Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Qualcomm/NXP Semiconductors (M.8306).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.113.77

Akt nienormatywny
Wersja od: 27 marca 2018 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Qualcomm/NXP Semiconductors
(M.8306)

(2018/C 113/09)

(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2018 r.)

1.
W dniu 28 kwietnia 2017 r. Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji (zwanej dalej "planowaną transakcją"), w wyniku której przedsiębiorstwo Qualcomm Incorporated, za pośrednictwem swojej jednostki zależnej Qualcomm River Holdings B.V. (razem "Qualcomm"), zamierza, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 2  ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw"), przejąć kontrolę nad całym przedsiębiorstwem NXP Semiconductors N.V. ("NXP") w drodze zakupu akcji. Qualcomm i NXP zwane są dalej "stronami".
2.
W dniu 9 czerwca 2017 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W decyzji tej Komisja wskazała, że proponowana transakcja wchodzi w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz budzi poważne wątpliwości co do jej zgodności z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG.
3.
W dniu 28 czerwca 2017 r. Qualcomm przedstawił pisemne uwagi dotyczące decyzji o wszczęciu postępowania.
4.
Podczas drugiej fazy postępowania Komisja wystosowała do stron kilka wniosków o informacje zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W dniu 28 czerwca 2017 r. Komisja przyjęła decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw zmuszającą Qualcomm do dostarczenia pewnych informacji, o które Komisja prosiła w dniu 14 czerwca 2017 r. zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, a których Qualcomm nie dostarczył w wyznaczonym przez Komisję terminie. W decyzji tej zawieszono również termin określony w art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw do końca dnia, w którym Komisja otrzyma te informacje. Zawieszenie terminu dobiegło końca w dniu 16 sierpnia 2017 r., po tym jak Qualcomm przedłożył Komisji przedmiotowe informacje.
5.
W dniu 5 września 2017 r. Komisja przyjęła drugą decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw zmuszającą Qualcomm do dostarczenia informacji, o które Komisja prosiła w dniu 14 czerwca 2017 r. zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, a których Qualcomm nie dostarczył w wyznaczonym przez Komisję terminie. W decyzji tej zawieszono również z dniem 17 sierpnia 2017 r. termin, o którym mowa w art. 10 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, do końca dnia, w którym Komisja otrzyma te informacje.
6.
W dniu 4 października 2017 r. Komisja przyjęła trzecią decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 i art. 15 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, zmuszającą Qualcomm do dostarczenia - w odpowiedzi na jej wniosek o informacje z dnia 14 czerwca 2017 r. -pewnych informacji i dokumentów, które nie zostały jeszcze dostarczone Komisji, i nakładającą okresową karę pieniężną na wypadek niedostarczenia przez Qualcomm tych informacji w wyznaczonym terminie. W dniu 17 listopada 2017 r. Qualcomm przedłożył kompletną odpowiedź na wniosek Komisji o informacje z dnia 14 czerwca 2017 r. i zawieszenie terminu wygasło z końcem tego dnia.
7.
W dniu 5 października 2017 r. Qualcomm przedstawił pierwszy zestaw formalnych zobowiązań. W dniu 6 października 2017 r. Komisja poddała przedstawione zobowiązania badaniu rynku. W dniu 10 listopada 2017 r., otrzymawszy od Komisji wyniki badania rynku, jakim objęto ten pakiet zobowiązań, Qualcomm formalnie przedstawił zmienione zobowiązania ("ostateczne zobowiązania"). Qualcomm przedstawił nieco zmienione wersje ostatecznych zobowiązań w dniach 15 listopada 2017 r., 12 grudnia 2017 r. i 18 grudnia 2017 r.
8.
W niniejszym postępowaniu zainteresowane strony trzecie nie złożyły żadnych wniosków wymagających rozpatrzenia.
9.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 3 . Nie miało miejsca żadne formalne złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
10.
W projekcie decyzji uznaje się, że proponowana transakcja jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG, z zastrzeżeniem wypełnienia przez Qualcomm pewnych warunków i zobowiązań.
11.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
12.
Podsumowując, uznaję, że w niniejszym postępowaniu przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych stron.
Bruksela, dnia 10 stycznia 2018 r.
Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1.
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1; sprostowanie w Dz.U. L 172 z 6.5.2004, s. 9).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.