Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2010 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2011.293.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 października 2011 r.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2010

Sekcja II - Rada Europejska i Rada

(2011/C 293/01)

(Dz.U.UE C z dnia 5 października 2011 r.)

1. STRESZCZENIE

Rok 2010 był rokiem fundamentalnej zmiany dla sekcji II unijnego budżetu. W wyniku wejścia w życie Traktatu z Lizbony w tej sekcji umieszczono dodatkowe wydatki przewidziane na działalność Rady Europejskiej.

List w sprawie poprawek do wstępnego projektu budżetu na rok budżetowy 2010 w odniesieniu do Rady (dok. 15639/1/09) przewidywał dodanie kwoty 25 mln EUR jako technicznej rezerwy w sekcji II unijnego budżetu na działalność Rady Europejskiej i jej przewodniczącego.

W trakcie 2010 r. Sekretariat Generalny Rady (SGR) przygotował również swoją instytucję do sprostania konsekwencjom utworzenia Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (ESDZ). W dniu 1 stycznia 2011 r. SGR przekazał 411 stanowisk i 80 mln EUR na rzecz tej nowej unijnej instytucji.

Jednocześnie SGR kontynuował modernizację administracyjną, wprowadzając ulepszenia w środowisku pracy, systemach komputerowych i zarządzaniu finansami. Kontynuował również realizację projektu budowlanego Résidence Palace; w obiekcie tym mają się odbywać posiedzenia Rady Europejskiej i Rady od 2014 r.

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2010 r. uchwalono na poziomie 633,6 mln EUR. Na koniec roku budżetowego 2010 wykorzystano kwotę 592,9 mln EUR (co odpowiada wskaźnikowi wykonania budżetu równemu 93,6 %).

Główne przyczyny niewykorzystania kwoty 40,7 mln EUR są następujące:

- niższe zapotrzebowanie na tłumaczenia ustne (9,1 mln EUR),

- nieobsadzenie wszystkich stanowisk zawartych w planie zatrudnienia i niższe koszty wynagrodzeń (8,7 mln EUR),

- niepełne wykorzystanie puli środków przewidzianych na podróże służbowe delegacji w ramach tytułu II (6,9 mln EUR),

- nieskorzystanie z rezerwy (6 mln EUR),

- przełożenie realizacji niektórych projektów informatycznych w tytule III, takich jak SESAME (2,8 mln EUR),

- mniejsze zapotrzebowanie na roboty dotyczące zagospodarowania w budynkach Rady (1,9 mln EUR) i oszczędności w kosztach delegacji (0,9 mln EUR).

Wykonanie środków przeniesionych z 2009 r. na 2010 r. wyniosło ogółem 34,2 mln EUR z kwoty 41,1 mln EUR. Niezależnie od rozmaitych przyczyn (np. niewykonanie robót/niedostarczenie towarów/ usług; brak wystawienia faktury dla SGR) wykonanie środków przeniesionych trzeba w przyszłości poprawić. To z kolei zmniejszyłoby ryzyko wykorzystania budżetu na kolejny rok na przeszłe wydatki.

Operacje SGR dotyczące dochodów w 2010 r. opiewały na kwotę 100,5 mln EUR. Z tej kwoty 92,9 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, zaś pozostała część zostanie odzyskana w roku 2011.

Główna część (60,6 mln EUR, czyli 65 %) tych odzyskanych dochodów jest związana z podatkami, obciążeniami i opłatami wspólnotowymi, które zostały pobrane od personelu SGR w 2010 r. Kwota 31,1 mln EUR w 2010 r. jest związana z różnymi operacjami administracyjnymi, natomiast 1,1 mln EUR dotyczy rozmaitych składek i spłat na mocy wspólnotowych porozumień. W większości tych dwóch ostatnich przypadków kwoty zostały wykorzystane na sfinansowanie konkretnych pozycji wydatków (dochody przeznaczone na określony cel).

Większość kwot dochodów przeznaczonych na określony cel (76 %) jest związana z kosztami podróży służbowych delegacji: 24,3 mln EUR odzyskano od państw członkowskich na podstawie zadeklarowanego przez nie wykorzystania pul środków na podróże służbowe w 2009 r. Ponadto niektóre państwa członkowskie wpłaciły 2,2 mln EUR na dodatkowe tłumaczenia ustne w swoich językach.

W 2010 r. SGR miał do dyspozycji 41,7 mln EUR dochodów przeznaczonych na określony cel, które zgromadzono przed 2010 r. Do końca roku budżetowego wykorzystano 40 mln EUR.

2. WPROWADZENIE

Podstawą niniejszego sprawozdania - zgodnie z art. 128 rozporządzenia finansowego - jest sprawozdanie finansowe za 2010 r., ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

Niniejsze sprawozdanie odpowiada również obowiązkom wynikającym z art. 122 rozporządzenia finansowego i art. 185 przepisów wykonawczych, przedstawiając zarys zarządzania budżetem i finansami w Radzie w 2010 r.

Rozdział 3 zawiera opis ram stanowiących podstawę uchwalenia budżetu na 2010 r., zaś rozdział 4 przedstawia ogólny przegląd wykonania środków budżetowych w 2010 r.

Wykonanie budżetu na rok 2010 w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w tabeli w załączniku 1.

3. CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2010

3.1. Główne cele administracyjne

Główne cele administracyjne Sekretariatu Generalnego Rady (zwanego dalej "SGR") na rok 2010 były następujące:

- zapewnienie sprawnego rozpoczęcia działalności i funkcjonowania Rady Europejskiej i jej przewodniczącego,

- dalsze postępy w dziedzinie modernizacji administracyjnej. Sekretariat Generalny opracował ambitny program służący poprawie jakości jego organizacji. Rozmaite inicjatywy mają lub będą miały wpływ na budżet (zarówno pod względem kosztów inwestycji, jak i oszczędności wynikających z większej wydajności),

- kontynuacja wznoszenia budynku Résidence Palace, który powinien zostać ukończony do 2014 r.,

- dostosowanie struktury SGR do utworzenia Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych.

3.2. Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2010 r.

3.2.1. Wspólna struktura budżetu

Z uwagi na fakt, że Sekretariat Generalny Rady będzie wspomagał Radę Europejską (art. 235 ust. 4 TFUE), wydatki na jej funkcjonowanie są przedstawione wraz z Radą w ramach wspólnej struktury budżetu (sekcja II budżetu Unii Europejskiej)(1).

Utworzenie Rady Europejskiej jako instytucji miało zasadniczo dwie konsekwencje dla sekcji II unijnego budżetu:

- mianowanie przewodniczącego Rady Europejskiej i organizację jego bezpośredniego wsparcia (Gabinetu),

- zapisanie w budżecie UE wydatków na posiedzenia na szczycie, które wcześniej były ponoszone przez państwo członkowskie sprawujące prezydencję.

3.2.2. Dodatkowe środki związane z Traktatem z Lizbony

List w sprawie poprawek do wstępnego projektu budżetu na rok budżetowy 2010 w odniesieniu do Rady (dok. 15639/1/09) przewidywał dodanie kwoty 25 mln EUR jako technicznej rezerwy w sekcji II unijnego budżetu (Rada Europejska i Rada).

Rezerwa techniczna w kwocie 25 mln EUR wynikała z oszacowania potrzeb niezbędnych do sprawnego rozpoczęcia działalności Rady Europejskiej i jej przewodniczącego.

Podział szacowanych dodatkowych kwot przedstawiono w tabeli 1.

Tabela 1

Dodatkowe środki związane z Traktatem z Lizbony

(w mln EUR)
PrzeznaczenieKwota
Rada Europejska

Szczyty

Posiedzenia z państwami trzecimi

Udoskonalenie infrastruktury SGR

Przewodniczący Rady Europejskiej

Przewodniczący

Gabinet I bezpieczeństwo

Współdecyzja

Rezerwa

12,1

6,5

2,5

3,1

6,0

1,5

4,5

1,9

5,0

Ogółem25,0

Z 25 mln EUR rezerwy 12,1 mln EUR pokryło koszty związane z organizacją posiedzeń na szczycie (wcześniej finansowanych przez rotacyjne prezydencje) i innych posiedzeń Rady Europejskiej. Kwota 6 mln EUR miała pokryć koszty związane z personelem i koszty operacyjne przewodniczącego Rady Europejskiej i jego Gabinetu.

Aby pokryć koszty, jakie Rada ponosi w związku ze zwiększeniem liczby procedur współdecyzji (np. przygotowanie ustawodawstwa, tłumaczenia na język irlandzki), przewidziano kwotę 1,9 mln EUR.

I wreszcie, 5 mln EUR umieszczono w rezerwie na nieprzewidziane wydatki, aby pokryć nagłe potrzeby nowej instytucji i jej przewodniczącego.

3.2.3. Budżet 2010

Ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2010 r. uchwalono na poziomie 633,6 mln EUR.

Wzrost o 30,7 mln EUR (5,1 %) w porównaniu z budżetem na 2009 r. rozkłada się następująco:

- skutki Traktatu z Lizbony - 25 mln EUR,

- wzrost nominalny w kwocie 12,9 mln EUR(2),

- zmniejszenie w budżecie w ujęciu realnym o kwotę 7,2 mln EUR.

Aby uwzględnić skutki wejścia w życie Traktatu z Lizbony, plan zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady zwiększono o 60 stanowisk: 32 stanowiska (pracownicy zatrudnieni na czas określony) w Gabinecie przewodniczącego Rady Europejskiej i 28 stanowisk (stanowiska stałe), aby wzmocnić różne służby SGR, zwłaszcza dyrekcje ds. prasy i komunikacji, protokołu, konferencji i infrastruktury, jak również dział ds. ogólnych kwestii politycznych. Związane z personelem potrzeby innych działów SGR zostały zaspokojone dzięki przegrupowaniu stanowisk.

Tabela 2 przedstawia w zarysie sposób uchwalenia budżetu na 2010 r. według kategorii. Początkowy projekt budżetu (nieuwzględniający skutków Traktatu z Lizbony) wykazał ogólny wzrost o 1,2 %. W większości kategorii miało miejsce zmniejszenie w porównaniu z rokiem 2009 i w zasadzie jedynie decyzja Rady w sprawie korekty wynagrodzeń za rok 2009 spowodowała wzrost w odnośnych kategoriach. Rezerwę ustalono na poziomie z lat poprzednich, czyli w kwocie 2,5 mln EUR(3).

Tabela 2

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2010 r. w porównaniu z budżetem Rady na 2009 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2009Budżet 2010 bez TraktatuSkutki Traktatu(1)Budżet 2010 z TraktatemRóżnica, w % (bez Traktatu)Różnica, w %

(z Traktatem)

12345=2/16=4/1
Plan zatrudnienia

Inne wydatki związane z personelem

Budynki (tytuł II)

Systemy komputerowe (tytuł II)

Koszty tłumaczenia ustnego

Koszty podróży służbowych

Dziennik Urzędowy

Tytuł III

Grupa refleksji

Różne (tytuł II)

Rezerwa

311 521 000

22 612 000

37 962 000

34 097 000

90 456 000

36 071 000

7 373 000

34 310 000

1 060 000

10 950 000

1 440 000

318 219 000

21 225 000

37 517 000

34 048 000

91 697 000

36 792 000

5 115 000

35 939 000

533 000

11 467 000

2 500 000

5 751 000

2 287 000

2 400 000

1 469 000

1 043 000

-

-

-

-

7 050 000

3 500 000

323 970 000

23 512 000

39 917 000

35 517 000

92 740 000

36 792 000

5 115 000

35 939 000

533 000

18 517 000

6 000 000

2,2 %

- 6,1 %

- 1,2 %

- 0,1 %

1,4 %

2,0 %

- 30,6 %

4,7 %

- 49,7 %

4,7 %

73,6 %

4,0 %

4,0 %

5,1 %

4,2 %

2,5 %

2,0 %

- 30,6 %

4,7 %

- 49,7 %

69,1 %

316,7 %

Ogółem

(z wył. zakupu)

587 852 001595 052 00223 500 000618 552 0021,2 %5,2 %
Zakup nieruchomości15 000 00015 000 000-15 000 000-0,0 %
Suma całkowita602 852 000610 052 00023 500 000633 552 0001,2 %5,1 %
(1) Ogólny wpływ listu w sprawie poprawek (dok. 15639/1/09) do wstępnego projektu budżetu Rady na rok 2010 w kwocie 25 mln EUR obejmuje kwotę 23,5 mln EUR jako wzrost i kwotę 1,5 mln EUR jako środki przeznaczone na konkretny cel z rezerwy w kwocie 2,5 mln EUR.

3.2.4. Budżet na 2010 r. a perspektywa finansowa działu 5 budżetu UE

Tabela 3 przedstawia w zarysie zmiany w sekcji II budżetu UE w latach 2005-2010. W latach 2005 i 2006 zmiany w budżecie Rady wynikały ze zmian w dziale 5 perspektywy finansowej.

Tabela 3

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2005-2010

20052006200720082009(1)2010
mln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmianamln EURzmiana
Dział 56 3603,3 %6 7085,5 %7 1156,1 %7 4574,8 %7 6032,0 %7 9624,7 %
Budżet Rady Eur./Rady5633,9 %5925,2 %5940,3 %5950,2 %6031,3 %6345,1 %
Udział w dziale 58,9 %8,8 %- 1,1 %8,3 %- 5,7 %8,0 %- 3,6 %7,9 %- 1,3 %8,0 %1,3 %
(1) Budżet ostateczny po zmniejszeniu o 40 mln EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 r. wyniósł 563 mln EUR.

W wyniku ostrożnego zarządzania budżetem w latach 2007, 2008 i 2009 udział Rady stopniowo się zmniejszał (z 8,9 % w roku 2005 do 7,9 % w 2009 r.).

W 2010 r. Rada kontynuowała ostrożne zarządzanie budżetem, kiedy dodatkowe kwoty związane z wejściem w życie Traktatu z Lizbony mogły być zapisane w budżecie bez zwiększania udziału sekcji II unijnego budżetu (Rada Europejska i Rada) w porównaniu ze zmianami w dziale 5.

4. GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2010 R.

4.1. Działania i cele w 2010 r.

4.1.1. Działania Rady Europejskiej i Rady w 2010 r.

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia pewne informacje na temat swojej podstawowej działalności, opisując funkcjonowanie Rady i Rady Europejskiej w danym roku budżetowym.

Tabela 4 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń organizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2003-2010. Oprócz 4 334 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował kolejnych 2 000 wewnętrznych posiedzeń, sesji szkoleniowych, seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi.

Tabela 4

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2003-2010

Posiedzenia instytucjonalne20032004200520062007200820092010
Szczyty(1)

Posiedzenia Rady

Coreper

Grupy robocze

6

77

134

4 333

5

76

128

3 971

3

80

123

3 918

3

76

120

4 037

3

68

106

4 183

5

81

144

4 480

7

74

130

4 272

7

78

122

4 272

Ogółem4 5504 1804 1244 2364 3604 7104 4834 334
Inne posiedzenia2 2092 3922 7912 7131 7352 0512 0211 996
Suma całkowita6 7596 5726 9156 9496 0956 7616 5046 330
(1) 6 posiedzeń Rady Europejskiej i 1 szczyt z udziałem szefów państw i rządów strefy euro w 2010 r.

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności są akty prawne opublikowane w Dzienniku Urzędowym (Dz.U.) (tabela 5). W roku 2010 w Dz.U. opublikowano 825 aktów prawnych. Należy zauważyć, że liczba aktów prawnych zależy od sfinalizowania procesu ustawodawczego, zanim akty te będą mogły być opracowane w formie tekstów końcowych do publikacji w Dz.U.

Tabela 5

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2003-2010

20032004200520062007200820092010
Akty prawne opublikowane w Dz.U.1 0451 1181 0561 3171 0001 274829825

4.1.2. Realizacja celów administracyjnych w 2010 r.

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2010 można podsumować następująco:

- Sprawne rozpoczęcie działalności i funkcjonowanie Rady Europejskiej

SGR stworzył nowe procedury, wytyczne i instrukcje, aby zapewnić sprawne działania w odpowiedzi na nowe wymogi Rady Europejskiej. Ponadto od początku 2010 r. SGR postawił do dyspozycji Rady Europejskiej personel, ułatwiając rozpoczęcie działalności tej nowej instytucji.

- Konsolidacja organizacji

W 2010 r. SGR zatrudnił 275 urzędników (216 stałych urzędników i 59 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku z Rady odeszło 162 urzędników i 49 pracowników zatrudnionych na czas określony, co daje wzrost netto równy 64 zajętym stanowiskom w planie zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady.

- Modernizacja administracyjna

W ramach modernizacji administracyjnej SGR odnowił używaną w nim aplikację poczty elektronicznej i odnośną infrastrukturę, aby lepiej współgrały one z pozostałymi aplikacjami informatycznymi stosowanymi w SGR i w pozostałych instytucjach.

SGR wprowadził także nowy system mobilności wewnętrznej, który poprawia dopasowanie wymogów stanowisk do kompetencji personelu.

W odpowiedzi na kryzys gospodarczy i w celu poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych, Komisja Europejska zaproponowała w kwietniu 2009 r.(4) skrócenie terminu płatności faktur do 30 dni. SGR dostosował swój obieg finansowy w 2010 r. do wymogów tej dyrektywy. Średni termin płatności faktur w SGR w 2010 r. wyniósł 27 dni.

- Polityka w zakresie budynków

Projekt polegający na renowacji budynku Résidence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Ministrów jest na etapie przeprowadzenia 60 % robót wzmacniających budynek. Po zakończeniu fazy wzmacniania, w drugiej połowie 2011 r. planuje się rozpoczęcie właściwych robót budowlanych.

- Przygotowania do dostosowania się do konsekwencji utworzenia Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (ESDZ)

W trakcie 2010 r. SGR przygotował swoją organizację do uwzględnienia zmian, jakie w 2011 r. miało przynieść utworzenie ESDZ. Przedłożony w dniu 17 września 2010 r. list w sprawie poprawek(5) do projektu budżetu na 2011 r. dotyczył wniosku w sprawie przesunięcia zasobów z Komisji i Rady do Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych. Na rok budżetowy 2011 z budżetu Rady Europejskiej i Rady do ESDZ przesunięto: z punktu widzenia zasobów ludzkich - 411 stanowisk z planu zatrudnienia, zaś z punktu widzenia środków budżetowych - kwotę 79,7 mln EUR.

4.2. Dochody

Tabela 6 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2010 r. Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, była o 7,7 mln EUR niższa niż w 2009 r. Jedną z najistotniejszych przyczyn takiej sytuacji jest fakt, że posiedzenia na szczycie Rady Europejskiej są finansowane z budżetu Rady Europejskiej i Rady, a nie - jak wcześniej - przez rotacyjne prezydencje (skutek równy 5-6 mln EUR/rocznie).

Tabela 6

Przegląd dochodów w 2010 r. (według tytułów)

(w EUR)
TytułUstalone prawaDochody odzyskaneDo odzyskania
4 Różne podatki, obciążenia i podatki wspólnotowe

5 Dochody z tytułu działalności administracyjnej itp.

6 Składki i zwroty w ramach porozumień wspólnotowych itp.

7 Odsetki od zaległych płatnosci

9 Dochody różne

62 668 445

36 758 666

1 088 215

561

6 116

60 615 777

31 143 022

1 088 215

561

4 350

2 052 668

5 615 644

1 765

Ogółem100 522 00392 851 9257 670 078

Ustalone prawa (przeniesione z 2009 r. lub powstałe w 2010 r.) opiewały na kwotę 100,5 mln EUR. Z tej kwoty 92,9 mln EUR (92 %) odzyskano w trakcie roku budżetowego, zaś 7,7 mln EUR (8 %) zostanie odzyskanych w 2011 r.

4.2.1. Dochody zgromadzone w 2010 r.

Początkowo dochody w budżecie na rok 2010 szacowano na kwotę 54 mln EUR (tabela 7). W trakcie roku budżetowego jako ustalone prawa zapisano kwotę 93,9 mln EUR, z czego odzyskano 86,7 mln EUR. Pozostała kwota 7,2 mln EUR zostanie pobrana w 2011 r.

Tabela 7

Dochody zgromadzone w trakcie 2010 r. (według artykułów)

(w EUR)
ArtykułPoczątkowe szacowane dochodyUstalone prawaDochody odzyskaneDo odzyskania
4 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń itp.25 038 00023 733 86723 732 5171 351
4 0 4 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń2 302 0003 759 2453 759 017229
4 1 0 Składki pracownicze na ubezpieczenia emerytalne i rentowe26 605 00027 503 78627 501 1152 672
4 1 1 Przeniesienie lub wykup przez pracowników praw do świadczeń emerytalnych6 490 8274 545 7691 945 058
5 0 0 Wpływy ze sprzedaży majątku ruchomego6 7106 710
5 1 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości896 838801 15395 685
5 2 0 Dochody z inwestycji, odsetek bankowych i innych odsetek205 077204 916161
5 5 0 Dochody z tytułu świadczenia usług i prac itp.149 787129 83819 949
5 5 1 Dochody pochodzące od osób trzecich z tytułu usług lub prac itp.23 96219 7184 243
5 7 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot itp.27 980 70223 085 9714 894 731
5 7 1 Dochody przeznaczone na konkretny cel itp.
5 7 3 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną2 019 9971 793 793226 204
5 8 0 Różne odszkodowania
6 3 1 Wkłady w związku z dorobkiem Schengen1 079 3401 079 340
7 0 0 Odsetki od zaległych płatności561561
9 0 0 Dochody różne4 3504 350
Ogółem53 945 00093 855 05086 664 7687 190 282

Dodatnia różnica między początkowymi szacunkami a ustalonymi prawami (40 mln EUR) wynika głównie z:

- odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych, zgodnie z ich oświadczeniami za rok 2009 (24,9 mln EUR) (artykuł 5 7 0),

- przeniesienia uprawnień do świadczeń emerytalnych 105 urzędników (6,5 mln EUR) (artykuł 4 1 1),

- odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (2,4 mln EUR) (artykuł 5 7 0),

- kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (0,6 mln EUR) (artykuł 5 7 3),

- wpłat dokonanych przez Europejskiego Inspektora Ochrony Danych z tytułu usług tłumaczenia pisemnego świadczonych przez SGR (0,2 mln EUR) (artykuł 5 7 3),

- kwot wpłaconych na poczet kosztów administracyjnych należnych w ramach dorobku Schengen w odniesieniu do Islandii i Norwegii (1,1 mln EUR) (artykuł 6 3 1).

4.2.2. Dochody zgromadzone przed 2010 r.

Jeżeli chodzi o zaległe nakazy odzyskania środków, kwotę 6,7 mln EUR przeniesiono z 2009 r. do odzyskania w 2010 r. Przeniesiona kwota była o niemal 50 % niższa niż rok wcześniej. Jak pokazuje tabela 8, w 2010 r. z tej zaległej kwoty odzyskano 6,2 mln EUR (93 %), zaś kwotę 0,5 mln EUR przeniesiono na rok 2011.

Tabela 8

Dochody zgromadzone przed 2010 r. (według artykułów)

(w EUR)
ArtykułPrawa ustalone przed 2010 r.Dochody odzyskaneDo odzyskania
4 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń itp.1 7351 476260
4 0 4 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń1621557
4 1 0 Składki pracownicze na ubezpieczenia emerytalne i rentowe8 3296 0372 291
4 1 1 Przeniesienie lup wykup przez pracowników praw do świadczeń emerytalnych1 170 4931 069 692100 800
5 0 0 Wpływy ze sprzedaży majątku ruchomego383383
5 1 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości301 542148 581152 961
5 2 0 Dochody z inwestycji, odsetek bankowych i innych odsetek
5 5 0 Dochody z tytułu świadczenia usług i prac itp.4 1724 172
5 5 1 Dochody pochodzące od osób trzecich z tytułu usług lub prac itp.14 52413 627897
5 7 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot itp.4 843 1224 759 11784 006
5 7 1 Dochody przeznaczone na konkretny cel itp.
5 7 3 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną311 407175 041136 366
5 8 0 Różne odszkodowania443443
6 3 1 Wkłady w związku z dorobkiem Schengen8 8758 875
9 0 0 Dochody różne1 7651 765
Ogółem6 666 9536 187 157479 796

Odzyskane dochody zgromadzone przed 2010 r. pochodzą głównie z następujących źródeł:

- kwota 1,1 mln EUR związana z przeniesieniem uprawnień do świadczeń emerytalnych (artykuł 4 1 1),

- kwota 3,8 mln EUR z niepełnego wykorzystania w 2008 r. przez państwa członkowskie pul środków na podróże służbowe (artykuł 5 7 0),

- kwota 0,5 mln EUR na konserwację i utrzymanie sprzętu informatycznego i oprogramowania (artykuł 5 7 0),

- kwota 0,4 mln EUR jako zwrot kosztów postępowań sądowych (artykuł 5 7 0).

4.3. Wydatki w 2010 r.

4.3.1. Przegląd wykonania budżetu w latach 2004-2010

W ciągu ostatnich 7 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady/Rady Europejskiej wynosił około 94-97 % (zob. wykres 1). Jednak w 2009 r. budżet Rady został zmniejszony przy pomocy budżetu korygującego nr 10/2009 do budżetu UE o 40 mln EUR. Kwota ta została przesunięta jako wkład Rady w finansowanie Europejskiego planu naprawy gospodarczej.

Jak obrazuje wykres 1, w ostatnich latach wzrosły płatności w trakcie roku budżetowego, natomiast ogólne kwoty przenoszone na kolejny rok budżetowy uległy zmniejszeniu.

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2004-2010

grafika

Przenoszone środki można podzielić na dwie główne kategorie: funkcjonowanie instytucji i inwestycje budowlane. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i Résidence Palace. W ostatnich kilku latach SGR mógł wykorzystać oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu w celu sfinansowania nabycia powyższych budynków. To z kolei w znacznym stopniu obniżyło ogólny koszt projektów związanych z budynkami, zwłaszcza w kontekście płatności odsetek.

W 2010 r. zrealizowano dwie płatności na poczet nabycia budynku Résidence Palace: 15 mln EUR w lutym i 40 mln EUR w grudniu.

4.3.2. Wykonanie środków według kategorii w 2010 r.

Analiza wydatków w 2010 r. została przedstawiona z uwzględnieniem 12 najistotniejszych kategorii wydatków.

Tabela 9 zestawia budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między ostatecznym budżetem a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w roku budżetowym 2010.

Tabela 9

Przegląd wykonania budżetu na rok 2010 (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2010

(początkowy)

Budżet 2010(1)

(końcowy)

ZobowiązaniaWskaźnik wykonaniaAnulowane środki
1234=3/25=2-3
Plan zatrudnienia

Inne wydatki związane z personelem

Budynki (tytuł II)

Systemy komputerowe (tytuł II)

Koszty tłumaczenia ustnego

Koszty podróży służbowych

Dziennik Urzędowy

Tytuł III

Grupa refleksji

Różne (tytuł II)

Rezerwa

323 970 000

23 512 000

39 917 000

35 517 000

92 740 000

36 792 000

5 115 000

35 939 000

533 000

18 517 000

6 000 000

323 727 000

23 512 000

39 602 000

33 473 000

65 254 740

31 707 760

4 415 000

36 169 000

533 000

14 158 500

6 000 000

315 055 730

21 480 604

37 707 683

33 318 186

56 155 695

24 823 821

4 415 000

31 729 080

353 857

12 816 290

97,3 %

91,4 %

95,2 %

99,5 %

86,1 %

78,3 %

100,0 %

87,7 %

66,4 %

90,5 %

8 671 270

2 031 396

1 894 317

154 814

9 099 045

6 883 939

-

4 439 920

179 143

1 342 210

6 000 000

Ogółem (z wył. zakupu)618 552 000578 552 000537 855 94793,0 %40 696 053
Zakup nieruchomości15 000 00055 000 00055 000 000100,0 %
Suma całkowita633 552 000633 552 000592 855 94793,6 %40 696 053
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Ogólne wykonanie budżetu na 2010 r., wraz z planowanymi płatnościami zaliczkowymi na poczet budynku Résidence Palace, wynosi 93,6 %.

Różnicę między początkowymi szacunkami budżetowymi a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

- Z uwagi na niski wskaźnik obsadzenia stanowisk w planie zatrudnienia (średnio 92 % (6)), kwota 4,7 mln EUR nie została wydana.

- Kwota zapisana w budżecie na wzrost wynagrodzeń w roku 2010, która była oparta na szacunkach (2,2 %) przedstawionych przez Komisję, była wyraźnie wyższa od faktycznej korekty (0,1 %), która była przedmiotem decyzji Rady z dnia 20 grudnia 2010 r. W związku z tym kwota 4 mln EUR nie była konieczna.

- Należy jednak zauważyć, że wzrost wynagrodzeń od dnia 1 lipca 2009 r. (wzrost o 1,85 %, czyli 8 mln EUR) został pokryty z pozycji budżetowych tej kategorii. Bez tych płatności wykonanie budżetu w tej kategorii byłoby niższe o 2,5 %.

- Około 45 % (0,9 mln EUR) ogólnych oszczędności w kwocie 2 mln EUR w kategorii "inne wydatki związane z personelem" wynika z niższych wydatków na pokrycie kosztów związanych z delegacjami. Mniej płatności dla oddelegowanych ekspertów krajowych, pracowników kontraktowych i innych służb zewnętrznych daje oszczędności w kwocie 0,6 mln EUR. Ponadto mniejsze zapotrzebowanie na takie działania, jak szkolenia przynosi 0,1 mln EUR i na usługi medyczne również 0,1 mln EUR.

- W kategorii wydatków na budynki (w tytule II, bez Résidence Palace) niewykorzystana kwota 1,9 mln EUR wynika z przełożenia niektórych prac związanych z instalacją zabezpieczeń na rok 2011 (0,8 mln EUR) i z niższego zapotrzebowania na inne prace związane z zagospodarowaniem i instalacją w obiektach Rady (0,7 mln EUR). Niższe płatności dotyczące czynszów i umów w zakresie zapobiegania i nadzoru wyjaśniają kolejne oszczędności w kwocie 0,2 mln EUR.

- Kwotę 2,1 mln EUR w ramach wydatków informatycznych zaoszczędzono dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu na:

- pomoc i konsultacje zewnętrzne (1,4 mln EUR),

- serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania (0,6 mln EUR),

- telekomunikacja (0,1 mln EUR).

- Niewykorzystana kwota 36,6 mln EUR na tłumaczenia ustne jest wynikiem:

- oszczędności w kwocie 16,5 mln EUR na ogólne tłumaczenia ustne,

- niepełnego wykorzystania tzw. pul środków "na żądanie", dotyczących poszczególnych języków, na łączną kwotę 20,1 mln EUR.

- Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 50 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 36,8 mln EUR, z czego 13,2 mln EUR przesunięto z oszczędności na pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne "na żądanie"(7). Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 24,8 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2010 r.

- Wykonanie środków na Dziennik Urzędowy było o 0,7 mln EUR (14 %) niższe niż przewidziano w budżecie. Niepełne wykorzystanie wynika z nowej umowy z Urzędem Publikacji, na mocy której cena strony w 2010 r. spadła o 25 %.

- W tytule III stosunkowo niski wskaźnik wykonania wyjaśniają poniższe czynniki:

- opóźnienie w realizacji projektu SESAME (2,8 mln EUR),

- mniejsze zapotrzebowanie na wydatki związane z budynkami (0,5 mln EUR),

- mniejsze zapotrzebowanie na wydatki na delegacje i podróże służbowe delegatów i oddelegowanych ekspertów krajowych (0,4 mln EUR).

Ogólne niepełne wykorzystanie budżetu pozwoliło realokować 40 mln EUR, oprócz 15 mln EUR przeznaczonych w budżecie na płatności zaliczkowe na poczet Résidence Palace.

4.3.3. Zmiana budżetu w 2010 r.

W trakcie 2010 r. środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 10 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2008-2010.

Tabela 10

Zmiany w budżecie w latach 2008-2010

ZmianaLiczba
RodzajPodstawa prawna200820092010
Budżet korygujący

Przesunięcie B

Przesunięcie C

Przesunięcie D

art. 29 rozp. fin.

art. 22 rozp. fin.

art. 22 rozp. fin.

art. 24 rozp. fin.

0

72

3

1

1

46

2

0

0

47

2

0

Ogółem764949

Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 22 ust. 1-3 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy:

- przesunięcie C1 z dnia 29 października 2010 r.:

- roboty konserwacyjne w budynkach Rady (1 mln EUR),

- ochrona budynków i nadzór nad nimi (0,3 mln EUR),

- opłaty za wodę, gaz, energię elektryczną i ogrzewanie (0,1 mln EUR),

- przesunięcie C2 z dnia 19 listopada 2010 r.:

- płatności zaliczkowe na budynek Résidence Palace (40 mln EUR),

- dodatki dla oddelegowanych krajowych ekspertów wojskowych (0,2 mln EUR).

W 2010 r. budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 47 przesunięć typu B, na podstawie art. 22 ust. 4 rozporządzenia finansowego. Pomimo tego, że przesunięcia te nie wymagają uprzedniego powiadomienia władzy budżetowej, muszą one być należycie uzasadnione zarówno w odniesieniu do pozycji, do których środki mają być przesunięte, jak i w odniesieniu do pozycji, z których środki te mają być usunięte.

Tabela 11 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w istotny sposób(8) zmienione w 2010 r. w drodze różnych przesunięć.

Tabela 11

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2010 r.

(w EUR)
Pozycja/ ArtykułTreśćRodzaj przesunięciaBudżet początkowy 2010PrzesunięciaŚrodki ostateczneRóżnica
1 1 0 2Prawa wynikające z regulaminu, związane z osobistą sytuacją pracownikaB60 026 0002 050 00062 076 0003 %
1 1 0 6Prawa wynikające z regulaminu, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem, ustaniem stosunku pracyB5 540 000- 2 050 0003 490 000- 37 %
1 2 0 0Inni pracownicyB3 970 000365 0004 335 0009 %
1 2 0 1Oddelegowani eksperci krajowiB1 522 000- 450 0001 072 000- 30 %
2 0 0 2Zakup nieruchomościC15 000 00040 000 00055 000 000267 %
2 0 0 3Prace związane z zagospodarowaniem i instalacjąC4 160 000- 900 0003 260 000- 22 %
2 0 1 0Sprzątanie i utrzymanie obiektówB,C14 378 0001 411 50015 789 50010 %
2 0 1 1Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanieB,C5 086 000- 914 5004 171 500- 18 %
2 0 1 2Ochrona i nadzór nad budynkamiB,C8 410 000367 0008 777 0004 %
2 1 0 0Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowegoB,C7 925 000512 1008 437 1006 %
2 1 0 1Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowychB,C17 996 000- 540 10017 455 900- 3 %
2 1 0 2Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowegoB,C4 953 000- 1 278 0003 675 000- 26 %
2 1 0 3TelekomunikacjaB,C4 643 000- 738 0003 905 000- 16 %
2 1 1UmeblowanieB,C1 259 000- 260 000999 000- 21 %
2 1 2 0Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznychB,C2 635 000- 1 096 0001 539 000- 42 %
2 2 0 0Koszty podróży służbowychB,C36 792 000- 5 084 24031 707 760- 14 %
2 2 0 2Koszty tłumaczenia ustnegoB,C92 740 000- 27 485 26065 254 740- 30 %
2 2 0 4Różne wydatki na posiedzenia wewnętrzneB,C3 956 000- 1 897 1662 058 834- 48 %
2 2 1 1Dziennik UrzędowyC5 115 000- 700 0004 415 000- 14 %
3 2 0 0Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowegoB6 700 000- 716 0005 984 000- 11 %
3 2 0 2Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowaniaB750 000618 0001 368 00082 %

4.4. Środki przeniesione

4.4.1. Wykonanie środków przeniesionych z 2009 r.

Jak przedstawiono w tabeli 12, kwotę 41 mln EUR przeniesiono z 2009 na 2010 r. Od roku 2007 roczna kwota przenoszonych środków zmniejszyła się z 55 mln EUR do 41 mln EUR w 2009 r. (zmniejszenie o 25 %).

Tabela 12

Wykonanie środków przeniesionych z 2009 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaŚrodki przeniesione z 2009 r.Płatności w 2010 r.Wskaźnik wykonaniaAnulowane środki
123=2/14=1-2
Plan zatrudnienia409 730296 80572,4 %112 925
Inne wydatki związane z personelem2 906 9721 966 16767,6 %940 805
Budynki (tytuł II)10 350 8508 940 10186,4 %1 410 749
Systemy komputerowe (tytuł II)11 464 26810 009 67587,3 %1 454 594
Koszty tłumaczenia ustnego4 758 7394 404 47192,6 %354 268
Koszty podróży służbowych--
Dziennik Urzędowy2 091 8511 265 85460,5 %825 998
Tytuł III6 706 9155 490 67281,9 %1 216 243
Grupa refleksji46 55634 44174,0 %12 115
Różne (tytuł II)2 326 4941 833 12578,8 %493 369
Rezerwa--
Ogółem41 062 37534 241 31083,4 %6 821 065

Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2009 r. wyniósł 83,4 %. Chociaż w porównaniu z rokiem poprzednim można zauważyć wzrost wskaźnika wykonania, globalnie nie osiągnął on jeszcze oczekiwanego poziomu (> 95 %).

Główne przyczyny niskiego wskaźnika wykonania są następujące:

- częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku,

- nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/usługi/towary. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnych latach.

4.4.2. Środki przeniesione z roku 2010 na rok 2011

Środki przeniesione z roku 2010 na rok 2011 wyniosły ogółem 49,8 mln EUR, czyli 8,7 mln EUR więcej niż w roku poprzednim (zob. tabela 13).

Tabela 13

Wykonanie środków przeniesionych z roku 2010 na rok 2011 (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaBudżet 2010 (początkowy)Budżet 2010(1) (końcowy)ZobowiązaniaŚrodki przeniesione na 2011 r.Wskaźnik przeniesienia
12345=4/3
Plan zatrudnienia323 970 000323 727 000315 055 730458 0050,1 %
Inne wydatki związane z personelem23 512 00023 512 00021 480 6043 750 08817,5 %
Budynki (tytuł II)39 917 00039 602 00037 707 68310 083 29226,7 %
Systemy komputerowe (tytuł II)35 517 00033 473 00033 318 18613 650 29941,0 %
Koszty tłumaczenia ustnego92 740 00065 254 74056 155 6956 082 70610,8 %
Koszty podróży służbowych36 792 00031 707 76024 823 821-0,0 %
Dziennik Urzędowy5 115 0004 415 0004 415 0002 411 96254,6 %
Tytuł III35 939 00036 169 00031 729 0808 449 66526,6 %
Grupa refleksji533 000533 000353 85768 31019,3 %
Różne (tytuł II)18 517 00014 158 50012 816 2904 807 31237,5 %
Rezerwa6 000 0006 000 000-
Ogółem (z wył. zakupu)618 552 000578 552 000537 855 94749 761 6399,3 %
Zakup nieruchomości15 000 00055 000 00055 000 000-
Suma całkowita633 552 000633 552 000592 855 94749 761 6398,4 %
(1) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Wzrost przeniesionych środków w roku 2010, w zestawieniu z rokiem 2009, wynika głównie z poniższych kategorii:

- inne wydatki związane z personelem, zwłaszcza środki na delegacje - 1,1 mln EUR,

- systemy komputerowe (tytuł II), w szczególności usługi i konsultacje zewnętrzne - 2,1 mln EUR,

- koszty tłumaczenia ustnego - 1,3 mln EUR,

- wydatki informatyczne w tytule III - 2,5 mln EUR,

- wydatki różne (tytuł II): wymiana sprzętu multimedialnego w salach konferencyjnych - 1 mln EUR.

4.5. Dochody przeznaczone na określony cel

4.5.1. Dochody zgromadzone przed 2010 r.

Kwota dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2010 r. wyniosła ogółem 41,7 mln EUR. Z tej kwoty zobowiązania zaciągnięto na 40 mln EUR, zaś 1,7 mln EUR przeniesiono na rok 2011 (tabela 14). Kwota dostępna na koniec roku budżetowego 2010 była o 70 % (4,3 mln EUR) niższa niż w 2009 r. Pomimo pozytywnej ewolucji wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel sprzed roku 2010, co do zasady wartość ta na koniec roku budżetowego powinna wynosić zero (art. 10 rozporządzenia finansowego).

Tabela 14

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2010 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel przed 2010 r.ZobowiązaniaDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123=1-2
Plan zatrudnienia

Inne wydatki związane z personelem

Budynki (tytuł II)

Systemy komputerowe (tytuł II)

Koszty tłumaczenia ustnego

Koszty podróży służbowych

Dziennik Urzędowy

Tytuł III

Różne (tytuł II)

Rezerwa

1 813 471

3 015 226

1 686 125

2 003 020

9 866 351

18 982 681

307 413

1 594 362

2 464 554

-

1 813 471

2 172 592

1 634 793

1 725 134

9 866 351

18 982 681

307 413

1 086 505

2 399 937

-

-

842 634

51 332

277 886

-

-

-

507 857

64 617

-

Ogółem41 733 20139 988 8771 744 325

Kwoty dostępne na koniec 2010 r. dotyczą głównie:

- innych wydatków związanych z personelem w zakresie żłobków i świetlic - 0,7 mln EUR,

- systemy komputerowe, w szczególności usługi i konsultacje zewnętrzne - 0,3 mln EUR,

- tytuł III, pule środków na podróże służbowe delegacji w ramach WPBiO - 0,5 mln EUR.

4.5.2. Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2010 r.

Dochody przeznaczone na określony cel otrzymane w 2010 r. wyniosły 32 mln EUR (tabela 15). Z tej kwoty w trakcie roku budżetowego wykorzystano 4,7 mln EUR, zaś kwota 27,3 mln EUR została przeniesiona na rok 2011 zgodnie z art. 10 rozporządzenia finansowego.

Tabela 15

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2010 r. (według kategorii)

(w EUR)
KategoriaDochody przeznaczone na określony cel w 2010 r.ZobowiązaniaDostępne dochody przeznaczone na określony cel
123=1-2
Plan zatrudnienia1 230 7781 230 778
Inne wydatki związane z personelem1 216 1737 8651 208 308
Budynki (tytuł II)978 547356 001622 546
Systemy komputerowe (tytuł II)892 045191 624700 421
Koszty tłumaczenia ustnego2 227 0772 227 077
Koszty podróży służbowych23 359 8963 654 81919 705 077
Dziennik Urzędowy250 228250 228
Tytuł III1 038 34949 673988 675
Różne (tytuł II)837 496425 038412 459
Rezerwa---
Ogółem32 030 5904 685 02027 345 569

Większość (76 %) dochodów przeznaczonych na określony cel jest związana z kosztami podróży służbowych delegacji (23,4 mln EUR w tytule II i 0,9 mln EUR w tytule III). Kwota 2,2 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków.

Pozostała część jest w głównej mierze związana ze zwrotem przez inne instytucje kwot przeznaczonych na rozmaite działania i systemy, takie jak udział we wspólnym systemie finansowym z Radą, wpłaty na miejsca w żłobku Rady oraz inne wpłaty i zwroty związane z administracyjnymi działaniami Rady.

______

(1) Artykuł 316 TFUE stanowi: "Wydatki Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej i Rady, Komisji, jak również Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, są przedmiotem odrębnych części budżetu, bez uszczerbku dla szczególnych zasad odnoszących się do niektórych wydatków wspólnych".

(2) Inflacja w latach 2009-2010: 2,0 %, korekta wynagrodzeń i pule środków na tłumaczenia ustne: 2,2 %.

(3) W 2009 r. rezerwę zmniejszono o 1,06 mln EUR w celu sfinansowania prac grupy refleksji.

(4) Dyrektywa (COM(2009) 126 wersja ostateczna) Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych.

(5) Dok. 14329/10 FIN 428: List nr 1 w sprawie poprawek do projektu budżetu na rok 2011.

(6) W 2009 r. średni wskaźnik obsadzenia stanowisk wyniósł 91 %. W obu latach do odnośnych środków zastosowano ryczałtową redukcję w wysokości 7 %.

(7) Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot do puli środków na wydatki związane z podróżami służbowymi delegatów do wykorzystania w tym samym roku budżetowym. W 2010 r. odpowiadało to kwocie 13,2 mln EUR.

(8) Kwota netto > 250.000 EUR.

ZAŁĄCZNIK 

RADA WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2010

Pozycja budżetowa 2010Początkowe środki 2010Przesunięcia/Korekty 2010Ostateczne środki 2010Zobowiązania 2010PłatnościPrzeniesienie na podstawie uprawnienia na rok 2011Przeniesienie na podstawie decyzji na rok 2011Środki anulowane
12345678 = 3 - 5 - 6 - 7
1 0 0 0 Wynagrodzenie podstawowe304 000,005 000,00309 000,00303 917,28303 917,285 082,72
1 0 0 1 Należności związane z zajmowanym stanowiskiem64 000,001 000,0065 000,0062 604,4862 604,482 395,52
1 0 0 2 Należności związane z osobistą sytuacją pracownika27 000,0027 000,008 122,568 122,5618 877,44
1 0 0 3 Zabezpieczenie społeczne13 000,003 000,0016 000,0014 000,0012 491,041 5092 000,00
1 0 0 4 Inne wydatki na zarządzanie900 000,00900 000,00631 333,39314 863,29316 470268 666,61
1 0 0 6 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy86 000,009 000,00-77 000,0077 000,00
1 0 0 Wynagrodzenia i inne należności1 394 000,001 394 000,001 019 977,71701 998,65317 979,06374 022,29
1 0 2 0 Środki tymczasowe na zmiany wynagrodzeń140 000,00140 000,00140 000,00
1 0 2 Środki tymczasowe140 000,00140 000,00140 000,00
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji1 534 000,001 534 000,001 019 977,71701 998,65317 979514 022,29
1 1 0 0 Wynagrodzenie podstawowe236 663 000,00243 000,00-236 420 000,00234 278 075,99234 278 075,992 141 924,01
1 1 0 1 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane ze stanowiskiem4 862 000,004 862 000,004 300 493,744 300 493,74561 506,26
1 1 0 2 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika60 026 000,002 050 000,0062 076 000,0061 536 845,8861 536 846539 154,12
1 1 0 3 Zabezpieczenie społeczne10 365 000,0010 365 000,0010 130 300,7510 129 3011 000234 699,25
1 1 0 4 Wskaźniki korygujące246 000,00246 000,00130 693,16130 693115 306,84
1 1 0 5 Godziny nadliczbowe2 275 000,002 275 000,001 688 320,891 688 320,89586 679,11
1 1 0 6 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy5 540 000,002 050 000,00-3 490 000,002 991 000,002 533 995,23457 004,77499 000,00
1 1 0 Wynagrodzenia i inne należności319 977 000,00243 000,00-319 734 000,00315 055 730,41314 597 725,64458 004,774 678 269,59
1 1 1 0 Świadczenia w przypadku przejścia na emeryturę w interesie służby479 000,00157 000,00-322 000,00315 734,79315 734,796 265,21
1 1 1 1 Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy337 000,00238 000,00575 000,00569 155,97569 155,975 844,03
1 1 1 2 Należności byłych sekretarzy generalnych481 000,0081 000,00-400 000,00390 278,74390 278,749 721,26
1 1 1 Ustanie stosunku pracy1 297 000,001 297 000,001 275 169,501 275 17021 830,50
1 1 2 0 Środki tymczasowe (urzędnicy i pracownicy czasowi)3 993 000,003 993 000,003 993 000,00
1 1 2 1 Środki tymczasowe (emeryci i personel objęty specjalnym programem emerytalnym)17 000,0017 000,0017 000,00
1 1 2 Środki tymczasowe4 010 000,004 010 000,004 010 000,00
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy czasowi325 284 000,00243 000,00-325 041 000,00316 330 899,91315 872 895,14458 004,778 710 100,09
1 2 0 0 Inni pracownicy3 970 000,00365 000,004 335 000,004 215 499,164 213 681,281 817,88119 500,84
1 2 0 1 Oddelegowani eksperci krajowi1 522 000,00450 000,00-1 072 000,001 016 204,811 011 941,674 263,1455 795,19
1 2 0 2 Staże537 000,006 000,00543 000,00537 412,60511 714,0325 698,575 587,40
1 2 0 3 Usługi zewnętrzne1 870 000,00229 000,002 099 000,001 951 593,191 398 787,78552 805,41147 406,81
1 2 0 4 Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych150 000,00150 000-
1 2 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne8 049 000,008 049 000,007 720 709,767 136 124,76584 585,00328 290,24
1 2 2 Środki tymczasowe69 000,0069 000,0069 000,00
1 2 2 Środki tymczasowe69 000,0069 000,0069 000,00
Ogółem rozdział 1 2 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne8 118 000,008 118 000,007 720 709,767 136 124,76584 585,00397 290,24
1 3 0 0 Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu

1 3 0 1 Doskonalenie zawodowe

200 000,00 1 728 000,00200 000,00 1 728 000,00182 763,68 1 590 032,75170 287,08 905 562,4212 476,60 684 470,3317 236,32 137 967,25
1 3 0 Wydatki związane z zarządzaniem personelem1 928 000,001 928 000,001 772 796,431 075 849,50696 946,93155 203,57
1 3 1 0 Pomoc w szczególnych przypadkach

1 3 1 1 Kontakty towarzyskie między pracownikami

1 3 1 2 Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych

1 3 1 3 Inne wydatki socjalne

40 000,00 

119 000,00

110 000,00

66 000,00

1 000,00- 43 730,00

42 730,00-

39 000,00 

162 730,00

67 270,00

66 000,00

39 000,00

159 401,09

66 550,00

65 592,75

35 284,78

134 401,09

33 999,06

65 274,45

3 715,22 25 000,00

32 550,94

318

3 328,91 720,00 407,25
1 3 1 Środki wsparcia dla personelu instytucji335 000,00335 000,00330 543,84268 959,3861 584,464 456,16
1 3 2 0 Służba medyczna

1 3 2 1 Restauracje i stołówki

1 3 2 2 Żłobki i świetlice

471 000,00

1 100 000,00

2 037 000,00

471 000,00

1 100 000,00

2 037 000,00

385 016,27

927 000,00

1 951 085,00

249 161,47

905 737,72

1 726 244,30

135 854,80

21 262,28

224 840,70

85 983,73

173 000,00

85 915,00

1 3 2 Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją3 608 000,003 608 000,003 263 101,272 881 143,49381 957,78344 898,73
1 3 3 1 Koszty delegacji Sekretariatu Rady

1 3 3 2 Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską

6 275 000,00 400 000,00170 000,00- 170 000,006 105 000,00 570 000,005 528 305,51 570 000,003 930 532,11 460 738,421 597 773,40 109 261,58576 694,49
1 3 3 Delegacje6 675 000,006 675 000,006 098 305,514 391 270,531 707 034,98576 694,49
Ogółem rozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące pracowników związanych z instytucją12 546 000,0012 546 000,0011 464 747,058 617 222,902 847 524,151 081 252,95
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby związane z instytucją347 482 000,00243 000,00-347 239 000,00336 536 334,43332 328 241,454 208 092,9810 702 665,57
2 0 0 0 Czynsze4 332 000,0081 000,00-4 251 000,004 120 141,934 115 644,244 497,69130 858,07
2 0 0 2 Nabywanie nieruchomości15 000 000,0040 000 000,0055 000 000,0055 000 000,0055 000 000,00
2 0 0 3 Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją4 160 000,00900 000,00-3 260 000,002 644 631,72756 012,371 888 619,35615 368,28
2 0 0 4 Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków2 197 000,002 197 000,001 469 302,65189 971,341 279 331,31727 697,35
2 0 0 5 Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i wyposażeniem budynków603 000,00603 000,00510 778,00198 351,73312 426,2792 222,00
2 0 0 Budynki26 292 000,0039 019 000,0065 311 000,0063 744 854,3060 259 979,683 484 874,621 566 145,70
2 0 1 0 Sprzątanie i utrzymanie obiektów14 378 000,001 411 500,0015 789 500,0015 686 213,2711 557 442,464 128 770,81103 286,73
2 0 1 1 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie5 086 000,00914 500,00-4 171 500,004 132 686,712 874 711,851 257 974,8638 813,29
2 0 1 2 Ochrona budynków i nadzór nad nimi8 410 000,00367 000,008 777 000,008 650 819,127 592 837,651 057 981,47126 180,88
2 0 1 3 Ubezpieczenie205 000,005 000,00-200 000,00179 772,02179 772,0220 227,98
2 0 1 4 Inne wydatki związane z budynkami546 000,00193 000,00-353 000,00313 337,31159 646,70153 690,6139 662,69
2 0 1 Wydatki związane z budynkami28 625 000,00666 000,0029 291 000,0028 962 828,4322 364 410,686 598 417,75328 171,57
Ogółem rozdział 2 0 - Budynki i kosztydodatkowe54 917 000,0039 685 000,0094 602 000,0092 707 682,7382 624 39010 083 2921 894 317,27
2 1 0 0 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego7 925 000,00512 100,008 437 100,008 419 553,114 489 279,573 930 273,5417 546,89
2 1 0 1 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych17 996 000540 100,00-17 455 900,0017 350 546,2010 384 878,176 965 668,03105 353,80
2 1 0 2 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania4 953 000,001 278 000,00-3 675 000,003 651 831,982 570 161,491 081 670,4923 168,02
2 1 0 3 Telekomunikacja4 643 000,00738 000,00-3 905 000,003 896 255,142 223 567,991 672 687,158 744,86
2 1 0 Systemy komputerowe i telekomunikacja35 517 000,002 044 000,00-33 473 000,0033 318 186,4319 667 887,2213 650 299,21154 813,57
2 1 1 1 Zakup i wymiana mebli1 259 000,00260 000,00-999 000,00909 415,80183 652,08725 763,7289 584,20
2 1 1 2 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli20 000,0010 000,0030 000,0025 062,7516 725,018 337,744 937,25
2 1 1 Umeblowanie1 279 000,00250 000,00-1 029 000,00934 478,55200 377,09734 101,4694 521,45
2 1 2 0 Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych2 635 000,001 096 000,00-1 539 000,001 379 202,73267 287,661 111 915,07159 797,27
2 1 2 1 Usługi zewnętrzne związane

z eksploatacją oraz rozbudową instalacji i wyposażenia technicznego

45 000,0045 000,0045 000,0036 340,048 659,96
2 1 2 2 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa instalacji i wyposażenia technicznego682 000,00174 000,00-508 000,00443 357,53312 342,20131 015,3364 642,47
2 1 2 Wyposażenie i instalacje techniczne3 362 000,001 270 000,00-2 092 000,001 867 560,26615 969,901 251 590,36224 439,74
2 1 3 1 Zakup i wymiana parku samochodowego70 000,0070 000,00-
2 1 3 2 Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samochodowego486 000,00246 000,00-240 000,00213 787,30185 454,4928 332,8126 212,70
2 1 3 3 Plan mobilności430 000,00175 000,00-255 000,00255 000,00155 129,3999 870,61
2 1 3 Transport986 000,00491 000,00-495 000,00468 787,30340 583,88128 203,4226 212,70
Ogółem rozdział 2 1 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie41 144 000,004 055 000,00-37 089 000,0036 589 012,5420 824 818,0915 764 194,45499 987,46
2 2 0 0 Koszty podróży służbowych36 792 000,005 084 240,00-31 707 760,0024 823 821,0024 823 821,006 883 939,00
2 2 0 1 Inne koszty podróży służbowych175 000,00138 000,00313 000,00313 000,00177 035,77135 964,23
2 2 0 2 Koszty tłumaczenia ustnego92 740 000,0027 485 260,00-65 254 740,0056 155 695,4250 072 989,426 082 706,009 099 044,58
2 2 0 3 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne2 088 000,00151 333,67-1 936 666,331 879 083,921 393 795,10485 288,8257 582,41
2 2 0 4 Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne3 956 000,001 897 166,33-2 058 833,672 049 275,391 400 181649 0959 558,28
2 2 0 5 Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń912 000,0025 000,00937 000,00647 260,53607 272,4039 988,13289 739,47
2 2 0 Posiedzenia i konferencje136 663 000,0034 455 000-102 208 000,0085 868 136,2678 475 094,357 393 041,9116 339 863,74
2 2 1 0 Wydatki na dokumentację i bibliotekę883 000,0030 000,00913 000,00889 564,60650 975,90238 588,7023 435,40
2 2 1 1 Dziennik Urzędowy5 115 000,00700 000,00-4 415 000,004 415 000,002 003 038,482 411 961,52
2 2 1 2 Publikacje ogólne560 000,00560 000,00401 996,54160 482,50241 514,04158 003,46
2 2 1 3 Informacje i akcje o charakterze publicznym1 495 000,00155 000,00-1 340 000,001 034 140,07853 471,86180 668,21305 859,93
2 2 1 Informacja8 053 000,00825 000,00-7 228 000,006 740 701,213 667 968,743 072 732,47487 298,79
2 2 2 1 Nowy Jork345 000,00345 000,00314 968,07285 678,5129 289,5630 031,93
2 2 2 2 Genewa117 000,00117 000,00116 999,99104 945,6912 054,300,01
2 2 2 Biura łącznikowe462 000,00462 000,00431 968,06390 624,2041 34430 031,94
2 2 3 0 Materiały biurowe1 254 000,00199 000,00-1 055 000,001 019 509,03506 924,23512 584,8035 490,97
2 2 3 1 Opłaty pocztowe170 000,0039 000,00-131 000,00131 000,0094 938,2436 061,76
2 2 3 2 Koszty badań, analiz i konsultacji40 000,0010 00050 000,0027 000,0027 000,0023 000,00
2 2 3 5 Obciążenia finansowe45 000,0045 000,0030 700,0023 454,417 245,5914 300,00
2 2 3 6 Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty600 000,00108 000,00-492 000,00492 000,00426 721,3365 278,67
2 2 3 7 Inne wydatki operacyjne250 000,001 000,00-249 000,00198 966,08166 170,5332 795,5550 033,92
2 2 3 Wydatki różne2 359 000,00337 000,00-2 022 000,001 899 175,111 218 208,74680 966,37122 824,89
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki operacyjne147 537 000,0035 617 000,00-111 920 000,0094 939 980,6483 751 896,0311 188 084,6116 980 019,36
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki operacyjne243 598 000,0013 000243 611 000,00224 236 675,91187 201 104,4837 035 571,4319 374 324,09
3 0 0 0 Świadczenia dla oddelegowanych krajowych ekspertów wojskowych7 100 000,00200 000,007 300 000,007 097 900,746 946 086,94151 813,80202 099,26
3 0 0 1 Świadczenia dla ekspertów krajowych oddelegowanych w ramach EPBiO/ WPZiB2 300 000,0028 500,002 328 500,002 274 192,692 252 562,4121 630,2854 307,31
3 0 0 2 Doradcy specjalni w zakresie EPBiO/ WPZiB179 000,001 500,00180 500,00177 186,58177 186,583 313,42
3 0 0 Inni pracownicy i osoby z zewnątrz9 579 000,00230 0009 809 000,009 549 280,019 375 835,93173 444,08259 719,99
3 0 1 0 Delegacje1 380 000,001 380 000,001 380 000,00917 384,17462 616
3 0 1 1 Doskonalenie zawodowe20 000,0020 000,0016 359,0016 359,003 641,00
3 0 1 Inne wydatki związane z personelem1 400 000,001 400 000,001 396 359,00933 743,17462 615,833 641,00
Ogółem rozdział 3 0 - Personel10 979 000,00230 000,0011 209 000,0010 945 639,0110 309 579,10636 059,91263 360,99
3 1 0 0 Czynsze4 821 000,00117 000,00-4 821 000,004 668 134,434 647 970,8720 163,56152 865,57
3 1 0 3 Prace związane z zagospodarowaniem i instalacją255 000,00138 000,0010 157,656 579,243 578,41127 842,35
3 1 0 4 Prace związane z zabezpieczeniem355 000,00355 000,0035 210,341 598,0133 612,33319 789,66
3 1 05 Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i wyposażeniem budynków5 000,005 000,005 000,00
3 1 0 Budynki5 436 000,00117 000,00-5 319 000,004 713 502,424 656 148,1257 354,30605 497,58
3 1 1 0 Sprzątanie i utrzymanie obiektów810 000,0095 000,00905 000,00847 668,01655 326192 34257 331,99
3 1 1 1 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie558 000,0022 000,00580 000,00579 500,00432 288,96147 211,04500,00
3 1 1 2 Ochrona i nadzór nad budynkami1 938 000,001 938 000,001 938 000,001 722 671,44215 328,56
3 1 1 3 Ubezpieczenie13 000,0013 000,0010 109,6210 109,3302 890,38
3 1 1 4 Inne wydatki związane z budynkami48 000,0048 000,0027 789,8912 494,1715 295,7220 210,11
3 1 1 Wydatki związane z budynkami3 367 000,00117 0003 484 000,003 403 067,522 832 889,70570 17880 932,48
Ogółem rozdział 3 1 - Budynki i koszty dodatkowe8 803 000,008 803 000,008 116 569,947 489 037,82627 532686 430,06
3 2 0 0 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego6 700 000,00716 000,00-5 984 000,004 006 600,641 481 362,412 525 238,231 977 399,36
3 2 0 1 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych5 600 000,0054 000,00-5 546 000,004 787 888,021 729 566,483 058 321,54758 111,98
3 2 0 2 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania750 000,00618 000,001 368 000,001 317 787,89788 001,84529 786,0550 212,11
3 2 0 3 Telekomunikacja1 700 000,00152 000,001 852 000,001 802 095,45851 969,90950 125,5549 904,55
3 2 0 Systemy komputerowe i telekomunikacja14 750 000,0014 750 000,0011 914 372,004 850 900,63063 471,372 835 628,00
3 2 1 Umeblowanie100 000,00100 000,0056 096,35390,3555 706,0043 903,65
3 2 1 Umeblowanie100 000,00100 000,0056 096,35390,3555 70643 903,65
Ogółem rozdział 3 2 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie14 850 000,0014 850 000,0011 970 468,354 851 290,987 119 177,372 879 531,65
3 3 0 0 Koszty podróży służbowych883 000,00883 000,00322 721,00322 721,00560 279,00
3 3 0 1 Inne koszty podróży służbowych15 000,0015 000,0015 000,0010 765,074 234,93
3 3 0 3 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne25 000,0013 000,0038 000,0038 000,0029 369,138 630,87
3 3 0 4 Wydatki administracyjne związane z podróżami20 000,0013 000,00-7 000,007 000,00
3 3 0 5 Różne wydatki związane z posiedzeniami20 000,0020 000,0015 525,0012 986,392 538,614 475,00
3 3 0 Posiedzenia i konferencje963 000,00963 000,00391 246,00375 841,5915 404,41571 754,00
3 3 1 0 Wydatki na dokumentację i bibliotekę179 000179 000,00178 534,87169 618,348 916,53465,13
3 3 1 1 Publikacje ogólne90 000,0020 000,00-70 000,0056 263,0929 909,6926 353,4013 736,91
3 3 1 2 Informacje i akcje o charakterze publicznym55 000,0020 00075 000,0059 154,5042 933,4016 221,1015 845,50
3 3 1 Informacja324 000,00324 000,00293 952,46242 461,4351 491,0330 047,54
3 3 2 2 Inne wydatki operacyjne20 000,0020 000,0011 204,1011 2048 795,90
3 3 2 Wydatki różne20 000,0020 000,0011 204,1011 2048 795,90
Ogółem rozdział 3 3 - Wydatki operacyjne1 307 000,001 307 000,00696 402,56629 507,1266 895,44610 597,44
OGÓŁEM TYTUŁ 3 - Wydatki związane z wykonywaniem przez instytucję zadań specjalnych35 939 000,00230 000,0036 169 000,0031 729 079,8623 279 415,028 449 664,844 439 920,14
4 0 0 2 Specjalni doradcy161 000,00161 000,0077 940,3677 940,3683 059,64
4 0 0 Pozostały personel i pracownicy zewnętrzni161 000,00161 000,0077 940,3677 94083 059,64
Ogółem rozdział 4 0 - Personel161 000,00161 000,0077 940,3677 94083 059,64
4 3 0 0 Koszty podróży członków grupy refleksji142 000,00142 000,00142 000,0074 987,7267 012,28
4 3 0 1 Koszty podróży ekspertów zewnętrznych15 000,0015 000,0015 000,0014 360,59639,41
4 3 0 2 Koszty tłumaczenia ustnego120 000,0015 000,00-105 000,0072 044,0072 044,0032 956,00
4 3 0 3 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne10 000,0010 000,0010 000,009 341,73658,27
4 3 0 Posiedzenia i konferencje272 000,00272 000,00239 044,00170 734,0468 309,9632 956,00
4 3 1 1 Publikacje ogólne60 000,0060 000,0036 872,8136 872,8123 127,19
4 3 1 2 Informacje i akcje o charakterze publicznym10 000,0010 000,0010 000,00
4 3 1 Informacja70 000,0070 000,0036 872,8136 872,8133 127,19
4 3 2 2 Inne wydatki operacyjne30 000,0030 000,0030 000,00
4 3 2 Wydatki różne30 000,0030 000,0030 000,00
Ogółem rozdział 4 3 - Wydatki operacyjne372 000,00372 000,00275 916,81207 606,8568 309,9696 083,19
OGÓŁEM TYTUŁ 4 - Wydatki związane z grupą refleksji533 000,00533 000,00353 857,17285 547,2168 309,96179 142,83
1 0 1 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki6 000 000,006 000 000,006 000 000,00
TYTUŁ 1 0 - Inne wydatki6 000 000,006 000 000,006 000 000,00
BUDŻET OGÓŁEM633 552 000,00633 552 000,00592 855 947,37543 094 308,1649 761 639,2140 696 052,63

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.