Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Sprawa AT.40469 - Denon & Marantz.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.335.4

Akt nienormatywny
Wersja od: 20 września 2018 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Sprawa AT.40469 - Denon & Marantz

(2018/C 335/04)

(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2018 r.)

(1)
W projekcie decyzji skierowanej do D&M Germany GmbH ("D&M w Niemczech"), D&M Europe BV ("D&M w Niderlandach") i D&M Holdings Inc. (zwanych łącznie "D&M") stwierdzono, że - poprzez stosowanie praktyk mających na celu ograniczenie zdolności sprzedawców detalicznych w Niemczech i Niderlandach do niezależnego ustalania swoich cen odsprzedaży - D&M dopuścił się naruszenia art. 101 TFUE.
(2)
Dochodzenie wszczęto w następstwie niezapowiedzianych kontroli przeprowadzonych w pomieszczeniach sprzedawcy detalicznego w Niemczech.
(3)
W dniu 2 lutego 2017 r. Komisja wszczęła postępowanie w rozumieniu art. 2 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr nr 773/2004 2  przeciwko D&M. Dnia 21 kwietnia 2017 r. Komisja skierowała do D&M w Niderlandach wniosek o udzielenie informacji, na który D&M udzielił odpowiedzi w dniu 9 maja 2017 r.
(4)
Niedługo po wszczęciu postępowania D&M wyraził chęć współpracy z Komisją. W dniu [...] r. D&M przedstawił dalsze dowody dotyczące przedmiotowych praktyk.
(5)
W dniu [...] D&M przedłożył formalną ofertę współpracy ("propozycja ugodowa"). Propozycja ugodowa zawiera:
-
przyznanie się D&M do odpowiedzialności za dwa pojedyncze i ciągłe naruszenia, ze zwięzłym opisem ich przedmiotu, głównych okoliczności faktycznych, ich kwalifikacji prawnej, w tym roli, jaką odegrał w nich D&M, oraz czasu trwania udziału D&M w Niemczech, D&M w Niderlandach i D&M Holdings Inc. w wymienionych naruszeniach,
-
wskazanie maksymalnej kwoty grzywny, której nałożenia przez Komisję oczekuje D&M oraz którą zaakceptowałby w ramach procedury współpracy,
-
potwierdzenie, że D&M został dostatecznie poinformowany o zarzutach, jakie zamierza przeciwko niemu podnieść Komisja, oraz że zapewniono mu dostateczną możliwość przekazania swojego stanowiska Komisji,
-
potwierdzenie, że D&M nie zamierza występować z wnioskiem o dalsze udostępnienie akt lub ponowne wysłuchanie w ramach przesłuchania ustnego, chyba że Komisja nie uwzględni jego propozycji ugodowej w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń oraz w decyzji,
-
wyrażenie zgody na otrzymanie pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń oraz decyzji ostatecznej w języku angielskim.
(6)
W dniu 13 czerwca 2018 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń, na które D&M odpowiedział, potwierdzając, że odzwierciedla ono treść propozycji ugodowej.
(7)
Stwierdzone naruszenie oraz grzywna, której nałożenie przewidziano w projekcie decyzji, odpowiadają naruszeniu, do popełnienia którego przyznano się, oraz grzywnie, jaką przyjęto w propozycji ugodowej. Kwota grzywny zostaje obniżona o 40 % ze względu na fakt, że D&M współpracował z Komisją w stopniu wykraczającym ponad jego prawny obowiązek:
(i)
dostarczając dodatkowe dowody, które stanowiły znaczącą wartość dodaną w stosunku do dowodów będących w posiadaniu Komisji, znacznie zwiększając zdolność Komisji do udowodnienia naruszenia;
(ii)
uznając fakt naruszenia art. 101 TFUE w odniesieniu do praktyk; oraz
(iii)
odstępując od niektórych praw proceduralnych, co zwiększyło skuteczność administracyjną.
(8)
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, w stosunku do których D&M miał możliwość przedstawienia swojego stanowiska. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
(9)
Ogólnie uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych.
Bruksela, dnia 12 lipca 2018 r.
Wouter WILS
1 Na podstawie art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 773/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. odnoszące się do prowadzenia przez Komisję postępowań zgodnie z art. 81 i art. 82 Traktatu WE (Dz.U. L 123 z 27.4.2004, s. 18).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.