Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/E-2/39.141 - Fiat.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.307.16

Akt nienormatywny
Wersja od: 18 grudnia 2007 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/E-2/39.141-Fiat

(Zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień urzędników przeprowadzających spotkania wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji -

Dz.U.L 162 z 19.6.2001, str. 21)

(2007/C 307/12)

(Dz.U.UE C z dnia 18 grudnia 2007 r.)

Projekt decyzji przedstawiony Komisji na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1/2003 dotyczy udostępnienia informacji technicznych niezbędnych do naprawy pojazdów przedsiębiorstwa Fiat Auto S.p.A's ("Fiat") marki Fiat.

Dnia 22 grudnia 2004 r., w wyniku publikacji badania przeprowadzonego przez niemiecki instytut badawczy IKA, Komisja wszczęła postępowanie wyjaśniające dotyczące udostępnienia informacji technicznych przez przedsiębiorstwo Fiat niezależnym podmiotom zajmującym się naprawami. Dnia 1 grudnia 2006 r., na mocy rozdziału III rozporządzenia (WE) nr 1/2003, Komisja wszczęła postępowanie i zgodnie z przepisami art. 9 ust. 1 wymienionego rozporządzenia wydała wstępną ocenę. Zawiera ona wątpliwości Komisji dotyczące naruszenia zasad konkurencji przez przedsiębiorstwo Fiat, które zdawało się nie udzielać pewnych informacji technicznych niezależnych podmiotów zajmujących się naprawami, budząc tym samym obawy co do zgodności z art. 81 ust. 1 Traktatu WE umów zawartych przez nie z autoryzowanymi podmiotami zajmującymi się naprawami. Wstępna ocena Komisji została przekazana przedsiębiorstwu Fiat w dniu 1 grudnia 2006 r.

W odpowiedzi udzielonej w dniu 22 stycznia 2007 r. Fiat przedstawił podjęte zobowiązania.

W dniu 22 marca 2007 r., zgodnie z art. 27 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, Komisja opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie, wzywając zainteresowane przedsiębiorstwa do przedstawienia uwag dotyczących wspomnianego zgłoszenia w ciągu jednego miesiąca od daty publikacji. Uwagi nadesłane w odpowiedzi na powyższe wezwanie potwierdziły w większości skuteczność zobowiązań zaproponowanych przez Fiata.

Komisja stwierdza w związku z tym, że - w świetle zobowiązań zaproponowanych przez Fiata i bez uszczerbku dla przepisów art. 9 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 - nie ma już podstaw do podejmowania przez nią działań.

W decyzji nie stwierdzono naruszenia wspólnotowych reguł konkurencji na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, ale w odpowiedzi na zastrzeżenia wyrażone przez Komisję we wstępnej fazie rozpatrywania sprawy strony wyraziły zgodę na zastosowanie środków zaradczych. W postępowaniu obydwie strony wyrażają gotowość do uproszczenia wymogów administracyjnych i prawnych, które stanowią nieodłączny element pełnego postępowania wyjaśniającego w sprawie rzekomego naruszenia reguł konkurencji. Dlatego w kilku decyzjach przyjętych już przez kolegium(1) uznano, że wymóg należytego przebiegu postępowania jest spełniony, jeśli strony poinformują Komisję, że otrzymały wystarczający dostęp do informacji uznawanych przez nie za konieczne do zaproponowania zobowiązań uwzględniających zastrzeżenia wyrażone przez Komisję.

Niniejsza sprawa została przeprowadzona w taki sam sposób, przy czym Fiat złożył Komisji w tym celu deklarację w dniu 25 maja 2007 r.

W związku z powyższym stwierdzam, że w niniejszej sprawie prawo do złożenia ustnych wyjaśnień zostało zachowane.

Bruksela, dnia 11 lipca 2007 r.

Karen WILLIAMS

______

(1) Patrz: decyzja z 22.6.2005 COMP/39.116-Coca-Cola idecyzja z 19.1.2005 COMP/37.214-DFB.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.