460,537.411,5083 127,97
1322Żłobki i świetlice1.749.000,001.749.000,001.629.000,00885.127,38743.872,62120 000,00
132Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją3.295.000,003.295.000,003.060.330,092.124.387,87935.942,22234 669,91
1331Koszty delegacji Sekretariatu Rady3.216.000,00- 26.000,003.190.000,002.712.267,172.277.267,17435.000,00477 732,83
1332Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską600.000,00600.000,00533.264,69493.264,6940.000,0066 735,31
133Delegacje3.816.000,00- 26.000,003.790.000,003.245.531,862.770.531,86475.000,00544 468,14
Ogółem rozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące pracowników związanych z instytucją9 240 000,009.240.000,008.411.067,575.941.270,232.469.797,34828.932,43
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby związane z instytucją318 287 000,00318.287.000,00301.406.494,84297.509.321,383.897.173,4616.880.505,16
2000Czynsze1.607.000,00- 77.500,001.529.500,001.527.296,711.524.023,753.272,962.203,29
2002Nabywanie nieruchomości5.000.000,0010.000.000,0015.000.000,0015.000.000,0015.000.000,00
2003Prace związane z zagospodarowaniem8.030.000,001.602.500,009.632.500,009.478.257,162.711.843,326.766.413,84154.242,84
2004Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków1.110.000,00- 325.000,00785.000,00778.229,62242.277,28535.952,346.770,38
2005Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i zagospodarowaniem budynków485.000,0070.000,00555.000,00539.628,41183.460,75356.167,6615.371,59
200Budynki16.232.000,0011.270.000,0027.502.000,0027.323.411,9019.661.605,107.661.806,80178.588,10
2010Sprzątanie i utrzymanie obiektów12.861.000,00- 390.000,0012.471.000,0012.330.689,9610.790.693,871.539.996,09140.310,04
2011Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie4.232.000,00- 110.000,004.122.000,003.728.975,812.501.307,591.227.668,22393.024,19
2012Ochrona budynków i nadzór nad nimi9.412.000,00532.000,009.944.000,009.895.734,757.852.018,402.043.716,3548.265,25
2013Ubezpieczenie211.000,00211.000,00195.604,73195.604,7315.395,27
2014Inne wydatki związane z budynkami555.000,00- 32.000,00523.000,00432.009,13235.393,39196.615,7490.990,87
201Wydatki związane z budynkami27.271.000,0027.271.000,0026.583.014,3821.575.017,985.007.996,40687.985,62
Ogółem rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe43 503 000,0011.270.000,0054.773.000,0053.906.426,2841.236.623,0812.669.803,20866.573,72
2100Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego7.969.000,00827.273,008.796.273,008.795.827,103.073.7655.722.062445,90
2101Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych19.032.000,00- 291.121,0018.740.879,0018.612.852,8210.509.678,078.103.174,75128.026,18
2102Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania4.891.000300.648,005.191.648,005.191.642,863.288.9001.902.7435,14
2103Telekomunikacja4.224.000,00- 836.800,003.387.200,003.387.175,951.589.707,061.797.468,8924,05
210Systemy komputerowe i telekomunikacja36.116.000,0036.116.000,0035.987.498,7318.462.050,4417.525.448,29128.501,27
2111Zakup i wymiana mebli914.000,00914.000,00774.779,13568.333,84206.445139 220,87
2112Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli32.000,0032.000,0031.765,6616.058,0015.707,66234,34
211Meble946.000,00946.000,00806.544,79584.391,84222.152,95139 455,21
2120Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych4.243.000,00- 809.000,003.434.000,003.039.474,501.274.318,351.765.156,15394 525,50
2121Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową instalacji i wyposażenia technicznego60.000,009.000,0069.000,0064.025,0037.038,0026.987,004 975,00
2122Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa instalacji i wyposażenia technicznego580.000,00300.000,00880.000,00744.282,89555.128,65189.154,24135 717,11
212Wyposażenie i instalacje techniczne4.883.000,00- 500.000,004.383.000,003.847.782,391.866.485,001.981.297,39535 217,61
2132Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samochodowego384.000,00384.000,00258.583,52200.532,8658.050,66125 416,48
2133Plan mobilności360.000,00360.000,00250.239,47125.239,47125.000,00109 760,53
213Transport744.000,00744.000,00508.822,99325.772,33183.050,66235 177,01
Ogółem rozdział 2 1 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie42 689 000,00- 500.000,0042.189.000,0041.150.648,9021.238.699,6119.911.949,291.038.351,10
2200Koszty podróży służbowych delegacji24.675.000,00- 4.579.346,0020.095.654,005.425.528,005.425.528,0014.670.126,00
2201Inne koszty podróży służbowych420.000,00420.000,00284.103,94190.303,9493.800,00135.896,06
2202Koszty tłumaczenia ustnego86.723.000,00- 7.205.654,0079.517.346,0073.648.025,6067.599.763,006.048.262,605.869.320,40
2203Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne2.000.000,00377.000,002.377.000,002.137.952,821.717.688,17420.264,65239.047,18
2204Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne3.024.000,00- 102.000,002.922.000,002.787.218,162.278.477,99508.740,17134.781,84
2205Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń800.000,00- 400.000,00400.000,00172.461,31127.415,5645.045,75227.538,69
220Posiedzenia i konferencje117.642.000,00- 11.910.000,00105.732.000,0084.455.289,8377.339.1777.116.11321.276.710,17
2210Wydatki na dokumentację i bibliotekę513.000,00883.000,001.396.000,00840.232,22601.603,68238.628,54555.767,78
2211Dziennik Urzędowy5.176.000,005.176.000,004.306.791,383.528.993,02777.798,36869.208,62
2212Publikacje ogólne610.000,00- 155.000,00455.000,00287.331,16139.379,53147.951,63167.668,84
2213Informacje i akcje o charakterze publicznym1.753.000,00172.000,001.925.000,001.735.061,911.069.552,33665.509,58189.938,09
221Informacja8.052.000,00900.000,008.952.000,007.169.416,675.339.528,561.829.888,111.782.583,33
2230Materiały biurowe657.000,00- 265.000,00392.000,00312.427,83197.371,33115.056,5079.572,17
2231Opłaty pocztowe145.000,00- 65.000,0080.000,0079.976,5662.714,2417.262,3223,44
2232Koszty badań, analiz i konsultacji40.000,0040.000,0033.000,0033.000,007.000,00
2234Przeprowadzki10.000,0010.000,0010.000,00
2235Obciążenia finansowe20.000,0020.000,0010.180,005.029,525.1509.820,00
2236Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty600.000,00590.000,001.190.000,001.189.990,00897.299,39292.690,6110,00
2237Inne wydatki na działalność275.000,00- 20.000,00255.000,00208.455,9895.896,19112.559,7946.544,02
223Wydatki różne1.747.000,00240.0001.987.000,001.834.030,371.258.310,67575.719,70152.969,63
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki na działalność127 441 000,00- 10.770.000,00116.671.000,0093.458.736,8783.937.015,899.521.720,9823.212.263,13
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki na działalność213 633 000,00213.633.000,00188.515.812,05146.412.338,5842.103.473,4725.117.187,95
101Rezerwa na nieprzewidziane wydatki2.000.000,002.000.000,002.000.000,00
TYTUŁ 1 0 - Inne wydatki2.000.000,002.000.000,002.000.000,00
BUDŻET OGÓŁEM533.920.000,00533.920.000,00489.922.306,89443.921.659,9646.000.646,9343.997.693,11
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii.
2 W 2011 roku średni wskaźnik obsadzenia stanowisk wyniósł 92 %. W roku 2012 do odnośnych środków zastoso-wano ryczałtową redukcję w wysokości 5,5 %.
3 Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot dostępnych w pulach języko-wych na tłumaczenia ustne do pul środków na wydatki związane z podróżami służbowymi delegatów do wyko-rzystania w tym samym roku budżetowym. W 2012 roku odpowiadało to kwocie 9,4 mln EUR.
4 Kwota netto > 250.000 EUR.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.