Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Świece zapłonowe (AT.40113).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.111.25

Akt nienormatywny
Wersja od: 26 marca 2018 r.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Świece zapłonowe

(AT.40113)

(2018/C 111/08)

(Dz.U.UE C z dnia 26 marca 2018 r.)

W dniu 17 października 2016 r. Komisja wszczęła postępowanie na podstawie art. 11 ust. 6 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 2  oraz art. 2 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 773/2004 3  przeciwko przedsiębiorstwom Bosch 4 , Denso 5  i NGK 6  (zwanym dalej "stronami").

Po przeprowadzeniu rozmów ugodowych i przedłożeniu propozycji ugodowych zgodnie z art. 10a ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 773/2004 Komisja przyjęła w dniu 4 grudnia 2017 r. pisemne zgłoszenie zastrzeżeń skierowane do stron. W pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń stwierdzono, że strony dopuściły się pojedynczego i ciągłego naruszenia art. 101 TFUE oraz art. 53 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym ("EOG"). Domniemane naruszenie polegało na ustalaniu cen i podziale dostaw świec zapłonowych w EOG od dnia 19 stycznia 2000 r. do dnia 28 lipca 2011 r.

W swoich odpowiedziach na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń strony potwierdziły, zgodnie z art. 10a ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 773/2004, że pisemne zgłoszenie zastrzeżeń odzwierciedla treść przedłożonych przez nie propozycji ugodowych.

W projekcie decyzji stwierdza się, że strony naruszyły postanowienia art. 101 TFUE i art. 53 Porozumienia EOG, uczestnicząc w pojedynczym i ciągłym naruszeniu obejmującym całe terytorium EOG, polegającym na ustalaniu cen i podziale dostaw świec zapłonowych do pojazdów samochodowych w okresach określonych odpowiednio dla każdej ze stron między dniem 19 stycznia 2000 r. i 28 lipca 2011 r.

Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.

W związku z powyższym i biorąc pod uwagę fakt, iż strony nie skierowały do mnie żadnych wniosków ani skarg 7 , stwierdzam, że zapewniono możliwość skutecznego wykonania praw procesowych wszystkich uczestników postępowania.

Bruksela, dnia 19 lutego 2018 r.

Wouter WILS
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu (Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 773/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. odnoszące się do prowadzenia przez Komisję postępowań zgodnie z art. 81 i art. 82 Traktatu WE (Dz.U. L 123 z 27.4.2004, s. 18).
4 Robert Bosch GmbH ("Bosch")
5 Denso Corporation ("Denso")
6 NGK Spark Plug Co., Ltd. i jego jednostka zależna NGK Spark Plug Europe GmbH (razem "NGK")
7 Zgodnie z art. 15 ust. 2 decyzji 2011/695/UE strony postępowań w sprawach kartelowych, które angażują się w rozmowy ugodowe na podstawie art. 10a rozporządzenia (WE) nr 773/2004, mogą na każdym etapie procedury ugodowej zwrócić się do urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające, aby zapewnić sobie możliwość skutecznego wykonywania swoich praw procesowych. Zob. również pkt 18 obwieszczenia Komisji 2008/C 167/01 w sprawie prowadzenia postępowań ugodowych w związku z przyjęciem decyzji na mocy art. 7 i 23 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 w sprawach kartelowych (Dz.U. C 167 z 2.7.2008, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.